abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 mei 2011 @ 08:58:11 #76
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_96465734
Oh leuk, een discussie over de definitie van het woord 'moet'. :')

Kunnen we het er wel over eens zijn dat mensen hun huis niet voor de kat z'n viool te koop zetten? Zeker niet in deze markt? Als ze dan niet 'moeten', dan zullen ze toch in ieder geval (erg) (graag) wíllen verkopen (in al die gradaties).
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 7 mei 2011 @ 09:15:25 #77
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96465877
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 08:58 schreef Jane het volgende:
Oh leuk, een discussie over de definitie van het woord 'moet'. :')

Kunnen we het er wel over eens zijn dat mensen hun huis niet voor de kat z'n viool te koop zetten? Zeker niet in deze markt? Als ze dan niet 'moeten', dan zullen ze toch in ieder geval (erg) (graag) wíllen verkopen (in al die gradaties).
Executieveilingen liggen steeds vaker op de loer.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_96466315
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 09:15 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Executieveilingen liggen steeds vaker op de loer.
Is er ook ergens een executueveiling teller die deze stelling kan bewijzen?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 10:02:24 #79
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96466545
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 04:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Moet volgens jou dan iedereen die zijn huis te koop heeft, zijn huis verkopen?

Van wie moet dat? Van jou? :)
van situaties die ik om me heen hoor.
iedereen die nu zijn huis wil verkopen heeft daar een reden voor en sommigen zeer dringend tot erg dringend , vaak te maken met van werk naar uitkering, baan elders, scheiding, nieuwbouw in aantocht maar er zijn ook wensen om te emigreren en die hebben geen erge haast

Je zit zelf niet in die situatie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 7 mei 2011 @ 10:14:05 #80
323876 michaelmoore
pi_96466786
236.648 huizen te koop
weer 500 huizen erbij, gaat weer hard

De overheid moet fors subsidie geven aan mensen die niet zakken met de vraagprijs, en nieuwbouw met een extra heffing zo duur maken dat er niet meer gebouwd kan worden en emigratie door babyboomers aan banden leggen en het verkopen van huurwoningen door verzekeraars en corporaties verbieden, beter nog, de corporaties verplichtten om extra woningen op te kopen

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 07-05-2011 11:04:16 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96467116
Ben benieuwd wanneer de echte klappen gaan vallen, vooral de vrijstaande huizen zullen straks te koop worden gezet door de babyboomer die met pensioen gaat en naar het buitenland gaat verkassen of naar een appartementje gaat. Daar is nog geen rekening mee gehouden. Binnenkort kan niemand meer een fatsoenlijk bedrag lenen, niet dat dat slecht is maar de huizenmarkt wordt er niet beter op.

Ben benieuwd wanneer ze de overdrachtsbelasting gaan afschaffen. Ik snap wel dat het een melkkoe is maar als de prijzen dalen dan werkt de overdrachtsbelasting van 6% alleen averechts. Die belasting werkt sowieso averechts. Het beperkt de mobiliteit van mensen.

Zolang rijtjeshuizen in sommige dorpen die niemand kent nog boven de 2 ton liggen en 2onder1 kapper 250.000 a 400.000 neem ik de markt niet serieus. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Xenorium op 07-05-2011 10:37:32 ]
pi_96467220
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:30 schreef Xenorium het volgende:
Ben benieuwd wanneer de echte klappen gaan vallen, vooral de vrijstaande huizen zullen straks te koop worden gezet door de babyboomert die met pensioen gaat en naar het buitenland gaat verkassen of naar een appartementje gaat. Daar is nog geen rekening mee gehouden. Binnenkort kan niemand meer een fatsoenlijk bedrag lenen, niet dat dat slecht is maar de huizenmarkt wordt er niet beter op.
Waarom word de markt er niet beter op? Dalende prijzen is goed voor elke markt ^O^

quote:
Ben benieuwd wanneer ze de overdrachtsbelasting gaan afschaffen. Ik snap wel dat het een melkkoe is maar als de prijzen dalen dan werkt de overdrachtsbelasting van 6% alleen averechts. Die belasting werkt sowieso averechts. Het beperkt de mobiliteit van mensen.
De overdrachtsbelasting is een melkkoe? Het is eerder om kleine compensatie om de HRA in stand te kunnen houden. Elke bemoeienis van de overheid om gedrag te manipuleren werkt verstorend op het doen van individuele beslissingen.

quote:
Zolang rijtjeshuizen in sommige dorpen die niemand kent nog boven de 2 ton liggen en 2onder1 kapper 250 a 400.000 neem ik de markt niet serieus.
Een rijtjes woning zou niet meer dan een ton hoeven de kosten en een vrijstaande woning met garage en grote tuin niet meer dan 2 ton :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 7 mei 2011 @ 11:06:16 #83
323876 michaelmoore
pi_96467746
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:36 schreef xenobinol het volgende:
Elke bemoeienis van de overheid om gedrag te manipuleren werkt verstorend op het doen van individuele beslissingen.
De overheid heeft zichzelf in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd, met als enig doel de bubble in stand te houden, helaas zijn de grenzen open voor vrij verkeer van mensen en hun HRA, zowel jong als oud.
pi_96467796
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:36 schreef xenobinol het volgende:

Een rijtjes woning zou niet meer dan een ton hoeven de kosten en een vrijstaande woning met garage en grote tuin niet meer dan 2 ton :)
Dat kosten ze ook niet maar op de plaatsen waar het dat prijsniveau heeft wil niemand wonen.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 11:39:26 #85
323876 michaelmoore
pi_96468451
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 11:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat kosten ze ook niet maar op de plaatsen waar het dat prijsniveau heeft wil niemand wonen.
Toch zie ik hier (midden van het land) ook steeds meer huizen op de 200.000 zitten, ook flinke moderne huizen met groot dakkapel, met aan de overkant twee onder een kappers
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:32:55 #86
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96469773
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wees maar blij dat jij verstoken bent van enig realiteitsbesef
Dus jij zegt dat iedereen die zijn huis te koop heeft staan dit doet omdat hij niet anders kan? _O-
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:01:58 #87
323876 michaelmoore
pi_96470384
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:32 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat iedereen die zijn huis te koop heeft staan dit doet omdat hij niet anders kan? _O-
nee, dat zeg ik niet
maar er zijn er meer dan jij denkt, iedereen die wil verkopen doet dat omdat hij WIL/ MOET verkopen.

Sommigen kunnen nog wel even blijven wonen, maar mensen die dood zijn, hebben een nieuw huis in de hemel of elders, en mensen die een nieuw huis hebben gekocht / laten bouwen, willen ook erg graag een deal maken
pi_96471878
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 11:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Toch zie ik hier (midden van het land) ook steeds meer huizen op de 200.000 zitten, ook flinke moderne huizen met groot dakkapel, met aan de overkant twee onder een kappers
Net alsof dat bijzonder is, wow voor 220.000 euro mag ik tegenover 2 onder 1 kappers wonen? Even makelaarskosten en overdrachtsbelasting erbij geteld.

Dat is toch van den zotte! Voor die 2 ton zou je een behoorlijke 2 onder 1 kapper moeten hebben met ruime garage. Of zelfs een kleine moderne vrijstaande of geschakelde woning. Zeker als het niet in de randstad is.

Je beseft het niet maar 2 ton is een smak geld, dat is 500.000 oude guldens. Daar had je een decennium geleden een landhuis voor.
pi_96471957
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:07 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Net alsof dat bijzonder is, wow voor 220.000 euro mag ik tegenover 2 onder 1 kappers wonen? Even makelaarskosten en overdrachtsbelasting erbij geteld.

Dat is toch van den zotte! Voor die 2 ton zou je een behoorlijke 2 onder 1 kapper moeten hebben met ruime garage. Of zelfs een kleine moderne vrijstaande of geschakelde woning. Zeker als het niet in de randstad is.

Je beseft het niet maar 2 ton is een smak geld, dat is 500.000 oude guldens. Daar had je een decennium geleden een landhuis voor.
Jammer dat guldens niet meer bestaan... Voor 2 ton had je een decennium geen landhuis voor. Misschien een opknappertje in het noorden des lands.
pi_96472043
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:12 schreef inXs het volgende:

[..]

Jammer dat guldens niet meer bestaan... Voor 2 ton had je een decennium geen landhuis voor. Misschien een opknappertje in het noorden des lands.
voor 500.000 gulden geen landhuis? Dacht het wel, voor de euro met 500.000 gulden kon je in het midden van het land echt wel een 'villa' kopen met een lap grond en een dikke garage. Misschien niet echt een LANDHUIS maar het scheelt niet veel.

Sinds die euro is het alleen maar erger geworden. Een 2 onder 1 kapper voor 200.000 gulden werd ineens een 2 onder 1 kapper voor 170.000 euro en het jaar erop stond tie al voor 200.000 euro aangeboden. Ja paar jaar later gingen ze als broodjes over de toonbank voor 3 ton of meer.

Gekkigheid.
pi_96472146
200 jaar geleden kon je voor 500.000 gulden misschien wel een kasteel kopen dat was toen helaas leven wij in een dichtbevolkt land in het heden en kan dat niet meer.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 mei 2011 @ 14:22:11 #92
13368 NiGeLaToR
pi_96472211
Zijn de experts in dit forum al 's aan de slag gegaan met uitrekenen wat we verhoudingsgewijs met de andere noordelijke Europese landen (incl Scandinavië) verhoudingsgewijs aan belasting en onderdak betalen en wat ons inkomen in verhouding is. Ben wel benieuwd hoeveel dit uit de pas loopt. Zal wel verschrikkelijk moeten zijn, als ik de tientallen topics met doemdenken nalees.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:23:16 #93
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96472247
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee, dat zeg ik niet
maar er zijn er meer dan jij denkt,
Ik kijk uit naar je statistische onderbouwing.
Als er zooo veeeel mensen zouden zijn die MOESTEN verkopen, dan zouden de verkoopcijfers niet all-time historisch laag zijn. Uit die cijfers concludeer ik dat er vrij veel mensen zijn die hun huis WILLEN verkopen, maar niet zo heel erg veel die dat MOETEN.
Als dat laatste wél het geval was geweest, dan zouden de huizenprijzen veel harder dalen (zie USA en Spanje als voorbeeld) en zouden de verkopen hoger liggen. Mensen die MOETEN verkopen kunnen niet anders dan een lage prijs accepteren. Mensen die slechts WILLEN verkopen doen dat gewoon niet als de prijs ze niet aanstaat.
pi_96472249
Ok, ondanks dat ik een huis gekocht heb, hou ik funda nog een beetje in de gaten binnen hoofddorp.
Nu heb ik toch wel de meest overpriced kutappartement gevonden sinds lange tijd.

http://www.funda.nl/koop/(...)-lutkemeerstraat-62/
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:24:35 #95
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96472293
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:23 schreef oinkoink12 het volgende:
Ok, ondanks dat ik een huis gekocht heb, hou ik funda nog een beetje in de gaten binnen hoofddorp.
Nu heb ik toch wel de meest overpriced kutappartement gevonden sinds lange tijd.

http://www.funda.nl/koop/(...)-lutkemeerstraat-62/
De servicekosten bedragen circa ¤ 135,- per maand (inclusief voorschot waterverbruik)

_O-
pi_96472961
Het ligt er vooral aan of stookkosten ook worden meegenomen. Ik vermoed van niet. Ik ken de markt in Hoofddorp niet en Hoofddorp ligt natuurlijk wel gunstig, zo in de buurt van Leiden en Amsterdam. Maar laat ik het zo zeggen: ik zou het nooit kopen voor die prijs.

Het is echt duur. Ik rekende voor Delft 2300 euro / m2 voor de eerste 60 m2. Tuin komt daarbij op maar dan kom ik nog niet hoger zo rond de 140k als dit huis in Delft zou staan. Maar dan zit je wel in een veel mooiere buurt in een veel mooier (maar wel ouder) pand.

Overprijsd, absoluut.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:43:10 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96479496
240.000 huizen was trouwens altijd mijn gedachte maximum. Gezien het tempo van de stijging en alle maatregelen die in het verschiet liggen denk ik dat dit te laag geschat was.
.
Volgens mij zijn er iets van 3 of 4 miljoen koopwoningen in Nederland. Dat betekent dat het dus best denkbaar is dat de 10% gehaald wordt. Dat er dus van iedere 10 koopwoningen 1 te koop staat.
The End Times are wild
pi_96479610
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:46 schreef skrn het volgende:
Het ligt er vooral aan of stookkosten ook worden meegenomen. Ik vermoed van niet. Ik ken de markt in Hoofddorp niet en Hoofddorp ligt natuurlijk wel gunstig, zo in de buurt van Leiden en Amsterdam. Maar laat ik het zo zeggen: ik zou het nooit kopen voor die prijs.

Het is echt duur. Ik rekende voor Delft 2300 euro / m2 voor de eerste 60 m2. Tuin komt daarbij op maar dan kom ik nog niet hoger zo rond de 140k als dit huis in Delft zou staan. Maar dan zit je wel in een veel mooiere buurt in een veel mooier (maar wel ouder) pand.

Overprijsd, absoluut.
Heeft een eigen cv ketel, en watervoorschot is E10/mnd ofzo.

Die servicekosten zijn vaak wel echte bleeders zeg. Vriendin van me woont in een kluin nieuwbouwappartementje en betaalt ook al iets van 130 :o
pi_96480036
Die teller blijft nog wel een tijd oplopen simpelweg omdat aan de onderkant van de markt de aanvoer van kopers opdroogt en aanbod van huizen toe blijft nemen.
pi_96480062
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:43 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij zijn er iets van 3 of 4 miljoen koopwoningen in Nederland. Dat betekent dat het dus best denkbaar is dat de 10% gehaald wordt. Dat er dus van iedere 10 koopwoningen 1 te koop staat.
Als ik het goed heb zijn het er 4,1 miljoen.

Daarbuiten is de fundateller niet al te betrouwbaar, want zelfs een garagebox wordt meegeteld.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')