abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96539750
vorig deeltje: Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 140

De dreumesjes:

20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly

[ Bericht 16% gewijzigd door Vlinder op 09-05-2011 11:47:51 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_96539845
De LaPo's

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:24 schreef mefke79 het volgende:
Morge!
Mijn dreumes heeft na de fles met yoghurt en pcm prima geslapen en stond vanochtend zingend op om half zeven. Snap er de ballen van, maar goed. Mijn man had em op het kdv afgezet en daar is ie meteen met zijn vriendinnetje gaan dansen, dus dat komt vast goed vandaag.
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:59 schreef Ssserpente het volgende:
Ik geloof niet dat het hooikoorts is, Simmu. Daar zie ik namelijk verder geen symptomen van. En ik vind het niet zorgelijk genoeg om er speciaal voor naar de dokter te gaan. Als ik er weer eens ben, zal ik het eens vragen. :)

Vlindur, wij hebben nog een tuigje liggen waar we niets mee doen. Na overleg met Nils wil ik 'm wel opsturen? Hij is niet roze deze keer. :P

Mef, wat goed! :z En wat schattig dat ie met zn vriendinnetje is gaan dansen. O+

Ik heb zo moeten lachen om Lente. Ze zegt de laatste tijd tegen alles 'Dag dag!'. Tegen het schaap dat ze in de kast verstopt, tegen een tekening op het magneetbord die ze uitwist. En gisteren ook tegen Nils die z'n boxershort aantrok. :')
quote:
17s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:12 schreef Asyniur het volgende:
Harry op vakantie
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:14 schreef Vlindur het volgende:

[..]

_O- _O-

Superlief van je! Maar nee bedankt. Het is een nadeel dat Rienk al zo hard gaat voor zn leeftijd. Want luisteren zit nog niet in zn systeem ;)
We letten heel goed op hem en mocht ie in de sloot kukelen dat zijn J of ik binnen grijpbereik en schone kleren heb ik altijd wel bij. En ik weet zeker dat meneer het tuigje niet gaat waarderen :N
Hij heeft altijd een hekel gehad aan de box, dus ik heb een vermoeden hoe het zal gaan als hij vast zit met dat tuigje :')

En de weg is gelukkig aan de andere kant van het huis, daar komt hij helemaal niet.
Mijn ouders hebben ook een groot stuk met water, maar mijn vader gaat hekjes plaatsten *O*

J en al zijn broers en zus zijn zonder omheining opgegroeid. Een levensgevaarlijk idee vind ik. Maar met hun is er gelukkig nooit wat gebeurd. Alleen 1 broer is de sloot in gevallen omdat hij te ver het water in keek. Maar toen was hij al ouder en kon hij al zwemmen.
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:32 schreef Asyniur het volgende:
Stiemie, is het eten 's avonds nog zo'n drama? Of eet ze gewoon niet?
Want als ze 2x2 boterhammen eet en wat fruit overdag (en ze is gezellig 's avonds) dan zou ik het gewoon laten voor wat het was...
Harry krijgt 's morgens pap, 's middags een boterham (die hij niet of nauwelijks eet) en 's avonds warm (wat hij redelijk eet). Als we geluk hebben, eet hij nog een paar hapjes fruit (lees: hij knaagt wat aan een appel of mandarijn) en verder niks.

Ik maak van zijn boterham (en warme maaltijd) stukjes die ik op een bord leg. Daar mag hij zelf wat van kiezen. Ik maak er geen drama van als hij bijv alleen het vlees opeet en de rest laat liggen. Ik beloon hem door te zeggen dat ik het fijn vind dat hij netjes eet of dat ik het gezellig vind of ik zeg iets van 'lekker hè', als hij het niet op de grond gooit. Hij mag het op tafel terug leggen of op zijn bord of aan mij geven. De ene dag eet hij heel veel, de andere dag bijna niks.
Maar in elk geval blijft het gezellig aan tafel nu...
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:37 schreef Vlindur het volgende:
Rienk krijgt 's ochtends een dikke papfles die helemaal leeg gaat
smiddags brood, waar hij amper van eet
tussendoor fruit
avond groot potje en een toetje wat ook helemaal op gaat.

Brood is alleen nog steeds drama :X
Maar ik push nergens. Wil hij niet dan wil hij niet. Prima.
pi_96539871
Rienk blijft meestal aan tafel zitten. Maar soms duurt het hem te lang en mag hij spelen.
Prima hoor. Eten wij nog ff rustig met ons 2en O+
  maandag 9 mei 2011 @ 11:55:20 #4
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_96540227
Harry O+

Flip zit nog mooi vast in zijn stoeltje aan tafel, hoor. Als ik daar ook nog achteraan moet rennen dan eet ik nooit meer warm (en nu is het altijd al liflaflauw)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_96541982
Haha Rocka, herkenbaar, liflaflauw :')

Amelie ging gister staan in de kinderstoel. Ze zei klaaaar en ze stapt zo op het tafelblad :X ik geloof dat ze eruit wilde :') Even zien vanavond of het een eenmalige actie was of dat ze het vaker gaat doen, maar anders gaan we dat riempje maar opzoeken.

Hier worden tegenwoordig maar 3 happen van het avondeten gegeten en 2 x driekwart boterham, en een verdwaald stuk fruit her en der. Ik vind het wel goed, ik heb er ook helemaal geen zin in om er bovenop te zitten, als ze honger heeft dan eet ze echt wel hebben we gemerkt, dus blijkbaar heeft ze gewoon veel minder honger. Dat las ik ook ergens dat veel kindjes rond de 2 jaar veel minder energie nodig hebben dan kindjes van 1 jaar ofzoiets. Had iets te maken met groeispurten enzo.

Ze stond hier wel om 10 uur vanmorgen al voor de vriezer om een ijtie (ijsje :') ) te bedelen :D ik heb nog maar zo'n ikea zelf-invries bakje bij gehaald. Ze mag 1 zelfmaak-siroop waterijsje per dag, voor het lekker zeg maar, al de andere ijsjes komen uit het andere bakje en dat zijn letterlijk waterijsjes :+ gewoon ijsklontje op een stokje. Ze vindt het prachtig, ijsklontjes en bevroren dingen enzo. Gek kind.
Ik vind het wel een makkelijke manier om extra vocht erin te krijgen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96543947
Gekke Amelié. Maar inderdaad met dit weer kan het nooit kwaad extra vocht op een leuke manier binnen te krijgen :)

Mart eet ook echt een stuk minder. Maar ja, die heeft dan ook nog steeds diarree. 1 x per dag, flink wat! Gisteren in het badje werd het water ineens heel troebel. Ja hoor, diarree. Dat was inmiddels dus al in de middag. Daarna nog 1 keer en sindsdien niet meer gepoept. Dus ik verwacht straks een bescheten ventje uit zijn bed te gaan vissen. Ik hou er maar rekening mee valt het vast wel wat minder zwaar. Aangezien de honden ook aan de diarree zijn en ik geen poep meer kan zien!

Maar goed, verder is hij nog steeds vrolijk. Drinkt goed.
Heeft vanochtend ook lekker pap op gegeten. Zojusit voor het slapen gaan een beschuitje met halva jam. Blauwe besjes tussendoor en komkommer. Geen klagen verder dus! En hij is vrolijk (met driftbuien tussendoor).
  maandag 9 mei 2011 @ 13:37:23 #7
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_96544104
Morris staat al bijna bovenaan. :{ Hij wordt zo groot.
Dit weekend kreeg hij een cadeautje van oma. Hij was er zo oprecht blij mee. Hij pakte het uit en keek oma aan en riep (met z'n ubercute piepstemmetje). Uma! Zoooooo! Moooooooiiiiii! ohh. moooiii!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 9 mei 2011 @ 13:39:40 #8
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_96544196
Uma :D Wat lief O+
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 9 mei 2011 @ 13:46:42 #9
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96544538
Morris <3

ymme wat rottig dat Mart er last van blijft houden :'(

huup, het tafereel is hier heel herkenbaar. Alexa staat ook op als ze "klaar" is, maar ze heeft inmiddels geleerd dat ze dient te wachten totdat wij ook klaar zijn. Ze eet sinds kort ook een stuk minder dan voorheen, dan was het echt schrokken met avondeten, en nu veel minder.

Ze eet 's ochtends een boterham, tussendoor wat fruit, boterham met lunch, en dan avondeten. Soms een peperkoekje tussendoor. Meer niet. En de boterhammen gaan niet eens altijd op. Drinken heeft ze altijd in een beker op tafel staan hier.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 9 mei 2011 @ 13:58:22 #10
100412 mefke79
komt goed!
pi_96545042
eten gaat hier met vlagen volgens mij. Dan weer veel en dan weer weinig. Ik kan me er niet druk om maken, het jochie groeit goed en blijft eigenlijk altijd braaf zitten. Hij wil nog wel eens met eten gaan gooien, dan pakken we het af en tegenwoordig komt ie tijdens het koken al bedelen, dan krijgt ie alvast wat groente gewoon rauw, gaat prima.

Ymme, als Mart dit veel vaker al gehad heeft en de honden ook, kan het dan geen parasiet zijn en dat ze elkaar dus telkens aansteken?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96547154
Voor de hond (1 van de 2 maar) is dit de eerste keer!
En bij Mart wijd ik het aan de BMR prik van afgelopen maandag (vandaag een week geleden).

Ik kijk het nog even aan hoe of wat. Morgen heb ik een paar vrije uren op het werk genomen en is Mart bij opa en oma. Ik ga dan even flink aan de poets in huis. Ik kom zo nergens aan toe hihi.
pi_96547159
Eetschema van M.
7 uur fles opvolgmelk 200cc
10 uur koekje of rozijntje met drinken
12 uur 1 boterham met leverpastei oid,soms nog een cracker erachteraan plus een fles opvolgmelk
16 uur fles melk
18 uur avond eten,normale portie ( behalve als het iets anders is dan Hollandse pot,dan eet ze meer,vindt ze heerlijk!)
20 uur fles melk

Ze is nu bijna 15 maanden. Oja,tussendoor graast ze ook nog fruit (peer,aardbeien,appel)
pi_96547255
Wat een hoeveelheid melk.
Mart drinkt hier hoogstens 1 keer een beker melk met ongeveer 140 cc.
En s morgens pap dan met melk. Soms toetje ná het eten, maar ook niet elke dag.

Verder met de lunch 1 of 2 boterhammen/beschuit/cracotte
2 stuks fruit per dag.
En soms een maria koekje.
Met een verjaardag/feestje met meerdere kindjes, chipjes, spekjes, snoepjes je kent het wel.

En dan naast de ene beker melk nog één met sap en voor de rest vaak nog één beker met water.
  maandag 9 mei 2011 @ 14:55:56 #14
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96547344
Leuk te lezen dat sommige kinderen al zelf op gaan staan als ze klaar zijn met eten, Roy kan zelf zijn kinderstoel niet uit, en vind ik wel fijn, zo komen wij ook nog aan eten toe ;)

Tess en Vicky hoe is de nacht gegaan?
Morris O+ zo blij met je kadoo ;)
Mart snel opknappen hoor!
Lente dagdag :W

Hier is koning energie binnengedrongen, jeumig wat is Roy tegenwoordig druk, overal op en af klimmen, druk oefenend met lopen, de bank op klimmen en daarop rollen en plezier hebben, buiten van links naar rechts kruipen.
Ons ow zo rustige ventje is enorm druk geworden, en heel levendig ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 9 mei 2011 @ 14:56:01 #15
100412 mefke79
komt goed!
pi_96547349
hier in de ochtend nog melk of karnemelk en tussendoor als ie er om vraagt. Voor de rest drinkt ie eigenlijk het liefste water. Hij lust wel sap, maar dan alleen het niet zoete spul of aangelengd met water. En als ik verse sapjes maak van mango met sinaasappel oid dan lust ie dat ook.

Ymme, de BMR prik geeft juist pas na een week reactie over het algemeen, dus dat zou het dan niet verklaren. Nou ja, zo lang ie niet uitdroogt is er niets aan de hand.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96547982
Ik heb jullie een beetje verwaarloosd! We hadden het vooral heel druk met elkaar hier thuis. 't Gaat goed!

Waar het eten betreft mogen we hier niet klagen. Isabeau heeft tegenwoordig 's ochtends vaak weinig trek, maar dat haalt ze de rest van de dag ruimschoots in. 's Avonds vind ik de hoeveelheden zo nu en dan schokkend.

Verder gaat het allemaal zo vreselijk snel. Kleine meisjes worden zo snel groot. Ik lach me slap om mijn kleine clown. Als ze momenteel iets doet waarvan ze vermoedt dat het knap is klapt ze in haar handen en zegt ze: "goed zo meisje!".

Gisteren waren we bij mijn schoonouders en toen we bij de paarden gingen kijken vertelde ik dat één van de paarden Joeri het. Vanaf dat moment riep ze telkens: "Loeli, kommeshier!"... Beetje jammer dat dat al snel overging in "mama, kom es hier!"

Waar ze vorige week nog heel pieperig was is ze nu vreselijk lief. Ze praat ineens in zinnen van 3 en zelfs 4 woorden, dus hoewel ik geen oei ik groei fan ben, is er hier wel een sprong genomen.

Ik hoop snel aan uitgebreid bijlezen toe te komen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sorbootje op 09-05-2011 15:16:24 ]
pi_96548168
Leuke anekdote; we gingen gisteren de zussen van isabeau van schiphol halen en isabeau tilde, zodra ze een beetje aandacht kreeg, tilde ze haar jurk op en liet ze haar luierbroekje en buik zien. "buik!"
pi_96548211
Bij wildvreemden dus. :D
pi_96548328
Isabeau!! _O-
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_96548575
Hahaha Isabeau!
Fijn dat het zo goed gaat.

Aan de plas luiers van Mart te zien inderdaad geen tekenen van uitdroging. Maar mocht de diarree (al vind ik het een mindere vorm van diarree, kan ook tandenpoep zijn zeg maar, 2 keer per een dunne poepluier) nog een paar dagen aanhouden trek ik natuurlijk wel even aan de bel bij de ha.
  maandag 9 mei 2011 @ 15:32:13 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96548931
Wow, dat praten zeg! :o
Oscar komt echt nog niet verder dan wat woordjes hier en daar, en een zeer priemend vingertje dat hem heel goed helpt. ;) Overduidelijk een gevalletje 'de tweede praat vaak minder vlot dan de eerste' bij ons. :Y :D

Hij vertikt het nog steeds om mama te zeggen en ziet het inmiddels als een leuk spelletje: Oscar, zeg eens mama? Nee! Papa! Met een hele donkere gromstem. :D
Behalve als hij niet wil slapen, dan kan hij ineens wel mama-mama-mama zeggen. :') O+ Lekkere tuttie van me! :D

Verdere woordjes zijn 'siets' en paard en 'au' (als hij op mijn tenen gaat staan, en als hij per ongeluk mist dan loopt hij er graag nog even voor terug :') ) en zo nog een paar kleine korte dingetjes: eten, mui, poe, open, boo (voor boom en boven), au voor auto, bumba, ijssssss etc. etc.
Oh, en onze favoriet: Jaja! O+ Overal waar hij Sasha ook maar ziet: Jaja! Of als Sasha nog slaapt: Jaja? Zo lief! :Y
pi_96549170
Dat "papa" van Oscar klinkt zo schattig! O+
Morrissie, zo blij!! O+ Nog maar heel ff he Mems... dan zijn onze guppen gewoon al 2!!

Bar, slapen ging een stuk beter. Inslapen was binnen 10 minuten gedaan en ze is wel 2x wakker geworden omdat ze uit haar bedje gevallen was en om 5.00 uur wilde ze niet meer in haar eigen bed slapen maar heeft ze nog een uur bij ons geslapen.

Eten.. pfff tja... ach, als er wat in gaat ben ik blij, eet ze niet, jammer dan. Ze komt iig niks te kort en ziet er niet mager uit :D Drinken doet ze soms een stuk minder. Ze wil eigenlijk niet meer uit een rietjesbeker drinken, want dat is voor babies _O-

Ymme, beterschap voor Mart!
Isabeau _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_96549177
Oh dat is echt lief, die broederliefde! Grappig, die boevigheid verder!
  maandag 9 mei 2011 @ 15:37:35 #24
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96549185
Dan heb je al veel meer dan wij hoor be, in het filmpjestopic heb ik net een paar filmpjes van Roy gezet van zaterdag, dat is het enige geluid wat roy maakt ;)

Dat is al een hele verbetering al zeg ik het zelf Vicky!

Over dat slechter eten, hier heeft Roy sinds het weekend dat hij geen zin meer heeft in brood, voor de rest eet hij nog prima.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 9 mei 2011 @ 15:40:25 #25
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96549307
BE, troost je, Aviva zegt ook geen mama. Ik ben "die daar!" inclusief vingertje. :')
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')