abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71437721
Zoek in 194.553 koopwoningen momenteel

Vorige delen:
Fundateller 200.000 afteltopic
Fundateller 200.000 afteltopic #2: 192.562 and counting
Fundateller 200.000 afteltopic #3: 199.427 and counting

Laatste post uit #3:
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:20 schreef pberends het volgende:
Kees de Kort zei vandaag dat er 's zomers altijd meer huizen verkocht worden. Niets aan de hand mensen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:28:14 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71438998
Ik sluit me aan bij de eerdere theorie dat de NVM graag zorgt dat de teller kunstmatig onder de magische 200.000 blijft.
censuur :O
pi_71439714
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik sluit me aan bij de eerdere theorie dat de NVM graag zorgt dat de teller kunstmatig onder de magische 200.000 blijft.
Gebaseerd op wat?
pi_71440700
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Gebaseerd op wat?
hoop?
pi_71440721
En Kees de Kort is grappig. Enig idee waar die woont?
pi_71495201
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En Kees de Kort is grappig. Enig idee waar die woont?
Vast in Bloemendaal, Bussum of Laren.
pi_71500489
Doorzoek alle huizensites (207.034 unieke koopwoningen)

huizenzoeker
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_71504735
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:41 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Vast in Bloemendaal, Bussum of Laren.
fout Helemaal fout
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:49:39 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71505253
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik geloof niet dat er in juli opeens zoveel verkocht wordt. Juist denk ik dat veel mensen op het advies van de makelaar hun huis even van de markt halen in deze periode, om in september -tegen een nieuwe vraagprijs- het met verse tegenzin opnieuw te proberen. We zullen het merken in September.

Hoe is het met jouw verkoopplannen, Dinosaur? Is de makelaar al langs geweest?
The End Times are wild
pi_71505488
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er in juli opeens zoveel verkocht wordt. Juist denk ik dat veel mensen op het advies van de makelaar hun huis even van de markt halen in deze periode, om in september -tegen een nieuwe vraagprijs- het met verse tegenzin opnieuw te proberen. We zullen het merken in September.
ik denk juist dat mensen duurzaam terugtrekken Teveel onzekerheid, dan blijven ze gewoon zitten waar ze zitten. Weinig mensen zitten (nog?) op een schopstoel.
quote:
Hoe is het met jouw verkoopplannen, Dinosaur? Is de makelaar al langs geweest?
nog niet, geen tijd gehad, te druk met werk.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:04:32 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71505592
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik denk juist dat mensen duurzaam terugtrekken Teveel onzekerheid, dan blijven ze gewoon zitten waar ze zitten. Weinig mensen zitten (nog?) op een schopstoel.
[..]

nog niet, geen tijd gehad, te druk met werk.
Dat zullen er ook een heel stel zijn. Maar dat zijn dan automatisch ook weer minder potentiele kopers, dat verhoudt zich precies 1 op 1.

Vergeet je niet ook vakantie te nemen, D?
The End Times are wild
pi_71505675
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zullen er ook een heel stel zijn. Maar dat zijn dan automatisch ook weer minder potentiele kopers, dat verhoudt zich precies 1 op 1.
er is weinig doorstroom, dat merk je. Aan de onderkant wordt de laatste vrij aardig verkocht lijkt het. Her en der ook weer een huisje in de hoge categorie, alhoewel vaak onder voorbehoud (van verkoop eigen huis?)
quote:
Vergeet je niet ook vakantie te nemen, D?
van de oude stempel: eerst klus af, dan vakantie.
pi_71508639
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

fout Helemaal fout
Fout! Helemaal fout!
pi_71509386
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 05:50 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Fout! Helemaal fout!
Hij woont namelijk in de Bijlmer.
pi_71510046
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 09:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hij woont namelijk in de Bijlmer.
"in een groot huis voor weinig!"

Briljant interview met Kees de Kort in Elsevier btw: http://www.ph8.nl/upload/news/71/11175/Kees_in_Elsevier.pdf Wat een absolute messias is die man toch.

[ Bericht 12% gewijzigd door jkdjjsop op 01-08-2009 10:39:08 ]
pi_71510333
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:29 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

"in een groot huis voor weinig!"

Briljant interview met Kees de Kort in Elsevier btw: http://www.ph8.nl/upload/news/71/11175/Kees_in_Elsevier.pdf Wat een absolute messias is die man toch.
Ik had een ander woord dan messias in gedachten, maar het interview geeft goed weer hoe zijn 'state of mind is', en daar vind ik zijn woonplaats, en vooral zijn motivatie, een voorbeeld van. Veel voor weinig, maar wel inbraken en overvallen worden.
pi_71511431
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik had een ander woord dan messias in gedachten,
Welk woord had jij dan voor die man in gedachten? Iets negatiefs zeker? Je kunt er imho niet omheen dat hij nu wel heel erg gelijk heeft gekregen, en nog steeds krijgt.
quote:
maar het interview geeft goed weer hoe zijn 'state of mind is', en daar vind ik zijn woonplaats, en vooral zijn motivatie, een voorbeeld van. Veel voor weinig, maar wel inbraken en overvallen worden.
Och, ik heb zelf ook jarenlang in dat soort wijken gewoond, met dezelfde motivatie. Bij mij is er ook weleens ingebroken (stom, want er viel niks te halen ) en ik ben ook weleens overvallen. Maar al met al heb ik er altijd prettig gewoond, in de wetenschap dat ik geen drol betaal.
pi_71512545
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:54 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Welk woord had jij dan voor die man in gedachten? Iets negatiefs zeker? Je kunt er imho niet omheen dat hij nu wel heel erg gelijk heeft gekregen, en nog steeds krijgt.
[..]

Och, ik heb zelf ook jarenlang in dat soort wijken gewoond, met dezelfde motivatie. Bij mij is er ook weleens ingebroken (stom, want er viel niks te halen ) en ik ben ook weleens overvallen. Maar al met al heb ik er altijd prettig gewoond, in de wetenschap dat ik geen drol betaal.
nope, meer iets neutraals. Het is gewoon iemand met een uitgesproken mening, die het met een in dit tijdsbeeld aansprekende sneer weet te brengen, en meer niet.

Maar wat belangrijk is om te onderkennen is dat iemand mening sterk afhankelijk is van iemand levensinstelling, van de bril waardoor hij zaken bekijkt. Hij miskent dat 97% van de mensheid niet acteert langs de 'veel voor weinig' mentatiliteit en daarbij inbraken en roofovervallen op de koop toeneemt.

Waarbij ik denk dat het trouwens wel meevalt in de huidige Bijlmer, maar goed,

Maar zijn beeld van 'value for money' en zijn keuzes sluiten denk ik niet aan met het overgrote deel van Nederland. Misschien dat zijn andere denkbeelden dan ook een beetje gekleurd zijn? Je kunt doorlopend roepen dat de rest van de wereld gek is, en jij de enige bent die 'sense' maakt, maar dat levert in de financiele wereld veelal enkel teleurstellingen op. Ongetwijfeld ga je ook een keer gelijk krijgen, en dan ben je natuurlijk de held.

Met alle respect voor de keuzes die hij, en jij )?) maken, maar het is niet de enige waarheid, en het geldt niet voor iedereen.

Maar ik vond het wel leuk dat hij in Het Gooi werd ingeschat. Kees is wel true
pi_71512766
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nope, meer iets neutraals. Het is gewoon iemand met een uitgesproken mening, die het met een in dit tijdsbeeld aansprekende sneer weet te brengen, en meer niet.
Dat geldt meestal voor een messias, dat zijn boodschap perfect past bij het tijdsbeeld.
quote:
Maar wat belangrijk is om te onderkennen is dat iemand mening sterk afhankelijk is van iemand levensinstelling, van de bril waardoor hij zaken bekijkt. Hij miskent dat 97% van de mensheid niet acteert langs de 'veel voor weinig' mentatiliteit en daarbij inbraken en roofovervallen op de koop toeneemt.

Waarbij ik denk dat het trouwens wel meevalt in de huidige Bijlmer, maar goed,

Maar zijn beeld van 'value for money' en zijn keuzes sluiten denk ik niet aan met het overgrote deel van Nederland. Misschien dat zijn andere denkbeelden dan ook een beetje gekleurd zijn? Je kunt doorlopend roepen dat de rest van de wereld gek is, en jij de enige bent die 'sense' maakt, maar dat levert in de financiele wereld veelal enkel teleurstellingen op. Ongetwijfeld ga je ook een keer gelijk krijgen, en dan ben je natuurlijk de held.

Met alle respect voor de keuzes die hij, en jij )?) maken, maar het is niet de enige waarheid, en het geldt niet voor iedereen.
Volgens mij miskent hij dat niet hoor. Hij realiseert zich volkomen dat het zo is. Hij denkt alleen dat het niet de slimste manier is om het spelletje te spelen. In elk geval voor hemzelf niet, maar dat moet ieder voor zich weten.

Ik ben overigens niet helemaal te vergelijken met Kees. Ik walg van het consumentisme en alle debiliteit die door de teevee over je wordt uitgestort. Maar vakantie vind ik wel leuk, vooral als dat inhoudt: luieren aan een hagelwit strand of aan het zwembad.
quote:
Maar ik vond het wel leuk dat hij in Het Gooi werd ingeschat. Kees is wel true
Hij is inderdaad volkomen true.
pi_71512955
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:59 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Dat geldt meestal voor een messias, dat zijn boodschap perfect past bij het tijdsbeeld.
[..]
niet zijn boodschap, de wijze waarop hij die boodschap brengt
Dit is de PR samenleving, nietwaar?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:08:53 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71512991
Haha, die Kees toch.

Ik ben blij dat ik zijn levensvisie niet deel. Altijd bearish zijn op alle fronten! Een typische calvinist.

Overigens vind ik ook wel dat de welvaart allemaal minder kan en dat het onnodig is dat iedereen drie keer per jaar op vliegvakantie gaat. Maar niet omdat ik niet zou geloven dat zo'n systeem niet zelfstandig zou kunnen bestaan, maar eerder omdat mensen in een roes van consumentisme gedompeld worden en de belangrijke dingen in het leven aan ze voorbij gaan.

Een typisch voorbeeld daarvan zijn animatieprogramma's. Daar wordt je als toerist dus vermaakt, hoef je alleen maar achterover te leunen met je all-in biertje in de hand en je blauwe armbandje om je pols. Gemakkelijk hoor! Veel mensen hebben zo'n programma nodig als ze twee weken zonder televisie komen te zitten. Om zelf gewoon het bos in te lopen en met de kinderen bessen te zoeken komt niet in ze op. Ze zouden niet eens weten welke ze wel en niet kunnen eten.

Maar goed. Net zoals Kees ieder moment verwachten dat de hemel naar beneden komt en dat het alleen nog maar slechter zal worden. Nee, dat lijkt me niks. In tijden van recessie zoals nu is het nog wel te doen, je krijgt tenminste gelijk. Maar stel nu dat het vanaf nu 15 jaar weer bergop gaat! Dan zijn dat extra zure jaren voor Kees.
The End Times are wild
pi_71512999
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

niet zijn boodschap, de wijze waarop hij die boodschap brengt
Dit is de PR samenleving, nietwaar?
True. Maar ook die PR zit zo te zien momenteel wel snor.

Nagoed, messias is natuurlijk overdreven, dat snap ik zelf ook wel. Maar het klinkt wel leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')