en toen zij NIKKI:quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:06 schreef Vicky het volgende:
Oh mijn dochter is zo'n tut!
M. had capuccino en latte macchiato gemaakt. Komt ie aanlopen begint Tess meteen om schuim te bedelen: papa, nog beetje sjuim! Mama, ook beetje sjuim!
En toen zei ik: Tess, ga je mee, we gaan zo naar bed. Zegt mevrouw heel droog: nee niettuh sjapie doen, ff jekke koffie dinken!
Zijn er de afgelopen weken geen dreumesjes meer bijgekomen??quote:
Of express iets anders doen waarvan hij weet dat het óók niet magquote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En als de boze bui dan over is, gewoon weer opnieuw proberen hetgene te doen wat net niet mocht he
Nou dat is dus Harry. Die loopt nooit fatsoenlijk. Die rent altijd. Ook berg afquote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jemig wat een snelheid heeft ie erop staan Asy!!!
(op het tweede filmpje)
die boosheid kennen we hier ook.
En als de boze bui dan over is, gewoon weer opnieuw proberen hetgene te doen wat net niet mocht he
zodra mijn kopje leeg is en op tafel staat komt mevrouw aangerent, gaat op een stoel zitten, pakt mijn kopje en begint schuim uit te lepelenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:47 schreef Asyniur het volgende:
Ow Vicks, schooit die van jou ook om schuim? Die van mij ook
Alleen vraagt ie er niet zo netjes om
Die stervende zwaan is hier ook regelmatig. Alleen als hij moe is, gaat hij zo plakken aan mij zoals hij op het 1e filmpje doetquote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
zodra mijn kopje leeg is en op tafel staat komt mevrouw aangerent, gaat op een stoel zitten, pakt mijn kopje en begint schuim uit te lepelenOh en dan natuurlijk de laatste druppels op te drinken
Leuke filmpjes, en zo herkenbaar! Tess stort zich alleen niet op mijn, maar die laat zich op de grond vallen, hevig snikkend. We krijgen bijna dagelijks de opvoering van de stervende zwaan
Vanmorgen vroeg was ze wakker geworden in haar eigen bed, wel huilend. Ik ging naar haar toe en toen zij ze: Mag Tessje uittebed??
pcm helpt niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:54 schreef Twinkly het volgende:
Niels is ziek, hij heeft koorts en wordt om de haverklap ontroostbaar huilend wakker
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:07 schreef mefke79 het volgende:
@ Karin: komt er straks zo
'n fase waarin ie zegt: Mama? Ja, Driekus wat is er? Mama....mama....mamaaaaaa (en dan 100 keer).
Wij hebben net Harry's films gekeken en Alexa moest echt schateren van het lachen bij de 1equote:Op zondag 15 mei 2011 09:08 schreef Asyniur het volgende:
[..]
![]()
Zelfs Harry vond het een grappig filmpje!
Stewie blijft geweldigquote:Op zondag 15 mei 2011 08:53 schreef Takkembah het volgende:
Aaaahhh schuimschooiershoe herkenbaar <3. Alexa doet hier precies hetzelfde zoals Vicky het beschrijft...
Twinkly, hopelijk is het een beetje gegaan vannacht!
[..]
Ja, de pcm werkte wel tegen de koorts, maar niet tegen het overstuur wakker worden. Verder komt hij nu niet meer ziek over, alleen heel moe.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:36 schreef Kersjes het volgende:
Arme Niels... En arme jullie![]()
Eetlust komt wel weer terug joh, hij is duidelijk nog niet in orde. Anders even ritje hap voor de zekerheid? Als zelfs de paracetamol niet werkt...
Oh geen koorts meer nu, dan zou ik het nog even aankijken...
Ik hou het toch op wat jij zelf al opperde '' wat is dat?''quote:Op zondag 15 mei 2011 11:56 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb ook een bijdrage voor de woordjesquiz en ik weet zelf ook niet wat het betekend: "boeketas" Het betekend iig geen "boekentas".
Bij Lente betekent het Winnie de Poeh!quote:Op zondag 15 mei 2011 13:18 schreef Elmo76 het volgende:
Ik heb er ook nog eentje voor het dreumes-woord-raad-spel!![]()
Tuutoe
Net waren hier 2 nichtjes en een neefje van Tirza op bezoek en ohoh, die zaten aan haar speelgoed!
Ze klemde het helemaal tegen zich aan en zei nog net niet "isse mij", maar dat zal wel niet meer lang duren!
Hm, dat kan dan een raar gesprek worden tussen Lente en Tirza!quote:Op zondag 15 mei 2011 13:23 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Bij Lente betekent het Winnie de Poeh!
Die had ik nog niet gehoord.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:00 schreef Ssserpente het volgende:
zondag 15 mei 2011 19:51 schreef Sorbootje het volgende:[/b]
Haha die Lente, heeft ze vast van d'r moeder!
Dan zal er wel een kern van waarheid inzittenquote:
Ech nie!quote:Op zondag 15 mei 2011 20:14 schreef Ssserpente het volgende:
Ja, dat was natuurlijk veel te voor de hand liggend, Elmo!![]()
Dat is zó lief en zó fijn!quote:Op zondag 15 mei 2011 21:46 schreef oeke het volgende:
Hij wil ook de hele dag op mijn schoot/been/knie zitten, met zijn wangetje tegen de mijne.
Gossie, wat lief!quote:Op zondag 15 mei 2011 21:53 schreef Chan het volgende:
Dat is zó lief en zó fijn!Timo wil dat ook héél veel. En dan klemt hij zn armpjes ook stevig om mn nek erbij.
nee, ik zal van de week eens kijken of dat luktquote:Op zondag 15 mei 2011 20:37 schreef Ssserpente het volgende:
En ook dat heeft ze niet van mij!![]()
Haha, heb je daar ook een filmpje van, As?
Heerlijk zo'n ouderwetse huisarts. Ik ben heel blij dat die van ons toen vervangen werd door iemand die wel meteen doorhad toen dat je niet je hele jeugd met een slijmoor hoort te lopen (Ruben) en dat Jochem na de tweede ontsteking meteen doorgestuurd werd.quote:Op maandag 16 mei 2011 09:14 schreef freecell het volgende:
Bwurk. Volgens de assistente kinderarts moet ik de HA bellen en moet die dan even met de kinderarts bellen en is dat de officiële weg.
Volgens mijn huisarts hoort het erbij en krijgt hij al AB. En die belt niet met de kinderarts dus.
*mopper*
Haha, goed he? En je kunt je er nog wel iets bij voorstellen ook, dat dat lekker voelt.quote:Op maandag 16 mei 2011 10:34 schreef huuphuup het volgende:
Ze had net een (kleine) driftbui omdat ze niet van mij met dr garnalenvingertje tot onderin de labello mocht peuren om het vervolgens in dr haartjes te smeren![]()
flauw he? ze mag ook nooit wat
![]()
Gaan de rode vlekjes weg als je er op drukt? (zie je goed als je er met een glas over rolt bijv) of als je aan weerszijden van het vlekje de huid spant. (dus over het vlekje spannen) Het kan idd waterpokken zijn als het blaasjes worden.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:00 schreef freecell het volgende:
eh-ow...
Rood vlekje in de nek... koortsig, 2 blaasjes in de luier... paar kleine rode puntjes her en der.
Waterpokken?
Lolquote:Op maandag 16 mei 2011 16:06 schreef Vlindur het volgende:
Free. Er komt vast een periode die helemaal vlekkeloos verloopt. En ik hoop dat die in jullie geval rustig een paar jaar mag duren.
Oh!quote:
het gaat in vanaf middernacht, hij krijgt nu gewoon een fles nog om half 11. Dat is echt het laatste.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:19 schreef mefke79 het volgende:
Bar, je zou even naar het ziekenhuis kunnen bellen of hij werkelijk al vanaf vanavond nuchter moet blijven of dat het vanaf 12 uur of 8 uur voor de scan is. Dan zou je em vannacht nog wat te drinken kunnen geven.
Free, toch de pokken. Shit! Ik hoop dat het niet al te heftig gaat verlopen. Succes en beterschap.
wat raar dat hij dan al vanavond nuchter moet zijn! Hier in het zh. mogen kindjes tot een uur of 2 voor de ingreep nog wat water drinkenquote:Op maandag 16 mei 2011 15:51 schreef _Bar_ het volgende:
Free beterschap voor je kleine grote man !
Happy geen fijne dingen.
grmbl ik lees overgens nu dat Roy pas om half 11 onder de scan gaat... we moeten om 9 uur binnen zijn... arm kind nu al.
quote:Op maandag 16 mei 2011 21:10 schreef happyme28 het volgende:
Asy, lollig die 'tapdansende' Harry! Daan doet dat ook, maar wij noemden het 'stampen':
Ik vind het meer lijken op tapdansenquote:Op maandag 16 mei 2011 21:10 schreef happyme28 het volgende:
Asy, lollig die 'tapdansende' Harry! Daan doet dat ook, maar wij noemden het 'stampen':
Het staat zo op de brief die we meegekregen hebben, na middernacht geen eten en drinken meer.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:35 schreef Vicky het volgende:
[..]
wat raar dat hij dan al vanavond nuchter moet zijn! Hier in het zh. mogen kindjes tot een uur of 2 voor de ingreep nog wat water drinken
arm wurmpiequote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:01 schreef becky27 het volgende:
hee Marlinde, een ander account. Blijft toch gek he die verhoogde temperatuur.Hoe is het nu met Tessa zelf?
Wat een hoop zieke kindjes weerZo richting de zomer zou je bedenken dat het toch beter zou gaan maar helaas.
Wij hebben het plaatsen van de buisjes en het knippen van de neusamandelen er weer op zitten. Het was niet leuk, zowel het in narcose brengen als het terugkrijgen van Noortje na de operatie. Oortjes en neus zat helemaal onder het bloed en ze moest echt wel even bijkomen van de narcose en ik had het idee dat ze best wel pijn had. Ze heeft even lekker 3 kwartier bij me geslapen en we waren om half elf al weer thuis. Na dat slaapje werd ze al snel weer de oude en was lekker aan het spelen.
[ afbeelding ]
maar ik vond het echt wel heel sneu
nou, ik bedacht me zonet dat ik het tijdens ravi zn controle met de neonatoloog overlegd heb omdat onze huisarts elke keer (naja, de twee keer dat ravi langer dan 3 dagen koorts had iig, en ook niet zo hoog hoor! we hebben het over rond de 38.5 dan) klaar stond met antibiotica. volgens de neonatoloog zijn maatregelen met koorts niet direct nodig (niet na 3 dagen iig) maar het moet niet te lang duren. 7 weken lijkt mij dan wel te langquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:14 schreef ma_ma het volgende:
Becky: Wat lijkt het me sneu om je kindje dan zo te moeten zienFijn dat ze weer lekker kon spelen en de oude weer is
Met Tessa zelf gaat het nu wel weer goedHet is een heerlijk mopppie, dat de hele dag door mama roept en elke stap die ik zet, zet zij ook
Free: Ik denk ook dat je gelijk hebtBloedprikken is erg ingrijpend had ik gehoord van de HA, lijkt me zelf ook helemaal niks, maar heb er (gelukkig) geen ervaring mee. Zolang Tessa zich niet ziek oogt, laat ik het voor wat het is. En mocht het over een aantal weken/maanden nog zo zijn en ik vertrouw het niet, trek ik direct aan de bel
Simmu: Ze heeft natuurlijk geen erg hoge koorts, max tot 38,7, als ze elke dag nou koorts heeft en ze heeft er echt last van dan wil ik zeker verder onderzoek.
Mefke: Maar is dat ook zo als de koorts niet zo hoog is?
Och arm ding! Waarom laten ze dan zo'n kleintje niet even voorgaan?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:40 schreef _Bar_ het volgende:
Roy heeft het uitstekend gedaan vandaag, hij heeft ons verbaasd doordat hij geen enkele kik heeft gegeven ondanks dat hij lang zonder eten en drinken was, de mri liep uit waardoor Roy pas om half 1 onder de scan ging.
Daarna lekker melk gedronken een koek gegeten, nog wat gedronken, en daarnet heerlijk genoten van zijn avondeten en papje.
Hij was niet huilerig alleen maar superactief en enorm braaf
Volgende week de uitslag
Normale temperatuur schijnt dus niet uit te maken. Ik ben dat gevecht heel vaak aangegaan omdat de jongens ook allebei normaalgesproken laag zitten, maar je spreekt van koorts omdat de enzymen dan op een bepaalde manier minder gaan werken en dat is gewoon bij een bepaalde temperatuur, ongeacht welke standaardtemperatuur je hebt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:18 schreef mikoxx het volgende:
Marlinde, 37.8 is natuurlijk geen koorts. Pas boven de 38 graden spreek je van koorts. Daarbij is het belangrijk uit te gaan van wat voor haar een normale temp is. Mefke heeft wel gelijk, 3 dagen is wel de max.
Dat wel, dat merk ik bij de jongens ook. Die zijn al echt ziek terwijl ze eigenlijk nog geen koorts hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:05 schreef mefke79 het volgende:
Echt Troel? Weer wat geleerd!
Ik heb wel gemerkt dat er een verschil is tussen hoeveel last je van koorts hebt en wat je normale temperatuur is. Ik zit normaal laag. Als ik net 38 heb voel ik me beroerd. Mijn zusje zit normaal hoger, die heeft van 38 geen of bijna geen last. Driekus zit laag en ligt met 38 plat. Het voordeel, Driekus loopt ook niet enorm op, die heeft de 40 pas een keer gehaald.
ja, ik wou er nog over beginnen!!!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Moet jij zeggen! Jouw kind bijt baby'tjes in hun vinger!
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:08 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
ja, ik wou er nog over beginnen!!!
Niet alleen baby's hoor! Maar tegenwoordig geeft ie er wel gelijk een kusje achteraan. En als ik hem terugbijt geeft ie zichzelf een kusje
Problem solved
Nee, ze hebben hier 3 baden (kinderbadje, tussenbad met beweegbare bodem en 25mtr bad). Alle kind-zwemlessen zijn in het tussenbad, die wel warmer is dan het gewone grote bad maar kouder dan het kinderbadje. In de babygroep is bad 1,25 diep en loop je als ouder met kind in armen, bij 2e groep is bad 0,60 cm en gaan kinderen uiteindelijk zelf lopen. Ook springen ze dan in het water (ipv zittend in het water vallen) en lopen ze over de mat enzo. (maar dat doet Daan nog niet allemaal hoor)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:03 schreef mefke79 het volgende:
Happy, gaan jullie dan morgen ook voor het eerst naar het 'grote' bad? De baby's zwemmen hier in het warme bubbelbad (zonder bubbels) en daarna moeten ze naar het grote bad. Dat is dan nog steeds warmer dan een gewoon zwembad, maar voor Driekus eigenlijk nog steeds te koud. Wij halen regelmatig het einde van de les (20 minuten) niet omdat meneer blauwe lippen krijgt en alleen maar als een aapje aan je wil hangen.
Tess heeft ze ook gehad.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:36 schreef happyme28 het volgende:
Ohdat wist ik niet! Ik kende alleen die vanaf 3 jaar. Overigens lijkt Driekus daar zo ongeveer de lengte die Daan nu is
![]()
Zal ik eens gaan bekijken of ik die hier ook kan krijgen. Moeten toch donderdag een zwemvest halen voor Daan, misschien hebben die in de watersportwinkel ook wel bandjes.
Hahaha, ok gelukkig, Daan is dan wel 10cm langerquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:42 schreef mefke79 het volgende:
happy winkel in Noordwijk heeft ze online iets met bonne oid (zoek anders op happy nappy, dezelfde winkel verkoopt ze) . En anders bij 't zwembad. En hoe groot is daan? Driekus is hier iets van 67 cm ofzo.
Met bandjes leren ze zelf drijven op buik en rug, met een zwemvestje hangen ze meer in het water. Bij ons op zwemles moeten de bandjes vanaf 4 maanden af en toe om en permanent zodra ze kunnen lopen/naar het grote bad gaan. Het gevolg: Driekus gaat het water niet in zonder bandjes. Zelfs ons laagje water in het zwembad in de tuin doet ie alleen met bandjes. Hij heeft veel te goed door dat ie verzuipt zonder. Nu oefenen ze dat dus wel in de les, zonder bandjes en dan vallen en weer zelf opstaan, maar leuk vindt ie het niet.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:23 schreef freecell het volgende:
Ik vond ze als kind verschrikkelijk en projecteer dat op mijn kinderen.
Dus wij zoeken zwemvestjes
Leander lijkt dan op Driekus. Die ligt plat in de kar bij 39,5 en dan is het een heel zielig vogeltje.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:23 schreef freecell het volgende:
Florian is heel zieligKoorts, jeuk, balen, niet eten en vanmorgen ook nog niet gedronken.
En wakkerwakkerwakker. Tot 11:00 en vanaf 4:00
Toen maar in ons bed gelegd en samen wat gedommeld.
Leander zit normaal vrijlaag qua temp en als die 39 heeft is hij écht heel ziek (hij heeft twee keer tegen de 40 gehad, dan ligt hij alleen nog maar stil en praat hij zelfs niet meer)
Florian zit gewoon rond 37. Die peikt veel sneller en rent dan ook gewoon door.
Mart is idd ook beduusd. Dat is het juiste woord ervoor. Hij huilt dan niet. Maar vond het dan zo zielig om toch door te gaan. De volgende keer wellicht 2 keer proberen inplaats van 1 keer.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:30 schreef happyme28 het volgende:
Ymme, het is gewoon een kwestie van wennen voor Mart en hopelijk gaat hij het dan uiteindelijk leuk vinden. Bij babyzwemmen gaat het met een liedje en dan bij 1-2-3 gaat eerst de ouder alleen onder water en houdt kind boven en bij de 2e keer gaan we beiden onder water. Daan vindt het erg leuk. Eerst was hij wat beduusd maar na een paar keer vond hij het leuk.
Net weer heerlijk wezen zwemmen samen
Jep.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:49 schreef Asyniur het volgende:
Och arm kind! Heeft hij er veel last van?
Wat goed van hem dat hij niet krabt!quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:50 schreef freecell het volgende:
[..]
Jep.
Gelukkig krabt hij niet, maar hij heeft er absoluut een boel last van.
Zo zag Eli er destijds ook uitquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:48 schreef freecell het volgende:
[ afbeelding ]
* freecell zingt
Omgekeerde paddenstoel, wit met rode stippen....
En je kan het niet zien op de foto, maar het zijn dus geen stipjes, het zijn allemaal vochtblaren
En onder zijn luier is het nog veel erger. Even geteld, 12 op zijn balzakje
We moeten hier wel een paar keer oversteken maar dan zeg ik standaard: Tess, geef mama maar een handje. Dan zegt Tess NEE en dan pak ik gewoon haar hand vast en zeg: bij het oversteken houden we altijd handje vast en dan accepteert ze het gewoon. Vanmiddag ging ze zelf "betalen". We hadden billendoekjes gehaald bij de Kruidvat, ik zeg tegen Tess: kom, we gaan betalen. Ze loopt naar de kassa, piept voor bij andere mensen en legt heel netjes haar boodschapje neerquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:35 schreef mefke79 het volgende:
O en Tess, helemaal zelf gelopen! Dat durf ik hier nog niet aan, dat gaat fout. Maar het lijkt me wel heel gezellig.
Ik maak er geen gevecht meer van. Heb na 5 happen extra de pap nu weggespoeld. HIj heeft nu een cracker om aan te knabbelen (maar die krijgt hij altijd na de pap).quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:58 schreef mefke79 het volgende:
Trixje![]()
![]()
![]()
![]()
O wat zal dat een opluchting voor jullie zijn zeg.
Asy...wat lastig zo, dat het eten echt bij alles een gevecht moet worden.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:56 schreef Incantrix het volgende:
Oh, pff, eten, gezellig ja. Stef weigert groente op het moment (alle), eet selectief fruit en potjes and the likes worden na maximaal 3 happen zo ver mogelijk weggegooid. Ik laat het maar, hij heeft ook een tijdje geen korstjes willen eten en sinds vandeweek gaat dat ineens weer supergoed.
Ennehm, hoiRaad eens wie er pas over 3 weken weer op controle moet, geen verband meer omhoeft en weer mag douchen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |