abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96831485
Als ik even snel kijk op YouTube zie ik veel buitenlandse reacties bij liedjes van Caro Emerald...
Uiteindelijk zijn zij degene die gaan stemmen ^O^
  zondag 15 mei 2011 @ 12:02:59 #252
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_96831521
Neerlands beste zangeres is DO , als er voor haar nu een mooi en goed liedje geschreven wordt met bijpassende act. Ze ziet er bovendien lekker uit, finale gegarandeerd.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_96831537
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Neerlands beste zangeres is DO , als er voor haar nu een mooi en goed liedje geschreven wordt met bijpassende act. Ze ziet er bovendien lekker uit, finale gegarandeerd.
Do beste zangeres ben je wel lekker?

Trijntje Oosterhuis, Anouk, Glennis Grace en Anita Meyer allemaal 180x beter dan Do
  zondag 15 mei 2011 @ 12:07:36 #254
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_96831624
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:03 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Do beste zangeres ben je wel lekker?

Trijntje Oosterhuis, Anouk, Glennis Grace en Anita Meyer allemaal 180x beter dan Do
NIet mee eens, Dominique van Hulst is echt geniaal, kan alle genres zingen en, erg belangrijk , weet altijd een gevoelige snaar te raken, ze ziet er echt prachtig uit en spreekt ook internationaal aan, in tegenstelling tot bovenstaande zangeressen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_96831640
Jullie Nederlanders hebben echt geen verstand waar 't om draait. :')

Het gaan niet zozeer om de artiest, het gaat meer om het liedje, tekst, melodie, oftewel: is het pakkend genoeg? De winnaars van gisternacht waren ook niet bepaald de beste zanger en zangeres van de avond. Hun liedje was daarentegen wel pakkend genoeg, 't had een 'ESF-refrein'.

Sowieso raad ik het jullie Nederlanders af om het in het Nederlands te zingen, de laatste (West-Europese) winnaars hadden allemaal een Engelstalig liedje. Alleen een Oostblok land kan en mag in z'n eigen taal zingen, omdat het simpelweg (mijn mening) mooier klinkt dan een Duitstalige liedje. Daarnaast doen er meer 'Slavisch-talige' landen mee dan Duits/Spaans-talige landen. Een lied in het Slavisch wordt dan ook minder 'raar' bevonden.

[ Bericht 11% gewijzigd door VeniVidiViciV op 15-05-2011 12:13:50 ]
Failure is success if we learn from it.
pi_96831682
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

NIet mee eens, Dominique van Hulst is echt geniaal, kan alle genres zingen en, erg belangrijk , weet altijd een gevoelige snaar te raken, ze ziet er echt prachtig uit en spreekt ook internationaal aan, in tegenstelling tot bovenstaande zangeressen.
Anouk spreekt niet internationaal aan trololol
pi_96831683
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:54 schreef TDHS het volgende:
Vengaboys (met 2 stilstaande achtergrondsingers in het donker) zetten dat Bakoe compleet op stelten. Hebben vast een leuk nieuw liedje op de plank. Ze werken immers aan een nieuw album. Die laatste "hit" was lekker over de top.
Ah, da's een goeie! Daarbij "kent" de halve wereld ze nog, dat werkt vast ook in hun voordeel. :D Gewoon zo'n knaller als Boom Boom Boom insturen en hopppaa!
  zondag 15 mei 2011 @ 12:10:20 #258
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96831698
quote:
16s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:08 schreef VeniVidiViciV het volgende:

Het gaan niet zozeer om de artiest, het gaat meer om het liedje, tekst, melodie, oftewel: is het pakkend genoeg? De winnaars van gisternacht waren ook niet bepaald de beste zanger en zangeres van de avond. Hun liedje was daarentegen wel pakkend genoeg, 't had een 'ESF-refrein'.

Helemaal mee eens!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_96831904
Neem een voorbeeld van Ralf ( :')), hij is niet echt Nederlandse beste/jongste zanger, maar hij won wel de Junior Songfestival. Niet omdat hij er zo schattig uitziet, maar omdat z'n liedje (refrein) pakkend was.

(Ik vind dit persoonlijk kut muziek, maar als je een klein kind bent, dan begrijp ik het als je het leuk vindt.)
Failure is success if we learn from it.
pi_96831934
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:18 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Neem een voorbeeld van Ralf ( :')), hij is niet echt Nederlandse beste/jongste zanger, maar hij won wel de Junior Songfestival. Niet omdat hij er zo schattig uitziet, maar omdat z'n liedje (refrein) pakkend was.

(Ik vind dit persoonlijk kut muziek, maar als je een klein kind bent, dan begrijp ik het als je het leuk vindt.)
Toch vinden heel veel meisjes hem erg knap etc snap het ook niet haha
pi_96831940
Internationale artiesten als Caro Emerald, Esmée Denters, Within Temptation etc willen (waarschijnlijk) helemaal niet en dat kan ik goed begrijpen.

Ik denk steeds meer dat we de volgende keer een musicalzanger(es) moeten insturen. Die zijn gewend om een show neer te zetten en we hebben in Nederland een flinke musicaltraditie. Hopelijk gaat Tros en Avro na de fusie op het Songfestivalgebied wel samenwerken, want de Avro heeft goede contacten met de musicalwereld. Het zou voordelen hebben, ze kunnen 1) zingen, dansen en acteren, 2) willen waarschijnlijk allemaal best meedoen, 3) zijn meer onbekend, dus hebben de drive om performance neer te zetten, 4) als de artiest toevallig uit de Van den Ende stal komt, willen vast toevallig best wat gepokt en gemazelde songwriters, choreografen, stylisten etc een handje helpen.
  ESF Reporter zondag 15 mei 2011 @ 12:20:50 #262
87554 Cee
Welluk?
pi_96831973
quote:
16s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:08 schreef VeniVidiViciV het volgende:

Vanzelfsprekend. Maar ik kan zo 38 refreins opnoemen die pakkender zijn dan die lauwe toelie die Azerbeidzjan ons voorschotelde.
pi_96831989
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:20 schreef Cee het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend. Maar ik kan zo 38 refreins opnoemen die pakkender zijn dan die lauwe toelie die Azerbeidzjan ons voorschotelde.
Sjalalie Sjalala?
  ESF Reporter zondag 15 mei 2011 @ 12:21:44 #264
87554 Cee
Welluk?
pi_96831999
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:21 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Sjalalie Sjalala?
Bijvoorbeeld! w/
pi_96832039
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:21 schreef Cee het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld! w/
Opzich geen verkeerd liedje eigenlijk en Sieneke heeft iets schattigs
pi_96832085
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:20 schreef Cee het volgende:

[..]

Nou ja, het doet denken aan nummer als Airplanes, Fireflies en nummers van 30 seconds to mars, en andere populaire pop die de laatste tijd zo aanspreekt. Ze hebben gewoon gekeken naar wat nu populair is, wat blijft hangen na 1x horen, en dan een mooie dame en knappe vent... Zo moet je dat doen. Je moet niet gaan kijken welke áct je stuurt. Je moet kijken welke muziek-elementen aanspreken, en daar wat mee doen.
pi_96832172
Zo iemand als Caro Emerald moet je sturen als de artiest er nog iets bij te winnen heeft... zij heeft nu al een bekendheid in heel Europa dus die gaat hier echt niet meer aan meedoen helaas...

Onderschrijft wel dat in die bak van 3FM Serious Talents vast wel een bandje/artiest te vinden is die wel willen met het oog op een internationale bekendheid. Zet er een creatief team omheen om het ook nog eens visueel goed te presenteren en je komt al een stuk eigentijdser voor de dag dan nu
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_96832196
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:18 schreef VeniVidiViciV het volgende:

Ik snapte toen ook wel dat dat won ja :Y
pi_96832199
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:27 schreef TheVulture het volgende:
Zo iemand als Caro Emerald moet je sturen als de artiest er nog iets bij te winnen heeft... zij heeft nu al een bekendheid in heel Europa dus die gaat hier echt niet meer aan meedoen helaas...

Onderschrijft wel dat in die bak van 3FM Serious Talents vast wel een bandje/artiest te vinden is die wel willen met het oog op een internationale bekendheid. Zet er een creatief team omheen om het ook nog eens visueel goed te presenteren en je komt al een stuk eigentijdser voor de dag dan nu
3FM LOL pak gewoon een ECHTE artiest zoals Ben Saunders, Waylon (zou ik doen!! Goeie kop voor de dames en goeie zanger) en Caro Emerald is te arrogant en gaat toch niet.
pi_96832342
Waylon heeft al eens meegedaan aan de voorronden trouwens dus die zal misschien nog wel willen :D
  ESF Reporter zondag 15 mei 2011 @ 12:32:50 #271
87554 Cee
Welluk?
pi_96832350
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:28 schreef RiftNL het volgende:

[..]

3FM LOL pak gewoon een ECHTE artiest zoals Ben Saunders, Waylon (zou ik doen!! Goeie kop voor de dames en goeie zanger) en Caro Emerald is te arrogant en gaat toch niet.
Ik moet lachen om de benadrukking van het woord ECHTE. Maar verder zou Ben het wel aardig kunnen doen met een goed nummer.
Waylon voelt zich hier na z'n debacle van een paar jaar geleden volgens mij te goed voor.
Caro zou geen deuk in een pak boter kunnen slaan bij het ESF. Veel te mak allemaal. Niet slecht, maar mak.
pi_96832396
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:32 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik moet lachen om de benadrukking van het woord ECHTE. Maar verder zou Ben het wel aardig kunnen doen met een goed nummer.
Waylon voelt zich hier na z'n debacle van een paar jaar geleden volgens mij te goed voor.
Caro zou geen deuk in een pak boter kunnen slaan bij het ESF. Veel te mak allemaal. Niet slecht, maar mak.
Lachen mag want het is zo :) Ben totaal niet onder de indruk van die kut bandjes die tijdens Pinkpop etc 5 minuten mogen spelen, komop dat zijn toch geen artiesten?
pi_96832413
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:32 schreef Cee het volgende:

[..]

Als je Caro in zo'n setting als Italie of Zwitserland neerzet met een lied als A nigt Like This hadden we zeker een top 5 notering behaald denk ik echt
  ESF Reporter zondag 15 mei 2011 @ 12:35:11 #274
87554 Cee
Welluk?
pi_96832442
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:33 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Lachen mag want het is zo :) Ben totaal niet onder de indruk van die kut bandjes die tijdens Pinkpop etc 5 minuten mogen spelen, komop dat zijn toch geen artiesten?
Nee, dat zijn puppets die liedjes zingen die door producers voor hen geschreven zijn en die in de Hitkrant staan bij Hunk van de maand en die real life soaps hebben en oh.... wacht.
pi_96832479
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:35 schreef Cee het volgende:

[..]

Nee, dat zijn puppets die liedjes zingen die door producers voor hen geschreven zijn en die in de Hitkrant staan bij Hunk van de maand en die real life soaps hebben en oh.... wacht.
O+

Ik hou van jou
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')