abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:55:09 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_96706183
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:41 schreef Oda_Nobunaga het volgende:
Ik vind dat hele sterrengedoe met vleesproducten bij de AH echt onzinnig.

De keuringsdienst van waarde heeft er een tijd geleden nog een exposé over gedaan, en hoe het sterren systeem in elkaar zit is nogal misleidend. Een vleesproduct krijgt bijvoorbeeld al drie sterren wanneer de dieren één extra vierkante meter ruimte krijgen en af en toe vrij rond mogen lopen om buiten te grazen. Ja is misschien wel even leuk voor de diertjes, maar uiteindelijk worden ze alsnog gewoon 's nacht opgekropt en geslacht. En daar betaal je dan een extra een of twee euro voor. Eigenlijk betaal je dus alleen voor de illusie van 'eerlijker' vlees, misschien om een schuldgevoel af te kopen.

Is mooi gemarket, maar vooral de appie profiteert ervan.
Inderdaad, die hele biologische lobby is nogal onzinnig. Men wil gewoon goedkoop vlees, klaar. Als dat kan door megastallen, prima.

Je eigen scheel betalen aan zogenaamd biologisch vlees is voor veel mensen gewoonweg niet te doen. Prijs-kwaliteitsverhouding is totaal scheef.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_96706216
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:41 schreef Oda_Nobunaga het volgende:
Ik vind dat hele sterrengedoe met vleesproducten bij de AH echt onzinnig.

De keuringsdienst van waarde heeft er een tijd geleden nog een exposé over gedaan, en hoe het sterren systeem in elkaar zit is nogal misleidend. Een vleesproduct krijgt bijvoorbeeld al drie sterren wanneer de dieren één extra vierkante meter ruimte krijgen en af en toe vrij rond mogen lopen om buiten te grazen. Ja is misschien wel even leuk voor de diertjes, maar uiteindelijk worden ze alsnog gewoon 's nacht opgekropt en geslacht. En daar betaal je dan een extra een of twee euro voor. Eigenlijk betaal je dus alleen voor de illusie van 'eerlijker' vlees, misschien om een schuldgevoel af te kopen.

Is mooi gemarket, maar vooral de appie profiteert ervan.
pi_96706266
http://binnenland.nieuws.nl/519666

'Kip. Het meest veelzijdige of het meest mishandelde stukje vlees.' ???

pi_96706913
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:55 schreef Caland het volgende:

[..]

Inderdaad, die hele biologische lobby is nogal onzinnig. Men wil gewoon goedkoop vlees, klaar. Als dat kan door megastallen, prima.

Je eigen scheel betalen aan zogenaamd biologisch vlees is voor veel mensen gewoonweg niet te doen. Prijs-kwaliteitsverhouding is totaal scheef.
Dat valt wel mee. Ten eerste heb je dus bij bio-industrievlees dat er een heleboel kosten niet in de prijs zijn meegerekend omdat de belastingbetaler die betaalt. En als het om de prijs/kwaliteit gaat dan heeft de bio-industrie een probleem met de kwaliteit, aangezien het vaak kwaliteiten ontbeert die het vlees in beginsel wel heeft.

Dat moet dan kennelijk gecompenseerd worden met kwantiteit, maar bij de kwantiteitsdenken zit wat fout. Prijs per kilo, daar gaat het allemaal om, maar de ene kilo is de ander niet. Natuurlijk kun je veel mensen blij maken met een lap vlees van enorme afmeting, Nederlandse ogen zijn doorgaans wat gevoeliger dan smaakpapillen. Maar als je twee ons spek pp door een saus gooit is 18 euro de kilo misschien wel veel, maar het idee dat er twee ons spek doorheen zou moeten heeft van alles te maken met het feit dat er allemaal water in zit wat eerst moet verdampen, en pekel omdat roken niet goedkoop genoeg is, en omdat wat er dan overblijft nauwelijks smaak heeft omdat de input nooit goed is geweest.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_96707411
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bron: De Stentor

Al die Nederlanders kunnen wel roepen dat ze tegen de megastallen zijn, maar praatjes vullen geen gaatjes. Als je wilt dat varkens een goed leven hebben voor de slacht moet je biologisch varkensvlees gaan kopen, niet een beetje boe lopen roepen. Stemmen met je voeten en je Euro, niet met je mond.
Ik koop al tijden gelukkig varkensvlees. Als iedereen die vind dat het zo moet niet naar de kiloknaller of de supermarkt rent om daar zijn vlees te halen maar bij een slager die diervriendelijk vlees verkoopt, dan komen we er.
Door een beetje te roepen als je gevraagd wordt niet.

Feit, de meeste mensen gillen wel dat ze tegen megastallen zijn, maar van de 50 mensen die roepen tegen te zijn is er maar 1 die biologisch vlees koopt.
IDD
Ik koop ook geen bio vlees.
Die beesten hebben gvd meer lebensraum dan ik heb.
En als ik biologische prijzen moet gaan bekostiggen moet ik verkassen naar een kleiner huis of er een huisgenoot bijnemen.

Ik ben voor de bio industrie. Werkgelegenheid en goedkoop vlees
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_96707739
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:27 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik ben voor de bio industrie. Werkgelegenheid en goedkoop vlees
maar jij bent dan ook wel MEGA dom blijkt uit deze post :Y

Proefdieren

geeft niks oO< neem maar een kilo knaller , knap je van op (8>
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:38:18 #108
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_96707806
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

maar jij bent dan ook wel MEGA dom blijkt uit deze post :Y

Proefdieren

geeft niks oO< neem maar een kilo knaller , knap je van op (8>
Nee uit die linkdumps van jou hier blijkt veel intelligentie :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 12 mei 2011 @ 20:02:38 #109
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_96712297
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

We zijn voor heel veel producten toch al afhankelijk van het buitenland.
Denken dat we met de huidige landbouwproductie 17 miljoen burgers kunnen voeden met de moderne variatie en diversiteit die we nu kennen, is onzin.
Jij weet niet dat wij een van de grootste vleesleveranciers van Europa zijn? Hier wordt VEEL MEER vlees gefabriceerd dan wij Nederlanders zelf vreten.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 12 mei 2011 @ 20:26:01 #110
132605 kawotski
Il Dottore
pi_96713751
Laat eerst de wereldbevolking qua groei maar eens stoppen voordat we onszelf gaan beperken.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_96714273
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:02 schreef Verbal het volgende:

[..]

Jij weet niet dat wij een van de grootste vleesleveranciers van Europa zijn? Hier wordt VEEL MEER vlees gefabriceerd dan wij Nederlanders zelf vreten.

V.
Juist ! :Y

In ons land worden 3 keer zo veel varkens gehouden dan nodig is voor de nationale consumptie.
Het overschot wordt geëxporteerd.

en dan hebben we het alleen nog maar over de varkens...

De Bio-industrie

Dit zijn de Kippen:

In ons land worden extreem veel meer kippen gehouden dan nodig is voor de nationale
consumptie. Het overschot aan vlees en eieren wordt geëxporteerd.
De hoeveelheid kippenvlees die bovendien jaarlijks wordt ingevoerd, is ongeveer even groot als de
nationale behoefte daaraan. Er is dus eigenlijk helemaal geen mestkuikenindustrie nodig. Bovendien is de bijdrage van de pluimveehouderij aan het bruto binnenlandsproduct met 0,3 procent gering (bij 23 duizend banen).
http://www.animalfreedom.org/paginas/informatie/mestkuikens.html

En dit zijn de Koeien:
In ons land worden extreem veel meer dieren gehouden dan nodig is voor de nationale consumptie.
http://www.animalfreedom.org/paginas/informatie/koeien.html
pi_96750832
Meepraten over #megastallen en veehouderij in Nederland?
Dat kan op http://www.dialoogmegastallen.nl
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:01:30 #113
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_96750894
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

In ons land worden 3 keer zo veel varkens gehouden dan nodig is voor de nationale consumptie.
Ja, en daar vangen we ook een aanzienlijk geldbedrag voor. Uitstekend toch?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:02:12 #114
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_96750925
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:

Al die Nederlanders kunnen wel roepen dat ze tegen de megastallen zijn, maar praatjes vullen geen gaatjes. Als je wilt dat varkens een goed leven hebben voor de slacht moet je biologisch varkensvlees gaan kopen, niet een beetje boe lopen roepen. Stemmen met je voeten en je Euro, niet met je mond.
En zo is het.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_96751093
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:02 schreef popolon het volgende:

[..]

En zo is het.
Wat kun jij doen?

Financieel steunen
http://www.wakkerdier.nl/doneren.php

Diervriendelijk eten
http://www.wakkerdier.nl/diervriendelijk_eten.php

Kom in Actie
http://www.wakkerdier.nl/schud-wakker.php

vrijdag 13 mei 2011 @ 15:10:29 #116
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_96751241
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wat kun jij doen?

Financieel steunen
http://www.wakkerdier.nl/doneren.php

Diervriendelijk eten
http://www.wakkerdier.nl/diervriendelijk_eten.php

Kom in Actie
http://www.wakkerdier.nl/schud-wakker.php

[ link | afbeelding ]
Ik eet al jaren vrijwel alleen maar biologisch voedsel, zowel zuivel, vlees als groenten en fruit. ;) Vind zelf die megastallen ook niet wat maar nee lopen roepen en dan wel die plofkippen blijven kopen ....
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_96751318
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:10 schreef popolon het volgende:

Ik eet al jaren vrijwel alleen maar biologisch voedsel, zowel zuivel, vlees als groenten en fruit. ;) Vind zelf die megastallen ook niet wat maar nee lopen roepen en dan wel die plofkippen blijven kopen ....
Mjah, da's wel typerend, natuurlijk, zo zijn mensen nu eenmaal. Het is makkelijk en goedkoop om ja te klikken maar zodra het geld kost geeft men niet thuis.
pi_96751350
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:10 schreef popolon het volgende:

[..]

Als die Megastallen worden afgeschaft dan heb je straks geen "plofkippen'' meer,
dus dan kunnen ze die niet meer eten ook... ;)
pi_96751534
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mjah, da's wel typerend, natuurlijk, zo zijn mensen nu eenmaal. Het is makkelijk en goedkoop om ja te klikken maar zodra het geld kost geeft men niet thuis.
laten we ervan uitgaan dat de mensen die ECHT tegen de Bio-industrie en de Megastallen
zijn ook NU al Biologisch vlees eten en diegene die (als ze de moeite hebben genomen om
zich er enigzins in te verdiepen) zich er NU pas van bewust worden hoeveel dierenleed er aan
te pas komt en hoe slecht het Bio-industrie vlees is voor je gezondheid en het milieu ook bereid
zijn om iets meer te betalen voor hun stukje vlees en wellicht ook iets minder vaak vlees te eten.

3x per week goed vlees eten is nog altijd beter dan 7x per week rotzooi eten...
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:22:25 #120
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_96751651
Ik ben me er wel degelijk van bewust hoe dieren geslacht en gefokt etc. worden. Maar ik heb niet de illusie dat ik dat kan veranderen door een stuk vlees te kopen dat gemiddeld 2 euro duurder is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:23:21 #121
37769 erodome
Zweefteef
pi_96751692
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:26 schreef kawotski het volgende:
Laat eerst de wereldbevolking qua groei maar eens stoppen voordat we onszelf gaan beperken.
Maar die eten helemaal dat vlees niet, al dat vlees dat zo'n 70% van de landbouwgronden ter wereld nodig heeft om te kunnen voldoen aan de vraag is er oa voor ons, voor 1/3de van de wereldbevolking....

En we willen vanuit dat oogpunt ook helemaal niet dat de wereldbevolking daar afneemt, wie moet dan de grondstoffen voor ons veevoer verbouwen voor een appel en een ei zodat wij goedkoop vlees kunnen blijven eten?
Waar moeten wij dan onze overschotten kwijt, niet in de eigen markt, die willen we niet zo verzieken...
Waar mogen we dan bestrijdingsmiddelen gebruiken die hier niet mogen en andere stoffen die we hier niet mogen gebruiken, dan kunnen we niet meer zo goedkoop vlees produceren.

Die lekkere kiloknaller karbonade's komen misschien wel uit korea, waar ze wat meer toelaten als hier, of je eet wel europees vlees als je geluk hebt, maar dan zwaar gesubsidieerd waardoor je via belastingen e.d. alsnog de extra kosten betaald, ook van het vlees wat je niet eet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:25:19 #122
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_96751770
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:22 schreef Caland het volgende:
Ik ben me er wel degelijk van bewust hoe dieren geslacht en gefokt etc. worden. Maar ik heb niet de illusie dat ik dat kan veranderen door een stuk vlees te kopen dat gemiddeld 2 euro duurder is.
Vaak hoeft 't niet echt duurder te zijn. Daarbij komt kijken dat 't zoveel beter smaakt en stukken gezonder is.

Als je de mogelijk hebt om in bulk te kopen en een (grote) diepvriezer hebt, zit je op rozen.
pi_96751779
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

laten we ervan uitgaan dat de mensen die ECHT tegen de Bio-industrie en de Megastallen
zijn ook NU al Biologisch vlees eten en diegene die (als ze de moeite hebben genomen om
zich er enigzins in te verdiepen) zich er NU pas van bewust worden hoeveel dierenleed er aan
te pas komt en hoe slecht het Bio-industrie vlees is voor je gezondheid en het milieu ook bereid
zijn om iets meer te betalen voor hun stukje vlees en wellicht ook iets minder vaak vlees te eten.

3x per week goed vlees eten is nog altijd beter dan 7x per week rotzooi eten...
Ik ben het met je eens, feit is dat een mens niet meer dan 70 gram vlees per dag nodig heeft, met andere woorden, je kan ook overwegen om hetzelfde uit te geven en minder vlees te eten maar dan wel goed vlees.

Moet er even bij vermelden dat ik een aandeel heb in 2 ecologische boerderijen in Wales en dat ik dus niet objectief ben in deze, maar dat terzijde, ecologisch smaakt imho beter en het is gezonder voor mens en dier. De keerzijde is dat de opbrengst veel lager is, dwz per vierkante meter, en dat het voeden van de wereldbevolking op ecologische basis op dit moment onhaalbaar is met ecologische methodes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2011 15:25:53 ]
  Moderator vrijdag 13 mei 2011 @ 15:25:58 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_96751801
van mij mogen varkens best in megastallen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_96751813
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:22 schreef Caland het volgende:
Ja, dat kan je wel !
Want je bent namelijk niet de enige...
Dus iedereen die vanaf nu inziet dat het toch ECHT beter is om over te stappen op
Biologisch vlees is weer een stapje vooruit !

Bovendien kan je wakker Dier al steunen voor 3 euro per maand.
Wakker Dier krijgt namelijk geen cent subsidie zoals nog steeds veel mensen denken,
De Bio-industrie krijgt miljoenen per jaar aan subsidie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')