abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88586096
De Fundateller, zo'n beetje iedere volger van AEX kent het fenomeen. De graadmeter voor de staat van de woningmarkt? Of gewoon een nietszeggend getal? Discussieer hier mee over de zin en onzin van deze graadmeter.

Voorgaande topics:
Fundateller 200.000 afteltopic
Fundateller 200.000 afteltopic #3: 199.427 and counting
Fundateller 200.000 afteltopic #4: Waar 200k bereikt wordt
Fundateller #5: flatline since 2009
Fundateller #5: langzaam naar de 225.000
Fundateller #6: In rap tempo naar de 225.000
Fundateller #7: Komt er een open dag-dipje?

Officiële teller:
http://www.funda.nl/koop/

Huidige aantal huizen te koop op Funda:

Oudere gegevens:
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  donderdag 11 november 2010 @ 10:45:31 #2
324665 meth77
to do or not to do
pi_88586411
223.037 huizen te koop
Begin stand
  donderdag 11 november 2010 @ 13:20:07 #3
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_88592424
Niet echt een TT voor Xeno vind ik. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_88592541
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:20 schreef Bayswater het volgende:
Niet echt een TT voor Xeno vind ik. :)
Objectief als ik ben vermeld ik gewoon wat ik constateer :P
I'll sing you a lullaby.
pi_88596079
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:23 schreef xenobinol het volgende:

Objectief als ik ben vermeld ik gewoon wat ik constateer :P
Ik had van jou inderdaad iets anders verwacht.

Fundateller #8: Waar Funda met de teller rommelt. :P
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_88598083
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ik had van jou inderdaad iets anders verwacht.

Fundateller #8: Waar Funda met de teller rommelt. :P
Na de sprint van de afgelopen tijd moet de teller even bijkomen, het voordeel van zo'n oefening is dat ze de sprint in de toekomst langer vol kan houden ;)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 11 november 2010 @ 18:59:17 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88604648
223.070 huizen te koop

nou ik denk dat het nu wel stabiel blijft
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_88605343
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:59 schreef michaelmoore het volgende:
223.070 huizen te koop

Een bevriend stelletje van mij heeft laatst een bod gedaan van 160k op een woning die voor 200k te koop staat. Het is in bezit van de curator want de eigenaar is failliet. Dat bod werd door de arrogante curator afgewezen. Nu hoorde ik dat iemand de woning had gekocht en op funda stond 'verkocht onder voorbehoud' bij de woning. Nu staat er dus gewoon weer 'te koop' bij :D
Financiering ligt momenteel wat gevoelig bij de banken, dus misschien gaan mijn bevriende stelletje nu hun bod nogmaals doen, als was het alleen maar om het zure gezicht van zo'n makelaar te zien w/
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 12 november 2010 @ 08:30:40 #9
324665 meth77
to do or not to do
pi_88623813
223.239 huizen te koop
  vrijdag 12 november 2010 @ 08:39:39 #10
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88623922
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een bevriend stelletje van mij heeft laatst een bod gedaan van 160k op een woning die voor 200k te koop staat. Het is in bezit van de curator want de eigenaar is failliet. Dat bod werd door de arrogante curator afgewezen. Nu hoorde ik dat iemand de woning had gekocht en op funda stond 'verkocht onder voorbehoud' bij de woning. Nu staat er dus gewoon weer 'te koop' bij :D
Financiering ligt momenteel wat gevoelig bij de banken, dus misschien gaan mijn bevriende stelletje nu hun bod nogmaals doen, als was het alleen maar om het zure gezicht van zo'n makelaar te zien w/
Je hebt dus verkopers, kopers, makelaars, huurbazen enz die je regelmatig spreekt, maar ondertussen zit je alleen maar op Fok!.

Ik denk dat het veel belangrijker is of dat zogenaamde stelletje wel echt daar graag wil wonen en niet zozeer uit is op een koopje want dan kan het wonen op termijn wel eens tegenvallen, ook al is het 300 per maand goedkoper dan de buurman.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_88624471
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 08:39 schreef Sjabba het volgende:

Je hebt dus verkopers, kopers, makelaars, huurbazen enz die je regelmatig spreekt, maar ondertussen zit je alleen maar op Fok!.
In tegenstelling tot sommigen kan ik blind typen, ik hoef dus niet zo lang op fok rond te hangen als jij denkt.

quote:
Ik denk dat het veel belangrijker is of dat zogenaamde stelletje wel echt daar graag wil wonen en niet zozeer uit is op een koopje want dan kan het wonen op termijn wel eens tegenvallen, ook al is het 300 per maand goedkoper dan de buurman.
Je kon wel eens gelijk in hebben meer dan 223k huizen staan te koop die bewoond worden door mensen die niet hoeven te verkopen maar wel graag willen :')

En dan te bedenken dat daar sukkels bijzitten die niet eens een koopje gedaan hebben maar de hoofdprijs hebben betaald _O-
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:13:35 #12
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88624501
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In tegenstelling tot sommigen kan ik blind typen, ik hoef dus niet zo lang op fok rond te hangen als jij denkt.

[..]

Je kon wel eens gelijk in hebben meer dan 223k huizen staan te koop die bewoond worden door mensen die niet hoeven te verkopen maar wel graag willen :')

En dan te bedenken dat daar sukkels bijzitten die niet eens een koopje gedaan hebben maar de hoofdprijs hebben betaald _O-
Zodra je genoegen neemt met alles wat je ehtb kan je er net zo goed een einde aan maken toch? En dat bedoel ik niet enkel materialistisch.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_88624506
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:59 schreef michaelmoore het volgende:
223.070 huizen te koop

Als dat zo doorgaat weet ik ook al hoe de volgende TT er uit gaat zien :+
I'll sing you a lullaby.
pi_88624566
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:13 schreef Sjabba het volgende:

Zodra je genoegen neemt met alles wat je ehtb kan je er net zo goed een einde aan maken toch? En dat bedoel ik niet enkel materialistisch.
Stilstand is achteruitgang, rust roest, tevreden zijn is hetzelfde als opgeven etc.

Persoonlijk ben ik niet zo van het materialisme, maar uiteindelijk zijn we wel stoffelijke wezens die onderdak nodig hebben. Ik vind dat onderdak een basisbehoefte is en daarom niet onnodig duur moet zijn, want anders houdt je zo weinig over voor de aangenamere kanten van het leven.
I'll sing you a lullaby.
pi_88624855
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

[..]

Wat jij te veel doet, namelijk alleen maar in geld/waarde denken, doen andere mensen weer helemaal niet. Dit denken in woonplezier/genot van hun huis. Over beide valt wat te zeggen :)

Met andere woorden: Alle mensen uniek zijn op de wereld en hebben een andere kijk op wat voor hun belangrijk is.
pi_88626039
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:27 schreef antfukker het volgende:
Wat jij te veel doet, namelijk alleen maar in geld/waarde denken, doen andere mensen weer helemaal niet. Dit denken in woonplezier/genot van hun huis. Over beide valt wat te zeggen :)
Ook al geef je helemaal niets om geld, als je geen geld hebt kun je het ook niet uitgeven. Banken kunnen je uiteraard geld lenen, maar zij willen hun centjes uiteindelijk ook weer terug. Ik denk ook in woonplezier hoor... maar daar hoort net zo goed bij dat je je rekeningen kan blijven betalen, want als dat niet meer lukt dan vergaat het woonplezier je vanzelf.

quote:
Met andere woorden: Alle mensen uniek zijn op de wereld en hebben een andere kijk op wat voor hun belangrijk is.
QFT... maar dat neemt niet weg dat je altijd weer geconfronteerd wordt met de realiteit.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:54:43 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88627401
Wat mij betreft was de TT geweest: " Waar we de 225K aantikken", want dat zie ik nu echt wel gebeuren, wordt het topic niet te snel volgepost. In ieder geval dit jaar nog.

Verder zegt enkel zo'n indicator natuurlijk niet zo heel veel. Worden er nu huizen uit de verkoop gehaald, stuwt zich een meer van potentiele kopers op, worden er hoofdzakelijk nog cooperatiewoningen verkocht? Allemaal factoren van invloed.

In mijn omgeving zie ik een aantal mensen met hun huis te koop staan, waarbij de vraagprijs niet omlaag gaat omdat ze niet "kunnen" of niet "willen" . Zolang de staat dit nog financiert met extra lange dubbele HRA kunnen ze dit nog wel even volhouden. De markt herstelt op die manier natuurlijk ook niet.

Ondertussen heeft zo'n beetje iedere internationale economische organisatie opgeroepen om de Nl-se huizenmarkt te hervormen. Pas weer de OESO. Zelfs de eerste kamer gaat zich ermee bemoeien. Maar dit kabinet zal echt wel voet bij stuk houden. Alles wordt zo'n beetje afgebroken (natuur, cultuur, gemeenten) om de HRA te kunnen handhaven. Ja, zelfs de huren gaan extra verhoogd worden voor scheefhuurders om het hoofd maar boven water te houden. Wat eigenlijk raar is, want juist die scheefhuurders betalen bovenmatig veel belasting (hoog inkomen, veel belastingen, geen HRA).

Het lijkt er dus gewoon op dat de markt stevig in de tang gehouden wordt. Mensen kunnen of willen niet meer massaal kopen, verkopers willen of kunnen niet zakken met hun prijzen, banken kunnen of willen niet meer krediet verstrekken, gemeenten houden vast aan de grondprijzen van voor de crisis en bouwbedrijven gaan geen woningen bouwen die ze niet verkopen kunnen. Stagnatie op alle fronten dus.

Die stagnatie kan mi nog wel een paar jaar volgehouden worden, al zal de economische schade fors zijn. Vooral omdat de regering alles uit de kast haalt om dit mogelijk te maken.
The End Times are wild
pi_88627651
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:54 schreef LXIV het volgende:

Die stagnatie kan mi nog wel een paar jaar volgehouden worden, al zal de economische schade fors zijn. Vooral omdat de regering alles uit de kast haalt om dit mogelijk te maken.
Alles.... maar dan ook echt ALLES om de prijzen op niveau te houden *O*
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:42:30 #19
324665 meth77
to do or not to do
pi_88628991
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Alles.... maar dan ook echt ALLES om de prijzen op niveau te houden *O*
Ik schaar hier ook onder het tot voor kort doelloos opkopen van alle vrijkomende landbouwgrondgrond van stoppende boeren tegen prijzen die 4 x zo hoog zijn als in omringende landen, zogenaamd voor het houden van wilde hekgeiten en Poolse paarden
  vrijdag 12 november 2010 @ 16:57:52 #20
323876 michaelmoore
pi_88640601
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:54 schreef LXIV het volgende:

Het lijkt er dus gewoon op dat de markt stevig in de tang gehouden wordt. Mensen kunnen of willen niet meer massaal kopen, verkopers willen of kunnen niet zakken met hun prijzen, banken kunnen of willen niet meer krediet verstrekken, gemeenten houden vast aan de grondprijzen van voor de crisis en bouwbedrijven gaan geen woningen bouwen die ze niet verkopen kunnen. Stagnatie op alle fronten dus.
Ja ons kabinet kan er wat van om alles te willen regelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 12 november 2010 @ 22:43:09 #21
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_88653934
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 08:30 schreef meth77 het volgende:
223.239 huizen te koop
223.099 huizen te koop
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 13 november 2010 @ 10:10:19 #22
323876 michaelmoore
pi_88664639
223.272 huizen te koop
bijna stabiel dus
  zondag 14 november 2010 @ 21:32:26 #23
246373 Idler
Simplicity!
pi_88715843
223.408 huizen te koop
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_88728051
223.364 huizen te koop
pi_88771437
223.105 huizen te koop :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')