quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:01 schreef Gwywen het volgende:
SPOILER: Alleen openen als je de boeken gelezen hebtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
Hmm lijkt me sterk, maar ze was inderdaad wel pissig "The next time you lay a hand on me will be the last time you have one". Beter gaat Viserys een ander leger zoeken. Hij wordt door iedereen rondgeslagenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:34 schreef Orbis het volgende:
Ik kan me overigens ook voorstellen dat Daenerys op enig moment haar broer zodanig zat is, dat zij hem laat ombrengen en zichzelf (of haar kind?) op de troon zet.
SPOILER: Alleen openen als je de boeken gelezen hebtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: boek-lezers only!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Boek, pas opOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
Die hoeft niet per se in een spoilerSPOILER: Alleen openen als je de boeken gelezen hebtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://steam-cards.com/?click=a07a01
voor gratis spellen
Ja, toen sprong ik ook even op van m'n stoel. Brute actie.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:53 schreef neilpad het volgende:
Hoe The Mountain bijna die hele nek van dat paard door chopped.
Mijn broertje en ik zagen die scene laatst terug toen zij hij dat die guards die daar stonden express kleine mensen zijn zodat die gast nog groter lijkt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:46 schreef Gwywen het volgende:
Ik vond dat stukje toen hij het strijdtoneel verliet ook mooi, toen zag je pas goed hoe enorm groot die kerel is.
pfoe idd, zowiezo zaten er heel wat geweldige scene's in de aflevering. T/m het einde zelfs. Eerder had ik daar niet zo goed op gelet maar prachtig om al die details in de gebouwen, kleren, voorwerpen etc te zien. HBO heeft er geen half werk van gemaakt en volgens mij is dit over een paar jaar een serie die iedereen wel volgtquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:39 schreef L_auteur het volgende:
[..]
Ja, toen sprong ik ook even op van m'n stoel. Brute actie.
[ afbeelding ]
Toch een beetje de beperking van een TV-serie, de Dothraki leken een paar afleveringen terug ook op zijn best een paar honderd man. In latere seizoen komen nog wat scenes waarvan ik me helemaal afvraag hoe ze die gaan filmen. Maar op die paar puntjes na halen ze tot nu toe wel alles uit hun budget.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:16 schreef BlaZ het volgende:
Het toernooi was overigens wel erg klein van opzet. Het publiek stond er 2 rijen dik, dit had ik me toch wel heel anders voorgesteld. Zeker in Kings Landing wat volgens het boek zón 500.000 inwoners moet tellen.
Viel mij ook al op inderdaad.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:16 schreef BlaZ het volgende:
Het toernooi was overigens wel erg klein van opzet. Het publiek stond er 2 rijen dik, dit had ik me toch wel heel anders voorgesteld. Zeker in Kings Landing wat volgens het boek zón 500.000 inwoners moet tellen.
hij moet 2.40 of zo iets zijn, dat haalt ie dan weer niet volgensmijquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:46 schreef Gwywen het volgende:
Ik vond dat stukje toen hij het strijdtoneel verliet ook mooi, toen zag je pas goed hoe enorm groot die kerel is.
Puur budget inderdaad, volgens het boek zou de Dothraki horde toch zeker uit 100.000 man bestaan.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:25 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Toch een beetje de beperking van een TV-serie, de Dothraki leken een paar afleveringen terug ook op zijn best een paar honderd man. In latere seizoen komen nog wat scenes waarvan ik me helemaal afvraag hoe ze die gaan filmen. Maar op die paar puntjes na halen ze tot nu toe wel alles uit hun budget.
In de serie Rome moesten ze ook al gigantische veldslagen weergeven, misschien dat het dit maal wat meer met CGI gedaan zal worden anders zul je alleen telkens een aantal soldaten zien ipv een heel leger.quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:56 schreef BlaZ het volgende:
Overigens klein minpuntje, was toch het gebrek aan publiek bij het toernooi.
[..]
Puur budget inderdaad, volgens het boek zou de Dothraki horde toch zeker uit 100.000 man bestaan.
Zal kwa budget lastig gaan worden want aantal veldslagen in boek 2 / 3 zit je toch snel aan 10.000/20.000 man
Op zich verder geen ramp, beperkt budget verder halen ze er het maximale uit.
in Rome lieten ze de echte grote veldslagen gewoon helemaal niet zien, namen ze een sprongetje in de tijd als het afgelopen was. Of ze lieten stukjes zien van een groepje zonder lang de grote massa te laten zien. En degene die 'gladiator de serie' verwacht hadden maar klagenquote:Op woensdag 18 mei 2011 17:58 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
In de serie Rome moesten ze ook al gigantische veldslagen weergeven, misschien dat het dit maal wat meer met CGI gedaan zal worden anders zul je alleen telkens een aantal soldaten zien ipv een heel leger.
De inwoners zaten allemaal thuis achter de TV Game of Thrones te kijken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:16 schreef BlaZ het volgende:
Dit is idd het enige minpuntje wat ik zo ongeveer kan ontdekken. Voor de rest snap ik de keuzes qua weglaten en toevoegen wel. Het is gewoon onmogelijk om alle lagen en lijnen in de serie terug te laten komen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:56 schreef BlaZ het volgende:
Overigens klein minpuntje, was toch het gebrek aan publiek bij het toernooi.
[..]
Puur budget inderdaad, volgens het boek zou de Dothraki horde toch zeker uit 100.000 man bestaan.
Zal kwa budget lastig gaan worden want aantal veldslagen in boek 2 / 3 zit je toch snel aan 10.000/20.000 man
Op zich verder geen ramp, beperkt budget verder halen ze er het maximale uit.
En dat vraag je hier?quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:06 schreef ConscienceNL het volgende:
Heb wel weer eens zin om een nieuwe serie te kijken. Dit thema lijkt me ontzettend vet, vroegere middeleeuwen, koninkrijken... is dit een aanrader?
Jaquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:12 schreef .aeon het volgende:
[..]
En dat vraag je hier?Ik vind het in ieder geval een van de leukste series sinds tijden, zeker in zijn soort.
Check gewoon even een trailer
Wie? Dat was een van de ridders van overzee toch of niet? :Squote:Op woensdag 18 mei 2011 20:30 schreef Gwywen het volgende:
V.w.b. de mensenmassa's: in de boeken is the Red Keep ook altijd vol mensen, als je in de serie kijkt loopt er geen kip.
En ik mis Jalabhar Xho.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jalabhar Xho is die bruine man met z'n verenmantel. Ik vraag me al vier boeken lang af wat zijn rol in vredesnaam is in het verhaal (behalve een vrij nietszeggende figurant).
quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:37 schreef Gwywen het volgende:
Nee, heer Beric komt pas later, nadat Nedje bedoelt, iemand die zo expliciet genoemd word maar niets doet moet terug komen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jalabhar Xho is die bruine man met z'n verenmantel. Ik vraag me al vier boeken lang af wat zijn rol in vredesnaam is in het verhaal (behalve een vrij nietszeggende figurant).Goede denkwijze, ik ben benieuwd
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
maar zo zijn er meer fantasyseries (zonder al te veel vuurbollen en magische zwaarden). de serie van Joe Abercrombie is nog grimmiger dan de reeks van George RR Martin. daar zou men ook een vette fantasy-serie van kunnen makenquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:41 schreef Gwywen het volgende:
Ik denk dat HBO voor deze boekenserie gekozen heeft omdat het meer comploy&intrige dan fantasy is, wat wel goed bij het imago van HBO past.
Als ze echt fantasy met vuurbollen en magische zwaarden en goed vs. kwaad gaan verfilmen, kunnen ze beter Peter Jackson vragen.
gaat ook niet werken, te veel special effects voor een te kleine doelgroep. Juist omdat SoIaF veel intrige en complotten en personages heeft spreekt het ook niet fantasy liefhebbers aan. Ik zou geen andere fantasy serie weten die dit niveau haalt of waar het zou gaan werken. Misschien Patrick Rothfuss.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:41 schreef Gwywen het volgende:
Ik denk dat HBO voor deze boekenserie gekozen heeft omdat het meer comploy&intrige dan fantasy is, wat wel goed bij het imago van HBO past.
Als ze echt fantasy met vuurbollen en magische zwaarden en goed vs. kwaad gaan verfilmen, kunnen ze beter Peter Jackson vragen.
Ja, dat denk ik, want zo zit het hele verhaal in elkaar.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:41 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
je bedoelt, iemand die zo expliciet genoemd word maar niets doet moet terug komen?Goede denkwijze, ik ben benieuwd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bijv.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:44 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
gaat ook niet werken, te veel special effects voor een te kleine doelgroep. Juist omdat SoIaF veel intrige en complotten en personages heeft spreekt het ook niet fantasy liefhebbers aan. Ik zou geen andere fantasy serie weten die dit niveau haalt of waar het zou gaan werken. Misschien Patrick Rothfuss.
Dat is inderdaad een feit. Nu alleen nog hopen dat de serie ooit voltooid wordt. Overigens zijn er gelukkig ook fantasyseries die (nagenoeg) even goed zijnquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:46 schreef neilpad het volgende:
Dat en omdat het gewoon een van de orgineelste en best geschreven fantasy series is sinds Lord of the Rings.
Joe ken ik niet, toch maar eens checkenquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:46 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
bijv.
Robin Hobb
Joe Abercrombie
Allemaal fantasy zonder al te veel draken, vuurbollen en elven(en toch van een hoge kwaliteit)
quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:44 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik, want zo zit het hele verhaal in elkaar.
Ja klopt, dingen komen eigenlijk altijd terug, maar je moet de boeken eigenlijk voor elk deel weer opnieuw lezen om ze te onthoudenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
Origineel ? Het sterkste punt vind ik eigenlijk dat alle karakters in het grijze gebied vallen er zijn weinig echt kwade of echt goede karakters. Ook is er niet een duidelijk hoofd personage dus erg divers.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:46 schreef neilpad het volgende:
Dat en omdat het gewoon een van de orgineelste en best geschreven fantasy series is sinds Lord of the Rings.
Ik heb laatst 'Rome' gekeken en de cgi daar vergeleken met Game of Thrones is een wereld van verschil, in groot voordeel van Game of Thrones. Ben wel hoopvol gestemt dat de komende veldslagen wel mooi zullen worden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:54 schreef DustPuppy het volgende:
De veldslagen worden inderdaad nog wel een issue denk ik, maar goed de cgi is tegenwoordig zover gevorderd dat daar wel een mouw aan te passen is. Zeker als we kijken hoeveel geld HBO er blijkbaar bereid is in te steken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |