lijkt me dat de woningmarkt vastzit, meer doorstroom , dus meer verkoopbare nieuwbouw op goedkopere grond, en weg met de overdrachtsbelasting zou helpenquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:15 schreef du_ke het volgende:
In een jaar tijd, de teller ongeveer 10% omhoog. Is dat indrukwekkend?
Nope.... deze crash zit er al jaren aan te komen. Iedereen met meer dan twee werkende hersencellen had het kunnen voorzienquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:15 schreef du_ke het volgende:
In een jaar tijd, de teller ongeveer 10% omhoog. Is dat indrukwekkend?
Volgens mij kan je een stijging van 10% in een jaar moeilijk als een crash omschrijven...quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nope.... deze crash zit er al jaren aan te komen. Iedereen met meer dan twee werkende hersencellen had het kunnen voorzien
Alsof de teller een maat is voor de staat van de marktquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:45 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij kan je een stijging van 10% in een jaar moeilijk als een crash omschrijven...
Je maakt je er al 8 topics lang druk om. Dus wat is het dan wel?quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Alsof de teller een maat is voor de staat van de markt![]()
Zolang het aantal uitzettingen nog reuze meevalt en de meeste mensen hun woning niet als molensteen om de nek hebben hangen valt het nog wel een beetje mee met die crashquote:Feit is dat de nieuwbouw gehalveerd is en de verkoop van woningen zelfs meer dan gehalveerd is. Ik noem dat een crash. Uiteraard blijven de meeste mensen in hun huis wonen zolang ze hun lasten kunnen betalen.
Ik maak me er niet druk om, ik volg het gewoon met veel interessequote:Op dinsdag 21 september 2010 22:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je maakt je er al 8 topics lang druk om. Dus wat is het dan wel?
[..]
Zolang het aantal uitzettingen nog reuze meevalt en de meeste mensen hun woning niet als molensteen om de nek hebben hangen valt het nog wel een beetje mee met die crash. Zeker nu de economie weer aantrekt.
De politiek kiest voor het in stand houden van de huizenbubble ten koste van de economie.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik maak me er niet druk om, ik volg het gewoon met veel interesse![]()
Afgelopen weekend nog even met wat ex-bouwvakkers gesproken, die zitten allemaal in de WW want het bedrijf is failliet. Het regent faillissementen in de bouw, nieuwbouwprojecten liggen stil, huizen raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Veel burgers zitten tot aan hun oogballen toe in de schulden, er hoeft maar iets te gebeuren en ze komen in zwaar weer terecht, de overheid gaat bezuinigen en daardoor komen veel banen op de tocht en komen een hoop gezinnen in de problemen. Het gepretendeerde economische herstel is een onzin verhaal. De benodigde economische groei komt helemaal niet in de buurt van de benodigde economische groei die nodig is om aan de renteverplichtingen en toenemende kosten van de vergrijzing te voldoen. Uiteindelijk betekend zo'n groei dus gewoon dat de welvaart gaat afnemen.
De politici denken dat ze de crisis wel even uitzitten en dat het daarna business as usual is, dat ze zich feitelijk aan de situatie moeten aanpassen komt niet in hun op. Dat heeft natuurlijk alles te maken met de belangen die er spelen. Mensen zijn snel gewend aan een situatie waarin er gewin is, maar verlies nemen is een brug te ver voor de meesten. Echter de realiteit achterhaalt ons altijd, never waste a good crisisquote:Op dinsdag 21 september 2010 23:31 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
De politiek kiest voor het in stand houden van de huizenbubble ten koste van de economie.
Terwijl gemeentes met overschotten aan bouwgrond zitten en grote tekorten op de balans, door de overheid
Yep, dus bijbouwen heeft voorlopig gelukkig geen zin. Eerst maar eens de oude voorraad verkopen.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:16 schreef Blandigan het volgende:
200k+ huizen, dat is een flinke stad.....
Eerst merken, dan geloven. Elke maand hoor ik tegenstrijdige berichten. De ene keer gaat het goed, dan weer word het gematigd en dan weer geen sprake van groei..quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeker nu de economie weer aantrekt.
kennelijk hebben de bank en de kopers daar geen zin inquote:Op woensdag 22 september 2010 20:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep, dus bijbouwen heeft voorlopig gelukkig geen zin. Eerst maar eens de oude voorraad verkopen.
Zeg jij het even tegen al die werkeloze bouwvarkensquote:Op woensdag 22 september 2010 20:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep, dus bijbouwen heeft voorlopig gelukkig geen zin. Eerst maar eens de oude voorraad verkopen.
Zo dat is een aardige dhuis/dtquote:Op donderdag 23 september 2010 08:20 schreef Bayswater het volgende:
217.702. Hoppa, weer bijna 500 woningen erbij.
De revolutie die zich voordoet bij de autoindustrie moet ook op de woningmarkt ruim baan krijgen, dus energieneutrale woningen met hi speed internet en geen tochtige corporatieflats uit de jaren 60quote:Op donderdag 23 september 2010 09:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zeg jij het even tegen al die werkeloze bouwvarkens![]()
Overigens.... de meeste woningen die te koop staan is afgedankte troep, die kunnen ze beter laten slopen. Dan kan er een huis op die plek gebouwd worden waar mensen wel willen wonen. Waarom zou je als huurder de afgedankte troep van een grootschuldbezitter willen kopen, ze willen er zelf zo graag weg
Dat wilde ik ook posten. De stijging is na het zomerse plat veel hoger dan ik had verwacht!quote:Op donderdag 23 september 2010 09:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zo dat is een aardige dhuis/dt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |