Objectief als ik ben vermeld ik gewoon wat ik constateerquote:Op donderdag 11 november 2010 13:20 schreef Bayswater het volgende:
Niet echt een TT voor Xeno vind ik.
Ik had van jou inderdaad iets anders verwacht.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:23 schreef xenobinol het volgende:
Objectief als ik ben vermeld ik gewoon wat ik constateer
Na de sprint van de afgelopen tijd moet de teller even bijkomen, het voordeel van zo'n oefening is dat ze de sprint in de toekomst langer vol kan houdenquote:Op donderdag 11 november 2010 14:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik had van jou inderdaad iets anders verwacht.
Fundateller #8: Waar Funda met de teller rommelt.![]()
Een bevriend stelletje van mij heeft laatst een bod gedaan van 160k op een woning die voor 200k te koop staat. Het is in bezit van de curator want de eigenaar is failliet. Dat bod werd door de arrogante curator afgewezen. Nu hoorde ik dat iemand de woning had gekocht en op funda stond 'verkocht onder voorbehoud' bij de woning. Nu staat er dus gewoon weer 'te koop' bijquote:Op donderdag 11 november 2010 18:59 schreef michaelmoore het volgende:
223.070 huizen te koop
nou ik denk dat het nu wel stabiel blijft
Je hebt dus verkopers, kopers, makelaars, huurbazen enz die je regelmatig spreekt, maar ondertussen zit je alleen maar op Fok!.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een bevriend stelletje van mij heeft laatst een bod gedaan van 160k op een woning die voor 200k te koop staat. Het is in bezit van de curator want de eigenaar is failliet. Dat bod werd door de arrogante curator afgewezen. Nu hoorde ik dat iemand de woning had gekocht en op funda stond 'verkocht onder voorbehoud' bij de woning. Nu staat er dus gewoon weer 'te koop' bij![]()
Financiering ligt momenteel wat gevoelig bij de banken, dus misschien gaan mijn bevriende stelletje nu hun bod nogmaals doen, als was het alleen maar om het zure gezicht van zo'n makelaar te zien
In tegenstelling tot sommigen kan ik blind typen, ik hoef dus niet zo lang op fok rond te hangen als jij denkt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 08:39 schreef Sjabba het volgende:
Je hebt dus verkopers, kopers, makelaars, huurbazen enz die je regelmatig spreekt, maar ondertussen zit je alleen maar op Fok!.
Je kon wel eens gelijk in hebben meer dan 223k huizen staan te koop die bewoond worden door mensen die niet hoeven te verkopen maar wel graag willenquote:Ik denk dat het veel belangrijker is of dat zogenaamde stelletje wel echt daar graag wil wonen en niet zozeer uit is op een koopje want dan kan het wonen op termijn wel eens tegenvallen, ook al is het 300 per maand goedkoper dan de buurman.
Zodra je genoegen neemt met alles wat je ehtb kan je er net zo goed een einde aan maken toch? En dat bedoel ik niet enkel materialistisch.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In tegenstelling tot sommigen kan ik blind typen, ik hoef dus niet zo lang op fok rond te hangen als jij denkt.
[..]
Je kon wel eens gelijk in hebben meer dan 223k huizen staan te koop die bewoond worden door mensen die niet hoeven te verkopen maar wel graag willen
En dan te bedenken dat daar sukkels bijzitten die niet eens een koopje gedaan hebben maar de hoofdprijs hebben betaald
Als dat zo doorgaat weet ik ook al hoe de volgende TT er uit gaat zienquote:Op donderdag 11 november 2010 18:59 schreef michaelmoore het volgende:
223.070 huizen te koop
nou ik denk dat het nu wel stabiel blijft
Stilstand is achteruitgang, rust roest, tevreden zijn is hetzelfde als opgeven etc.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:13 schreef Sjabba het volgende:
Zodra je genoegen neemt met alles wat je ehtb kan je er net zo goed een einde aan maken toch? En dat bedoel ik niet enkel materialistisch.
Wat jij te veel doet, namelijk alleen maar in geld/waarde denken, doen andere mensen weer helemaal niet. Dit denken in woonplezier/genot van hun huis. Over beide valt wat te zeggenquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In tegenstelling tot sommigen kan ik blind typen, ik hoef dus niet zo lang op fok rond te hangen als jij denkt.
[..]
Je kon wel eens gelijk in hebben meer dan 223k huizen staan te koop die bewoond worden door mensen die niet hoeven te verkopen maar wel graag willen
En dan te bedenken dat daar sukkels bijzitten die niet eens een koopje gedaan hebben maar de hoofdprijs hebben betaald
Ook al geef je helemaal niets om geld, als je geen geld hebt kun je het ook niet uitgeven. Banken kunnen je uiteraard geld lenen, maar zij willen hun centjes uiteindelijk ook weer terug. Ik denk ook in woonplezier hoor... maar daar hoort net zo goed bij dat je je rekeningen kan blijven betalen, want als dat niet meer lukt dan vergaat het woonplezier je vanzelf.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:27 schreef antfukker het volgende:
Wat jij te veel doet, namelijk alleen maar in geld/waarde denken, doen andere mensen weer helemaal niet. Dit denken in woonplezier/genot van hun huis. Over beide valt wat te zeggen![]()
QFT... maar dat neemt niet weg dat je altijd weer geconfronteerd wordt met de realiteit.quote:Met andere woorden: Alle mensen uniek zijn op de wereld en hebben een andere kijk op wat voor hun belangrijk is.
Alles.... maar dan ook echt ALLES om de prijzen op niveau te houdenquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:54 schreef LXIV het volgende:
Die stagnatie kan mi nog wel een paar jaar volgehouden worden, al zal de economische schade fors zijn. Vooral omdat de regering alles uit de kast haalt om dit mogelijk te maken.
Ik schaar hier ook onder het tot voor kort doelloos opkopen van alle vrijkomende landbouwgrondgrond van stoppende boeren tegen prijzen die 4 x zo hoog zijn als in omringende landen, zogenaamd voor het houden van wilde hekgeiten en Poolse paardenquote:Op vrijdag 12 november 2010 11:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Alles.... maar dan ook echt ALLES om de prijzen op niveau te houden
Ja ons kabinet kan er wat van om alles te willen regelenquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:54 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt er dus gewoon op dat de markt stevig in de tang gehouden wordt. Mensen kunnen of willen niet meer massaal kopen, verkopers willen of kunnen niet zakken met hun prijzen, banken kunnen of willen niet meer krediet verstrekken, gemeenten houden vast aan de grondprijzen van voor de crisis en bouwbedrijven gaan geen woningen bouwen die ze niet verkopen kunnen. Stagnatie op alle fronten dus.
223.099 huizen te koopquote:
Ja het hele wilde is voorbij, maar nu komen er weer wintermaandenquote:Op zondag 21 november 2010 18:55 schreef xenobinol het volgende:
223.524 huizen te koop
De trend is momenteel gestage groei.
quote:ma 22 nov 2010,
Prijs koopwoningen weer gedaald
DEN HAAG (AFN) - Verkochte bestaande koopwoningen waren in oktober gemiddeld 1,1 procent goedkoper dan in dezelfde maand een jaar eerder. De prijsdaling was groter dan de 0,4 procent in augustus en 0,6 procent in september. In de daaraan voorafgaande maanden was de prijsdaling juist geleidelijk kleiner geworden. Dit meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag.
Vrijstaande woningen daalden het meeste in prijs. De verkoopprijzen hiervan lagen 1,8 procent lager dan in oktober 2009. Ook appartementen, tussenwoningen en twee-onder-een-kapwoningen waren goedkoper. Hoekwoningen daalden niet in prijs.
Regionaal bezien zijn de verschillen in prijsontwikkeling groot. Alleen in Groningen, Friesland en Limburg waren de prijzen hoger dan een jaar eerder, in alle andere provincies waren ze lager. In Flevoland was de prijsdaling met 3,3 procent het grootst.
Het valt mij op dat de gemiddelde prijs langzaam is gestegen? Is dit een gemiddelde genomen over alle verkochte huizen? Of is er ook gecorrigeerd voor woningtype? Zoals ik het zie is de een gemiddelde over de verkochte huizen, het is dan goed mogelijk dat de prijs iets gestegen is omdat de grootste daling in het topsegment heeft plaats gevonden. Daardoor zou in het midden en topsegment iets meer beweging geweest kunnen zijn t.o.v. het lage segment.quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:20 schreef SeLang het volgende:
Ik had een plaatje gemaakt voor het huizentopic, maar ik post het hier ook even omdat je hierop mooi de dalende huizenverkopen kunt zien. Een deel van dit "tekort" tussen de sales een paar jaar geleden en nu zal wel terechtkomen in een toename van het aantal nog te koop staande huizen.
[ afbeelding ]
Het is het gemiddelde van alle typen woningen overal in Nederland. Natuurlijk zijn er enorme verschillen tussen typen woningen, regios en steden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het valt mij op dat de gemiddelde prijs langzaam is gestegen? Is dit een gemiddelde genomen over alle verkochte huizen? Of is er ook gecorrigeerd voor woningtype? Zoals ik het zie is de een gemiddelde over de verkochte huizen, het is dan goed mogelijk dat de prijs iets gestegen is omdat de grootste daling in het topsegment heeft plaats gevonden. Daardoor zou in het midden en topsegment iets meer beweging geweest kunnen zijn t.o.v. het lage segment.
223.137 huizen te koop.. Weer een dalingquote:Op dinsdag 23 november 2010 07:26 schreef antfukker het volgende:
[..]
223.347 huizen te koop.. Daling
222.904 huizen te koop.. Onder de 223kquote:Op woensdag 24 november 2010 12:33 schreef antfukker het volgende:
[..]
223.137 huizen te koop.. Weer een daling
quote:Op donderdag 25 november 2010 08:05 schreef eleusis het volgende:
Wazig... Bij mijn zoekquery komen nu echt 10 objecten per week erbij, en wat ik heb 'bewaard' wordt totaal niet verkocht...
Misschien heb ik een kut smaak, maar waarom kost die meuk dan nog zoveel
Omdat oorzaak en gevolg andersom zijn. Er wordt niet verkocht omdat die meuk nog zoveel kost! Daarom blijft het oplopen! Pas als de prijzen omlaag gaan, zal het aanbod ook zakken.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:05 schreef eleusis het volgende:
Wazig... Bij mijn zoekquery komen nu echt 10 objecten per week erbij, en wat ik heb 'bewaard' wordt totaal niet verkocht...
Misschien heb ik een kut smaak, maar waarom kost die meuk dan nog zoveel
Denk dat het eerder filerijden is. Als er 1 transactie doorgaat, gaan er 9 andere in de ketting ook door. Gevolg van dat niemand -met verstand- een huis koopt zonder zijn eigen huis eerst verkocht te hebben. Ik denk dat als prijzen zakken dat in eerste instantie niet zoveel invloed op aanbod heeft. Het heeft eerder met vertrouwen en zekerheid dan met prjis te maken. Het is vooral doorstroom wat de markt maakt, lijkt me.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Omdat oorzaak en gevolg andersom zijn. Er wordt niet verkocht omdat die meuk nog zoveel kost! Daarom blijft het oplopen! Pas als de prijzen omlaag gaan, zal het aanbod ook zakken.
'transport'quote:Op donderdag 25 november 2010 09:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
overigens is een dipje in deze tijd best normaal, denk ik. Minder huizen in de verkoop in dit jaargetijde, wel veel transporten voor het einde van het jaar.
Ik ben ook wel eens van dat soort mensen in het wild tegen gekomen. Vorig jaar nog op een BBQ, setje jongelui die zijn gaan samenwonen in een nieuwe 'ruime' koopwoning. Beiden waren ze nog in het bezit van hun eigen appartement, die konden ze aan de straatstenen niet kwijt en moesten ze dus gaan verhuren. Zo zijn ze dus ook nog eens eigenaar van hun eigen vastgoedmaatschappijquote:Op donderdag 25 november 2010 10:02 schreef inXs het volgende:
Nou ik heb nu toch het mooiste verhaal denk ikBij mijn vrouw op het werk is sinds kort een nieuwe collega. Zij komt met haar man uit Eindhoven waar ze vorig jaar hun huis te koop hebben gezet, ze zijn toen hier komen wonen. Haar man was de enige die werkzaam was. Vervolgens vonden ze het huis wat ze hier gekocht hadden toch wel iets te klein en hebben ze gewoon een nieuw huis gekocht! Ze hebben nu dus 3 huizen!!! En zijn nagenoeg bankroet, vandaar dat de vrouw des huizes toch ook maar aan het werk moet...
Tja en dan heb je ineens 3 huizen op funda erbij
Wat bedoel je daar precies mee?quote:Op donderdag 25 november 2010 10:46 schreef meth77 het volgende:
Overigens lijkt het erop dat de krimp die vanuit het buitenland aan de rand Nederland binnenkwam, nu doortrekt naar de randstad
223.673 huizen te koopquote:Op donderdag 25 november 2010 06:27 schreef antfukker het volgende:
[..]
222.904 huizen te koop.. Onder de 223k
Nou de krimp kwam uit Duitsland en toen Limburg en Groningen daarna de kop van Noordholland en Brabant en nu Regio middenquote:Op donderdag 25 november 2010 10:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee?
Funda verdient dit welquote:Funda opnieuw website van het jaar
Voor de derde keer in haar bestaan heeft NVM-huizensite funda de website van het jaar award gewonnen. Deze award is een publieksprijs waarbij consumenten mogen stemmen op hun meest geliefde website.
Funda is winnaar geworden in de categorie huisvesting en interieur als beste website. Ook genomineerd voor deze categorie waren jaap.nl, vtwonen.nl en ikea.nl. Deze laatste nam de prijs 'meest populaire site' mee naar huis.
Voor funda is dit een mooie afsluiting van een jaar van hard werken, aldus Joep Ketelaar, algemeen directeur. Volgend jaar vieren we ons 10-jarig bestaan, dus deze prijs is een bewijs dat we op de goede weg zitten.
De website van het jaar award is een initiatief van Emerce en MetrixLab en wordt mede mogelijk gemaakt door TerreMark en verschillende brancheverenigingen. De prijzen zijn gisterenavond uitgereikt in de Beurs van Berlage.
bron: NVM
quote:
531 huizen erbij in 1 week. Als het zo doorgaat wordt dat wel gehaaldquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:06 schreef meth77 het volgende:
223.680 huizen te koop
T' zal krapan zijn om 225.000 voor nieuwjaar te halen, denk het niet eigenlijk
Het is momenteel gewoon te koud om je huis te koop te zetten, de gedachte aan verhuizen met dit weer alleen alquote:Op woensdag 1 december 2010 07:58 schreef antfukker het volgende:
223.261 huizen te koop.. Zo gaan we de 225k niet halen
Ik heb graag het laatste woordquote:Op woensdag 1 december 2010 08:50 schreef antfukker het volgende:
Je hebt ook echt overal een reden voor he
Alsof je in de veronderstelling bent dat als je je huis te koop zet je dan ook op korte termijn gaat verhuizen. Dat bedoel je te zeggen toch?quote:Op woensdag 1 december 2010 08:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is momenteel gewoon te koud om je huis te koop te zetten, de gedachte aan verhuizen met dit weer alleen al
Ik probeerde te zeggen dat je dan absoluut niet eens aan verhuizen toe komt de komende 10 jaarquote:Op woensdag 1 december 2010 09:21 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Alsof je in de veronderstelling bent dat als je je huis te koop zet je dan ook op korte termijn gaat verhuizen. Dat bedoel je te zeggen toch?
223.184 huizen te koop..quote:Op woensdag 1 december 2010 07:58 schreef antfukker het volgende:
223.261 huizen te koop.. Zo gaan we de 225k niet halen
Sowieso rond de feestdagen.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:02 schreef eleusis het volgende:
In de winter ligt het toch traditioneel stil?
Want? In een gezonde markt zouden er ook voldoende woningen te koop moeten zijn toch? Anders heb je zometeen alweer schaarste en dus weer hogere prijzen? Of wacht....quote:Op maandag 13 december 2010 09:56 schreef meth77 het volgende:
Een continu woningaanbod van boven de 220.000 is op zich al ongehoord en rampzalig genoeg
Hoezo? Wat is er mis met keuze? Ga je ook bij de mediamarkt lopen klagen over het ruime aanbod?quote:Op maandag 13 december 2010 09:56 schreef meth77 het volgende:
Een continu woningaanbod van boven de 220.000 is op zich al ongehoord en rampzalig genoeg
Nee, daar wacht ik al dagen buiten tot de prijzen van de led tv's verder dalen, ze blijven maar dalen!!quote:Op woensdag 15 december 2010 10:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo? Wat is er mis met keuze? Ga je ook bij de mediamarkt lopen klagen over het ruime aanbod?
Die TV's goedkoper worden juist niet, die zijn gedateerd.... Vandaar het goedkoper worden...quote:Op woensdag 15 december 2010 14:16 schreef Terrorizer het volgende:
Ja maar ze worden ook beter, kan je van huizen niet zeggen.
quote:Op woensdag 15 december 2010 14:30 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Die TV's goedkoper worden juist niet, die zijn gedateerd.... Vandaar het goedkoper worden...
En huizen worden wel degelijk beter (nieuwe HR-ketel, kunstof kozijnen, moderne keuken enz.).
je opmerking slaat nergens op.
Daaqr om zou men de oude gedateerde tochtige corporatiewoningen moeten slopen, woningen gaan maximaal 50 jaar mee.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:30 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Die TV's goedkoper worden juist niet, die zijn gedateerd.... Vandaar het goedkoper worden...
En huizen worden wel degelijk beter (nieuwe HR-ketel, kunstof kozijnen, moderne keuken enz.).
je opmerking slaat nergens op.
Ja en alle vrouwen moeten maagd blijven!quote:Op woensdag 15 december 2010 15:26 schreef meth77 het volgende:
[..]
Daaqr om zou men de oude gedateerde tochtige corporatiewoningen moeten slopen, woningen gaan maximaal 50 jaar mee.
En moeten vervangen worden door energie-neutrale woningen met super glasvezel en dubbele waterafvoeren, die allemaal op de zonrichting gebouwd moeten worden
quote:Op woensdag 15 december 2010 15:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Die modellen die goedkoper worden, worden dat niet omdat ze slechter worden. Veelal komen er producten op de markt die meer functionaliteit hebben en dankzij marketing campagnes in een beter daglicht worden gezet. Huizen die oud zijn worden per definitie niet beter en van nieuwbouw moet je je dat ook nog maar eens afvragen. De afgelopen jaren tijdens de 'boom' werd er echt veel rotzooi de grond uit gestampt.
Jij hebt iets met maagden hèquote:Op woensdag 15 december 2010 15:32 schreef Sjabba het volgende:
Ja en alle vrouwen moeten maagd blijven!
Voor LED TV's worden exact dezelfde LCD panelen gebruikt, alleen de achtergrondverlichting is anders, dus je bewering slaat echt nergens opquote:Op woensdag 15 december 2010 15:37 schreef Sjabba het volgende:
![]()
Neehoor, een eerste generatie led tv is wel degelijker slechter omdat het refenentiekader door de nieuwe anders is geworden.
Allemaal vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn. Er staan zijn zat koop en huurwoningen die totaal verpaupert zijn, net als dat er koop en huurwoningen zijn die in prima staat verkeren.quote:Huizen die oud zijn worden opgeknapt, zeker bij woningeigenaren. Cooperaties stellen dat steeds vaker uit of laten het voor wat het is. En als het gebeurt dan met goedkoop materiaal en goedkope krachten.
Je snapt werkelijk niets van technologie hèquote:De mediamarkt gaat een ouder model led tv niet van een nieuwere processor voorzien. Dat je dat niet snapt.
Beeldkwaliteit bepaalt door het paneel.... Zo niet waar, dat ik de rest van je onzin ook maar laat voor wat het is.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Voor LED TV's worden exact dezelfde LCD panelen gebruikt, alleen de achtergrondverlichting is anders, dus je bewering slaat echt nergens op
[..]
Allemaal vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn. Er staan zijn zat koop en huurwoningen die totaal verpaupert zijn, net als dat er koop en huurwoningen zijn die in prima staat verkeren.
[..]
Je snapt werkelijk niets van technologie hè![]()
De beeldkwaliteit wordt voornamelijk bepaald door het gebruikte paneel en de signaalverwerking. Die laatste kan meestal aangepast worden d.m.v. een firmware update
Je bent gewoon self-owned met je LED TV vergelijking.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:42 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Beeldkwaliteit bepaalt door het paneel.... Zo niet waar, dat ik de rest van je onzin ook maar laat voor wat het is.
quote:Op woensdag 15 december 2010 17:37 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Je bent gewoon self-owned met je LED TV vergelijking.
221.816 huizen te koop
nee dat niet, net als woningen, worden vrouwen er met de jaren ook niet beter op,.quote:Op woensdag 15 december 2010 15:32 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja en alle vrouwen moeten maagd blijven!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |