Hahaha goed onthouden, en jaquote:Op maandag 9 mei 2011 12:55 schreef Takkembah het volgende:
Over filet american gesproken, die van jou was maar tot vandaag goed of niet Poppedein![]()
????
Heb je al medicijnen gehad van de huisarts voor het overgeven?quote:Op maandag 9 mei 2011 13:06 schreef Jipster het volgende:
haha die filet american! Poppedein ik help het hopen dat volgende bakje door jouzelf wordt leeggegeten!
Welkom Skippy!
Hier even een baalmomentje, nu 14 weken zwanger en nog steeds misselijk en overgeven, gelukkig niet elke dag, maar vaker dan me lief is. Ik hoop zo dat dat wel overgaat.
Verder had ik de hoop op een mooi acneloos-huidje, maar vooralsnog is deze niet gesignaleerd..
Ach ik blijf maar hopen..
Je koopt ze niet maar huurt ze bij een thuiszorgwinkel in je woonplaats. Wordt vergoed door je verzekering.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:53 schreef cleany het volgende:
ik kan het niet terug vinden, maar weet iemand bij wat voor winkels je die bedklossen kan kopen?
Hier kun je met cycluslengte en mogelijke ovlutatie invoeren. Nogmaals; geen idee of het echt zo is hoor.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:50 schreef mefke79 het volgende:
Takkembah, als jouw verhaal klopt, geldt het dan ook andersom? Dus met een kortere cyclusduur dat je dan ook eerder bevalt? Zou mooi zijn, dan mag ik hoop hebben.
Ik eet gewoon veel sla, komkommer, tomaat, momenteel wat rauwe worteltjes als snack... Met wat aard en een stukje vlees of met wat pasta.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:50 schreef mefke79 het volgende:
Jipster, ik heb 2200 collega's en een groot deel daarvan kent mij (en ik hen niet) dus ik heb het ook alleen de directe collega's persoonlijk verteld.
Takkembah, als jouw verhaal klopt, geldt het dan ook andersom? Dus met een kortere cyclusduur dat je dan ook eerder bevalt? Zou mooi zijn, dan mag ik hoop hebben.
Al ben ik dan nog geen echte LLM' er, ik begin wel last te krijgen van wat ik herken als 'laatste loodjes' kwaaltjes. Ik heb totaal geen honger meer. En als ik dan wat eet, dan moet het licht verteerbaar en koud zijn. Dus wel groenten, maar alleen sla etc. Ik heb daar normaal in de zomer al 'last' van, maar nu helemaal. En normaal pak ik dan maar biefstukjesreepjes etc in de sla, maar dat wordt em nu niet. En handig joh, dat je dan wel voor twee echte carnivoren eten moet gaan bedenken...
effe nagekeken, onze thuiszorgwinkel meldt dat het lenen gaat op basis van de AWBZ, dus dat het wettelijk geregeld is en niets te maken heeft met je verzekering. Ik denk dat aanvullende dingen dan wel via de verzekering lopen.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Je koopt ze niet maar huurt ze bij een thuiszorgwinkel in je woonplaats. Wordt vergoed door je verzekering.
Ik heb hem niet in huis gehaald, ik begin wel gewoon thuis met bevallen en ga dan halverwege naar het ziekenhuis.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
Heb je trouwens een po/ondersteek echt nodig als je in het ziekenhuis gaat bevallen?
Fijn zijn zulke reacties hequote:Op maandag 9 mei 2011 14:20 schreef miss-jones25 het volgende:
![]()
Gefeliciteerd proj Skippy
Gister familie feestje gehad en maar de hele familie op de hoogte gebracht van het nieuws dat het er niet 1 maar 2 zijn, dacht ben ik daar ook vanaf, aangezien niet iedereen even blij voor ons is.
Als wij t maar zijn toch
Nee ik was er zelf niet bij. En dat is maar goed ook. Maar aan de andere kant ze is toch al de zeur van de familie. Dus ze heeft van mijn ooms en tantes en mijn ouders de wind al van voren gehad daarover.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:30 schreef mefke79 het volgende:
MeNicole en je hebt niet geslagen? Dat vind ik knap, dat zou mijn eerste reactie geweest zijn geloof ik...(Hormonen he...normaal ben ik niet zo).
.
Bij mij strepen ze (de verloskundigepraktijk) altijd het "nuchter" gedeelte door op de labbrief. Vinden ze onzin bij een zwangere vrouw. Ziekenhuis zegt daar ook nooit iets over.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:09 schreef SummerBreeze het volgende:
Nare reacties blijf je altijd houden helaas. Hier nog wat gedonder met een familielid dat zich niet echt gehouden heeft aan ons verzoek (wat we volgens ons gedaan hebben) om het nog even voor zich te houden. Dat geeft ook een beetje een nare smaak in de mond.
Vanmorgen bloed laten prikken. Niets raars, gewoon het standaard 'ik ben net zwanger en krijg een lab-brief van de verloskundige mee'. Man dat viel nog tegen, nuchter blijven. Ik kon op zijn vroegst om 8 uur op de prikpoli terecht, maar ik wordt sinds ik zwanger ben dus misselijk als ik een lege maag heb. Hele tijd op weg naar het lab zitten kokhalzen.
Eenmaal in de wachtkamer ging het wel weer (om de een of andere reden lijkt mijn maag tot rust te komen door de geur van Dettol/ontsmettingsmiddel/typische ziekenhuislucht). Na een klein half uurtje op mijn beur wachten werd er eerst een paar keer misgeprikt, dus moest er overgeschakeld worden naar mijn andere arm.
Halverwege het derde buisje (van de 5) werd ik helemaal licht in mijn hoofd, echt heel erg misselijk en slap. Daardoor raakte ik een soort van in paniek waardoor ik huilend bij de prikmeneer in de stoel zat.
Gelukkig was mijn vriend mee naar de poli, dus die kon me mooi helpen met het naar de cafetaria lopen waar ik een heerlijk, zoet pecannotenbroodje heb gegeten. Ik voelde de suiker gewoon door mijn lijf gaan. Heerlijk was dat.
Heb ik ook nog geprobeerd, maar ik zou nuchter moeten zijn ivm het testen op suikerziekte. Kans daarop is volgens de verloskundige groot omdat ik overgewicht heb en bijna mijn hele familie diabetes type II heeft. Vandaar dus nuchter. Het voordeel van zoveel diabetici (waaronder mijn vader) is dat ik zonder problemen zelf een dagcurve kan prikken als ik het idee heb dat er iets van suiker gaande is...quote:Op maandag 9 mei 2011 15:13 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Bij mij strepen ze (de verloskundigepraktijk) altijd het "nuchter" gedeelte door op de labbrief. Vinden ze onzin bij een zwangere vrouw. Ziekenhuis zegt daar ook nooit iets over.
Er zijn er bij mij in de gemeente gelukkig een hoop (twee in mijn eigen woonplaats, een in de plaats hier naast, en 6 in de woonplaats waar mijn vriend werkt en ik op de trein stap naar mijn werk (waaronder dus 1 ziekenhuis)). Daardoor is het nooit overal heel erg druk. Zeker niets als je om 5 minuten voor 8 in het ziekenhuis staat waar de poli om 8 uur open gaat. Ik zie er dus niet zo heel erg tegenop om nog eens te laten prikken. Volgende keer echter niet op maandag, want ik vreet de laatste tijd op zondag de voorraad sultana's op heb ik gemerkt en dan heb ik dus niets te eten als ik daar vandaan kom. Elke keer een duur broodje ut de cafetaria is nou ook weer niet de bedoeling.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:23 schreef p_iglet het volgende:
De ellende van die irritante bloedprikpoli's is dat ze maar beperkt open zijn en dan ook ngo eens giga wachttijden ehbben.
Hallo ik werk fulltime ++.
En ze zijn mijn lab ook nog eens een keer kwijt geweest... Dus nu moet ik deze week echt nog ff opnieuw prikken, want dat "ik ben net zwanger en moet dus bloedprikken lab" is hier met ruim 24 weken nog steeds niet gedaan. Regel je een halve middag vrij, kom je om 3 uur op de bloedprikpoli die tot 4 uur open is. Ja sorry wij hebben al zoveel wachtenden u kunt geen nummertje meer trekken, komt u een andere dag maar terug.
het ziekenhuis in Voorburg heeft ook 's avonds bloedprikken.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:23 schreef p_iglet het volgende:
De ellende van die irritante bloedprikpoli's is dat ze maar beperkt open zijn en dan ook ngo eens giga wachttijden ehbben.
En ze zijn mijn lab ook nog eens een keer kwijt geweest... Dus nu moet ik deze week echt nog ff opnieuw prikken, want dat "ik ben net zwanger en moet dus bloedprikken lab" is hier met ruim 24 weken nog steeds niet gedaan. Regel je een halve middag vrij, kom je om 3 uur op de bloedprikpoli die tot 4 uur open is. Ja sorry wij hebben al zoveel wachtenden u kunt geen nummertje meer trekken, komt u een andere dag maar terug.
2 keer. Ligt volgens mij aan je bloedgroep ofzo. Ik moet in ieder geval week 30 weer.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:50 schreef Cyntiaa het volgende:
Bloedprikken![]()
Woensdag wel suiker prikken en urine mee..
Moet er trouwens 1 of 2 keer geprikt worden tijdens de zwangerschap?
Ja ik heb er ook een hekel aan. Totdat het weer klaar is en ik bedenk dat de stress erger was dan het prikken zelfquote:Op maandag 9 mei 2011 15:59 schreef Cyntiaa het volgende:
Jippie... Ik zit ook in de 30e week straks. Ik heb zo'n hekel aan bloedprikken! Stress....
Als je vanavond nog wat gaat stoeien komt ze misschien inderdaad morgen!!quote:Op maandag 9 mei 2011 14:42 schreef The_Tankgirl het volgende:
Nou, mijn nichtje zegt vanavond,
Ik denk morgen,
Mijn vriend dacht de 13e
Toen keek ik zo naar hem:![]()
![]()
![]()
En zei hij: misschien komt ze vanavond?
Ik dus ook haha stelletje junkiesquote:Op maandag 9 mei 2011 16:21 schreef Vlindur het volgende:
Ik moet elke controle bloedprikken![]()
Levert vaak van die mooie blauwe plekken op. Ik lijk wel een junkie aan het einde van de zwangerschap door al die gaatjes van de naalden
je loopt toch je co-schappen in een ziekenhuis? kan je je collega's toch gewoon laten prikken en dan langs het lab brengen?quote:Op maandag 9 mei 2011 15:23 schreef p_iglet het volgende:
Ik kreeg de link vanochtend ook al van Keshetquote:Op maandag 9 mei 2011 17:04 schreef Jipster het volgende:
Vlindur: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)erschap-getest.dhtml
Wist je dit al? Kan dat iets zijn voor jou?
Je kunt nu in ieder geval van je dochter genietenquote:Op maandag 9 mei 2011 17:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben van de magnesium af dus lekker bij mijn dochter geweest. Maar wat is ze klein zeg en zo bijzonder dat dat helemaal van ons os
Helaas is het spugen nog niet over. Waarschijnlijk uitwerking van de medicatie en ik ben heel erg moe.
Ik had t wel ergens gemeld jaquote:Op maandag 9 mei 2011 13:39 schreef Takkembah het volgende:
Jipster en tweeoogje, hoe was het vertellen bij jullie gegaan? Jullie gingen dat toch doen dit weekend, of moet ik gewoon teruglezen??
Nee, geen last van. Maar mijn bloeddruk zweeft meestal zo rond de 110/60, mijn lichaam is het kennelijk gewoon gewend. Ben benieuwd of ie nog lager gaat dan dat.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef bitterend het volgende:
Wauw dat is inderdaad aan de lage kant! heb je niet dat als je opstaat dat alles zwart wordt? dat heb ik en mijn bloeddruk is 110/55
Susie ik ook niet hoor!
Zoute drop, chips, bouillon etc. Ik zei ook al tegen mijn man: ik offer me wel op en eet die zak zoute chips wel leeg.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:50 schreef Susie het volgende:
Poeh, lage bloeddruk hoor GWS. Wat is het ook alweer dat je het beste kan eten om het omhoog te krijgen? Drop? Of dat juist net weer niet? Zou niet erg zijn in ieder geval![]()
Gelukkig zijn er meer mensen die niet nuchter zijn wezen bloedprikken... dacht al dat ik zo'n muts was
Eva Lynn.quote:
Wat leuk dat het schopt!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:58 schreef Kleurdoos het volgende:
ik droom alleen nog maar over baby's![]()
en vanmorgen toen ik wakker werd,lag die kleine pipo volgens mij helemaal bovenop want ik had een echt hard bolletje. die nu weer vertrokken is
maar t schopt wel!
heb je wel de meisjeskleren in de winkel eens bekeken??? Voor jongens is veeeeeeel minder keuze... ;-)quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:09 schreef Kleurdoos het volgende:
en toch wil ik stiekem best graag een jongetje![]()
ja...dat is een reden...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:17 schreef Zana het volgende:
[..]
heb je wel de meisjeskleren in de winkel eens bekijken??? Voor jongens is veeeeeeel minder keuze... ;-)
ik heb een tweejarige dochter, dus ik denk dat het antwoord ja isquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:17 schreef Zana het volgende:
[..]
heb je wel de meisjeskleren in de winkel eens bekeken??? Voor jongens is veeeeeeel minder keuze... ;-)
Ah dat is super KD.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:40 schreef Kleurdoos het volgende:
EN IK KOM HIER FF JOMPELEN WANT IK BEN HOOGSTWAARSCHIJNLIJK NET AANGENOMEN ALS TEAMLEIDSTER BIJ EEN NIET NADER TE NOEMEN UITZENDBUREAU HIER!! TERWIJL IK ZWANGER BEN \O/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
nope, ik zou namelijk nog promotie krijgen, tot die flikker hoorde dat ik zwanger was. opeens bleek er helemaal geen andere functie meer te zijnquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:05 schreef Poppedein het volgende:
Daaaag, sorry, moest eerst mn meisje nog even naar t KDV brengen en daarna teveel geld uitgeven in de stad, dus vandaar mn late *Meld*... Nog altijd alles rustig.. Ik begin nu echt in de fase te komen dat ik teleurgesteld ben als ik 's ochtends wakker wordt..wéér niets gebeurd vannacht
TankgirlWachten is gewoon shit, helemaal als je zo weinig mobiel bent/wordt gemaakt.Het zijn echt de allerlaatste dagen meisje... Elke dag is er 1 te lang, maar bedenk je goed dat al zou t nog 2 weken duren..uiteindelijk is dat niets op een een mensenleven, ze is er sowieso snel!!
KDWat ontzettend goed zeg!! Ik was trouwens in de veronderstelling dat jij je huidige baan helemaal top vond? Toch niet dus?
Ik vind het enorm truttig van mezelf, maar ik ga er geregeld even in de stoel zitten mijmeren of wat rommelen in de lades met kleertjes en spullekes...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:08 schreef Poppedein het volgende:
DankjewelIk ben er ook heel blij mee, Terwijl ik er voor mn gevoel veel minder mee bezig geweest ben dan met Lena's kamertje destijds.. Het is weer zo'n fijn plekje om te zijn
Ik zou ook liever thuis bevallen hoor.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:33 schreef Ienemini het volgende:
alleen begrijpt niemand dat ik liever doorloop nog even en thuis beval........
Ben ik nu zo mutserig???
Ik snap wel dat je liever thuis wilt bevallen, dat zou ik ook hebben, ondanks het overtijd lopen. Ik zou liever dan nog even door willen bijten met een garantie voor een thuisbevalling.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:33 schreef Ienemini het volgende:
alleen begrijpt niemand dat ik liever doorloop nog even en thuis beval........
Ben ik nu zo mutserig???
je weet wat je te doen staat he, prostaglandingesenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:40 schreef Ienemini het volgende:
hehe jullie meningen doen me goed... Tja het is nog een paar dagen stel dat het wel gebeurd...
Dan ben ik liever thuis in mn oude vertrouwde omgeving dan dat ik in een ziekenhuis bed moet liggen en op een verloskamer... Ik ben er 1 keer geweest, en gaf een nogal benauwd gevoel.
ik hoop het zo...
Dan hoef je zeker niet meer te twijfelen aan je zwangerschapquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:11 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb weer een heerlijke eierpannenkoek opmét mosterdsaus
dankjequote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:04 schreef Sannne het volgende:
Aww wat een mooie beebjes! Die van Bitterend in de buik en die van F_R op de buik![]()
![]()
Geniet er lekker van allebei!!
omg.....lol vies!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:11 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb weer een heerlijke eierpannenkoek opmét mosterdsaus
Het meisje woog bij de geboorte 1710 gramquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:24 schreef Jeetjejom het volgende:
Bitterend, mooie echo!
F_R, wat een droppie! (maar heb ik haar gewicht nu gemist, ik ga nog even in het babytopic kijken)
LLM's veel sterkte!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik gok op 13 meiquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:56 schreef Poppedein het volgende:
Oh dat weet ik niet hoor Cyntiaa, de groeiecho rond 30 wkn is niet standaard, maar wij doen m wel in de praktijk en daar zit BJ ook, dus vandaar![]()
Nog alles veeeeelste rustig hier BJ.. Morgen is de datum die mn lief steeds geroepen heeft`..ik ben benieuwd
Mag hoor, die aanrij-tijd is peanutsquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:01 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik gok op 13 meisorry!
en ik wil ook in je praktijk![]()
Wij willen ook wachten tot 11/12 weken hoor. Wat mij betreft kan het ook na 7 weken (mits de 1e echo goed is) maarquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:35 schreef GirlGoneBad het volgende:
Aan de 'net-zwangeren'; Ik zie allemaal dat jullie het allemaal al verteld hebben aan je familie, vrienden en werk?
Ben ik er dan nog echt eentje van de oude stempel door te zeggen 'ik zeg niks tot 12 weken'?
Manlief wil het eigenlijk volgende week al doen, we hebben dan op donderdag de echo en dan ben ik 8 weken, maar ik voel me daar toch op één of andere manier toch niet prettig bij.
T schone Drentsche landquote:
Dat ken ik niet! dank voor de tip! even kijken hoe laat het komtquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:33 schreef Kyara het volgende:
Nog even een tv tip: a.s. woensdag op ned1 begint een nieuw seizoen van Babyboom. Heb het 1e seizoen niet gezien maar het klinkt wel leuk.
Drenthequote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:09 schreef Poppedein het volgende:
[..]
T schone Drentsche landZo'n 176km bij jou vandaan
ja, dat dus. Het is vandaag dinsdag en niet donderdag....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:05 schreef Sannne het volgende:
Ik zie trouwens dat het 18 mei pas begint..
Geen idee! Ht is hier nu niet meer zo heet. Wel benauwd, misschien heeft het daarmee te maken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:58 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dat ken ik niet! dank voor de tip! even kijken hoe laat het komt
Aventura wat bizar dat je nu pas die klachten heb! komt het misschien door de hitte dat je geen eet lust hebt?
Kijk, dit wist ik dus allemaal niet. Dank voor de info!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:31 schreef Keshet het volgende:
Vragen zijn nooit dom Aventura en zeker vragen die je voorbereiden op het voeden van je kindje niet.
Normaal gesproken kan een baby het prima redden op de 1e druppels borstvoeding, het colostrum.
Heel soms lukt dat niet, als het kindje of de moeder bijvoorbeeld te ziek is of als het kindje te hard afvalt of als de borstvoeding om wat voor reden dan ook niet snel genoeg op gang komt. na een Na een keizersnede komt de borstvoeding vaak wat moeilijker op gang.
In bovenstaande situaties kan tijdelijk bijvoeden inderdaad een optie zijn. Je kunt ook pakjes kant en klare kunstvoeding kopen, dat is misschien makkelijker om als reserve in huis te hebben.
Dus: Ja, het kan zo zijn dat tijdelijk bijvoeden nodig is maar het is niet standaard. 't is alleen zo rot om midden in de nacht op zoek te moeten naar kunstvoeding dus is het echt geen slecht plan om een paar pakjes in huis te hebben liggen.
Deze vraag kun je trouwens misschien beter nog een keer in het borstvoedingtopic stellen; daar zitten mensen die er echt veel van weten. Ik ben ook maar een leek.
Oh, tijdens je instructie zal het inderdaad ook wel voorbij komen!
Dankjewel Ferrari en ik duim van harte terug dat je misselijkheid snel over mag zijn.quote:
Dan moet je nog zo'n 25x postenquote:Op woensdag 11 mei 2011 07:51 schreef Aventura het volgende:
Mocht ik deze sluiten, wil iemand dan een nieuwe openen, ik ben op mijn HTC!
Keep your head up dame!quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:42 schreef Poppedein het volgende:
eigen baas hè, dus nooit helemaal echt verlof helaas...
Bah ik heb echt n off-day vandaag geloof ik, tis nog maar net half 9 geweest en ik heb de eerste jankbui er al op zitten. Ik kan zo weinig van Lena hebben nu en dat vind ik vervolgens weer zooo niet leuk van mezelf. Wat zou ik graag de hele dag in t donker in mn bed gaan liggen wachten op weeën, pfff.
Het ligt eraan, ik ben ook eigen baas, en ik heb toch echt wel verlof! Hoewel ik erg geneigd ben om thuis verder te werken... Ik zit dan ook in een v.o.f. met familie, en die nemen mijn taken op dit moment over.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:42 schreef Poppedein het volgende:
eigen baas hè, dus nooit helemaal echt verlof helaas...
Bah ik heb echt n off-day vandaag geloof ik, tis nog maar net half 9 geweest en ik heb de eerste jankbui er al op zitten. Ik kan zo weinig van Lena hebben nu en dat vind ik vervolgens weer zooo niet leuk van mezelf. Wat zou ik graag de hele dag in t donker in mn bed gaan liggen wachten op weeën, pfff.
Haha, geniet er nog maar lekker vanquote:Op woensdag 11 mei 2011 08:46 schreef Takkembah het volgende:
even snel Meldt zonder bijlees.....! Moeten snel boodschappen doen.
weer heerlijk geslapen, wat zal ik dat missen straks
Ja maar dan geniet je weer van een heeeerlijk vers gebakken baby.. hoop ikquote:Op woensdag 11 mei 2011 08:46 schreef Takkembah het volgende:
even snel Meldt zonder bijlees.....! Moeten snel boodschappen doen.
weer heerlijk geslapen, wat zal ik dat missen straks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |