quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:02 schreef NielsTriple het volgende:
Goed, update!
Een anderhalf uur geleden heb ik gebeld naar zijn 06.
Hij nam op met een welgemeende "Ja?". Ik vroeg of hij toevallig <voornaam> was, het antwoord was "Hoezo?" (niet echt een man van veel woorden kennelijk). Ik vertelde hem dat ik Niels Triple ben, die bijna 50 euro heeft overgemaakt voor een effectenpedaaltje en vervolgens niets meer hoorde. Zonder antwoord te geven hing hij op. Toen ik terugbelde nam hij op zonder iets te zeggen, dus ik vroeg nogmaals of hij <voornaam en achternaam> was. Hij vroeg wat ik moest, waarop ik weer keurig antwoordde en wachtte op zijn reactie. Die kwam niet, hij bleef stil.
Omdat ik het wachten zat was vroeg ik hem of ik anders naar <adres> moest komen, zodat we er even over konden praten en ik dat dingetje gelijk mee kon nemen. Hij zei heel vlug dat hij niet wist wie ik was of waar ik het over had en hing WEER op.![]()
Fuck it, weer terugbellen, nu stond die telefoon uit.
Stoute schoenen aangetrokken en naar zijn ouders gebeld. Zijn moeder, overigens een heel aardige en begripvolle vrouw, nam op, ik legde de situatie uit, maar ze zei dat ze me niet kon helpen en dat ik me waarschijnlijk vergiste. Ik vertelde haar hoe de telefoongesprekken met zoonlief gingen en verzocht haar toch maar even te bellen en hem verzoeken mij terug te bellen.
Ongeveer 15 minuten nadat ik moeders aan de lijn heb gehad werd ik gebeld door een anoniem nummer (ik denk dat hij niet wil dat ik zijn 06 nummer krijg).
Ik nam op: "Met Niels". Hij begon een verhaal dat ik maar beter moest stoppen met hem en zijn familie lastig te vallen, anders politie of nog beter, hij zou wel even bij me langskomen. Is mogelijk natuurlijk, ik heb mijn adres gegevens aan hem doorgegeven. Ik kan mijn geduld ook maar zo lang bewaren, dus ik ging op wat minder vriendelijke wijze op zijn 'aanbod' in en gaf aan dat hij dat ding maar beter mee kon nemen.
Hierop vloog een ziekte of 3 naar mijn hoofd en 'verzocht' hij me nogmaals om niet meer te bellen maar hij weigerde me te vertellen of ik dat pedaaltje nu kreeg of niet.
Als afsluiter heb ik hem medegedeeld dat ik deze week nog naar zijn adres of werk kom (ik weet niet waar hij werkt, dat blufte ik), om mijn geld terug te halen, waarna ik (deze keer) ophing.
10 minuten voordat ik begon met deze post heb ik nog 1 laatste telefoongesprek gehad, met zijn moeder. Ze belde me en vertelde me dat zij gaat regelen dat ik mijn geld terug krijg, op voorwaarde dat ik niet met 30 man (waar dat vandaan kwam weet ik eerlijk niet, ik heb het daar nooit over gehad) naar hun zoon ga om daar huis te houden. Ik zou mijn geld uiterlijk volgende week dinsdag weer op mijn rekening hebben.
Dus, hoera voor zijn moeder
add: neem een kopie van aankoop en betaal bewijs meequote:Op woensdag 4 mei 2011 23:31 schreef LolaLovesYou het volgende:
Gewoon even langs gaan en vragen waar je spullen zijn?
Neem een Camera mee om foto's te maken?
quote:
Actie ondernemen is een van mijn genoemde opties. Ik heb niets gezegd over geweld. Het zou dom zijn zoiets aan te kondigen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:32 schreef Allessio het volgende:
Wat moeten we trouwens verstaan onder ''actie ondernemen''?
Als in fysiek geweld toepassen of een gesprek aangaan en uiteindelijk toch naar je centen kunnen fluiten.
Nog niet, hij zit niet op school, is volwassen en woont in een ander dorp dan zijn oudersquote:Op woensdag 4 mei 2011 23:33 schreef zoz het volgende:
Heb je ook een sportschool of gewone school kunnen vinden?
Foto's ophangen in een kantine en je hebt je centen plus onkosten zo terug.
Wat moeten we verstaan onder actie ondernemen flikkertje?quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:34 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Actie ondernemen is een van mijn genoemde opties. Ik heb niets gezegd over geweld. Het zou dom zijn zoiets aan te kondigen.
Je kent ons wel goed trouwens...quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:29 schreef NielsTriple het volgende:
Ik zou natuurlijk nooit zomaar aan jullie, een stel aasgieren en hyena's die zich voeden op andermans ongeluk en leed, toegeven dat ik ben opgelicht, met als enige vooruitzicht een topic vol lachende übermenschen die zich natuurlijk never nooit zouden laten oplichten.
Niet voor vrouwen, tenzij ze vanaf de zijlijn toejuichen en in van die cheerleader outfitsquote:
http://www.jufmelis.nl/we(...)orm-TT-hij-zij-het-1quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:31 schreef Allessio het volgende:
TS staat toe dat een tiener hem bedonderd?
OP gelezen? Hij heeft toch adres, telnummer etc? Dan kan hij er altijd achteraan gaanquote:Op woensdag 4 mei 2011 23:44 schreef Dyll het volgende:
'Opgelicht op marktplaats' topic nummer 745. Je bent je geld gewoon kwijt, face it.
Hou het kort.quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:51 schreef gelestipjes het volgende:
Het is pas 2 dagen geleden dat TS betaald heeft. Om je dan al druk te gaan maken lijkt me wel erg voorbarig. Als degene waaraan TS betaald heeft bij een andere bank zit dan de TS zelf heeft die gast het geld waarschijnlijk gisteren pas ontvangen.
En ik vind geen reactie na 2 dagen nu niet bepaald zorgwekkend, als het nou 2 weken was, dan was het een ander verhaal. Nu kan er net zo goed gewoon sprake zijn van ziekte/even te druk/kapotte computer/geen internet/paar dagen weg
Denk aan je hart.quote:Op donderdag 5 mei 2011 02:17 schreef boekenplank het volgende:
Kom godverdomme je stinkhol eens uit, ga naar buiten en koop iets in een gewone toko waar je nog kunt zien wat je koopt lul.
Zegt iemand met een Full-abonnement op een forumquote:Op donderdag 5 mei 2011 02:17 schreef boekenplank het volgende:
Kom godverdomme je stinkhol eens uit, ga naar buiten en koop iets in een gewone toko waar je nog kunt zien wat je koopt lul.
Maak je geen zorgen, maar toch bedankt voor je bezorgdheid.quote:
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op donderdag 5 mei 2011 02:22 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Zegt iemand met een Full-abonnement op een forum
Eens met ^^quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:51 schreef gelestipjes het volgende:
Het is pas 2 dagen geleden dat TS betaald heeft. Om je dan al druk te gaan maken lijkt me wel erg voorbarig. Als degene waaraan TS betaald heeft bij een andere bank zit dan de TS zelf heeft die gast het geld waarschijnlijk gisteren pas ontvangen.
En ik vind geen reactie na 2 dagen nu niet bepaald zorgwekkend, als het nou 2 weken was, dan was het een ander verhaal. Nu kan er net zo goed gewoon sprake zijn van ziekte/even te druk/kapotte computer/geen internet/paar dagen weg
Heb je het wel in de winkel bekeken voor je het kocht dan?quote:Op donderdag 5 mei 2011 02:22 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken?
Ik steun deze toko nou en?
Ik vermoed dat hij het al jaren tevreden gebruikte voor hij er voor wilde betalen..quote:Op donderdag 5 mei 2011 02:27 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Heb je het wel in de winkel bekeken voor je het kocht dan?
quote:Op donderdag 5 mei 2011 02:27 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Heb je het wel in de winkel bekeken voor je het kocht dan?
Ja en, jij wil alles voor niets?quote:Op donderdag 5 mei 2011 02:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij het al jaren tevreden gebruikte voor hij er voor wilde betalen..
Nee, zoals je kunt zien A: betaal ik ook voor FOK!, en B: draag ik vrijwillig iets nuttigs bij..quote:
Meerdere malen. Mijn pot slakkenslijm is weer vol.quote:Op donderdag 5 mei 2011 02:30 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Ik hoop dat je klaarkomt op je "volgens jou" bijzonder spitse reply.
Mooi, welterusten dan maar.quote:Op donderdag 5 mei 2011 02:33 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Meerdere malen. Mijn pot slakkenslijm is weer vol.
Echt waar?quote:Op donderdag 5 mei 2011 02:33 schreef Peter het volgende:
[..]
B: draag ik vrijwillig iets nuttigs bij..
Moet die wel bellen anders de Fok!-faalhaas van 2011quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:04 schreef Weissman het volgende:
TS, je hebt de kans om een legendarisch topic te vormen en de boeken in te gaan als een Fok!-held.
Een klein effectenpedaaltje, eigenlijk bedoeld voor gitaren maar ook zeer geschikt voor housemuziekquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:22 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Wat heb je eigenlijk bijna gekocht dan?
Hmm nog niet druk over maken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:24 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Een klein effectenpedaaltje, eigenlijk bedoeld voor gitaren maar ook zeer geschikt voor housemuziek
HAAL DIE FOTO VAN MIJN VADER EENS VAN DE INTERNETTEN AF HEUY !!!quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:45 schreef Stuurver het volgende:
Zo'n gast had mij ook een keer opgelicht. Nu staat zijn naam+foto overal op google met oplichter ernaast
[ afbeelding ]
Ik heb 39 euro verloren en hij zijn hele reputatie/kans op werk
Hij zit bij dezelfde bank als ik, hij zou het dus direct moeten hebben. Hij reageert niet op mijn mails en ik krijg zo'n onderbuik gevoel...quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:26 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Hmm nog niet druk over maken.
Misschien heeft hij nog geen tijd gehad om het op te sturen
Iets opsturen en ontvangen duurt sowieso al 2 dagen + wachten op het geld ook 1 dag...
je bent wel erg aan het dralen nu...quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:30 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Hij zit bij dezelfde bank als ik, hij zou het dus direct moeten hebben. Hij reageert niet op mijn mails en ik krijg zo'n onderbuik gevoel...
Mekkeren bedoel je..quote:
quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:27 schreef manusjehatte het volgende:
Ik ben ooit opgelicht via geile smatjes .nl Ik maar smsen, kreeg geen smatje hoor.
Wel iedere week 12,50 betalen aan abbokosten
Mits je pics maakt van een bebloede oplichter of van je eigen blauw oog natuurlijkquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:04 schreef Weissman het volgende:
TS, je hebt de kans om een legendarisch topic te vormen en de boeken in te gaan als een Fok!-held.
Zo slim zijn de marktplaatsoplichters niet hoorquote:Op donderdag 5 mei 2011 16:24 schreef dikkevetzakachterpc het volgende:
als hij je oplicht gebruikt hij waarschijnlijk een nep naam/e-mail adres.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:41 schreef asusi het volgende:
Als je in de beurt woont van omg Utrecht, kan je op mij rekenen.
Als je in de buurt moet zijn van Rotterdam, kan je op mij rekenen.
Als je in de beurt woont van omg Amersfoort, kan je op mij rekenen.
Rekenen op een wijf, ja dat gaat hem echt wordenquote:
Noem jij mij nou een wijf, dacht dat we een band hadden opgebouwdquote:Op donderdag 5 mei 2011 16:52 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Rekenen op een wijf, ja dat gaat hem echt worden!!!!!!!
oke meisje danquote:Op donderdag 5 mei 2011 16:57 schreef Chicha het volgende:
[..]
Noem jij mij nou een wijf, dacht dat we een band hadden opgebouwd
Nou het kan nooit veel zijn.quote:
Ik heb sinn in een ijssiequote:Op donderdag 5 mei 2011 17:00 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nou het kan nooit veel zijn.
Maar geef eens een hint dan
Sorry voor mijn woordenquote:
Omdat modsquote:Op donderdag 5 mei 2011 17:02 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Sorry voor mijn woorden
Waarom ben je een chica
Kut swarmahoer en netsplitterquote:
Nog niet, ts is een beetje bangquote:Op donderdag 5 mei 2011 17:04 schreef Lakitu het volgende:
M'n fok-pieper ging af, heeft iemand de knokploeg gebeld?
quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:09 schreef Chicha het volgende:
Ik had zijn internet gegevens allang achtergelaten op FOK!. Dat zal de schorriemorrie leren
jij wel, dan hadden we ook een tijd geen last gehad van je...quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:09 schreef Chicha het volgende:
Ik had zijn internet gegevens allang achtergelaten op FOK!. Dat zal de schorriemorrie leren
Die gast woont in Gorinchemquote:
Tot dat we iets beters hebben verzonnen is dit je opdracht TSquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:30 schreef wojiao het volgende:
je moet gewoon 100 pizza's bestellen bij 10 pizzeria's op zijn adres, om te beginnen.
That's what she said.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:20 schreef SuperwormJim het volgende:
Gaat dit aflopen met een anticlimax, of gaat er nog iets gebeuren?
dit dus. en pics van die moeder tuurlijk.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:04 schreef stevenmac26 het volgende:
wat een anticlimax, laten we alsnog met zijn allen gewoon heengaan man
Ghehe, eerst afwachten tot ik mijn geld heb. Ik heb een goed gevoel over die moederquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:04 schreef stevenmac26 het volgende:
Ik niet dus waar spreken we af volgende week?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:06 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Ghehe, eerst afwachten tot ik mijn geld heb. Ik heb een goed gevoel over die moeder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.leden van de spellings- en grammaticagestapo hoeven niet op mijn reacties (inclusief openingspost) te reageren.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:11 schreef AwesomeSauce het volgende:
Leuk verhaal TS![]()
Zelf ook wel eens uitgemaakt voor oplichter door een turk![]()
Had mijn PS2 verkocht, getest en wel. Belt hij boos : "Hij doet het niet"
Probeer ik het nog netjes op te lossen door hem technisch advies te geven (IT-nerd)
Maar hij was dus kapot. Hij zou naar de politie stappen etc. Ik had dus iets daarvoor een boek over basis psychologie en social engineering gelezen, en kwam er dus achter dat hij de PS2 verkeerd het aangesloten.(hij wilde niet kwijt wat er nu stuk was, ik had het idee dat hij het zelf verprutst had) Maar voordat hij daar achter kwam dat de PS2 verkeerd was aangesloten, heeft zijn "buurjongen" (zo'n wannabe IT Hacker/Nerd turk) het geprobeerd te maken. Bleek dat die buurjongen, met zijn vette vingers aan die lens heeft gezeten
Nooit meer wat van gehoord
Hoe vaak heb je dit wel niet geedit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2011 22:16:10 ]
12 keer ? Ik moest alle spelfouten eruit halen en de zinnen kloppend makenquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:13 schreef Stuurver het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je dit wel niet geedit?
Haha dat heb ik ook altijdquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:14 schreef AwesomeSauce het volgende:
[..]
12 keer ? Ik moest alle spelfouten eruit halen en de zinnen kloppend maken
quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:14 schreef Weissman het volgende:
Het valt idd erg tegen dit, ik hoop daarom ook dat TS zijn geld juist niet terug krijgt en er een vervolg actie komt en geen slap gepraatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[b]Op zondag 12 september 2010 13:49 schreef swarmahoer het volgende:[/b]
mannen die zeker zijn van hun geaardheid kunnen gewoon rosebier drinken, ik snap dat het voor jou gewaagd is, dus dat je maar aan de sterke drank ging :P
Haha, Fok!kers die voor zijn deur gaan staanquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:04 schreef stevenmac26 het volgende:
Bieden kost niets, betalen wel.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:17 schreef Spartagek het volgende:
is het verkeerd om 55 euro te bieden voor die telefoon ?
Mobiel verkopen natuurlijkquote:Op zaterdag 14 mei 2011 02:24 schreef NielsTriple het volgende:
Update!
Geld niet ontvangen afgelopen week. Moeder neemt de telefoon niet op, gozer in kwestie ook niet. Wel ben ik de gehele week op verschillende tijdstippen anoniem gebeld. Soms werd er niets gezegd, soms werd ik bedreigd. Ik had een goed vermoeden dat het om onze vriend ging, dus even een sms gestuurd met het verzoek het geld te storten en niet meer zo vervelend te doen.
Hij gaf totaal niet meer thuis, dus ben ik afgelopen middag met 2 vrienden bij hem langsgegaan (Capelle a/d IJssel). Er gebeurde niet gek veel spectaculairs, hij deed eerst niet open. Na ongeveer een half uur op de deur bonzen en aanbellen stonden er ineens twee agenten achter ons, die gelijk vragen begonnen te stellen.
Ik heb het hele verhaal uitgelegd, een kopie van mijn afschrift laten zien plus het uitgeprinte document met al zijn gegevens die ik had gevonden en nog wat dingetjes. Een van de agenten belde met zijn mobiel naar iemand, ik denk naar onze vriend, die vervolgens naar buiten kwam.
Het eerste dat hij zei (wat een lef ook..) was: "Ja, ik dacht ik kan ook wel wat grote gasten bellen van de sportschool, maar dat geeft zo'n zooi op de stoep, dus belde ik de politie maar". Een van de agenten keek hem aan en zei iets in de zin van "nou nou, rustig, nergens voor nodig".
Onze vriend was ongeveer 1.80m, mager, had een dikke zilveren ketting om de nek en maakte een nogal onfrisse indruk.
De agent vroeg hem hoe het zat met mijn verhaal, waarop hij zei dat hij ons niet kende en niet wist waar ik het over had. Ik had hem ook niet gesproken en zijn moeder al helemaal niet (hij keek geïrriteerd toen ik het verhaal van zijn moeder aan de agente vertelde).
Hij had aan 1 ding niet gedacht, dat was dat zijn moeder ook naar MIJ had gebeld en dat nummer dus in mijn telefoon stond onder ontvangen oproepen. De agenten geloofden mij kennelijk meer dan hem en vertelden ons dat ik het beste aangifte kan doen van oplichting en geen contact meer met hem moet opnemen, laat de politie het oplossen.
Onze vriend ging zijn huis weer binnen, keek ons nog 1 keer boos en 'intimiderend' aan voor hij de deur sloot en de agenten reden ook weer weg. Omdat we niet veel meer konden doen liepen we terug naar de auto (stond een straat verderop), toen ik opeens gebeld werd door een anoniem telefoonnummer.
Terwijl de agenten net de straat uitliepen belde hij me dus al en begon me gelijk uit te kafferen. De ene ziekte na de andere ziekte vloog naar mijn oor en ook deze keer begon hij weer over zijn grote sportschoolvrienden. Ik vroeg hem of hij die al gebeld had omdat ik sneller bij hem kon zijn dan zijn vrienden (ik werd wat geïrriteerd om het maar rustig uit te drukken). Zijn laatste woorden aan de telefoon bevatte wederom diverse ziektes maar ook de mededeling dat ik maar met een oog open moest gaan slapen omdat hij met zijn vrienden langs zouden komen dit weekend.
Boos liep ik naar zijn huis en schopte tegen zijn voordeur, hij smeet de deur open en begon moord en brand te schreeuwen (vrij letterlijk eigenlijk...). Het werd een kleine matpartij tot hij weer naar binnen stoof en de deur hard dicht gooide.
Hij had alleen 1 probleem, zijn telefoon lag nog aan mijn kant van de voordeur!!
Ik kan 2 dingen doen, OF dat ding op marktplaats gooien (Nokia N8), OF met dat ding naar de politie gaan om te bewijzen dat hij me wel degelijk gebeld heeft.
Ik zit nog een beetje in dubio, die telefoon kan ik voor meer verpatsen dan die 50 euro die ik van hem tegoed heb, maar de nette manier is uiteraard via de politie....
Keuzes... keuzes...
Moet ie wel kunnen bewijzenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:14 schreef Ypmaha het volgende:
Ik zou ermee naar de politie gaan, aangezien hij jou misschien net zo hard weer terug kan pakken
Dit klinkt niet als het type dat een vriendin heeft :\quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:19 schreef MuurStraat het volgende:
Maak het via de sms uit met zijn vriendin, dat zal hem leren!
quote:ongeveer 1.80m, mager, had een dikke zilveren ketting om de nek en maakte een nogal onfrisse indruk.
Tevens dit. Had 'ie een PS3?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:57 schreef Wampas het volgende:
hoe kom je trouwens aan zijn 06 en zijn adres via google?
Dit is serieus NIET verzonnen!quote:
Ik had zijn woonplaats en naam al, voor de transactie, maar telefoongids.nl leverde niets op.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:57 schreef Wampas het volgende:
Het was echt vluchtig, keertje geduwd, misschien 1 of 2 keer uit kunnen halen (weet nieteens zeker of ik hem wel vol raakte), hij heeft mij 1 klap kunnen geven op mijn schouder.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:13 schreef Eenskijken het volgende:
Respect TSHad je 'm tijdens die matpartij een paar flinke klappen verkocht?
Als hij een PS3 had, stond deze niet bij de voordeur. (ik ben niet bij hem binnen geweest)quote:
Wordt lastig als TS de telefoon vande oplichter heeftquote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:53 schreef klipper het volgende:
Gewoon bellen dat hij zijn telefoon terug kan kopen voor 50 euro, jij blij hij blij.
Politie doet werkelijk niets met internetoplichting en al helemaal niet met zo'n laag bedragquote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:48 schreef NielsTriple het volgende:
Ik ga zo naar het politiebureau.
Zal vanavond nog even laten weten hoe dat ging!
Dan heb ik respect voor jou, je laat niet over je heen lopen door zo'n Marktplaatsoplichtertjequote:
Niet slim. Je bent zo dus de telefoon kwijt en je hebt je geld niet. Politie doet niks.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:48 schreef NielsTriple het volgende:
Ik ga zo naar het politiebureau.
Zal vanavond nog even laten weten hoe dat ging!
Hij woonde toevallig redelijk in de buurt. Ik was voor 50 euro niet naar Maastricht of Delfzijl gereden. Dan had ik WEL pizza's besteld op zijn naam hahaquote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:20 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Dan heb ik respect voor jou, je laat niet over je heen lopen door zo'n Marktplaatsoplichtertje
Wat voor bewijsstukken? Ik ga zijn naam of adres (nog) niet posten, puur en alleen omdat dat mijn 'zaak' zou verzwakken. Hij valt mij lastig (of ja, viel... momenteel belt hij niet zoveel meer denk ik ghehe) en als er nu opeens overijverige fokkertjes pizza's gaan bestellen op zijn naam en adres of andere geintjes uithalen, wordt dat al snel in verband gebracht met mij. Daar zit ik dus niet op te wachtenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:21 schreef Djeez het volgende:
Briljant topic! Met voldoende bewijsstukken kunnen we er wel een reportage over maken voor op de FP
Ik denk dat hij dat wel weet. Hij belde me vlak voor die worsteling aan de deur, direct daarna moet hij hem al hebben gemist natuurlijk...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:41 schreef AJ187 het volgende:
Die telefoon is al meer dan 50 euro waard. Is het echt de moeite waard om er nog mee door te gaan? En hij weet toch ook niet dat jij zijn telefoon hebt
Ja, ga voor de politie.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:44 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat wel weet. Hij belde me vlak voor die worsteling aan de deur, direct daarna moet hij hem al hebben gemist natuurlijk...
Overigens weet ik dat de telefoon meer waard is, maar als ik hem kan naaien met een aangifte, dan doe ik dat met liefde. Wie weet hoeveel mensen hij al heeft opgelicht? Wie weet hoeveel er nog gaan volgen? Die 50 euro zou ik dan na die aangifte terug kunnen krijgen (hoop ik).
Dan zal zijn naam/rekeningnummer echt wel overal op google te vinden zijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:21 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Precies, gewoon oplossen via de politie. Jij zult vast niet de eerste en enige zijn die wordt opgelicht door deze kerel. Wie weet wat er nog meer aan het licht komt als de politie onderzoek doet naar hem
Hoezo?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:04 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Wordt lastig als TS de telefoon vande oplichter heeft
Dat is inderdaad een puik plan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:07 schreef Inverted_World het volgende:
Godverdomme ik heb een hekel aan dat soort oplichters zeg. Terecht van je TS, ik hoop dat je hem rake klappen hebt verkocht. Tevens kun je wellicht "perongeluk" 3 uur lang een 0906 lijn bellen op zijn kosten.
Dit dus, verder gaat de politie ook niets met zijn aangifte doen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:27 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een puik plan.
Je kunt trouwens ook bij websites "beltegoed" cashen. Als je dat nu doet totdat je een euro of 50 hebt
Met geen woord over die telefoon praten trouwens. Doen alsof je neus bloedt. Hij kan toch nooit bewijzen dat die telefoon in jouw bezit is, maar jullie beiden weten het wel van elkaar. Als het nu uiteindelijk allemaal keurig netjes wordt opgelost kan je eventueel het ding door de brievenbus duwen of in een enveloppe stoppen.
En als die kerel zo kinderachtig blijft doen, zoekt 'ie het toch ook maar lekker uit? Verkoop die telefoon en laat die proleet lekker in z'n sop gaar koken. Dan hoef je ook niet terug voor die aangifte.
Hij is daar toch al langsgeweest? Lijkt me indrukwekkender dan dreigen met langsgaanquote:Op maandag 16 mei 2011 23:51 schreef Bartcoah het volgende:
Als je echt gangster was had je naar zijn huis gereden foto's van hem gemaakt. Naar zijn adres opgestuurd met de mededeling dat je het geld die volgende dag op je rekening wil hebben.
Dat heeft een maat één keer gedaan in zo'n situatie geloof me, die mensen schrikken zich ten eerste kapot aangezien ze op foto zijn genomen en dit niet wisten + je weet waar hij uithangt.
100% dat je je geld nog die zelfde dag op je rekening hebt.
Mensen zetten alles op internet, de rest is makkelijk via te verkrijgenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:57 schreef Wampas het volgende:
Deze is ook wel erg mooi.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:51 schreef Bartcoah het volgende:
Als je echt gangster was had je naar zijn huis gereden foto's van hem gemaakt. Naar zijn adres opgestuurd met de mededeling dat je het geld die volgende dag op je rekening wil hebben.
Dat heeft een maat één keer gedaan in zo'n situatie geloof me, die mensen schrikken zich ten eerste kapot aangezien ze op foto zijn genomen en dit niet wisten + je weet waar hij uithangt.
100% dat je je geld nog die zelfde dag op je rekening hebt.
pilletjes vergeten?quote:Op donderdag 5 mei 2011 02:17 schreef boekenplank het volgende:
Beltegoed cashen? Explain?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:27 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een puik plan.
Je kunt trouwens ook bij websites "beltegoed" cashen. Als je dat nu doet totdat je een euro of 50 hebt
Met geen woord over die telefoon praten trouwens. Doen alsof je neus bloedt. Hij kan toch nooit bewijzen dat die telefoon in jouw bezit is, maar jullie beiden weten het wel van elkaar. Als het nu uiteindelijk allemaal keurig netjes wordt opgelost kan je eventueel het ding door de brievenbus duwen of in een enveloppe stoppen.
En als die kerel zo kinderachtig blijft doen, zoekt 'ie het toch ook maar lekker uit? Verkoop die telefoon en laat die proleet lekker in z'n sop gaar koken. Dan hoef je ook niet terug voor die aangifte.
Een of ander 0900 nummer bellen en dan krijg je een deel van de kosten van het gesprek terug op je rekening?quote:
De politie. Vertrouw daar maar niet op.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:34 schreef NielsTriple het volgende:
Vanmiddag mijn aangifte laten opnemen bij het politiebureau, het hele verhaal (incl. moeder, stoeipartij aan de deur, telefoon, etc) gedaan, ik moest de verklaring ondertekenen en kon weer naar huis.
Gewoon, met de telefoon.![]()
Ze gaan contact opnemen met onze vriend en daarna weer met mij.
Wordt vervolgd!
Jij bent vast een verstandige jongen...quote:Op maandag 23 mei 2011 22:48 schreef JK het volgende:
Wat is de huidige status?
Heb je inmiddels al je 50 euro? Politie... moet je er helemaal niet bij betrekken, gewoon eigen rechter spelen, justitie in Nederland heb je niets aan bij kleine zaken, maar ook zeker niet bij grote zaken.
Tuurlijk, je weet toch dat het allemaal linkse kerk is.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij bent vast een verstandige jongen...
Heft in eigen handen nemen is voor paupers. Soms is het wel de meest aantrekkelijke optie, maar je komt er (gelukkig) meestal niet zo ver mee.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:48 schreef MREn het volgende:
[..]
Tuurlijk, je weet toch dat het allemaal linkse kerk is.
Het valt ook wel te vergelijken met het wegsmijten van zooi op straat: als één iemand het doet is het nog niet zo'n ramp maar als half Nederland het gaat doen, wordt de maatschappij letterlijk onleefbaar.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 01:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heft in eigen handen nemen is voor paupers. Soms is het wel de meest aantrekkelijke optie, maar je komt er (gelukkig) meestal niet zo ver mee.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 01:36 schreef tennisracket het volgende:
Ik weet niet wat TS gedaan heeft, maar ik zal dit doen:
Hem emailen met dat je zijn telefoon hebt, en dat je deze graag terug wilt brengen en dit allemaal achter je laten.
Vervolgens bel je hem op en zeg je dat hij de telefoon terug mag kopen voor 150,-, lok het 1 en ander uit en zak je prijs naar 75, maar niet lager!
Spreek met hem af, als hij aangifte doet laat je de emails zien en zeg dat je van geen kwaad bewust was
quote:
Wat is dat toch dat mensen het verschil tussen 'ik zou' en 'ik zal' niet meer snappen tegenwoordig?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 01:36 schreef tennisracket het volgende:
Ik weet niet wat TS gedaan heeft, maar ik zal dit doen:
Dat zou ik niet snappenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 01:40 schreef MREn het volgende:
[..]
Wat is dat toch dat mensen het verschil tussen 'ik zou' en 'ik zal' niet meer snappen tegenwoordig?
Ik kan helaas niets melden momenteel, ik heb nog geen bericht gekregen van politie. Ik kan overigens niet bellen of smsen met die telefoon, omdat deze uitstaat.quote:
Je komt er meestal verder mee dan met de politie inschakelen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 01:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heft in eigen handen nemen is voor paupers. Soms is het wel de meest aantrekkelijke optie, maar je komt er (gelukkig) meestal niet zo ver mee.
Ik hou het voorlopig bij een topic hahaquote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:04 schreef Eenskijken het volgende:
Hier zou je een boek over kunnen schrijvenprachtig
hendig sjiek zulke nieuwe technologie als fax.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:01 schreef NielsTriple het volgende:
Geen dank. De agent verontschuldigde zich nog dat het zo traag gaat. Dit komt omdat dit behandeld wordt op 2 verschillende bureaus en alles via mail en fax over en weer gaat.
Zeker!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:26 schreef Pharkus het volgende:
[..]
hendig sjiek zulke nieuwe technologie als fax.
Wat dacht je van foto's maken van de documenten, ontwikkelen, afdrukken, kopiëren, postduiven, dan weer inscannen en printen etc, vroeger was echt alles trager.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Zeker!
Vroeger moest je nog de A4'tjes onder de scanner leggen, als attachment toevoegen aan een e-mail en de ontvanger moest dit vervolgens weer allemaal printen. Met de uitvinding van de fax gaat dit allemaal veel directer!
Dit topic is nog veel sjieker!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:26 schreef Pharkus het volgende:
[..]
hendig sjiek zulke nieuwe technologie als fax.
Lees jij topics überhaupt, of gil je gelijk wat?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:38 schreef Hydrogeny het volgende:
Een of andere stomme afrikaan heeft die gast zijn gegevens gebruikt om jou te naaien. Prachtig.
Kom je uit Brabant ofzo met je 'doe eens..'?!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:14 schreef ThaKiller het volgende:
Maar, doe eens meer updates posten. Goed stage topique namelijk.
Echt weer zo'n Turken opmerking heh, normaal nergens moeite voor doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:55 schreef Gulmez het volgende:
Ik heb de eerste paginas gelezen toen verloor ik mijn concentratie vermogen.
Maar ik zweer vriend als je gaat naar hem, dan wil ik echt mee man.![]()
pm me dan aksjeblieft echt gaaf om gewoon langs zijn huis te gaan en dan gewoon hem gewoon te confronteren.
Ik heb een auto desnoods, dus pm mij maar als je het nog van plan bent.
Thanks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Drie emo.gif's voor je post.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:08 schreef Gulmez het volgende:
Luister man dit is de plan:
We wachten tot hij naar zijn auto of naar buiten gaat, en zetten dan de achtervolging in(hij is niet sterk zei je al, zo zag hij er niet uit).
dit is het begin, als hij op zijn werk komt of bij familie zijn deur openhouden en dan heel goed zeggen dat hij of gelijk naar de pinautomaat met ons moet lopen, of dat hij vaker deze problemen on verwachts krijgt, hij kan niet de politie bellen want dit is onverwachts, hij heeft maar een keuze immers, hij is dit bedrag verschuldig, ken jij dat ene wijkcentrum van capelle ad ijssel? daar woont ook familie, dus er valt wel wat te regelen je moet het gewoon terug.
Als je zin hebt man, ik zeg nu gewoon maar watik weet niet hoe je het anders wilt doen.
waarschijnlijk komt het niet zo ver, ik blijf het volgen.
Wil ook geen problemen ik zelf![]()
Een M3 zeker.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:55 schreef Gulmez het volgende:
Ik heb de eerste paginas gelezen toen verloor ik mijn concentratie vermogen.
Maar ik zweer vriend als je gaat naar hem, dan wil ik echt mee man.![]()
pm me dan aksjeblieft echt gaaf om gewoon langs zijn huis te gaan en dan gewoon hem gewoon te confronteren.
Ik heb een auto desnoods, dus pm mij maar als je het nog van plan bent.
Thanks.
Oh ja, haal hem naar je eigen huis toequote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:13 schreef fespo het volgende:
haha nice.
hoee ga je die telefoon uit eindelijk teruggeven? ik zou hem laten ophalen.
zijn rekeningnummer levert op google nog geen andere slachtoffers op?
quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:13 schreef fespo het volgende:
kan je die brief niet inscannen of een foto maken.
ik wil lachen.
quote:ik ben zojuist gebeld door de advocaat
Dit dus! Een advocaat belt nooit zo maar.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:12 schreef ThaKiller het volgende:
Als die "advocaat" werkelijk een advocaat is, dan had hij wel een aangetekende brief gestuurd, met een redelijke tijd er in vermeld.
Ik werd gebeld.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:13 schreef fespo het volgende:
kan je die brief niet inscannen of een foto maken.
ik wil lachen.
Mijn eigen nummerquote:Op woensdag 25 mei 2011 15:22 schreef MobileSuit het volgende:
[..]
Dit dus! Een advocaat belt nooit zo maar.
Op welk nummer ben je trouwens gebeld? Jouw mobiel of zijn mobiel?
Ehr nee? Ik vroeg naar die agent, de mevrouw aan de balie belde maar hij had geen tijd, ik mocht de telefoon bij de balie-mevrouw achterlaten. Hoor ik een bewijs te krijgen dan?quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:34 schreef InTrePidIvity het volgende:
Heb je wel een bewijs van afgifte o.i.d. meegekregen?
Nouja, je hebt nu geen enkel bewijs dat je 'm hebt teruggegeven. Zal wel loslopen, maar stel dat die telefoon kwijtraakt op het bureau, dan sta jij in de stukken vermeld als degene die de telefoon heeft meegenomen na die worsteling en dat hij nooit is teruggegeven. Moet je een nieuwe telefoon betalen, dat zou wel een ultieme backfire zijnquote:Op woensdag 25 mei 2011 15:35 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Ehr nee? Ik vroeg naar die agent, de mevrouw aan de balie belde maar hij had geen tijd, ik mocht de telefoon bij de balie-mevrouw achterlaten. Hoor ik een bewijs te krijgen dan?
Zal wel loslopen hoop ik :pquote:Op woensdag 25 mei 2011 15:38 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Nouja, je hebt nu geen enkel bewijs dat je 'm hebt teruggegeven. Zal wel loslopen, maar stel dat die telefoon kwijtraakt op het bureau, dan sta jij in de stukken vermeld als degene die de telefoon heeft meegenomen na die worsteling en dat hij nooit is teruggegeven. Moet je een nieuwe telefoon betalen, dat zou wel een ultieme backfire zijn
Misschien kun je dat bewijs dan alsnog vragen, bij diezelfde mevrouw. Just to be sure.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:40 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Zal wel loslopen hoop ik :p
Heb wel de naam van die balie mevrouw en er was een telefoongesprek met die agent over dat ik er was om de telefoon in te leveren.
ik had gewoon afgesproken met de agenten dat het een 1 op 1 ruil op het politiebureau zou zijn:quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:54 schreef Liquidist het volgende:
Telefoon had je niet moeten inleveren, kudo's dat je doet wat de politie vraagt hoor, maar ik had hem op zijn minst kapot gemaakt. Oeps, vochtschade, of het schermpje kapot. Ai... gevallen. kan gebeuren toch. Nu heeft hij dadelijk zijn telefoon terug en jij kunt naar je geld fluiten
Tjah zo worden die lui rijk, veel mensen zullen niet voor 50 euro zoveel moeite doen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:40 schreef LintuxCx het volgende:
Hulde voor TS en alle updates. Er zijn hier teveel topics die opeens stilvallen als het echt interessant wordt. Succes!
(En idd, wat een moeite voor vijftig euro, ws hadden zijn vorige "slachtoffers" minder geduld...)
Ik heb het al eerder gepost, het is dat die gozer relatief dichtbij woonde. Als hij ergens in Groningen of zuid Limbabwe had gewoond, had ik in het ergste geval een zooi pizza's op zijn adres besteld.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:40 schreef LintuxCx het volgende:
Hulde voor TS en alle updates. Er zijn hier teveel topics die opeens stilvallen als het echt interessant wordt. Succes!
(En idd, wat een moeite voor vijftig euro, ws hadden zijn vorige "slachtoffers" minder geduld...)
Principesquote:Op woensdag 25 mei 2011 23:25 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gepost, het is dat die gozer relatief dichtbij woonde. Als hij ergens in Groningen of zuid Limbabwe had gewoond, had ik in het ergste geval een zooi pizza's op zijn adres besteld.Het begon gewoon klein, alleen dit is geëscaleerd en nu ga ik door tot het bittere einde. Het gaat me (naast die 50 euro) om het principe, plus dat ik gewoon de mogelijkheid had om hem te pakken.
Ik heb gezocht op z'n rekeningnummer en kwam allemaal rare dingen tegen, maar opereert onder verschillende namen dus moeite doen heeft geen zin. Als z'n adres echt was dan had ik het wel geweten.quote:
Sukkel xDquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:51 schreef NielsTriple het volgende:
Allemaal leuk en aardig, geloof me, ik heb ECHT wel overwogen om die telefoon tegen de muur aan te "laten vallen", maar dat zou mij en dit hele verhaal niet ten goede komen vrees ik.
Door de agent gelijk tegemoet te komen door de telefoon in te leveren, deze niet te beschadigen, alles direct door te spelen naar oom agent, etc, toon ik van mijn kant constant goede wil en komt me dat alleen ten goede. Daar ben ik van overtuigd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |