abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96376036
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96376057
Zou er een correlatie zijn tussen het weer en de stand van de fundateller?
I'll sing you a lullaby.
pi_96376068
235.775 huizen te koop

We stijgen lekker door :)
pi_96376087
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 08:49 schreef antfukker het volgende:
235.775 huizen te koop

Volgens mij gaat het een stuk harder dan vorig jaar, niet zo heel raar natuurlijk want iedereen wil nog even cashen ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_96376200
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 08:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het een stuk harder dan vorig jaar, niet zo heel raar natuurlijk want iedereen wil nog even cashen ;)
Kuddedieren die nu te laat zijn :)
pi_96376226
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 08:58 schreef antfukker het volgende:

[..]

Kuddedieren die nu te laat zijn :)
Denk het ook, als ze vorig jaar hun prijs net wat lager hadden gesteld dan de buren hadden ze hun huis al reeds verkocht. Nu zijn ze te laat en gaan ze er een stuk minder voor krijgen... ik voel dat de 'fear' fase nadert :D
I'll sing you a lullaby.
pi_96377055
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 08:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Denk het ook, als ze vorig jaar hun prijs net wat lager hadden gesteld dan de buren hadden ze hun huis al reeds verkocht. Nu zijn ze te laat en gaan ze er een stuk minder voor krijgen... ik voel dat de 'fear' fase nadert :D
Met als gevolg potentieele kopers van een eerste woning of major upgrade, lekker blijven wachten tot ze het onderste uit de kan kunnen halen :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_96377362
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Met als gevolg potentieele kopers van een eerste woning of major upgrade, lekker blijven wachten tot ze het onderste uit de kan kunnen halen :+
Yep... nu kopen is 'je geld over de schutting gooien' ;)

Het kan verkeren :Y
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:57:02 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96379340
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Yep... nu kopen is 'je geld over de schutting gooien' ;)

Het kan verkeren :Y
mensen die verkopen zijn knap serveus / nenuachtig dat merk ik wel, vooral als ze nieuwbouw hebben lopen en de hut toch eigenlijk wel wat te duur gekocht was 5 jaar terug

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 05-05-2011 11:02:53 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96379498
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mensen die verkopen zijn knap serveus / nenuachtig dat merk ik wel, vooral als ze nieuwbouw hebben lopen en de hut toch eigenlijk wel wat te duur gekocht was 5 jaar terug
Heel begrijpelijk.... maar wel het gevolg van ondoordacht handelen... ik laat het aan Scorpie en CoolGuy over om deze mensen tot aan de grond toe af te branden >:)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:05:09 #11
323876 michaelmoore
pi_96379630
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk.... maar wel het gevolg van ondoordacht handelen... ik laat het aan Scorpie en CoolGuy over om deze mensen tot aan de grond toe af te branden >:)
Ik sluit niet uit dat de overheid alle nieuwbouwplannen gaat bevriezen om de bubble in stand te houden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96379662
Bij mij om de hoek zijn trouwens plannen voor nieuwbouw complex, ben al blij dat dat kraakpand gesloopt is, maar nu zit er al bijna anderhalf jaar een gat, niet vreemd met de prijzen die ze durven te vragen :+

http://www.pietheinamsterdam.nl/
pi_96379912
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:06 schreef raptorix het volgende:
Bij mij om de hoek zijn trouwens plannen voor nieuwbouw complex, ben al blij dat dat kraakpand gesloopt is, maar nu zit er al bijna anderhalf jaar een gat, niet vreemd met de prijzen die ze durven te vragen :+

http://www.pietheinamsterdam.nl/
Parkeerplaats 60k :')
pi_96380517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:12 schreef antfukker het volgende:

[..]

Wat moet je eigenlijk met een auto in Amsterdam? Jat gewoon een fiets :)
I'll sing you a lullaby.
pi_96380879
quote:

[..]

Maar het is wel een higtech parkeerplaats waarbij de auto automatisch ingeschoven wordt. :P

Als de ruimte nu braak ligt vraag ik me af waarom ze er nu dan niet tijdelijk parkeerplaatsen van maken.
pi_96380942
quote:

[..]

De wachttijd bij ons in de buurt is 8.5 jaar ;)
pi_96380964
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar het is wel een higtech parkeerplaats waarbij de auto automatisch ingeschoven wordt. :P

Als de ruimte nu braak ligt vraag ik me af waarom ze er nu dan niet tijdelijk parkeerplaatsen van maken.
Jep, er is er nog 1 in de buurt, is wel heel cool om te zien, gaat helemaal vol automagisch.
Deze dus:

pi_96385349
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

De wachttijd bij ons in de buurt is 8.5 jaar ;)
Je bespaart dus 7000 euro per jaar :P
pi_96385488
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:35 schreef antfukker het volgende:

[..]

Je bespaart dus 7000 euro per jaar :P
Dagkaart is 36 euro x 52 x 6 = 11.232 :D
pi_96385536
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dagkaart is 36 euro x 52 x 6 = 11.232 :D
Haha oke, totaal doorgeslagen daar in amsterdam :)
pi_96385607
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:40 schreef antfukker het volgende:

[..]

Haha oke, totaal doorgeslagen daar in amsterdam :)
Ik heb collega die elke dag met auto naar Amsterdam komt, en zich dus helemaal scheel betaald :D
pi_96385735
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik sluit niet uit dat de overheid alle nieuwbouwplannen gaat bevriezen om de bubble in stand te houden
En dan de hele bouwsector met vorstverlet?
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:51:29 #23
323876 michaelmoore
pi_96385992
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:45 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

De overheid verzint wel een subsidieregeling en oorzaak
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:54:10 #24
323876 michaelmoore
pi_96386107
Aan de lengte van de opgaande lijn te zien is het bijna zomer

pi_96388465
quote:
ING: opleving huizenmarkt van korte duur

De opleving van de Nederlandse woningmarkt eind 2010 is van korte duur geweest. De interesse in koopwoningen is recentelijk weer afgenomen.

Dat concludeert bank en verzekeraar ING op basis van de eigen Woonindex en de consumentenenquête van het CBS.
Strengere normen hypotheken

Volgens ING vormen de strengere normen en een hogere hypotheekrente een nieuwe hobbel voor de huizenmarkt nadat de discussie over de hypotheekrenteaftrek eerder een struikelblok vormde. Per 1 augustus van dit jaar mag een hypotheek maximaal 110 procent van de woningwaarde bedragen in plaats van 120 procent en mag het aflossingsvrije deel maximaal 50 procent zijn.
Weinig nieuwbouw

De economen van ING verwachten in de komende jaren weinig nieuwbouw. Dat heeft naast de strengere eisen aan hypotheken en de oplopende rente ook te maken met het grote aanbod van woningen op de markt. Het woningaanbod is opgelopen naar bijna 185.000, 14 procent meer dan een jaar eerder.
http://www.rtl.nl/compone(...)t-van-korte-duur.xml

Je zou mensen die nu willen kopen eigenlijk preventief handelingsonbekwaam moeten laten verklaren, om ze tegen zichzelf, makelaars en financieel geboefte te beschermen *O*
pi_96388507
Gelukkig zijn ze zo zeldzaam als de gespikkelde hamster in het Vondelpark :P
pi_96390307
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Gelukkig zijn ze zo zeldzaam als de gespikkelde hamster in het Vondelpark :P
Papegaaien hebben we dan weer genoeg in het vondelpark :(
pi_96390433
Ze eten uit je hand op een bruggetje als je rustig aan doet, en wat zijn ze mooi he? O+
Beetje luid dat wel :P
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:44:53 #29
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96397981
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:45 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Jij haalde de goudprijs toch bij elk topic? Heb je nog een reactie op het klappen van de bubbel daarvan...?
censuur :O
pi_96398805
Speculeer hier wanneer de fundateller het 8 uur journaal haalt :D
Er komen steeds meer FOK! onderwerpen op het nieuws lijkt het wel.
Deze kan niet uitblijven.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  donderdag 5 mei 2011 @ 19:19:59 #31
323876 michaelmoore
pi_96399194
nou was net op het 6 uur journaal al dat de ING van mening is dat de huizenprijzen dit jaar, EN volgend jaar blijven dalen, dat heb ik nog nooit een bank horen zeggen. :N
Ik neem aan dat ze hun risicoprofiel daarop aanpassen :@

Als nu die 235.000 verkopers door dezelfde deur naar buiten willen, dan zal 't dringen zijn
pi_96399267
Dat had ik ook gezien idd, een kwestie van tijd tot ze de (onze) teller erbij halen? :)
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_96399808
Toch ben ik benieuwd of we net als vorig jaar vanaf eind juni weer een relatief vlakke lijn krijgen (maar nu rond de 240.000) :)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_96399920
Mja als de banken er op het journaal een schepje op doen worden er toch een hoop mensen zenuwachtig. Misschien is 250K nog wel laag geschat.
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:50:54 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96403830
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:19 schreef michaelmoore het volgende:
nou was net op het 6 uur journaal al dat de ING van mening is dat de huizenprijzen dit jaar, EN volgend jaar blijven dalen, dat heb ik nog nooit een bank horen zeggen. :N
De makelaars kwamen pas met soortgelijke berichten. Ze zitten uiteraard allemaal alleen voor zichzelf, en op dit moment hebben ze er belang bij dat kopers sneller hun prijs laten zakken, om het huisje maar kwijt te raken.
pi_96404080
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De makelaars kwamen pas met soortgelijke berichten. Ze zitten uiteraard allemaal alleen voor zichzelf, en op dit moment hebben ze er belang bij dat verkopers sneller hun prijs laten zakken, om het huisje maar kwijt te raken.
Precies. Maar die verkopers zijn ook niet gek. De makelaars praten alleen maar in de richting van datgene wat hun omzet kan verhogen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_96406594
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Precies. Maar die verkopers zijn ook niet gek. De makelaars praten alleen maar in de richting van datgene wat hun omzet kan verhogen.
Voor een makelaar zijn klanten die niet willen verkopen vanwege de hoge prijs helemaal niet meer interessant. Daar gaan ze dus ook niet meer voor rennen (alsof ze dat ooit gedaan hebben :') ).
Het zal er op neer komen dat makelaars gewoon huizen gaan weigeren als de wannabe verkoper een onrealistische vraagprijs heeft. Vrij logisch ook..... waarom moeite doen voor mensen die toch niet willen verkopen? Dat is water naar de zee dragen w/
I'll sing you a lullaby.
pi_96407081
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:29 schreef xenobinol het volgende:
waarom moeite doen voor mensen die toch niet willen verkopen?
Waarom moeite doen voor kopers die toch niet kunnen kopen? ;)
pi_96408107
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waarom moeite doen voor kopers die toch niet kunnen kopen? ;)
Omdat de verkopende partij van zijn shit af wil :P
I'll sing you a lullaby.
pi_96408468
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Omdat de verkopende partij van zijn shit af wil :P
Niet perse he... Mijn auto is ook te koop. Maar niet voor minder dan dat ik ervoor wil hebben, want dan hou ik hem gewoon. Dan blijf jij maar gewoon een auto huren. :D
pi_96413137
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voor een makelaar zijn klanten die niet willen verkopen vanwege de hoge prijs helemaal niet meer interessant. Daar gaan ze dus ook niet meer voor rennen (alsof ze dat ooit gedaan hebben :') ).
Het zal er op neer komen dat makelaars gewoon huizen gaan weigeren als de wannabe verkoper een onrealistische vraagprijs heeft. Vrij logisch ook..... waarom moeite doen voor mensen die toch niet willen verkopen? Dat is water naar de zee dragen w/
Dat verwacht ik ook. Ik heb dus mijn huidige huis een jaar geleden gekocht en toen al kon je van makelaars wel horen hoe ze dachten over de eigenaar van het huis. Ze konden hun ergernis niet meer verbergen, zeker als ik zelf begon over de staat van het huis of de prijs. Ik heb zeventien huizen bezocht en in de huidige markt kun je als koper gewoon makkelijk twintig huizen bezoeken voordat je echt gaat beslissen.

Maar inderdaad .. geen medelijden mee.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:14:59 #42
323876 michaelmoore
pi_96416581
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

makelaars wachten niet op de laatste 10.000 * 1,5% omzet
  vrijdag 6 mei 2011 @ 09:29:17 #43
323876 michaelmoore
pi_96421890
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 08:49 schreef antfukker het volgende:
235.775 huizen te koop

236.141 huizen te koop

wanneer breekt er lichte paniek uit onder de verkopers?
Ik zou nu toch even een praatje met de makelaar gaan houden, voordat er echt 20% af moet
pi_96422721
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 09:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

236.141 huizen te koop

Ik zou nu toch even een praatje met de makelaar gaan houden, voordat er echt 20% af moet
Wanneer de capitulatiefase nog niet is geweest blijft de huizenmarkt naar beneden gaan. Gewoon bellen met de verkopers, dat er zowiezo 10% van de vraagprijs af moet wil je uberhaupt komen kijken, lijkt me een gezonde insteek in een kopersmarkt.
pi_96422785
quote:

[..]

236.141 huizen te koop

Nou.... die mensen krijgen allemaal zin om te verkopen... zal vast aan het mooie weer liggen.
Die arme makelaars.... dagelijks moeten ze veel huisjes toevoegen op Funda maar geld verdienen ho maar :{w
Misschien kunnen enkele ICT'ers even helpen door een mooie scriptje te schrijven om de boel te automatiseren :P
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:09:50 #46
323876 michaelmoore
pi_96422935
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:02 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

Wanneer de capitulatiefase nog niet is geweest blijft de huizenmarkt naar beneden gaan. Gewoon bellen met de verkopers, dat er zowiezo 10% van de vraagprijs af moet wil je uberhaupt komen kijken, lijkt me een gezonde insteek in een kopersmarkt.
want als je er geen 20% afkrijgt, ben jij straks degene die de restschuld mag gaan ophoesten
pi_96423660
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nou.... die mensen krijgen allemaal zin om te verkopen... zal vast aan het mooie weer liggen.
Die arme makelaars.... dagelijks moeten ze veel huisjes toevoegen op Funda maar geld verdienen ho maar :{w
Misschien kunnen enkele ICT'ers even helpen door een mooie scriptje te schrijven om de boel te automatiseren :P
:s) :s) :s)
Geloof me, de fundadesk (beheer tool makelaars) is 1 van de meest geavanceerde en gebruiksvriendelijke tools die er is :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96425826
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

:s) :s) :s)
Geloof me, de fundadesk (beheer tool makelaars) is 1 van de meest geavanceerde en gebruiksvriendelijke tools die er is :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Systeem wel gesized op de enorme toename van huizen? :P
pi_96426871
quote:

[..]

236.141 huizen te koop

dus, op naar de 300.000 !

Even een hart onder de riem voor woningbezitters:

eigen haard, goede locatie, goede kwaliteit wint altijd.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:32:55 #50
323876 michaelmoore
pi_96428639
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 11:50 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

dus, op naar de 300.000 !

Even een hart onder de riem voor woningbezitters:

eigen haard, goede locatie, goede kwaliteit wint altijd.
het nieuwe criterium is energiezuinig, een collega van me heeft voor 15 euro per maand aan energiekosten in zijn appartement

Geen ketel, maar vloerverwarming.
Geen gas, alleen electra, en de ramen op het zuiden

sommigen hebben per maand 250 euro aan voorschot en volgend jaar met de extra tax voor de windmolens zal dat minstens 30% hoger zijn
pi_96429415
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
het nieuwe criterium is energiezuinig, een collega van me heeft voor 15 euro per maand aan energiekosten in zijn appartement

Dan verbruikt hij dus inclusief de elektrische verwarming maximaal 125kWh per maand...

Wat zal die een fantastisch leven hebben zeg. _O-
pi_96429639
Volgens mij zijn alleen al de netwerkosten en meterkosten meer dan het bedrag die die collega zegt te verbruiken. Ow die worden natuurlijk hier weer selectief vergeten. :D
pi_96429830
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:56 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij zijn alleen al de netwerkosten en meterkosten meer dan het bedrag die die collega zegt te verbruiken. Ow die worden natuurlijk hier weer selectief vergeten. :D
niet nader te noemen vrienden van me krijgen zelfs geld bij ;)
pi_96431074
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

sommigen hebben per maand 250 euro aan voorschot en volgend jaar met de extra tax voor de windmolens zal dat minstens 30% hoger zijn
Heeft zeker ook geen tv? :')
pi_96432219
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:30 schreef antfukker het volgende:

[..]

Heeft zeker ook geen tv? :')
in de kelder is het altijd lekker warm :)
en met een enkel peertje is het ook goed toeven.
pi_96433167
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

niet nader te noemen vrienden van me krijgen zelfs geld bij ;)
Ja als je een windmolen of zonnecellen hebt dan kun je idd geld terug krijgen. Maar in nl loopt het nog niet zo'n vaart hiermee. ;)
pi_96443258
Ik denk dat het toch heel erg per huis afhangt of de markt vast staat of niet.

Als je ziet dat in de straat waar ik mijn huis heb gekocht nog 2 huizen staan die even duur zijn maar wel compleet uitgeleefde ex-huurwoningen waar je dus minimaal 20k in moet stoppen. Zou daar idd best 15% af kunnen.

Je moet gewoon als je huis na 5/6 maanden nog te koop staat is gaan nadenken en vergelijken met je buurt.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_96443685
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:29 schreef oinkoink12 het volgende:
Je moet gewoon als je huis na 5/6 maanden nog te koop staat is gaan nadenken en vergelijken met je buurt.
En dat hangt weer af van het feit of je moet verkopen.

Het zou mij mijn reet roesten eerlijk gezegd. Ik wil een X-bedrag voor mijn woning. Krijg ik die niet, dan blijf ik toch lekker zelf wonen?
pi_96443750
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het zou mij mijn reet roesten eerlijk gezegd. Ik wil een X-bedrag voor mijn woning. Krijg ik die niet, dan blijf ik toch lekker zelf wonen?
is ook weer zo :)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:07:39 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96444648
quote:

[..]

Ja, als je niet wil verkopen dan kun je iedere prijs vragen die je goeddunkt. Maar ik neem aan dat de meeste mensen die verkopen dit doen omdat ze dit dus wel willen.

Niet dat het nu zoveel uitmaakt op welk transactieniveau het plaatsvind. Het gros zal na het verkopen van hun huis een ander huis terugkopen. Of ze hun eigen woning nu voor 300K verkopen en de nieuwe woning voor dat bedrag kopen, of hun eigen woning voor 270K verkopen en de nieuwe hiervoor kopen scheelt hooguit iets in de overdrachtsbelasting.
The End Times are wild
pi_96444907
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:07 schreef LXIV het volgende:
Ja, als je niet wil verkopen dan kun je iedere prijs vragen die je goeddunkt. Maar ik neem aan dat de meeste mensen die verkopen dit doen omdat ze dit dus wel willen.
Beetje kort door de bocht. Er zitten meer dan genoeg mensen tussen die eventueel zouden willen doorstromen naar een andere woning maar dat zeer zeker niet perse hoeven.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:16:34 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96445131
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht. Er zitten meer dan genoeg mensen tussen die eventueel zouden willen doorstromen naar een andere woning maar dat zeer zeker niet perse hoeven.
eventueel zouden willen ja. Maar wat zou het die mensen dan boeien wat de huizenmarkt op moment X doet? Komt die 10% lager te staan, dan vindt de transactie op een 10% lager niveau plaats. Dat kost ze toch niks? (levert enkel op)

Er zijn idd genoeg mensen die een irreele prijs uit 2008 in hun hoofd hebben en daaraan vasthouden. Die mensen staan gewoon buiten de markt. Net als de mensen die nu alvast die korting van 30% willen bedingen bij de aankoop van hun woning. Die kunnen ook wel bieden, maar worden niet serieus genomen.

Overigens, voor diegenen met 2 huizen, die vasthouden aan de 2008 prijs (omdat ze soms niet anders meer kunnen), die zijn natuurlijk wél heel zuur. Ieder jaar fors betalen aan dubbele woonlasten en ondertussen de onderliggende waarde (maal 2!!) zien kelderen. Ik heb het gevoel dat de stijfkoppen juist daar gezocht moeten worden. Dat zijn de echte bleeders, de loosers. Niet de mensen die accepteren dat transacties op een lager prijsniveau plaatsvinden. Die hebben er zelfs een voordeel bij.
The End Times are wild
pi_96445167
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is niet kort door de bocht dat is hoe het werkt. Vraag en aanbod moeten bij elkaar komen. Als je doorstroomt is je volgende huis ook goedkoper, dus wat is het probleem? Het probleem is dat mensen zelfs moeite hebben met het nemen van een virtueel verlies... Omdat de buurman 5 jaar geleden nog een halve ton meer kon binnenslepen.... ze vergeten echter dat die buurman dat geld ook weer kwijt was aan zijn nieuwe onderkomen.
I'll sing you a lullaby.
pi_96446102
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:16 schreef LXIV het volgende:
eventueel zouden willen ja. Maar wat zou het die mensen dan boeien wat de huizenmarkt op moment X doet? Komt die 10% lager te staan, dan vindt de transactie op een 10% lager niveau plaats. Dat kost ze toch niks? (levert enkel op)
Verlies nemen, zelfs al is dat virtueel, druist gevoelsmatig in tegen alles wat goed is. Dus die mensen blijven dus gewoon gefocust op de volgens hen gerechtvaardigde prijs. Vandaar dat de woningmarkt nog steeds niet is ingestort.

quote:
Er zijn idd genoeg mensen die een irreele prijs uit 2008 in hun hoofd hebben en daaraan vasthouden. Die mensen staan gewoon buiten de markt. Net als de mensen die nu alvast die korting van 30% willen bedingen bij de aankoop van hun woning. Die kunnen ook wel bieden, maar worden niet serieus genomen.
Xeno? Lees je mee?

quote:
Overigens, voor diegenen met 2 huizen, die vasthouden aan de 2008 prijs (omdat ze soms niet anders meer kunnen), die zijn natuurlijk wél heel zuur. Ieder jaar fors betalen aan dubbele woonlasten en ondertussen de onderliggende waarde (maal 2!!) zien kelderen. Ik heb het gevoel dat de stijfkoppen juist daar gezocht moeten worden. Dat zijn de echte bleeders, de loosers. Niet de mensen die accepteren dat transacties op een lager prijsniveau plaatsvinden. Die hebben er zelfs een voordeel bij.
Ja, maar als je sinds die tijd een nieuw huis heb gekocht omdat je op de bonnefooi dacht dat je oude huis ook binnen 4 maanden verkocht zou zijn heb je m.i. geen gegronde reden tot klagen.

Dat is mijn inziens tevens 1 van de redenen dat de funda teller zo hard oploopt: Niemand koopt nog een woning voordat de oude verkocht is. En aangezien de starters vrijwel geen financieringscapaciteit meer hebben stokt alles.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:21:45 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96452186
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Verlies nemen, zelfs al is dat virtueel, druist gevoelsmatig in tegen alles wat goed is. Dus die mensen blijven dus gewoon gefocust op de volgens hen gerechtvaardigde prijs. Vandaar dat de woningmarkt nog steeds niet is ingestort.

De woningprijs is heel stabiel gebleken. De markt (dat is het aankopen/verkopen) is natuurlijk wel ingestort!
The End Times are wild
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:31:16 #66
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96452740
quote:

[..]

Dat denkt 95% van de woningbezitters inderdaad ook. Maar de resterende 5% met zo'n groot bord in de tuin heeft nou eenmaal een of andere reden om te willen verhuizen.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:42:27 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96453324
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat denkt 95% van de woningbezitters inderdaad ook. Maar de resterende 5% met zo'n groot bord in de tuin heeft nou eenmaal een of andere reden om te willen verhuizen.
Ik denk dat het percentage van verkopers die juist wel heel graag willen verkopen -om welke reden dan ook- veel groter is dan 5%.
Waarom zou je anders al dat gedoe van administratie, verbouwen, schilderen, overdrachtsbelasting betalen, school zoeken voor de kinderen, aanpassingsproblemen, sjouwen etc. op je hals halen? Eigenlijk is verhuizen helemaal niet leuk. Ik neem daarom aan dat de mensen die dat doen er een goede reden voor hebben.
Of er is sprake van scheiding, ontslag, veranderende financiële situatie. Die mensen 'moeten' verhuizen/verkopen. Of de mensen die nog een tweede huis hebben.
Dan zijn er nog mensen die graag groter/anders willen gaan wonen. Die 'moeten' niet, maar als je met z'n tweeen plus nieuwe baby op een 3-kamerappartementje woont wil je wel heel graag naar een woning met tuin. En niet 5 jaar wachten totdat de markt aantrekt.
Dan nog mensen die van baan veranderd zijn, willen emigreren etc.

Al met al toch meer dan 5% denk ik.
The End Times are wild
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:25:02 #68
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96455769
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat het percentage van verkopers die juist wel heel graag willen verkopen -om welke reden dan ook- veel groter is dan 5%.
Ik had het niet over 5% van de verkopers, maar 5% van de huizenbezitters. Oftewel iedereen met "te koop" op z'n balkon.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:28:46 #69
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96455974
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik had het niet over 5% van de verkopers, maar 5% van de huizenbezitters. Oftewel iedereen met "te koop" op z'n balkon.
Niet iedereen die zijn huis WIL verkopen, MOET zijn huis verkopen.
Ik wil mijn huis ook wel verkopen hoor. Als jij 500k bied ben ik morgen nog weg. Maar als je mijn aankoopbedrag bied, lach ik je uiteraard uit. Als je mijn aankoopbedrag + 50k biedt lach ik je ook uit. Laat staan als je minder dan mijn aankoopbedrag biedt.

Nu staat mijn huis niet te koop, maar voor een groot deel van de huizen-verkopers geld ook dat ze graag willen verhuizen, maar niets moeten. Als niemand dus wil betalen wat zij als minimum zien (wat vaak betekend dat ze geen verlies willen nemen), dan blijven ze liever gewoon zitten waar ze zitten.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:37:14 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96456432
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:28 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik wil mijn huis ook wel verkopen hoor. Als jij 500k bied ben ik morgen nog weg. Maar als je mijn aankoopbedrag bied, lach ik je uiteraard uit. Als je mijn aankoopbedrag + 50k biedt lach ik je ook uit. Laat staan als je minder dan mijn aankoopbedrag biedt.

Nu staat mijn huis niet te koop, maar voor een groot deel van de huizen-verkopers geld ook dat ze graag willen verhuizen, maar niets moeten. Als niemand dus wil betalen wat zij als minimum zien (wat vaak betekend dat ze geen verlies willen nemen), dan blijven ze liever gewoon zitten waar ze zitten.
Het is voor de markt (daar waar koper en verkoper elkaar ontmoeten) TOTAAL irrelevant wat de prijs is waarop de verkoper geen verlies hoeft te nemen (nemen, want in principe is het verlies al gemaakt natuurlijk). Stel dat een koper kan kiezen tussen huis X en Y, volstrekt gelijkwaardig (als dit al bestond). Huis X staat voor 300.000 euro te koop, hierop maakt de verkoper 250.000 euro winst. Huis Y staat voor 300.010 te koop. Hierop speelt de verkoper break-even. Welk huis wordt verkocht? Altijd huis X natuurlijk!!

Het oorspronkelijke aankoopbedrag speelt dus geen enkele rol. Net zoals jouw bewering niets zegt wanneer je er niet bij zegt wanneer je je huis gekocht hebt. Als dat in 1970 was dan vind ik het een logisch verhaal. Als dat 2008 was, dan slaat het nergens op. Dat hele aankoopbedrag is niet relevant. Op de beurs krijg ik ook net zoveel voor mijn ING-aandelen die ik voor 33 euro gekocht heb als voor mijn aandelen die ik voor 3,80 gekocht heb. Gewoon, omdat aankoopbedrag alleen in het hoofd van de onervaren verkoper een rol speelt (en dus niet op de markt)
The End Times are wild
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:44:01 #71
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96456777
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:37 schreef LXIV het volgende:
Het is voor de markt (daar waar koper en verkoper elkaar ontmoeten) TOTAAL irrelevant wat de prijs is waarop de verkoper geen verlies hoeft te nemen
Waarom quote je mijn bericht en poneert vervolgens een stelling die he-le-maal niets met mijn post te maken heeft :?

Ik beweer nergens wat wel of niet relevant voor de markt is. Ik beweer ook nergens dat mensen alleen willen verkopen als ze geen verlies hebben ofzo.
Ik beweer alleen dat het gros van de verkopers zijn huis gewoon niet wil verkopen onder een bepaald bedrag. Dat bedrag kan aankoop - X zijn, aankoop, off aankoop + X. Maar als "de markt" hem dat bedrag niet wil geven, dan blijft hij lekker zitten waar hij zit, omdat hij niet MOET verkopen.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:53:04 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96457216
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:44 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Waarom quote je mijn bericht en poneert vervolgens een stelling die he-le-maal niets met mijn post te maken heeft :?

Ik beweer nergens wat wel of niet relevant voor de markt is. Ik beweer ook nergens dat mensen alleen willen verkopen als ze geen verlies hebben ofzo.
Ik beweer alleen dat het gros van de verkopers zijn huis gewoon niet wil verkopen onder een bepaald bedrag. Dat bedrag kan aankoop - X zijn, aankoop, off aankoop + X. Maar als "de markt" hem dat bedrag niet wil geven, dan blijft hij lekker zitten waar hij zit, omdat hij niet MOET verkopen.
Al wat ik zeg is dat dit aankoopbedrag irrelevant is voor de marktprijs. Dus is het ook onzin om de vraagprijs hierop te baseren.
The End Times are wild
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:51:44 #73
323876 michaelmoore
pi_96459939
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:28 schreef Whuzz het volgende:

[..]

wees maar blij dat jij verstoken bent van enig realiteitsbesef
pi_96460641
236.148 huizen te koop

Morgen weer Open Dag. Lijkt wel of ze steeds vaker gehouden worden..
pi_96465232
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Moet volgens jou dan iedereen die zijn huis te koop heeft, zijn huis verkopen?

Van wie moet dat? Van jou? :)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 08:58:11 #76
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_96465734
Oh leuk, een discussie over de definitie van het woord 'moet'. :')

Kunnen we het er wel over eens zijn dat mensen hun huis niet voor de kat z'n viool te koop zetten? Zeker niet in deze markt? Als ze dan niet 'moeten', dan zullen ze toch in ieder geval (erg) (graag) wíllen verkopen (in al die gradaties).
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 7 mei 2011 @ 09:15:25 #77
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96465877
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 08:58 schreef Jane het volgende:
Oh leuk, een discussie over de definitie van het woord 'moet'. :')

Kunnen we het er wel over eens zijn dat mensen hun huis niet voor de kat z'n viool te koop zetten? Zeker niet in deze markt? Als ze dan niet 'moeten', dan zullen ze toch in ieder geval (erg) (graag) wíllen verkopen (in al die gradaties).
Executieveilingen liggen steeds vaker op de loer.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_96466315
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 09:15 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Executieveilingen liggen steeds vaker op de loer.
Is er ook ergens een executueveiling teller die deze stelling kan bewijzen?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 10:02:24 #79
323876 michaelmoore
pi_96466545
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 04:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Moet volgens jou dan iedereen die zijn huis te koop heeft, zijn huis verkopen?

Van wie moet dat? Van jou? :)
van situaties die ik om me heen hoor.
iedereen die nu zijn huis wil verkopen heeft daar een reden voor en sommigen zeer dringend tot erg dringend , vaak te maken met van werk naar uitkering, baan elders, scheiding, nieuwbouw in aantocht maar er zijn ook wensen om te emigreren en die hebben geen erge haast

Je zit zelf niet in die situatie
  zaterdag 7 mei 2011 @ 10:14:05 #80
323876 michaelmoore
pi_96466786
236.648 huizen te koop
weer 500 huizen erbij, gaat weer hard

De overheid moet fors subsidie geven aan mensen die niet zakken met de vraagprijs, en nieuwbouw met een extra heffing zo duur maken dat er niet meer gebouwd kan worden en emigratie door babyboomers aan banden leggen en het verkopen van huurwoningen door verzekeraars en corporaties verbieden, beter nog, de corporaties verplichtten om extra woningen op te kopen

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 07-05-2011 11:04:16 ]
pi_96467116
Ben benieuwd wanneer de echte klappen gaan vallen, vooral de vrijstaande huizen zullen straks te koop worden gezet door de babyboomer die met pensioen gaat en naar het buitenland gaat verkassen of naar een appartementje gaat. Daar is nog geen rekening mee gehouden. Binnenkort kan niemand meer een fatsoenlijk bedrag lenen, niet dat dat slecht is maar de huizenmarkt wordt er niet beter op.

Ben benieuwd wanneer ze de overdrachtsbelasting gaan afschaffen. Ik snap wel dat het een melkkoe is maar als de prijzen dalen dan werkt de overdrachtsbelasting van 6% alleen averechts. Die belasting werkt sowieso averechts. Het beperkt de mobiliteit van mensen.

Zolang rijtjeshuizen in sommige dorpen die niemand kent nog boven de 2 ton liggen en 2onder1 kapper 250.000 a 400.000 neem ik de markt niet serieus. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Xenorium op 07-05-2011 10:37:32 ]
pi_96467220
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:30 schreef Xenorium het volgende:
Ben benieuwd wanneer de echte klappen gaan vallen, vooral de vrijstaande huizen zullen straks te koop worden gezet door de babyboomert die met pensioen gaat en naar het buitenland gaat verkassen of naar een appartementje gaat. Daar is nog geen rekening mee gehouden. Binnenkort kan niemand meer een fatsoenlijk bedrag lenen, niet dat dat slecht is maar de huizenmarkt wordt er niet beter op.
Waarom word de markt er niet beter op? Dalende prijzen is goed voor elke markt ^O^

quote:
Ben benieuwd wanneer ze de overdrachtsbelasting gaan afschaffen. Ik snap wel dat het een melkkoe is maar als de prijzen dalen dan werkt de overdrachtsbelasting van 6% alleen averechts. Die belasting werkt sowieso averechts. Het beperkt de mobiliteit van mensen.
De overdrachtsbelasting is een melkkoe? Het is eerder om kleine compensatie om de HRA in stand te kunnen houden. Elke bemoeienis van de overheid om gedrag te manipuleren werkt verstorend op het doen van individuele beslissingen.

quote:
Zolang rijtjeshuizen in sommige dorpen die niemand kent nog boven de 2 ton liggen en 2onder1 kapper 250 a 400.000 neem ik de markt niet serieus.
Een rijtjes woning zou niet meer dan een ton hoeven de kosten en een vrijstaande woning met garage en grote tuin niet meer dan 2 ton :)
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 11:06:16 #83
323876 michaelmoore
pi_96467746
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:36 schreef xenobinol het volgende:
Elke bemoeienis van de overheid om gedrag te manipuleren werkt verstorend op het doen van individuele beslissingen.
De overheid heeft zichzelf in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd, met als enig doel de bubble in stand te houden, helaas zijn de grenzen open voor vrij verkeer van mensen en hun HRA, zowel jong als oud.
pi_96467796
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:36 schreef xenobinol het volgende:

Een rijtjes woning zou niet meer dan een ton hoeven de kosten en een vrijstaande woning met garage en grote tuin niet meer dan 2 ton :)
Dat kosten ze ook niet maar op de plaatsen waar het dat prijsniveau heeft wil niemand wonen.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 11:39:26 #85
323876 michaelmoore
pi_96468451
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 11:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat kosten ze ook niet maar op de plaatsen waar het dat prijsniveau heeft wil niemand wonen.
Toch zie ik hier (midden van het land) ook steeds meer huizen op de 200.000 zitten, ook flinke moderne huizen met groot dakkapel, met aan de overkant twee onder een kappers
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:32:55 #86
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96469773
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat iedereen die zijn huis te koop heeft staan dit doet omdat hij niet anders kan? _O-
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:01:58 #87
323876 michaelmoore
pi_96470384
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:32 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat iedereen die zijn huis te koop heeft staan dit doet omdat hij niet anders kan? _O-
nee, dat zeg ik niet
maar er zijn er meer dan jij denkt, iedereen die wil verkopen doet dat omdat hij WIL/ MOET verkopen.

Sommigen kunnen nog wel even blijven wonen, maar mensen die dood zijn, hebben een nieuw huis in de hemel of elders, en mensen die een nieuw huis hebben gekocht / laten bouwen, willen ook erg graag een deal maken
pi_96471878
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 11:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Toch zie ik hier (midden van het land) ook steeds meer huizen op de 200.000 zitten, ook flinke moderne huizen met groot dakkapel, met aan de overkant twee onder een kappers
Net alsof dat bijzonder is, wow voor 220.000 euro mag ik tegenover 2 onder 1 kappers wonen? Even makelaarskosten en overdrachtsbelasting erbij geteld.

Dat is toch van den zotte! Voor die 2 ton zou je een behoorlijke 2 onder 1 kapper moeten hebben met ruime garage. Of zelfs een kleine moderne vrijstaande of geschakelde woning. Zeker als het niet in de randstad is.

Je beseft het niet maar 2 ton is een smak geld, dat is 500.000 oude guldens. Daar had je een decennium geleden een landhuis voor.
pi_96471957
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:07 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Net alsof dat bijzonder is, wow voor 220.000 euro mag ik tegenover 2 onder 1 kappers wonen? Even makelaarskosten en overdrachtsbelasting erbij geteld.

Dat is toch van den zotte! Voor die 2 ton zou je een behoorlijke 2 onder 1 kapper moeten hebben met ruime garage. Of zelfs een kleine moderne vrijstaande of geschakelde woning. Zeker als het niet in de randstad is.

Je beseft het niet maar 2 ton is een smak geld, dat is 500.000 oude guldens. Daar had je een decennium geleden een landhuis voor.
Jammer dat guldens niet meer bestaan... Voor 2 ton had je een decennium geen landhuis voor. Misschien een opknappertje in het noorden des lands.
pi_96472043
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:12 schreef inXs het volgende:

[..]

Jammer dat guldens niet meer bestaan... Voor 2 ton had je een decennium geen landhuis voor. Misschien een opknappertje in het noorden des lands.
voor 500.000 gulden geen landhuis? Dacht het wel, voor de euro met 500.000 gulden kon je in het midden van het land echt wel een 'villa' kopen met een lap grond en een dikke garage. Misschien niet echt een LANDHUIS maar het scheelt niet veel.

Sinds die euro is het alleen maar erger geworden. Een 2 onder 1 kapper voor 200.000 gulden werd ineens een 2 onder 1 kapper voor 170.000 euro en het jaar erop stond tie al voor 200.000 euro aangeboden. Ja paar jaar later gingen ze als broodjes over de toonbank voor 3 ton of meer.

Gekkigheid.
pi_96472146
200 jaar geleden kon je voor 500.000 gulden misschien wel een kasteel kopen dat was toen helaas leven wij in een dichtbevolkt land in het heden en kan dat niet meer.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 mei 2011 @ 14:22:11 #92
13368 NiGeLaToR
pi_96472211
Zijn de experts in dit forum al 's aan de slag gegaan met uitrekenen wat we verhoudingsgewijs met de andere noordelijke Europese landen (incl Scandinavië) verhoudingsgewijs aan belasting en onderdak betalen en wat ons inkomen in verhouding is. Ben wel benieuwd hoeveel dit uit de pas loopt. Zal wel verschrikkelijk moeten zijn, als ik de tientallen topics met doemdenken nalees.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:23:16 #93
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96472247
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee, dat zeg ik niet
maar er zijn er meer dan jij denkt,
Ik kijk uit naar je statistische onderbouwing.
Als er zooo veeeel mensen zouden zijn die MOESTEN verkopen, dan zouden de verkoopcijfers niet all-time historisch laag zijn. Uit die cijfers concludeer ik dat er vrij veel mensen zijn die hun huis WILLEN verkopen, maar niet zo heel erg veel die dat MOETEN.
Als dat laatste wél het geval was geweest, dan zouden de huizenprijzen veel harder dalen (zie USA en Spanje als voorbeeld) en zouden de verkopen hoger liggen. Mensen die MOETEN verkopen kunnen niet anders dan een lage prijs accepteren. Mensen die slechts WILLEN verkopen doen dat gewoon niet als de prijs ze niet aanstaat.
pi_96472249
Ok, ondanks dat ik een huis gekocht heb, hou ik funda nog een beetje in de gaten binnen hoofddorp.
Nu heb ik toch wel de meest overpriced kutappartement gevonden sinds lange tijd.

http://www.funda.nl/koop/(...)-lutkemeerstraat-62/
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:24:35 #95
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96472293
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:23 schreef oinkoink12 het volgende:
Ok, ondanks dat ik een huis gekocht heb, hou ik funda nog een beetje in de gaten binnen hoofddorp.
Nu heb ik toch wel de meest overpriced kutappartement gevonden sinds lange tijd.

http://www.funda.nl/koop/(...)-lutkemeerstraat-62/
De servicekosten bedragen circa ¤ 135,- per maand (inclusief voorschot waterverbruik)

_O-
pi_96472961
Het ligt er vooral aan of stookkosten ook worden meegenomen. Ik vermoed van niet. Ik ken de markt in Hoofddorp niet en Hoofddorp ligt natuurlijk wel gunstig, zo in de buurt van Leiden en Amsterdam. Maar laat ik het zo zeggen: ik zou het nooit kopen voor die prijs.

Het is echt duur. Ik rekende voor Delft 2300 euro / m2 voor de eerste 60 m2. Tuin komt daarbij op maar dan kom ik nog niet hoger zo rond de 140k als dit huis in Delft zou staan. Maar dan zit je wel in een veel mooiere buurt in een veel mooier (maar wel ouder) pand.

Overprijsd, absoluut.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:43:10 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96479496
240.000 huizen was trouwens altijd mijn gedachte maximum. Gezien het tempo van de stijging en alle maatregelen die in het verschiet liggen denk ik dat dit te laag geschat was.
.
Volgens mij zijn er iets van 3 of 4 miljoen koopwoningen in Nederland. Dat betekent dat het dus best denkbaar is dat de 10% gehaald wordt. Dat er dus van iedere 10 koopwoningen 1 te koop staat.
The End Times are wild
pi_96479610
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:46 schreef skrn het volgende:
Het ligt er vooral aan of stookkosten ook worden meegenomen. Ik vermoed van niet. Ik ken de markt in Hoofddorp niet en Hoofddorp ligt natuurlijk wel gunstig, zo in de buurt van Leiden en Amsterdam. Maar laat ik het zo zeggen: ik zou het nooit kopen voor die prijs.

Het is echt duur. Ik rekende voor Delft 2300 euro / m2 voor de eerste 60 m2. Tuin komt daarbij op maar dan kom ik nog niet hoger zo rond de 140k als dit huis in Delft zou staan. Maar dan zit je wel in een veel mooiere buurt in een veel mooier (maar wel ouder) pand.

Overprijsd, absoluut.
Heeft een eigen cv ketel, en watervoorschot is E10/mnd ofzo.

Die servicekosten zijn vaak wel echte bleeders zeg. Vriendin van me woont in een kluin nieuwbouwappartementje en betaalt ook al iets van 130 :o
pi_96480036
Die teller blijft nog wel een tijd oplopen simpelweg omdat aan de onderkant van de markt de aanvoer van kopers opdroogt en aanbod van huizen toe blijft nemen.
pi_96480062
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:43 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij zijn er iets van 3 of 4 miljoen koopwoningen in Nederland. Dat betekent dat het dus best denkbaar is dat de 10% gehaald wordt. Dat er dus van iedere 10 koopwoningen 1 te koop staat.
Als ik het goed heb zijn het er 4,1 miljoen.

Daarbuiten is de fundateller niet al te betrouwbaar, want zelfs een garagebox wordt meegeteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')