abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96824974
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2011 01:47 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Heeft de TROS! een alleenrechtcontract?
Voorlopig wel en ze hebben een eerste optie tot verlenging ;) Sowieso mag een RTL het niet uitzenden of een artiest kiezen. Het moet perse via de publieke omroep.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 15 mei 2011 @ 01:49:12 #202
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_96824988
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 01:47 schreef Greys het volgende:

[..]

De TROS heeft het contract alleen nog tot en met volgend jaar toch?

Maar serieus he jongens, dan gaat dit dus. Kijk, luister en huiver.

Die heb ik nog op CD :').
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 mei 2011 @ 01:50:03 #203
163650 Greys
pi_96825004
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 01:44 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Voorrondes zou een oplossing zijn want dan mag iedereen meedoen he ;) Maar zolang ze het op deze manier doen kiezen ze alleen Tros artiesten.
Nou dan moeten ze dát toch gewoon weer doen?
Wat is daar het probleem van dan? :) Zo ging het jaren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96825016
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 01:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Nou dan moeten ze dát toch gewoon weer doen?
Wat is daar het probleem van dan? :) Zo ging het jaren.
Jup vind ik ook maar gaan ze niet doen :)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 mei 2011 @ 01:52:05 #205
163650 Greys
pi_96825043
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 01:50 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Jup vind ik ook maar gaan ze niet doen :)
Ze zullen wel moeten denk ik, willen ze niet al hun leden verliezen :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96825061
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 01:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Ze zullen wel moeten denk ik, willen ze niet al hun leden verliezen :')
Ben het met je eens hoor maar zie het niet gebeuren... :(
pi_96825434
Ook een talentenjacht organiseren op tv. En de winnaar klaarstomen voor ESF. Is het meest voorkomende advies.
pi_96825453
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:07 schreef miep63 het volgende:
Ook een talentenjacht organiseren op tv. En de winnaar klaarstomen voor ESF. Is het meest voorkomende advies.
Deden ze vroeger toch zie de voorrondes?
pi_96825486
Laat vakmensen ( geen tros DJ's) een selectie goede mensen maken en laat dan het volk meebeslissen ( a la x-factor.. dat de jury toch een stevige vote heeft..)
dag
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 mei 2011 @ 02:10:52 #210
163650 Greys
pi_96825518
De AVRO gaat onze redding zijn O+
Denk ik.
Hoop ik.
Na de fusie met de TROS. Al zal de TROS dat wel weer contractueel laten vastleggen dat die fusie geen invloed heeft op het Songfestival :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96825523
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:09 schreef Peter het volgende:
Laat vakmensen ( geen tros DJ's) een selectie goede mensen maken en laat dan het volk meebeslissen ( a la x-factor.. dat de jury toch een stevige vote heeft..)
A. Zullen toch echt Tros mensen moeten zijn anders gaat het niet gebeuren
B. Liever geen sms voting i.v.m gillende meisjes die stemmen op kwantiteit ipv kwaliteit
pi_96825678
Ik zie het helemaal voor me. Marianne Weber en Frans Bauer in Bakoe, die hebben dadelijk de ligging van het land helemaal verkeerd ingeschat.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 mei 2011 @ 02:17:49 #213
163650 Greys
pi_96825717
Thomas Berge spontaan weer aan de drugs van de zenuwen daar enzo :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96825736
Jup helaas allemaal niet mogelijk :( Zo zou ik Freek Bartels (wat een stem heeft die vent) een ballade laten zingen maarja...
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 mei 2011 @ 02:19:36 #215
163650 Greys
pi_96825765
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:18 schreef RiftNL het volgende:
Jup helaas allemaal niet mogelijk :( Zo zou ik Freek Bartels (wat een stem heeft die vent) een ballade laten zingen maarja...
Hoezo niet mogelijk dan?
Als de AVRO (fusie!) zich er mee mag bemoeien van de TROS wel toch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96825828
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoezo niet mogelijk dan?
Als de AVRO (fusie!) zich er mee mag bemoeien van de TROS wel toch?
Dan zouden ze voorrondes moeten invoeren zoals vroeger, maar dat gaan ze niet doen aangezien ze het zelf beter denken te weten. Dus wordt er weer een Tros artiest naar voren geschoven aangezien de AVRO geen artiesten onder contract heeft.
pi_96825831
Voorrondes organiseren en dan de Volendamse telefooncentrale opblazen O+
dag
  zondag 15 mei 2011 @ 02:22:06 #218
88233 Steve
Still the best.
pi_96825838
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:17 schreef Greys het volgende:
Thomas Berge spontaan weer aan de drugs van de zenuwen daar enzo :')
:').
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_96825842
Ja doeg allemaal gewoon de troskompas opzeggen, het zal ze leren.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 mei 2011 @ 02:22:49 #220
163650 Greys
pi_96825851
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:21 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Dan zouden ze voorrondes moeten invoeren zoals vroeger, maar dat gaan ze niet doen aangezien ze het zelf beter denken te weten. Dus wordt er weer een Tros artiest naar voren geschoven aangezien de AVRO geen artiesten onder contract heeft.
Maar da's anders dan 'niet mogelijk'.
Waar een wil is, is een weg, maar de wil is er niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96825880
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar da's anders dan 'niet mogelijk'.
Waar een wil is, is een weg, maar de wil is er niet.
Idd ik had het ook liever anders gezien maargoed. Wel ben ik erg benieuwd wie ze gaan polsen, ik hoop Ben Saunders en Waylon (bijv laten meedoen aan een voorronde).

Wisten jullie trouwens dat die gekke Gordon een zeer vakkundig tekstschrijver is? Niet alleen dat nummer van Shine maar schijnt nog veel meer topnummers te hebben geschreven :)
pi_96826025
Behalve zingen moet hij ook goed kunnen dansen. Ben Saunders beheerst zeker het laatste niet.
pi_96826056
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:32 schreef miep63 het volgende:
Behalve zingen moet hij ook goed kunnen dansen. Ben Saunders beheerst zeker het laatste niet.
Dansen is niet perse nodig hoor :)
pi_96826065
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:33 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Dansen is niet perse nodig hoor :)
Wel als je geen ballad wil hebben.
pi_96826087
quote:
2s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:34 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Wel als je geen ballad wil hebben.
Bosnië danste toch ook niet? Was ook geen ballad ;)
pi_96826257
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:18 schreef RiftNL het volgende:
Freek EN Brigitte Heitzer... dan heb je tits and ass in one package.. en ze kunnen alletwee zingen EN performen
pi_96826262
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:24 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Idd ik had het ook liever anders gezien maargoed. Wel ben ik erg benieuwd wie ze gaan polsen, ik hoop Ben Saunders en Waylon (bijv laten meedoen aan een voorronde).

Wisten jullie trouwens dat die gekke Gordon een zeer vakkundig tekstschrijver is? Niet alleen dat nummer van Shine maar schijnt nog veel meer topnummers te hebben geschreven :)
Shine vond ik persoonlijk niet bepaald een topnummer
pi_96826287
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:45 schreef totebel het volgende:

[..]

Shine vond ik persoonlijk niet bepaald een topnummer
Ik ook niet maar het werd wel een hit ;)
pi_96827042
Nog een serieuze suggestie voor 2012: terugtrekken, niet meer meedoen. We worden gewoon genaaid; ik kan er echt niks anders van maken.
pi_96828431
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je een gouden medaille in het dameshockey wil winnen dan moet je ook niet het volk laten stemmen wie er speelt. Ik neem even hockey als voorbeeld omdat ik daar ook niks aan vind, maar dat is geen reden om een flutteam te sturen.

Maar ik ga dus nog een stap verder, je moet helemaal niet kijken naar wat je het leukste liedje vindt. Dat doe je maar als je voor de buis zit te kijken, bij het kiezen van het liedje/artiest/show moet je kijken waarmee je kunt winnen. Dan moet je kijken waar in Europa de stemmers zitten, hoe ze stemmen en welke dingen scoren. Als je dan bijvoorbeeld een optreden hebt wat heel veel mensen echt niet leuk zullen vinden, maar vele anderen zo leuk dat ze veel punten gaan geven, dan levert dat meer op dan een optreden wat iedereen wel aardig vind maar niemand enthousiast maakt. Dan moet je dus kiezen voor het eerste.
Ik neem alles terug. Althans, de stelling dat je het goed zou kunnen doen door het competitief te benaderen. Ik heb gisteren voor het eerst in jaren het scoreverloop gezien, en heb je de liedjes uiteraard niet gekeken, en ik kon bij praktisch elk land voorspellen naar wie de 3 waren met de hoogste punten op basis van de geografische ligging, de politieke en sociale verhoudingen, en het lijstje met de lagere punten.

Nou vind ik politiek en geschiedenis veel interessanter dan die liedjesderrie, dus in die zin was het betere tv dan een eerlijke liedjeswedstrijd ooit zou kunnen zijn. Maar met muziek heeft het dus helemaal niks te maken, hoe bescheiden de muzikale pretenties ook zijn, ook die pretenties zijn teveel.

Natuurlijk speelde politiek altijd al mee, maar het is alleen maar erger geworden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_96828595
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik neem alles terug. Althans, de stelling dat je het goed zou kunnen doen door het competitief te benaderen. Ik heb gisteren voor het eerst in jaren het scoreverloop gezien, en heb je de liedjes uiteraard niet gekeken, en ik kon bij praktisch elk land voorspellen naar wie de 3 waren met de hoogste punten op basis van de geografische ligging, de politieke en sociale verhoudingen, en het lijstje met de lagere punten.

Nou vind ik politiek en geschiedenis veel interessanter dan die liedjesderrie, dus in die zin was het betere tv dan een eerlijke liedjeswedstrijd ooit zou kunnen zijn. Maar met muziek heeft het dus helemaal niks te maken, hoe bescheiden de muzikale pretenties ook zijn, ook die pretenties zijn teveel.

Natuurlijk speelde politiek altijd al mee, maar het is alleen maar erger geworden.
Zoals eerder in het topic gemeld gaat het niet om dat landen op elkaar stemmen dat gebeurt namelijk altijd. Het gaat er juist om hoeveel punten je van bijvoorbeeld Rusland krijgt, zijn dat er 5 of 10? Dat maakt nou net het verschil. Daarbij hebben 20! landen 12 punten gekregen gisteren dus de stemmers stemmen niet perse 12 punten op het buurland zoals vroeger.
pi_96828798
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:01 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Zoals eerder in het topic gemeld gaat het niet om dat landen op elkaar stemmen dat gebeurt namelijk altijd. Het gaat er juist om hoeveel punten je van bijvoorbeeld Rusland krijgt, zijn dat er 5 of 10? Dat maakt nou net het verschil. Daarbij hebben 20! landen 12 punten gekregen gisteren dus de stemmers stemmen niet perse 12 punten op het buurland zoals vroeger.
Dat maakt niet zoveel uit, Nederland komt gewoon buurlanden/landen in de buurt van goede wil tekort. Daarnaast duidt de spreiding van de 12 punten over veel deelnemers er alleen maar op dat het liedje er weinig toe doet.
pi_96828814
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat maakt niet zoveel uit, Nederland komt gewoon buurlanden/landen in de buurt van goede wil tekort. Daarnaast duidt de spreiding van de 12 punten over veel deelnemers er alleen maar op dat het liedje er weinig toe doet.
Nee de spreiding toont aan dat men niet meer op het buurland wil stemmen maar op kwaliteit of wat dat desbetreffende land kwaliteit vindt ;)
  zondag 15 mei 2011 @ 10:22:40 #234
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96828943
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gelul, Italie en Azerbaijan kregen ook veel punten van landen die niet hun buren waren en dat geven van punten aan buurlanden is als zo oud als het songfestival. En Italie bewees dat je met gewoon een goed nummer en echt muziek maken je heel erg ver kan komen, ook al heb je wat was het, 14 jaar? niet meegedaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96829004
quote:
15s.gif Op zondag 15 mei 2011 03:36 schreef Boldface het volgende:
Nog een serieuze suggestie voor 2012: terugtrekken, niet meer meedoen. We worden gewoon genaaid; ik kan er echt niks anders van maken.
Afgefikt worden omdat je een hele slechte performance hebt neergezet.. kan ik niet bestempelen als "we worden genaaid".
Het liedje was niet slecht, maar het was ook geen wereldnummer dat blijft hangen .. en als je dan een performance van niks hebt, daar win je de oorlog niet mee hoor, heeft niks met genaaid te maken, maar terecht in de onderste regionen blijven hangen.
  zondag 15 mei 2011 @ 10:54:31 #236
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_96829671
Vengaboys (met 2 stilstaande achtergrondsingers in het donker) zetten dat Bakoe compleet op stelten. Hebben vast een leuk nieuw liedje op de plank. Ze werken immers aan een nieuw album. Die laatste "hit" was lekker over de top.
pi_96829684
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:54 schreef TDHS het volgende:
Vengaboys (met 2 stilstaande achtergrondsingers in het donker) zetten dat Bakoe compleet op stelten. Hebben vast een leuk nieuw liedje op de plank. Ze werken immers aan een nieuw album. Die laatste "hit" was lekker over de top.
True maar zitten niet bij Tros dus gaat niet gebeuren :)
pi_96829705
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 23:20 schreef leeell het volgende:
Danny Vera
Danny Vera _O_
pi_96829712
Ik denk wel dat de TROS door die laatste plaats nu echt onder druk komt te staan om iets te veranderen aan deze opzet.... dus hopelijk is het ergens goed voor...

als ik zo'n Italie gisteren bezig zien... zo'n zelfde setting hadden wij bijvoorbeeld met Caro Emerald perfect kunnen neerzetten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_96829717
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:56 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Danny Vera _O_
Hij kan niet zingen _O_ Zingt erg vaak valse nootjes :)
  zondag 15 mei 2011 @ 11:07:48 #241
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_96830019
Hans Liberg.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  ESF Reporter zondag 15 mei 2011 @ 11:09:14 #242
87554 Cee
Welluk?
pi_96830070
Oké, een serieuze suggestie: Kensington. Leuke jongens, catchy liedje. Goede act eromheen en [jansmit]het kan niet meer misgaan.[/jansmit]

pi_96830410
Misschien moeten ze ook eens met 3FM gaan praten... zo'n Serious Talent-bandje laten meedoen...Kensington is zo gek nog niet Cee... maar of een Rigby of zo... Go Back to the Zoo
  ESF Reporter zondag 15 mei 2011 @ 11:23:17 #244
87554 Cee
Welluk?
pi_96830448
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:21 schreef TheVulture het volgende:
Misschien moeten ze ook eens met 3FM gaan praten... zo'n Serious Talent-bandje laten meedoen...Kensington is zo gek nog niet Cee... maar of een Rigby of zo... Go Back to the Zoo
Puik plan he! Maar Go back to the zoo mogen ze in hun kooi laten. Die gast heeft de stem en het charisma van een pakje zware shag. Vreselijk.
pi_96830743
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:23 schreef Cee het volgende:

[..]

Puik plan he! Maar Go back to the zoo mogen ze in hun kooi laten. Die gast heeft de stem en het charisma van een pakje zware shag. Vreselijk.
Ja dat bedacht ik me ook net ja.. die zijn live niet zo denderend :')

Maar zo'n Christon van Rigby is wel een soort van eyecandy bijvoorbeeld.. zoals Denemarken dit jaar
  Redactie Sport / Supervogel zondag 15 mei 2011 @ 11:34:42 #246
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_96830770
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:21 schreef TheVulture het volgende:
http://twitpic.com/4xxt5d
  Moderator zondag 15 mei 2011 @ 11:38:11 #247
9859 crew  Karina
Woman
pi_96830863
Ik zat net nog even de top 10 van gisteren een beetje te bekijken en, in tegendeel tot wat ik in mijn hoofd had gisteren, zijn het toch niet alleen mooie vrouwen die bovenaan zijn geëindigd. Het is echt van alles en nog wat.

Hoe moet je nu nog iets verzinnen dat gaat scoren? Ga je voor een rustig, Jazzy nummer, een discostamper, zoals Ierland of een boyband zoals de UK?

Goed kunnen zingen is ook al geen vereiste en een bekende artiest ook niet, want wie heeft ooit van de winnaar gehoord, buiten Azerbeijan om?

De keuze van de artiest is denk ik niet zo belangrijk, het liedje moet blijven hangen, een lekker refrein hebben dat in je hoofd blijft zitten.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 15 mei 2011 @ 11:38:16 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96830866
Wat zijn eigenlijk de variabelen waar je punten op scoren kan
1. De tekst
2. Het lied
3. De muziek
4. Arrangement
5. De productie
6. De act
7. De marketing
8. Buurland slijmerijen
9. Over de grens gaan voor een ESF party en vanuit buurland/vakantieland stemmen
10. Je nummer moet zo zijn dat het de Pro jury als ook de mensen die daadwerkelijk stemmen aanspreekt. Het heeft geen zin goed aan te komen bij mensen die sowieso niet bellen.
11. De uitvoering
12. Hoe klinkt je nummer bij de uitvoering, zit er geen idioot aan de dynamiek te draaien zodat het plat klinkt terwijl je een enorm bereik hebt.
13. Artiesten moeten er goed uitzien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96830960
quote:
99s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:38 schreef Karina het volgende:
Ik zat net nog even de top 10 van gisteren een beetje te bekijken en, in tegendeel tot wat ik in mijn hoofd had gisteren, zijn het toch niet alleen mooie vrouwen die bovenaan zijn geëindigd. Het is echt van alles en nog wat.

Hoe moet je nu nog iets verzinnen dat gaat scoren? Ga je voor een rustig, Jazzy nummer, een discostamper, zoals Ierland of een boyband zoals de UK?

Goed kunnen zingen is ook al geen vereiste en een bekende artiest ook niet, want wie heeft ooit van de winnaar gehoord, buiten Azerbeijan om?

De keuze van de artiest is denk ik niet zo belangrijk, het liedje moet blijven hangen, een lekker refrein hebben dat in je hoofd blijft zitten.
Het totaalplaatje moet kloppen, da's het belangrijkste... kijk maar naar de top 3... die ballad van Azerbaijan wordt helemaal sfeervol neergezet inclusief danseressen en vuurwerk enzo... de setting van Italie met die trompetten en piano past precies bij dit liedje... en Zweden komt met bubblegummuziek en daar past die act met dansje en brekend glas perfect bij....
pi_96830981
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 23:12 schreef elkravo het volgende:
We zijn goed in het afkraken laatste inzendingen...maar als we ooit serieus kans willen maken, wie moeten we dan sturen?

Geef hier serieuze suggesties voor Nederlandse inzending... (dus geen Dries Roelvink e.d.)...
De dames en heren die een eerst selectie maken uit de ingezonden nummers vinden Dries Roelvink e.d. kennelijk een serieuze overweging. Maar serieus kans op iets van punten maakt ie natuurlijk niet.

quote:
TS begint:

Within Temptation - even een goed pakkend nummer en dan heb je toch wel kans?
Ja bijv.
Maar ook andere aparte dingen. Eens iets anders. Iets wat blijft hangen. Niet zo'n Hollandse zanger of groep die het misschien hier leuk doet, maar daar maar je elders in Europa natuurlijk geen indruk mee. Kunnen ze zelf ook wel bedenken.
Liej
pi_96831485
Als ik even snel kijk op YouTube zie ik veel buitenlandse reacties bij liedjes van Caro Emerald...
Uiteindelijk zijn zij degene die gaan stemmen ^O^
  zondag 15 mei 2011 @ 12:02:59 #252
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_96831521
Neerlands beste zangeres is DO , als er voor haar nu een mooi en goed liedje geschreven wordt met bijpassende act. Ze ziet er bovendien lekker uit, finale gegarandeerd.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_96831537
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Neerlands beste zangeres is DO , als er voor haar nu een mooi en goed liedje geschreven wordt met bijpassende act. Ze ziet er bovendien lekker uit, finale gegarandeerd.
Do beste zangeres ben je wel lekker?

Trijntje Oosterhuis, Anouk, Glennis Grace en Anita Meyer allemaal 180x beter dan Do
  zondag 15 mei 2011 @ 12:07:36 #254
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_96831624
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:03 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Do beste zangeres ben je wel lekker?

Trijntje Oosterhuis, Anouk, Glennis Grace en Anita Meyer allemaal 180x beter dan Do
NIet mee eens, Dominique van Hulst is echt geniaal, kan alle genres zingen en, erg belangrijk , weet altijd een gevoelige snaar te raken, ze ziet er echt prachtig uit en spreekt ook internationaal aan, in tegenstelling tot bovenstaande zangeressen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_96831640
Jullie Nederlanders hebben echt geen verstand waar 't om draait. :')

Het gaan niet zozeer om de artiest, het gaat meer om het liedje, tekst, melodie, oftewel: is het pakkend genoeg? De winnaars van gisternacht waren ook niet bepaald de beste zanger en zangeres van de avond. Hun liedje was daarentegen wel pakkend genoeg, 't had een 'ESF-refrein'.

Sowieso raad ik het jullie Nederlanders af om het in het Nederlands te zingen, de laatste (West-Europese) winnaars hadden allemaal een Engelstalig liedje. Alleen een Oostblok land kan en mag in z'n eigen taal zingen, omdat het simpelweg (mijn mening) mooier klinkt dan een Duitstalige liedje. Daarnaast doen er meer 'Slavisch-talige' landen mee dan Duits/Spaans-talige landen. Een lied in het Slavisch wordt dan ook minder 'raar' bevonden.

[ Bericht 11% gewijzigd door VeniVidiViciV op 15-05-2011 12:13:50 ]
Failure is success if we learn from it.
pi_96831682
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

NIet mee eens, Dominique van Hulst is echt geniaal, kan alle genres zingen en, erg belangrijk , weet altijd een gevoelige snaar te raken, ze ziet er echt prachtig uit en spreekt ook internationaal aan, in tegenstelling tot bovenstaande zangeressen.
Anouk spreekt niet internationaal aan trololol
pi_96831683
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:54 schreef TDHS het volgende:
Ah, da's een goeie! Daarbij "kent" de halve wereld ze nog, dat werkt vast ook in hun voordeel. :D Gewoon zo'n knaller als Boom Boom Boom insturen en hopppaa!
  zondag 15 mei 2011 @ 12:10:20 #258
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96831698
quote:
16s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:08 schreef VeniVidiViciV het volgende:

Het gaan niet zozeer om de artiest, het gaat meer om het liedje, tekst, melodie, oftewel: is het pakkend genoeg? De winnaars van gisternacht waren ook niet bepaald de beste zanger en zangeres van de avond. Hun liedje was daarentegen wel pakkend genoeg, 't had een 'ESF-refrein'.

Helemaal mee eens!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_96831904
Neem een voorbeeld van Ralf ( :')), hij is niet echt Nederlandse beste/jongste zanger, maar hij won wel de Junior Songfestival. Niet omdat hij er zo schattig uitziet, maar omdat z'n liedje (refrein) pakkend was.

(Ik vind dit persoonlijk kut muziek, maar als je een klein kind bent, dan begrijp ik het als je het leuk vindt.)
Failure is success if we learn from it.
pi_96831934
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:18 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Neem een voorbeeld van Ralf ( :')), hij is niet echt Nederlandse beste/jongste zanger, maar hij won wel de Junior Songfestival. Niet omdat hij er zo schattig uitziet, maar omdat z'n liedje (refrein) pakkend was.

(Ik vind dit persoonlijk kut muziek, maar als je een klein kind bent, dan begrijp ik het als je het leuk vindt.)
Toch vinden heel veel meisjes hem erg knap etc snap het ook niet haha
pi_96831940
Internationale artiesten als Caro Emerald, Esmée Denters, Within Temptation etc willen (waarschijnlijk) helemaal niet en dat kan ik goed begrijpen.

Ik denk steeds meer dat we de volgende keer een musicalzanger(es) moeten insturen. Die zijn gewend om een show neer te zetten en we hebben in Nederland een flinke musicaltraditie. Hopelijk gaat Tros en Avro na de fusie op het Songfestivalgebied wel samenwerken, want de Avro heeft goede contacten met de musicalwereld. Het zou voordelen hebben, ze kunnen 1) zingen, dansen en acteren, 2) willen waarschijnlijk allemaal best meedoen, 3) zijn meer onbekend, dus hebben de drive om performance neer te zetten, 4) als de artiest toevallig uit de Van den Ende stal komt, willen vast toevallig best wat gepokt en gemazelde songwriters, choreografen, stylisten etc een handje helpen.
  ESF Reporter zondag 15 mei 2011 @ 12:20:50 #262
87554 Cee
Welluk?
pi_96831973
quote:

Vanzelfsprekend. Maar ik kan zo 38 refreins opnoemen die pakkender zijn dan die lauwe toelie die Azerbeidzjan ons voorschotelde.
pi_96831989
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:20 schreef Cee het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend. Maar ik kan zo 38 refreins opnoemen die pakkender zijn dan die lauwe toelie die Azerbeidzjan ons voorschotelde.
Sjalalie Sjalala?
  ESF Reporter zondag 15 mei 2011 @ 12:21:44 #264
87554 Cee
Welluk?
pi_96831999
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:21 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Sjalalie Sjalala?
Bijvoorbeeld! w/
pi_96832039
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:21 schreef Cee het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld! w/
Opzich geen verkeerd liedje eigenlijk en Sieneke heeft iets schattigs
pi_96832085
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:20 schreef Cee het volgende:

[..]

Nou ja, het doet denken aan nummer als Airplanes, Fireflies en nummers van 30 seconds to mars, en andere populaire pop die de laatste tijd zo aanspreekt. Ze hebben gewoon gekeken naar wat nu populair is, wat blijft hangen na 1x horen, en dan een mooie dame en knappe vent... Zo moet je dat doen. Je moet niet gaan kijken welke áct je stuurt. Je moet kijken welke muziek-elementen aanspreken, en daar wat mee doen.
pi_96832172
Zo iemand als Caro Emerald moet je sturen als de artiest er nog iets bij te winnen heeft... zij heeft nu al een bekendheid in heel Europa dus die gaat hier echt niet meer aan meedoen helaas...

Onderschrijft wel dat in die bak van 3FM Serious Talents vast wel een bandje/artiest te vinden is die wel willen met het oog op een internationale bekendheid. Zet er een creatief team omheen om het ook nog eens visueel goed te presenteren en je komt al een stuk eigentijdser voor de dag dan nu
pi_96832196
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:18 schreef VeniVidiViciV het volgende:

Ik snapte toen ook wel dat dat won ja :Y
pi_96832199
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:27 schreef TheVulture het volgende:
Zo iemand als Caro Emerald moet je sturen als de artiest er nog iets bij te winnen heeft... zij heeft nu al een bekendheid in heel Europa dus die gaat hier echt niet meer aan meedoen helaas...

Onderschrijft wel dat in die bak van 3FM Serious Talents vast wel een bandje/artiest te vinden is die wel willen met het oog op een internationale bekendheid. Zet er een creatief team omheen om het ook nog eens visueel goed te presenteren en je komt al een stuk eigentijdser voor de dag dan nu
3FM LOL pak gewoon een ECHTE artiest zoals Ben Saunders, Waylon (zou ik doen!! Goeie kop voor de dames en goeie zanger) en Caro Emerald is te arrogant en gaat toch niet.
pi_96832342
Waylon heeft al eens meegedaan aan de voorronden trouwens dus die zal misschien nog wel willen :D
  ESF Reporter zondag 15 mei 2011 @ 12:32:50 #271
87554 Cee
Welluk?
pi_96832350
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:28 schreef RiftNL het volgende:

[..]

3FM LOL pak gewoon een ECHTE artiest zoals Ben Saunders, Waylon (zou ik doen!! Goeie kop voor de dames en goeie zanger) en Caro Emerald is te arrogant en gaat toch niet.
Ik moet lachen om de benadrukking van het woord ECHTE. Maar verder zou Ben het wel aardig kunnen doen met een goed nummer.
Waylon voelt zich hier na z'n debacle van een paar jaar geleden volgens mij te goed voor.
Caro zou geen deuk in een pak boter kunnen slaan bij het ESF. Veel te mak allemaal. Niet slecht, maar mak.
pi_96832396
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:32 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik moet lachen om de benadrukking van het woord ECHTE. Maar verder zou Ben het wel aardig kunnen doen met een goed nummer.
Waylon voelt zich hier na z'n debacle van een paar jaar geleden volgens mij te goed voor.
Caro zou geen deuk in een pak boter kunnen slaan bij het ESF. Veel te mak allemaal. Niet slecht, maar mak.
Lachen mag want het is zo :) Ben totaal niet onder de indruk van die kut bandjes die tijdens Pinkpop etc 5 minuten mogen spelen, komop dat zijn toch geen artiesten?
pi_96832413
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:32 schreef Cee het volgende:

[..]

Als je Caro in zo'n setting als Italie of Zwitserland neerzet met een lied als A nigt Like This hadden we zeker een top 5 notering behaald denk ik echt
  ESF Reporter zondag 15 mei 2011 @ 12:35:11 #274
87554 Cee
Welluk?
pi_96832442
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:33 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Lachen mag want het is zo :) Ben totaal niet onder de indruk van die kut bandjes die tijdens Pinkpop etc 5 minuten mogen spelen, komop dat zijn toch geen artiesten?
Nee, dat zijn puppets die liedjes zingen die door producers voor hen geschreven zijn en die in de Hitkrant staan bij Hunk van de maand en die real life soaps hebben en oh.... wacht.
pi_96832479
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:35 schreef Cee het volgende:

[..]

Nee, dat zijn puppets die liedjes zingen die door producers voor hen geschreven zijn en die in de Hitkrant staan bij Hunk van de maand en die real life soaps hebben en oh.... wacht.
O+

Ik hou van jou
pi_96832484
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:35 schreef Cee het volgende:

[..]

Rofl Tokio Hotel idd die kunnen wel wat maar hier in Nederland moeten we het doen met Di-Rect nounou (kutband 100%) Kane bijv is wel weer uniek.
  ESF Reporter zondag 15 mei 2011 @ 12:38:07 #277
87554 Cee
Welluk?
pi_96832528
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:36 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Rofl Tokio Hotel idd die kunnen wel wat maar hier in Nederland moeten we het doen met Di-Rect nounou (kutband 100%) Kane bijv is wel weer uniek.
Laat maar, we staan hierin duidelijk zo lijnrecht tegenover elkaar qua mening dat ik er een liniaal op kan trekken. _O- Kane is zo uniek als dat U2 iers is.
pi_96832571
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:36 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Ik schoot al in een stuip bij Tokio Hotel :')
pi_96832576
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:38 schreef Cee het volgende:

[..]

Laat maar, we staan hierin duidelijk zo lijnrecht tegenover elkaar qua mening dat ik er een liniaal op kan trekken. _O- Kane is zo uniek als dat U2 iers is.
Noem eens namen dan...
  zondag 15 mei 2011 @ 12:39:19 #280
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96832578
laat een van onze wereldberoemde club DJs een leuk nummer produceren, zet er een leuk zangeresje bij, een spetterende dansact, goeie videoshow en je komt al iets verder als de laatste plaats
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 15 mei 2011 @ 12:39:54 #281
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_96832601
Heb niet het hele topic doorgelezen. Maar ik stel voor Raffaëla Paton.
  ESF Reporter zondag 15 mei 2011 @ 12:40:11 #282
87554 Cee
Welluk?
pi_96832615
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:39 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Noem eens namen dan...
Namen die wat?
pi_96832662
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:40 schreef Cee het volgende:

[..]

Namen die wat?
Die in mn reet zitten :') Waar hebben we het nou over gehad lievurdd
  ESF Reporter zondag 15 mei 2011 @ 12:41:56 #284
87554 Cee
Welluk?
pi_96832685
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:41 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Die in mn reet zitten :') Waar hebben we het nou over gehad lievurdd
Godsamme zeg, moet ik hier nog op reageren.
Namen die het ESF kunnen vertegenwoordigen ja. Die heb ik al genoemd.
pi_96832697
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:41 schreef Cee het volgende:

[..]

Godsamme zeg, moet ik hier nog op reageren.
Namen die het ESF kunnen vertegenwoordigen ja. Die heb ik al genoemd.
Ja en daar was ik het toch mee eens? Kusje
  ESF Reporter zondag 15 mei 2011 @ 12:43:49 #286
87554 Cee
Welluk?
pi_96832757
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:42 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Ja en daar was ik het toch mee eens? Kusje
Geen kusje terug maar je moest lachen om de 3fm bandjes. Dus je bent het er niet helemaal mee eens. Is prima, dat mag, variety is the spice of life en zo. Aai over de bol!
pi_96832778
Van Velzen
Rigby
Voicst
De Staat
Waylon
Ilse de Lange
Stevie Ann
pi_96832790
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:43 schreef Cee het volgende:

[..]

Geen kusje terug maar je moest lachen om de 3fm bandjes. Dus je bent het er niet helemaal mee eens. Is prima, dat mag, variety is the spice of life en zo. Aai over de bol.
Geen kus terug lol dacht even dat je mn bitch was hmmmz. Ai over de bol nah te oud voor, aai over de eikel mag wel!
  ESF Reporter zondag 15 mei 2011 @ 12:45:06 #289
87554 Cee
Welluk?
pi_96832818
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:44 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Geen kus terug lol dacht even dat je mn bitch was hmmmz. Ai over de bol nah te oud voor, aai over de eikel mag wel!
Ik ben alleen The Vulture's bitch.
pi_96832828
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:45 schreef Cee het volgende:

[..]

Hij is een loverboy kijk uit!
pi_96832847
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:45 schreef Cee het volgende:

[..]

:9
pi_96832915
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

:9
Thanks voor je reply en hup weer snel World of Warcraft gaan spelen!
  zondag 15 mei 2011 @ 12:49:50 #293
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_96832991
quote:

Sowieso raad ik het jullie Nederlanders af om het in het Nederlands te zingen, de laatste (West-Europese) winnaars hadden allemaal een Engelstalig liedje. Alleen een Oostblok land kan en mag in z'n eigen taal zingen, omdat het simpelweg (mijn mening) mooier klinkt dan een Duitstalige liedje. Daarnaast doen er meer 'Slavisch-talige' landen mee dan Duits/Spaans-talige landen. Een lied in het Slavisch wordt dan ook minder 'raar' bevonden.
niet mee eens, het songfestival draait juist ook om folklore, je moet iets van je eigen land laten zien. Het moet dan wel kwaliteit hebben,je ziet dan dat ook dit goed scoort, zie dit jaar Bosnie-Herzogovina(ouwe lul met wel goed en pakkend nummer) en Griekenland(matig nummer, wel typisch grieks). Sieneke was wat mij betreft ook de beste inzending van NL sinds jaren, maar hier was het liedje weer te simpel. Inderdaad met een goede zangeres red je het ook niet, maar wel als je hier een kwaliteitssong aan koppelt. ZIe hier oekraine van dit jaar. Een goed gezongen, stevig melodieus rock nummer met een lekker wijf doet het ook altijd goed (zie dit jaar georgië)

Met ben saunders, Waylon, gerard joling etc.. wordt het zeker niets.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 15 mei 2011 @ 12:52:01 #294
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_96833079
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:09 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Anouk spreekt niet internationaal aan trololol
oke, anouk is wel oke,
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_96833298
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:47 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Thanks voor je reply en hup weer snel World of Warcraft gaan spelen!
_O-

Jij kent mij echt niet he :D
pi_96833321
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

_O-

Jij kent mij echt niet he :D
Wil je nu zeggen dat jij de ekte baas hier bent? :o
pi_96833345
-Ben Saunders
-Rochelle (X-Factor)
-Adlicious (X-Factor)

Ze zijn nog niet 'gearriveerd' genoeg om hun neus ervoor op te halen, moeten hun naam nog vestigen. Ze hebben voldoende buhne-uitstraling en kunnen zingen. En vooralsnog hangt er nog geen typische oer-Hollandse spruitjeslucht om deze mensen heen (zodat ze het aan de andere kant van Europa misschien ook nog 'snappen').

Dat laatste kan alsnog gebeuren (het blijft tenslotte Nederland), maar dat is een kwestie van het uitkiezen van de juiste liedjeschrijver, producer, choreograaf, stylist, visagist, dansers en achtergrondvocalisten. Binnen al deze disciplines zijn zelfs in nuchter Nederland nog goede exemplaren te vinden, maar er moet wel gebruik van gemaakt worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2011 13:00:46 ]
pi_96833369
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:58 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Wil je nu zeggen dat jij de ekte baas hier bent? :o
:')
pi_96833402
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]

:')
*;
pi_96833404
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:15 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Nee de spreiding toont aan dat men niet meer op het buurland wil stemmen maar op kwaliteit of wat dat desbetreffende land kwaliteit vindt ;)
Dat lijkt me niet, als iedereen zijn buurlanden de meeste punten toekent dan krijg je een hele grote spreiding. Als iedereen het beste liedje kiest dan is de spreiding in principe nul.

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gelul, Italie en Azerbaijan kregen ook veel punten van landen die niet hun buren waren en dat geven van punten aan buurlanden is als zo oud als het songfestival. En Italie bewees dat je met gewoon een goed nummer en echt muziek maken je heel erg ver kan komen, ook al heb je wat was het, 14 jaar? niet meegedaan.
Ik zeg ook niet dat er alleen maar politiek gestemd werd, maar er tekenden zich duidelijk coalities af. Als Nederland dan een kans wil maken zul je ook coalities moeten hebben, en zou Nederland dus met België, Duitsland, Luxemburg en nog een of twee landen een groepje meoten vormen dat elkaar veel punten geeft, niet noodzakelijk de 12 punten, maar wel flink punten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')