Als men de vraagprijs naar een realistisch niveau brengt, wordt er weer gekocht door de starters. Dan volgt de rest vanzelf.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:54 schreef Noedie het volgende:
Wat heeft dat tellen eigenlijk voor een nut?
Ik denk niet dat je iets zinnigs kan zeggen over de economie op basis van het aantal te koop staande woningen...
Het grote probleem op dit moment is dat iedereen in een afwachtende houding zit. Ik hoor van veel mensen om mij heen dat men eerst wilt verkopen voordat men iets koopt. Maarja als het gros van de mensen zo denkt, dan zit de funda teller zo op de 200k natuurlijk. Want iedereen wacht af. Want zolang iedereen eerst wilt verkopen voordat er iets gekocht wordt, dan gebeurd er natuurlijk niets!
Wel als je het vergelijkt met de eerdere situatie (nee, er staan dus niet constant 175-200k woningen te koop, zoals je dacht) en daarnaast de vaste ontwikkelingen bij bubbels (niet erg moeilijk te volgen nu ze overal ter wereld ploffen) en de algememe ontwikkeling van de economie in aanmerking neemt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:54 schreef Noedie het volgende:
Wat heeft dat tellen eigenlijk voor een nut?
Ik denk niet dat je iets zinnigs kan zeggen over de economie op basis van het aantal te koop staande woningen...
Een neergaande huizenmarkt is dan ook standaard te herkennen aan steeds minder transacties, steeds meer te koop staande huizen (oa door een afwachtende houding) en uiteindelijk prijsdalingen, zoals we die nu dus ook hebben in Nederland.quote:Het grote probleem op dit moment is dat iedereen in een afwachtende houding zit. Ik hoor van veel mensen om mij heen dat men eerst wilt verkopen voordat men iets koopt. Maarja als het gros van de mensen zo denkt, dan zit de funda teller zo op de 200k natuurlijk. Want iedereen wacht af. Want zolang iedereen eerst wilt verkopen voordat er iets gekocht wordt, dan gebeurd er natuurlijk niets!
Second that, ik ga de hele zomer babyboomers waarvan ik weet dat hun huis te koop staat, vragen hoe het met de verkoop staatquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:25 schreef SeLang het volgende:
Het is niet nuttig maar op zich wel tof om te zien hoe babyboomers die grotendeels met door mij betaald belastinggeld een kasteel hebben gekocht dit nu in prijs zien kelderen. Ik vind dat ik wel recht heb op een beetje leedvermaak. Ik heb er immers grof voor betaald.
Goeie tip!quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Second that, ik ga de hele zomer babyboomers waarvan ik weet dat hun huis te koop staat, vragen hoe het met de verkoop staat![]()
Vraagje aan jou: Hoe is het met je nieuwe baan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Second that, ik ga de hele zomer babyboomers waarvan ik weet dat hun huis te koop staat, vragen hoe het met de verkoop staat![]()
Ach... ik ben al weer dik een week aan het werk, spoed klusje bij een technologie bedrijf. En de telefoon staat rood met detacheerders die allemaal leuke baantjes voor me hebben (zeggen zequote:Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Vraagje aan jou: Hoe is het met je nieuwe baan?![]()
Geniet je al lekker van de WW?
Wat een vreselijke figuren zijn jullie zeg, door mensen zoals jullie gaat dit land écht naar de klote allemaal gefrustreerde werklozen of huurders
Mislukte poging tot flamenquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Vraagje aan jou: Hoe is het met je nieuwe baan?![]()
Geniet je al lekker van de WW?
Wat een vreselijke figuren zijn jullie zeg, door mensen zoals jullie gaat dit land écht naar de klote allemaal gefrustreerde werklozen of huurders
Laat me raden, jij hebt een tophypotheek en je waarde is flink gezakt zodat je nu met een hogere hypo zit dan je huis waard is?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |