Inderdaad, die hele biologische lobby is nogal onzinnig. Men wil gewoon goedkoop vlees, klaar. Als dat kan door megastallen, prima.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:41 schreef Oda_Nobunaga het volgende:
Ik vind dat hele sterrengedoe met vleesproducten bij de AH echt onzinnig.
De keuringsdienst van waarde heeft er een tijd geleden nog een exposé over gedaan, en hoe het sterren systeem in elkaar zit is nogal misleidend. Een vleesproduct krijgt bijvoorbeeld al drie sterren wanneer de dieren één extra vierkante meter ruimte krijgen en af en toe vrij rond mogen lopen om buiten te grazen. Ja is misschien wel even leuk voor de diertjes, maar uiteindelijk worden ze alsnog gewoon 's nacht opgekropt en geslacht. En daar betaal je dan een extra een of twee euro voor. Eigenlijk betaal je dus alleen voor de illusie van 'eerlijker' vlees, misschien om een schuldgevoel af te kopen.
Is mooi gemarket, maar vooral de appie profiteert ervan.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:41 schreef Oda_Nobunaga het volgende:
Ik vind dat hele sterrengedoe met vleesproducten bij de AH echt onzinnig.
De keuringsdienst van waarde heeft er een tijd geleden nog een exposé over gedaan, en hoe het sterren systeem in elkaar zit is nogal misleidend. Een vleesproduct krijgt bijvoorbeeld al drie sterren wanneer de dieren één extra vierkante meter ruimte krijgen en af en toe vrij rond mogen lopen om buiten te grazen. Ja is misschien wel even leuk voor de diertjes, maar uiteindelijk worden ze alsnog gewoon 's nacht opgekropt en geslacht. En daar betaal je dan een extra een of twee euro voor. Eigenlijk betaal je dus alleen voor de illusie van 'eerlijker' vlees, misschien om een schuldgevoel af te kopen.
Is mooi gemarket, maar vooral de appie profiteert ervan.
Dat valt wel mee. Ten eerste heb je dus bij bio-industrievlees dat er een heleboel kosten niet in de prijs zijn meegerekend omdat de belastingbetaler die betaalt. En als het om de prijs/kwaliteit gaat dan heeft de bio-industrie een probleem met de kwaliteit, aangezien het vaak kwaliteiten ontbeert die het vlees in beginsel wel heeft.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Inderdaad, die hele biologische lobby is nogal onzinnig. Men wil gewoon goedkoop vlees, klaar. Als dat kan door megastallen, prima.
Je eigen scheel betalen aan zogenaamd biologisch vlees is voor veel mensen gewoonweg niet te doen. Prijs-kwaliteitsverhouding is totaal scheef.
IDDquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bron: De Stentor
Al die Nederlanders kunnen wel roepen dat ze tegen de megastallen zijn, maar praatjes vullen geen gaatjes. Als je wilt dat varkens een goed leven hebben voor de slacht moet je biologisch varkensvlees gaan kopen, niet een beetje boe lopen roepen. Stemmen met je voeten en je Euro, niet met je mond.
Ik koop al tijden gelukkig varkensvlees. Als iedereen die vind dat het zo moet niet naar de kiloknaller of de supermarkt rent om daar zijn vlees te halen maar bij een slager die diervriendelijk vlees verkoopt, dan komen we er.
Door een beetje te roepen als je gevraagd wordt niet.
Feit, de meeste mensen gillen wel dat ze tegen megastallen zijn, maar van de 50 mensen die roepen tegen te zijn is er maar 1 die biologisch vlees koopt.
maar jij bent dan ook wel MEGA dom blijkt uit deze postquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:27 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik ben voor de bio industrie. Werkgelegenheid en goedkoop vlees
Nee uit die linkdumps van jou hier blijkt veel intelligentiequote:Op donderdag 12 mei 2011 18:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
maar jij bent dan ook wel MEGA dom blijkt uit deze post![]()
Proefdieren
geeft niksneem maar een kilo knaller , knap je van op
Jij weet niet dat wij een van de grootste vleesleveranciers van Europa zijn? Hier wordt VEEL MEER vlees gefabriceerd dan wij Nederlanders zelf vreten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We zijn voor heel veel producten toch al afhankelijk van het buitenland.
Denken dat we met de huidige landbouwproductie 17 miljoen burgers kunnen voeden met de moderne variatie en diversiteit die we nu kennen, is onzin.
Juist !quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:02 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jij weet niet dat wij een van de grootste vleesleveranciers van Europa zijn? Hier wordt VEEL MEER vlees gefabriceerd dan wij Nederlanders zelf vreten.
V.
Ja, en daar vangen we ook een aanzienlijk geldbedrag voor. Uitstekend toch?quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
In ons land worden 3 keer zo veel varkens gehouden dan nodig is voor de nationale consumptie.
Het overschot wordt geëxporteerd.
En zo is het.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Al die Nederlanders kunnen wel roepen dat ze tegen de megastallen zijn, maar praatjes vullen geen gaatjes. Als je wilt dat varkens een goed leven hebben voor de slacht moet je biologisch varkensvlees gaan kopen, niet een beetje boe lopen roepen. Stemmen met je voeten en je Euro, niet met je mond.
Wat kun jij doen?quote:
Ik eet al jaren vrijwel alleen maar biologisch voedsel, zowel zuivel, vlees als groenten en fruit.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wat kun jij doen?
Financieel steunen
http://www.wakkerdier.nl/doneren.php
Diervriendelijk eten
http://www.wakkerdier.nl/diervriendelijk_eten.php
Kom in Actie
http://www.wakkerdier.nl/schud-wakker.php
[ link | afbeelding ]
Mjah, da's wel typerend, natuurlijk, zo zijn mensen nu eenmaal. Het is makkelijk en goedkoop om ja te klikken maar zodra het geld kost geeft men niet thuis.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:10 schreef popolon het volgende:
Ik eet al jaren vrijwel alleen maar biologisch voedsel, zowel zuivel, vlees als groenten en fruit.Vind zelf die megastallen ook niet wat maar nee lopen roepen en dan wel die plofkippen blijven kopen ....
Als die Megastallen worden afgeschaft dan heb je straks geen "plofkippen'' meer,quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:10 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik eet al jaren vrijwel alleen maar biologisch voedsel, zowel zuivel, vlees als groenten en fruit.Vind zelf die megastallen ook niet wat maar nee lopen roepen en dan wel die plofkippen blijven kopen ....
laten we ervan uitgaan dat de mensen die ECHT tegen de Bio-industrie en de Megastallenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, da's wel typerend, natuurlijk, zo zijn mensen nu eenmaal. Het is makkelijk en goedkoop om ja te klikken maar zodra het geld kost geeft men niet thuis.
Maar die eten helemaal dat vlees niet, al dat vlees dat zo'n 70% van de landbouwgronden ter wereld nodig heeft om te kunnen voldoen aan de vraag is er oa voor ons, voor 1/3de van de wereldbevolking....quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:26 schreef kawotski het volgende:
Laat eerst de wereldbevolking qua groei maar eens stoppen voordat we onszelf gaan beperken.
Vaak hoeft 't niet echt duurder te zijn. Daarbij komt kijken dat 't zoveel beter smaakt en stukken gezonder is.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:22 schreef Caland het volgende:
Ik ben me er wel degelijk van bewust hoe dieren geslacht en gefokt etc. worden. Maar ik heb niet de illusie dat ik dat kan veranderen door een stuk vlees te kopen dat gemiddeld 2 euro duurder is.
Ik ben het met je eens, feit is dat een mens niet meer dan 70 gram vlees per dag nodig heeft, met andere woorden, je kan ook overwegen om hetzelfde uit te geven en minder vlees te eten maar dan wel goed vlees.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
laten we ervan uitgaan dat de mensen die ECHT tegen de Bio-industrie en de Megastallen
zijn ook NU al Biologisch vlees eten en diegene die (als ze de moeite hebben genomen om
zich er enigzins in te verdiepen) zich er NU pas van bewust worden hoeveel dierenleed er aan
te pas komt en hoe slecht het Bio-industrie vlees is voor je gezondheid en het milieu ook bereid
zijn om iets meer te betalen voor hun stukje vlees en wellicht ook iets minder vaak vlees te eten.
3x per week goed vlees eten is nog altijd beter dan 7x per week rotzooi eten...
Ja, dat kan je wel !quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:22 schreef Caland het volgende:
Ik ben me er wel degelijk van bewust hoe dieren geslacht en gefokt etc. worden. Maar ik heb niet de illusie dat ik dat kan veranderen door een stuk vlees te kopen dat gemiddeld 2 euro duurder is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |