wat snap jij niet aan het ESFquote:
Volgens mij krijg je dan hetzelfde scenario als deze keer. In NL voor de liefhebbers een leuke artiest dat ook wel zekere kwaliteit heeft, maar op een ESF gaat dat 'm niet worden.quote:
Ik weet het niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:26 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je dan hetzelfde scenario als deze keer. In NL voor de liefhebbers een leuke artiest, maar op een ESF gaat dat 'm niet worden.
Ik kende ze ook niet, maar als ik heel eerlijk moet zijn.. ehm.. nee, zou niet mijn eerste keus zijn voor het ESF. Ik vind ze niet heel bijzonderquote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:18 schreef lezzer het volgende:
Adlicious had ik nog nooit van gehoord, maar ik luister net dat nummer van Kate Perry, en ik vond hun uitvoering beter. Mag van mij zo naar het ESF. Uptempo graag, maar ik denk dat we sowieso uptempo moeten doen.
Ik denk dat we het wel uit de "talentenjachtstal" moeten hebben, omdat de rest niet gaat. Dus als ik denk over reële opties, dan zie ik eerder een x-factor achtig iets.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:21 schreef totebel het volgende:
[..]
Ik kende ze ook niet, maar als ik heel eerlijk moet zijn.. ehm.. nee, zou niet mijn eerste keus zijn voor het ESF. Ik vind ze niet heel bijzonder
Daar ben ik het helemaal mee eens, ik vond het nummer in het Nederlands ook stukken beter.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De 3js waren wel door als ze het liedje in het Nederlands hadden gezongen (liedje klinkt dan veel mooier, waarom dan tegen beter weten in ineens met een debiele Engelse vertaling op de proppen komen, wie verzint zoiets!!)
Dat is dus ook een punt, veel (niet alle) andere landen, vaardigen iemand af die WEL van hoge kwaliteit zijn en die trots zijn om te gaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:23 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik denk dat we het wel uit de "talentenjachtstal" moeten hebben, omdat de rest niet gaat. Dus als ik denk over reële opties, dan zie ik eerder een x-factor achtig iets.
Of, die groep van Gordon...
Ja, maar die met enige allure willen dus niet.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:29 schreef totebel het volgende:
[..]
Dat is dus ook een punt, veel (niet alle) andere landen, vaardigen iemand af die WEL van hoge kwaliteit zijn en die trots zijn om te gaan.
Eens en dan hebben we dus meteen het probleem samengevat... de kwaliteit vindt zichzelf te goed om hun land te vertegenwoordigen... waarom is dat met voetbal dan zo anders? Die zijn wel trots om hun land te vertegenwoordigen.. en idd.. volgens mij is het echt niet zo dat je fans je opeens laten vallen als je iets buiten je comfortzone doet.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:33 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, maar die met enige allure willen dus niet.
Dus, dan wordt het roeien met de riemen die je hebt
Das waar (dat was ook een vreselijk liedje als ik me goed herinner) maar overall zijn ze toch een beetje lacherig en zich er te goed voor voelendquote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:41 schreef lezzer het volgende:
Nou, destijds was het voor Willeke Alberti best een stap om mee te doen. Die kwam met 4 punten ofzo naar huis en die heeft er niet van geleden hoor. Haar publiek komt nog steeds even graag.
Omdat ie zo blijft herhalen valt me op dat ie wel erg krom is. Zij mag meedoen als ze hem recht kan maken.quote:
Als hij het voorelkaar krijgt om een geweldig nummer te produceren, mag ie van mij gaan. Maar de kans dat ie daadwerkelijk met een zo'n geweldig nummer komt acht ik miniem. Dan ziet Europa een vals zingend, veel te bruine man van middelbare leeftijd. Daar win je stemmen meequote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:59 schreef WickedSunset het volgende:
Gerard Joling wil naar het Songfestival
Gerard Joling wil volgend jaar voor Nederland naar het Eurovisie Songfestival. „Ik kreeg ineens een ingeving. Nog één keer gaan, met alles erop en eraan en een geweldig nummer. Als het dan toch een circus moet zijn.
Bron: De Telegraaf
Leuk voor z'n ego, maar 3 overjarige flamboyante zweterds (de Toppers) redden de finale al niet, waarom zou het in z'n eentje wel lukken?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:59 schreef WickedSunset het volgende:
Gerard Joling wil volgend jaar voor Nederland naar het Eurovisie Songfestival.
Ik ben nooit dol geweest op topografie, maar meneer wil een Europees festival mét Israël???quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:59 schreef WickedSunset het volgende:
Gerard Joling wil volgend jaar voor Nederland naar het Eurovisie Songfestival. „Ik kreeg ineens een ingeving. Nog één keer gaan, met alles erop en eraan en een geweldig nummer. Als het dan toch een circus moet zijn. Relatief gezien vind ik mezelf met 51 jaar te oud. Maar Jaap de Witte van de 3JS wordt in juni ook al 57...”
De zanger-presentator zegt dat hij donderdagavond met argusogen heeft gekeken naar de tweede halve finale. „Ik vond de 3JS goed. Het is jammer dat we al zeven jaar geen poot aan de grond krijgen. Misschien moeten we terug naar een Européés Songfestival, met onder andere België, Luxemburg, Zweden, Israël", vertelt Gerard zaterdag in De Telegraaf.
Gerard, die in 1988 negende werd met Shangri La, overweegt serieus zich opnieuw kandidaat te stellen: „Zeker na deze week. Het is een fijn idee dat vals zingen niet uitmaakt. Dat kán toch niet waar zijn? Ik zeg niet dat we met mij de finale gaan halen. Voor hetzelfde geld word ik allerlaatste. Als mensen er negatief over denken interesseert dat me geen bal.”
„Ik heb Carlo Boszhard gesproken en die zei ’als je gaat met toeters en bellen, zou dat fantastisch zijn’. Ik ben kinderlijk enthousiast. Ik zit in de nazomer van mijn carrière, en heb niks meer te verliezen. De ArenA, Ahoy’, Carré… Ik heb overal opgetreden. Wat moet ik nou nog meer, dan nog één keer meedoen aan het Songfestival?”
Gerard heeft ook al een idee over de ’voorronde’, het Nationaal Songfestival: „Vijf liedjes met een groot orkest. Dat wil ik zelf nog wel betalen. En dat het publiek dan het liedje mag kiezen.” Benadrukt: „Het is geen must hoor voor mij. Als de TROS zegt ’we doen het’, is het leuk. Het Songfestival staat onder druk, laten we gewoon positief zijn.” Lacht: „Ik wil nog één keer een sprong in het diepe wagen.”
Floor Jansen kan goed zingen en is ook wel een rockchick. Een stevig nummer, strak leren pakje en een vuurwerkshow.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:41 schreef totebel het volgende:
Jammer dat After Forever uit elkaar is.. zou ook gestaan hebben als een huis
ikzelf vond bv. Sieneke best een goede én slimme inzending die zeker verdergekomen was, als de promotie eromheen véél beter was geweest...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:12 schreef elkravo het volgende:
We zijn goed in het afkraken laatste inzendingen...maar als we ooit serieus kans willen maken, wie moeten we dan sturen?
Met jou kan ik praten: Bijkomend voordeel Within Temptation wil een nummer schrijven en ze kennen Floor goed.. I say: Winwinquote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:19 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Floor Jansen kan goed zingen en is ook wel een rockchick. Een stevig nummer, strak leren pakje en een vuurwerkshow.
Of anders Anneke van Giersbergen, bij voorkeur met een wat ouder nummer van The Gathering. Ziet er redelijk goed uit en een ongelooflijke dijk van een stem.
Dat willen ze niet...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:02 schreef essentieel het volgende:
waarom zou within temptation trouwens aan zoiets debiels meedoen?
quote:Within Temptation niet beschikbaar voor Songfestival
Jan Smit sprak zich er bij zijn rol als commentator openlijk voor uit: een act als Within Temptation zou wel eens goede zaken kunnen doen op het Eurovisie Songfestival voor Nederland. Maar de band zelf voelt hier weinig voor, laat frontvrouw Sharon den Adel weten aan SBS Shownieuws. “We zijn toch een band met een heel andere groep fans”, aldus Sharon.
Ze vervolgt: “Het hing al een beetje in de lucht, er wordt al jaren over gesproken. Ik vind het een hele eer dat we überhaupt zijn genoemd, maar ik denk dat er meer pop naar het Songfestival moet.”
Sharon staat er welwillend tegenover voor om een liedje te schrijven voor een andere artiest of act die dan naar het Eurovisie Songfestival gaat.
Jammer dat Within Temptation niet wil, al begrijp ik het wel. De band heeft niet alleen veel te verliezen in Nederland, ook in het buitenland. Toch zijn er nog genoeg bands actief die in de hoek van Within Temptation zitten, genregenoten, die het ook wel eens goed zouden kunnen doen in Europa. Al begrijp ik ook dat het voor de Tros niet interessant is daar een soap over te maken. Een act als Within Temptation zou misschien nog kunnen, maar een onbekende(re) harde rockgroep…
Het is denk ik ook nog een realistische optie ook. Ik zie Ali B eerlijk gezegd daar wel voor open staan.quote:
Dat waag ik toch te betwijfelen, ik vond ze niet zo heel bijzonder, maar das ook een kwestie van persoonlijke smaak natuurlijkquote:
Als artiest zelf geld bij leggen. Dat lijkt me nou een goed idee, want volgens mij steekt de TROS veel te weinig geld in de aankleding van de act en de promotie. De Toppers deden dat ook en stonden volgens mij ook midden in de belangstelling. Helaas waren het "drie dikke oompjes" met een matig nummer.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:59 schreef WickedSunset het volgende:
Gerard heeft ook al een idee over de ’voorronde’, het Nationaal Songfestival: „Vijf liedjes met een groot orkest. Dat wil ik zelf nog wel betalen. En dat het publiek dan het liedje mag kiezen.” Benadrukt: „Het is geen must hoor voor mij. Als de TROS zegt ’we doen het’, is het leuk. Het Songfestival staat onder druk, laten we gewoon positief zijn.” Lacht: „Ik wil nog één keer een sprong in het diepe wagen.”
Jij snapt het niet, met dit soort artiesten komt Nederland al 8 jaar niet door de voorronde.quote:
Ik ben bang dat je dan gewoon een iets minder slechte herhaling van dit jaar krijgt. Als N&S gestuurd zouden worden krijg ik het gevoel dat Nederland er alles aan doet om NIET te winnen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:39 schreef Miasan het volgende:
[..]
Zelf denk ik dat Nick & Simon een realistische keuze is... als ze willen. Zij staan immers dicht bij de TROS (toch?) en ze maken net als de 3JS geen strontmuziek... alleen zijn N&S prettig voor het oog van het vrouwelijke publiek. Kunnen ze ook beter performen? En kunnen ze Engels? Ik ken ze verder niet zo goed.
Weer zo'n dooddoenerquote:
Dat.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Als Nederland verder wil komen met het ESF moeten we het weghalen bij de tros, ophouden met volksmuziekanten, de vader abrahams en volendammers er heen te sturen.
Omdat niemand anders het wilde....quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat.
Heb sowieso nooit begrepen waarom die organisatie -bij gebleken ongeschiktheid- nog steeds bij de TROS zit.
Ik dacht dat ie de rapper Steen bedoeldequote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Weer zo'n dooddoener
Waarom in godsnaam? Miljoenen mensen vermaken zich er mee, dan kijk je gewoon niet.
Dus omdat Nederland niet goed genoeg is in het kiezen van nummers en artiesten moet het hele ESF maar stoppen?
Oh, if so, sorryquote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik dacht dat ie de rapper Steen bedoelde.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Steen_(rapper)
Ik ben voor !quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Met Gerard wordt het weer niets! Alsjeblieft zeg!
Is dat zo? Dat wist ik niet.quote:
of dezequote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:58 schreef Tha_Erik het volgende:
24 uur per dag verliefd op jou. Dat vond ik stiekem best een tof nummer
.
Met Gerard Jolink ga je echt de voorrondes niet doorkomen.quote:
Nee jij trekt volle zalenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met Gerard Jolink ga je echt de voorrondes niet doorkomen.
Laat hem nou....quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk ook dat Europa Gerard niet zal waarderen. De zoveelste oude nicht die het probeert.
Dat dus.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk ook dat Europa Gerard niet zal waarderen. De zoveelste oude nicht die het probeert.
Ja maar die is al doodquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat dus.
En zelfs Benny Nijman had betere muzikale kwaliteiten.
Wat begrijp je niet aan "had"quote:
En dat zeg jij?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
oei... lange teentjes![]()
sorry heur....
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee jij trekt volle zalen
Maar deze melodie is dus wel keihard gejat he?quote:
Alsjeblieft niet zeg, dan gaan we van palingsound naar viswijfquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:14 schreef Greys het volgende:
Nee in godsnaam geen Gerard
Dan liever Glennis nog een keer.
Die ja!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:18 schreef Lesterr het volgende:
Berget Lewis, Lisa Lois of Waylon.
En dan een bepaald soort stijl neerzetten, en niet van die mid-tempo popliedjes
Dat ben ik met je eens, maar zo lang de TROS per se wil vasthouden aan iets wat 'dicht bij de TROS staat' (werd in een ander topic in ESF gequote) is denk ik Nick & Simon nog wel het beste wat we kunnen sturen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:49 schreef totebel het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je dan gewoon een iets minder slechte herhaling van dit jaar krijgt. Als N&S gestuurd zouden worden krijg ik het gevoel dat Nederland er alles aan doet om NIET te winnen.
Je gaat of helemaal over de top nederlands (andre hazes is niet meer onder ons maar die had denk ik meer kans gemaakt) of je komt met iets dat internationale allure heeft.. niet iets wat het naar beide kanten gewoon net niet is
Shangri La vond ik toen een leuk nummer, eindigde ook best nog hoog. Maar Gerard heeft zijn tijd nu wel gehad.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat ben ik dan ook wel weer met jou eens, maar als de Tros zich de grootste familie van Nederland noemt, moeten ze er ook rekening houden met de zwarte schapen die elke familie heeft en eens afwijken daarvan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:50 schreef Miasan het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar zo lang de TROS per se wil vasthouden aan iets wat 'dicht bij de TROS staat' (werd in een ander topic in ESF gequote) is denk ik Nick & Simon nog wel het beste wat we kunnen sturen.
Het liefst zou ik er ook Within Temptation zien staan, dan winnen we geheid. Maar ja, zij willen niet en de TROS krijgt waarschijnlijk een hartverzakking van metal(-achtige muziek).
Maar dát hoeft ook nietquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:56 schreef totebel het volgende:
[..]
Dat ben ik dan ook wel weer met jou eens, maar als de Tros zich de grootste familie van Nederland noemt, moeten ze er ook rekening houden met de zwarte schapen die elke familie heeft en eens afwijken daarvan.
Ik hoop echt dat het uit gaat maken dat ze samen gaan met de Avro. Uit de "op zoek naar' programma's zijn hele goede mensen naar voren gekomen.. maak er dan tenminste nog een "op zoek naar ESF contestant" van.
Nogmaals, de 3J's zijn voor Nederland best geschikt, maar eerlijk is eerlijk, het is niet zo dat heel Nederland warm voor ze loopt.
Sowieso kotsen heel veel mensen het songfestival uit, ik ook in die zin dat ik het muzikaal totaal niet interessant vind. Maar het is een competitie, en als je meedoet dan doe je mee om te winnen, en ik erger me blauw aan het verliezersgedrag en het gefaal.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar dát hoeft ook niet
Die Jedward leipo's uit Ierland doen het mega goed daar op het Eurovisie, staan bovenin in alle polls, en serieus 80% van Ierland kotste ze uit van te voren.
'Past niet bij het land', zie Noorwegen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:15 schreef Sengha het volgende:
Nathalie is inderdaad wel een leuk idee! En ze is ook wel gek genoeg om het te doen denk ik.
quote:Gerard Joling wil toch naar Songfestival
AMSTERDAM - Gerard Joling ziet het weer helemaal zitten om Nederland te vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival. De 51-jarige zanger liet twee jaar geleden nog weten dat hij zichzelf te oud vond.
© ANP
"Nog één keer gaan, met alles erop en eraan en een geweldig nummer," laat de zanger zaterdag weten aan De Telegraaf.
Het lukte de 3JS donderdag niet om Nederland naar de finale te loodsen. Het is het zevende jaar op rij dat Nederland in de halve finale strandt, een Songfestivalrecord.
Nu begint het bij Joling toch weer te kriebelen. "Ik zit in de nazomer van mijn carrière, en heb niks meer te verliezen".
Grap
Twee jaar geleden dacht hij nog heel anders over deelname aan het zangfestijn. Naar aanleiding van zijn voorgenomen deelname met de Toppers zei hij toen dat hij het 'eerder als een grap' zag.
Dat was nadat hij ruzie had gekregen met mede-Topper Gordon en een tijdlang geen deel uitmaakte van de groep.
Kiezen
De zanger heeft de opzet van het Nationaal Songfestival al helemaal uitgedacht. "Vijf liedjes met een groot orkest. Dat wil ik zelf nog wel betalen. En dat het publiek dan het liedje mag kiezen", zegt Joling.
"Relatief gezien vind ik mezelf met 51 jaar te oud", is hij nog wel van mening. "Maar Jaap de Witte van de 3JS wordt in juni ook al 57..."
Joling vertegenwoordigde Nederland al eerder op het Eurovisie Songfestival. In 1988 eindigde hij op de derde plaats met Shangri La.
Cornald Maas:quote:
quote:Gerard Joling wil naar #songfestival. En dat zegt de man die eerder deze wk zei nog niet dood gevonden te willen wrd in landen als Rusland
quote:Even kort samenvatten: GEEN Joling, GEEN Roelvink, GEEN Wolter Kroes naar #songfestival. We gaan ns fijn óver de landsgrenzen heen denken
quote:'We moeten terug naar een Européés songfest', zegt Joling. Moet ie nodig op bijles - alsof Bosnië, Albanië, Polen etc niet bij Europa horen
Veel mensen verwarren hun eigen smaak met een serieuze kanshebber op winnen in het ESFquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:28 schreef elkravo het volgende:
Marco Borsato zal Europees gezien geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. Misschien wat Italiaanse stemmen ;-)
Nick en Simon precies hetzelfde... leuk in Nederland en België voor de rest van Europa niet te pruimen.
Joling... stel je even de gemiddelde Europeaan voor versus Joling... dat wordt nu niets meer...
Dat iemand Jim Bakkum durft te noemen begrijp ik persoonlijk niet (maar da's mijn smaak)... met die monotone grafstem spreek je toch geen gemiddelde Europeaan aan?
Anouk zou ook best kunnen... maar alleen als het een kneiter van een plaat is.
't moet rocken... 't moet staan als een huis. En zelf denk ik het beste is een live band.
Eens hoor, ik bedoelde alleen te zeggen dat je niet een artiest/nummer gaat vinden waar héél het land achter staat, zoals eerder geopperd werd.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sowieso kotsen heel veel mensen het songfestival uit, ik ook in die zin dat ik het muzikaal totaal niet interessant vind. Maar het is een competitie, en als je meedoet dan doe je mee om te winnen, en ik erger me blauw aan het verliezersgedrag en het gefaal.
Het wordt toch kut, regel dan een kutliedje waarmee je wint ipv een kutliedje waarmee je verliest. Het is een kwestie van organisatie, niet van muzikaliteit.
Boris, ook een prima idee.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:21 schreef Lesterr het volgende:
en ik heb Boris nog niet eens voorbij zien komen???!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker vrolijk en hip
dag
Als je een gouden medaille in het dameshockey wil winnen dan moet je ook niet het volk laten stemmen wie er speelt. Ik neem even hockey als voorbeeld omdat ik daar ook niks aan vind, maar dat is geen reden om een flutteam te sturen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens hoor, ik bedoelde alleen te zeggen dat je niet een artiest/nummer gaat vinden waar héél het land achter staat, zoals eerder geopperd werd.
Ik ben het zowaar een geheel met je eens.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je een gouden medaille in het dameshockey wil winnen dan moet je ook niet het volk laten stemmen wie er speelt. Ik neem even hockey als voorbeeld omdat ik daar ook niks aan vind, maar dat is geen reden om een flutteam te sturen.
Maar ik ga dus nog een stap verder, je moet helemaal niet kijken naar wat je het leukste liedje vindt. Dat doe je maar als je voor de buis zit te kijken, bij het kiezen van het liedje/artiest/show moet je kijken waarmee je kunt winnen. Dan moet je kijken waar in Europa de stemmers zitten, hoe ze stemmen en welke dingen scoren. Als je dan bijvoorbeeld een optreden hebt wat heel veel mensen echt niet leuk zullen vinden, maar vele anderen zo leuk dat ze veel punten gaan geven, dan levert dat meer op dan een optreden wat iedereen wel aardig vind maar niemand enthousiast maakt. Dan moet je dus kiezen voor het eerste.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:28 schreef Peter het volgende:
En hoe krijg je dat in de praktijk voor elkaar?
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de volgende Nederlandse kandidaat
1. Conservatorium geschoolde zanger/zangeres met een enorm vokaal bereik
2. Een uitermate gelikt geschreven en geproduceert nummer
3. Lied moet een enorme oorworm zijn, een keer horen, niet meer uit je kop te krijgen
4. Een echt orkest, met veel blazers en strijkers
5. Een marketingfirma er bij halen die het in veel landen slim promoot, " lekken " naar de pers, telkens overal in het nieuws zijn. Kandidaat moet mensen inspireren, niet medelijden wekken ofzo, maar iedereen moet er verliefd op worden.
Het geheel moet uitermate gelikt in elkaar zitten, super gepolijst zijn en tot de laatste draadnagel doorgeproduceert zijn zoals normaal gesproken alleen Amerikanen of Duitsers dat kunnen.
Dan komen we door de voorrondes en wellicht in de top 10.
Dit een jaar of 5 volhouden tot je de draai echt gevonden hebt en dan win je.
Dat snap ik.. maar dan heb je dit nog niet:quote:
quote:Dan moet je kijken waar in Europa de stemmers zitten, hoe ze stemmen en welke dingen scoren.
Dat lijkt mij vanzelfsprekend, hoewel, competitie? Waarom een NL-competitie? Dat is nou niet bepaald de manier gebleken om een finalist voort te brengen.quote:Ohja, laat ze gelijk in het engels de NL-competitie ingaan als ze toch in het engels gaan zingen...
Dat laat je doen door de markteting firma, er zijn diensten die je kan inkopen van marktonderzoekers en bv google. Google heeft diensten daarvoor, aan de hand van zoekopdracht analyse kunnen ze bijvoorbeeld in kaart brengen hoe goed iets aankomt en waar. Dat kan gaan om een speach van Obama, maar ook een TV programma, of waar mensen veel zoeken naar bv Griep als er een virus rondgaat kan je beter analyseren hoe het rondgaat als klassiek de huisartsen vragen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat snap ik.. maar dan heb je dit nog niet:
[..]
Eensquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je een gouden medaille in het dameshockey wil winnen dan moet je ook niet het volk laten stemmen wie er speelt. Ik neem even hockey als voorbeeld omdat ik daar ook niks aan vind, maar dat is geen reden om een flutteam te sturen.
Maar ik ga dus nog een stap verder, je moet helemaal niet kijken naar wat je het leukste liedje vindt. Dat doe je maar als je voor de buis zit te kijken, bij het kiezen van het liedje/artiest/show moet je kijken waarmee je kunt winnen. Dan moet je kijken waar in Europa de stemmers zitten, hoe ze stemmen en welke dingen scoren. Als je dan bijvoorbeeld een optreden hebt wat heel veel mensen echt niet leuk zullen vinden, maar vele anderen zo leuk dat ze veel punten gaan geven, dan levert dat meer op dan een optreden wat iedereen wel aardig vind maar niemand enthousiast maakt. Dan moet je dus kiezen voor het eerste.
Precies. Want een ander nummer (idd Weelderig Waardeloos) was meer opgevallen van die 5 nummers van de 3Js die ze hadden. Maar nee, dan zegt de 'vakjury' letterlijk 'dit is niet geschikt voor het Songfestival!'quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Krijg ook altijd het idee dat Nederland zoekt naar een goed songfestivalnummer (whatever that may be), en er moet gewoon gezocht worden naar een GOED nummer, ongeacht songfestival.
Weelderig waardeloos...
Misschien probeerden die ook wel het leukste liedje uit te kiezen. Dan gaat het al fout bij de vraagstelling aan de juryleden en kunnen die er niks meer aan doen. Het verband tussen het leukste liedje en winnen is immers al dubieus, het verband tussen wat zij het leukste liedje vinden en winnen is slechts een aanname die steeds ongefundeerder blijkt. Maar Froger heeft volgens mij nooit in het buitenland gezongen, laat staan dat hij zou weten wat Europese jury's en publieken leuk vinden, laat staaan waar ze punten voor geven (ook dat is weer niet helemaal hetzelfde). Dus wat doet die man in de jury? Hij is op geen enkele manier gekwalificeerd.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens
Dat 'Nederland' en de 'Nederlandse vakjury' geen Songfestivalnummer kunnen kiezen is nu wel duidelijk. En nee, óók Cornald Maas niet want die heeft al net zo vaak de plank mis geslagen als de huidige 'vakjury' met Froger en Daniël Dekker.
De publieksjury is er ook niet omdat het een betere jury is, maar omdat het televisie, kijkers en geld oplevert. Dan is het doel al lang uit het oog verloren. Je zou beter een panel kunnen maken met allerlei hier woonachtige Europeanen die representatief zijn voor songfestivalstemmers en dan van verschillende lied/artiest/show-combinaties gaan kijken wat ze ervan vinden, en dat afzetten tegen wat ze van vorige winnaars of hoge eindigers vonden.quote:Kijk, ik vind die enorme voorrondes zoals in Zweden wel geweldig. Daar laten ze het volk kiezen en een echt vakkundige jury. Dat samen levert vaak wel grote successen op. In Nederland werkt dit gewoon niet.
precies!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies. Want een ander nummer (idd Weelderig Waardeloos) was meer opgevallen van die 5 nummers van de 3Js die ze hadden. Maar nee, dan zegt de 'vakjury' letterlijk 'dit is niet geschikt voor het Songfestival!'Ja, want dat hebben ze al zoveel jaar goed, uitzoeken wat er wel of niet scoort. Het is echt hilarisch ergens dat ze steeds in hun eigen kunde blijven geloven na zoveel falen.
1. Is onzin, zolang degene een bepaald liedje maar goed, zuiver en vooral overtuigend kan zingen. Kijk nog even naar het 'enorme' aantal uithalen en het 'immense' vocale bereik van de winnares van 2010.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de volgende Nederlandse kandidaat
1. Conservatorium geschoolde zanger/zangeres met een enorm vokaal bereik
2. Een uitermate gelikt geschreven en geproduceert nummer
3. Lied moet een enorme oorworm zijn, een keer horen, niet meer uit je kop te krijgen
4. Een echt orkest, met veel blazers en strijkers
5. Een marketingfirma er bij halen die het in veel landen slim promoot, " lekken " naar de pers, telkens overal in het nieuws zijn. Kandidaat moet mensen inspireren, niet medelijden wekken ofzo, maar iedereen moet er verliefd op worden.
Het geheel moet uitermate gelikt in elkaar zitten, super gepolijst zijn en tot de laatste draadnagel doorgeproduceert zijn zoals normaal gesproken alleen Amerikanen of Duitsers dat kunnen.
Dan komen we door de voorrondes en wellicht in de top 10. Dit een jaar of 5 volhouden tot je de draai echt gevonden hebt en dan win je.
Te gewoontjes..quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:00 schreef Lesterr het volgende:
En wat dachten jullie van Kane? of misschien Racoon?
Die vergeet vast haar tekst johquote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:04 schreef iBenny het volgende:
[..]
Te gewoontjes..
Ik dacht aan Shemsi Mushkolay van The Voice of Holland. Geef dr een door Armin of Tiesto gemixt nummer und tadah? Ze is Duits, ziet er wel goed uit en Armin/Tiesto is dan weer een grote naam ofzo.
Oke wacht, nu verklaar ik mezelf voor gek.
En anders kunnen we gaan janken dat alle stemmers discriminerenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:09 schreef Dr.Mikey het volgende:
Stuur Van Velzen gewoon met Baby Get higher die kan zingen plus die valt opzettend op natuurlijk.
Uhu en met dat nummer mag je ook echt deelnemenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:09 schreef Dr.Mikey het volgende:
Stuur Van Velzen gewoon met Baby Get higher die kan zingen plus die valt opzettend op natuurlijk.
Dan schrijft ie een nieuw nummer girl your so big ofzo ja weet ik veel.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:24 schreef grazz het volgende:
[..]
Uhu en met dat nummer mag je ook echt deelnemen
Dat sowieso, maar volgens mij kom je bij dat soort artiesten alweer snel in de categorie 'hebben het niet nodig, willen het niet'quote:Op zondag 15 mei 2011 00:11 schreef Knipoogje het volgende:
Denk dat zo'n lekker jazzy deuntje van Caro Emerald het erg goed zal doen op Eurovision.
oh graag!quote:Op zondag 15 mei 2011 00:25 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik zat meer te denken aan Relax in combinatie met Boris. Ik denk dat je daar wel een leuke act omheen kan bouwen.
quote:Op zondag 15 mei 2011 00:49 schreef SonicVolcano het volgende:
NL moet gewoon de DWDD recordings compilatie sturen
Met een chagrijnige Jan Mulder als inleiding. "Start maar in!"
Of onze eigen Wilfred Genee.
Hij heeft een nieuw nummer uit ja, maar die is fucking goed nagemaakt van Ben l'Oncle Soulquote:Op zondag 15 mei 2011 01:06 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Ben Saunders? Heeft hij al een EIGEN nummer gemaakt? (Ik kijk niet naar x-factor oid).
Ja, inmiddels heeft hij 10 eigen nummersquote:Op zondag 15 mei 2011 01:06 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Ben Saunders? Heeft hij al een EIGEN nummer gemaakt? (Ik kijk niet naar x-factor oid).
quote:Op zondag 15 mei 2011 01:06 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Sowieso niet:
- GeerGoor
- Borsato
- Jan Smit
- iemand anders van sterren top 100!!
Kan t meteen een familieprojectje worden.. mag dat mens van Kluivert de boel aankleden.. een groot matrasfeestjequote:
Die is veel te braaf en zeikerig en een eeuwig jankhoofdquote:Op zondag 15 mei 2011 00:07 schreef Loveless85 het volgende:
Do(minque Verhulst).
Lekker wijf, goeie stem, kan zowel NL als ENG.
Leuke act, Do in een leuk stoeipakje. Ik zie het wel gebeuren
Kan niet zit niet bij de Tros...quote:
Monique Smit is toch onder contract bij de Tros?quote:Op zondag 15 mei 2011 01:16 schreef RiftNL het volgende:
Diegene die jullie allemaal opnoemen worden het sowieso NIET. Zoals in een ander topic al gemeld kiest de TROS een artiest. Als je goed oplet zijn dit altijd artiesten die vaker werken voor de TROS bijvoorbeeld TROS muziekfeest etc. Je moet dus gaan kijken naar artiesten zoals: Nick en Simon, Thomas Berge, Frans Bauer etc etc. Commerciële acts zoals Ben Saunders of Waylon werken niet met de TROS en worden ook niet gekozen. Ook kan de voorronde niet op RTL worden uitgezonden omdat het songfestival eist dat het op de publieke omroep wordt uitgezonden.
Die zou ik voor andere doeleinden gebruiken obvquote:Op zondag 15 mei 2011 01:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Monique Smit is toch onder contract bij de Tros?
Of Monique Smit iddquote:Op zondag 15 mei 2011 01:36 schreef BobW het volgende:
We hebben een jong, fris iemand nodig met uitstraling. Dus een Caro Emerald, Waylon, Esmee Denters, Jim.
Dan inderdaad een goed geproduceerd nummer, mooi aankleden en finale moet lukken.
Maar ja, TROS, zal wel Thomas Berge worden
Een artiest die lekker normaal is gebleven. Al die poespas, nergens voor nodig.quote:Op zondag 15 mei 2011 01:36 schreef BobW het volgende:
We hebben een jong, fris iemand nodig met uitstraling. Dus een Caro Emerald, Waylon, Esmee Denters, Jim.
Dan inderdaad een goed geproduceerd nummer, mooi aankleden en finale moet lukken.
Maar ja, TROS, zal wel Thomas Berge worden
Dit ligt niet aan de Tros hoor maar aan de EBU zelf die het songfestival organiseren. Je mag als land zijnde alleen uitzenden op de publieke omroep en die dient een afgevaardigde te sturen dus alle toppers zoals Caro Emerald etc maken dus nooit kans om uberhaupt te gaan.quote:
En al die voorrondes dan die we jaren geleden nog hadden?quote:Op zondag 15 mei 2011 01:38 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Dit ligt niet aan de Tros hoor maar aan de EBU zelf die het songfestival organiseren. Je mag als land zijnde alleen uitzenden op de publieke omroep en die dient een afgevaardigde te sturen dus alle toppers zoals Caro Emerald etc maken dus nooit kans om uberhaupt te gaan.
Voorrondes zou een oplossing zijn want dan mag iedereen meedoen hequote:Op zondag 15 mei 2011 01:43 schreef Greys het volgende:
[..]
En al die voorrondes dan die we jaren geleden nog hadden?
Met Gordon, Esther Hart, Arwin Kluft, toen nog Ben Saunders, Boris etc??
Dan moet de TROS het dus gewoon niet meer doen.
Mag dus ook niet alleen de Tros hahaah kut he?quote:Op zondag 15 mei 2011 01:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Misschien dat BNN er wel nog iets van zou kunnen maken.
Heeft de TROS! een alleenrechtcontract?quote:Op zondag 15 mei 2011 01:46 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Mag dus ook niet alleen de Tros hahaah kut he?
De TROS heeft het contract alleen nog tot en met volgend jaar toch?quote:Op zondag 15 mei 2011 01:46 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Mag dus ook niet alleen de Tros hahaah kut he?
Tot en met 2012 geloof ikquote:Op zondag 15 mei 2011 01:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Heeft de TROS! een alleenrechtcontract?
Voorlopig wel en ze hebben een eerste optie tot verlengingquote:Op zondag 15 mei 2011 01:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Heeft de TROS! een alleenrechtcontract?
quote:Op zondag 15 mei 2011 01:47 schreef Greys het volgende:
[..]
De TROS heeft het contract alleen nog tot en met volgend jaar toch?
Maar serieus he jongens, dan gaat dit dus. Kijk, luister en huiver.
Nou dan moeten ze dát toch gewoon weer doen?quote:Op zondag 15 mei 2011 01:44 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Voorrondes zou een oplossing zijn want dan mag iedereen meedoen heMaar zolang ze het op deze manier doen kiezen ze alleen Tros artiesten.
Jup vind ik ook maar gaan ze niet doenquote:Op zondag 15 mei 2011 01:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou dan moeten ze dát toch gewoon weer doen?
Wat is daar het probleem van dan?Zo ging het jaren.
Ben het met je eens hoor maar zie het niet gebeuren...quote:Op zondag 15 mei 2011 01:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten denk ik, willen ze niet al hun leden verliezen
Deden ze vroeger toch zie de voorrondes?quote:Op zondag 15 mei 2011 02:07 schreef miep63 het volgende:
Ook een talentenjacht organiseren op tv. En de winnaar klaarstomen voor ESF. Is het meest voorkomende advies.
A. Zullen toch echt Tros mensen moeten zijn anders gaat het niet gebeurenquote:Op zondag 15 mei 2011 02:09 schreef Peter het volgende:
Laat vakmensen ( geen tros DJ's) een selectie goede mensen maken en laat dan het volk meebeslissen ( a la x-factor.. dat de jury toch een stevige vote heeft..)
Hoezo niet mogelijk dan?quote:Op zondag 15 mei 2011 02:18 schreef RiftNL het volgende:
Jup helaas allemaal niet mogelijkZo zou ik Freek Bartels (wat een stem heeft die vent) een ballade laten zingen maarja...
Dan zouden ze voorrondes moeten invoeren zoals vroeger, maar dat gaan ze niet doen aangezien ze het zelf beter denken te weten. Dus wordt er weer een Tros artiest naar voren geschoven aangezien de AVRO geen artiesten onder contract heeft.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoezo niet mogelijk dan?
Als de AVRO (fusie!) zich er mee mag bemoeien van de TROS wel toch?
quote:Op zondag 15 mei 2011 02:17 schreef Greys het volgende:
Thomas Berge spontaan weer aan de drugs van de zenuwen daar enzo
Maar da's anders dan 'niet mogelijk'.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:21 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Dan zouden ze voorrondes moeten invoeren zoals vroeger, maar dat gaan ze niet doen aangezien ze het zelf beter denken te weten. Dus wordt er weer een Tros artiest naar voren geschoven aangezien de AVRO geen artiesten onder contract heeft.
Idd ik had het ook liever anders gezien maargoed. Wel ben ik erg benieuwd wie ze gaan polsen, ik hoop Ben Saunders en Waylon (bijv laten meedoen aan een voorronde).quote:Op zondag 15 mei 2011 02:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar da's anders dan 'niet mogelijk'.
Waar een wil is, is een weg, maar de wil is er niet.
Dansen is niet perse nodig hoorquote:Op zondag 15 mei 2011 02:32 schreef miep63 het volgende:
Behalve zingen moet hij ook goed kunnen dansen. Ben Saunders beheerst zeker het laatste niet.
Bosnië danste toch ook niet? Was ook geen balladquote:Op zondag 15 mei 2011 02:34 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Wel als je geen ballad wil hebben.
Freek EN Brigitte Heitzer... dan heb je tits and ass in one package.. en ze kunnen alletwee zingen EN performenquote:Op zondag 15 mei 2011 02:18 schreef RiftNL het volgende:
Jup helaas allemaal niet mogelijkZo zou ik Freek Bartels (wat een stem heeft die vent) een ballade laten zingen maarja...
Shine vond ik persoonlijk niet bepaald een topnummerquote:Op zondag 15 mei 2011 02:24 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Idd ik had het ook liever anders gezien maargoed. Wel ben ik erg benieuwd wie ze gaan polsen, ik hoop Ben Saunders en Waylon (bijv laten meedoen aan een voorronde).
Wisten jullie trouwens dat die gekke Gordon een zeer vakkundig tekstschrijver is? Niet alleen dat nummer van Shine maar schijnt nog veel meer topnummers te hebben geschreven
Ik ook niet maar het werd wel een hitquote:Op zondag 15 mei 2011 02:45 schreef totebel het volgende:
[..]
Shine vond ik persoonlijk niet bepaald een topnummer
Ik neem alles terug. Althans, de stelling dat je het goed zou kunnen doen door het competitief te benaderen. Ik heb gisteren voor het eerst in jaren het scoreverloop gezien, en heb je de liedjes uiteraard niet gekeken, en ik kon bij praktisch elk land voorspellen naar wie de 3 waren met de hoogste punten op basis van de geografische ligging, de politieke en sociale verhoudingen, en het lijstje met de lagere punten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals eerder in het topic gemeld gaat het niet om dat landen op elkaar stemmen dat gebeurt namelijk altijd. Het gaat er juist om hoeveel punten je van bijvoorbeeld Rusland krijgt, zijn dat er 5 of 10? Dat maakt nou net het verschil. Daarbij hebben 20! landen 12 punten gekregen gisteren dus de stemmers stemmen niet perse 12 punten op het buurland zoals vroeger.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik neem alles terug. Althans, de stelling dat je het goed zou kunnen doen door het competitief te benaderen. Ik heb gisteren voor het eerst in jaren het scoreverloop gezien, en heb je de liedjes uiteraard niet gekeken, en ik kon bij praktisch elk land voorspellen naar wie de 3 waren met de hoogste punten op basis van de geografische ligging, de politieke en sociale verhoudingen, en het lijstje met de lagere punten.
Nou vind ik politiek en geschiedenis veel interessanter dan die liedjesderrie, dus in die zin was het betere tv dan een eerlijke liedjeswedstrijd ooit zou kunnen zijn. Maar met muziek heeft het dus helemaal niks te maken, hoe bescheiden de muzikale pretenties ook zijn, ook die pretenties zijn teveel.
Natuurlijk speelde politiek altijd al mee, maar het is alleen maar erger geworden.
Dat maakt niet zoveel uit, Nederland komt gewoon buurlanden/landen in de buurt van goede wil tekort. Daarnaast duidt de spreiding van de 12 punten over veel deelnemers er alleen maar op dat het liedje er weinig toe doet.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:01 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Zoals eerder in het topic gemeld gaat het niet om dat landen op elkaar stemmen dat gebeurt namelijk altijd. Het gaat er juist om hoeveel punten je van bijvoorbeeld Rusland krijgt, zijn dat er 5 of 10? Dat maakt nou net het verschil. Daarbij hebben 20! landen 12 punten gekregen gisteren dus de stemmers stemmen niet perse 12 punten op het buurland zoals vroeger.
Nee de spreiding toont aan dat men niet meer op het buurland wil stemmen maar op kwaliteit of wat dat desbetreffende land kwaliteit vindtquote:Op zondag 15 mei 2011 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat maakt niet zoveel uit, Nederland komt gewoon buurlanden/landen in de buurt van goede wil tekort. Daarnaast duidt de spreiding van de 12 punten over veel deelnemers er alleen maar op dat het liedje er weinig toe doet.
Gelul, Italie en Azerbaijan kregen ook veel punten van landen die niet hun buren waren en dat geven van punten aan buurlanden is als zo oud als het songfestival. En Italie bewees dat je met gewoon een goed nummer en echt muziek maken je heel erg ver kan komen, ook al heb je wat was het, 14 jaar? niet meegedaan.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik neem alles terug. Althans, de stelling dat je het goed zou kunnen doen door het competitief te benaderen. Ik heb gisteren voor het eerst in jaren het scoreverloop gezien, en heb je de liedjes uiteraard niet gekeken, en ik kon bij praktisch elk land voorspellen naar wie de 3 waren met de hoogste punten op basis van de geografische ligging, de politieke en sociale verhoudingen, en het lijstje met de lagere punten.
Nou vind ik politiek en geschiedenis veel interessanter dan die liedjesderrie, dus in die zin was het betere tv dan een eerlijke liedjeswedstrijd ooit zou kunnen zijn. Maar met muziek heeft het dus helemaal niks te maken, hoe bescheiden de muzikale pretenties ook zijn, ook die pretenties zijn teveel.
Natuurlijk speelde politiek altijd al mee, maar het is alleen maar erger geworden.
Afgefikt worden omdat je een hele slechte performance hebt neergezet.. kan ik niet bestempelen als "we worden genaaid".quote:Op zondag 15 mei 2011 03:36 schreef Boldface het volgende:
Nog een serieuze suggestie voor 2012: terugtrekken, niet meer meedoen. We worden gewoon genaaid; ik kan er echt niks anders van maken.
True maar zitten niet bij Tros dus gaat niet gebeurenquote:Op zondag 15 mei 2011 10:54 schreef TDHS het volgende:
Vengaboys (met 2 stilstaande achtergrondsingers in het donker) zetten dat Bakoe compleet op stelten. Hebben vast een leuk nieuw liedje op de plank. Ze werken immers aan een nieuw album. Die laatste "hit" was lekker over de top.
Puik plan he! Maar Go back to the zoo mogen ze in hun kooi laten. Die gast heeft de stem en het charisma van een pakje zware shag. Vreselijk.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:21 schreef TheVulture het volgende:
Misschien moeten ze ook eens met 3FM gaan praten... zo'n Serious Talent-bandje laten meedoen...Kensington is zo gek nog niet Cee... maar of een Rigby of zo... Go Back to the Zoo
Ja dat bedacht ik me ook net ja.. die zijn live niet zo denderendquote:Op zondag 15 mei 2011 11:23 schreef Cee het volgende:
[..]
Puik plan he! Maar Go back to the zoo mogen ze in hun kooi laten. Die gast heeft de stem en het charisma van een pakje zware shag. Vreselijk.
http://twitpic.com/4xxt5dquote:Op zondag 15 mei 2011 11:21 schreef TheVulture het volgende:
Misschien moeten ze ook eens met 3FM gaan praten... zo'n Serious Talent-bandje laten meedoen...Kensington is zo gek nog niet Cee... maar of een Rigby of zo... Go Back to the Zoo
Het totaalplaatje moet kloppen, da's het belangrijkste... kijk maar naar de top 3... die ballad van Azerbaijan wordt helemaal sfeervol neergezet inclusief danseressen en vuurwerk enzo... de setting van Italie met die trompetten en piano past precies bij dit liedje... en Zweden komt met bubblegummuziek en daar past die act met dansje en brekend glas perfect bij....quote:Op zondag 15 mei 2011 11:38 schreef Karina het volgende:
Ik zat net nog even de top 10 van gisteren een beetje te bekijken en, in tegendeel tot wat ik in mijn hoofd had gisteren, zijn het toch niet alleen mooie vrouwen die bovenaan zijn geëindigd. Het is echt van alles en nog wat.
Hoe moet je nu nog iets verzinnen dat gaat scoren? Ga je voor een rustig, Jazzy nummer, een discostamper, zoals Ierland of een boyband zoals de UK?
Goed kunnen zingen is ook al geen vereiste en een bekende artiest ook niet, want wie heeft ooit van de winnaar gehoord, buiten Azerbeijan om?
De keuze van de artiest is denk ik niet zo belangrijk, het liedje moet blijven hangen, een lekker refrein hebben dat in je hoofd blijft zitten.
De dames en heren die een eerst selectie maken uit de ingezonden nummers vinden Dries Roelvink e.d. kennelijk een serieuze overweging. Maar serieus kans op iets van punten maakt ie natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:12 schreef elkravo het volgende:
We zijn goed in het afkraken laatste inzendingen...maar als we ooit serieus kans willen maken, wie moeten we dan sturen?
Geef hier serieuze suggesties voor Nederlandse inzending... (dus geen Dries Roelvink e.d.)...
Ja bijv.quote:TS begint:
Within Temptation - even een goed pakkend nummer en dan heb je toch wel kans?
Do beste zangeres ben je wel lekker?quote:Op zondag 15 mei 2011 12:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Neerlands beste zangeres is DO , als er voor haar nu een mooi en goed liedje geschreven wordt met bijpassende act. Ze ziet er bovendien lekker uit, finale gegarandeerd.
NIet mee eens, Dominique van Hulst is echt geniaal, kan alle genres zingen en, erg belangrijk , weet altijd een gevoelige snaar te raken, ze ziet er echt prachtig uit en spreekt ook internationaal aan, in tegenstelling tot bovenstaande zangeressen.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:03 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Do beste zangeres ben je wel lekker?
Trijntje Oosterhuis, Anouk, Glennis Grace en Anita Meyer allemaal 180x beter dan Do
Anouk spreekt niet internationaal aan trolololquote:Op zondag 15 mei 2011 12:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
NIet mee eens, Dominique van Hulst is echt geniaal, kan alle genres zingen en, erg belangrijk , weet altijd een gevoelige snaar te raken, ze ziet er echt prachtig uit en spreekt ook internationaal aan, in tegenstelling tot bovenstaande zangeressen.
Ah, da's een goeie! Daarbij "kent" de halve wereld ze nog, dat werkt vast ook in hun voordeel.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:54 schreef TDHS het volgende:
Vengaboys (met 2 stilstaande achtergrondsingers in het donker) zetten dat Bakoe compleet op stelten. Hebben vast een leuk nieuw liedje op de plank. Ze werken immers aan een nieuw album. Die laatste "hit" was lekker over de top.
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 15 mei 2011 12:08 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Jullie Nederlanders hebben echt geen verstand waar 't om draait.
Het gaan niet zozeer om de artiest, het gaat meer om het liedje, tekst, melodie, oftewel: is het pakkend genoeg? De winnaars van gisternacht waren ook niet bepaald de beste zanger en zangeres van de avond. Hun liedje was daarentegen wel pakkend genoeg, 't had een 'ESF-refrein'.
Toch vinden heel veel meisjes hem erg knap etc snap het ook niet hahaquote:Op zondag 15 mei 2011 12:18 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Neem een voorbeeld van Ralf (), hij is niet echt Nederlandse beste/jongste zanger, maar hij won wel de Junior Songfestival. Niet omdat hij er zo schattig uitziet, maar omdat z'n liedje (refrein) pakkend was.
(Ik vind dit persoonlijk kut muziek, maar als je een klein kind bent, dan begrijp ik het als je het leuk vindt.)
Vanzelfsprekend. Maar ik kan zo 38 refreins opnoemen die pakkender zijn dan die lauwe toelie die Azerbeidzjan ons voorschotelde.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:08 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Het gaan niet zozeer om de artiest, het gaat meer om het liedje, tekst, melodie, oftewel: is het pakkend genoeg? De winnaars van gisternacht waren ook niet bepaald de beste zanger en zangeres van de avond. Hun liedje was daarentegen wel pakkend genoeg, 't had een 'ESF-refrein'.
Sjalalie Sjalala?quote:Op zondag 15 mei 2011 12:20 schreef Cee het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Maar ik kan zo 38 refreins opnoemen die pakkender zijn dan die lauwe toelie die Azerbeidzjan ons voorschotelde.
Nou ja, het doet denken aan nummer als Airplanes, Fireflies en nummers van 30 seconds to mars, en andere populaire pop die de laatste tijd zo aanspreekt. Ze hebben gewoon gekeken naar wat nu populair is, wat blijft hangen na 1x horen, en dan een mooie dame en knappe vent... Zo moet je dat doen. Je moet niet gaan kijken welke áct je stuurt. Je moet kijken welke muziek-elementen aanspreken, en daar wat mee doen.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:20 schreef Cee het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Maar ik kan zo 38 refreins opnoemen die pakkender zijn dan die lauwe toelie die Azerbeidzjan ons voorschotelde.
Ik snapte toen ook wel dat dat won jaquote:Op zondag 15 mei 2011 12:18 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Neem een voorbeeld van Ralf (), hij is niet echt Nederlandse beste/jongste zanger, maar hij won wel de Junior Songfestival. Niet omdat hij er zo schattig uitziet, maar omdat z'n liedje (refrein) pakkend was.
(Ik vind dit persoonlijk kut muziek, maar als je een klein kind bent, dan begrijp ik het als je het leuk vindt.)
3FM LOL pak gewoon een ECHTE artiest zoals Ben Saunders, Waylon (zou ik doen!! Goeie kop voor de dames en goeie zanger) en Caro Emerald is te arrogant en gaat toch niet.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:27 schreef TheVulture het volgende:
Zo iemand als Caro Emerald moet je sturen als de artiest er nog iets bij te winnen heeft... zij heeft nu al een bekendheid in heel Europa dus die gaat hier echt niet meer aan meedoen helaas...
Onderschrijft wel dat in die bak van 3FM Serious Talents vast wel een bandje/artiest te vinden is die wel willen met het oog op een internationale bekendheid. Zet er een creatief team omheen om het ook nog eens visueel goed te presenteren en je komt al een stuk eigentijdser voor de dag dan nu
Ik moet lachen om de benadrukking van het woord ECHTE. Maar verder zou Ben het wel aardig kunnen doen met een goed nummer.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:28 schreef RiftNL het volgende:
[..]
3FM LOL pak gewoon een ECHTE artiest zoals Ben Saunders, Waylon (zou ik doen!! Goeie kop voor de dames en goeie zanger) en Caro Emerald is te arrogant en gaat toch niet.
Lachen mag want het is zoquote:Op zondag 15 mei 2011 12:32 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik moet lachen om de benadrukking van het woord ECHTE. Maar verder zou Ben het wel aardig kunnen doen met een goed nummer.
Waylon voelt zich hier na z'n debacle van een paar jaar geleden volgens mij te goed voor.
Caro zou geen deuk in een pak boter kunnen slaan bij het ESF. Veel te mak allemaal. Niet slecht, maar mak.
Als je Caro in zo'n setting als Italie of Zwitserland neerzet met een lied als A nigt Like This hadden we zeker een top 5 notering behaald denk ik echtquote:Op zondag 15 mei 2011 12:32 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik moet lachen om de benadrukking van het woord ECHTE. Maar verder zou Ben het wel aardig kunnen doen met een goed nummer.
Waylon voelt zich hier na z'n debacle van een paar jaar geleden volgens mij te goed voor.
Caro zou geen deuk in een pak boter kunnen slaan bij het ESF. Veel te mak allemaal. Niet slecht, maar mak.
Nee, dat zijn puppets die liedjes zingen die door producers voor hen geschreven zijn en die in de Hitkrant staan bij Hunk van de maand en die real life soaps hebben en oh.... wacht.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:33 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Lachen mag want het is zoBen totaal niet onder de indruk van die kut bandjes die tijdens Pinkpop etc 5 minuten mogen spelen, komop dat zijn toch geen artiesten?
quote:Op zondag 15 mei 2011 12:35 schreef Cee het volgende:
[..]
Nee, dat zijn puppets die liedjes zingen die door producers voor hen geschreven zijn en die in de Hitkrant staan bij Hunk van de maand en die real life soaps hebben en oh.... wacht.
Rofl Tokio Hotel idd die kunnen wel wat maar hier in Nederland moeten we het doen met Di-Rect nounou (kutband 100%) Kane bijv is wel weer uniek.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:35 schreef Cee het volgende:
[..]
Nee, dat zijn puppets die liedjes zingen die door producers voor hen geschreven zijn en die in de Hitkrant staan bij Hunk van de maand en die real life soaps hebben en oh.... wacht.
Laat maar, we staan hierin duidelijk zo lijnrecht tegenover elkaar qua mening dat ik er een liniaal op kan trekken.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:36 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Rofl Tokio Hotel idd die kunnen wel wat maar hier in Nederland moeten we het doen met Di-Rect nounou (kutband 100%) Kane bijv is wel weer uniek.
Ik schoot al in een stuip bij Tokio Hotelquote:Op zondag 15 mei 2011 12:36 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Rofl Tokio Hotel idd die kunnen wel wat maar hier in Nederland moeten we het doen met Di-Rect nounou (kutband 100%) Kane bijv is wel weer uniek.
Noem eens namen dan...quote:Op zondag 15 mei 2011 12:38 schreef Cee het volgende:
[..]
Laat maar, we staan hierin duidelijk zo lijnrecht tegenover elkaar qua mening dat ik er een liniaal op kan trekken.Kane is zo uniek als dat U2 iers is.
Godsamme zeg, moet ik hier nog op reageren.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:41 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Die in mn reet zittenWaar hebben we het nou over gehad lievurdd
Ja en daar was ik het toch mee eens? Kusjequote:Op zondag 15 mei 2011 12:41 schreef Cee het volgende:
[..]
Godsamme zeg, moet ik hier nog op reageren.
Namen die het ESF kunnen vertegenwoordigen ja. Die heb ik al genoemd.
Geen kusje terug maar je moest lachen om de 3fm bandjes. Dus je bent het er niet helemaal mee eens. Is prima, dat mag, variety is the spice of life en zo. Aai over de bol!quote:Op zondag 15 mei 2011 12:42 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Ja en daar was ik het toch mee eens? Kusje
Geen kus terug lol dacht even dat je mn bitch was hmmmz. Ai over de bol nah te oud voor, aai over de eikel mag wel!quote:Op zondag 15 mei 2011 12:43 schreef Cee het volgende:
[..]
Geen kusje terug maar je moest lachen om de 3fm bandjes. Dus je bent het er niet helemaal mee eens. Is prima, dat mag, variety is the spice of life en zo. Aai over de bol.
Ik ben alleen The Vulture's bitch.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:44 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Geen kus terug lol dacht even dat je mn bitch was hmmmz. Ai over de bol nah te oud voor, aai over de eikel mag wel!
quote:
niet mee eens, het songfestival draait juist ook om folklore, je moet iets van je eigen land laten zien. Het moet dan wel kwaliteit hebben,je ziet dan dat ook dit goed scoort, zie dit jaar Bosnie-Herzogovina(ouwe lul met wel goed en pakkend nummer) en Griekenland(matig nummer, wel typisch grieks). Sieneke was wat mij betreft ook de beste inzending van NL sinds jaren, maar hier was het liedje weer te simpel. Inderdaad met een goede zangeres red je het ook niet, maar wel als je hier een kwaliteitssong aan koppelt. ZIe hier oekraine van dit jaar. Een goed gezongen, stevig melodieus rock nummer met een lekker wijf doet het ook altijd goed (zie dit jaar georgië)quote:Op zondag 15 mei 2011 12:08 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Sowieso raad ik het jullie Nederlanders af om het in het Nederlands te zingen, de laatste (West-Europese) winnaars hadden allemaal een Engelstalig liedje. Alleen een Oostblok land kan en mag in z'n eigen taal zingen, omdat het simpelweg (mijn mening) mooier klinkt dan een Duitstalige liedje. Daarnaast doen er meer 'Slavisch-talige' landen mee dan Duits/Spaans-talige landen. Een lied in het Slavisch wordt dan ook minder 'raar' bevonden.
oke, anouk is wel oke,quote:Op zondag 15 mei 2011 12:09 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Anouk spreekt niet internationaal aan trololol
quote:Op zondag 15 mei 2011 12:47 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Thanks voor je reply en hup weer snel World of Warcraft gaan spelen!
quote:Op zondag 15 mei 2011 12:58 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat jij de ekte baas hier bent?
Dat lijkt me niet, als iedereen zijn buurlanden de meeste punten toekent dan krijg je een hele grote spreiding. Als iedereen het beste liedje kiest dan is de spreiding in principe nul.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:15 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Nee de spreiding toont aan dat men niet meer op het buurland wil stemmen maar op kwaliteit of wat dat desbetreffende land kwaliteit vindt
Ik zeg ook niet dat er alleen maar politiek gestemd werd, maar er tekenden zich duidelijk coalities af. Als Nederland dan een kans wil maken zul je ook coalities moeten hebben, en zou Nederland dus met België, Duitsland, Luxemburg en nog een of twee landen een groepje meoten vormen dat elkaar veel punten geeft, niet noodzakelijk de 12 punten, maar wel flink punten.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelul, Italie en Azerbaijan kregen ook veel punten van landen die niet hun buren waren en dat geven van punten aan buurlanden is als zo oud als het songfestival. En Italie bewees dat je met gewoon een goed nummer en echt muziek maken je heel erg ver kan komen, ook al heb je wat was het, 14 jaar? niet meegedaan.
Je snapt niet wat ik bedoel.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, als iedereen zijn buurlanden de meeste punten toekent dan krijg je een hele grote spreiding. Als iedereen het beste liedje kiest dan is de spreiding in principe nul.
[..]
Ik zeg ook niet dat er alleen maar politiek gestemd werd, maar er tekenden zich duidelijk coalities af. Als Nederland dan een kans wil maken zul je ook coalities moeten hebben, en zou Nederland dus met België, Duitsland, Luxemburg en nog een of twee landen een groepje meoten vormen dat elkaar veel punten geeft, niet noodzakelijk de 12 punten, maar wel flink punten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |