Volgens mij gaat het niet alleen om gluten. In tarwe zitten stofjes die de vertering van eiwitten moeilijker maakt (gaan werking van verteringsenzymen tegen). Dat zit in meer planten, als beschermingsmechanisme tegen vraat (verhitting zorgt ervoor dat het de vertering niet meer stoort). Zoals ik het heb onthouden is tarwe wat dat betreft veel agressiever voor ons lichaam dan andere graansoorten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:29 schreef Ravka het volgende:
Ik geef i.v.m. bovenstaande probiotica maar goed te weten dat ik met gluten weer afbreuk doe aan de darmflora. Nu mijn zoontje 6mnd + is merk ik gelukkig wel dat hij al meer kan verdragen.
Ben je prof of autodidact? De kennis in de medische wereld wat dit betreft is helaas zwaar onder de maat.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het niet alleen om gluten. In tarwe zitten stofjes die de vertering van eiwitten moeilijker maakt (gaan werking van verteringsenzymen tegen). Dat zit in meer planten, als beschermingsmechanisme tegen vraat (verhitting zorgt ervoor dat het de vertering niet meer stoort). Zoals ik het heb onthouden is tarwe wat dat betreft veel agressiever voor ons lichaam dan andere graansoorten.
Heb veel ge/bestudeerd in de orthomoleculaire hoek. En ben een beetje ervaringsdeskundige, want heb voor sommige voedingsmiddelen een intolerantie.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:51 schreef Ravka het volgende:
[..]
Ben je prof of autodidact? De kennis in de medische wereld wat dit betreft is helaas zwaar onder de maat.
Het is maar de vraag of de medische wereld er veel aan zou kunnen doen als ze die kennis wel hadden... Weten hoe iets werkt betekent niet dat je het kunt oplossen (en aan de andere kant is er voor veel ziektes juist een medicijn terwijl ze níet weten hoe het werkt).quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:51 schreef Ravka het volgende:
[..]
Ben je prof of autodidact? De kennis in de medische wereld wat dit betreft is helaas zwaar onder de maat.
Reverse-engineering?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:59 schreef Mini. het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of de medische wereld er veel aan zou kunnen doen als ze die kennis wel hadden... Weten hoe iets werkt betekent niet dat je het kunt oplossen (en aan de andere kant is er voor veel ziektes juist een medicijn terwijl ze níet weten hoe het werkt).
Weten hoe het werkt is wel een goed beginpuntquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:59 schreef Mini. het volgende:
Het is maar de vraag of de medische wereld er veel aan zou kunnen doen als ze die kennis wel hadden... Weten hoe iets werkt betekent niet dat je het kunt oplossen
En dat is deels een financiele kwestie, met dank aan de farmaceutische industrie.quote:(en aan de andere kant is er voor veel ziektes juist een medicijn terwijl ze níet weten hoe het werkt).
Kan prima in Amsterdam, zou 't eerder niet doen in Almere..quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:50 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nee moet vanaf Zuid direct door naar Almere en ben pas om 10/11 uur terug in Amsterdam. En dan wil ik niet meer alleen door de stad fietsen. Volgende dag moet ik ook vroeg weg op de fiets dus kan hem ook niet laten staan daar.
Ik ben geen arts, maar ons immuunsysteem is volgens mij veel te complex om één dingetje (zoals een onnodige afweerreactie tegen gluten) specifiek te kunnen aanpassen.quote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:25 schreef Syrena het volgende:
Verdoeme, TWEE (2!) smileys op de volgende regel. Het is vast vrijdag de dertiende
Laat dat kut voelen nou aan mij over en ga jij vanavond mooi zingen!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:27 schreef kwakz0r het volgende:
meh. ik voel me kut. en ik weet dat t onzin is en ik niet zo onzeker moet doen, maar tóch voel ik me kut.
Tuurlijk, maar aan zoiets als het immuunsysteem wil je volgens mij niet gaan sleutelen als er ook nog zoveel dingen zijn die je niet weet.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:19 schreef V1z0R het volgende:
I get your drift.
Daarentegen lijkt mij wel dat elke beetje informatie handig kan zijn.
Waar voel je je dan onzeker over?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:27 schreef kwakz0r het volgende:
meh. ik voel me kut. en ik weet dat t onzin is en ik niet zo onzeker moet doen, maar tóch voel ik me kut.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:27 schreef kwakz0r het volgende:
haha ik vind het ook niet lekker! inmiddels op? Ik zit aan de aardbeienquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:44 schreef Probability het volgende:
Ik ga proberen roggebrood te eten. Omg.
Al eens een dietist(e) uit de orthomoleculaire hoek geprobeerd?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:30 schreef Ravka het volgende:
De enige reden dat ik meega in het maken van afspraken met kinderarts en dietiste is de vergoeding van kunstvoeding als ik hierop zou overstappen. Ik heb er verder niets aan. Het levert eigenlijk alleen irritatie op want ook al weten ze op dit gebied weinig, ze weten het toch beter.
over vriendje en ik. ben ineens heel bang om m kwijt te raken, na onze "close call" in Praag, waar t helemaal mis dreigde te gaan. Hij zei dat we er sterker uit zijn gekomen, en dat wil ik heel graag geloven, maar tot die tijd had ik nog nooit stilgestaan bij de mogelijkheid dat t uit kon gaan, voelde me zo zeker en gelukkig. Naief misschien, maar ik vond t wel fijn zo....quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |