Volgens mij gaat het een stuk harder dan vorig jaar, niet zo heel raar natuurlijk want iedereen wil nog even cashenquote:Op donderdag 5 mei 2011 08:49 schreef antfukker het volgende:
235.775 huizen te koop
We stijgen lekker door
Kuddedieren die nu te laat zijnquote:Op donderdag 5 mei 2011 08:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het een stuk harder dan vorig jaar, niet zo heel raar natuurlijk want iedereen wil nog even cashen
Denk het ook, als ze vorig jaar hun prijs net wat lager hadden gesteld dan de buren hadden ze hun huis al reeds verkocht. Nu zijn ze te laat en gaan ze er een stuk minder voor krijgen... ik voel dat de 'fear' fase nadertquote:
Met als gevolg potentieele kopers van een eerste woning of major upgrade, lekker blijven wachten tot ze het onderste uit de kan kunnen halenquote:Op donderdag 5 mei 2011 08:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Denk het ook, als ze vorig jaar hun prijs net wat lager hadden gesteld dan de buren hadden ze hun huis al reeds verkocht. Nu zijn ze te laat en gaan ze er een stuk minder voor krijgen... ik voel dat de 'fear' fase nadert
Yep... nu kopen is 'je geld over de schutting gooien'quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met als gevolg potentieele kopers van een eerste woning of major upgrade, lekker blijven wachten tot ze het onderste uit de kan kunnen halen
mensen die verkopen zijn knap serveus / nenuachtig dat merk ik wel, vooral als ze nieuwbouw hebben lopen en de hut toch eigenlijk wel wat te duur gekocht was 5 jaar terugquote:Op donderdag 5 mei 2011 09:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Yep... nu kopen is 'je geld over de schutting gooien'![]()
Het kan verkeren
Heel begrijpelijk.... maar wel het gevolg van ondoordacht handelen... ik laat het aan Scorpie en CoolGuy over om deze mensen tot aan de grond toe af te brandenquote:Op donderdag 5 mei 2011 10:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen die verkopen zijn knap serveus / nenuachtig dat merk ik wel, vooral als ze nieuwbouw hebben lopen en de hut toch eigenlijk wel wat te duur gekocht was 5 jaar terug
Ik sluit niet uit dat de overheid alle nieuwbouwplannen gaat bevriezen om de bubble in stand te houdenquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk.... maar wel het gevolg van ondoordacht handelen... ik laat het aan Scorpie en CoolGuy over om deze mensen tot aan de grond toe af te branden
Parkeerplaats 60kquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:06 schreef raptorix het volgende:
Bij mij om de hoek zijn trouwens plannen voor nieuwbouw complex, ben al blij dat dat kraakpand gesloopt is, maar nu zit er al bijna anderhalf jaar een gat, niet vreemd met de prijzen die ze durven te vragen
http://www.pietheinamsterdam.nl/
Wat moet je eigenlijk met een auto in Amsterdam? Jat gewoon een fietsquote:
Maar het is wel een higtech parkeerplaats waarbij de auto automatisch ingeschoven wordt.quote:
Jep, er is er nog 1 in de buurt, is wel heel cool om te zien, gaat helemaal vol automagisch.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar het is wel een higtech parkeerplaats waarbij de auto automatisch ingeschoven wordt.![]()
Als de ruimte nu braak ligt vraag ik me af waarom ze er nu dan niet tijdelijk parkeerplaatsen van maken.
Je bespaart dus 7000 euro per jaarquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
De wachttijd bij ons in de buurt is 8.5 jaar
Haha oke, totaal doorgeslagen daar in amsterdamquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dagkaart is 36 euro x 52 x 6 = 11.232
Ik heb collega die elke dag met auto naar Amsterdam komt, en zich dus helemaal scheel betaaldquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:40 schreef antfukker het volgende:
[..]
Haha oke, totaal doorgeslagen daar in amsterdam
En dan de hele bouwsector met vorstverlet?quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat de overheid alle nieuwbouwplannen gaat bevriezen om de bubble in stand te houden
De overheid verzint wel een subsidieregeling en oorzaakquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
En dan de hele bouwsector met vorstverlet?
http://www.rtl.nl/compone(...)t-van-korte-duur.xmlquote:ING: opleving huizenmarkt van korte duur
De opleving van de Nederlandse woningmarkt eind 2010 is van korte duur geweest. De interesse in koopwoningen is recentelijk weer afgenomen.
Dat concludeert bank en verzekeraar ING op basis van de eigen Woonindex en de consumentenenquête van het CBS.
Strengere normen hypotheken
Volgens ING vormen de strengere normen en een hogere hypotheekrente een nieuwe hobbel voor de huizenmarkt nadat de discussie over de hypotheekrenteaftrek eerder een struikelblok vormde. Per 1 augustus van dit jaar mag een hypotheek maximaal 110 procent van de woningwaarde bedragen in plaats van 120 procent en mag het aflossingsvrije deel maximaal 50 procent zijn.
Weinig nieuwbouw
De economen van ING verwachten in de komende jaren weinig nieuwbouw. Dat heeft naast de strengere eisen aan hypotheken en de oplopende rente ook te maken met het grote aanbod van woningen op de markt. Het woningaanbod is opgelopen naar bijna 185.000, 14 procent meer dan een jaar eerder.
Papegaaien hebben we dan weer genoeg in het vondelparkquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Gelukkig zijn ze zo zeldzaam als de gespikkelde hamster in het Vondelpark
Jij haalde de goudprijs toch bij elk topic? Heb je nog een reactie op het klappen van de bubbel daarvan...?quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
En dan de hele bouwsector met vorstverlet?
De makelaars kwamen pas met soortgelijke berichten. Ze zitten uiteraard allemaal alleen voor zichzelf, en op dit moment hebben ze er belang bij dat kopers sneller hun prijs laten zakken, om het huisje maar kwijt te raken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:19 schreef michaelmoore het volgende:
nou was net op het 6 uur journaal al dat de ING van mening is dat de huizenprijzen dit jaar, EN volgend jaar blijven dalen, dat heb ik nog nooit een bank horen zeggen.![]()
Precies. Maar die verkopers zijn ook niet gek. De makelaars praten alleen maar in de richting van datgene wat hun omzet kan verhogen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De makelaars kwamen pas met soortgelijke berichten. Ze zitten uiteraard allemaal alleen voor zichzelf, en op dit moment hebben ze er belang bij dat verkopers sneller hun prijs laten zakken, om het huisje maar kwijt te raken.
Voor een makelaar zijn klanten die niet willen verkopen vanwege de hoge prijs helemaal niet meer interessant. Daar gaan ze dus ook niet meer voor rennen (alsof ze dat ooit gedaan hebbenquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Precies. Maar die verkopers zijn ook niet gek. De makelaars praten alleen maar in de richting van datgene wat hun omzet kan verhogen.
Waarom moeite doen voor kopers die toch niet kunnen kopen?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:29 schreef xenobinol het volgende:
waarom moeite doen voor mensen die toch niet willen verkopen?
Omdat de verkopende partij van zijn shit af wilquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom moeite doen voor kopers die toch niet kunnen kopen?
Niet perse he... Mijn auto is ook te koop. Maar niet voor minder dan dat ik ervoor wil hebben, want dan hou ik hem gewoon. Dan blijf jij maar gewoon een auto huren.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Omdat de verkopende partij van zijn shit af wil
Dat verwacht ik ook. Ik heb dus mijn huidige huis een jaar geleden gekocht en toen al kon je van makelaars wel horen hoe ze dachten over de eigenaar van het huis. Ze konden hun ergernis niet meer verbergen, zeker als ik zelf begon over de staat van het huis of de prijs. Ik heb zeventien huizen bezocht en in de huidige markt kun je als koper gewoon makkelijk twintig huizen bezoeken voordat je echt gaat beslissen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Voor een makelaar zijn klanten die niet willen verkopen vanwege de hoge prijs helemaal niet meer interessant. Daar gaan ze dus ook niet meer voor rennen (alsof ze dat ooit gedaan hebben).
Het zal er op neer komen dat makelaars gewoon huizen gaan weigeren als de wannabe verkoper een onrealistische vraagprijs heeft. Vrij logisch ook..... waarom moeite doen voor mensen die toch niet willen verkopen? Dat is water naar de zee dragen
makelaars wachten niet op de laatste 10.000 * 1,5% omzetquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Precies. Maar die verkopers zijn ook niet gek. De makelaars praten alleen maar in de richting van datgene wat hun omzet kan verhogen.
236.141 huizen te koopquote:Op donderdag 5 mei 2011 08:49 schreef antfukker het volgende:
235.775 huizen te koop
We stijgen lekker door
Wanneer de capitulatiefase nog niet is geweest blijft de huizenmarkt naar beneden gaan. Gewoon bellen met de verkopers, dat er zowiezo 10% van de vraagprijs af moet wil je uberhaupt komen kijken, lijkt me een gezonde insteek in een kopersmarkt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
236.141 huizen te koop
wanneer breekt er lichte paniek uit onder de verkopers?
Ik zou nu toch even een praatje met de makelaar gaan houden, voordat er echt 20% af moet
Nou.... die mensen krijgen allemaal zin om te verkopen... zal vast aan het mooie weer liggen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
236.141 huizen te koop
Ik zou nu toch even een praatje met de makelaar gaan houden, voordat er echt 20% af moet
want als je er geen 20% afkrijgt, ben jij straks degene die de restschuld mag gaan ophoestenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:02 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Wanneer de capitulatiefase nog niet is geweest blijft de huizenmarkt naar beneden gaan. Gewoon bellen met de verkopers, dat er zowiezo 10% van de vraagprijs af moet wil je uberhaupt komen kijken, lijkt me een gezonde insteek in een kopersmarkt.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou.... die mensen krijgen allemaal zin om te verkopen... zal vast aan het mooie weer liggen.
Die arme makelaars.... dagelijks moeten ze veel huisjes toevoegen op Funda maar geld verdienen ho maar![]()
Misschien kunnen enkele ICT'ers even helpen door een mooie scriptje te schrijven om de boel te automatiseren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Geloof me, de fundadesk (beheer tool makelaars) is 1 van de meest geavanceerde en gebruiksvriendelijke tools die er isSysteem wel gesized op de enorme toename van huizen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dus, op naar de 300.000 !quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
236.141 huizen te koop
het nieuwe criterium is energiezuinig, een collega van me heeft voor 15 euro per maand aan energiekosten in zijn appartementquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:50 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
dus, op naar de 300.000 !
Even een hart onder de riem voor woningbezitters:
eigen haard, goede locatie, goede kwaliteit wint altijd.
Dan verbruikt hij dus inclusief de elektrische verwarming maximaal 125kWh per maand...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
het nieuwe criterium is energiezuinig, een collega van me heeft voor 15 euro per maand aan energiekosten in zijn appartement
Geen ketel, maar vloerverwarming.
Geen gas, alleen electra, en de ramen op het zuiden
niet nader te noemen vrienden van me krijgen zelfs geld bijquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:56 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij zijn alleen al de netwerkosten en meterkosten meer dan het bedrag die die collega zegt te verbruiken. Ow die worden natuurlijk hier weer selectief vergeten.
Heeft zeker ook geen tv?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het nieuwe criterium is energiezuinig, een collega van me heeft voor 15 euro per maand aan energiekosten in zijn appartement
Geen ketel, maar vloerverwarming.
Geen gas, alleen electra, en de ramen op het zuiden
sommigen hebben per maand 250 euro aan voorschot en volgend jaar met de extra tax voor de windmolens zal dat minstens 30% hoger zijn
Ja als je een windmolen of zonnecellen hebt dan kun je idd geld terug krijgen. Maar in nl loopt het nog niet zo'n vaart hiermee.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
niet nader te noemen vrienden van me krijgen zelfs geld bij
En dat hangt weer af van het feit of je moet verkopen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:29 schreef oinkoink12 het volgende:
Je moet gewoon als je huis na 5/6 maanden nog te koop staat is gaan nadenken en vergelijken met je buurt.
is ook weer zoquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En dat hangt weer af van het feit of je moet verkopen.
Het zou mij mijn reet roesten eerlijk gezegd. Ik wil een X-bedrag voor mijn woning. Krijg ik die niet, dan blijf ik toch lekker zelf wonen?
Ja, als je niet wil verkopen dan kun je iedere prijs vragen die je goeddunkt. Maar ik neem aan dat de meeste mensen die verkopen dit doen omdat ze dit dus wel willen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het zou mij mijn reet roesten eerlijk gezegd. Ik wil een X-bedrag voor mijn woning. Krijg ik die niet, dan blijf ik toch lekker zelf wonen?
Beetje kort door de bocht. Er zitten meer dan genoeg mensen tussen die eventueel zouden willen doorstromen naar een andere woning maar dat zeer zeker niet perse hoeven.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:07 schreef LXIV het volgende:
Ja, als je niet wil verkopen dan kun je iedere prijs vragen die je goeddunkt. Maar ik neem aan dat de meeste mensen die verkopen dit doen omdat ze dit dus wel willen.
eventueel zouden willen ja. Maar wat zou het die mensen dan boeien wat de huizenmarkt op moment X doet? Komt die 10% lager te staan, dan vindt de transactie op een 10% lager niveau plaats. Dat kost ze toch niks? (levert enkel op)quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Er zitten meer dan genoeg mensen tussen die eventueel zouden willen doorstromen naar een andere woning maar dat zeer zeker niet perse hoeven.
Dat is niet kort door de bocht dat is hoe het werkt. Vraag en aanbod moeten bij elkaar komen. Als je doorstroomt is je volgende huis ook goedkoper, dus wat is het probleem? Het probleem is dat mensen zelfs moeite hebben met het nemen van een virtueel verlies... Omdat de buurman 5 jaar geleden nog een halve ton meer kon binnenslepen.... ze vergeten echter dat die buurman dat geld ook weer kwijt was aan zijn nieuwe onderkomen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Er zitten meer dan genoeg mensen tussen die eventueel zouden willen doorstromen naar een andere woning maar dat zeer zeker niet perse hoeven.
Verlies nemen, zelfs al is dat virtueel, druist gevoelsmatig in tegen alles wat goed is. Dus die mensen blijven dus gewoon gefocust op de volgens hen gerechtvaardigde prijs. Vandaar dat de woningmarkt nog steeds niet is ingestort.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:16 schreef LXIV het volgende:
eventueel zouden willen ja. Maar wat zou het die mensen dan boeien wat de huizenmarkt op moment X doet? Komt die 10% lager te staan, dan vindt de transactie op een 10% lager niveau plaats. Dat kost ze toch niks? (levert enkel op)
Xeno? Lees je mee?quote:Er zijn idd genoeg mensen die een irreele prijs uit 2008 in hun hoofd hebben en daaraan vasthouden. Die mensen staan gewoon buiten de markt. Net als de mensen die nu alvast die korting van 30% willen bedingen bij de aankoop van hun woning. Die kunnen ook wel bieden, maar worden niet serieus genomen.
Ja, maar als je sinds die tijd een nieuw huis heb gekocht omdat je op de bonnefooi dacht dat je oude huis ook binnen 4 maanden verkocht zou zijn heb je m.i. geen gegronde reden tot klagen.quote:Overigens, voor diegenen met 2 huizen, die vasthouden aan de 2008 prijs (omdat ze soms niet anders meer kunnen), die zijn natuurlijk wél heel zuur. Ieder jaar fors betalen aan dubbele woonlasten en ondertussen de onderliggende waarde (maal 2!!) zien kelderen. Ik heb het gevoel dat de stijfkoppen juist daar gezocht moeten worden. Dat zijn de echte bleeders, de loosers. Niet de mensen die accepteren dat transacties op een lager prijsniveau plaatsvinden. Die hebben er zelfs een voordeel bij.
De woningprijs is heel stabiel gebleken. De markt (dat is het aankopen/verkopen) is natuurlijk wel ingestort!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Verlies nemen, zelfs al is dat virtueel, druist gevoelsmatig in tegen alles wat goed is. Dus die mensen blijven dus gewoon gefocust op de volgens hen gerechtvaardigde prijs. Vandaar dat de woningmarkt nog steeds niet is ingestort.
Dat denkt 95% van de woningbezitters inderdaad ook. Maar de resterende 5% met zo'n groot bord in de tuin heeft nou eenmaal een of andere reden om te willen verhuizen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik denk dat het percentage van verkopers die juist wel heel graag willen verkopen -om welke reden dan ook- veel groter is dan 5%.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat denkt 95% van de woningbezitters inderdaad ook. Maar de resterende 5% met zo'n groot bord in de tuin heeft nou eenmaal een of andere reden om te willen verhuizen.
Ik had het niet over 5% van de verkopers, maar 5% van de huizenbezitters. Oftewel iedereen met "te koop" op z'n balkon.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat het percentage van verkopers die juist wel heel graag willen verkopen -om welke reden dan ook- veel groter is dan 5%.
Niet iedereen die zijn huis WIL verkopen, MOET zijn huis verkopen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik had het niet over 5% van de verkopers, maar 5% van de huizenbezitters. Oftewel iedereen met "te koop" op z'n balkon.
Het is voor de markt (daar waar koper en verkoper elkaar ontmoeten) TOTAAL irrelevant wat de prijs is waarop de verkoper geen verlies hoeft te nemen (nemen, want in principe is het verlies al gemaakt natuurlijk). Stel dat een koper kan kiezen tussen huis X en Y, volstrekt gelijkwaardig (als dit al bestond). Huis X staat voor 300.000 euro te koop, hierop maakt de verkoper 250.000 euro winst. Huis Y staat voor 300.010 te koop. Hierop speelt de verkoper break-even. Welk huis wordt verkocht? Altijd huis X natuurlijk!!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:28 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Niet iedereen die zijn huis WIL verkopen, MOET zijn huis verkopen.
Ik wil mijn huis ook wel verkopen hoor. Als jij 500k bied ben ik morgen nog weg. Maar als je mijn aankoopbedrag bied, lach ik je uiteraard uit. Als je mijn aankoopbedrag + 50k biedt lach ik je ook uit. Laat staan als je minder dan mijn aankoopbedrag biedt.
Nu staat mijn huis niet te koop, maar voor een groot deel van de huizen-verkopers geld ook dat ze graag willen verhuizen, maar niets moeten. Als niemand dus wil betalen wat zij als minimum zien (wat vaak betekend dat ze geen verlies willen nemen), dan blijven ze liever gewoon zitten waar ze zitten.
Waarom quote je mijn bericht en poneert vervolgens een stelling die he-le-maal niets met mijn post te maken heeftquote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:37 schreef LXIV het volgende:
Het is voor de markt (daar waar koper en verkoper elkaar ontmoeten) TOTAAL irrelevant wat de prijs is waarop de verkoper geen verlies hoeft te nemen
Al wat ik zeg is dat dit aankoopbedrag irrelevant is voor de marktprijs. Dus is het ook onzin om de vraagprijs hierop te baseren.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Waarom quote je mijn bericht en poneert vervolgens een stelling die he-le-maal niets met mijn post te maken heeft
Ik beweer nergens wat wel of niet relevant voor de markt is. Ik beweer ook nergens dat mensen alleen willen verkopen als ze geen verlies hebben ofzo.
Ik beweer alleen dat het gros van de verkopers zijn huis gewoon niet wil verkopen onder een bepaald bedrag. Dat bedrag kan aankoop - X zijn, aankoop, off aankoop + X. Maar als "de markt" hem dat bedrag niet wil geven, dan blijft hij lekker zitten waar hij zit, omdat hij niet MOET verkopen.
wees maar blij dat jij verstoken bent van enig realiteitsbesefquote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:28 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Niet iedereen die zijn huis WIL verkopen, MOET zijn huis verkopen.
Moet volgens jou dan iedereen die zijn huis te koop heeft, zijn huis verkopen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wees maar blij dat jij verstoken bent van enig realiteitsbesef
Executieveilingen liggen steeds vaker op de loer.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 08:58 schreef Jane het volgende:
Oh leuk, een discussie over de definitie van het woord 'moet'.
Kunnen we het er wel over eens zijn dat mensen hun huis niet voor de kat z'n viool te koop zetten? Zeker niet in deze markt? Als ze dan niet 'moeten', dan zullen ze toch in ieder geval (erg) (graag) wíllen verkopen (in al die gradaties).
Is er ook ergens een executueveiling teller die deze stelling kan bewijzen?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 09:15 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Executieveilingen liggen steeds vaker op de loer.
van situaties die ik om me heen hoor.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 04:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Moet volgens jou dan iedereen die zijn huis te koop heeft, zijn huis verkopen?
Van wie moet dat? Van jou?
Waarom word de markt er niet beter op? Dalende prijzen is goed voor elke marktquote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:30 schreef Xenorium het volgende:
Ben benieuwd wanneer de echte klappen gaan vallen, vooral de vrijstaande huizen zullen straks te koop worden gezet door de babyboomert die met pensioen gaat en naar het buitenland gaat verkassen of naar een appartementje gaat. Daar is nog geen rekening mee gehouden. Binnenkort kan niemand meer een fatsoenlijk bedrag lenen, niet dat dat slecht is maar de huizenmarkt wordt er niet beter op.
De overdrachtsbelasting is een melkkoe? Het is eerder om kleine compensatie om de HRA in stand te kunnen houden. Elke bemoeienis van de overheid om gedrag te manipuleren werkt verstorend op het doen van individuele beslissingen.quote:Ben benieuwd wanneer ze de overdrachtsbelasting gaan afschaffen. Ik snap wel dat het een melkkoe is maar als de prijzen dalen dan werkt de overdrachtsbelasting van 6% alleen averechts. Die belasting werkt sowieso averechts. Het beperkt de mobiliteit van mensen.
Een rijtjes woning zou niet meer dan een ton hoeven de kosten en een vrijstaande woning met garage en grote tuin niet meer dan 2 tonquote:Zolang rijtjeshuizen in sommige dorpen die niemand kent nog boven de 2 ton liggen en 2onder1 kapper 250 a 400.000 neem ik de markt niet serieus.
De overheid heeft zichzelf in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd, met als enig doel de bubble in stand te houden, helaas zijn de grenzen open voor vrij verkeer van mensen en hun HRA, zowel jong als oud.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:36 schreef xenobinol het volgende:
Elke bemoeienis van de overheid om gedrag te manipuleren werkt verstorend op het doen van individuele beslissingen.
Dat kosten ze ook niet maar op de plaatsen waar het dat prijsniveau heeft wil niemand wonen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:36 schreef xenobinol het volgende:
Een rijtjes woning zou niet meer dan een ton hoeven de kosten en een vrijstaande woning met garage en grote tuin niet meer dan 2 ton
Toch zie ik hier (midden van het land) ook steeds meer huizen op de 200.000 zitten, ook flinke moderne huizen met groot dakkapel, met aan de overkant twee onder een kappersquote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat kosten ze ook niet maar op de plaatsen waar het dat prijsniveau heeft wil niemand wonen.
Dus jij zegt dat iedereen die zijn huis te koop heeft staan dit doet omdat hij niet anders kan?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wees maar blij dat jij verstoken bent van enig realiteitsbesef
nee, dat zeg ik nietquote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:32 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat iedereen die zijn huis te koop heeft staan dit doet omdat hij niet anders kan?
Net alsof dat bijzonder is, wow voor 220.000 euro mag ik tegenover 2 onder 1 kappers wonen? Even makelaarskosten en overdrachtsbelasting erbij geteld.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Toch zie ik hier (midden van het land) ook steeds meer huizen op de 200.000 zitten, ook flinke moderne huizen met groot dakkapel, met aan de overkant twee onder een kappers
Jammer dat guldens niet meer bestaan... Voor 2 ton had je een decennium geen landhuis voor. Misschien een opknappertje in het noorden des lands.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:07 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Net alsof dat bijzonder is, wow voor 220.000 euro mag ik tegenover 2 onder 1 kappers wonen? Even makelaarskosten en overdrachtsbelasting erbij geteld.
Dat is toch van den zotte! Voor die 2 ton zou je een behoorlijke 2 onder 1 kapper moeten hebben met ruime garage. Of zelfs een kleine moderne vrijstaande of geschakelde woning. Zeker als het niet in de randstad is.
Je beseft het niet maar 2 ton is een smak geld, dat is 500.000 oude guldens. Daar had je een decennium geleden een landhuis voor.
voor 500.000 gulden geen landhuis? Dacht het wel, voor de euro met 500.000 gulden kon je in het midden van het land echt wel een 'villa' kopen met een lap grond en een dikke garage. Misschien niet echt een LANDHUIS maar het scheelt niet veel.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:12 schreef inXs het volgende:
[..]
Jammer dat guldens niet meer bestaan... Voor 2 ton had je een decennium geen landhuis voor. Misschien een opknappertje in het noorden des lands.
Ik kijk uit naar je statistische onderbouwing.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee, dat zeg ik niet
maar er zijn er meer dan jij denkt,
De servicekosten bedragen circa ¤ 135,- per maand (inclusief voorschot waterverbruik)quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:23 schreef oinkoink12 het volgende:
Ok, ondanks dat ik een huis gekocht heb, hou ik funda nog een beetje in de gaten binnen hoofddorp.
Nu heb ik toch wel de meest overpriced kutappartement gevonden sinds lange tijd.
http://www.funda.nl/koop/(...)-lutkemeerstraat-62/
Heeft een eigen cv ketel, en watervoorschot is E10/mnd ofzo.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:46 schreef skrn het volgende:
Het ligt er vooral aan of stookkosten ook worden meegenomen. Ik vermoed van niet. Ik ken de markt in Hoofddorp niet en Hoofddorp ligt natuurlijk wel gunstig, zo in de buurt van Leiden en Amsterdam. Maar laat ik het zo zeggen: ik zou het nooit kopen voor die prijs.
Het is echt duur. Ik rekende voor Delft 2300 euro / m2 voor de eerste 60 m2. Tuin komt daarbij op maar dan kom ik nog niet hoger zo rond de 140k als dit huis in Delft zou staan. Maar dan zit je wel in een veel mooiere buurt in een veel mooier (maar wel ouder) pand.
Overprijsd, absoluut.
Als ik het goed heb zijn het er 4,1 miljoen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:43 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij zijn er iets van 3 of 4 miljoen koopwoningen in Nederland. Dat betekent dat het dus best denkbaar is dat de 10% gehaald wordt. Dat er dus van iedere 10 koopwoningen 1 te koop staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |