quote:Op maandag 9 mei 2011 10:24 schreef mefke79 het volgende:
Morge!
Mijn dreumes heeft na de fles met yoghurt en pcm prima geslapen en stond vanochtend zingend op om half zeven. Snap er de ballen van, maar goed. Mijn man had em op het kdv afgezet en daar is ie meteen met zijn vriendinnetje gaan dansen, dus dat komt vast goed vandaag.
quote:Op maandag 9 mei 2011 10:59 schreef Ssserpente het volgende:
Ik geloof niet dat het hooikoorts is, Simmu. Daar zie ik namelijk verder geen symptomen van. En ik vind het niet zorgelijk genoeg om er speciaal voor naar de dokter te gaan. Als ik er weer eens ben, zal ik het eens vragen.
Vlindur, wij hebben nog een tuigje liggen waar we niets mee doen. Na overleg met Nils wil ik 'm wel opsturen? Hij is niet roze deze keer.![]()
Mef, wat goed!En wat schattig dat ie met zn vriendinnetje is gaan dansen.
Ik heb zo moeten lachen om Lente. Ze zegt de laatste tijd tegen alles 'Dag dag!'. Tegen het schaap dat ze in de kast verstopt, tegen een tekening op het magneetbord die ze uitwist. En gisteren ook tegen Nils die z'n boxershort aantrok.
quote:
quote:Op maandag 9 mei 2011 11:14 schreef Vlindur het volgende:
[..]
![]()
![]()
Superlief van je! Maar nee bedankt. Het is een nadeel dat Rienk al zo hard gaat voor zn leeftijd. Want luisteren zit nog niet in zn systeem
We letten heel goed op hem en mocht ie in de sloot kukelen dat zijn J of ik binnen grijpbereik en schone kleren heb ik altijd wel bij. En ik weet zeker dat meneer het tuigje niet gaat waarderen![]()
Hij heeft altijd een hekel gehad aan de box, dus ik heb een vermoeden hoe het zal gaan als hij vast zit met dat tuigje![]()
En de weg is gelukkig aan de andere kant van het huis, daar komt hij helemaal niet.
Mijn ouders hebben ook een groot stuk met water, maar mijn vader gaat hekjes plaatsten![]()
J en al zijn broers en zus zijn zonder omheining opgegroeid. Een levensgevaarlijk idee vind ik. Maar met hun is er gelukkig nooit wat gebeurd. Alleen 1 broer is de sloot in gevallen omdat hij te ver het water in keek. Maar toen was hij al ouder en kon hij al zwemmen.
quote:Op maandag 9 mei 2011 11:32 schreef Asyniur het volgende:
Stiemie, is het eten 's avonds nog zo'n drama? Of eet ze gewoon niet?
Want als ze 2x2 boterhammen eet en wat fruit overdag (en ze is gezellig 's avonds) dan zou ik het gewoon laten voor wat het was...
Harry krijgt 's morgens pap, 's middags een boterham (die hij niet of nauwelijks eet) en 's avonds warm (wat hij redelijk eet). Als we geluk hebben, eet hij nog een paar hapjes fruit (lees: hij knaagt wat aan een appel of mandarijn) en verder niks.
Ik maak van zijn boterham (en warme maaltijd) stukjes die ik op een bord leg. Daar mag hij zelf wat van kiezen. Ik maak er geen drama van als hij bijv alleen het vlees opeet en de rest laat liggen. Ik beloon hem door te zeggen dat ik het fijn vind dat hij netjes eet of dat ik het gezellig vind of ik zeg iets van 'lekker hè', als hij het niet op de grond gooit. Hij mag het op tafel terug leggen of op zijn bord of aan mij geven. De ene dag eet hij heel veel, de andere dag bijna niks.
Maar in elk geval blijft het gezellig aan tafel nu...
quote:Op maandag 9 mei 2011 11:37 schreef Vlindur het volgende:
Rienk krijgt 's ochtends een dikke papfles die helemaal leeg gaat
smiddags brood, waar hij amper van eet
tussendoor fruit
avond groot potje en een toetje wat ook helemaal op gaat.
Brood is alleen nog steeds drama![]()
Maar ik push nergens. Wil hij niet dan wil hij niet. Prima.
Heel herkenbaar! Als hij heel sneu is (erg moe of zich bezeerd of iets lukt niet, dan hoor ik mamamamamaquote:Op maandag 9 mei 2011 15:32 schreef Brighteyes het volgende:
Hij vertikt het nog steeds om mama te zeggen en ziet het inmiddels als een leuk spelletje: Oscar, zeg eens mama? Nee! Papa! Met een hele donkere gromstem.
Behalve als hij niet wil slapen, dan kan hij ineens wel mama-mama-mama zeggen.![]()
Lekkere tuttie van me!
nou, ik heb nu een dreumes en een peuterquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:27 schreef ymme het volgende:
Helppp
Mijn man en ik rammelen beide enorm.
Het enigste wat mij nog tegen houdt hou is: Hoe doe je het, een baby en een dreumes
Hoe verdeel je die aandacht. Ben zo bang dat ik dan 'een slechte moeder' zou zijn en het niet aan zou kunnen.
Hoe denken jullie hierover en hoe gaat het bij hen die een dreumes en baby hebben. Ben erg nieuwschierig hier naar.
Doet ze dat na gisteren nog steeds?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:23 schreef Ssserpente het volgende:
Misschien vind je het over een paar jaar juist fijn, Free.
Lente heeft een hekel aan afdrogen. Dus 'verstopt' ze zich zodra ik met de handdoek aankom. Dan gaan ze plat op d'r buik op de badkamervloer liggen, draait d'r hoofd van me af en roept: 'Dag dag!'
Want als jij mama niet ziet, ziet mama jou ook niet.
Zeer effectief.
*knip*quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:47 schreef McLaura het volgende:
Ymme, bijzonder, een man met eierstokken!
Ik ook, Poppe, jij?
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:38 schreef freecell het volgende:
Ik vind het nu al leuk
Alleen het afgelopen jaar niet.
En oorontsteing: check: ik win
Hahaquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:47 schreef McLaura het volgende:
Ymme, bijzonder, een man met eierstokken!
Ik ook, Poppe, jij?
quote:
Grappig dat je hierover begint. Ik vertelde dit verhaal afgelopen weekend aan een vriendin en hield het weer niet droog. Het is echt het meest afschuwelijke uit anderhalf jaar moederschap. Ik was zo dicht bij het verliezen van mijn kind door mijn eigen onoplettendheid... Ik ben blij dat mijn ervaring de ogen van anderen heeft geopend.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:02 schreef Aoraki het volgende:Hetzelfde effect had het verhaal van Sorbo een aantal maanden geleden over het badderen
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:16 schreef octopussy het volgende:
Volgens mij zit jij de boel hier te flessen en is Tess stiekem 2 jaar ouder
Het heet kresj, maar het is een psz. Alleen in de ochtenden en de kindjes zijn van 2 tot 4 jaar oud. Maar kindjes mogen eerder komen wennen. Ko is begonnen met 21 maanden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Oeke, KO gaat toch naar de kresj? Of ook psz?
Zal ik dat dan zelf maar even doen?quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:42 schreef NieuweUser het volgende:
En dat verhaal van Sorbo heb ik gemist denk ik? Kan iemand mij die wijze les nog bijbrengen?
Och Sorbo wat verschrikkelijk!!! Nu herinner ik het mij weer een beetje! Dat is volgens mij ook echt de nachtmerrie van elke ouder!!quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:46 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Zal ik dat dan zelf maar even doen?
Ik ben ooit, toen Isabeau al goed zelf kon zitten heel even weggelopen toen ze in bad zat. Ik hoorde haar spetteren en dacht dat ze het geweldig naar haar zin had. Toen ik terugkwam lag ze op haar rug, hoofdje net onder water simpelweg te verdrinken. Ik was net op tijd, maar zag echt doodsangst in haar ogen.
En ja hoor, daar zijn de waterlanders weer...
Wow, wat kan Isa al veel zeg!quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:50 schreef NieuweUser het volgende:
Isa kan trouwens al erg goed kletsen vind ik zelf! Een greep uit haar woordenschat: vogel (favoriet!), papa, mama, paardje, kikker (kikka!), schoenen (schoenuh), klaar, auto, Tessa (hond van mijn ouders), etc! Ook had ik vanmorgen een klein gesprekje met haar:
Ik: Weet jij wie er vanavond komt:
Isa: Ja
Ik: Wie dan?
Isa: Papa
Ik: Waar is papa nu:
Isa: maakt gebaar met haar handje wat betekent 'centjes verdienen' (met haar duim en wijsvinger wrijven)!
Daarnaast kan ze de geluiden bij de dieren noemen: schaap: beh, hondje: woefwoef, koe: boe, varken: gaat ze zitten knorren, paardje: hihi!
Ik ben trots!!
Even goed nadenken nu. Het ging volgens mij over opvoednormen door de jaren heen en in een kader stond iets over de kresj. Maar ik vond dat bijzonder negatief. Er werd gesteld dat de kresj was ontstaan als opvangvorm door kunstenaars met als gedachtengoed, zeg maar, ' flower power' . Met andere woorden: laat maar waaien, kind niet belemmeren, eigen weg vinden enzo.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:36 schreef oeke het volgende:
Dat weet ik niet Memmel, deze kresj is in de jaren 70 opgezet en helemaal gebaseerd op de medewerking van de ouders.
Er zijn geen leidsters, de ouders verzorgen om de beurt, per twee, de ochtend. Verder houden we zelf de grote tuin bij, verven we het gebouw en vergaderen we elke maand een avond waarbij elk kind lang besproken wordt.
Ik ben benieuwd naar het artikel dat je hebt gelezen.
Hier ook zo'n nietfruiteter..... Banaan gaat prima, en voor de rest eet hij 8+ potjes (veel meer keuze dan 12+)quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:31 schreef Poppejans het volgende:
Fruit eten: Wolf eet ook geen fruit, behalven banaan en heel soms een stukje peer.
De 2 varianten van de 12mnd potjes Olvarit eet hij wel graag, dus die krijgt hij dan ook vaak.
Oh en knijpfruit of welk fruit (met stukjes) om te drinken dan ook, lust hij wel dus dat geef ik ook regelmatig.
Beterschap Evie en BJ!
Jochem kan die glijbaan prima aanquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:09 schreef McLaura het volgende:
Hm... ik wil een glijbaan voor Thijs, maar degene die geschikt is vanaf 2 jaar, is 97 cm hoog!
Ik ben zo bang dat hij eraf valt en iets breekt....
[ afbeelding ]
Maar hij komt hier in het gras te staan, dat lijkt me wel een goede ondergrond, maar toch.... twijfeltwijfel.
Maar die 8+ potjes vind ik allemaal net sap, zo irritant dun! Die van Olvarit dan, of heb jij nog andere merken tips? Welke smaken vindt Thijs er lekker van?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:10 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hier ook zo'n nietfruiteter..... Banaan gaat prima, en voor de rest eet hij 8+ potjes (veel meer keuze dan 12+)
Als ik ze te dun vind doe ik er een schepje brinta doorheenquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:26 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Maar die 8+ potjes vind ik allemaal net sap, zo irritant dun! Die van Olvarit dan, of heb jij nog andere merken tips? Welke smaken vindt Thijs er lekker van?
Leuke glijbaan trouwens! Volgens mij moet dat goed te doen zijn als je hem inderdaad op zachte ondergrond plaatst
Ik vind ze niet dun.... tenminste, de aardbei/banaan/zwarte bes en de rood fruit niet. Ook die met sinaasappel / kiwi oid valt wel mee.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:26 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Maar die 8+ potjes vind ik allemaal net sap, zo irritant dun! Die van Olvarit dan, of heb jij nog andere merken tips? Welke smaken vindt Thijs er lekker van?
Leuke glijbaan trouwens! Volgens mij moet dat goed te doen zijn als je hem inderdaad op zachte ondergrond plaatst
Maar das echt wel voldoende zuivel hoor! Meer mag wel maar hebben ze niet nodig.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:55 schreef Lijnloos het volgende:
die glijbaan is heel tof, zoiets zou ik wel voor bij mijn moeder willen, niet dat Minke daar vaak is, maar daar is tenminste (veeeeel) gras in de tuin! En dan kunnen mijn nichtje en neefje er straks ook op/af...
fruit is Minke gek op, alles gaat erin behalve.... aardbei. niet los, niet met een beetje suiker, slagroom
wat dan ook... gewoon niet! (*insert klapperende armen, schuddend hoofd en NeNeNeNeNeNEEEEE! )
Wickie, hier krijg il er, op de ochtendfles na, ook geen melk of yoghurt meer in hoor... zelfs niet met roosvicee of vruchtjes. ik laat het maar want met 200cc + vaak kaas op brood krijgt ze nog wel iets binnen en alsnze thuis is sochtends krijgt ze een potje vruchten + granen en melk (c1000 eigen merk). ik merk het wel als de fase voorbij is, net als met alles wel. ik ga haar niet dwingen ala ze het echt niet wil.
Beterschap voor het arme prulquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:50 schreef Vlindur het volgende:
Rienk heeft oorontsteking en de uitslag op ledematen kunnen bij de spruw of bij de oorontsteking vandaan komen, maar zeker wist hij het niet. Mocht het niet overgaan weer even langskomen en verder amoxicilline gekregen.
Afwachten maar
Och mef, dat hebben we allemaal wel eens hoor!quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef mefke79 het volgende:
Vlindur, beterschap! Driekus krijgt ook vaak uitslag als er eigenlijk iets anders speelt...
O en ik voel me vandaag toch weer een topmoeder![]()
Ik ging em ophalen op het kdv en de leidster merkte op dat ze daar denken dat hij toch met de baby bezig is. En oja, hij had lang geslapen en wilde zijn koekje eerst niet. Dus ik pak em op, denk nog, hee, die is warm en doe er dan verder niets mee. Vervolgens wil ie amper eten (terwijl we frietjes aten en dan bunkert ie normaal), wil niet in de stoel zitten (mama poepen) en hij is oervervelend. Dus als ie zijn drinken expres omgooit val ik enorm uit, zo erg dat hij huilt. Ik pak em op, loop naar boven wil em verschonen en dan schiet me ineens te binnen dat ik em zo warm vond...en ja hoor, gewoon koorts! Pff, wat voel je je dan lullig, ventje kon er gewoon niets aan doen....Hij heeft nu de halve dosis pcm op en is met zijn papa een rondje fietsen, hopelijk is dit gewoon van tandjes, want ik ben het halve weekend met em alleen en ook nauwelijks backup in de buurt..
Hier is de stand nu: blauwe schenen, blauwe elleboog en een flinke schaafplek op het voorhoofdquote:Op vrijdag 13 mei 2011 07:23 schreef Sorbootje het volgende:
Mogge mutsies!
Heeft jullie kind ook steeds zoveel blauwe plekken, of heb ik de enige brokkenpiloot?
selene wel, ravi nietquote:Op vrijdag 13 mei 2011 07:23 schreef Sorbootje het volgende:
Mogge mutsies!
Heeft jullie kind ook steeds zoveel blauwe plekken, of heb ik de enige brokkenpiloot?
quote:
ze zeiden dat als verklaring voor zijn dwarse gedrag en het feit dat ie niet wilde eten. Dat laatste kwam dus door de koorts waarschijnlijk. En dwars is ie helaas nog steeds. Niks is goed vandaag, hij zoekt hoezo zijn grenzen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:08 schreef Poppejans het volgende:
Mefke, dan ben ik benieuwd waarom het KDV denkt dat Driekus ''bezig'' is met de komst van de baby?
Fijn dat de koorts is gezakt!
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:25 schreef mefke79 het volgende:
Happy, was maar langs gekomen van de week, je zat bijna om de hoek!
Ik vind het zo 'grappig' dat er bij huisartsen nog het idee leeft dat onderhoudsdoseringen wat doen terwijl in de verpleeghuissector het ongebruikelijk is om dit te doen vanwege nihil effect (en alleen maar resistentie kweken).quote:Op zaterdag 14 mei 2011 08:38 schreef freecell het volgende:
Nee Asy, hij belt over iets meer dan een week
En we gaan nu gewoon de kuur AB afmaken en dan weer verder met de onerhoudsdosis. Daar zouden we anders mee stoppen in Juni,maar nu maar even niet
Ja echt hè! Harry is ook al een echt jongetje (ook een heerlijke vakantie volgens mijquote:Op zaterdag 14 mei 2011 08:43 schreef Asyniur het volgende:
OJa happy, ik zag de foto's. Ziet eruit als een heerlijke vakantie! En jouw kereltje ziet er ok al echt als een jongetje uit! Waar zijn onze baby's gebleven?
Ik kan er wel mee omgaan (we moeten er vaak ook om lachenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 08:55 schreef Incantrix het volgende:
Asy, Harry ook al aan de buien? Hier kostte het wat moeite, maar ik heb nu voor mezelf een redelijke modus gevonden om ermee om te gaan. Alleen in de winkel kan het nog wel eens lastig zijn, negeren vind ik dan eng omdat de krijsbui dan vaak komt doordat hij niet op eigen houtje de winkel door mag rennen en als ik dan negeer/wegloop rent hij meteen weg (en dan de winkel uit, of naar de aanwezige trap naar de kelder, of naar de roltrap ofzo)
Jaaaa leuk!!! Jaël heeft en een koe van! Ze neemt hem ook regelmatig onder haar arm en roept dan koetje koetjequote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:33 schreef _Bar_ het volgende:
Iemand ervarig met dit soort speelgoed?
http://www.baby-walz.nl/S(...)-rijdier.a833.0.html
Haha er zijn opnamen van haar gekrijs toen!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:43 schreef Incantrix het volgende:
Stef heeft de koe, die was een periode erg populair bij hem, maar hij is net te zacht opgeblazen en daardoor is het zwaartepunt net niet goed. Als het kind dan te ver naar voren leunt klapt 'ie naar voren, op de neus van dat beest zeg maar (Isabeu is zo ook gevallen, Stef later ook een paar keer). En we zijn de pomp kwijt sinds de verhuizingMaar hij is wél leuk hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |