Inderdaad, die hele biologische lobby is nogal onzinnig. Men wil gewoon goedkoop vlees, klaar. Als dat kan door megastallen, prima.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:41 schreef Oda_Nobunaga het volgende:
Ik vind dat hele sterrengedoe met vleesproducten bij de AH echt onzinnig.
De keuringsdienst van waarde heeft er een tijd geleden nog een exposé over gedaan, en hoe het sterren systeem in elkaar zit is nogal misleidend. Een vleesproduct krijgt bijvoorbeeld al drie sterren wanneer de dieren één extra vierkante meter ruimte krijgen en af en toe vrij rond mogen lopen om buiten te grazen. Ja is misschien wel even leuk voor de diertjes, maar uiteindelijk worden ze alsnog gewoon 's nacht opgekropt en geslacht. En daar betaal je dan een extra een of twee euro voor. Eigenlijk betaal je dus alleen voor de illusie van 'eerlijker' vlees, misschien om een schuldgevoel af te kopen.
Is mooi gemarket, maar vooral de appie profiteert ervan.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:41 schreef Oda_Nobunaga het volgende:
Ik vind dat hele sterrengedoe met vleesproducten bij de AH echt onzinnig.
De keuringsdienst van waarde heeft er een tijd geleden nog een exposé over gedaan, en hoe het sterren systeem in elkaar zit is nogal misleidend. Een vleesproduct krijgt bijvoorbeeld al drie sterren wanneer de dieren één extra vierkante meter ruimte krijgen en af en toe vrij rond mogen lopen om buiten te grazen. Ja is misschien wel even leuk voor de diertjes, maar uiteindelijk worden ze alsnog gewoon 's nacht opgekropt en geslacht. En daar betaal je dan een extra een of twee euro voor. Eigenlijk betaal je dus alleen voor de illusie van 'eerlijker' vlees, misschien om een schuldgevoel af te kopen.
Is mooi gemarket, maar vooral de appie profiteert ervan.
Dat valt wel mee. Ten eerste heb je dus bij bio-industrievlees dat er een heleboel kosten niet in de prijs zijn meegerekend omdat de belastingbetaler die betaalt. En als het om de prijs/kwaliteit gaat dan heeft de bio-industrie een probleem met de kwaliteit, aangezien het vaak kwaliteiten ontbeert die het vlees in beginsel wel heeft.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Inderdaad, die hele biologische lobby is nogal onzinnig. Men wil gewoon goedkoop vlees, klaar. Als dat kan door megastallen, prima.
Je eigen scheel betalen aan zogenaamd biologisch vlees is voor veel mensen gewoonweg niet te doen. Prijs-kwaliteitsverhouding is totaal scheef.
IDDquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bron: De Stentor
Al die Nederlanders kunnen wel roepen dat ze tegen de megastallen zijn, maar praatjes vullen geen gaatjes. Als je wilt dat varkens een goed leven hebben voor de slacht moet je biologisch varkensvlees gaan kopen, niet een beetje boe lopen roepen. Stemmen met je voeten en je Euro, niet met je mond.
Ik koop al tijden gelukkig varkensvlees. Als iedereen die vind dat het zo moet niet naar de kiloknaller of de supermarkt rent om daar zijn vlees te halen maar bij een slager die diervriendelijk vlees verkoopt, dan komen we er.
Door een beetje te roepen als je gevraagd wordt niet.
Feit, de meeste mensen gillen wel dat ze tegen megastallen zijn, maar van de 50 mensen die roepen tegen te zijn is er maar 1 die biologisch vlees koopt.
maar jij bent dan ook wel MEGA dom blijkt uit deze postquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:27 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik ben voor de bio industrie. Werkgelegenheid en goedkoop vlees
Nee uit die linkdumps van jou hier blijkt veel intelligentiequote:Op donderdag 12 mei 2011 18:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
maar jij bent dan ook wel MEGA dom blijkt uit deze post![]()
Proefdieren
geeft niksneem maar een kilo knaller , knap je van op
Jij weet niet dat wij een van de grootste vleesleveranciers van Europa zijn? Hier wordt VEEL MEER vlees gefabriceerd dan wij Nederlanders zelf vreten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We zijn voor heel veel producten toch al afhankelijk van het buitenland.
Denken dat we met de huidige landbouwproductie 17 miljoen burgers kunnen voeden met de moderne variatie en diversiteit die we nu kennen, is onzin.
Juist !quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:02 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jij weet niet dat wij een van de grootste vleesleveranciers van Europa zijn? Hier wordt VEEL MEER vlees gefabriceerd dan wij Nederlanders zelf vreten.
V.
Ja, en daar vangen we ook een aanzienlijk geldbedrag voor. Uitstekend toch?quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
In ons land worden 3 keer zo veel varkens gehouden dan nodig is voor de nationale consumptie.
Het overschot wordt geëxporteerd.
En zo is het.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Al die Nederlanders kunnen wel roepen dat ze tegen de megastallen zijn, maar praatjes vullen geen gaatjes. Als je wilt dat varkens een goed leven hebben voor de slacht moet je biologisch varkensvlees gaan kopen, niet een beetje boe lopen roepen. Stemmen met je voeten en je Euro, niet met je mond.
Wat kun jij doen?quote:
Ik eet al jaren vrijwel alleen maar biologisch voedsel, zowel zuivel, vlees als groenten en fruit.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wat kun jij doen?
Financieel steunen
http://www.wakkerdier.nl/doneren.php
Diervriendelijk eten
http://www.wakkerdier.nl/diervriendelijk_eten.php
Kom in Actie
http://www.wakkerdier.nl/schud-wakker.php
[ link | afbeelding ]
Mjah, da's wel typerend, natuurlijk, zo zijn mensen nu eenmaal. Het is makkelijk en goedkoop om ja te klikken maar zodra het geld kost geeft men niet thuis.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:10 schreef popolon het volgende:
Ik eet al jaren vrijwel alleen maar biologisch voedsel, zowel zuivel, vlees als groenten en fruit.Vind zelf die megastallen ook niet wat maar nee lopen roepen en dan wel die plofkippen blijven kopen ....
Als die Megastallen worden afgeschaft dan heb je straks geen "plofkippen'' meer,quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:10 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik eet al jaren vrijwel alleen maar biologisch voedsel, zowel zuivel, vlees als groenten en fruit.Vind zelf die megastallen ook niet wat maar nee lopen roepen en dan wel die plofkippen blijven kopen ....
laten we ervan uitgaan dat de mensen die ECHT tegen de Bio-industrie en de Megastallenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, da's wel typerend, natuurlijk, zo zijn mensen nu eenmaal. Het is makkelijk en goedkoop om ja te klikken maar zodra het geld kost geeft men niet thuis.
Maar die eten helemaal dat vlees niet, al dat vlees dat zo'n 70% van de landbouwgronden ter wereld nodig heeft om te kunnen voldoen aan de vraag is er oa voor ons, voor 1/3de van de wereldbevolking....quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:26 schreef kawotski het volgende:
Laat eerst de wereldbevolking qua groei maar eens stoppen voordat we onszelf gaan beperken.
Vaak hoeft 't niet echt duurder te zijn. Daarbij komt kijken dat 't zoveel beter smaakt en stukken gezonder is.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:22 schreef Caland het volgende:
Ik ben me er wel degelijk van bewust hoe dieren geslacht en gefokt etc. worden. Maar ik heb niet de illusie dat ik dat kan veranderen door een stuk vlees te kopen dat gemiddeld 2 euro duurder is.
Ik ben het met je eens, feit is dat een mens niet meer dan 70 gram vlees per dag nodig heeft, met andere woorden, je kan ook overwegen om hetzelfde uit te geven en minder vlees te eten maar dan wel goed vlees.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
laten we ervan uitgaan dat de mensen die ECHT tegen de Bio-industrie en de Megastallen
zijn ook NU al Biologisch vlees eten en diegene die (als ze de moeite hebben genomen om
zich er enigzins in te verdiepen) zich er NU pas van bewust worden hoeveel dierenleed er aan
te pas komt en hoe slecht het Bio-industrie vlees is voor je gezondheid en het milieu ook bereid
zijn om iets meer te betalen voor hun stukje vlees en wellicht ook iets minder vaak vlees te eten.
3x per week goed vlees eten is nog altijd beter dan 7x per week rotzooi eten...
Ja, dat kan je wel !quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:22 schreef Caland het volgende:
Ik ben me er wel degelijk van bewust hoe dieren geslacht en gefokt etc. worden. Maar ik heb niet de illusie dat ik dat kan veranderen door een stuk vlees te kopen dat gemiddeld 2 euro duurder is.
Ah, we verhuizen allemaal naar China en verbieden mensen zich voort te planten. Ja, dat is een oplossing die gaat werken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:28 schreef Bosbeetle het volgende:
De beste oplossing is er voor zorgen dat er minder mensen zijn, voortplantings verbod, dan hoeft er ook minder eten verbouwt te worden, minder vee geteeld, minder olie gebruikt, minder milieu verpest of verwijderd.
Een beter milieu begint bij jezelf maak jezelf van kant, of neem iig geen kinderen!
Als ik al biologisch vlees zou gaan kopen zou ik dat nooit in de supermarkt doen. Want daar word je ook gewoon beflikkerd waar je bij staat met al die neppe keurmerken en sterrensystemen. Rest dus alleen de biologische slager en die is wel degelijk stukken duurder.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, dat kan je wel !
Want je bent namelijk niet de enige...
Dus iedereen die vanaf nu inziet dat het toch ECHT beter is om over te stappen op
Biologisch vlees is weer een stapje vooruit !
Bovendien kan je wakker Dier al steunen voor 3 euro per maand.
Wakker Dier krijgt namelijk geen cent subsidie zoals nog steeds veel mensen denken,
De Bio-industrie krijgt miljoenen per jaar aan subsidie.
En van mij mogen ze jou er bij stoppen !quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:25 schreef Bosbeetle het volgende:
van mij mogen varkens best in megastallen
Het is wel de oorzaak van het probleem, niet de symptomen bestrijden maar de oorzaak.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, we verhuizen allemaal naar China en verbieden mensen zich voort te planten. Ja, dat is een oplossing die gaat werken.
Dat slaapt vast lekker warm tussen de varkjesquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
En van mij mogen ze jou er bij stoppen !
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Als ik al biologisch vlees zou gaan kopen zou ik dat nooit in de supermarkt doen. Want daar word je ook gewoon beflikkerd waar je bij staat met al die neppe keurmerken en sterrensystemen. Rest dus alleen de biologische slager en die is wel degelijk stukken duurder.
Komt nog eens bij dat ik een (arme) student ben en echt wel elke dag vlees of vis eet.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Eko-ei blijkt oké
(18 april 2011)
Nep eko-eitjes vallen vanaf dit jaar door de (paas)mand.
Met een nieuwe techniek die is ontwikkeld door instituut RIKILT, onderdeel van Wageningen UR,
heeft Wakker Dier afgelopen weken van de vijf grote supermarktketens Albert Heijn, C1000, Plus,
Jumbo en Lidl biologische (paas)eieren laten onderzoeken op echtheid.
Er werden gelukkig geen verdachte eieren gevonden.
Wakker Dier is blij met de nieuwe techniek en doet een oproep aan de supermarkten om zelf de
nieuwe controletechniek te gaan gebruiken. Dat is nodig want alleen al met Pasen worden 30
miljoen eieren gegeten en daarmee is de fraudedruk hoog.
In 2005 toonde Wakker Dier met een controletechniek op basis van ultraviolet licht wel
grootschalige eifraude aan met legbatterij-eieren die als scharreleieren werden verkocht.
[ link | afbeelding ]
Onderzoeksrapportage
http://www.wakkerdier.nl/docs/.pdf
Nadat Wakker Dier in 2005 grootschalige eifraude aantoonde, vermoedelijk bij eipakstations,
leidde dit tot aanscherping van controle. Ei-fraude werd later niet meer geconstateerd.
Met de ultraviolet-methode zijn legbatterij-eieren te herkennen.
In 2004 verdwenen na acties van Wakker Dier alle (voorheen anderhalf miljard) legbatterijeieren ui
de supermarkten en werd het scharrelei de standaard, naast eko en vrije-uitloopeieren.
Momenteel worden nog 10,1 miljard eieren geproduceerd in Nederland.
Hiervan is 44% legbatterijei (vooral voor export), 41% scharrel, 13% vrije uitloop en 2% biologisch.
In 1995 kwam nog 87% (8 miljard) van de eieren uit de legbatterij.
Wat kun jij doen?
Financieel steunen
http://www.wakkerdier.nl/doneren.php
Diervriendelijk eten
http://www.wakkerdier.nl/diervriendelijk_eten.php
Kom in Actie
http://www.wakkerdier.nl/schud-wakker.php
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 8 mei 2011 22:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Wat is houdt een Beter Leven kenmerk precies in ?
Dat kan je hier lezen:
http://beterleven.dierenbescherming.nl/
Let op het Beter Leven kenmerk!
Dieren kunnen niet kiezen, u wel.
Met uw consumptiegedrag bepaalt u of de dieren een slecht of een beter leven hebben.
U kunt kiezen voor vegetarisch, maar als u vlees of eieren wilt eten, wat is dan beter voor de
dieren, is het betrouwbaar en kunt u het betalen?
De Dierenbescherming heeft nu een systeem ontwikkeld om het bedrijfsleven uit te dagen het
welzijn van de dieren in de veehouderij te verbeteren en om het u als consument gemakkelijker te
maken om een verantwoorde keuze te maken.
U hoeft er voortaan alleen nog maar op te letten of het Beter Leven kenmerk van de
Dierenbescherming op de verpakking staat.
Het Beter Leven kenmerk is een sterrensysteem, waarbij geldt: hoe meer sterren, hoe
diervriendelijker.
http://beterleven.dierenbescherming.nl/-
Het Beter Leven kenmerk is een 3-sterrensysteem dat op steeds meer verpakkingen van vlees,
kip en eieren te vinden is. Hoe meer sterren, hoe diervriendelijker.
Verschillen tussen de sterren
De verschillen tussen de sterren zijn per diersoort specifiek. Immers, een kip uit de vee-industrie
heeft andere welzijnsproblemen dan bijvoorbeeld een varken. Zo groeien kippen zo hard dat ze
door hun poten zakken, terwijl het grootste probleem bij varkens verveling is, waardoor ze aan
elkaar gaan knagen.
De sterren pakken het grootste probleem voor die specifieke diersoort aan.
Hoe meer sterren, hoe meer problemen er zijn aangepakt.
Beter Leven kenmerk 1-ster http://beterleven.dierenbescherming.nl/1-ster-
Beter Leven kenmerk 2-sterren http://beterleven.dierenbescherming.nl/2-sterren-
Beter Leven kenmerk 3-sterren http://beterleven.dierenbescherming.nl/3-sterren-
Steeds meer aanbieders mogen van ons het Beter Leven kenmerk voeren.
http://beterleven.dierenbescherming.nl/aanbieders
Supermarkten
Albert Heijn
Bas
C1000
Coop
Deen
Digros
Dirk van den Broek
EM-TE
Golff
Hoogvliet
Jan Linders
Jumbo
Lidl
Plus
Poiesz
Spar
Super de Boer
Vomar
Slagers
Groene Weg slagers
Slagerij van der Gracht, A'dam
Foodservice en catering
De Koning Vlees
Deli XL
Ecofields
Groothedde
Hanos
Huis van Beleg
Makro
Sleegers Quality Meat products
Sligro
Zit ik hier echt niet per ongeluk in Onzin?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat hele biologisch = beter dogma gaat helemaal niet op. Als dat zo was dan waren mensen in 1600 ook gezonder dan nu. Het niet mogen toepassen van moderne standaarden en gezondheidzorg op dieren is toch ook barbaars.
(we gaan biologische varkens geen anti-biotica geven want dat is niet natuurlijk! )
whahahahahahaha sorry maar alle mensen zijn resistent zijn tegen anti-biotica, Anti-biotica is niet gericht tegen een mens hoorquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zit ik hier echt niet per ongeluk in Onzin?![]()
In 1600 waren er tenminste nog ziekte's die bestreden konden worden met Antibiotica,
tegenwoordig zijn er al zoveel mensen resistent tegen Antibiotica dat die daarmee
al niet meer geholpen kunnen worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Resistentie_tegen_antibiotica
http://www.knakdeworst.nl/stembewustop2maart/?p=1149quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
whahahahahahaha sorry maar hoe kan een mens nou resistent zijn tegen anti-biotica, Anti-biotica is niet gericht tegen een mens hoor![]()
En door wie worden hem die middelen ontnomen ?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja ik weet dat er steeds meer resistente Bacteriën (en dus niet resistente mensen) zijn. Ik weet ook dat men op dit moment hard bezig is om betere anti-biotica te maken. En dat in nederland het anti-biotica gebruik sterk is terug gedrongen (vooral als je het vergelijkt met belgië)
Het punt dat ik wou maken is dat biologisch of natuurlijk of hoe je het ook wilt noemen niet per definitie beter is. Er is een boel vordering gemaakt aan de kant van medicatie en hygiëne.
Nou weet ik dat een biologische boer er ook alles aan doet om zijn dieren gezond te houden maar er worden hem wel veel middelen ontnomen om bijvoorbeeld zijn stal schoon te houden etc, het gevolg is ongezondere varkens, die dan wel lekker kunnen rondrennen als ze dat willen.
Door de richtlijnen die er gesteld worden aan biologische veehouderij.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
En door wie worden hem die middelen ontnomen ?
Je wilt ook gewoon niet luisteren hè mensen zijn van nature resistent tegen anti-biotica anders zou je er namelijk dood aan gaan. Het zijn bateriën die resistent kunnen worden voor anti-bioticaquote:Antibiotica in voedingsproducten zijn ongewenst, omdat mensen daardoor ongemerkt resistentie
tegen bepaalde antibiotica kunnen opbouwen. Op den duur werkt het medicijn dan niet meer tegen
ernstige ziekten die nu succesvol met antibiotica worden bestreden.
De één zegt dat die richtlijnen niet streng genoeg zijn, dat het sterrensysteem niks voorsteld en\de ander zegt dat de richtlijnen niet streng genoeg zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Door de richtlijnen die er gesteld worden aan biologische veehouderij.
Nee de één zegt dat de systemen onduidelijk zijn en dat supermarkten er een slaatje uit proberen te slaan en dat je daarom beter naar de biologische slager kunt gaanquote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
De één zegt dat die richtlijnen niet streng genoeg zijn, dat het sterrensysteem niks voorsteld en\de ander zegt dat de richtlijnen niet streng genoeg zijn.![]()
Ik ga lekker wat anders doen
Vertel dan gewoon het verhaal en zet er onder bron: linkje. Of leg het gewoon zo duidelijk uit dat niemand om een bron hoeft te vragen omdat het logisch klinkt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Je mag hier geen linkjes neerzetten, terwijl er normaal gesproken altijd wordt geschreeuwd om
''een bron''![]()
En je mag dus ook niet teveel tekst gebruiken...
Oké kort maar krachtig, wil je naar de Biologische slager?
Vertrouw je die wel?
Want me to whack him, Vinnie?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:05 schreef Caland het volgende:
Jezus christus kap eens met linkdump ofzo, het wordt zo echt onmogelijk om een discussie te voeren.
herquote:
Dat is omdat niemand in Groningen en Friesland wilt wonenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:27 schreef SeanFerdi het volgende:
Ik ben voor megastallen, zodat er minder landbouwgrond nodig is. Beschamend om de uitgestrekte weilanden te zien in bijvoorbeeld groningen en friesland, terwijl iedereen hutjemutje opgehokt in een rijtjeshuis zit.
Dat noemen ze een dorp, mensen willen graag bij andere mensen in de buurt wonen, alleen boeren niet, die wonen liever bij hun erf.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:27 schreef SeanFerdi het volgende:
Ik ben voor megastallen, zodat er minder landbouwgrond nodig is. Beschamend om de uitgestrekte weilanden te zien in bijvoorbeeld groningen en friesland, terwijl iedereen hutjemutje opgehokt in een rijtjeshuis zit.
Nog een keer, dat is niet waar, het meeste vlees wordt gegeten in de gebieden waar mensen het minste kinderen nemen, niet in de armere gebieden waar ze als ze blijven leven plus tien kinderen hebben.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:28 schreef Bosbeetle het volgende:
De beste oplossing is er voor zorgen dat er minder mensen zijn, voortplantings verbod, dan hoeft er ook minder eten verbouwt te worden, minder vee geteeld, minder olie gebruikt, minder milieu verpest of verwijderd.
Een beter milieu begint bij jezelf maak jezelf van kant, of neem iig geen kinderen!
Je bedoeld die leegstaande weilanden en het akkerland....quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:27 schreef SeanFerdi het volgende:
Waaraan voorbij gelopen wordt is dat er in de wereld een steeds groter voedsel tekort is. Sinds het beperken van de voedselproductie in europa en het maar niet op gang komen in andere landen waaronder het afrikaanse continent loopt de productie bij een groeiende wereld bevolking steeds verder terug. Nederlandse boeren kunnen niet de hele wereld voorzien van voedsel maar als men de nederlandse boeren en tuinders weer de vrijheid zou geven om te gaan boeren en daarbij meteen de europeesche subsidies stopt dan zal je zien dat de productie weer gaat oplopen in nederland. Het enige negatief gevolg is dat de niet rendabele boerderijen in de rest van europa zullen moeten sluiten. De voedselproductie moet hoe dan ook omhoog we gaan het anders steeds minder goed redden om iedere mond in de wereld te voeden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bron: De Stentor
Ik koop al tijden gelukkig varkensvlees. Als iedereen die vind dat het zo moet niet naar de kiloknaller of de supermarkt rent om daar zijn vlees te halen maar bij een slager die diervriendelijk vlees verkoopt, dan komen we er.
Door een beetje te roepen als je gevraagd wordt niet.
Feit, de meeste mensen gillen wel dat ze tegen megastallen zijn, maar van de 50 mensen die roepen tegen te zijn is er maar 1 die biologisch vlees koopt.
Antibiotica bestaat pas sinds 1928....(En bacterieën worden resistent, niet de mensen)quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zit ik hier echt niet per ongeluk in Onzin?![]()
In 1600 waren er tenminste nog ziekte's die bestreden konden worden met Antibiotica,
tegenwoordig zijn er al zoveel mensen resistent tegen Antibiotica dat die daarmee
al niet meer geholpen kunnen worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Resistentie_tegen_antibiotica
Wat een ONZIN.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Nog een keer, dat is niet waar, het meeste vlees wordt gegeten in de gebieden waar mensen het minste kinderen nemen, niet in de armere gebieden waar ze als ze blijven leven plus tien kinderen hebben.
De hele vlees industrie is er voor de rijkere landen, daarvoor wordt de hele wereld misbruikt, voor 1-3 van de wereldbevolking.
De rest doet het nog op de oude manier, geen dagelijks lapje vlees.
Bedenk maar eens wat er gaat gebeuren als die landen ook welvarender worden, minder bevolking gaan fokken en mee willen doen in die vlees industrie, er gebruik van willen gaan maken.
Nu al kan de aarde deze vleesconsumptie amper aan, nu al neemt het 70% van de landbouwgronden in, het kan dus helemaal niet voor iedereen zo.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:31 schreef Devion het volgende:
[..]
Antibiotica bestaat pas sinds 1928....(En bacterieën worden resistent, niet de mensen)
Er is totaal geen discussie nodig over megastallen. Ben je tegen megastallen, dan koop je biologisch vlees. Maar nee, ze willen het via slinkse wijze verbieden via de politiek en geschreeuw. Het interesseert me geen reet wat jij er van vind, zolang ik mijn goedkope vlees maar heb. Kortom laat je portemonnee spreken!
En over dierenwelzijn....Wat interesseert mij nou hoe die varkens leven?(Varkens eet ik sowieso niet, dat terzijde) Dat jij een emo mens bent "Aah kijk die zielige diertjes!", is jouw probleem, niet het mijne. Die diertjes zouden uberhaupt geen eens geleefd hebben zonder de grote vraag naar vlees en die vraag kan alleen beantwoordt worden door megastallen.
Daarnaast is vlees heeeeeel belangrijk voor je dieet.(Met name kip e.d.) Er zijn maar weinig goede eiwi'/vlees vervangers.
Je zou er maar eens inhoudelijk op in moeten gaanquote:
Die is er wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:31 schreef Devion het volgende:
Er is totaal geen discussie nodig over megastallen.
...en ondertussen betaal je mee via andere wegen.quote:Ben je tegen megastallen, dan koop je biologisch vlees.
Op dit moment is het zo dat mensen die tegen de bio-industrie zijn op slinkse wijze meebetalen aan de vele gevolgen daarvan. Goedkoop vlees bestaat niet, je gaat maar gewoon betalen wat het kost.quote:Maar nee, ze willen het via slinkse wijze verbieden via de politiek en geschreeuw. Het interesseert me geen reet wat jij er van vind, zoals ik mijn goedkope vlees maar heb. Kortom laat je portemonnee spreken!
Als je drogreden opzoekt in het woordenboek, zou dit daar prima in passen als voorbeeld.quote:En over dierenwelzijn....Wat interesseert mij nou hoe die varkens leven?(Varkens eet ik sowieso niet, dat terzijde) Dat jij een emo mens bent "Aah kijk die zielige diertjes!", is jouw probleem, niet het mijne. Die diertjes zouden uberhaupt geen eens geleefd hebben zonder de grote vraag naar vlees en die vraag kan alleen beantwoordt worden door megastallen.
Er zijn vrij veel eiwitvervangers, en de hoeveelheden vlees en dierlijk eiwit die de gemiddelde westerling binnenkrijgt zijn juist slecht voor de gezondheid. Sterker nog, uit onderzoek is gebleken dat een vegetarisch dieet zeer waarschijnlijk gezonder is.quote:Daarnaast is vlees heeeeeel belangrijk voor je dieet.(Met name kip e.d.) Er zijn maar weinig goede eiwi'/vlees vervangers.
Kinderarbeid zou je ook geen probleem vinden? Zolang jij maar aan goedkope kleding kan komen?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:13 schreef Devion het volgende:
Het interesseert me geen reet wat jij er van vind, zolang ik mijn goedkope vlees maar heb. Kortom laat je portemonnee spreken!
Pffft... dit komt op mij over als omdraaiing.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:11 schreef Devion het volgende:
[..]
Wat een ONZIN.
Nederland produceert al een overschot aan vlees, dus voor een land als Nederland is het geen probleem. Dat het niet kan in Afrika ivm watertekort, is een Afrikaans "probleem", oftewel zij zullen met minder vlees moeten doen.
Als wij hier in Nederland minder vlees gaan eten en vlees vervangen door graan e.d., verhelp je het probleem niet mee. Dan houden we NOG meer voedsel over en waarvoor is dat goed?(Dan exporteren we nog meer) We veroorzaken helemaal geen voedseltekort voor de armere landen, dat doen ze zelf.(Overpopulatie e.d.)
Je snapt het nogsteeds niet he.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:11 schreef Devion het volgende:
[..]
Wat een ONZIN.
Nederland produceert al een overschot aan vlees, dus voor een land als Nederland is het geen probleem. Dat het niet kan in Afrika ivm watertekort, is een Afrikaans "probleem", oftewel zij zullen met minder vlees moeten doen.
Als wij hier in Nederland minder vlees gaan eten en vlees vervangen door graan e.d., verhelp je het probleem niet mee. Dan houden we NOG meer voedsel over en waarvoor is dat goed?(Dan exporteren we nog meer) We veroorzaken helemaal geen voedseltekort voor de armere landen, dat doen ze zelf.(Overpopulatie e.d.)
Bron? Voedsel voor vee, komt gewoon uit Nederland hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Je snapt het nogsteeds niet he.
Om vlees te kunnen produceren moet er erg veel eten in die dieren, de grondstoffen voor dat eten komen maar zelden uit nederland zelf.
Die komen bv uit zuid amerika.
Om die grondstoffen te kunnen produceren is water nodig, is mest nodig, zijn bestrijdingsmiddelen nodig.
Hierdoor ontstaan er in andere landen water tekorten om grondstoffen te produceren voor ons veevoer, zij eten dat niet noch produceren ze erg veel vlees vanuit die hoek.
Voor 1 kilo veevoer zijn 5 tot 10 kilo aan grondstoffen nodig, voor 1 kilo veevoer zijn vele liters water nodig.
Kinderarbeid hebben we zelf ook gehad. Leuk is het niet nee, maar irrelevant voor de discussiequote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kinderarbeid zou je ook geen probleem vinden? Zolang jij maar aan goedkope kleding kan komen?
In ''mijn'' topic willen ze juist geen bronnen want daar noemen ze het ''linkdump''quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:28 schreef Devion het volgende:
[..]
Bron? Voedsel voor vee, komt gewoon uit Nederland hoor.
[..]
Kortom, dan ben je tegen EU/NL subsidies voor landbouw.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:16 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die is er wel.
[..]
...en ondertussen betaal je mee via andere wegen.
[..]
Op dit moment is het zo dat mensen die tegen de bio-industrie zijn op slinkse wijze meebetalen aan de vele gevolgen daarvan. Goedkoop vlees bestaat niet, je gaat maar gewoon betalen wat het kost.
Nee dat eerste is geen drogreden, het is een reden die jou niet bevalt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:16 schreef Verbal het volgende:
Als je drogreden opzoekt in het woordenboek, zou dit daar prima in passen als voorbeeld.
[..]
Er zijn vrij veel eiwitvervangers, en de hoeveelheden vlees en dierlijk eiwit die de gemiddelde westerling binnenkrijgt zijn juist slecht voor de gezondheid. Sterker nog, uit onderzoek is gebleken dat een vegetarisch dieet zeer waarschijnlijk gezonder is.
V.
Kijk eindelijk een bron, daar kunnen we wat mee.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
In ''mijn'' topic willen ze juist geen bronnen want daar noemen ze het ''linkdump''![]()
De Bio-industrie
Hiero heb je een bron:
http://www.iucn.nl/onze_themas/soja/
Met de wereldwijde toename van de vleesconsumptie stijgt ook de vraag naar veevoer.
Dit bestaat voor een belangrijk deel uit soja. Dat zorgt voor een aantal grote problemen.
Van de totale EU-import van soja is 85% afkomstig van grootschalige plantages in Zuid-Amerika.
Voor de aanleg hiervan gaat jaarlijks een groot gebied natuur verloren. Hierdoor verdwijnen
behalve het Amazonewoud vooral de bossavanne (Cerrado) en het grootste wetland van Zuid-
Amerika (Pantanal).
Naast ontbossing, erosie en het verlies aan biodiversiteit hebben de sojaplantages ook nadelige
gevolgen voor het klimaat, omdat de regenval als gevolg van de ontbossing afneemt.
Verder ontstaan er door de plantages ook sociale problemen, zoals moderne slavernij of de
gedwongen onteigening van grond.
De rest kan je zelf lezen mocht je interesse hebben, maar ik ben bang dat je eigenlijk gewoon
helemaal geen interesse hebt maar gewoon kilo knallers wilt blijven vreten.
Het is wel degelijk relevant, omdat jij kennelijk van mening bent dat de portemonnee bepaalt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:28 schreef Devion het volgende:
Kinderarbeid hebben we zelf ook gehad. Leuk is het niet nee, maar irrelevant voor de discussie
Dus jouw vraag is dan of ik iets zou kopen als ik wist dat er kinderarbeid mee was gemoeid?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is wel degelijk relevant, omdat jij kennelijk van mening bent dat de portemonnee bepaalt.
Precies en daar valt of staat de hele discussie bij. Wanneer men de financiële kant doorslaggevend laat zijn is zal er altijd markt zijn voor ethisch minder verantwoorde productie methoden. Het is maar net wat je belangrijk vindt in het leven.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:15 schreef Devion het volgende:
[..]
Dus jouw vraag is dan of ik iets zou kopen als ik wist dat er kinderarbeid mee was gemoeid?
Waarschijnlijk wel.
Daarom is deze discussie dus niet nodig, laat de portemonnee(Consument) spreken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:25 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies en daar valt of staat de hele discussie bij. Wanneer men de financiële kant doorslaggevend laat zijn is zal er altijd markt zijn voor ethisch minder verantwoorde productie methoden. Het is maar net wat je belangrijk vindt in het leven.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:00 schreef TonTeamAlders het volgende:
ReNero, FANNvanhetlaatsteuur en andere volgers van dit topic,
Interessante discussie voeren jullie hier. Zoals jullie wellicht weten - er is al eerder door FANNvanhetlaatsteuur op gewezen - wordt er momenteel op www.dialoogmegastallen.nl een discussie gevoerd over megastallen in Nederland en hoe daar in de toekomst mee om te gaan. We zouden het zeer waarderen als jullie ook op die plek jullie visie ten aanzien van megastallen uiteen willen zetten, op eenzelfde constructieve manier als jullie hier doen.
Alvast hartelijk dank en vriendelijke groeten,
Ton - Team Alders
Nope. Grotendeels geïmporteerd uit Zuid-Amerika. Heffingsvrij.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:28 schreef Devion het volgende:
[..]
Deels, maar daar had ik het niet over. Dus niet te snel met concluderen, ajb.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:46 schreef Devion het volgende:
[..]
Kortom, dan ben je tegen EU/NL subsidies voor landbouw.
Welk 'eerste'? Dat over dierenleed? Tsja, dat is een 'mening' waar ik weinig begrip voor kan opbrengen, omdat je daarvoor in mijn optiek dermate empatisch disfunctioneel moet zijn dat een verdere discussie per definitie geen zin heeft. Maar idealistisch als ik ben probeer ik het toch: mijn opmerking over drogredenering gaat over jouw redenering dat we blij zouden moeten zijn met megastallen omdat die dieren opvangen die er anders niet zouden zijn geweest. Die redenering is zó krom dat ik je wil aanraden daar nog even over na te denken.quote:Nee dat eerste is geen drogreden, het is een reden die jou niet bevalt.
Je schreef ook dat vlees "heeeeel belangrijk" is voor je dieet. B12 is prima te halen uit (biologische) eieren of melk. Of uit bijvoorbeeld af en toe een stukje biologisch vlees. In ieder geval is er geen enkele reden om je elke dag vol te stouwen met kiloknallervlees (en dat is een beetje zoals jouw argumentatie overkomt).quote:Ik schreef ook expres eiwit/vleesvervangers, want in andere producten ga je geen vitamine B12 e.d. aantreffen en in mindere mate zink en ijzer.
Waarover dan wel? Je zegt dat je op slinkse wezen mee betaald? :Squote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
Deels, maar daar had ik het niet over. Dus niet te snel met concluderen, ajb.
Ach ja, jouw moraal is superieur aan dat van mij en jij weet precies hoe een scharreldier zich voelt t.o.v. megastaldier.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:43 schreef Verbal het volgende:
Welk 'eerste'? Dat over dierenleed? Tsja, dat is een 'mening' waar ik weinig begrip voor kan opbrengen, omdat je daarvoor in mijn optiek dermate empatisch disfunctioneel moet zijn dat een verdere discussie per definitie geen zin heeft. Maar idealistisch als ik ben probeer ik het toch: mijn opmerking over drogredenering gaat over jouw redenering dat we blij zouden moeten zijn met megastallen omdat die dieren opvangen die er anders niet zouden zijn geweest. Die redenering is zó krom dat ik je wil aanraden daar nog even over na te denken.
Hele dag vol stouwen met kiloknallervleesquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:43 schreef Verbal het volgende:
Je schreef ook dat vlees "heeeeel belangrijk" is voor je dieet. B12 is prima te halen uit (biologische) eieren of melk. Of uit bijvoorbeeld af en toe een stukje biologisch vlees. In ieder geval is er geen enkele reden om je elke dag vol te stouwen met kiloknallervlees (en dat is een beetje zoals jouw argumentatie overkomt).
V.
Waardoor de wereldbevolking nog meer gaat toenemen, waarmee de aarde nog meer belast wordt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Iemand zei hierboven dat we voedsel tekort komen. Los van de vraag ofdat dat wel waar is, wanneer iedereen vegetarisch zou eten dan zou er veel zijn opgelost. Voor de produktie van 200-300 gram vlees, een hoeveelheid die veel mensen per dag eten, is al snel zo'n 1600-2400 gram soja nodig. Per dag per burger die geen vlees eet kunnen er dus 2 extra burgers worden gevoed.
...afgezien van voornoemde subsidies aan het bestrijden aan de gevolgen van dierziekten die al of niet kunnen overslaan op mensen, mestproblematiek etc.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:30 schreef Devion het volgende:
[..]
Waarover dan wel? Je zegt dat je op slinkse wezen mee betaald? :S
Ik verkondig mijn mening.quote:Ach ja, jouw moraal is superieur aan dat van mij
Beter dan jij blijkbaar.quote:en jij weet precies hoe een scharreldier zich voelt t.o.v. megastaldier.
Dat klopt. Maar dat is een drogredenering. Alsof het voortbestaan van die dieren afhangt van de megastallen die, naast ze een kutleven te bezorgen, ten doel hebben ze dood te maken.quote:Nee er mankeert niks aan mijn redenering. Geen megastallen, geen dieren.
Dat beweer ik niet. Maar het is wel waar.quote:Of beweer je dat het bestaan zo slecht in een megastal dat die dieren maar beter helemaal niet kunnen leven![]()
Dat zeg ik niet. Voor iemand met zoveel arrogantie ontbreekt het je wel aan leesvaardigheid.quote:Hele dag vol stouwen met kiloknallervlees.
Nee. Geen bio-industrie. Jij doet alsof het een zero-sum-game is.quote:Eieren en melk is een evt. vervanging voor vitamine B12. Echter is vlees veel completer omdat het ook gelijk zink en ijzer bestaat. Natuurlijk kan je alles gaan vervangen, desnood met supplementen. Dus iedereen aan een speciaal dieet, omdat het zielig is voor dieren?![]()
De wereld heeft een draagvlak die veel groter is dan 9 mld mensen, dus voorlopig kan de bevolking nog een tijdje doorgroeien. Als we allemaal vegetarier worden kan de bevolking nog flink groeien. Zo liggen de feiten en niet anders.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waardoor de wereldbevolking nog meer gaat toenemen, waarmee de aarde nog meer belast wordt.
Geen kinderen nemen is veel beter dan vegetarier zijn met kinderen
Wat zijn daar de precieze kosten van?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
...afgezien van voornoemde subsidies aan het bestrijden aan de gevolgen van dierziekten die al of niet kunnen overslaan op mensen, mestproblematiek etc.
Zullen we je dan de varkensfluisteraar noemen?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:31 schreef Verbal het volgende:
Ik verkondig mijn mening.
[..]
Beter dan jij blijkbaar.
Ja daar hangt het voortbestaan van die dieren wel vanaf. Als die dieren meer vierkante meter nodig zullen hebben, zullen er ook minder varkens zijn. Resultaat minder varkens worden geboren e.d.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:31 schreef Verbal het volgende:
Dat klopt. Maar dat is een drogredenering. Alsof het voortbestaan van die dieren afhangt van de megastallen die, naast ze een kutleven te bezorgen, ten doel hebben ze dood te maken.
Ik zeg ook niet dat je het beweert ik vraag het me af. En je antwoord is ronduit stupide.quote:
Dat is het logische gevolg als de prijzen zo hoog worden. Mensen zullen hun eet patroon moeten aanpassen. Lees speciaal dieet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:31 schreef Verbal het volgende:
Dat zeg ik niet. Voor iemand met zoveel arrogantie ontbreekt het je wel aan leesvaardigheid.
En dan het risico lopen dat vlees schandalig duur word. Dan begint het wel een zero-sum-game te worden ja.(Kip die 5 keer zo duur is!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:31 schreef Verbal het volgende:
Nee. Geen bio-industrie. Jij doet alsof het een zero-sum-game is.
Serieus man, ik denk dat jij zelf nog dommer bent dan een varkentjequote:
Pfffquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Serieus man, ik denk dat jij zelf nog dommer bent dan een varkentje![]()
Nee, jij komt erg slim over de enige bijdrage die jij tot nu toe hebt geleverd is mij een beetjequote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:39 schreef Caland het volgende:
[..]
PfffWat voeg jij hier toe dan behalve elke keer weer met van die belachelijke nieuwsberichten en linkdumps aan komen zetten?
Neuh, ik vind de discussie wel aardig. Maar er komt telkens één of andere verzuurde randdebiel met niet-relevante kutinformatie aanzetten. Maar zij kan er verder ook niks aan doen dat ze een beetje wereldvreemd is.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee, jij komt erg slim over de enige bijdrage die jij tot nu toe hebt geleverd is mij een beetje
lopen afzeiken.![]()
Geeft niks hoorkan jij ook niks aan doen.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Neuh, ik vind de discussie wel aardig. Maar er komt telkens één of andere verzuurde randdebiel met niet-relevante kutinformatie aanzetten. Maar zij kan er verder ook niks aan doen dat ze een beetje wereldvreemd is.
Hij zegt hoi terug !quote:
Het loopt in de miljarden.quote:
Als jij dat wilt.quote:Zullen we je dan de varkensfluisteraar noemen?![]()
En dat is dus een zuivere drogredenering.[/quote]Ik zeg ook niet dat je het beweert ik vraag het me af. En je antwoord is ronduit stupide.[/quote]Nee, dat is het niet.quote:Ja daar hangt het voortbestaan van die dieren wel vanaf. Als die dieren meer vierkante meter nodig zullen hebben, zullen er ook minder varkens zijn. Resultaat minder varkens worden geboren e.d.
Dat is geen argument. 12-jarige neukslaafjes met 24-uurs gangbangdienst in Thailand weten ook niet beter. Derhalve geen probleem?quote:Die varkens weten simpelweg niet beter.
Ah, op die fiets. Betalen voor wat iets kost is tegenwoordig al een speciaal dieet. Prima.quote:Dat is het logische gevolg als de prijzen zo hoog worden. Mensen zullen hun eet patroon moeten aanpassen. Lees speciaal dieet.
Vooral de Wiki hanterenquote:En dan het risico lopen dat vlees schandalig duur word. Dan begint het wel een zero-sum-game te worden ja.(Kip die 5 keer zo duur is!(Volgens wiki september 2010))
WTF, denk je dat echt?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:28 schreef Devion het volgende:
[..]
[..]
Kinderarbeid hebben we zelf ook gehad. Leuk is het niet nee, maar irrelevant voor de discussie
Omdat ze dat zo produceren zodat wij ons vlees zo spotgoedkoop kunnen verkopen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:58 schreef Devion het volgende:
[..]
Kijk eindelijk een bron, daar kunnen we wat mee.
Dus het probleem ligt bij landen zoals Brazilië, dat Soja producten op een niet duurzame manier produceert. Waarom gaan we dan voor afschaffing van megastallen, is dat niet kortzichtig? Verbod op invoer op Soja producten vanuit Brazilië zou effectiever zijn als je wat tegen de milieuprobleematiek/sociale problemen zou willen doen.
Zoals: http://www.natuurenmilieu(...)nveevoervahl2009.pdf
In rode kidneybonen zit meer ijzer dan in het meeste vlees en in bonen, linzen en volkorenbrood vindt je rijke bronnen van zink.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:30 schreef Devion het volgende:
[..]
Waarover dan wel? Je zegt dat je op slinkse wezen mee betaald? :S
[..]
Ach ja, jouw moraal is superieur aan dat van mij en jij weet precies hoe een scharreldier zich voelt t.o.v. megastaldier.Nee er mankeert niks aan mijn redenering. Geen megastallen, geen dieren. Of beweer je dat het bestaan zo slecht in een megastal dat die dieren maar beter helemaal niet kunnen leven
[..]
Hele dag vol stouwen met kiloknallervlees.
Eieren en melk is een evt. vervanging voor vitamine B12. Echter is vlees veel completer omdat het ook gelijk zink en ijzer bestaat. Natuurlijk kan je alles gaan vervangen, desnood met supplementen. Dus iedereen aan een speciaal dieet, omdat het zielig is voor dieren?
Geniaal. Ik zie het foldertje van het WNF al voor me.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:51 schreef Devion het volgende:
Ja daar hangt het voortbestaan van die dieren wel vanaf. Als die dieren meer vierkante meter nodig zullen hebben, zullen er ook minder varkens zijn. Resultaat minder varkens worden geboren e.d.
Hoe wil je eigenlijk 2 generaties geen kinderen meer krijgen? Dus de 1ste (huidige) generatie mag geen kinderen meer krijgen en dan de daaropvolgende 2e generatie ni... oh wait.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Als we echt verbetering willen moeten we eens beginnen met een verbod op kinderen want hoe je het ook bekijkt zijn het kinderen die er voor zorgen dat de dingen zijn zoals ze zijn. 2 generaties geen kinderen en je hebt echt geen megastallen meer
al na een generatie geen kinderen meer hoorquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
kortom tijd dat mensen weer hun eigen eten gaan produceren, zelf je konijntje vangen en zelf je tomaat kweken
Zoveel eten hebben we ook niet nodig we kunnen best met wat minder.
(neemt niet weg dat ik persoonlijk liever een megastal en goedkoop vlees heb, maar dat is puut een eigen mening)
Als we echt verbetering willen moeten we eens beginnen met een verbod op kinderen want hoe je het ook bekijkt zijn het kinderen die er voor zorgen dat de dingen zijn zoals ze zijn. 2 generaties geen kinderen en je hebt echt geen megastallen meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |