abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2011 @ 09:27:10 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96875461
Oh wacht, sorry, ik dacht aan KNO vanwege oren.
Maar als je al vaker bij de KA bent geweest kan je toch ook wel zelf bellen lijkt me? Hij is daar bekend... Dan moet je dus even wachten tot die terug is van vakantie...

Never mind me, ik viel er toevallig in, had beter niks kunnen zeggen. :')
pi_96875821
Hihi :D
Ik had dus al gebeld vorige week en hij zou me terugbellen als hij terug is. Dat is volgende week donderdag.
Maar nu dacht ik: dat duurt nog even en hij is nu wel érg sneu, dus ik bel de kinderarts of ze iets kunnen doen.

Maar vertelden ze mij dat mijn huisarts moet bellen om telefonisch te overleggen met de kinderarts en mijn huisarts vindt van niet ;)
  maandag 16 mei 2011 @ 09:45:06 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_96875858
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 09:14 schreef freecell het volgende:
Bwurk. Volgens de assistente kinderarts moet ik de HA bellen en moet die dan even met de kinderarts bellen en is dat de officiële weg.

Volgens mijn huisarts hoort het erbij en krijgt hij al AB. En die belt niet met de kinderarts dus.

*mopper*

Heerlijk zo'n ouderwetse huisarts. Ik ben heel blij dat die van ons toen vervangen werd door iemand die wel meteen doorhad toen dat je niet je hele jeugd met een slijmoor hoort te lopen (Ruben) en dat Jochem na de tweede ontsteking meteen doorgestuurd werd.
Tja, ik snap eigenlijk niet zo goed dat de KA jullie nog niet doorgestuurd heeft naar de KNO, maar als hij daar inderdaad misschien al mee bezig is, dan zul je inderdaad gewoon moeten wachten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 mei 2011 @ 10:04:57 #106
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96876317
BE :D

Free lastig zeg :{ maar als ze er al mee bezig zijn mja, afwachten voor zolang als het gaat I guess.

Lief jullie :* Oeks, er is geen echo gemaakt maar een rontgen, blijkbaar was daar meer op te zien ofzo? Een echo leek mij fijner en makkelijker te maken, zeker ivm stilliggen magoe. Er is dus nog geen nieuwe foto gemaakt. De arts-assistent vond bij de vorige afspraak geen bijzonderheden en die begon over afbouwen van de dosering. Wij vonden toen ook geen bijzonderheden want tsja, ze stond net krap 2 maanden op die hoge dosering forlax en het leek goed te gaan en ze groeide ineens weer enzo. Maar inmiddels is wel duidelijk dat het helemaal niet zo goed gaat als het leek te gaan.

Ik las her en der dat een landkaarttong in principe niets hoeft te betekenen maar dat het beduidend vaker voorkomt bij mensen met een allergie voor t een of t ander dus ik wil die tong toch ook maar ns aankaarten. En ik ben geneigd om te vragen of Amelie overgedragen kan worden aan dezelfde arts als waar Elin bij loopt. Niet dat ik geen vertrouwen heb in die arts-assistent maar ik word er een beetje iebel van dat ik steeds iemand anders zie en steeds opnieuw het verhaal moet doen enzo. Liever 1 vast gezicht voor beide meisjes.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96876674
Huup, vragen kan natuurlijk altijd. Kan me wel voorstellen dat je het prettiger vindt om allebei bij dezelfde arts te zitten. En dat steeds wisselen van die arts-assistenten lijkt me ook erg ongemakkelijk.
Wat naar joh dat het toch niet zo lekker gaat met Amelie :*
Fake it till you make it...
  maandag 16 mei 2011 @ 10:34:21 #108
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96877169
Ze had net een (kleine) driftbui omdat ze niet van mij met dr garnalenvingertje tot onderin de labello mocht peuren om het vervolgens in dr haartjes te smeren :Y) :') flauw he? ze mag ook nooit wat :+

Vanavond maar weer even goed die haartjes wassen dus. En dat is al zo'n feest... :') uitspoelen vooral dan, wassen is geen punt.

Ja Nijna het is vooral vervelend omdat steeds het verhaal opnieuw gedaan moet worden en ik krijg dan in eerste instantie steeds dezelfde adviezen te horen, met name mbt voeding, en als ze dan weer doorvragen dan blijkt dat die voedingsadviezen voor ons niets toevoegen. Bijvoorbeeld. Dat wordt gewoon vervelend op den duur, de arts van Elin voel ik me prettig bij dus t zou fijn zijn als die verder kon behandelen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 16 mei 2011 @ 10:34:28 #109
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96877174
Ko lekker kneuteren met je mama O+
Tess met schuim :D
Leuke filmpjes!!!
Inca s6 vandaag, ook voor stef!
Huup en Amelie :*
Free wachten duurd altijd "te"lang :*

Overgens kunnen wij hier ook gelijk naar de kno arts bellen, zelfde geld voor de oogarts.
Trouwens de kinderarts mogen we ook zo bellen als er iets is, maar eigenlijk nemen we altijd eerst contact op met de ha.

Morgen gaat Roy voor controlle en mri naar Gent, mag hij vanaf vannacht niks meer eten en drinken ivm roesje tijdens de mri, dat word nog een "zware"kluit omdat Roy pas om half 10 onder de scan gaat en tot die tijd dus gewoon niks mag eten en drinken...
En dat met Roy die juist zo graag eet en drinkt ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_96877679
Huup ik zou inderdaad vragen of je de zelfde arts kunt krijgen idd.
Met het argement wat je hier geeft zal dat zeker geen probleem zijn lijkt mij.

Spannende dag morgen dus Bar. Succes alvast! Ben morgen werken dus kan ik het niet vergeten door het nu al te zeggen! Hopelijk valt het allemaal mee!

Gisteren was Mart weer vrolijk echt en over de hele dag 1 uur geslapen. Vandaag is hij niet zo vrolijk en heeft een klein (groot) humeurtje! HIj was ook al om 06u10 wakker maar gelukkig wel de hele nacht goed geslapen verder. Maar mén dat vind ik echt vroeg. Normaal slaapt hij tot 08u00/09u00. Ach ja, vanavon maar vroeg erin :D

Wat ik overigens mij ook afvraag. Mart's tanden en kiezen zijn heel snel gegaan. Maar die hoektanden lijken maar niet door te komen. Had stiekemn (vooral voor hem) gehoopt dat deze ook snel zou doorkomen. Hij had met zijn 1ste verjaardag al zijn tanden en 4 kiezen (dan moeten er nog 4 kiezen bij toch?) En zijn hoektanden dus nog steeds niet.

Komen vanzelf wel, i know..
pi_96878062
Ymme, dat gebit komt echt vanzelf wel... Minke had op haar 1e verjaardag alleen 4 voortanden (2 onder, 2 boven) en in afgelopen maand zijn daar 4 kiezen bijgekomen. Ik zie al wel de voortandjes boven die we nog missen door het tandvlees heen schemeren, maar de rest is in geen velden of wegen te bekennen hoor. Ik wacht het rustig af. Gelukkig merken we er bijna niks van als ze doorkomen, alleen is mevrouw iets prikkelbaarder dan normaal.

Huup, wat rot voor Amelie zeg... (van haar buikje dan hoor, die labelo is dan wel redelijk :+ ) Maar ik vind het wel een logisch iets hoor als je voor beide meiden dezelfde KA wilt. Lijkt me geen onredelijk verzoek.

Free, succes met je mannetje hoor, wat ontzettend *** dat hij zo met zijn oortjes zit en er dus ook zoveel last van heeft met lopen.

Bar, succes morgen in Gent!
pi_96879734
Oh even een :* voor Florian. Hopelijk is hij snel ontsteking vrij en weer lekker zichzelf met alles!

Mart bleek zin te hebben in een boterham, mijn Breaker (van friese vlag) leeg slurpen en paar stukken appel. En nu is hij weer vrolijk. Hij had dus gewoon honger en daarom huilen en stampen. Phoe soms zou praten zo fijn zijn zeg. Kan hij aangegeven wat er is enzo,.
pi_96879887
Inca, sterkte vandaag, ik hoop dat het er goed uitziet onder het verband. Dikke zoen voor Stef, die zich zo kranig houdt. :*
Nog 2 weken en dan ben ik weer even klaar, lekker veel met mijn jongen zijn. Vannacht wilde hij naast me slapen en vandaag is het ook een klein plakaapje. O+
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2011 10:34 schreef huuphuup het volgende:
Ze had net een (kleine) driftbui omdat ze niet van mij met dr garnalenvingertje tot onderin de labello mocht peuren om het vervolgens in dr haartjes te smeren :Y) :') flauw he? ze mag ook nooit wat :+
Haha, goed he? En je kunt je er nog wel iets bij voorstellen ook, dat dat lekker voelt. :P
Ko had gister de vloer ingesmeerd met foundation, ik had net een werktelefoontje, dus ik kon niet ingrijpen. :')
Ik snap je wens om 1 dokter te hebben, heel goed, lijkt me ook een stuk fijner voor jullie. Hopelijk kan de landkaarttong bijdragen aan het opsporen van wat er nu precies aan de hand is met Amelie. Een allergie zou niet fijn zijn, maar alles is beter dan steeds buikpijn en poepproblemen. :*

Bar, succes morgen, hopelijk lukt het om je kleine lekkerbekje af te leiden. Lijkt me moeilijk, maar je weet waarvoor je het doet. :*

Free, dikke zoen voor Florian. Wat vervelend zo. ;(

Haha Ymme, had Mart hongerwoede? Fijn dat er toch vaak een makkelijke oplossing is, jammer alleen dat het soms zo lang duurt om die te vinden inderdaad. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_96880982
Huup, ik zou het gewoon vragen hoor. Nee heb je, ja kun je krijgen toch! En zou ook wel zo fijn zijn, niet steeds hetzelfde hoeven vertellen en dezelfde adviezen krijgen. Jullie zijn er al lang genoeg mee aan het stoeien zo, ik zou het vragen hoor!
Maar mag jou dochter niet eens in de labello peuren, wat flauw zeg ;). Die van mij zou daar ook zo pissig om worden ;).

Bar, succes morgen!

Zieke en niet lekkere kindjes :*.
pi_96881582
Hihi, die labello :D

Flauw hoor, die mama's :D
  maandag 16 mei 2011 @ 12:26:55 #116
100412 mefke79
komt goed!
pi_96881587
Bar, succes morgen!
Huup, is het geen idee de afspraak te vervroegen? Je zegt zelf al dat je het idee hebt dat het NU weer misgaat, misschien is het handig voor de kinderarts om dat moment ook werkelijk te zien? En inderdaad, nee heb je, ja kan je krijgen, dus ik zou het gewoon vragen.

Wat krijg je trouwens als je een dreumes met peuterbuien combineert met een ochtendhumeur? DRAMA kan ik je vertellen. Ik werd vanochtend wakker van Driekus die in de andere kamer aan het brullen was, dwars door oordoppen heen. Het enige woord dat we vanochtend een keer of tig gehoord hebben is nee. Alles was nee. Banaan nee, cornflakes nee, vasthouden nee...pfff. Meneer was duidelijk nog niet uitgeslapen. En geen idee hoe dat te doorbreken, want hij lag best vroeg op bed (voor zijn doen)...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 16 mei 2011 @ 13:14:49 #117
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96883226
oh neuh dat heeft geen enkele zin. Ik heb over 9 dagen een afspraak, t is al de 16e. Er is geen spoed bij dus het scheelt dan hooguit een paar dagen wachten. En daarnaast... dan krijg ik straks weer iemand anders :')

De kinderarts kan er verder niets aan zien, er is ook niets accuuts aan de hand, er moet gewoon weer een nieuwe foto gemaakt worden om de situatie te herbeoordelen en een nieuw plan van aanpak te maken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 16 mei 2011 @ 13:37:35 #118
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96884134
Mefke, pfff lastig zo'n Driekus met ochtendhumeur. Overdag slaapt hij ook voldoende? Ik merk bij Daan dat hij er beter tegen kan 's nachts korter te slapen dan overdag minder te slapen.

Free, sterkte met Florian en Huup ook!

Bar, sterkte morgen! Hoop dat Roy de tijd zonder eten en drinken een beetje goed doorkomt. Lijkt me lastig voor hem aangezien hij natuurlijk niet begrijpt waarom hij niets krijgt (lijkt me).

Vanmorgen hier even een slik-moment. Daan moest na 9 dagen weer naar de opvang. Ik parkeerde de auto voor het gebouw en wilde 'm uit de auto pakken en toen zei hij al 'Oh Oh', hij zag de bui al hangen. Heb 'm aan zijn arm naar binnen moeten trekken bijna., 'm dus maar opgetild, maar bij het lokaal was het ook brullen :'( Gelukkig was het een paar minuten nadat ik weg was al afgelopen en was hij weer heerlijk aan het spelen, maar ik ging met lood in mijn schoenen naar het werk.
pi_96884214
Mefke, je pm box is vol!
pi_96884264
Ow Happy,dat is ook echt niet leuk -O- Ik ga al niet lekker weg als ik huilende kinderen bij Tara achterlaat, dus kan het me héél goed voorstellen.
pi_96884481
Happy :* Wat een rot situatie lijkt me dat zeg bah.
Hopelijk gaat het de volgende keer weer wat beter met weg brengen zodat je met een beter gevoel kunt gaan werken.
pi_96884940
eh-ow...

Rood vlekje in de nek... koortsig, 2 blaasjes in de luier... paar kleine rode puntjes her en der.

Waterpokken? :X
pi_96885221
Ohoho Freecell het zal toch niet.
Wat bedoel je trouwens met blaasjes in de luier?
  maandag 16 mei 2011 @ 14:11:33 #124
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_96885366
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:00 schreef freecell het volgende:
eh-ow...

Rood vlekje in de nek... koortsig, 2 blaasjes in de luier... paar kleine rode puntjes her en der.

Waterpokken? :X
Gaan de rode vlekjes weg als je er op drukt? (zie je goed als je er met een glas over rolt bijv) of als je aan weerszijden van het vlekje de huid spant. (dus over het vlekje spannen) Het kan idd waterpokken zijn als het blaasjes worden.
Maar altijd vlekjes controleren vind ik, zéker in combi met duizelig enzo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 16 mei 2011 @ 14:30:05 #125
100412 mefke79
komt goed!
pi_96886060
Free, wat debuurvrouw zegt ja...

Sorbo, pm is weer mogelijk, effe opgeruimd.

Happy, wat rot zo! Driekus heeft dat ook zo af en toe, dan gaat ie brullen bij het weggaan, zonder aanleiding.

Ik denk dat Driekus gewoon een slaapkopje is en dan zeker in combi met het weekend enzo. Hij heeft het hele weekend mogen uitslapen, dan valt het natuurlijk erg tegen als je papa je op maandag al om half zeven komt halen.
pi_96886125
Ik zal ze straks als hij wakker is idd even checken op puntbloedingen, dank je buuf.

Waterpokken zou overigens wel kunnen hoor,onze halve kerk heeft ze...

Ymme: waterpokken zijn vochtblaasjes.
pi_96887654
Happy :*

Free, zou maar zo kunnen waterpokken. Beterschap in elk geval! Hier vielen ze gelukkig erg mee!
  maandag 16 mei 2011 @ 15:51:11 #128
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96889284
Free beterschap voor je kleine grote man !
Happy geen fijne dingen.

grmbl ik lees overgens nu dat Roy pas om half 11 onder de scan gaat... we moeten om 9 uur binnen zijn... arm kind nu al.
pi_96889288
O dat zou ook wel wat verklaren Free, beterschap met het mannetje!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_96889344
O Bar, dan moet hij zo lang nuchter blijven dus....pfff sneu dan he!
Heb je er wel een goed gevoel over, hoe Roy nu is, ik bedoel met de onderzoeken op stapel enzo...
Ik kan me niet helemaal goed verwoorden, maar ik hoop dat je het snapt.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_96889403
Waterpokken: check.

WRAAAAAAAAGHHR

Ik wil een gezond kind, gewoon een keer 3 dagen achter elkaar geen koorts, oorontsteling of andere nonsens.
pi_96889474
Free, beterschap! Havermout en kidsclin hielpen hier goed. Hopelijk ben je na de pokkies weer even van de ellende af, want je tobt ook al een tijdje daar... :*

Bar, arme Roy. Ik hoop dat het een beetje wil met de afleiding.
Succes en sterkte!
pi_96889498
Florian, beterschap jongen!
pi_96889571
Roy tot elf uur nuchter blijven...ah dat idd heel sneu alleen al. Sterkte morgen nogmaals bar.
  maandag 16 mei 2011 @ 15:59:01 #135
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96889608
Free het houd ook niet op ook he :N

@Karin Jawel heb er een goed gevoel bij, vooral vanwege de grote stappen die Roy de laatste tijd doormaakt.
Er is wel iets een bepaalde beweging waarbij ik denk van hmmm is dit normaal gedrag,morgen gewoon weer aangeven.
Maar ik denk zelf dat het wel losloopt allemaal.
pi_96889900
Free. Er komt vast een periode die helemaal vlekkeloos verloopt. En ik hoop dat die in jullie geval rustig een paar jaar mag duren.

Beterschap maar weer! :*

Bar. Succes :*

Mijn kleine jongen die helemaal eigenlijk niet praat wees onder het eten naar zn beker en zei
'iihe mama iihe'

Drinken mama, drinken!

*O* *O*

Hij zei gewoon 3 woorden achterelkaar! :o O+ *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 16 mei 2011 @ 16:11:29 #137
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96890115
Rienk *O* Super goed
  maandag 16 mei 2011 @ 16:19:10 #138
100412 mefke79
komt goed!
pi_96890464
Bar, je zou even naar het ziekenhuis kunnen bellen of hij werkelijk al vanaf vanavond nuchter moet blijven of dat het vanaf 12 uur of 8 uur voor de scan is. Dan zou je em vannacht nog wat te drinken kunnen geven.

Free, toch de pokken. Shit! Ik hoop dat het niet al te heftig gaat verlopen. Succes en beterschap.
  maandag 16 mei 2011 @ 16:19:34 #139
100412 mefke79
komt goed!
pi_96890482
he verdorie, vergeet ik Rienk: joehoe!!!
pi_96891519
Rienk *O*, vlindur pas maar op straks kletst hij de oren van je kop ;).
pi_96892124
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:06 schreef Vlindur het volgende:
Free. Er komt vast een periode die helemaal vlekkeloos verloopt. En ik hoop dat die in jullie geval rustig een paar jaar mag duren.

Lol :D

Wat knap trouwens van dat praten *O*
pi_96892869
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:52 schreef freecell het volgende:

[..]

Lol :D

Wat knap trouwens van dat praten *O*
Oh! :o Die bedoelde ik anders :P
Ik hoop echt echt echt van harte dat er een periode aankomt dat je kinderen blaken van gezondheid en dat je gewoon lekker in je bed kan uitslapen en dat ze doorslapen en dat alles gewoon even goed is. En natuurlijk geniet je van ze, maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel ;) :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 16 mei 2011 @ 18:57:54 #143
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96897834
Bar, ik zou ook nog even bellen hoor hoe lang hij nuchter moet zijn. Want tot half 11 is wel heel erg lang hoor! Heel veel succes morgen in elk geval! :*

Rienk *O*

Hier ook nog maar 4,5 tand :D
Er is wel een kies aan het doorkomen en ook een ander tandje geloof ik.

Och free, nou is ie wel 3dubbel sneu :{

Daan, het is ook lastig om na zo'n poosje heel veel samen weer even een tijdje zonder papa en mama te moeten zijn. Ik vond dat ook moeilijk na onze vakantie :Y

Ow mef, wat een heerlijk drama weer met Driekus..
En Amélie, wat sie-lug dat jij niet met labello mag knoeien!

Sserpente, 'tapdansende' Harry!
normaal sta ik dan in de keuken en staat hij dit soort pasjes te maken achter het hekje
pi_96898392
Whehe, dat filmpje :D Hij wilde jou liever iets geven geloof ik :D
  maandag 16 mei 2011 @ 19:33:25 #145
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96900219
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:19 schreef mefke79 het volgende:
Bar, je zou even naar het ziekenhuis kunnen bellen of hij werkelijk al vanaf vanavond nuchter moet blijven of dat het vanaf 12 uur of 8 uur voor de scan is. Dan zou je em vannacht nog wat te drinken kunnen geven.

Free, toch de pokken. Shit! Ik hoop dat het niet al te heftig gaat verlopen. Succes en beterschap.
het gaat in vanaf middernacht, hij krijgt nu gewoon een fles nog om half 11. Dat is echt het laatste.
pi_96900336
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 15:51 schreef _Bar_ het volgende:
Free beterschap voor je kleine grote man !
Happy geen fijne dingen.

grmbl ik lees overgens nu dat Roy pas om half 11 onder de scan gaat... we moeten om 9 uur binnen zijn... arm kind nu al.
wat raar dat hij dan al vanavond nuchter moet zijn! Hier in het zh. mogen kindjes tot een uur of 2 voor de ingreep nog wat water drinken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 16 mei 2011 @ 20:05:06 #147
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_96902776
Zoo, ik kom ook weer een langsfietsen ;)

Free, hmpf, nee toch.. Arm ventje, arme jullie! Inderdaad, er mag nú toch zeker wel eens een periode zonder van die rare fratsen aanbreken voor jullie. Ik hoop van harte dat die periode SNEL komt en LANG duurt :* :*

Vlinder, jaaaa, goed man *O*

Bar, fijn dat hij die late fles alsnog mag, dat scheelt denk ik wel? Zo sneu anders! Sterke morgen hoor, ik zal aan jullie denken :*

Oh Happy, wat naar om dan weg te moeten lopen :'( Hopelijk was dit eenmalig.. Tijdens onze verhuizing ging dat bij Stef ook een periode zo, ik denk er nog steeds met een rotgevoel op terug. Zo zielig als je kind zo duidelijk aangeeft dat hij liever bij jou wil zijn.

Wij zijn weer op controle geweest en alles ging goed met Stef's plekken. De nieuwe aquacell die de EHBO-arts erop had geplakt had niet meer gepakt, dus die viel er meteen vanaf toen de verpleegster het verband losknipte. Toen ik de verpleegster vertelde wat er bij de EHBO was voorgevallen deed ze letterlijk zo: :o en later kwam er zelfs nog een andere verpleegster langs, alleen maar omdat ze het verhaal had gehoord en ook nogal :o :X was zeg maar. Ze vonden het superzielig dat hij dit had moeten doorstaan en waren heel lief, dat was wel weer een opsteker :) Gelukkig had de chirurg goed nieuws: de behandeling kan worden voortgezet met een speciale zalf en paraffinegaasjes, omdat een heel deel van de grote wond al voorzien is van nieuwe huid *O* de bovenkant van die wond en de gehele kleinere wond waren nog niet zo ver, maar ook deze zouden zeker wel volgen. Ik kon echt wel janken toen hij dit zei, zeker toen het verband eraf ging hadden we nog even een oh crap-momentje omdat er echt een heel plakkaat groen-gele smurrie aan de aquacell zat, dus ik was even bang dat het ontstoken was.. Maar dat was dus niet het geval. Komende woensdag mag Stef zich weer melden, ik hoop dat deze tendens zich door zal zetten (maar ik heb daar wel vertrouwen in :)). Nog even een *O* , gewoon omdat het kan :D

Ohja, Huup, weet je ook of ze de 16e dan meteen weer die foto gaan maken ook? Hopelijk komt er dan ook vlot schot in de zaak, en ik hoop ook dat je Amélie over kunt krijgen naar Elin's arts, dat lijkt me idd zóveel practischer..

En Oeke, nog éventjes doorbijten dus :*
3!
  maandag 16 mei 2011 @ 20:09:43 #148
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96903215
Inca, wat een goed nieuws! *O*

freecell, als je goed kijkt, zie je dat hij tijdens het 'dansen' er al op stapt en daarom móet hij het natuurlijk oprapen :D
  maandag 16 mei 2011 @ 20:13:15 #149
100412 mefke79
komt goed!
pi_96903538
Trix, wat fijn! Dat groen-gele spul, dat komt toch juist van dat aparte verband af (ik kan me ineens iets heugen van apart spul wat ik ooit op een wond gehad heb)? En al nieuwe huid, joehoe. Dat is alle *O* *O* *O* wel waard dacht ik zo.

Dat filmpje van Harry, schattig Asy!

Hier kwam er eentje net zo gezellig terug van het kdv als dat ie ging }:| Boos was ie. Echt heel boos. Om niets. En wel zo boos dat ie gewoon niet bereikbaar leek. Ik zette em op een gegeven moment in de hoek en daar bleef ie staan en maar brullen, hij werd er gewoon schor van. Dus opgepakt en dan ineens *blink* 'mama, kommer!' (komkommer dus). Hij is naar bed op een maaltijd van een hele grote appel en een stuk komkommer, meer ging er niet meer in. Ik hoop dat ie morgen gezelliger wakker wordt.
  maandag 16 mei 2011 @ 20:17:49 #150
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96903973
Ach ach Driekus toch menneke. We hebben allemaal onze dag wel ns niet :* t valt ook niet mee allemaal. Morgen weer een nieuwe dag.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96904714
Inca, wat een goed nieuws over Stef.

Free, nu weer waterpokken. Het lijkt wel alsof het nooit stopt met zieken bij jou! :*
Hopelijk heeft Florian er niet al teveel last van.

Achossie arme Driekus. Bij Lisa verschilt het ook per dag hoor. Ene dag gaat ze met een glimlach, de andere dag moppert ze.
  maandag 16 mei 2011 @ 20:39:46 #152
100412 mefke79
komt goed!
pi_96905706
Hij ging trouwens na het eten wel heel lief mee naar boven enzo. En hij heeft een nieuwe hobby: kleuren! Zijn potloodjes zijn ineens heilig, zo leuk om te zien.
Volgens de leidsters praat hij nu het beste van zijn groep (ja duh, de babygroep) maar het gaat ook echt met sprongen vooruit. Hij praat je nu niet alleen meer na, hij gebruikt de woorden die hij leert ook op de juiste manier. Ik blijf me er zo over verbazen, al had ik het kunnen weten want bij jullie gaat het ook zo, maar toch...
  maandag 16 mei 2011 @ 20:52:52 #153
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96906589
Mef, daarom zal hij ook wel mopperig zijn. Hij is gewoon moe van alle indrukken en nieuwe dingen die hij kan. En dan een mama met een wat korter kontje omdat die ook niet veel kan... :*
  maandag 16 mei 2011 @ 21:00:53 #154
100412 mefke79
komt goed!
pi_96907187
:Y Asy...en dan nog een weekend er voor hebben zitten waarin je lekker hebt kunnen uitslapen. Tis heel logisch allemaal. Tis ook gewoon een echte slaapkop.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:10:45 #155
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96907940
Asy, lollig die 'tapdansende' Harry! Daan doet dat ook, maar wij noemden het 'stampen':

maandag 16 mei 2011 @ 21:41:21 #156
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_96910446
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:10 schreef happyme28 het volgende:
Asy, lollig die 'tapdansende' Harry! Daan doet dat ook, maar wij noemden het 'stampen':

:D

Trappelen! Zo cute, Harry en Daan O+ Dat doet Stef ook, vooral als hij heel blij is, dan gaat hij voor je staan trappelen en gaat helemaal uit zijn dak als je dan ook even meetrappelt O+

Mef, dat zou best kunnen, ik weet het niet zeker.. Ik meen me te herinneren dat het ook gedeeltelijk op het gaasje zat dat eroverheen viel (dus naast waar de aquacell zat), maar of wat wat zegt.. Nouja, we zijn allang blij dat ht gaat zoals het gaat!
3!
  maandag 16 mei 2011 @ 21:41:55 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96910504
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:10 schreef happyme28 het volgende:

Ik vind het meer lijken op tapdansen :6
  maandag 16 mei 2011 @ 22:13:08 #158
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96913216
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:35 schreef Vicky het volgende:

[..]

wat raar dat hij dan al vanavond nuchter moet zijn! Hier in het zh. mogen kindjes tot een uur of 2 voor de ingreep nog wat water drinken
Het staat zo op de brief die we meegekregen hebben, na middernacht geen eten en drinken meer.
Dus ga daar maar vanuit, misschien iets belgisch ;)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 07:59:58 #159
100412 mefke79
komt goed!
pi_96926715
bar succes nog!

Dreumes had ietsje minder drama vanochtend, maar het was met twee man hard werken om em niet weer over de zeik te laten gaan. Nou ja, morgen mag ie uitslapen (en ben ik alleen :') )
  dinsdag 17 mei 2011 @ 08:12:38 #160
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96926841
Bar, succes vandaag! Zorg je dat je voor erna iets bij je hebt voor Roy?

Och jee mef, succes alvast morgen.

Hier ligt er nog eentje te slapen :o Dat komt eigenlijk nooit voor :N
pi_96926945
Goedemorgen!

Heeftie waterpokken... (hij ziet er fantastisch uit :D Niet één in zijn gezicht, tig op zijn romp en demeesten onder zijn luier. Briljant gezicht als hij bloot is)
Omvallen? Nee, lopen gaat weer goed. Veel vrolijker, eet weer en heeft in één keer door geslapen tot 7:30 _O-
  dinsdag 17 mei 2011 @ 08:32:16 #162
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96927111
Freecell :D
Je moet wel een foto maken in zijn blootje voor in zijn album :Y
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:03:40 #163
100412 mefke79
komt goed!
pi_96927720
Free, he, wat raar? Alsof het een met het ander te maken heeft...

Waterpokken hebben wij hier nog niet gehad, denk ik. En als ie het gehad heeft, was het de a-typische vorm en voor ie 1 was (dan kunnen ze zich uiten als een ontsteking aan beide ogen en die heeft ie vorig jaar rond deze tijd dus gehad). Dus ik hoop stiekem nog even op een epidemie voor de geboorte van Tienus en anders mogen ze volgend jaar samen mee doen.
pi_96927797
beterschap zieken! en succes vandaag bar
:*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_96930306
Free, fijn dat hij zich beter lijkt te voelen ondanks de pokkies!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:31:23 #166
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96930362
Bar, succes vandaag :*

Freecell, wat heerlijk dat hij, gepokt en wel, toch zo vrolijk is!
Kan nog veranderen he, en niet schrikken als hij straks met poepen en verschonen gaat brullen. Kan me nog goed herinneren dat zoveel pokken in het luiergebied best zielig waren ;(

En hier riep ik gisteravond ook, waarom is die van mij nou altijd ziehiehiek :'(
Tijdens het avondeten werd hij steeds jengeliger, wilde geen toetje en ging voor zijn doen vroeg naar bed (19.30 uur). Kwartiertje later begon het brullen, het plakken en het kotsen. Ging zo door tot ongeveer half 1 vannacht waarna hij tot half 6 heeft doorgeslapen. Vroeg wakker, maar wel vrolijk, blij en helemaal beter!
Ik denk dat hij per ongeluk iets van de cashewnootjes heeft binnengekregen :@ Geen virus dus, gewoon een allergische reactie dus :X
.... met gevoel voor drama....
pi_96930720
Kers, wat sneu voor Toby, maar fijn dat hij nu weer goed te pas is!

Mijn dreumesje heeft vanmorgen in de speelgoedwinkel een "kleuhuh" (kleurboek) uitgezocht en heeft net lekker zitten kleuren. Inmiddels moeten er "sikkuh" (stickers) bij. Ze pulkt zelf de papiertjes wel van de achterkant en (vr)eet even een appel en een bakje aardbeien weg.
Ze wil graag "iiisje zellf" (goh van wie zou ze dat toch hebben... O-) ) en maakt steeds vaker zinnetjes. Ze zorgt wel dat je weet wat ze wil zeg maar.
En uitproberen met zo'n enorme boevengrijns op haar koppie >:) , ze kan heel lief spelen, maar soms... :X .
Ze wordt gewoon alweer bijna 2... heel jammer dat de psz hier pas vanaf 2,5 is...
pi_96931083
Ach Toby, dikke kans dat het een reactie was inderdaad!

Florian wordt langzamerhand toch wel ziekig, maar met speen is hij wel te doen :+ (speen beneden mag zo eens in de 2 maanden als er écht wat is)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:47:27 #169
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_96937998
Beterschap voor alle zieke kindjes :*

Nijna wat lief, dat kleuhuh! O+
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_96938049
Ik ben zo benieuwd hoe het eigenlijk met Marlinde haar dochter Tessa gaat.
Ze is toen bij de huisarts geweest en daarna eigenlijk niets meer gehoord hier van dr.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:16:42 #171
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_96939217
:W
Lief dat je er naar vraagt :) Ik wilde niet steeds binnen komen vallen, maar 'mis' het forum wel. Probeer zo af en toe toch te reageren :)
We zijn een aantal keer naar de huisarts geweest en steeds niks kunnen vinden. Ze heeft nu nog steeds (nu ongeveer 7 weken) verhoging en koorts, gisteren weer naar de huisarts geweest en weer niks kunnen vinden.
Zolang ze goed groeit, eet, drinkt etc dan hoeven we ons geen zorgen te maken :)
De BMR prik heeft ze nog steeds niet gehad, nu staat de afspraak voor 24 mei, maar ik moet van te voren bellen en dan overleggen we of het echt door gaat (we kijken eerst aan hoeveel graden ze op die dag zelf heeft..)

[ Bericht 5% gewijzigd door ma_ma op 17-05-2011 15:28:15 ]
pi_96939477
Ah je hebt ook een ander account.
Fijn om te lezen dat het verder goed gaat. Hopelijk is de koorts ook zo voorbij.
pi_96942337
Wat vervelend dat ze toch zo blijft hangen in die verhoging/koorts.
Blijft de huisarts het zelf aankijken of gaat de kinderarts ook een keer kijken?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:39:40 #174
100412 mefke79
komt goed!
pi_96942593
Tjee, dat je dat aandurft, 7 weken koorts en niet naar de kinderarts. Ik denk dat ik inmiddels al lang een keertje in het ziekenhuis gezeten had. Maar goed, jij kent je eigen kindje het beste natuurlijk.

Kersjes, wat heftig dan zo'n reactie. Dat ie daar dan zo ziek van wordt zeg. Pff.

Nijna, kleuruh! Leuk he dat ze dan ineens weer iets 'groots' willen. Alsof ze ineens beslissen: nu is het tijd voor iets nieuws wat grote kindjes doen. Vandaag wordt het kleuren.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:45:19 #175
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_96942841
Inderdaad onder een ander account :Y

We mogen aan de bel trekken als we het niet meer vertrouwen. Ik heb besloten om niet meer te temperaturen (uiteraard voor de BMR prik nog wel) maar verder alleen als ik merk dat ze bv niet meer goed eet/drinkt.
Bloed afnemen wilde hij niet, is te ingrijpend vond hij en er was geen sprake van dat het nodig zou zijn...
Gewoon aankijken dus..

Mefke: Haar temperatuur was normaal 36,4 in de morgen en rond de 36,5/,6 in de middag en avond. Nu ligt haar temperatuur tussen de 37,4 en 38,7. Niet erg hoog dus, maar wel raar... Ze lijkt er nu verder geen last meer van te hebben, maar het is wel de hele dag zwaan-kleef-aan (al ruim 7 weken) en dat is soms erg vermoeiend/lastig/moeilijk. Ze speelt echt geen minuut alleen
pi_96942970
Koorts is toch vaak een teken van een onsteking ofzo. Het lichaam vecht dan tegen iets.
Bloed prikken lijkt mij zeker niet verkeerd of naar de kinderarts. Fijn dat ze wel goed eet en drinkt.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:00:12 #177
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_96943562
Dat dacht ik eerst ook, maar de HA zei dat zolang haar groei goed gaat we ons geen zorgen hoeven te maken. Aan de hand van de groei (+eet+drink gedrag) kan je merken dat er iets gaande is met je kindje (vertelde de HA) en dan kunnen ze bloed prikken. Ze groeit goed en zolang ze zo blijft zoals ze nu is verwacht ik niet dat er iets ergs gaande is (het is wel énorm zwaar om een zwaan-kleef-aan kindje te hebben, maar ook dat zal vast een faaaaase zijn)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:01:48 #178
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_96943649
hee Marlinde, een ander account. Blijft toch gek he die verhoogde temperatuur.Hoe is het nu met Tessa zelf?

Wat een hoop zieke kindjes weer :* Zo richting de zomer zou je bedenken dat het toch beter zou gaan maar helaas.

Wij hebben het plaatsen van de buisjes en het knippen van de neusamandelen er weer op zitten. Het was niet leuk, zowel het in narcose brengen als het terugkrijgen van Noortje na de operatie. Oortjes en neus zat helemaal onder het bloed en ze moest echt wel even bijkomen van de narcose en ik had het idee dat ze best wel pijn had. Ze heeft even lekker 3 kwartier bij me geslapen en we waren om half elf al weer thuis. Na dat slaapje werd ze al snel weer de oude en was lekker aan het spelen.

maar ik vond het echt wel heel sneu :'(
pi_96943741
Och zielepietje ;(

ma_ma, ik ben het heel eigenwijs niet met je huisarts eens. Achterblijvende groei is inderdaad een teken voor bezorgdheid, maar andersom is het écht niet zo dat een kindje niks kan hebben zolang ze nog groeien.
En bloedprikken bij een dreumes is echt best te doen! (ervaring)
pi_96943860
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:01 schreef becky27 het volgende:
hee Marlinde, een ander account. Blijft toch gek he die verhoogde temperatuur.Hoe is het nu met Tessa zelf?

Wat een hoop zieke kindjes weer :* Zo richting de zomer zou je bedenken dat het toch beter zou gaan maar helaas.

Wij hebben het plaatsen van de buisjes en het knippen van de neusamandelen er weer op zitten. Het was niet leuk, zowel het in narcose brengen als het terugkrijgen van Noortje na de operatie. Oortjes en neus zat helemaal onder het bloed en ze moest echt wel even bijkomen van de narcose en ik had het idee dat ze best wel pijn had. Ze heeft even lekker 3 kwartier bij me geslapen en we waren om half elf al weer thuis. Na dat slaapje werd ze al snel weer de oude en was lekker aan het spelen.
[ afbeelding ]
maar ik vond het echt wel heel sneu :'(
arm wurmpie ;(

@marlinde; ik zou ook de huisarts negeren en staan op een verwijzing richting kinderarts hoor. 7 weken koorts is reden tot nader onderzoek. hell, dat is het bij volwassenen! volgens mijn huisarts dan, waarbij ik spreek uit eigen ervaring. enige reden waarom ik niet bij een internist zit al is omdat er een redelijke verklaring is voor de koorts. en die hebben jullie niet!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:11:48 #181
100412 mefke79
komt goed!
pi_96944153
:@ ik dacht al, ben ik nou zo bezorgd aangelegd...Koorts hebben is gewoon niet normaal voor zo'n lange tijd. En die combi van eten-drinken-groei is wel lief leuk en aardig, maar ik kan je vertellen dat Driekus ook wel groeide van de winter en ook goed at/dronk, maar dat we nu pas zien dat het anders kan. Er zit gewoon een knik in zijn curves en hij komt ineens weer aan. Bovendien, zijn ontwikkeling heeft gewoon stilgestaan. Koorts hebben kost ongelofelijk veel energie voor het lichaam en die kan ze nu nergens anders voor gebruiken. DRIE DAGEN koorts is eigenlijk het maximum he voordat een huisarts moet ingrijpen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:14:33 #182
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_96944301
Becky: Wat lijkt het me sneu om je kindje dan zo te moeten zien :'( Fijn dat ze weer lekker kon spelen en de oude weer is :*
Met Tessa zelf gaat het nu wel weer goed :) Het is een heerlijk mopppie, dat de hele dag door mama roept en elke stap die ik zet, zet zij ook :)

Free: Ik denk ook dat je gelijk hebt :Y Bloedprikken is erg ingrijpend had ik gehoord van de HA, lijkt me zelf ook helemaal niks, maar heb er (gelukkig) geen ervaring mee. Zolang Tessa zich niet ziek oogt, laat ik het voor wat het is. En mocht het over een aantal weken/maanden nog zo zijn en ik vertrouw het niet, trek ik direct aan de bel :)

Simmu: Ze heeft natuurlijk geen erg hoge koorts, max tot 38,7, als ze elke dag nou koorts heeft en ze heeft er echt last van dan wil ik zeker verder onderzoek.

Mefke: Maar is dat ook zo als de koorts niet zo hoog is?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:15:58 #183
100412 mefke79
komt goed!
pi_96944376
volgens mij wel...ik ga even nakijken.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:17:19 #184
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_96944451
Ze heeft overigens niet elke dag rond de 38,7, ik weet niet of ik het misschien onduidelijk uitgelegd heb :@ ? Ze heeft voornamelijk 37,8 ongeveer
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:18:33 #185
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96944519
Marlinde, 37.8 is natuurlijk geen koorts. Pas boven de 38 graden spreek je van koorts. Daarbij is het belangrijk uit te gaan van wat voor haar een normale temp is. Mefke heeft wel gelijk, 3 dagen is wel de max.
pi_96944582
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:14 schreef ma_ma het volgende:
Becky: Wat lijkt het me sneu om je kindje dan zo te moeten zien :'( Fijn dat ze weer lekker kon spelen en de oude weer is :*
Met Tessa zelf gaat het nu wel weer goed :) Het is een heerlijk mopppie, dat de hele dag door mama roept en elke stap die ik zet, zet zij ook :)

Free: Ik denk ook dat je gelijk hebt :Y Bloedprikken is erg ingrijpend had ik gehoord van de HA, lijkt me zelf ook helemaal niks, maar heb er (gelukkig) geen ervaring mee. Zolang Tessa zich niet ziek oogt, laat ik het voor wat het is. En mocht het over een aantal weken/maanden nog zo zijn en ik vertrouw het niet, trek ik direct aan de bel :)

Simmu: Ze heeft natuurlijk geen erg hoge koorts, max tot 38,7, als ze elke dag nou koorts heeft en ze heeft er echt last van dan wil ik zeker verder onderzoek.

Mefke: Maar is dat ook zo als de koorts niet zo hoog is?
nou, ik bedacht me zonet dat ik het tijdens ravi zn controle met de neonatoloog overlegd heb omdat onze huisarts elke keer (naja, de twee keer dat ravi langer dan 3 dagen koorts had iig, en ook niet zo hoog hoor! we hebben het over rond de 38.5 dan) klaar stond met antibiotica. volgens de neonatoloog zijn maatregelen met koorts niet direct nodig (niet na 3 dagen iig) maar het moet niet te lang duren. 7 weken lijkt mij dan wel te lang

sorrie, bedacht me net pas dat we dit gewoon besproken hadden ;) het is ook opgenomen in de brief naar de huisarts en kinderarts

en bloedprikken valt toch wel mee? ravi moest geregeld bloedprikken vanwege het ijzerdrankje wattie moest ;( tis niet leuk nee, maar zo heel traumatisch ook weer niet hoor :*
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:19:47 #187
100412 mefke79
komt goed!
pi_96944599
linkje

de standaarden van de huisartsen. Ze moeten dus bij >3 dagen koorts gaan zoeken naar een aanleiding. Laat staan 7 weken. En je huisarts kijkt wel telkens het normale na (oren, keel etc) maar hij kijkt niet verder. Prima, dat is ook niet zijn werk. Zijn werk is om dit geval te verwijzen naar een kinderarts, die weten hier veel meer van.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:22:13 #188
100412 mefke79
komt goed!
pi_96944722
En wat Mikoxx zegt, officieel is 38 pas koorts, maar dan moet je wel en rectaal meten (want anders een halve graad optellen bij oor/mond meten) en dan moet je ook weten wat de standaadtemperatuur is.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:30:36 #189
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_96945128
Nu word ik toch een beetje onzeker :?
Mn man vind het niet nodig om haar verder te laten onderzoeken, hij geloofd dat het wel allemaal goed zit en ik had dat ook, maar nu begin ik te twijfelen na jullie berichtjes...
Ik ga er nog even goed over nadenken en sowieso op het CB bespreken dinsdag.

Ze word rectaal gemeten inderdaad en haar normale temperatuur had ik toevallig net voordat ze ziek werd 2 weken lang gemeten in de ochtend en eind middag/begin avond dat was dus 36,4 en 36,5/,6
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:35:21 #190
100412 mefke79
komt goed!
pi_96945330
Marlinde, je moet het natuurlijk gewoon zelf weten, wij zien haar niet he. Maar je kan toch ook gewoon eens vragen aan de huisarts om een verwijzing naar de kinderarts. Als die het verhaal aanhoort en dan besluit dat het niets raars is, dan zet ie ook echt geen onderzoeken in.
pi_96945355
Ik wilde niet gelijk roepen, maar ik zou geloof ik toch ook wel aandringen op een verwijzing of op zn minst bloed prikken.
Tuurlijk dat is niet fijn voor een kind (voor wie wel), maar zo tegen koorts aan hangen al 7 weken is dat ook niet.
Overleggen op het CB lijk tme een prima idee en anders idd gewoon eens langs de kinderarts zoals mefke zegt. Even de visie van een ander horen...
pi_96945878
Ach Marlinde, je hoeft je zeker niet onzeker te voelen hoor. Je handelt tenslotte naar je gevoel. Jij/jullie kennen je meisje het beste en weten best wat goed is of niet.

Ik zou alleen eens overwegen om echt zeker alles uitgesloten te hebben door een doorverwijsing naar de ka te vragen. Baat het niet, dan schaat het niet.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:58:00 #193
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96946334
Marlinde, je hoeft er niet onzeker van te worden joh, we geven alleen maar aan wat wij ervan denken, en zoals gezegd kennen wij Tessa natuurlijk niet. Ik kan alleen maar zeggen wat ik zou doen in jouw geval, en dat is uitsluiten. Ik zou dus zeker gaan bloedprikken en een verwijzing vragen naar de ka, beter een keer te vaak dan.... toch?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:16:50 #194
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_96947180
Je hebt gelijk mikoxx, beter een keer te vaak dan... :Y
Ik vind het alleen zo lastig, aan de ene kant denk ik, op dit moment lijkt ze nergens last van te hebben, maar aan de andere kant...ze heeft het al 7 weken dus zal er wel een oorzaak moeten zijn toch??

De HA zei dat de hoge(re) temperaturen ook kunnen komen van druk spelen? Maar dat doet ze momenteel bijna niet, ze speelt als ze thuis is niet druk of alleen maar bij mij hangend..

Moeilijk, moeilijk, moeilijk....ik heb het er nog met mijn man over en jullie horen het wel :)
Bedank iig voor jullie berichtjes! :*
pi_96953976
Gene last van heeft?
Een hangerig kind heeft wél ergens last van!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:40:05 #196
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96954773
Tessa zo ziekjes nog steeds :* heel snel beter worden hoor! Ma_Ma en man sterkte en s6 met jullie kleine grote meid !
Ik zelf als ik me eigen gevoel zou volgen zou ik aansturen op verder onderzoek.

Becky :* ze zit wel heel lief te spelen op de foto O+

Free, hoe gaat het met de kleine grote man? veel jeuk of valt dat mee?

Roy heeft het uitstekend gedaan vandaag, hij heeft ons verbaasd doordat hij geen enkele kik heeft gegeven ondanks dat hij lang zonder eten en drinken was, de mri liep uit waardoor Roy pas om half 1 onder de scan ging.
Daarna lekker melk gedronken een koek gegeten, nog wat gedronken, en daarnet heerlijk genoten van zijn avondeten en papje.
Hij was niet huilerig alleen maar superactief en enorm braaf O+
Volgende week de uitslag :7
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:42:08 #197
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96954910
Hmm, maar ís die 36,5 wel haar basistemp?
Ik bedoel je meet 2 weken de temp en die is dan rond 36,5 en dan 7 weken meestal 37,8.
Dat klinkt eerder als een basistemp die hoger ligt dan gemiddeld en dat ze even een korte tijd heeft gehad dat ze een lagere temp had?
Maar al 7 weken zwaankleefaan in combi met die regelmatige verhogingen zou voor mij ook een reden zijn om toch uit te zoeken wat aan de hand is :Y

Ik weet eerlijk gezegd niet eens de temp van Harry! Ik ben nog nooit op het idee gekomen om mijn kind zomaar eens 2 weken (of langer) te gaan tempen. Ik heb alleen in de kraamweek getempt en 2x toen hij echt heel warm aanvoelde (en toen had dus ook echt koorts, rond 39).
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:43:40 #198
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96955018
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:40 schreef _Bar_ het volgende:
Roy heeft het uitstekend gedaan vandaag, hij heeft ons verbaasd doordat hij geen enkele kik heeft gegeven ondanks dat hij lang zonder eten en drinken was, de mri liep uit waardoor Roy pas om half 1 onder de scan ging.
Daarna lekker melk gedronken een koek gegeten, nog wat gedronken, en daarnet heerlijk genoten van zijn avondeten en papje.
Hij was niet huilerig alleen maar superactief en enorm braaf O+
Volgende week de uitslag :7
Och arm ding! Waarom laten ze dan zo'n kleintje niet even voorgaan?
Maar fijn dat hij het goed gedaan heeft!

Och kijk nou sneutje Noortje! Kan me voorstellen dat je het even moeilijk hebt gehad hoor becky!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:53:26 #199
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_96955665
Free: Tessa is altijd wel een beetje mama-plakkerig geweest, nu is het wel echt de hele dag door, maar ik kan niet zeggen of dat echt door de verhoging/koorts komt...misschien omdat haar wereld nu groter word en ze liever dicht bij mama in de buurt wilt blijven??

Roy, kanjer! O+

Asy: Ik heb het heel af en toe wel eens gemeten en toen was het ook zo rond die temp, ik geloof echt dat dat haar basistemperatuur is :Y
Ik bedacht het, omdat ik ergens gelezen had dat in bepaalde gevallen het wel handig zou zijn als je je kind zijn/haar basistemperatuur zou weten (in dit geval dus :) )
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:58:06 #200
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96956023
ma_ma, de huisarts is onlangs bij ons langsgekomen omdat Thomas al een paar dagen koorts had en ik hem had gebeld omdat Thomas zijn armen opeens blauw werden. Nu bleek dit te komen door een heel vlugge afkoeling (koorts aan zijn hoofd en koud aan zijn armen).
De dokter is toen geweest en zei ons dat we naar de kinderarts moesten gaan om bloed te prikken als zijn koorts nog twee dagen duurde (dan zaten we in totaal op 2 dagen lage koorts en 3 dagen hoge koorts).

Ik wil je geen zorgen laten maken, maar ik zou er zelf niet gerust op zijn. Bloed prikken zal zeker niet fijn zijn, maar ik zou het toch eens laten onderzoeken.
pi_96956050
Tess is vanmiddag gebeten door een jongetje.. Ze waren aan het spelen in de speeltuin. Tess stond bij de glijbaan. Ze wilde met het jongetje samen spelen. Het jongetje gleed naar beneden, dook op Tess en beet haar in haar wang. Michel dacht dat eerst dat ze een kusje kreeg maar toen zag ie die plek
Net gingen we de dag doornemene n toen zei ze: kindje mij bijten, isnielief!

Het is wat dikkig en blauwig maar gelukkig geen bloed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:02:27 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:03:11 #203
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_96956362
rotkinderen!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:05:55 #204
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3