Hm.. Ziet eruit als een lijstje dat aan de lage kant is. Havermout is wel een goed ontbijt. Waarmee eet je het? Voor de goede orde, jij bent toch de moeder met een kind met koemelkallergie? Hoe staat het dan met tarwegluten, want vaak is er een verband tussen koemelkallergie en last van gluten (gluten maken de darmvlokken kapot, waardoor meer last van koemelk en andere zaken).quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:58 schreef Ravka het volgende:
lijstje:
o: havermout
t: appel + peer
l: 5 volkorencrackers sandwichspread + tomaat
d: groentesoep: 2 ovenbroodjes zalmsalade, sla/tomaat/schapenkaas
t: sojayoghurt.
Nee moet vanaf Zuid direct door naar Almere en ben pas om 10/11 uur terug in Amsterdam. En dan wil ik niet meer alleen door de stad fietsenquote:
een eind vanaf het OV naar je huis alleen lopen is ook niet zo geslaagd.....quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:50 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nee moet vanaf Zuid direct door naar Almere en ben pas om 10/11 uur terug in Amsterdam. En dan wil ik niet meer alleen door de stad fietsen. Volgende dag moet ik ook vroeg weg op de fiets dus kan hem ook niet laten staan daar.
Nou, dan fiets ik liever, eerlijk gezegd!quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:59 schreef Ewelina het volgende:
[..]
een eind vanaf het OV naar je huis alleen lopen is ook niet zo geslaagd.....
quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohai! Ik ben trots op mn zus, die heeft vandaag haar eerste hoor- en werkcollege gegeven!En ze deed het goed!
Verder ben ik licht gestresst ivm S-deadline () en denk ik erover om werk tijdelijk op een nog lager pitje te zetten (prefinal version moet over 3 weken ongeveer volledig af).
--
En een koesje voor Puff![]()
En ik had ook een gekke slankie-droom! Maar dan niet over mille feuillIk droomde dat Blurred en leuke baardige Engelsman aan de haak had geslagen en dat ze Harry Potter aan het kijken waren in een reuzenrad terwijl Blurred aan het breien was. Mo en Mr Mo waren er ook (het was ten slotte Ergens in Groot Britannië
) en die gaven de baardige Engelsman ook hun seal of approval.
Jaja.
^ ^quote:Op vrijdag 13 mei 2011 07:30 schreef Rituals het volgende:
Progje, veel plezier vandaag! Geniet ervan!![]()
's Avonds rijdt alles weer dus dan kan ik gewoon de bus vanaf het station nemen! 's Morgen driekwartier lopen, nouja het moet maar hequote:Op donderdag 12 mei 2011 23:59 schreef Ewelina het volgende:
[..]
een eind vanaf het OV naar je huis alleen lopen is ook niet zo geslaagd.....
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 07:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Doe je hakken aan Chico, heb je gelijk een puike training!
Nee maar onze gelukswensen gaan via de aardstralen naar de boerderij van haar oudersquote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk niet dat progje hier nog leest, maar goed.
Ik postte ook nog gewoon toen ik in de auto naar Doetinchem zat toen we klaar waren met de foto'squote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:54 schreef Viking84 het volgende:
Ja jij ja!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik postte ook nog gewoon toen ik in de auto naar Doetinchem zat toen we klaar waren met de foto's
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:55 schreef Perruche het volgende:
[..]
Nee maar onze gelukswensen gaan via de aardstralen naar de boerderij van haar ouders
Zelf maken! Het is echt super simpel!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja jij ja!. Jij bent dan ook een ontzettende addict.
Hmm ik heb ook wel zin om zaterdagavond sushi te eten. Eens te kijken of er hier in de buurt een goeie toko is waar ik wat kan halen.
Is ook een ideequote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zelf maken! Het is echt super simpel!
Oh, dat is wel een ideequote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:59 schreef motorbloempje het volgende:
nee joh, is echt 'vanzelfsprekend'
Bij de Slegte hebben ze goede sushiboekjesover hoe je de rijst moet maken enzo!
Gruwelijkquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:04 schreef Viking84 het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)-apen-in-bagage.htmltwee panters in een koffer? Omg.
Ja ik ook. Het zullen sws wel kleintjes zijn geweestquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:09 schreef Perruche het volgende:
Hoe krijg je ze erin, vraag ik me meer af
Mooi heb er zin in! 3 gangen menu met glas wijn en thee/koffie voor iets van 32 euro voor 2 personenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ja ik vond het lekker perruche!
Op iens.nl geven ze het ook een 8 ofzo!
quote:
Oh, ik neem m'n woorden terugquote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:54 schreef Viking84 het volgende:
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 07:30 schreef Rituals het volgende:
Progje, veel plezier vandaag! Geniet ervan!![]()
platspuiten.. zo gaat dat meestal.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:09 schreef Perruche het volgende:
MarMar laat haar kinderen graag goedkoop meereizenquote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:09 schreef Perruche het volgende:
Mwach, ik weet wel eens meer dan ik wil wetenquote:
Wassamaddayou?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:26 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mwach, ik weet wel eens meer dan ik wil wetenmaar sjah.. whatcanyoudoaboutit (spreek uit met cakebossnewyorkitalianaccent)
Een grote nichterige bende... Nou ja, dat was het eigenlijk welquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:30 schreef loveli het volgende:
Heeft iemand een samenvatting van het songfestival? Moest het helaas missen
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:29 schreef MarMar het volgende:
Doet me denken aan hoe mijn kids "you had a bad day" meezingen
Bij de jongste vooral klinkt dat als haddabaddai
*knuf* dat lijkt me naar ja.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bah, toch naar als patienten slecht gaan.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:20 schreef V1z0R het volgende:
[..]
MarMar laat haar kinderen graag goedkoop meereizen
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bah, toch naar als patienten slecht gaan.
Plopsaland (Moldavië) en twee pleeborstels (Ierland) waren het meest memorabel. 3J's werden 3 Nee's en Jan Smit vindt dat we volgend jaar maar niet moeten gaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:30 schreef loveli het volgende:
Heeft iemand een samenvatting van het songfestival? Moest het helaas missen
Jammer dat ik dat gemist heb. En ik ben ervoor dat we Mannenkoor Karrespoor sturenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:36 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Plopsaland (Moldavië) en twee pleeborstels (Ierland) waren het meest memorabel. 3J's werden 3 Nee's en Jan Smit vindt dat we volgend jaar maar niet moeten gaan.
Wat voor winkel? kleding winkel of supermarkt ofzo?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:03 schreef Ewelina het volgende:
vanaf thuis.
Heeft iemand een idee waar je oud winkelinterieur uit de jaren '30 zou kunnen vinden?
Liefst van een warenhuis.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:10 schreef Perruche het volgende:
[..]
Wat voor winkel? kleding winkel of supermarkt ofzo?
Net 2 stukjes taart op2 kleine stukjes, maar toch!
Overal of alleen in Duitsland? Waarschijnlijk hebben Harrods en Bijenkorf wel ergens plaatjes daarvan?quote:
Oh, haha, liefst uit NL. Is niet voor mijn scriptie, stuur je wel even een pm met meer info.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:17 schreef Perruche het volgende:
[..]
Overal of alleen in Duitsland? Waarschijnlijk hebben Harrods en Bijenkorf wel ergens plaatjes daarvan?
mijn vriendin had dat ook. 's ochtends iemand overleden, s' middags aan de taart omdat er iemand jarig isquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]idd.
Heb tijdens mijn vakantiebaantjes ook wel meegemaakt dat mensen ineens overleden. Op vrijdag rolde je nog een sjekkie voor ze en maandag waren ze dood.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:37 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
had geen tijd meer voor ander beschuitis het zoo slecht dan?
quote:
De havermout eet ik met rijstmelk. Ik heb wel eens speltbrood gegeten maar het was meestal uitverkocht. Omdat ik geen allergische reactie merkte ben ik crackers en brood blijven eten. Door jouw post begrijp ik dat het de darmen mogelijk wel beinvloedt. Dank voor de info, dat was mij niet bekend. Mijn zoon zal in ieder geval pas na een jaar gluten krijgen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Hm.. Ziet eruit als een lijstje dat aan de lage kant is. Havermout is wel een goed ontbijt. Waarmee eet je het? Voor de goede orde, jij bent toch de moeder met een kind met koemelkallergie? Hoe staat het dan met tarwegluten, want vaak is er een verband tussen koemelkallergie en last van gluten (gluten maken de darmvlokken kapot, waardoor meer last van koemelk en andere zaken).
Niet dat ik je nog meer wil beperken in je mogelijkheden, maar als dat voor jouw kleine ook geldt, zou je kunnen overwegen gerstbrood te eten of speltbrood ipv tarweproducten. Spelt is een tarwesoort, maar minder agressief voor de darmen dan tarwe.
Dat vind ik bewonderenswaardig. Ik zou het niet weg kunnen krijgenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:25 schreef Mixende_match het volgende:
O: 1 volkoren beschuit met pindakaas,
En als je nou de eierkoek wegdoet en slagroom bij je aardbeien neemt? Same kcals, veel lekkerder, minder troep.quote:T: aardbeien op een heerlijke eierkoek. Moet me inhouden denk om zonder slagroom te nemen haha
Eten drinken: Als je een appel eer, 'werk' je ervoor. Je lichaam krijgt stukje bij beetje wat binnen en je insuline reageert er relatief langzaam op. Appel => sapcentrifuge => drinken: je krijgt alles tegelijk binnen, je lichaam reageert met veel meer insuline, maar er komt niet meer voer. Gevolg: bloedsuiker zakt meer dan de bedoeling, je lichaam krijgt behoefte aan meer eten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:37 schreef Mixende_match het volgende:
had geen tijd meer voor ander beschuitis het zoo slecht dan?
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:05 schreef loveli het volgende:
Als je darmen goed werken ben je al op de helft van een goede gezondheid.
(Coco zal dat kunnen bevestigen)
Wees aardig voor je darmen, voer ze broccoli
Ja. ik kreeg het vanochtend ook niet weg.. Vreemd haha, normaal wel nu was het niet lekker, ik ga kijken voor wat anders haha.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat vind ik bewonderenswaardig. Ik zou het niet weg kunnen krijgen
[..]
En als je nou de eierkoek wegdoet en slagroom bij je aardbeien neemt? Same kcals, veel lekkerder, minder troep.
Ik geef i.v.m. bovenstaande probiotica maar goed te weten dat ik met gluten weer afbreuk doe aan de darmflora. Nu mijn zoontje 6mnd + is merk ik gelukkig wel dat hij al meer kan verdragen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:03 schreef loveli het volgende:
Darmen zijn ontzettend belangrijk voor je immuunsysteem en alles eigenlijk. Ze vormen een barriere tussen je lichaam en de buitenwereld! Wat je huid is voor invloeden van buitenaf zijn je darmen voor je voeding.
Gezonde darmen: darmvlokken intact, laten door wat je aan voedingsstoffen nodig hebt, rest wordt afgevoerd en verwerkt.
Beschadigde darmen: laten meer door (grotere brokstukken, minder verteerd dan gepland) dan de bedoeling is, waardoor de functie van de darmen niet optimaal is en het lichaam stoffen anders te verwerken krijgt. Omdat het lichaam stoffen anders aangeleverd krijgt dan hoe het hoort, kan een reactie optreden.
Als je darmen gezond zijn kan een deel van de allergische reactie achterwege blijven. Tarwe is een vrij agressief graan voor de darmen (bepaalde eiwitten of enzymen zijn agressief), relatief veel mensen hebben er last van. Door beschadigde darmen dankzij tarwegluten kunnen lactose en/of caseine (vrij groot eiwit) niet zo goed worden verwerkt als normaal en daardoor ontstaat een reactie op koemelk.
/kort door de bocht en uit het hoofd
Thx! Ontbijtdrink wordt verbannen! op deze 2 flessen na dan,, die hier nog staan. hahaquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Eten drinken: Als je een appel eer, 'werk' je ervoor. Je lichaam krijgt stukje bij beetje wat binnen en je insuline reageert er relatief langzaam op. Appel => sapcentrifuge => drinken: je krijgt alles tegelijk binnen, je lichaam reageert met veel meer insuline, maar er komt niet meer voer. Gevolg: bloedsuiker zakt meer dan de bedoeling, je lichaam krijgt behoefte aan meer eten.
Ik ben geen fan van je eten naar binnen drinken. Je kunt zo snel gieten dat je verzadigingsgevoel geen tijd heeft om te reageren.
Hebben ze warenhuisinrichtingen voor je?quote:
Nee, maar wel tips. Had ook tips gekregen nav mijn scriptieonderwerp, zo leuk!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hebben ze warenhuisinrichtingen voor je?.
Toen het vorig jaar uitging met m'n ex kreeg ik ook ineens allerlei berichtjes van lurkers. Zo onwijs lief!
Helemaal nu we niet meer hoeven te F5-en.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:56 schreef Viking84 het volgende:
115 reacties, > 1000 views. Veel dus Vizor.
Doe ik nog steeds hoorquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Helemaal nu we niet meer hoeven te F5-en.
Nee wij ookquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:01 schreef V1z0R het volgende:
Dat soort dingen kan Mo zeker zien?
Ik zeg, geef je blood oh lurkerende mede-Fok!ers
Hoe?quote:
Iig in scherm My Active Topics zie je 'reacties' en daarnaast 'views'.quote:
Jah duh, dat zie ik ook wel...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Iig in scherm My Active Topics zie je 'reacties' en daarnaast 'views'.
Dacht ik eens behulpzaam te zijnquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:03 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Jah duh, dat zie ik ook wel...
Maar wie de lurkers zijn enzo!
nope, dat kan ik niet zienquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:01 schreef V1z0R het volgende:
Dat soort dingen kan Mo zeker zien?
Ik zeg, geef je blood oh lurkerende mede-Fok!ers
They even got a pimp on there, now, they don't say he's a pimp, but I know a pimp when I see one. They call him the Count!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Van, doo, dree veecteems, mha-ha-ha!
Dat je er zalm op legt. En goed vlees. Geen worstjes en andere prut. Ribeye ofzo en afblussen met bruin bierquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:14 schreef Mini. het volgende:
Hm, er zitten hier 6 daklozen op een rij op een bankje bier te drinken, apart gezicht.
Ik F5 trouwens wel gewoon, mobiel enzo.
Oeh, we gaan dit weekend waarschijnlijk een barbecue kopen. Weet iemand nog goede dingen om op te letten? Ik wil in elk geval het liefst gewoon houtskool en hij mag niet duur zijn.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:14 schreef Mini. het volgende:
Hm, er zitten hier 6 daklozen op een rij op een bankje bier te drinken, apart gezicht.
Ik F5 trouwens wel gewoon, mobiel enzo.
Oeh, we gaan dit weekend waarschijnlijk een barbecue kopen. Weet iemand nog goede dingen om op te letten? Ik wil in elk geval het liefst gewoon houtskool en hij mag niet duur zijn.
Je vergat de speklappen...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat je er zalm op legt. En goed vlees. Geen worstjes en andere prut. Ribeye ofzo en afblussen met bruin bier
En jij vergeet frikadellen goed te spellen!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En de hamburgers, frikandellen en kipspiezen!.
Nee hoor! Tot 2005 was het frikadelquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:21 schreef loveli het volgende:
[..]
En jij vergeet frikadellen goed te spellen!
Dan loop ik nog achter.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee hoor! Tot 2005 was het frikadel.
Bierkrat?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:25 schreef motorbloempje het volgende:
wij zijn expres van de dekseldingen afgestapt, zeker van de goedkope dekseldingen, omdat die geen hoogteverstelmogelijkheden hebben![]()
die we nu hebben is echt![]()
Is die niet net op vakantie geweest?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:25 schreef Viking84 het volgende:
Swietje is ons zat zeker?. Zie d'r nog wel eens op FB en Twitter, maar niet meer hier
.
want?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:25 schreef Mixende_match het volgende:
BBQ
schoonmoeders maakt altijd de lekkerste sausjes en stokbrood bij![]()
Helaas zijn de sausjes met speklapjes verleden tijd
*lurker meldt zich*quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:55 schreef V1z0R het volgende:
Nu vraag ik me wel af hoeveel lurkers er hier zijn...
Succes straks Coco
Willie Nelson!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Oude of nieuwe? (heb 'em net veranderd)
www.ishetalvijfuur.nlquote:
For feelin' so blue...quote:
Volgens mij gaat het niet alleen om gluten. In tarwe zitten stofjes die de vertering van eiwitten moeilijker maakt (gaan werking van verteringsenzymen tegen). Dat zit in meer planten, als beschermingsmechanisme tegen vraat (verhitting zorgt ervoor dat het de vertering niet meer stoort). Zoals ik het heb onthouden is tarwe wat dat betreft veel agressiever voor ons lichaam dan andere graansoorten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:29 schreef Ravka het volgende:
Ik geef i.v.m. bovenstaande probiotica maar goed te weten dat ik met gluten weer afbreuk doe aan de darmflora. Nu mijn zoontje 6mnd + is merk ik gelukkig wel dat hij al meer kan verdragen.
Ben je prof of autodidact? De kennis in de medische wereld wat dit betreft is helaas zwaar onder de maat.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het niet alleen om gluten. In tarwe zitten stofjes die de vertering van eiwitten moeilijker maakt (gaan werking van verteringsenzymen tegen). Dat zit in meer planten, als beschermingsmechanisme tegen vraat (verhitting zorgt ervoor dat het de vertering niet meer stoort). Zoals ik het heb onthouden is tarwe wat dat betreft veel agressiever voor ons lichaam dan andere graansoorten.
Heb veel ge/bestudeerd in de orthomoleculaire hoek. En ben een beetje ervaringsdeskundige, want heb voor sommige voedingsmiddelen een intolerantie.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:51 schreef Ravka het volgende:
[..]
Ben je prof of autodidact? De kennis in de medische wereld wat dit betreft is helaas zwaar onder de maat.
Het is maar de vraag of de medische wereld er veel aan zou kunnen doen als ze die kennis wel hadden... Weten hoe iets werkt betekent niet dat je het kunt oplossen (en aan de andere kant is er voor veel ziektes juist een medicijn terwijl ze níet weten hoe het werkt).quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:51 schreef Ravka het volgende:
[..]
Ben je prof of autodidact? De kennis in de medische wereld wat dit betreft is helaas zwaar onder de maat.
Reverse-engineering?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:59 schreef Mini. het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of de medische wereld er veel aan zou kunnen doen als ze die kennis wel hadden... Weten hoe iets werkt betekent niet dat je het kunt oplossen (en aan de andere kant is er voor veel ziektes juist een medicijn terwijl ze níet weten hoe het werkt).
Weten hoe het werkt is wel een goed beginpuntquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:59 schreef Mini. het volgende:
Het is maar de vraag of de medische wereld er veel aan zou kunnen doen als ze die kennis wel hadden... Weten hoe iets werkt betekent niet dat je het kunt oplossen
En dat is deels een financiele kwestie, met dank aan de farmaceutische industrie.quote:(en aan de andere kant is er voor veel ziektes juist een medicijn terwijl ze níet weten hoe het werkt).
Kan prima in Amsterdam, zou 't eerder niet doen in Almere..quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:50 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nee moet vanaf Zuid direct door naar Almere en ben pas om 10/11 uur terug in Amsterdam. En dan wil ik niet meer alleen door de stad fietsen. Volgende dag moet ik ook vroeg weg op de fiets dus kan hem ook niet laten staan daar.
Ik ben geen arts, maar ons immuunsysteem is volgens mij veel te complex om één dingetje (zoals een onnodige afweerreactie tegen gluten) specifiek te kunnen aanpassen.quote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:25 schreef Syrena het volgende:
Verdoeme, TWEE (2!) smileys op de volgende regel. Het is vast vrijdag de dertiende
Laat dat kut voelen nou aan mij over en ga jij vanavond mooi zingen!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:27 schreef kwakz0r het volgende:
meh. ik voel me kut. en ik weet dat t onzin is en ik niet zo onzeker moet doen, maar tķch voel ik me kut.
Tuurlijk, maar aan zoiets als het immuunsysteem wil je volgens mij niet gaan sleutelen als er ook nog zoveel dingen zijn die je niet weet.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:19 schreef V1z0R het volgende:
I get your drift.
Daarentegen lijkt mij wel dat elke beetje informatie handig kan zijn.
Waar voel je je dan onzeker over?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:27 schreef kwakz0r het volgende:
meh. ik voel me kut. en ik weet dat t onzin is en ik niet zo onzeker moet doen, maar tķch voel ik me kut.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:27 schreef kwakz0r het volgende:
haha ik vind het ook niet lekker! inmiddels op? Ik zit aan de aardbeienquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:44 schreef Probability het volgende:
Ik ga proberen roggebrood te eten. Omg.
Al eens een dietist(e) uit de orthomoleculaire hoek geprobeerd?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:30 schreef Ravka het volgende:
De enige reden dat ik meega in het maken van afspraken met kinderarts en dietiste is de vergoeding van kunstvoeding als ik hierop zou overstappen. Ik heb er verder niets aan. Het levert eigenlijk alleen irritatie op want ook al weten ze op dit gebied weinig, ze weten het toch beter.
over vriendje en ik. ben ineens heel bang om m kwijt te raken, na onze "close call" in Praag, waar t helemaal mis dreigde te gaan. Hij zei dat we er sterker uit zijn gekomen, en dat wil ik heel graag geloven, maar tot die tijd had ik nog nooit stilgestaan bij de mogelijkheid dat t uit kon gaan, voelde me zo zeker en gelukkig. Naief misschien, maar ik vond t wel fijn zo....quote:
Nee, wist niet dat je in die richting ook dietistes/n hebt. Ben zelf wel ooit bij een orthomoleculair arts geweest.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Al eens een dietist(e) uit de orthomoleculaire hoek geprobeerd?
Vaak doen ze er een opleidig of cursus bij als ze in hun eigen hoek niet alles kunnen vinden. Je hebt ook orthomoleculaire fysiotherapeutenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:34 schreef Ravka het volgende:
[..]
Nee, wist niet dat je in die richting ook dietistes/n hebt. Ben zelf wel ooit bij een orthomoleculair arts geweest.
Probeer er even heel rationeel in te staan. Het heeft geen enkele zin om op deze manier te denken. Al zouden je gedachten kloppen (wat natuurlijk niet zo is) dan nog niet. Ga iets doen, roep jezelf tot de orde.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:33 schreef kwakz0r het volgende:
@ Li: thanks
[..]
over vriendje en ik. ben ineens heel bang om m kwijt te raken, na onze "close call" in Praag, waar t helemaal mis dreigde te gaan. Hij zei dat we er sterker uit zijn gekomen, en dat wil ik heel graag geloven, maar tot die tijd had ik nog nooit stilgestaan bij de mogelijkheid dat t uit kon gaan, voelde me zo zeker en gelukkig. Naief misschien, maar ik vond t wel fijn zo....
nu zit ie in Roemenië en ik mis m. en hij heeft t natuurlijk heel druk de hele dag, dus weinig tijd om mij te missen. nu ben ik bang dat ik te vaak sms, of te needy ben en dat ie me zat raakt - en waarschijnlijk allemaal voor niets. er is namelijk niks aan de hand. t zit allemaal in mn hoofd...
ben gewoon even niet zo gelukkig met mezelf denk ik....
quote:Hoeveel users hebben een topic in hun MyAT zonder erin gereageerd te hebben?
[Gezond Slank] #1467: Bult!
Dit topic heeft 58 volgers die niet gereageerd hebben.
Ik weet niet wat er in Praag gebeurd is, maar als hij dat zegt is er geen enkele reden om te denken dat het niet zo is. Je focust er nu heel erg op of jij wel leuk genoeg bent voor hem, maar misschien heeft hij wel precies hetzelfde. Nu heeft hij het even druk, maar waarschijnlijk is hij straks des te blijer om je weer terug te zien.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
over vriendje en ik. ben ineens heel bang om m kwijt te raken, na onze "close call" in Praag, waar t helemaal mis dreigde te gaan. Hij zei dat we er sterker uit zijn gekomen, en dat wil ik heel graag geloven, maar tot die tijd had ik nog nooit stilgestaan bij de mogelijkheid dat t uit kon gaan, voelde me zo zeker en gelukkig. Naief misschien, maar ik vond t wel fijn zo....
nu zit ie in Roemenië en ik mis m. en hij heeft t natuurlijk heel druk de hele dag, dus weinig tijd om mij te missen. nu ben ik bang dat ik te vaak sms, of te needy ben en dat ie me zat raakt - en waarschijnlijk allemaal voor niets. er is namelijk niks aan de hand. t zit allemaal in mn hoofd...
mja, als t zo makkelijk wasquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:39 schreef Ravka het volgende:
[..]
Probeer er even heel rationeel in te staan. Het heeft geen enkele zin om op deze manier te denken. Al zouden je gedachten kloppen (wat natuurlijk niet zo is) dan nog niet. Ga iets doen, roep jezelf tot de orde.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:46 schreef Viking84 het volgende:
Er mag een half bakje kwark limoen/kokos bij m'n lijstje en m'n D wordt een stuk of drie pannenkoeken met spek, wist even niets beters te bedenken.
Noes!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:48 schreef sigme het volgende:
Tsk. Jullie kennen toch wel het topicvolgtellertooltje?
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mja, als t zo makkelijk wasforum geeft al wat afleiding
beetje context, weet niet hoe lang je al meeleest, maar ik heb al 2 jaar therapie voor eetstoornis en obesitas, en voor allerlei issues mbt loslaten, perfectionisme en zelfbeeld![]()
Nee ik had geen benul van langdurige therapie en problematiek. Maar toch, juist op die manier denken en jezelf rationeel tot de orde roepen helpt vaak. Een dergelijke methode is onlangs bij piekeren als meest succesvol naar voren gekomen. Wil natuurlijk net zeggen dat het jouw manier is. Sterkte in ieder geval!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mja, als t zo makkelijk wasforum geeft al wat afleiding
beetje context, weet niet hoe lang je al meeleest, maar ik heb al 2 jaar therapie voor eetstoornis en obesitas, en voor allerlei issues mbt loslaten, perfectionisme en zelfbeeld![]()
Dat quoten blijft niet mijn ding.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:51 schreef Ravka het volgende:
[..]
[..]
Nee ik had geen benul van langdurige therapie en problematiek. Maar toch, juist op die manier denken en jezelf rationeel tot de orde roepen helpt vaak. Een dergelijke methode is onlangs bij piekeren als meest succesvol naar voren gekomen. Wil natuurlijk net zeggen dat het jouw manier is. Sterkte in ieder geval!
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Bijna álles wat je had kunnen bedenken is beter dan panne(n)koeken met spek.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Die inderdaad! Vooral omdat ze niet zo snel uitdrogen als een groot pak denk ik.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:33 schreef motorbloempje het volgende:
Roggebrood moet je leren eten
Die van de Lidl in pakjes van 2 plakjes van 50 gram zijn écht goed te doen!
Dat klinkt alsof 1 gezonde D per week OK is.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Dit weekend doe ik weer een gezonde D
. Ik ben veel te blij met m'n buikje om het weer helemaal te laten verslonzen
.
ik bedoelde meer dat ik natuurlijk weet dat dat de oplossing is en dat ik daar ook aan werk. maar dat betekent nog niet dat t lukt of makkelijk is. 'even' rationeel zijn. enzo.quote:
Snap ik.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik bedoelde meer dat ik natuurlijk weet dat dat de oplossing is en dat ik daar ook aan werk. maar dat betekent nog niet dat t lukt of makkelijk is. 'even' rationeel zijn. enzo.
Volgens die teller is loveli, m'n beste forumvriendje op basis van afgelopen week, afgelopen maand enquote:Bepaal mijn forumvriendjes op basis van de afgelopen week, de afgelopen maand, het afgelopen jaar
Inzicht heb ik wel, veelal achteraf en als ik er weer middenin zit ben ik het weer kwijt of denk: NOES NOES NOES. Enzo. Vandaar mijn vrijgezelle status van nu bijna twee jaar.quote:
dik?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:58 schreef Syrena het volgende:
Ik vind dat roggebrood van de Lidl een beetje zoetig en wel erg dikke sneetjes, ik heb liever die dunnere, ben het merk vergeten. Maar die zitten wel weer met meer in 1 pak, met dus meer kans op uitdrogen.
Krijg er wel zin in, dus ik haal ze straks weer een keertje
Een ander adviseren is gemakkelijker dan je eigen adviezen opvolgenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:00 schreef Syrena het volgende:
[..]
Inzicht heb ik wel, veelal achteraf en als ik er weer middenin zit ben ik het weer kwijt of denk: NOES NOES NOES. Enzo. Vandaar mijn vrijgezelle status van nu bijna twee jaar.
Maar in de Psychologie Magazine stond dat je niet tegen je angsten moet vechten maar ze toe moet laten. Dus ik moet maar eens een vent gaan zoeken![]()
Hm, 4 gram suiker per 100 gram in die Biogarde. Nouja, als dat het enige is...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:00 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Mini, minimaal 1,5u voor sporten geen carbs.
Voor het sporten: eiwit vooe de spieropbouw, na het sporten wat cars om je glycogeen aan te vullen. Maar dat lukt bij de meesten toch wel zonder extra carbs.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:59 schreef Mini. het volgende:
Lijstje:
Hoe zat het nou ook alweer met carbs voor het sporten, niet handig als je vet wilt verbranden?
QFTquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Een ander adviseren is gemakkelijker dan je eigen adviezen opvolgen.
Ok, thanks!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Voor het sporten: eiwit vooe de spieropbouw, na het sporten wat cars om je glycogeen aan te vullen. Maar dat lukt bij de meesten toch wel zonder extra carbs.
Geen probleemquote:
dan kunnen jullie bij ons langskomen als we er al zitten!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
voor hen die het nodig hebben.
Tijd om de trein terug naar Gouda op te zoeken.
En, het ziet er naar uit dat we op zomervakantie naar Northumberland gaan!
Als jullie er nog niet zitten wordt langskomen lastig hč?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan kunnen jullie bij ons langskomen als we er al zitten!!
Ja!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan kunnen jullie bij ons langskomen als we er al zitten!!
ah, da's bij de andere boot! Gaan jullie met de boot? Anders boek je een enkeltje IJmuiden - Newcastle en een enkeltje Hull - Rotterdamquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja!. Een van de contacten van afgelopen dagen, daar kan ik het goed mee vinden en 'we waren meer dan welkom to stay over some time'! Dus, kleine week gratis verblijf! Echt super
. Hij woont in een gehucht vlakbij Newcastle.
Ja, bootquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ah, da's bij de andere boot! Gaan jullie met de boot? Anders boek je een enkeltje IJmuiden - Newcastle en een enkeltje Hull - Rotterdam
Nu al aan het regelenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ah, da's bij de andere boot! Gaan jullie met de boot? Anders boek je een enkeltje IJmuiden - Newcastle en een enkeltje Hull - Rotterdam
Vrij sporten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:09 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Geen probleem
Ga je trouwens een les doen of vrij sporten?
Geniet! En schroom niet die lui om hulp te vragen, daarvoor lopen ze daar rondquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:18 schreef Mini. het volgende:
[..]
Vrij sporten.Ik heb net even gekeken en er zijn om deze tijd nog geen lessen ('s avonds pas), maar voor de eerste keer vind ik het ook wel fijn om gewoon wat rond te kijken en dingen te proberen.
You don't know Jack Schitt!quote:
Ja I know, maar dan zijn ze nog dik(ker) vergeleken met de pakjes die ik bedoel. Zal straks eens een foto maken van de pakjes die ik bedoel (zijn niet van de Lidl trouwens).quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dik?het zijn hele kleine plakjes (er zitten er 2 in hč?)
Ik gok op vanmiddag.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:27 schreef Syrena het volgende:
Ravka, ojee, ze hebben dus vandaag (vannacht?) je eerste indruk even bevestigd?![]()
Nog geen bevestiging maar ik zag haar naar binnen gaan. Dit maal zonder makelaar. We zullen zien, uhhh horen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:27 schreef Syrena het volgende:
Ravka, ojee, ze hebben dus vandaag (vannacht?) je eerste indruk even bevestigd?![]()
Ik heb zoiets nog niet gehoord van de buren, wel geklik van schoenen en hakken, zingen, gitaarspelen (was geloof ik eenmalig), geluid van droger en van naaimachine en uiteraard alle uitspattingen van de terrorpeuter aan de andere kant
Ik realiseer me nu pas dat het over anorexia gaatquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:31 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wat was ik fan van silverchair op mn 14e!
Yay!quote:De deelnemers ontvangen na afronding een certificaat en een door de Stichting Post HBO Nederland gecertificeerd diploma.
Nee, dat heb je namelijk niet per se nodig. Dus lesgeven mocht ik sowieso al, op het hbo. ^^quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:54 schreef Viking84 het volgende:
Maw: een officiële bevoegdheid om op een HBO te mogen lesgeven?
Gefeliciteerd iig!.
*plant carričre-move*quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:14 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nee, dat heb je namelijk niet per se nodig. Dus lesgeven mocht ik sowieso al, op het hbo. ^^
Enige ervaring in het werkveld wordt echter wel op prijs gesteldquote:
Of... Maria wordt docent Engels op een andere, willekeurige hbo-opleiding.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Enige ervaring in het werkveld wordt echter wel op prijs gesteld. Dus als jij zou willen lesgeven aan een lerarenopleiding Engels bijv, moet je wel ook onderwijservaring in het VO hebben
.
Hihihi ^^quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:22 schreef Viking84 het volgende:
Zo ff in de stad eten dus, maar M is er pas om kwart voor. Stond al klaar met tas en alles.
Oh ja, dat kan natuurlijk ookquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Of... Maria wordt docent Engels op een andere, willekeurige hbo-opleiding.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Of... Maria wordt docent Engels op een andere, willekeurige hbo-opleiding.
*proest*quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
En verder verblind ik de sollicitatieleute uiteraard met mijn Natuurlijke Charmes (harhar) en foto's van mijn konijnen![]()
Perfect plan, zeg ik!
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
*proest*.
Ik zie het al voor me: "En dit is Tamina en dit is what's-his-name-again?".
Perryquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
*proest*.
Ik zie het al voor me: "En dit is Tamina en dit is what's-his-name-again?".
Jouw charmes alleen zijn meer dan genoeg <3quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Perry![]()
Geen goed idee dus?![]()
*gaat werken aan Plan B*
Ik heb daar ook zin in. Maar over minder dan twee uur komen er vrienden op bezoek. Dus dat gaat niet lukkenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:01 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil uit eten, ineens.
nu Mr.Mo nog zover krijgen
Ik vrees dat het daar op neer gaat komen ja. Echt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:34 schreef Perruche het volgende:
Hoi!
Ewelina, persoonlijk afleveren, per email met ontvangstbevestiging en per aangetekende post?
we gaan morgenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb daar ook zin in. Maar over minder dan twee uur komen er vrienden op bezoek. Dus dat gaat niet lukken
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Faalangst is a bitch. Niethuilenniethuilenniethuilen.
Ik heb je aangestoken zekerquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:01 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil uit eten, ineens.
nu Mr.Mo nog zover krijgen
Heb ik ook wel eens last vanquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Huilen is falen..
Maar ik ga naar Baardmans. Dat die me nog niet zat is mag een groot wonder heten.. Morgen ben ik weer vrolijk hoor. Ik zit mezelf alleen vandaag soms zo vreselijk in de weg.
Wat een lul.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:28 schreef Ewelina het volgende:
Oh, echtIk heb nu godverdomme al 3 x iets ingeleverd bij mijn begeleider, en hij zegt nu dat hij het niet ontvangen heeft. Echt. En ook geen fatsoenlijk antwoord op de vraag of ik een afspraak kan maken, alleen 'nee'.
![]()
![]()
quote:
Klinkt als een goed plan. Iemand die geen afspraak kan maken klinkt niet als iemand die je wil begeleiden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:28 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ga hem mailen of hij nog wil begeleiden (eerlijk is eerlijk: ik heb ook al een tijd niks van me laten horen) en zo nee dan ga ik wel op zoek naar een andere.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |