abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96761677
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:27 schreef SeanFerdi het volgende:
Ik ben voor megastallen, zodat er minder landbouwgrond nodig is. Beschamend om de uitgestrekte weilanden te zien in bijvoorbeeld groningen en friesland, terwijl iedereen hutjemutje opgehokt in een rijtjeshuis zit.
Dat noemen ze een dorp, mensen willen graag bij andere mensen in de buurt wonen, alleen boeren niet, die wonen liever bij hun erf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:02:23 #152
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96778137
Ik ben tegenstander van megastallen: extreem veel stankoverlast en bovendien vaak nog slechtere levensomstandigheden voor de dieren.
En ja, ik hander naar mijn principes, ik betaal liever meer voor een eerlijk stuk vlees dan minder voor zo'n stuk vlees.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 15 mei 2011 @ 11:08:30 #153
37769 erodome
Zweefteef
pi_96830044
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:28 schreef Bosbeetle het volgende:
De beste oplossing is er voor zorgen dat er minder mensen zijn, voortplantings verbod, dan hoeft er ook minder eten verbouwt te worden, minder vee geteeld, minder olie gebruikt, minder milieu verpest of verwijderd.

Een beter milieu begint bij jezelf maak jezelf van kant, of neem iig geen kinderen!
Nog een keer, dat is niet waar, het meeste vlees wordt gegeten in de gebieden waar mensen het minste kinderen nemen, niet in de armere gebieden waar ze als ze blijven leven plus tien kinderen hebben.

De hele vlees industrie is er voor de rijkere landen, daarvoor wordt de hele wereld misbruikt, voor 1-3 van de wereldbevolking.
De rest doet het nog op de oude manier, geen dagelijks lapje vlees.

Bedenk maar eens wat er gaat gebeuren als die landen ook welvarender worden, minder bevolking gaan fokken en mee willen doen in die vlees industrie, er gebruik van willen gaan maken.
Nu al kan de aarde deze vleesconsumptie amper aan, nu al neemt het 70% van de landbouwgronden in, het kan dus helemaal niet voor iedereen zo.

[ Bericht 14% gewijzigd door erodome op 15-05-2011 11:13:43 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 15 mei 2011 @ 11:15:07 #154
37769 erodome
Zweefteef
pi_96830210
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:27 schreef SeanFerdi het volgende:
Ik ben voor megastallen, zodat er minder landbouwgrond nodig is. Beschamend om de uitgestrekte weilanden te zien in bijvoorbeeld groningen en friesland, terwijl iedereen hutjemutje opgehokt in een rijtjeshuis zit.
Je bedoeld die leegstaande weilanden en het akkerland....
Die er zijn voor hooiwinning en grotendeels voor het verbouwen van grondstoffen van veevoer...

Die kunnen helemaal niet in gebruik genomen worden voor woningen, want dan kunnen jouw megastalvarkentjes niet meer eten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_96837904
http://www.sp.nl/milieu/n(...)k_bio_industrie.html

DIALOOG MEGASTALLEN GEEN EXCUUS TEGEN AANPAK BIO-INDUSTRIE
11-05-2011

SP-Kamerlid Henk van Gerven reageert sceptisch op de door het kabinet gestarte maatschappelijke discussie over megastallen.

Beter laat dan nooit, maar dit is wel heel erg laat.

Tien jaar geleden had een discussie de industrialisatie van het platteland kunnen voorkomen.
Nu staat ons land vol met megastallen en gaat de overheid nog eens het gesprek aan.
Ik zal ervoor waken dat staatssecretaris Bleker deze dialoog niet als monoloog gebruikt om het
draagvlak voor megastallen te vergroten.

Al in 2001 kwam een commissie onder leiding van Herman Wijffels met een rapport waarin werd
gepleit voor een meer duurzame veehouderij, waarin productiegroei niet het enige doel is.
Het waardevolle rapport verdween in de kast en de schaalvergroting in de landbouwsector ging in
volle vaart door.

Van Gerven vraagt zich af wat staatssecretaris Bleker nu met een discussie hoopt te bereiken.
Bij de aftrap sprak Bleker mooie woorden. Hij wil meer openheid over wat in varkens- en
kippenstallen gebeurt en zegt te willen luisteren naar argumenten van voor- en tegenstanders.
Ik hoop dat hij deze woorden waar maakt en de industrialisering van de landbouw wil gaan
bestrijden, wanneer de samenleving daar om vraagt.

Uit onderzoek in opdracht van het ministerie bleek reeds dat een meerderheid van de bevolking
schaalvergroting om zo goedkoop mogelijk te kunnen produceren afwijst. Grote waarde wordt
gehecht aan een veehouderij waarbij goed gekeken wordt naar het dierenwelzijn, de
volksgezondheid en de gevolgen voor het milieu.

Van Gerven: 'Als Bleker een zogenaamde maatschappelijke dialoog nodig heeft om ook tot deze
inzichten te komen, dan moet dat maar. Wij zullen ervoor waken dat de dialoog niet gebruikt wordt
om de verduurzaming van de landbouw te vertragen.

http://www.dialoogmegastallen.nl/

Er is echt nog maar heel weinig tijd om te protesteren als je tegen bent...

De Bio-industrie

Ik geef het op hier :')
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:56:27 #156
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_96933473
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bron: De Stentor

Al die Nederlanders kunnen wel roepen dat ze tegen de megastallen zijn, maar praatjes vullen geen gaatjes. Als je wilt dat varkens een goed leven hebben voor de slacht moet je biologisch varkensvlees gaan kopen, niet een beetje boe lopen roepen. Stemmen met je voeten en je Euro, niet met je mond.
Ik koop al tijden gelukkig varkensvlees. Als iedereen die vind dat het zo moet niet naar de kiloknaller of de supermarkt rent om daar zijn vlees te halen maar bij een slager die diervriendelijk vlees verkoopt, dan komen we er.
Door een beetje te roepen als je gevraagd wordt niet.

Feit, de meeste mensen gillen wel dat ze tegen megastallen zijn, maar van de 50 mensen die roepen tegen te zijn is er maar 1 die biologisch vlees koopt.
Waaraan voorbij gelopen wordt is dat er in de wereld een steeds groter voedsel tekort is. Sinds het beperken van de voedselproductie in europa en het maar niet op gang komen in andere landen waaronder het afrikaanse continent loopt de productie bij een groeiende wereld bevolking steeds verder terug. Nederlandse boeren kunnen niet de hele wereld voorzien van voedsel maar als men de nederlandse boeren en tuinders weer de vrijheid zou geven om te gaan boeren en daarbij meteen de europeesche subsidies stopt dan zal je zien dat de productie weer gaat oplopen in nederland. Het enige negatief gevolg is dat de niet rendabele boerderijen in de rest van europa zullen moeten sluiten. De voedselproductie moet hoe dan ook omhoog we gaan het anders steeds minder goed redden om iedere mond in de wereld te voeden.
pi_96934741
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Zit ik hier echt niet per ongeluk in Onzin? 8)7

In 1600 waren er tenminste nog ziekte's die bestreden konden worden met Antibiotica,
tegenwoordig zijn er al zoveel mensen resistent tegen Antibiotica dat die daarmee
al niet meer geholpen kunnen worden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Resistentie_tegen_antibiotica
Antibiotica bestaat pas sinds 1928....(En bacterieën worden resistent, niet de mensen)

Er is totaal geen discussie nodig over megastallen. Ben je tegen megastallen, dan koop je biologisch vlees. Maar nee, ze willen het via slinkse wijze verbieden via de politiek en geschreeuw. Het interesseert me geen reet wat jij er van vind, zolang ik mijn goedkope vlees maar heb. Kortom laat je portemonnee spreken!

En over dierenwelzijn....Wat interesseert mij nou hoe die varkens leven?(Varkens eet ik sowieso niet, dat terzijde) Dat jij een emo mens bent "Aah kijk die zielige diertjes!", is jouw probleem, niet het mijne. Die diertjes zouden uberhaupt geen eens geleefd hebben zonder de grote vraag naar vlees en die vraag kan alleen beantwoordt worden door megastallen.

Daarnaast is vlees heeeeeel belangrijk voor je dieet.(Met name kip e.d.) Er zijn maar weinig goede eiwi'/vlees vervangers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Devion op 17-05-2011 13:12:38 ]
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_96936341
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Nog een keer, dat is niet waar, het meeste vlees wordt gegeten in de gebieden waar mensen het minste kinderen nemen, niet in de armere gebieden waar ze als ze blijven leven plus tien kinderen hebben.

De hele vlees industrie is er voor de rijkere landen, daarvoor wordt de hele wereld misbruikt, voor 1-3 van de wereldbevolking.
De rest doet het nog op de oude manier, geen dagelijks lapje vlees.

Bedenk maar eens wat er gaat gebeuren als die landen ook welvarender worden, minder bevolking gaan fokken en mee willen doen in die vlees industrie, er gebruik van willen gaan maken.
Nu al kan de aarde deze vleesconsumptie amper aan, nu al neemt het 70% van de landbouwgronden in, het kan dus helemaal niet voor iedereen zo.
Wat een ONZIN.

Nederland produceert al een overschot aan vlees, dus voor een land als Nederland is het geen probleem. Dat het niet kan in Afrika ivm watertekort, is een Afrikaans "probleem", oftewel zij zullen met minder vlees moeten doen.

Als wij hier in Nederland minder vlees gaan eten en vlees vervangen door graan e.d., verhelp je het probleem niet mee. Dan houden we NOG meer voedsel over en waarvoor is dat goed?(Dan exporteren we nog meer) We veroorzaken helemaal geen voedseltekort voor de armere landen, dat doen ze zelf.(Overpopulatie e.d.)
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_96936393
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:31 schreef Devion het volgende:

[..]

Antibiotica bestaat pas sinds 1928....(En bacterieën worden resistent, niet de mensen)

Er is totaal geen discussie nodig over megastallen. Ben je tegen megastallen, dan koop je biologisch vlees. Maar nee, ze willen het via slinkse wijze verbieden via de politiek en geschreeuw. Het interesseert me geen reet wat jij er van vind, zolang ik mijn goedkope vlees maar heb. Kortom laat je portemonnee spreken!

En over dierenwelzijn....Wat interesseert mij nou hoe die varkens leven?(Varkens eet ik sowieso niet, dat terzijde) Dat jij een emo mens bent "Aah kijk die zielige diertjes!", is jouw probleem, niet het mijne. Die diertjes zouden uberhaupt geen eens geleefd hebben zonder de grote vraag naar vlees en die vraag kan alleen beantwoordt worden door megastallen.

Daarnaast is vlees heeeeeel belangrijk voor je dieet.(Met name kip e.d.) Er zijn maar weinig goede eiwi'/vlees vervangers.
:|W :|W :|W
pi_96936427
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:|W :|W :|W
Je zou er maar eens inhoudelijk op in moeten gaan :')
- Epicurus
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:16:54 #161
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_96936569
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:31 schreef Devion het volgende:

Er is totaal geen discussie nodig over megastallen.
Die is er wel.
quote:
Ben je tegen megastallen, dan koop je biologisch vlees.
...en ondertussen betaal je mee via andere wegen.
quote:
Maar nee, ze willen het via slinkse wijze verbieden via de politiek en geschreeuw. Het interesseert me geen reet wat jij er van vind, zoals ik mijn goedkope vlees maar heb. Kortom laat je portemonnee spreken!
Op dit moment is het zo dat mensen die tegen de bio-industrie zijn op slinkse wijze meebetalen aan de vele gevolgen daarvan. Goedkoop vlees bestaat niet, je gaat maar gewoon betalen wat het kost.
quote:
Als je drogreden opzoekt in het woordenboek, zou dit daar prima in passen als voorbeeld.
quote:
Er zijn vrij veel eiwitvervangers, en de hoeveelheden vlees en dierlijk eiwit die de gemiddelde westerling binnenkrijgt zijn juist slecht voor de gezondheid. Sterker nog, uit onderzoek is gebleken dat een vegetarisch dieet zeer waarschijnlijk gezonder is.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_96936632
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:13 schreef Devion het volgende:
Het interesseert me geen reet wat jij er van vind, zolang ik mijn goedkope vlees maar heb. Kortom laat je portemonnee spreken!
Kinderarbeid zou je ook geen probleem vinden? Zolang jij maar aan goedkope kleding kan komen?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:18:59 #163
136 V.
pi_96936660
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:11 schreef Devion het volgende:

[..]

Wat een ONZIN.

Nederland produceert al een overschot aan vlees, dus voor een land als Nederland is het geen probleem. Dat het niet kan in Afrika ivm watertekort, is een Afrikaans "probleem", oftewel zij zullen met minder vlees moeten doen.

Als wij hier in Nederland minder vlees gaan eten en vlees vervangen door graan e.d., verhelp je het probleem niet mee. Dan houden we NOG meer voedsel over en waarvoor is dat goed?(Dan exporteren we nog meer) We veroorzaken helemaal geen voedseltekort voor de armere landen, dat doen ze zelf.(Overpopulatie e.d.)
Pffft... dit komt op mij over als omdraaiing.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:20:13 #164
37769 erodome
Zweefteef
pi_96936707
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:11 schreef Devion het volgende:

[..]

Wat een ONZIN.

Je snapt het nogsteeds niet he.

Om vlees te kunnen produceren moet er erg veel eten in die dieren, de grondstoffen voor dat eten komen maar zelden uit nederland zelf.
Die komen bv uit zuid amerika.

Om die grondstoffen te kunnen produceren is water nodig, is mest nodig, zijn bestrijdingsmiddelen nodig.
Hierdoor ontstaan er in andere landen water tekorten om grondstoffen te produceren voor ons veevoer, zij eten dat niet noch produceren ze erg veel vlees vanuit die hoek.

Voor 1 kilo veevoer zijn 5 tot 10 kilo aan grondstoffen nodig, voor 1 kilo veevoer zijn vele liters water nodig.
pi_96937090
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Je snapt het nogsteeds niet he.

Om vlees te kunnen produceren moet er erg veel eten in die dieren, de grondstoffen voor dat eten komen maar zelden uit nederland zelf.
Die komen bv uit zuid amerika.

Om die grondstoffen te kunnen produceren is water nodig, is mest nodig, zijn bestrijdingsmiddelen nodig.
Hierdoor ontstaan er in andere landen water tekorten om grondstoffen te produceren voor ons veevoer, zij eten dat niet noch produceren ze erg veel vlees vanuit die hoek.

Voor 1 kilo veevoer zijn 5 tot 10 kilo aan grondstoffen nodig, voor 1 kilo veevoer zijn vele liters water nodig.
Bron? Voedsel voor vee, komt gewoon uit Nederland hoor.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kinderarbeid zou je ook geen probleem vinden? Zolang jij maar aan goedkope kleding kan komen?
Kinderarbeid hebben we zelf ook gehad. Leuk is het niet nee, maar irrelevant voor de discussie

[ Bericht 10% gewijzigd door Devion op 17-05-2011 13:37:28 ]
- Epicurus
pi_96937855
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:28 schreef Devion het volgende:

[..]

[..]

In ''mijn'' topic willen ze juist geen bronnen want daar noemen ze het ''linkdump'' :')

De Bio-industrie

Hiero heb je een bron:

http://www.iucn.nl/onze_themas/soja/

Met de wereldwijde toename van de vleesconsumptie stijgt ook de vraag naar veevoer.
Dit bestaat voor een belangrijk deel uit soja. Dat zorgt voor een aantal grote problemen.

Van de totale EU-import van soja is 85% afkomstig van grootschalige plantages in Zuid-Amerika.
Voor de aanleg hiervan gaat jaarlijks een groot gebied natuur verloren. Hierdoor verdwijnen
behalve het Amazonewoud vooral de bossavanne (Cerrado) en het grootste wetland van Zuid-
Amerika (Pantanal).

Naast ontbossing, erosie en het verlies aan biodiversiteit hebben de sojaplantages ook nadelige
gevolgen voor het klimaat, omdat de regenval als gevolg van de ontbossing afneemt.

Verder ontstaan er door de plantages ook sociale problemen, zoals moderne slavernij of de
gedwongen onteigening van grond.

De rest kan je zelf lezen mocht je interesse hebben, maar ik ben bang dat je eigenlijk gewoon
helemaal geen interesse hebt maar gewoon kilo knallers wilt blijven vreten.

"mad world"
pi_96937953
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

Die is er wel.

[..]

...en ondertussen betaal je mee via andere wegen.

[..]

Op dit moment is het zo dat mensen die tegen de bio-industrie zijn op slinkse wijze meebetalen aan de vele gevolgen daarvan. Goedkoop vlees bestaat niet, je gaat maar gewoon betalen wat het kost.
Kortom, dan ben je tegen EU/NL subsidies voor landbouw.

En ja daar ben ik ook op tegen, maar dat staat los van megastallen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:16 schreef Verbal het volgende:
Als je drogreden opzoekt in het woordenboek, zou dit daar prima in passen als voorbeeld.

[..]

Er zijn vrij veel eiwitvervangers, en de hoeveelheden vlees en dierlijk eiwit die de gemiddelde westerling binnenkrijgt zijn juist slecht voor de gezondheid. Sterker nog, uit onderzoek is gebleken dat een vegetarisch dieet zeer waarschijnlijk gezonder is.

V.
Nee dat eerste is geen drogreden, het is een reden die jou niet bevalt.

Ik schreef ook expres eiwit/vleesvervangers, want in andere producten ga je geen vitamine B12 e.d. aantreffen en in mindere mate zink en ijzer.
- Epicurus
pi_96938522
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

In ''mijn'' topic willen ze juist geen bronnen want daar noemen ze het ''linkdump'' :')

De Bio-industrie

Hiero heb je een bron:

http://www.iucn.nl/onze_themas/soja/

Met de wereldwijde toename van de vleesconsumptie stijgt ook de vraag naar veevoer.
Dit bestaat voor een belangrijk deel uit soja. Dat zorgt voor een aantal grote problemen.

Van de totale EU-import van soja is 85% afkomstig van grootschalige plantages in Zuid-Amerika.
Voor de aanleg hiervan gaat jaarlijks een groot gebied natuur verloren. Hierdoor verdwijnen
behalve het Amazonewoud vooral de bossavanne (Cerrado) en het grootste wetland van Zuid-
Amerika (Pantanal).

Naast ontbossing, erosie en het verlies aan biodiversiteit hebben de sojaplantages ook nadelige
gevolgen voor het klimaat, omdat de regenval als gevolg van de ontbossing afneemt.

Verder ontstaan er door de plantages ook sociale problemen, zoals moderne slavernij of de
gedwongen onteigening van grond.

De rest kan je zelf lezen mocht je interesse hebben, maar ik ben bang dat je eigenlijk gewoon
helemaal geen interesse hebt maar gewoon kilo knallers wilt blijven vreten.
Kijk eindelijk een bron, daar kunnen we wat mee.

Dus het probleem ligt bij landen zoals Brazilië, dat Soja producten op een niet duurzame manier produceert. Waarom gaan we dan voor afschaffing van megastallen, is dat niet kortzichtig? Verbod op invoer op Soja producten vanuit Brazilië zou effectiever zijn als je wat tegen de milieuprobleematiek/sociale problemen zou willen doen.

Zoals: http://www.natuurenmilieu(...)nveevoervahl2009.pdf
- Epicurus
pi_96938642
quote:
Kinderarbeid hebben we zelf ook gehad. Leuk is het niet nee, maar irrelevant voor de discussie
Het is wel degelijk relevant, omdat jij kennelijk van mening bent dat de portemonnee bepaalt.
pi_96939165
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is wel degelijk relevant, omdat jij kennelijk van mening bent dat de portemonnee bepaalt.
Dus jouw vraag is dan of ik iets zou kopen als ik wist dat er kinderarbeid mee was gemoeid?

Waarschijnlijk wel.
- Epicurus
pi_96939521
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:15 schreef Devion het volgende:

[..]

Dus jouw vraag is dan of ik iets zou kopen als ik wist dat er kinderarbeid mee was gemoeid?

Waarschijnlijk wel.
Precies en daar valt of staat de hele discussie bij. Wanneer men de financiële kant doorslaggevend laat zijn is zal er altijd markt zijn voor ethisch minder verantwoorde productie methoden. Het is maar net wat je belangrijk vindt in het leven.
pi_96939643
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:25 schreef Tem het volgende:

[..]

Precies en daar valt of staat de hele discussie bij. Wanneer men de financiële kant doorslaggevend laat zijn is zal er altijd markt zijn voor ethisch minder verantwoorde productie methoden. Het is maar net wat je belangrijk vindt in het leven.
Daarom is deze discussie dus niet nodig, laat de portemonnee(Consument) spreken. :z
- Epicurus
pi_96939997
Jullie zijn uitgenodigd !

De Bio-industrie

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:00 schreef TonTeamAlders het volgende:
ReNero, FANNvanhetlaatsteuur en andere volgers van dit topic,

Interessante discussie voeren jullie hier. Zoals jullie wellicht weten - er is al eerder door FANNvanhetlaatsteuur op gewezen - wordt er momenteel op www.dialoogmegastallen.nl een discussie gevoerd over megastallen in Nederland en hoe daar in de toekomst mee om te gaan. We zouden het zeer waarderen als jullie ook op die plek jullie visie ten aanzien van megastallen uiteen willen zetten, op eenzelfde constructieve manier als jullie hier doen.

Alvast hartelijk dank en vriendelijke groeten,

Ton - Team Alders
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:36:50 #174
136 V.
pi_96942449
quote:

[..]

Nope. Grotendeels geïmporteerd uit Zuid-Amerika. Heffingsvrij.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:43:28 #175
136 V.
pi_96942766
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:46 schreef Devion het volgende:

[..]

Kortom, dan ben je tegen EU/NL subsidies voor landbouw.
Deels, maar daar had ik het niet over. Dus niet te snel met concluderen, ajb.
quote:
Nee dat eerste is geen drogreden, het is een reden die jou niet bevalt.
Welk 'eerste'? Dat over dierenleed? Tsja, dat is een 'mening' waar ik weinig begrip voor kan opbrengen, omdat je daarvoor in mijn optiek dermate empatisch disfunctioneel moet zijn dat een verdere discussie per definitie geen zin heeft. Maar idealistisch als ik ben probeer ik het toch: mijn opmerking over drogredenering gaat over jouw redenering dat we blij zouden moeten zijn met megastallen omdat die dieren opvangen die er anders niet zouden zijn geweest. Die redenering is zó krom dat ik je wil aanraden daar nog even over na te denken.
quote:
Ik schreef ook expres eiwit/vleesvervangers, want in andere producten ga je geen vitamine B12 e.d. aantreffen en in mindere mate zink en ijzer.
Je schreef ook dat vlees "heeeeel belangrijk" is voor je dieet. B12 is prima te halen uit (biologische) eieren of melk. Of uit bijvoorbeeld af en toe een stukje biologisch vlees. In ieder geval is er geen enkele reden om je elke dag vol te stouwen met kiloknallervlees (en dat is een beetje zoals jouw argumentatie overkomt).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')