abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2011 @ 22:45:34 #51
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96575070
He Kersjes wat naar. Hopelijk kan hij zo toch nog goed slapen.
Evie en Mart ook beterschap.

Thomas is ook lekker aan het babbelen. Sinds afgelopen vrijdag is een auto ineens geen toettoet meer maar een auto. Grappig hoe dat zomaar ineens komt.

Hij wordt door vreemden nog steeds minstens de helft van de tijd voor een meisje aangezien. Afgelopen weekend weer 3 keer. Ik zou zijn haartjes misschien korter moeten laten knippen maar ik vind dat langere juist zo leuk staan bij hem.

Oeke, terecht dat je trots bent hoor!
En het is ook gewoon fijn om te zien (en horen) dat je kind het zo naar zijn zin heeft. Knap hoor, dat hij al zo vroeg kan samenspelen. Ik denk dat veel oudere kindjes het hem nog niet nadoen hoor.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 9 mei 2011 @ 22:45:50 #52
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_96575081
Ik ben een beetje moe, dus ik post weer even wat uitgebreider als ik overmorgen uitgewerkt ben, ok?

Wij zijn met Stef naar het ziekenhuis geweest en de chirurg heeft geconstateerd dat de plekken waar de huid heeft losgelaten wel tweedegraads zijn. Omdat het er verder mooi schoon uitzag mocht er één of ander spulletje op dat zich hecht in de wond en er pas afvalt wanneer de wond ver genoeg genezen is. Als ik het goed begrepen wordt het hard, dus beschermt het de wond. Toen het verband eraf ging moest ik toch nog een beetje huilen van de plekken die open zijn, gisteren zagen die er toch anders uit en ookal had hij er zelf totaal geen last van (werkelijk, hij wilde alleen maar op een stoel klimmen en schuurde zodoende telkens bijna over de zitting met het hele gebeuren :X ), het was toch even flink confronterend. Verbazingwekkend genoeg zijn wel nagenoeg alle eerstegraads plekken op zijn buik en borst weggetrokken, terwijl die gisteren knalrood waren. Dát was echt wel een opsteker! Ow, en de plek onder zijn oksel is nog erg goed bijgetrokken ook, dat was ook fijn.

De prognose is vooralsnog dat het littekenloos zal genezen. Over twee weken is daar met meer zekerheid iets over te zeggen. Donderdag moeten we terug om de randjes van dat spul dat er nu opzit bij te laten knippen en de wonden te laten controleren.

[/dagboek]

:* voor jullie, I'll be back!
3!
  maandag 9 mei 2011 @ 22:52:15 #53
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96575543
Oeke, wat knap van Ko! En tuuuuuurlijk ben je trots :Y

Ca.ra, voor een meisje worden aangezien is hier na Toby zn knipbeurt ook niet meer voorgekomen.

Incantrix, littekeloos genezen klinkt goed :Y

Pfff, hij is gelukkig in slaap gevallen in mn armen en hij ligt nu in bed. Was echt zo zielig, gaan we dus niet meer doen voorlopig :N
.... met gevoel voor drama....
  maandag 9 mei 2011 @ 22:53:24 #54
95408 Incantrix
pi_96575639
Extra :* voor jou en Toby, Kers.. Gewoon, omdat het kan :)
3!
pi_96575754
Och Inca, heb het helemaal gemist wat er met Stef gebeurd was! Wat heftig en wat zielig. :'(
Wat fijn dat het zo goed weggetrokken is, de eerste graads plekken. En wat fijn dat ze een goed middel hebben om de tweedegraads plekken te laten genezen.
Arme jullie drie. Heel niet leuk. :*
Ko heeft zijn handje erg verbrand aan de kachel toen hij heel klein was. Ook blaren en los vel. Je ziet het bijna niet meer. Alleen als je het weet. (het is wat roder)
Dus waarschijnlijk zal je het bij Stef ook niet meer zien straks! Dat is fijn om voor ogen te houden.
Dikke kus voor jullie drietjes! :*

Boh Ca.ra, wat een onzin! Thomas is zo'n knapperdje met zijn haartjes! O+
Hoeft er echt niet af hoor. Moeten ze gewoon wat beter kijken. }:|
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 9 mei 2011 @ 23:06:17 #56
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96576551
Ik wou net al zeggen ben eigenlijk benieuwd hoe het met Ko's handje is, ik hoor Oeke er nooit meer over dus dat zou misschien een goede opsteker zijn voor Incantrix en tadaa: daar komt Oeke al met het antwoord.

Ik heb zelf trouwens ook een leuke brandplek. Zaterdagochtend een klein tikje tegen de oven, gebeurt me wel vaker. Even gekoeld en verder niks meer aan de hand. Maar dan moet je er niet daarna lekker mee in de zon gaan zitten. Nou is er toch nog een beetje een blaar op gekomen. Domme actie!

Fijn dat de prognose goed is. Potjedorie, dat dat ene kopje koffie zo'n impact kan hebben he. Ik ga ook weer extra goed opletten bij ons thuis.

En Thomas' haartjes gaan er niet af hoor, ik ben er veels te dol op. Ze ruiken ook zo lekker O+
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 9 mei 2011 @ 23:08:05 #57
95408 Incantrix
pi_96576673
Goezzo, niet knippen Ca.ra!!

En thnx meiden, lief van jullie O+ We komen er ook wel overheen hoor, het is niet het einde van de wereld.. Maar ik word er stiekum soms toch nog verdrietig van, als ik eraan denk. Nouja, it will pass. Morgen blijft het manneke lekker bij papa :)
3!
pi_96576993
Nou het is ook vreselijk, al weet je dat het geneest en zie je Stef alweer lekker spelen.
Het is gewoon zo verdrietig, dat je jongetje zoiets moet meemaken. Ik weet nog dat de schreeuw van Ko nog een week, al niet langer, naklonk in mijn oren. :{
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 10 mei 2011 @ 08:22:53 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96584266
Incs, wat is er met Stef gebeurd dan? :{

oeks, heerlijk hè dat je zo trots kan zijn op je kind O+

ca.ra, ik snap echt niet hoe ze hem kunnen aan zien voor een meisje. Maar goed, waarschijnlijk zijn dat mensen die mij ook aan zouden zien voor een jongen omdat ik kort haar heb ;)

Kers, hoe is het vannacht nog gegaan met je mannetje?

Bar, wat een leuke filmpjes van Roy!

Mijn mannetje heeft trouwens enorm stevige kuiten gekregen van het berg op (en af :X ) rennen in Zwitserland :o
pi_96584702
Die kusjes hebben we hier ook O+
Hij doet er AAAAAAH! Bij en je wordt er erg nat van, maar het is zooooo lief O+

Florian heeft toen hij een dag of 10 was een flinke blaar opgelopen op zijn hand. Ik had een warme pittenzak in een hydrofiel gepakt en aan de andere kant van zijn dekentje gelegd. En hij heeft zijn handje erbij in gestopt :?
Resultaat: enorme blaar op knokkel ;( En daar heeft hij nu nog een héél klein rondje :P
pi_96584767
Van Rienk's handje zie je ook niks meer, hij is eigenlijk ook niet roder dan zijn andere handje

Blaren op de handpalm en vingertoppen.

Ik ben zó blij dat alles weer is weggetrokken. Dat is het voordeel van dat ze nog zo klein zijn. Ze groeien nog zo veel.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_96584923
Goedemorgen!

Oeke, ik zou ook trots zijn! Wat heerlijk dat Ko zijn plek zo heeft gevonden op de Kresj!

Trix, waarschijnlijk geen littekens, dat is mooi nieuws!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 09:27:36 #63
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96585546
Asy, als een roosje geslapen verder! En vanmorgen ook weer vrolijk wakker geworden gelukkig.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 09:49:33 #64
100412 mefke79
komt goed!
pi_96586268
Trix, goed nieuws dus! Fijn. Het kan zijn dat ie van de tweedegraads een wat ander gevoel overhoudt. Zo kan ik je zonder thermometer vertellen of het vriest dankzij een tweedegraads plekje op mijn oor. En tuurlijk vergeet je dat niet zo maar, zoiets maakt enorme indruk.

Ik zag nog verschillende zieken: beterschap allemaal!

Mijn manneke is toch wel van slag door het feest en alles eromheen van het afgelopen weekend. En dus heeft ie besloten dat het nu een leuke tijd is om papa en mama uit te proberen. Brullen, brullen, krijsen gisteravond bij het naar bed gaan. En er was echt niets aan de hand, hij wilde alleen niet slapen. Eergisteren kostte het ons nog een dik uur om em te laten slapen, nu was het maar 20 minuten, viel mee. Ik vraag me alleen wel af of er nog iets gebeurd is bij mijn schoonmoeder vrijdagavond, want hij werd na een uur weer krijsend wakker en dan helemaal overstuur roepen dat ie 'uit' wil en 'oma niet'.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96588834
Het gilt.
Vanmiddag HA

Ik wed oorontsteking, waar gaan jullie voor?
pi_96589031
beterschap free ;(
ik ga mee met de oorontsteking

veel zieke kindjes en van slag kindjes hier
allemaal beterschap en tot rust komen gewenst!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:08:19 #67
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96589105
BJ, hoe gaat het nu met Evie?

Kersjes, wat sneu dat Toby zo allergisch blijft! Is het alleen melk of nog meer?

Oeke, superleuk dat Ko het zo goed doet op de kresj! Is niet meer dan logisch dat je trots bent!

Trixie, fijn nieuws dat het wrs luttele loos zal genezen bij Stef. Hopelijk gebeurt dat ook bij jullie. dikke :*

Leuk om te lezen over die kletserds. Aviva kan er ook wat van. Alles is nu "baby". Dus gister aaide ze Eli op z'n hoofd ( O+ ) en zegt "baby aaien!"
Ze zijn zo onwijs lief samen ook. Heel mooi om te zien. We moeten binnenkort weer eens een filmpje maken van ze!

Voordat ik weer op een verkeerde knop druk, verzend ik deze maar ff snel.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:07:54 #68
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96591477
Incantrix en stef :* fijn dat het goed geneest!
Toby :*
Evie beterschap!
Tess zo lekker slapen *O*

Hier is het vandaag de dag dat Roy zijn oudere broer qua leeftijd voorbij gaat, vreemde gedachte.
Was vanmorgen ook maar wat blij om geluid over de babyfoon te horen :@ Gelijk Roy geknuffeld en een paar dikke kussen gegeven O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:27:03 #69
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_96592271
Bar :*
A grand adventure has begun.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:28:53 #70
100412 mefke79
komt goed!
pi_96592325
och, Bar, dat lijkt me maar raar hoor. Pff. En Roy is zich natuurlijk van niets bewust...dikke :* voor jou vandaag
pi_96592597
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:42:27 #72
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96592883
Oh Bar toch, wat een trieste mijlpaal :*

Davinia, naast melk is hij ook allergisch voor o.a. ei en pinda. Sporadisch kaas en andere producten met melk lijken goed te gaan, de pudding van gister was gewoon echt even verkeerd gevallen.
Wel jammer, hij wil zo graag eten wat wij ook eten, hij heeft goed door dat hij altijd bijvoorbeeld een ander toetje krijgt dan de rest. Lijkt hij steeds minder goed te accepteren. Logisch ook.
pi_96592913
:* bar
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:56:30 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_96593465

Ik hoor net van Bert dat afgelopen donderdag bij dezelfde glijbaan een kindje van 4 het scheenbeen helemaal gebroken heeft :X
Wat ben ik blij dat Jochem er zo vanaf gekomen is en dat Ruben er heel uit kwam :o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:56:32 #75
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96593468
bar :*
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:12:33 #76
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96594154
Bar wat een moeilijk iets zal dat zijn om bij stil te staan :*
pi_96594944
God Bar ik krijg er tranen van in mijn ogen. Heel veel sterkte vandaag :* :*

Troel! is de gemeente al op de hoogte? Die glijbaan kan echt niet! :X
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:38:47 #78
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96595290
Bar een onzettend dikke knuffel :*

aaaaah Freecell; is je mannetje alweer ziek joh.... sneu hoor!!

en ahhh eli en Aviva; dat klinkt zo ontzettend lieff!! O+

Kersjes; wat ontzettend rot en lastig al die allergieen, lijkt me best vervelend om mee om te gaan, want zon kleintje zal vast niet altijd begrijpen dat hij iets niet mag; omdat dat niet goed voor hem is...

ooooh Trix; ik vind het zo sneu voor jullie en voor Stef!! ik duim echt voor een goed herstel van zijn wonden.. :*

lief dat jullie naar Evie vragen; die is nog steeds ziek; van8 wel goed geslapen, 13 uur achter mekaar... maar vanmorgen 2x diarree, en 1x overgegeven... nog steeds niets gegeten, maar wel 250 ml pap op en flink gedronken, dus daar maak ik me niet zo ontzettend druk om...
jammer genoeg inmiddels wel luieruitslag.. :{ ligt nu een dutje te doen, volledig ingesmeerd met sudocreme.
Ze is ook erg hangerig en pieperig... (logisch natuurlijk).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_96595301
Bar, wat een bizarre mijlpaal eigenlijk...... Roy is nu ouder dan Thijs ooit zal worden......

Sterkte!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_96595764
Bar, wat een vreemde mijlpaal lijkt me dat. Kan me wel voorstellen dat je blij was met geluid over de babyfoon vanmorgen! :*
Fake it till you make it...
pi_96596121
Mèn, nog meer dreumessen in de uitprobeer fase???
Ze is watervlug (trap op, kon haar nog net pakken voor ze naar beneden stuitert), kwaad en dan met alles gooien (fles met melk en dan zo dat er zoveel mogelijk uitkomt), ook het snoepje wat je bij de drogist kreeg. En dan nog kwader omdat mama het niet op wil pakken, dus je gooit ook het broodje van de bakker er maar achteraan en bent vervolgens ontroostbaar omdat mama doorfietst.
Dat was allemaal voor 10 uur vanmorgen :{. De tv deed het uiteindelijk, maar waar haal ik al dat geduld vandaan wat ik zou moeten hebben... :') , het helpt ook niet echt mee als je zelf absoluut niet lekker in je vel zit... |:( :N
Fake it till you make it...
pi_96599898
Helppp :D

Mijn man en ik rammelen beide enorm.
Het enigste wat mij nog tegen houdt hou is: Hoe doe je het, een baby en een dreumes ;)
Hoe verdeel je die aandacht. Ben zo bang dat ik dan 'een slechte moeder' zou zijn en het niet aan zou kunnen.

Hoe denken jullie hierover en hoe gaat het bij hen die een dreumes en baby hebben. Ben erg nieuwschierig hier naar.
pi_96600442
Gewoon doen :P
pi_96601512
Nou gewoon doen ;)
Wil over zulke dingen toch echt wel even goed nadenken enzo hoor!
Een broertje of zusje voor Mart, hoe tof zou dat zijn....

En hoe tof zou Mart het vinden :? Hihi.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:09:27 #85
100412 mefke79
komt goed!
pi_96601653
ymme, vraag het me over een maand of drie nog eens, dan heb ik een antwoord voor je.
Zelf denk ik dat er voor elke leeftijd voor en nadelen zijn bij het krijgen van een broertje of zusje, dus wij hebben dat niet echt laten meespelen. Bovendien...het moet natuurlijk ook nog maar zo lukken en als je nu zwanger raakt is Mart al 2 als het kindje komt...
pi_96601734
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:27 schreef ymme het volgende:
Helppp :D

Mijn man en ik rammelen beide enorm.
Het enigste wat mij nog tegen houdt hou is: Hoe doe je het, een baby en een dreumes ;)
Hoe verdeel je die aandacht. Ben zo bang dat ik dan 'een slechte moeder' zou zijn en het niet aan zou kunnen.

Hoe denken jullie hierover en hoe gaat het bij hen die een dreumes en baby hebben. Ben erg nieuwschierig hier naar.
nou, ik heb nu een dreumes en een peuter ;)
en we zaten niet bepaald in een standaard situatie. maar kindverhoudingsgewijs vond ik het prima te doen hoor :) toen ravi eenmaal thuis was, was ik meestal of weg, of alleen. dus ik werd best creatief! een deel daarvan is een beetje blijven hangen (tussen 2 en 4 siestatijd voor iedereen;) ). de box voor selene hebben we extra lang laten staan. deels uit gemakzucht, maar ook deels omdat ze het gewoon prima vond in de box. verder ging selene gewoon altijd mee als ik boven met ravi bezig was. eigenlijk van begin af aan heb ik de kindjes bij wijze van spreken op 1 hoop gegooid
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:11:52 #87
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96601786
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:13:14 #88
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96601872
tja Ymme; das echt een keuze die je zelf moet maken.... Er zijn genoeg mensen die vinden het ideaal om dr 2 dicht op mekaar te hebben, en dr zijn ook mensen die het minder goed snappen en liever een poosje wachten...
Ik kan je vraag ook nog niet beantwoorden; ben nog druk 'broedende". :)

en Davinia; die ga ik eens even lezen die linkjes ;)

en pfff, offtopic; maar geloof dat Evie haar virus mij ook te pakken heeft... voel me beroerd..
pi_96605344
Ymme, dat wordt peuter en baby, niet dreumes. Hier zat er <18 maanden tussen, dat was achteraf ter snel :)
pi_96605530
Misschien vind je het over een paar jaar juist fijn, Free. :)

Lente heeft een hekel aan afdrogen. Dus 'verstopt' ze zich zodra ik met de handdoek aankom. Dan gaan ze plat op d'r buik op de badkamervloer liggen, draait d'r hoofd van me af en roept: 'Dag dag!'

Want als jij mama niet ziet, ziet mama jou ook niet.

Zeer effectief. :P
pi_96605608
hier zaten er ongeveer 18 maanden tussen. maar dat was niet helemaal de bedoeling ;)

ventje hier kan trouwens los staan he! maar hij dureft niet. vindt het mega eng. dus hij doet het enkel wanneer hij te druk bezig is met spelen/dingen/wat-dan-ook. praten doettie niet (behalve "hadaaaah" hallo ) maar hij kan wel een leeuw en een konijn nadoen :) WRAAHHH!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:28:29 #92
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96605722
hier zit er straks 20-21 maanden tussen, niet verwacht, wel heeeel blij mee... :)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:33:22 #93
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_96605905
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:23 schreef Ssserpente het volgende:
Misschien vind je het over een paar jaar juist fijn, Free. :)

Lente heeft een hekel aan afdrogen. Dus 'verstopt' ze zich zodra ik met de handdoek aankom. Dan gaan ze plat op d'r buik op de badkamervloer liggen, draait d'r hoofd van me af en roept: 'Dag dag!'

Want als jij mama niet ziet, ziet mama jou ook niet.

Zeer effectief. :P
Doet ze dat na gisteren nog steeds? :@ _O-

Ik scheel 3,5 jaar met m'n zus. Vroeger was het leeftijdsverschil goed te merken; dat wordt natuurlijk steeds minder.
A grand adventure has begun.
pi_96606118
Ik vind het nu al leuk :Y
Alleen het afgelopen jaar niet.

En oorontsteing: check: ik win
pi_96606251
Ik lig helemaal een deuk hier..

Tess staat bij de tafel:

_O- Ammi, eitje kopen?? 6 eujo!! _O-

Tess: mama poesje kopen?
ik: wat kost dat poesje dan?
Tess: honne eujo! (100 euro)

_O-

[ Bericht 25% gewijzigd door Vicky op 10-05-2011 17:47:24 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_96606479
Oh wat een gekke mijlpaal Bar :* raar denk ik he? Dat Roy nu dan ouder is geworden dan Thijs.

Oh Free ik kan me al je verhalen nog levendig voor de geest halen. Echt ontzettend pittig leek me dat toen Florian nog zo klein was en Leander ook nog maar een dreumes. Pff echt respect hoor!

Spannend dat gerammel Ymme, ben benieuwd :P ik ben hier altijd zo verschrikkelijk nieuwsgierig wanneer mensen voor een volgend kindje willen gaan, erg he?!

edit: hahaha die Tess, die weet wat onderhandelen is :D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_96606544
Ymme, bijzonder, een man met eierstokken! :D

Ik ook, Poppe, jij?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_96606663
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:47 schreef McLaura het volgende:
Ymme, bijzonder, een man met eierstokken! :D

Ik ook, Poppe, jij?
*knip*

En jullie dan Laura??? :P

[ Bericht 22% gewijzigd door DustinHenderson op 10-05-2011 21:10:23 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_96606690
Nog geen idee....
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:03:15 #100
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96609795
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:38 schreef freecell het volgende:
Ik vind het nu al leuk :Y
Alleen het afgelopen jaar niet.

En oorontsteing: check: ik win
;( sterkte!

Leuk, de rammelaars hier! Is een hoopvolle tijd :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')