Papegaaien hebben we dan weer genoeg in het vondelparkquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Gelukkig zijn ze zo zeldzaam als de gespikkelde hamster in het Vondelpark
Jij haalde de goudprijs toch bij elk topic? Heb je nog een reactie op het klappen van de bubbel daarvan...?quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
En dan de hele bouwsector met vorstverlet?
De makelaars kwamen pas met soortgelijke berichten. Ze zitten uiteraard allemaal alleen voor zichzelf, en op dit moment hebben ze er belang bij dat kopers sneller hun prijs laten zakken, om het huisje maar kwijt te raken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:19 schreef michaelmoore het volgende:
nou was net op het 6 uur journaal al dat de ING van mening is dat de huizenprijzen dit jaar, EN volgend jaar blijven dalen, dat heb ik nog nooit een bank horen zeggen.![]()
Precies. Maar die verkopers zijn ook niet gek. De makelaars praten alleen maar in de richting van datgene wat hun omzet kan verhogen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De makelaars kwamen pas met soortgelijke berichten. Ze zitten uiteraard allemaal alleen voor zichzelf, en op dit moment hebben ze er belang bij dat verkopers sneller hun prijs laten zakken, om het huisje maar kwijt te raken.
Voor een makelaar zijn klanten die niet willen verkopen vanwege de hoge prijs helemaal niet meer interessant. Daar gaan ze dus ook niet meer voor rennen (alsof ze dat ooit gedaan hebbenquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Precies. Maar die verkopers zijn ook niet gek. De makelaars praten alleen maar in de richting van datgene wat hun omzet kan verhogen.
Waarom moeite doen voor kopers die toch niet kunnen kopen?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:29 schreef xenobinol het volgende:
waarom moeite doen voor mensen die toch niet willen verkopen?
Omdat de verkopende partij van zijn shit af wilquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom moeite doen voor kopers die toch niet kunnen kopen?
Niet perse he... Mijn auto is ook te koop. Maar niet voor minder dan dat ik ervoor wil hebben, want dan hou ik hem gewoon. Dan blijf jij maar gewoon een auto huren.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Omdat de verkopende partij van zijn shit af wil
Dat verwacht ik ook. Ik heb dus mijn huidige huis een jaar geleden gekocht en toen al kon je van makelaars wel horen hoe ze dachten over de eigenaar van het huis. Ze konden hun ergernis niet meer verbergen, zeker als ik zelf begon over de staat van het huis of de prijs. Ik heb zeventien huizen bezocht en in de huidige markt kun je als koper gewoon makkelijk twintig huizen bezoeken voordat je echt gaat beslissen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Voor een makelaar zijn klanten die niet willen verkopen vanwege de hoge prijs helemaal niet meer interessant. Daar gaan ze dus ook niet meer voor rennen (alsof ze dat ooit gedaan hebben).
Het zal er op neer komen dat makelaars gewoon huizen gaan weigeren als de wannabe verkoper een onrealistische vraagprijs heeft. Vrij logisch ook..... waarom moeite doen voor mensen die toch niet willen verkopen? Dat is water naar de zee dragen
makelaars wachten niet op de laatste 10.000 * 1,5% omzetquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Precies. Maar die verkopers zijn ook niet gek. De makelaars praten alleen maar in de richting van datgene wat hun omzet kan verhogen.
236.141 huizen te koopquote:Op donderdag 5 mei 2011 08:49 schreef antfukker het volgende:
235.775 huizen te koop
We stijgen lekker door
Wanneer de capitulatiefase nog niet is geweest blijft de huizenmarkt naar beneden gaan. Gewoon bellen met de verkopers, dat er zowiezo 10% van de vraagprijs af moet wil je uberhaupt komen kijken, lijkt me een gezonde insteek in een kopersmarkt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
236.141 huizen te koop
wanneer breekt er lichte paniek uit onder de verkopers?
Ik zou nu toch even een praatje met de makelaar gaan houden, voordat er echt 20% af moet
Nou.... die mensen krijgen allemaal zin om te verkopen... zal vast aan het mooie weer liggen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
236.141 huizen te koop
Ik zou nu toch even een praatje met de makelaar gaan houden, voordat er echt 20% af moet
want als je er geen 20% afkrijgt, ben jij straks degene die de restschuld mag gaan ophoestenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:02 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Wanneer de capitulatiefase nog niet is geweest blijft de huizenmarkt naar beneden gaan. Gewoon bellen met de verkopers, dat er zowiezo 10% van de vraagprijs af moet wil je uberhaupt komen kijken, lijkt me een gezonde insteek in een kopersmarkt.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou.... die mensen krijgen allemaal zin om te verkopen... zal vast aan het mooie weer liggen.
Die arme makelaars.... dagelijks moeten ze veel huisjes toevoegen op Funda maar geld verdienen ho maar![]()
Misschien kunnen enkele ICT'ers even helpen door een mooie scriptje te schrijven om de boel te automatiseren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Geloof me, de fundadesk (beheer tool makelaars) is 1 van de meest geavanceerde en gebruiksvriendelijke tools die er isSysteem wel gesized op de enorme toename van huizen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dus, op naar de 300.000 !quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
236.141 huizen te koop
het nieuwe criterium is energiezuinig, een collega van me heeft voor 15 euro per maand aan energiekosten in zijn appartementquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:50 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
dus, op naar de 300.000 !
Even een hart onder de riem voor woningbezitters:
eigen haard, goede locatie, goede kwaliteit wint altijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |