Normale temperatuur schijnt dus niet uit te maken. Ik ben dat gevecht heel vaak aangegaan omdat de jongens ook allebei normaalgesproken laag zitten, maar je spreekt van koorts omdat de enzymen dan op een bepaalde manier minder gaan werken en dat is gewoon bij een bepaalde temperatuur, ongeacht welke standaardtemperatuur je hebt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:18 schreef mikoxx het volgende:
Marlinde, 37.8 is natuurlijk geen koorts. Pas boven de 38 graden spreek je van koorts. Daarbij is het belangrijk uit te gaan van wat voor haar een normale temp is. Mefke heeft wel gelijk, 3 dagen is wel de max.
Dat wel, dat merk ik bij de jongens ook. Die zijn al echt ziek terwijl ze eigenlijk nog geen koorts hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:05 schreef mefke79 het volgende:
Echt Troel? Weer wat geleerd!
Ik heb wel gemerkt dat er een verschil is tussen hoeveel last je van koorts hebt en wat je normale temperatuur is. Ik zit normaal laag. Als ik net 38 heb voel ik me beroerd. Mijn zusje zit normaal hoger, die heeft van 38 geen of bijna geen last. Driekus zit laag en ligt met 38 plat. Het voordeel, Driekus loopt ook niet enorm op, die heeft de 40 pas een keer gehaald.
ja, ik wou er nog over beginnen!!!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Moet jij zeggen! Jouw kind bijt baby'tjes in hun vinger!
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:08 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
ja, ik wou er nog over beginnen!!!
Niet alleen baby's hoor! Maar tegenwoordig geeft ie er wel gelijk een kusje achteraan. En als ik hem terugbijt geeft ie zichzelf een kusje
Problem solved
Nee, ze hebben hier 3 baden (kinderbadje, tussenbad met beweegbare bodem en 25mtr bad). Alle kind-zwemlessen zijn in het tussenbad, die wel warmer is dan het gewone grote bad maar kouder dan het kinderbadje. In de babygroep is bad 1,25 diep en loop je als ouder met kind in armen, bij 2e groep is bad 0,60 cm en gaan kinderen uiteindelijk zelf lopen. Ook springen ze dan in het water (ipv zittend in het water vallen) en lopen ze over de mat enzo. (maar dat doet Daan nog niet allemaal hoor)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:03 schreef mefke79 het volgende:
Happy, gaan jullie dan morgen ook voor het eerst naar het 'grote' bad? De baby's zwemmen hier in het warme bubbelbad (zonder bubbels) en daarna moeten ze naar het grote bad. Dat is dan nog steeds warmer dan een gewoon zwembad, maar voor Driekus eigenlijk nog steeds te koud. Wij halen regelmatig het einde van de les (20 minuten) niet omdat meneer blauwe lippen krijgt en alleen maar als een aapje aan je wil hangen.
Tess heeft ze ook gehad.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:36 schreef happyme28 het volgende:
Ohdat wist ik niet! Ik kende alleen die vanaf 3 jaar. Overigens lijkt Driekus daar zo ongeveer de lengte die Daan nu is
![]()
Zal ik eens gaan bekijken of ik die hier ook kan krijgen. Moeten toch donderdag een zwemvest halen voor Daan, misschien hebben die in de watersportwinkel ook wel bandjes.
Hahaha, ok gelukkig, Daan is dan wel 10cm langerquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:42 schreef mefke79 het volgende:
happy winkel in Noordwijk heeft ze online iets met bonne oid (zoek anders op happy nappy, dezelfde winkel verkoopt ze) . En anders bij 't zwembad. En hoe groot is daan? Driekus is hier iets van 67 cm ofzo.
Met bandjes leren ze zelf drijven op buik en rug, met een zwemvestje hangen ze meer in het water. Bij ons op zwemles moeten de bandjes vanaf 4 maanden af en toe om en permanent zodra ze kunnen lopen/naar het grote bad gaan. Het gevolg: Driekus gaat het water niet in zonder bandjes. Zelfs ons laagje water in het zwembad in de tuin doet ie alleen met bandjes. Hij heeft veel te goed door dat ie verzuipt zonder. Nu oefenen ze dat dus wel in de les, zonder bandjes en dan vallen en weer zelf opstaan, maar leuk vindt ie het niet.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:23 schreef freecell het volgende:
Ik vond ze als kind verschrikkelijk en projecteer dat op mijn kinderen.
Dus wij zoeken zwemvestjes
Leander lijkt dan op Driekus. Die ligt plat in de kar bij 39,5 en dan is het een heel zielig vogeltje.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:23 schreef freecell het volgende:
Florian is heel zieligKoorts, jeuk, balen, niet eten en vanmorgen ook nog niet gedronken.
En wakkerwakkerwakker. Tot 11:00 en vanaf 4:00
Toen maar in ons bed gelegd en samen wat gedommeld.
Leander zit normaal vrijlaag qua temp en als die 39 heeft is hij écht heel ziek (hij heeft twee keer tegen de 40 gehad, dan ligt hij alleen nog maar stil en praat hij zelfs niet meer)
Florian zit gewoon rond 37. Die peikt veel sneller en rent dan ook gewoon door.
Mart is idd ook beduusd. Dat is het juiste woord ervoor. Hij huilt dan niet. Maar vond het dan zo zielig om toch door te gaan. De volgende keer wellicht 2 keer proberen inplaats van 1 keer.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:30 schreef happyme28 het volgende:
Ymme, het is gewoon een kwestie van wennen voor Mart en hopelijk gaat hij het dan uiteindelijk leuk vinden. Bij babyzwemmen gaat het met een liedje en dan bij 1-2-3 gaat eerst de ouder alleen onder water en houdt kind boven en bij de 2e keer gaan we beiden onder water. Daan vindt het erg leuk. Eerst was hij wat beduusd maar na een paar keer vond hij het leuk.
Net weer heerlijk wezen zwemmen samen
Jep.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:49 schreef Asyniur het volgende:
Och arm kind! Heeft hij er veel last van?
Wat goed van hem dat hij niet krabt!quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:50 schreef freecell het volgende:
[..]
Jep.
Gelukkig krabt hij niet, maar hij heeft er absoluut een boel last van.
Zo zag Eli er destijds ook uitquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:48 schreef freecell het volgende:
[ afbeelding ]
* freecell zingt
Omgekeerde paddenstoel, wit met rode stippen....
En je kan het niet zien op de foto, maar het zijn dus geen stipjes, het zijn allemaal vochtblaren
En onder zijn luier is het nog veel erger. Even geteld, 12 op zijn balzakje
We moeten hier wel een paar keer oversteken maar dan zeg ik standaard: Tess, geef mama maar een handje. Dan zegt Tess NEE en dan pak ik gewoon haar hand vast en zeg: bij het oversteken houden we altijd handje vast en dan accepteert ze het gewoon. Vanmiddag ging ze zelf "betalen". We hadden billendoekjes gehaald bij de Kruidvat, ik zeg tegen Tess: kom, we gaan betalen. Ze loopt naar de kassa, piept voor bij andere mensen en legt heel netjes haar boodschapje neerquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:35 schreef mefke79 het volgende:
O en Tess, helemaal zelf gelopen! Dat durf ik hier nog niet aan, dat gaat fout. Maar het lijkt me wel heel gezellig.
Ik maak er geen gevecht meer van. Heb na 5 happen extra de pap nu weggespoeld. HIj heeft nu een cracker om aan te knabbelen (maar die krijgt hij altijd na de pap).quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:58 schreef mefke79 het volgende:
Trixje![]()
![]()
![]()
![]()
O wat zal dat een opluchting voor jullie zijn zeg.
Asy...wat lastig zo, dat het eten echt bij alles een gevecht moet worden.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:56 schreef Incantrix het volgende:
Oh, pff, eten, gezellig ja. Stef weigert groente op het moment (alle), eet selectief fruit en potjes and the likes worden na maximaal 3 happen zo ver mogelijk weggegooid. Ik laat het maar, hij heeft ook een tijdje geen korstjes willen eten en sinds vandeweek gaat dat ineens weer supergoed.
Ennehm, hoiRaad eens wie er pas over 3 weken weer op controle moet, geen verband meer omhoeft en weer mag douchen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |