Op donderdag 5 mei 2011 22:02 schreef NielsTriple het volgende:Goed, update!
Een anderhalf uur geleden heb ik gebeld naar zijn 06.
Hij nam op met een welgemeende "Ja?". Ik vroeg of hij toevallig <voornaam> was, het antwoord was "Hoezo?" (niet echt een man van veel woorden kennelijk). Ik vertelde hem dat ik Niels Triple ben, die bijna 50 euro heeft overgemaakt voor een effectenpedaaltje en vervolgens niets meer hoorde. Zonder antwoord te geven hing hij op. Toen ik terugbelde nam hij op zonder iets te zeggen, dus ik vroeg nogmaals of hij <voornaam en achternaam> was. Hij vroeg wat ik moest, waarop ik weer keurig antwoordde en wachtte op zijn reactie. Die kwam niet, hij bleef stil.
Omdat ik het wachten zat was vroeg ik hem of ik anders naar <adres> moest komen, zodat we er even over konden praten en ik dat dingetje gelijk mee kon nemen. Hij zei heel vlug dat hij niet wist wie ik was of waar ik het over had en hing WEER op.
Fuck it, weer terugbellen, nu stond die telefoon uit.
Stoute schoenen aangetrokken en naar zijn ouders gebeld. Zijn moeder, overigens een heel aardige en begripvolle vrouw, nam op, ik legde de situatie uit, maar ze zei dat ze me niet kon helpen en dat ik me waarschijnlijk vergiste. Ik vertelde haar hoe de telefoongesprekken met zoonlief gingen en verzocht haar toch maar even te bellen en hem verzoeken mij terug te bellen.
Ongeveer 15 minuten nadat ik moeders aan de lijn heb gehad werd ik gebeld door een anoniem nummer (ik denk dat hij niet wil dat ik zijn 06 nummer krijg

).
Ik nam op: "Met Niels". Hij begon een verhaal dat ik maar beter moest stoppen met hem en zijn familie lastig te vallen, anders politie of nog beter, hij zou wel even bij me langskomen. Is mogelijk natuurlijk, ik heb mijn adres gegevens aan hem doorgegeven. Ik kan mijn geduld ook maar zo lang bewaren, dus ik ging op wat minder vriendelijke wijze op zijn 'aanbod' in en gaf aan dat hij dat ding maar beter mee kon nemen.
Hierop vloog een ziekte of 3 naar mijn hoofd en 'verzocht' hij me nogmaals om niet meer te bellen maar hij weigerde me te vertellen of ik dat pedaaltje nu kreeg of niet.
Als afsluiter heb ik hem medegedeeld dat ik deze week nog naar zijn adres of werk kom (ik weet niet waar hij werkt, dat blufte ik), om mijn geld terug te halen, waarna ik (deze keer) ophing.
10 minuten voordat ik begon met deze post heb ik nog 1 laatste telefoongesprek gehad, met zijn moeder. Ze belde me en vertelde me dat zij gaat regelen dat ik mijn geld terug krijg, op voorwaarde dat ik niet met 30 man (waar dat vandaan kwam weet ik eerlijk niet, ik heb het daar nooit over gehad

) naar hun zoon ga om daar huis te houden. Ik zou mijn geld uiterlijk volgende week dinsdag weer op mijn rekening hebben.
Dus, hoera voor zijn moeder