abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:44:36 #1
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96319929
vorig deeltje: Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 140

De dreumesjes:

20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:32 schreef Vlindur het volgende:
Gets Chan wat sneu voor Timo -O- Het doet ook zo zeer als de billen helemaal open zijn :(
Heb je gevraagd of hij lang in de poep heeft gelopen?

Ik schaam me dood, maar Rienk heeft het dus ook door onze schuld :@
We waren zondag de MotoGP aan het kijken en een kwartier voor het einde zien we Rienk poepen, dus we zouden hem na afloop wel even verschonen. Maar toen het afgelopen was zijn we in de tuin bezig gegaan en Rienk heeft nooit gepiept, pas 2.5 uur later toen ik eten ging maken en hij in huis dicht bij me stond rook ik hem. Hij heeft nu op 4 plekken uitslag en was echt heel zielig. Nu inmiddels is het weer prima. Maar ik durf het nu past te vertellen :@

Verder is hij niet meer ziek. Géén idee wat er aan de hand was, maar het is nu weer over.
Hebben jullie dat ook dat jullie kinderen zovaak een dagje ziek zijn? Vorige maand had hij het ook al? :?
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:38 schreef Ticootje het volgende:
Chan, je kan naar de huisarts met zulke uitslag. Dan krijg je een beter smeersel. Zink met Miconazol zeg ik uit m'n hoofd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:43 schreef Kersjes het volgende:
Oooops Vlindur... Een heuse blunder, kan gebeuren :*
Wij kijken sinds we kinderen hebben alles standaard via de DVD-recorder. Ik zou me geen raad weten zonder de pauze-functie :N

Bar, ik heb van alles gemist natuurlijk, maar wat is er precies met Roy?

[ Bericht 10% gewijzigd door RockabeIIa op 03-05-2011 23:07:12 ]
.... met gevoel voor drama....
pi_96320035
Wij hebben UPC Royal en kunnen hem ook pauzeren, maar omdat manlief mee twitterde zou zn timeline niet meer kloppen en ach 'het zou maar een kwartiertje zijn' :') De volgende keer verschoon ik hem wel direct! Dit gebeurd me niet nog een keer :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_96321155
Naar de huisarts voor een zalfje inderdaad. We hebben hier eerst een zinkoxidesmeersel met miconazol gehad, maar dat werkte niet meer na een weekje. Toen het heel erg werd (de ha zij dat het 'nattend' was) kregen we op voorschrift van de dermatoloog een zinkoxide smeersel met zwavel. Dat droogde de plekken in en binnen 2 dagen was het meeste weg.

Helaas heeft Hannah wel heel snel luieruitslag, dus we letten er scherp op dat we zo snel mogelijk verschonen wanneer er gepoept is. Maar ja, soms mis je het gewoon even en ruik je het niet door een verkoudheid ofzo.
pi_96321310
Ach, wat zielig toch die pijnlijke billetjes. -O-
Hopelijk is het snel over. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:12:24 #5
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96321615
Toby heeft vanavond poffertjes gegeten. Gewoon van de supermarkt en dus met ei erin. Nou ligt hij al sinds half 9 te slapen en ik heb hem niet meer gehoord. Duimen jullie mee dat dat zo blijft?
pi_96323165
Kapotte billen zijn verschrikkelijk zielig.. en zeer pijnlijk. Hoop dat het snel wegtrekt.

Ik beaam wat Octo zegt. Even de dokter bellen. Hier helpt het zalfje met de zwavelmix het beste. Want ook wij hebben een dreumes die veel en ernstig haar billen kapot heeft.

Wij gaan morgen even het CB met een bezoekje vereren voor de 1,5 jaar afspraak. Ik ben benieuwd hoeveel onze smurf weegt enzo.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:53:57 #7
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96323774
ik ben ook benieuwd Wickie! kijken of ze een beetje gelijk opgaat met mijn muppetje ;)

Ik had vandaag geen internet, dus nog ff snel spieken zo na mijn late dienst...

sterkte voor Rienk zijn billen Vlindur! en kan gebeuren toch.. je doet het niet opzettelijk immers...

oo en Timo ook luieruitslag! sterkte ermee Chan!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 4 mei 2011 @ 07:57:42 #8
100412 mefke79
komt goed!
pi_96329179
Vlindur, om je te troosten: het is ons ook wel eens gebeurd. Ons jochie heeft weinig uitslag (ja, uitslag genoeg, maar geen luieruitslag) en het kan ook zo maar voorkomen dat ie het heeft nadat ie een halve minuut een luier om heeft met poep. Net of er dan iets in de poep zit ofzo. Chan, dat zou dan bij Timo ook best kunnen. Dat het niet gaat om de tijd maar om iets wat heel erg irriteert.

Ik hou mijn hart vast voor de komende twee dagen. De hoestmedicijnen slaan goed aan (weer) dus dat komt goed. Maar ik zag veel verdachte bobbels (kiezen en tanden) in zijn mond en we kunnen nu natuurlijk geen koorts gebruiken. Dus ik ga er als een havik bovenop zitten. Na vrijdag mag ie ziek worden van mij....(o, erg he, alsof je dat aan een touwtje hebt)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:14:45 #9
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_96329349
Wij gaan ook wegen en meten vandaag. Dan een fruithapje eten bij de logopediste en daarna langs de KNO-arts om te kijken of Emma's neusamandel gepeld moet worden. Druk dagje!

Laat de groeicurves maar weer komen vandaag! *O*
A grand adventure has begun.
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:29:51 #10
100412 mefke79
komt goed!
pi_96329479
Keshet, die neusamandel vanwege de verkoudheden?
Succes vandaag, ik hoop dat alle afspraken een beetje op elkaar aansluiten en dat jullie dus zo weer buiten staan.
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:45:37 #11
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96329675
Kersjes, heft Toby nog last gekregen van de pofferttjes? Was hij allee alergisch voor ei?

Keshet, succes bij kno!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_96329846
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:14 schreef Keshet het volgende:
Wij gaan ook wegen en meten vandaag. Dan een fruithapje eten bij de logopediste en daarna langs de KNO-arts om te kijken of Emma's neusamandel gepeld moet worden. Druk dagje!

Succes! :*

Vlindur (en Chan) we hebben het hier ook wel eens gehad maar dan bij Elin, 's morgens was er nog niets aan de hand, 's middags hingen de vellen erbij in 1 zo'n spekplooi in haar lies. Dat was in de kraamweek en ik kreeg nog op mn kop van de kraam ook omdat ik het niet nodig vond om haar dagelijks te badderen, daardoor was het door mijn toedoen volgens haar. Man wat heb ik me schuldig gevoeld ;( gelukkig konden de ha en de vk me meer gerust stellen daarover.
We kregen idd miconazol-zink toestand om te smeren, en met gaasjes heel voorzichtig het nattende droog deppen.
Het kan heel snel gaan en je doet er niet zoveel tegen. Succes Chan, zo sneu voor je kleine vent :*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96329861
Keshet, veel succes vandaag!!! :*

Mefke, logisch toch dat je nu liever niet hebt dat Driekus ziek wordt. En tja jammer dat we dat niet in de hand hebben, maar als een kindje dan toch ziek wordt, dan liever onder betere omstandigheden toch?!

Och al die kapotte billetjes, wat lijkt me dat vreselijk naar om te zien. :* erop!

Kersjes, hoe is de nacht verder gegaan? Heeft ie nog last gehad of lijken de poffertjes veilig?

Ik mocht gisteravond nog even bij MInke in de mond voelen en ook een eerste puntje bij de 3e kies is door... nu nog de voortand en hoektand en dan zijn we er (volgens mij) voorlopig weer even vanaf... op zoek naar de rest van haar gebit :+
Toch verbaas ik me over hoe goed ze ermee omgaat. Tis wel een beetje Jantje lacht-Jantje huilt op het moment en als ze dan moet huilen is ze ook echt heel verdrietig en wil ze niet getroost worden, dan gaat ze heel hard huilend in een hoekje in de keuken zitten... klein sneutje. Maar evengoed kan het binnen een paar seconde over zijn en komt ze weer gezellig spelen.

Dit weekend gaat ze logeren bij opa en oma dus ben heel benieuwd hoe dat gaat.
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:02:16 #14
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96329930
Kersjes vanaf hier kun je het lezen ;)
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 99

En heeft Tobias een fijne goede nacht gehad? of helaas toch last gekregen?

Chan en vlinder dat de billen van de jongens maar snel op mogen knappen!

Minke en tandjes *O*
Hier is het ook feest om de tandjes alhoewel, slapen enzo gaat goed tot uurtje of half 4 en dan word Roy wakker :? om daarna vervolgens gewoon lekker door te slapen *;
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_96330021
Oeh, allemaal zerebabybillenverhalen. Het is echt rot hè, om mee te maken, en het ziet er ook zo vervelend uit. Ik heb wel eens zo'n soort plekje als het randje van mijn onderbroek in de verdrukking heeft gezeten, en dat voelt echt rot!

Hier komt vandaag Thijs zijn nieuwe bed. Ik twijfel nog steeds of ik hem er direct in ga laten slapen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_96330097
Spannend Laura :D

Hier is iedereen snotverkouden, maar vannacht heeft wel iedereen een keer weer goed geslapen :)

Hier ook zere billen :+ EN dus enorm veel snot en een zere keel (hoesten -> huilen) Dus meneer zit nu met een speen in te spelen :D

En hij wordt mama-plak O+ Soms heel onhandig, maar ook zo schattig dat hij eigenlijk niet wil dat ik weg ga O+
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:19:21 #17
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96330251
Spannend Laura ;)

Ik heb momenteel een muziekbeatje achter me, Roy speelt met zijn samba bal en blaast er ondertussen bij O+
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 09:22:03 #18
5428 crew  miss_sly
pi_96330300
Ach wat sneu al die pijnlijke en kapotte billetjes. Ik hoop dat ze er gauw minder last van hebben!

Keshet, succes vandaag!

huup, wat een stomme kraam :( alsof je dat idd op je geweten hebt en alsof je in de kraamweek al niet voldoende labiel bent om zo'n (onterecht!) schuldgevoel erbij te kunnen hebben. En beterschap voor jullie allemaal, naar hoor dat Elin ook zo ziek is :*

Laura, spannend! Wij zitten er hier ook steeds meer over te denken om over te gaan naar een ander bedje, maar het klinkt zo groot :o Ben benieuwd wat je doet en als hij er al in gaat, wat Thijs er van vindt.

Hier gaat alles prima z'n gangetje. Senna is leuk, lief, gezellig, soms heeft ze een bui en is het wat minder, maar doorgaans valt dat heel erg mee. Ze klimt tegenwoordig het grootste deel van de trappen zelf omhoog, dus dat is heel erg fijn. Ze kletst ons de oren van het hoofd, het mondje staat niet stil, maar dt is ook wel heel gezellig O+ Ow, en deze maand zijn er oudergesprekken op het kdv voor de ouders die dat willen. Ik heb ons natuurlijk opgegeven :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_96330404
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:14 schreef Keshet het volgende:

succes jullie! :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:53:28 #20
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96331104
Keshet, succes vandaag!

Mefke, hopelijk knapt Driekus snel op!

:* voor alle tandjesleed. Wat een bi-atch is moeder Natuur ook he, al die tandjes in die eerste twee jaar :')

Laura, ik ben ook benieuwd naar de ontwikkelingen in het nieuwe bedje!

En Senna ook lekker aan het babbelen heel de dag, wat gezellig!!

Ik ben gisteren totaal gedist door mijn dochter. Op de radiozender UPC kleuterleidjes kwam "In de maneschijn op" en ik was vrolijk aan het meezingen, waarop mijn dochter, met gebaren en al, zegt: Ssssssssst :{w
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 10:03:38 #21
5428 crew  miss_sly
pi_96331386
hahaha Alexa :D

Lekker bijdehand!

Senna was ook bijdehand deze week. WE zaten aan het ontbijt, en ik vroeg: is het lekker schatteke?
Antwoord de dame: ja moppie :D
pi_96331470
Succes vandaag Keshet en Emma!
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:09:54 #23
100412 mefke79
komt goed!
pi_96331540
Senna en Alexa, bijdehandjes! _O-

Hier gisteren ook een leuke: mijn man laat -duidelijk hoorbaar- een scheet. Waarop Driekus vanuit de kinderstoel roept: Mama, papa poepen bah!
Ik kwam echt niet meer bij, niet pedagogisch verantwoord, maar hij keek er ook nog eens heel verontwaardigd bij, zo van ' dat doe je toch niet...'

Wij hebben per ongeluk uitgevonden hoe we Driekus 's ochtends een stuk vrolijker krijgen. Ik kan em niet in de kinderstoel tillen (of nou ja, kan wel, maar liever niet) dus ik had em gisterochtend maar gewoon op zijn kleine stoel laten zitten voor het ontbijt. Wij zitten nooit aan tafel met ontbijt, aangezien dat voor ons beiden een bak (karne)melk met cornflakes oid is. Dus hij op de kleine stoel aan de salontafel, wij beiden op de bank. Is ie helemaal blij en vrolijk. Goed, geen kinderstoel meer in de ochtend, prima! Vanochtend kroop ie zelf op de bank. Dus ik vroeg of ie het gezellig vond, zo naast mij: Ja mam (hij neemt mam en pap over de laatste tijd ipv mama en papa, we zijn een beetje veel bij mijn ouders geweest en tja, die noem ik nou eenmaal pap en mam)
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:30:55 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96332197
Leuk hè die kletsende kinders O+
soms zijn ze heel bijdehand zonder dat ze het zelf doorhebben. Zo zei Eli een keer "mag ik X alsjeblieft dankjewel?"

Mef, goede oplossing om 's ochtends aan de bank te eten!

Aviva krijgt kies nummer 4 en ze loopt nu echt rond. Tot ze een misplaatst stukje stof tegen komt en omkukelt O+ maat ja, ze is er wel van onder de indruk, dus de tranen zitten hoog en ze bijt van zich af ;( :X
pi_96332290
Mef, wat voor kinderstoel heeft Driekus? Rienk heeft de stokke en hij staat zo dat hij er zelf op en af klimt. En had ik al verteld dat hij zelf de trap op en af kan? Ik ben zo blij! *O*

Nu nog zelf zn billen af vegen en zelf eten en ik ben klaar :7
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:02:02 #26
100412 mefke79
komt goed!
pi_96333350
Wij hebben de ikeastoel, dus zelf erin klimmen is geen optie. Hij zat laatst weer ergens in de stokke, maar dan met de beugel en alles er nog op. Gaat ie gewoon staan en gooit zich achterover. Schrok me dood. Das dan weer een voordeel van de ikea stoel, daar kan ie niet in staan.

Enne, zelf de trap op is heeel fijn, nou nog leren om de trap af te gaan...
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 11:06:02 #27
5428 crew  miss_sly
pi_96333505
In de Ikea stoel kun je heel prima staan, zoals ik mijn neefjes al een aantal keer heb zien doen!
pi_96337932
we hebben een eetdoorbraak *O*
ravi heeft gisteren helemaal zelf zn (ongestaafmixerde) spaghetti gegeten (hij kan O+ spaghettislurpen O+ ) en eet ook zn boterhammen zonder dat selene helpt

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 04-05-2011 13:03:06 ]
pi_96337945
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:06 schreef miss_sly het volgende:
In de Ikea stoel kun je heel prima staan, zoals ik mijn neefjes al een aantal keer heb zien doen!
Oh, dat kan zeker! Thijs klimt in beide zelf trouwens, de Stokke gewoon zó, en de Ikea via iets anders.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_96338574
Even een O+ momentje.
Zojuist heerlijk met Mart gespeelt samen op de grond en nu ligt hij op bed. Hele verhalen door de babyfoon te brabbelen. O+
pi_96338583
Rienk klom bij McLaura via de stokke in de ikea stoel :') Maar Rienk gaat ook altijd in de Ikea stoel staan. Ben heel blij met die sluiting! Rienk kan trouwens ook in de stokke staan terwijl de beugels er in zaten.. Daarom hebben we nu maar de beugel er uit en er een los tuigje bij de babydump van 2.50 bij gekocht. Blijft hij niet zitten (meneer klimt graag op de tafel) dan gaat ie vast. Dikke prima! ^O^

Mijn zoon is bekend! Hij is net herkend toen we de Action uit liepen (wat hebben ze weer leuk spul! O+ ) Door een vrouw die ook een dreumes heeft en vooral actief is in het nagellak topic. Ik vond het zo leuk! :D Ben alleen dr nick weer vergeten, Milka-87 ofzo :)
pi_96338687
zodra de kinderen klimneigingen vertonen in de kinderstoel hier komt het tuigje tevoorschijn trouwens ;)
pi_96338739
Tadaaa,hier is de mevrouw van de Action dan! Ik herkende idd R. En dacht: weet je wat,ik spreek der gewoon aan! Ben idd poster bij de lakfora,maar heb een dochter van 19 februari,vandaar dat ik hier stiekum meelurk!
Vlindur,ik vond het ook heel leuk.
pi_96339211
Oh, Milka 82 :) Ik wist dat er een 8 in zat :) Ik ben wel benieuwd naar foto's en specs van je dame hoor! :Y
pi_96340582
Welnu, ik heb dus een dochter van 19 februari 2010 (en nog een ouder 'bongel' van 28 september 2002, ook een meid). Maar de jongste is dus de reden dat ik hier lurk. Specs: laatste keer cb met 14 maanden; 80 cm en 10,5 kilo. Loopt sinds een dikke maand (voor mij heel vreemd want mijn oudste liep heel laat, met 17 maanden pas) en is een dikke boef, klimt overal op en doet haar grote zus na (oa trampoline springen, maf gezicht want haar motoriek is nog helemaal niet in staat om te springen dus het zijn een soort kniebuigingen)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal proberen me hier wat vaker te melden
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:57:36 #36
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96340589
Wat een zerebilletjes allemaal :{ beterschap! Blij dat Daan dat nog nooit gehad heeft (knock on wood).

Daan kan overigens ook prima staan in de IKEA kinderstoel, dus het riempje gaat tegenwoordig dicht :Y

Na het lopen onder de knie krijgen, heeft Daan nu energie genoeg om ook een berg woordjes eigen te maken. Het gaat echt hard, elke dag komen er wel weer wat woordjes bij :o

Edit: Wat een leuke meid, milka!! Welkom hier zo postend ;)
pi_96340819
Milka, ze lijkt op je! :o :D
Wat een leukerd! :Y

Rienk heeft de grootste verhalen, maar nog niks verstaanbaars :N Maar hij liep al met 11 maanden. Gek kind O+
pi_96341040
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:03 schreef Vlindur het volgende:
Milka, ze lijkt op je! :o :D
Wat een leukerd! :Y

Rienk heeft de grootste verhalen, maar nog niks verstaanbaars :N Maar hij liep al met 11 maanden. Gek kind O+
Het schijnt idd dat ik een kloon heb gebaard, haha! Als ik mijn eigen babyfoto's bekijk zie ik dat ook wel.
M. zegt een paar dingetjes, oa 'nanne'= haar zus, mem, diese, ja, nee, papuh = pake
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:23:47 #39
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96341671
Ha, Action-gangers! Wij zijn vanochtend ook geweest. We hebben shortamas gehaald voor in de zomer, met Cars en Mickey Mouse, erg leuk. En korte dikke potloodjes á 58 cent, want rondslingerende pennen waren niet meer veilig voor Thomas. Nu kan hij lekker zijn gang gaan met zijn eigen potloodjes.
Ik bedacht me achteraf dat ik nog een setje meer mee had kunnen nemen, voor in de speelgoedtas voor onderweg. Maarja, volgende keer beter.

Ik had het al in het speelgoedtopic gevraagd, maar voor de zekerheid hier ook nog een keer: wat nemen jullie zoal mee aan vermaak voor je kindjes als je (langer) van huis weg bent? Ik heb geen zin om een halve inventaris mee te slepen, maar wat een paar dingetjes om te spelen zijn natuurlijk wel handig.
Ik heb nu balonnen, bellenblaas, een klein magisch tekenbordje en meestal stop ik de stapelbekertjes in de tas, die zijn ook redelijk multifunctioneel. Potloodjes moeten er inderdaad nog bij. Maar verder weet ik t eigenlijk niet zo.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_96342978
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:23 schreef Ca.ra het volgende:Ik had het al in het speelgoedtopic gevraagd, maar voor de zekerheid hier ook nog een keer: wat nemen jullie zoal mee aan vermaak voor je kindjes als je (langer) van huis weg bent? Ik heb geen zin om een halve inventaris mee te slepen, maar wat een paar dingetjes om te spelen zijn natuurlijk wel handig.
Ik heb nu balonnen, bellenblaas, een klein magisch tekenbordje en meestal stop ik de stapelbekertjes in de tas, die zijn ook redelijk multifunctioneel. Potloodjes moeten er inderdaad nog bij. Maar verder weet ik t eigenlijk niet zo.
Ik denk dat dat per kind en per periode verschilt. Zo was Lars een tijdje terug helemaal gek van zo'n rammelknuffelhond (geen idee hoe je dat noemt ;) ) dus die ging overal mee naar toe. Maar nu kijkt hij er niet meer naar om, maar zijn zijn stapelbekertjes helemaal favoriet. Zo'n tekenbordje is eigenlijk wel een goed idee, ook maar eens naar kijken...
Overigens hangt het er ook vanaf waar je naartoe gaat, en hoe lang je blijft. Naar vrienden met (kleine) kinderen neem ik niet veel meer mee, andermans speelgoed is toch interessanter. En als we zo lang blijven dat hij er ook een dutje gaat doen, dan gaat er ook een slaapknuffel mee.
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:24:52 #41
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96344159
Dat dat per kind verschilt snap ik, maar ik was gewoon benieuwd wat jullie zoal meenemen, of er nog leuke non-volumineuze dingen zijn waar ik niet aan gedacht heb.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_96344233
Wij hoeven eigenlijk alleen maar auto's mee te nemen. Is ie de hele dag druk mee. En vaak hebben we voor de zekerheid potloden en paar papiertjes. Of heel simpel een leeg flesje met daarin een paar rietjes. Kan ie ook lang zoet mee zijn.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_96344877
wij nemen meestal alleen selene mee als speelgoed voor ravi :P
pi_96345809
Rienk speelt met alles behalve het meegebrachte speelgoed ;) Bij mijn ouders heeft hij een blokkenkar en een stapelding en bij mn schoonouders een tracktor met beesten en een boer. En verder speelt hij met lepels en alles wat hij maar vind :Y
pi_96346619
Zo, tripje cb achter de rug. Alles gaat hardstikke goed. Dat ze nog niet praat was geen probleem, ze kan 4 woordjes. Ze ligt vooruit in haar motoriek, de checklist die bij 2 jaar stond konden we al grotendeels invullen.
Ik vind het allemaal best, wij vinden het goed gaan dus hoe wat en wanneer zien we wel.

De andere specs: met 1,5 jaar weegt ze 8,5 kilo en is ze 75,5 cm lang. Klein maar fijn. Ze was de vorige keer blijven steken qua gewicht maar ze ging nu weer gewoon verder op haar lijntje.

Net een enorme driftbui achter de rug, bleek dat ze gewoon lekker wilde gaan slapen.
pi_96357966
Bedje-spam!

Helaas wazig, maar..... 'hey, wat is dat!'

Hij is dus in zijn nieuwe bed maar wel in slaapzak op bed gegaan. Even in niet te grote stappen ;)
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 20:24:24 #47
5428 crew  miss_sly
pi_96358117
Fijn dat alles goed was bij het cb, wickie! Mette is idd klein maar fijn O+

Thijs O+ Wat een mooi groot bed! Jeetje, Lau, wat worden ze dan groot! Dag baby, hallo grote knul!
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:24:53 #48
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96358145
Even niet bijgelezen want Esmee is ziek. ;( Vanmorgen wat koortsig en hangerig, en na het eten ineens 40,0 graden koorts. Ze ligt nu met een zetpil in het campingbedje op onze kamer. Om de hoeveel tijd adviseren ze nou pcm bij hoge koorts?
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 20:26:39 #49
5428 crew  miss_sly
pi_96358268
Ach Stiemie, wat naar. Ik geef altijd max volgens de verpakking, en als ik het idee heb dat ze echt ziek is, smokkel ik daar wat vanaf. Of ik geef een waterijsje, waarmee ze en afkoelt en vocht binnenkrijgt. Beterschap :*
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:27:45 #50
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_96358329
hoi allemaal, ik ga weeeeeeer proberen aan te haken...

Ik lees verhalen over pijnlijke billies, ik kreeg als enige advies om er lekker veel sudo op te smeren. Tja, veel sudo is volgens mij ook niet helemaal de bedoeling.

hmm non.volumineuze dingen... boekjes? Noortje, maar die is wel wat jonger, kan zich een hele tijd vermaken met kiekeboeboekjes. En meestal vermaakt ze zich wel met alles uit mijn tas te halen en dan een poging te doen (1 minuut of zo) om het weer terug te stoppen.

Thijs in zijn grote bed! Wow, stoere vent hoor.

Stiemie, ik geef max 3 * 120 gram oid. Meer mag Noortje nog niet volgens verpakking en daar houd ik me maar aan.

Wij hebben wat heftige dagen achter de rug, Noortje heeft maandag een koortsstuipje gehad. Vriend was thuis en ik aan het werk, hij belde helemaal huilend op, dat ze heel erg aan het trillen was en ze blauw werd. Ik heb hier het koortsstuipentopic gelezen en herkende het meteen. Of het nou een echte koortsstuip was weten we niet zeker maar we zijn nog wel even bij de ha geweest. Verder zijn we net als Keshet vandaag bij de KNO arts geweest, die kwam heel snel ter zaken. Buisjes erin en neusamandelen eruit, 17 mei al moet ze... mijn hart breekt!
pi_96358332
ahw Stiemie beterschap voor je kleine mup :* ik heb even geen flauw idee hoe dat zit met een paracetamolspiegel.

Ca.ra wij nemen niet zoveel mee, een boekje om te lezen soms. Zo'n tekenbordje wil ik nog halen voor onderweg in de auto maar verder speelt ze overal mee behalve met wat wij meeslepen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96358339
laura, selene slaapt nog steeds in een slaapzakje hoor :)

en mette mooie stats!
beterschap esmee :*
pi_96358436
Ik las over kleine bijdehandjes. Miss, je bent ook een moppie ;-)

Vlindur, dat met die luier zou mij ook kunnen overkomen. Gewoon een beetje verstrooid. De gevolgen zijn sneu, maar je bent nu eenmaal geen heilige.

De driftbuien van isabeau lijken iets minder te worden. één van de twee hoektanden is inmiddels door.

Vanmiddag was ze heel gezellig toen ik haar ophaalde van het kinderdagverblijf. Ze deed me weer versteld staan met haar teksten. "papa is werken" "kakkase (eendjes :') ) sjemme inne water!"

De leidster vertelde dat ze meer dieren kent dan haar groepsgenootjes van drie en soms zelfs vier jaar. Sorry dat ik.dat hier kom melden, maar ik ben zo trots!

Grappig; als ze iets doet wat ze zelf nogal stoer vindt zegt ze: "wauw!"

/opschepmodus
pi_96359131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:23 schreef Ca.ra het volgende:
Ik had het al in het speelgoedtopic gevraagd, maar voor de zekerheid hier ook nog een keer: wat nemen jullie zoal mee aan vermaak voor je kindjes als je (langer) van huis weg bent? Ik heb geen zin om een halve inventaris mee te slepen, maar wat een paar dingetjes om te spelen zijn natuurlijk wel handig.
edit: ik schreef een lang verhaal over ballonnen maar die staan er al bij :')
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_96359181
Hier nog geen geklim in de kinderstoel (Ikea). Wel zijn de riempjes fascinerend en ze krijgt ze bijna zelf dicht :D Hannah heeft sowieso een obsessie voor riempjes/gespjes. De buggy, kinderstoel, autostoel en onze broekriemen zijn helemaal de bom.

Milka82, wat leuk dat je hier meeleest. We hebben hier veel dreumesjes van februari dus het is goed te vergelijken.

Ca.ra, ik wil graag hetzelfde weten mbt speelgoed om mee te nemen. Ik neem naast de dingen die al genoemd zijn ook een opblaasbare strandbal mee en boekjes. Nijntje boekjes en Dora boekjes zijn favoriet. Vanaf morgen hebben ze een hoop Dora spul bij de trekpleister en ik denk dat ik een badlaken ga halen voor op vakantie.

Davinia, heerlijk dat je dametje lekker rondstapt. Succes met de tandjesellende ;(.

Wickie, Mette is echt een muisje hihi O+ Misschien dat ze nog niet zo veel woorden uitspreekt, maar als ze echt zoveel op Hannah lijkt als ik denk, dan weet ze PRECIES duidelijk te maken wat ze wel en niet wil :Y

Laura, stoere jongen met z'n grote bed O+

Stiemie, beterschap :* Hoe gaat het doorgaans met het eten bij Esmee?

Becky, jakkes wat eng :o En wat goed dat je het herkende. Ik zou me ook helemaal lam schrikken geloof ik. Troost je meisje (en je vent) maar lekker :*
Goed dat ze wel gelijk hebben doorgepakt bij de arts. Het is even heftig, maar als ik lees hoe het met Mette is gegaan na de buisjes (en wie nog meer ook? Sorry, ik=zeef) dan heeft Noortje er veel profijt van en is ze strakjes gewoon een gezonde blije dreumes.

Wij zijn vandaag met z'n 2tjes naar de Ikea geweest om spulletjes te kopen voor de nieuwe kamer van Hannah. Ze verhuist naar de noordkant waar het koeler is in de zomer en het is een grotere kamer. Ze heeft straks een grotemeidenkamer nodig natuurlijk. Ik moet nog even nadenken over een peuterbedje of een ledikant waar ik de zijkant af kan halen, maar ik neig naar het tweede omdat ze voorlopig nog haar 'gevangenisje' nodig heeft.
Ze heeft de hele Ikea lopend gedaan :D Overal oeh's en ah's gehoord van mensen die voorbij liepen en op het laatste stuk kwam een meisje van een jaar of 3 die met haar hand in hand ging lopen O+ Je kon me echt opvegen, zo schattig :@

Verder hebben we helaas wel een paar prutnachten achter de rug. Gisteren zelfs om 2.00 uur beneden even met haar tv gekeken met een boterham want het kind had honger :?
Maar ja, vandaag kon ik 1 tand en een kies zien die op doorbreken staan, dus dat zou wel eens een hoop kunnen verklaren.
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:42:01 #56
100412 mefke79
komt goed!
pi_96359248
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:06 schreef miss_sly het volgende:
Ja, je kan er wel in staan, in het zitgedeelte, maar dan moet je je eerst helemaal omhoog trekken zonder steun voor de voetjes. En dat lukt em niet. Hij probeert het wel eens, maar makt dan zoveel geluid dat ik em meteen door heb.
pi_96360512
Oh Laura wat is het bed tof! O+
pi_96361202
Wat een blij snoetje McLaura, ik hoop dattie er lekker in slaapt.

Vlindur, dat is ook een vreemde gewaarwording, dat iemand jou kind kent en dat jezelf zoiets hebt van: "en wie is u?" :?
Ik had dat laatst toen Meike tegen me zei: mama, daar zie ik Mike!....bleek de broer te zijn van een klagenootje waar ze uit spelen was geweest....dat vond ik ook zo'n raar iets, dat zij iemand kent die ik niet ken :D

Octo, lekker genoten dus. Mooi is dat he, en wat mogen die dreumesjes graag zelf rondwandelen... Lars ook hoor, vanmorgen weer in de dierentuin geweest, Meike had de buggy ingepikt, en Lars mooi sjouwen....alleen jammer dat hij altijd een andere kant op wil als wij haha

Esmee ziek....ik geef altijd na 6 uur weer een pcm. Vanaf 10 kilo mag dat 240 gram zijn. Sterkte met je kleine mup...

Becky, ai....dat kan ik me voorstellen dat je het helemaal niks vindt.
Maar het moet he....
Laat het dan ook maar snel zover zijn he, nu hik je er ook alleen maar tegen aan.

En klein speelgoed, dat magisch tekenbordje is wel een goeie hoor! Dat vinden ze volgens mij allemaal mooi.
Met ballonnen wel uitkijken he, althans, de niet opgeblazen versie. Als ze die doorslikken is het heel gevaarlijk. Schijnt heel lastig te zijn om er weer uit te krijgen aldus verpleegkundige van EHBOcursus.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:18:05 #59
100412 mefke79
komt goed!
pi_96361284
zo echt bijgelezen:

Becky, wat rot van de buisjes. Maar inderdaad, R van Groofsken was ook onherkenbaar er na, dus ik hoop dat dat bij jullie ook zo is.

Laura, gaaf bed!

Wij hebben zo'n ledikant waar de zijkant uit kan, maar die laat ik mooi nog even zitten. Hij vindt het wel best zo en voor ons is het lekker rustig.

Stiemie, ik zou gewoon even de HAP bellen voor overleg. Dus niet voor een consult maar gewoon even vragen hoe of wat. Hier doen ze dat gewoon en dat werkt perfect.

Sorbo, ik blijf dat zo gaaf vinden dat Isabeau zo goed praat. Papa werken begint er hier nu ook in te komen. Net als Opa bellen en koenijn eten of koenijn buiten (en nee, wij hebben geen zwartwitte nijnen en ze zijn ook niet groot).

We zijn ons trouwens even rot geschrokken net. Driekus zat op de commode en mijn man had de slaapzak, ik zat op een stoel, een meter of 2 verderop. Ik zeg dus met mijn domme hoofd: Kom maar, dan doet mama je slaapzak aan. Mijn man keek naar mij en ik zag achter hem Driekus naar voren leunen en bijna van de commode vallen. Dus ik gil, mijn man draait om en grijpt em. Ik barst in huilen uit, Driekus wordt op de grond gezet met een trillende lip en vlucht daarna in mijn armen...pfff...weer drie grijze haren. Ongelofelijke domme actie van me...maar goed.
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 21:20:17 #60
5428 crew  miss_sly
pi_96361445
Sorbootje :*
Wat heerlijk je kleine kletstante. We moeten echt onze dametjes nog eens bij elkaar zetten!
pi_96362462
Ko klimt heel netjes zelf op zijn Stokke.
Staan is wel voorgekomen, maar hij heeft een heel goed evenwichtsgevoel, tot nu toe is er niks gebeurd. Ik hoop niet dat ik het nu oproep trouwens. :D

Ca.ra, wat een goed idee! Ik neem bijna nooit iets mee. En als ik wat meeneem zijn het meestal stapelbekers, daar kun je altijd wel iets leuks mee doen.
Ik ga die ballonnentip onthouden. :Y

Och Becky, dat is wel even schrikken, maar ik hoop dat Noortje hetzelfde zal gebeuren als de andere kindjes hier en er snel profijt van zal hebben. :*

MacLaura, mooi bed hoor! Thijs vond het echt heel leuk, zo te zien. Fijn!

Beterschap voor Esmee! :*

Senna en Isabeau, onze echte kletstantes. O+
Leuk om te horen, al die gesprekjes van jullie meisjes.
pi_96362887
Nog even over het nieuwe bed en Thijs :

Ik heb het gewone ritueel gevolgd qua op bed brengen : tandenpoetsen, slaapzak aan, muziekje aan, 'dagdag, lekker slapen' en we hebben hem niet meer gehoord. Zonet even wezen kijken...

Project groot bed is tot nu toe erg geslaagd!
pi_96363099
Ach, kijk hem nou liggen. Klein prulleke. O+
pi_96363108
Oh wat ligt hij daar heerlijk lau!
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 21:48:27 #65
5428 crew  miss_sly
pi_96363178
Wat lief O+
pi_96363197
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:47 schreef Sorbootje het volgende:
Oh wat ligt hij daar heerlijk lau!
Ja he <3

Ik had de tip gekregen er zo normaal mogelijk over te doen, en het werkt. Mijn grote kleine knulletje <3
pi_96363616
Wow,al een dreumes in een groot bed! Mooi dekbed ook,echt jongens.
Ik probeer M zolang mogelijk in een ledikantje te houden ( mijn beejbie...),heb ik met de oudste ook gedaan,die was geloof ik 2,5 toen ze over ging.

Beide dames hebben hier weer een ab kuur te pakken,M haar derde in korte tijd,volgende keer moeten we naar de kno arts. Oudste is bovendien astmatisch,grote kans dat M dat ook is.
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:57:01 #68
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96363709
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:40 schreef octopussy het volgende:

Stiemie, beterschap :* Hoe gaat het doorgaans met het eten bij Esmee?
Nog steeds vreselijk :X Ze eet niks of hooguit 2 happen. Eigenlijk eet ze 's morgens 2 boterhammen en 's middags 2 boterhammen en nog wat fruit en dat is het. 's Avonds is ze een soort tafelversiering ;(

Oh en kinderstoel klimmen kennen we hier ook helaas. Dan hoor je ineens "mama!" Dan draai je je om en staat ze ineens bovenop de eettafel :X :o

Thijs wat goed zeg! En wat een leuk bedje O+
pi_96364859
Oh god, dat klinkt herkenbaar Stiemie. :X
Vanavond nog, andijviestamppot met worst. Een mini-hapje ging naar binnen maar kwam a la minute weer naar buiten. Zonder uberhaupt te kauwen. }:|
En zo gaat het eigenlijk elke avond. Meneer eet overdag heel goed maar de avondmaaltijden zijn prut. En het erge is dat je zelf al bijna tijdens het verzinnen/koken al vergeet rekening met hem te houden, omdat het toch zinloos is een leuk bordje voor hem te maken.
Ik doe het wel hoor, elke avond een gezellig bordje, maar hij eet er maar zelden van. ;(

Zo'n peuterbed, hoe lang blijven ze daar eigenlijk in? Oftewel hoe lang heb je er plezier van?
pi_96365073
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:14 schreef oeke het volgende:

Zo'n peuterbed, hoe lang blijven ze daar eigenlijk in? Oftewel hoe lang heb je er plezier van?
Thijs heeft een echt bed ;)
Het is een gewone 1 persoons, en ik heb er poten (en een ladder) bij om er over een paar jaar een halfhoogslaper van te maken.
Ik wil geen peuterbed, vind het een beetje onzinnig. Peuterbed is 1m60 x 70 en dit is 200 x 90.
pi_96365488
Hier ook geen peuterbedje. Lars ligt nog in het ledikantje, en meike ligt vanaf dat ze bijna 3 was in haar grote bed.
Geen peuterbedje gekocht omdat je dan 2 keer een uitgave hebt.
Want bij mij ben je err dan niet alleen met een bed, er moet ook een bijpassende kast bij...
En dan heb ik het nog niet gehad over matras en beddegoed....
Dus wij hebben destijds een 1persoons gekocht en die in het begin kort opgemaakt. Zelfde effect.
Maar ik vind peuterbedjes er altijd wel heel schattig uitzien...
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:24:30 #72
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_96365538
Oeke, B ging met 2 naar een groot bed want hij kon zelf uit het ledikant klimmen. L snapt er allemaal nog niet zo veel van en staat er altijd als hangjeugd overheen te hangen (maar die is ook nog geen 2). Ik ben al wel aan het kijken naar een bed voor hem, en als ik iets geschikts zie koop ik het al wel vast.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_96365594
Hangjeugd...dweil me op
pi_96365763
We hebben hier zo weinig plek, vandaar.
Ko heeft geen eigen kamertje ofzo, we leven allemaal in 1 ruimte.
En een peuterbed neemt net wat minder ruimte in. Stel dat ze daar tot hun 5de in kunnen, dan hebben we wat meer tijd om na te denken over een ander huis.
Want we wonen hier zo graag. O+
En goedkoop. :P

Haha Rocka, je hangjeugd! :D
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:30:42 #75
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96365901
Oeke, ik ben eigenlijk stiekem best wel een klein beetje benieuwd naar jullie huis (oke, woonruimte) maar dat is mega offtopic he. En ook wel onbeschoft om zomaar te vragen ;)
pi_96365902
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:28 schreef oeke het volgende:

En een peuterbed neemt net wat minder ruimte in. Stel dat ze daar tot hun 5de in kunnen, dan hebben we wat meer tijd om na te denken over een ander huis.

Ook wel langer, het peuterbed is 1m60 dus tot ongeveer 1m40 kan hij er sowieso wel in. En dan ben je gemiddeld al een jaar of 8/9.
pi_96366051
Kan echt makkelijk TOT een jaar of vijf.

Ik moest of een extra ledikant kopen, of een peuterbed. Groot bed vond ik niks voor een drums van 19 mnd. En hier ligt r er straks natuurlijk ook nog een paar jaar on. Ik vind het de 100 euro meer dan waard! Oh, en. dat was VIA werkplaats, inclusief goed matras.
pi_96366092
Gaat weer lekker zo.
pi_96366354
Hahah groofs, zit je weer met je auto correctie te klooien?
Ik vond het met meike al zo groot ineens, en die was dus al bijna 3... Laat staan zo'n klein dreumesje.
En met weinig ruimte is het een handige tussenstap natuurlijk
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:39:53 #80
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96366449
Trouwens, de eetperikelen hebben we hier ook. Met dan als enige verschil dat mijn kleine meneer zo dol is op alles wat peulvrucht is dat hij er zijn principes voor opzij zet (nog wel...) dus er staan regelmatig erwtjes of witte boontjes in tomatensaus op tafel. Of ik maak een pastasalade met boontjes erdoor, chili con/sin carne, wraps met o.a. kidneybonen in de vulling, dat soort dingen. Dan vist meneer wel alleen de boontjes eruit, natuurlijk, maar dan krijgt hij in ieder geval iets van de smaak mee.
Pasta gaat soms goed en wordt soms pertinent geweigerd. 'frietjes' (= aardappelpartjes uit de oven) of aardappelwafeltjes doen het ook redelijk.

We proberen nu maar een beetje te schipperen, en het in ieder geval gezellig te houden aan tafel.
pi_96366696
Groof, via werkplaats? :P
Ik had vaag in mijn hoofd om zelf een bed voor hem te maken, halfhoog, met kastjes en laadjes voor zijn spullen eronder. O+
En dat geeft dan weer hoop, dan kan hij er inderdaad lekker lang in.
Dank u! ^O^

Ca.ra, je hebt DM, dan gaan we niet off-topic!
Goh, dat Thomas peulvruchten zo lekker vindt! Ko houdt erg van gebakken aardappels, maar ook niet altijd. :')
pi_96367022
Ik hoorde vanmiddag van mijn ouders dat het peuterbed waar ik zelf nog in heb gelegen bij hun op zolder staat! Die komt binnenkort naar ons! Kost ons alleen matras en dekenspul kosten en kan B2 mooi in Rienk's ledikant!
pi_96367292
Lars eet vet eenzijdig, hij weigert alles waar hij in het verleden niet tegen kon...
Zijn avondeten is: boontjes, bloemkool, spinazie, sla, aardappels en vlees.
Vlees is het eerste waar hij om vraagt, issie dol op!
Vanavond had hij voor het eerst meegegeten van de lasagne, niet veel gehad, maar wel iets....
Maar helaas, vanavond een paar keer huilend wakker en een poos eruit geweest...ik had het kunnen weten....er zit natuurlijk melk in lasagne....nooit meer aan gedacht.....
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:01:45 #84
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96367753
Ja maf he van die peulvruchten. Ik ben er ooit achter gekomen toen ik hem, hongerig terwijl het eten nog niet klaar was, een paar van de kapucijners had gegeven die ik voor onszelf aan het maken was. Het was meer een noodgreep, dat hij in ieder geval een minuutje stil was. Maar wat schetst mijn verbazing: ging hij mooi hier op het randje tussen keuken en speelkamer zitten, zijn bakje kapucijners leeg te peuzelen. Mais is ook een hit.
pi_96367810
Wat sneu Karin :(
Ik hoop dat de nacht verder soepel verloopt :*

Rienk is ook weer aan het spoken.. oh. Hij gaat nu huilen. Die slaapt heel slecht vannacht? Vreemd hoor
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:13:48 #86
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96368374
Ik sluit me aan bij Vlindur, qua goede wensen voor Karin en Lars dan. Qua slapen gaat het hier (afkloppen....) vanavond goed.

Mijn druif is trouwens met geen mogelijkheid onder een deken te parkeren. Afgelopen winter was dat nog geen probleem, toen lag hij nog in een warme slaapzak. Maar die kan hij sinds kort ook uitdoen, en ongeacht de temperatuur DOET hij hem tegenwoordig dus ook uit. Mja, hopelijk hebben we hem voor de komende winter zo ver dat hij wél onder een dekentje slaapt.

Ik ga hem maar weer eens toedekken en dan duik ik er zelf ook in. Truste!
pi_96368489
Ca.ra krijgt hij hem ook uit als je de rits op de rug doet?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 07:18:15 #88
5428 crew  miss_sly
pi_96375441
Wij gaan ook eerst naar een peuterbed. In verband met haar kleine kamertje willen we op den duur naar een (half)hoogslaper, maar dat duurt nog wel een paar jaar voor ze daar groot genoeg voor is, Tot die tijd in een ledikant vind ik niet echt wat ;)

Hoe is de nacht gegaan, Karin?
  donderdag 5 mei 2011 @ 07:38:45 #89
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_96375515
fijn om te lezen dat Noortje niet de enige slechte slaapster is. Ik denk dat ze afgelopen jaar een keer of zeven heeft doorgeslapen en de rest is dramatisch. Minstens een keer of vier wakker per nacht en wat er dan is? :? Geen idee, maar als ik er niet naar toe ga wordt het nog veel hysterischer huilen.
Afgelopen drie nachten is het wel heel erg, wel op tijd naar bed, en dan moet ik 'r ook nog 'helpen' in slaap te komen. Dan is het heel onrustig slapen, veel huilen. Rond een uurtje of 2 wordt ze wakker en dan krijg ik 'r bijna niet meer in slaap. Dan ligt ze even te slapen en dan is het bijvoorbeeld een keer hoesten en weer wakker en huilen. Of ze slaapt zo onrustig dat ze in haar halve slaap drie keer het bedje heen en weer tijgert.
We hebben haar nu in haar campingbedje bij ons op de kamer staan met het gevolg dat ik al drie/vier nachten nauwelijks slaap. En ze wordt nog steeds iedere ochtend om half zes wakker.
:'(
  donderdag 5 mei 2011 @ 07:43:54 #90
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96375539
Jeetje becky, ik kan me voorstellen dat je daar verdrietig van wordt. Zeker ook omdat je niet weet waarom ze steeds wakker wordt. Hopenlijk krijg je binnenkort kans goed bij te slapen!
pi_96375571
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 07:18 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan ook eerst naar een peuterbed. In verband met haar kleine kamertje willen we op den duur naar een (half)hoogslaper, maar dat duurt nog wel een paar jaar voor ze daar groot genoeg voor is, Tot die tijd in een ledikant vind ik niet echt wat ;)

Daarom heb ik een Flexa bed gekocht voor Thijs. Zodra hij groot genoeg is, gaan de lange poten eronder en is het een halfhoogslaper.
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:01:41 #92
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_96375650
En dan wil ze nu ook echt niet slapen..... pas als ze echt instort rond half twaalf terwijl ze de hele tijd in haar oogjes zit te wrijven en supersjacho is.

Zo'n hoogslaper is wel superleuk McLaura.
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:32:18 #93
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_96375897
Hallo :)

Oh, Thijs, hoe cute! O+ Wat is het dan ineens een kleine frummel, Laura! Lekker ventje zo, hij slaapt zo lief :)

Jeumig Becky, en dan dacht ik dat ík te klagen had! Pfff, eindeloos vervelend dat je niet weet hoe, wat, waarom en je meiske dus niet kunt helpen. Bij Stef merk ik tenminste altijd dat dit soort dingen ook voor hém heel vermoeiend zijn, doorslapen is voor je kleintje toch ook echt wel fijner.. Je hebt vast al héél veel geprobeerd hoor, maar het kan niet aan haar bedje liggen ofzo? Of nee, in het campingbedje heeft ze het ook he? Pff.. :* :*

Stef is gisteren naar de kapper geweest, omdat het gewoon tijd was (nouja, en aanstaande maandag is de schoolfotograaf op het KDV, dus dat was wel nog even een extra schop onder ons hol qua kapper) en nu heeft hij zo'n guitig bekkie weer O+ En nu ruik ik een poepluier, dus het is tijd om te douchen denk ik. Zijn billen liggen trouwens weer eens open ( dikke :* voor de andere kindjes met luieruitslag :'( ) dus protocol snel verschonen is weer in werking. Tot later!
3!
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:52:23 #94
100412 mefke79
komt goed!
pi_96376101
Tjee, Becky, daar zou ik ook redelijk wanhopig van worden van zulke nachten. Zou het met haar oren te maken kunnen hebben? Dat het straks ineens beter gaat? Ik hoop het voor je!

Arme Stef ook al weer zo veel luieruitslag. Bah! Succes met verschonen Trix. Enne foto van het kapsel natuurlijk!

Dat grote bed en dat kleine jochie, hoe schattig Laura. Goede nacht gehad verder?

Karin, en jullie nacht, ging die redelijk? In onze lasagne zit trouwens nooit melk, wij maken de saus aan met water en dan gewoon geen bechamelsaus erop, smaakt prima. Misschien een tip voor de volgende keer?

Rocka, hangjeugd :D Die van mij die hangt niet eens. Die slaapt op zijn buikje maar als ie wakker in zijn bed ligt te kijken, dan is dat op zijn rug. En dat lijkt ie fijn te vinden want als je dan vraagt of ie eruit wil is het antwoord meestal nee. Wordt nog wat als ie 16 is.
pi_96376135
Poeh Becky, wat zwaar zo die nachten. Ik hoop dat de buisjes enzo verlichting zullen brengen. :*

Mijn zoon eet weer als een bouwvakker. :Y) O+
pi_96376307
Becky -O-

Peulvruchten is hier ook helemaal the bomb! Grappig hè? :D

Florian slaapt momenteel ook beroerd (van 21:30 tot 1:30 wakker vannacht...) ), maar dat gaat vast weer over als zijn oren helemaal beter zijn en hij niet meer verkouden is.hoop ik.

Maar wat nou zo lollig was: om 21:30 maakte hij herrie en half huilen, dus ik ga heen, kom ik in ijn kamer, zit hij rechtop in zijn bed. Hij zietmij, laat zich vallen, rolt zich op en doet alsof hij slaapt _O-
WTF? :D Waarom deed hij dat? :D
Hij was wel blij met zijn speen overigens :D
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:12:20 #97
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96376418
Becky, is wel pittig van die nachten :*, hier hebben we ook van die periodes, meestal tandjes in combi met oorpijn.

Laura, jouw kleine grote zoon! <3 en wat een heul groot bed :o
/me*google Flexa bed*

Incantrix, :* voor Stef zijn billen, wat vervelend. Wat hier wel eens hielp, en ik weet het het klinkt idioot, is met een koude fohn de billen droogfohnen. En verder zoveel mogelijk zonder luier laten lopen, maar ik weet niet in hoeverre dat laatste nu praktisch haalbaar zou zijn.

KarKarin, wat sneu van Lars, hoelijk heeft ie een beetje door kunnen slapen. Kids nog last gehad van verhuizing, of is het allemaal meegevallen (of heb je dat al geschreven en mot ik gewoon teruglezen :P)

Rock :D

freecell, ik moest echt hardop lachen. Alexa doet dat hier 's ochtends ook altijd. Of ze ligt op haar rug, met haar handen voor haar ogen issalex nou :')
Alexa en Seth zijn lief
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 09:16:31 #98
5428 crew  miss_sly
pi_96376497
Becky, dat klinkt ook erg zwaar en vermoeiend. Wat vervelend is dat toch, dat slapen zo moeilijk kan zijn. Uitgerust kun je zoveel meer hebben. Ik hoop dat het snel beter wordt :*

Lau, wij willen en kunnen geen Flexabed kopen. Ten eerste kunnen we al die zooi als poten en trap nu echt nergens kwijt een paar jaar :') maar bovendien willen we als Senna aan een hoogslaper toe is, haar zelf (in het redelijke dan) laten kiezen. Er is al niet veel mogelijk met haar kamertje, dus vinden we dat ze er dan wel een stem in mag hebben hoe we eea gaan doen.
Ik denk dat wij het ijzeren spijlenbed van Ikea aanschaffen (thanks voor de tip nog Vick!) en dan een kleine kast erbij voor de kleren. Over een paar jaar mag ze dan zelf mee haar kamer restylen :)
pi_96376588
Becky, ik wil je geen valse hoop geven. Maar het slaappatroon wat je omschrijft had Mette ook. Vanaf dat ze een half jaar oud was hebben we op die manier gesukkeld met haar slapen. Op een gegeven moment zijn we maar diensten gaan draaien en sliepen we veel apart met haar zodat de ander nog wat nachtrust kon hebben.

Ik dacht dat het niet allemaal aan haar oren zou liggen en dat ze inmiddels ook wel gewend geraakt zou zijn aan bij ons slapen. Maar sinds de operatie gaat het super eigenlijk, echt bizar. Af en toe een keer een speen er in stoppen maar dat was het dan. Soms is ze wel heel erg verkouden en vergeten we te voor dat ze gaat slapen te sprayen, dan wordt ze 's nachts wel wakker, maar dus met een duidelijke reden.

Heel veel succes met de ingreep, ik hoop dat jullie er net zoveel profijt van zullen ondervinden als wij en dat Noortje zich weer lekker in haar velletje voelt zitten. Het is even doorbijten die behandeldag. Fijn dat het al zo snel kan
:* voor jullie.

Stef weer kapotte billen ;(
En foto foto foto! :Y

Thijs in zijn grote bed O+
Hier nog een tijd geen ander bed, we hebben echt een minimeisje en de zijkant van haar ledikantje kan eruit. Ik wacht totdat ze klimacties gaat vertonen en dan verbouwen we het ledikantje.

Hier gaat alles goed. Af en toe beginnen heftige driftbuien de kop op te steken. Mijn mams denkt dat ze vroeg de peuterpubertijd in zal gaan (mijn mama werkt met peuters dus heeft er wel wat kijk op). Ach we zien wel, ik vind het tot nu toe goed te handelen. De zwangerschap heeft als bijwerking bij mij dat ik veel rustiger ben dan normaal, ook laat ik het makkelijker van me af glijden. Dat is dan weer mooi meegenomen, bedankt hormonen!
Ze is nu uit logeren bij mijn ouders, we gaan haar zaterdag pas ophalen. Dat is wel even slikken voor me. Maar er moet echt geklust worden in huis.
pi_96377225
Keshet, hoe is het gegaan gisteren???
Of heb ik ergens overheen gelezen?
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:54:05 #101
265732 Keshet
pi_96377423
Ja, over Twitter. :@

Ik update straks even, nu even druk. Korte versie: *O*
Wel moet de neusamandel eruit.
pi_96377503
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:54 schreef Keshet het volgende:

Ik twitter nie }:| (die kan je ook aan je facebook koppelen :P )
Maar ben benieuwd naar de stats enzo. En hopelijk heeft jou smurf ook veel baat bij het verwijderen van de neusamandel.
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:59:27 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_96377565
Gisteren met Jochem in het ziekenhuis gezeten nadat zijn been wat anders de glijbaan in de Macdonalds uitkwam dan dat ie erin ging. Mogelijk scheurtje in scheenbeen, dus gips erom voor een week en volgende week weer kijken. Afgelopen weekend heb ik de zijkant uit zijn ledikant gehaald en dat ging goed, maar geen idee hoe dat nu natuurlijk met dat gips gaat. Een peuterbedje staat al klaar op zolder, koopjeshoek bij de IKEA :D

Prachtig gezicht Laura :)

Beterschap voor alle zieke kindertjes!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:00:28 #104
265732 Keshet
pi_96377595
Sue them! :D

Maar joh, wat rot! Heeft 'ie er veel last van?
pi_96377644
Jeutje Troel, da's bizar en naar zeg. Beterschap voor de kleine man! :*
En nog eentje voor de kapotte billetjes overal! :*

Laura, gave foto van Thijs in zijn nieuwe grote bed... wat een frummel is het dan nog he?! Ging het goed verder vannacht/vanochtend?

Karin, hoe is het met Lars gegaan verder?

Oh en Becky, jeetje wat een nachten voor jullie zeg, dat je het volhoudt? Echt respect! Hopelijk is het met de buisjes/amandel-actie verleden tijd en kunnen jullie allemaal weer genieten van de nodige nachtrust.

[ Bericht 34% gewijzigd door Lijnloos op 05-05-2011 10:12:34 ]
pi_96377731
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:17 schreef McLaura het volgende:

[..]

Thijs heeft een echt bed ;)
Het is een gewone 1 persoons, en ik heb er poten (en een ladder) bij om er over een paar jaar een halfhoogslaper van te maken.
Ik wil geen peuterbed, vind het een beetje onzinnig. Peuterbed is 1m60 x 70 en dit is 200 x 90.
Wat een lieve foto! Wat super dat het de eerste nacht al meteen goed gegaan is!
En wat een leuk en handig bedje, deze ga ik zeker onthouden.
Wij gaan ook meteen over naar een ''groot'' bedje, vind peuterbed zelf een beetje jammer van het geld.

Becky :* , pfff heftig zeg. Kan je helaas geen tips geven.

Jeeeeej voor R., wat heerlijk moet dat zijn! *O* kan hij eindelijk weer genieten van eten

Wolf mag van mij niet op de Stokke klimmen, vind het doodeng.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_96378268
Jemig Troel! :o Arme Jochem :{

Even kort, want ik ga zo weg, maar Rienk sliep zo slecht omdat hij het koud had :X Ik ging kijken toen hij lag te huilen en hij had helemaal koude handjes. Terwijl hij toch in een slaapzakje met lange mouwen lag (Hema) Ik heb er een extra dekentje overheen gelegd, speen er in en Manlief heeft het tochtraam dichtgedaan. Daarna heb ik hem tot 09:00 niet meer gehoord :P Dat was het voordeel ;)

En mijn vader en moeder waren hier gisteren en ik moest zo lachen om mijn moeder. Rienk klimt dus zelf zn stoel op en af en kan dus ook de trap op en af. En mijn moeder tilde hem naar beneden nadat ze hem in bad had gedaan en ik zei 'zet hem nou even neer, dan kun je zien hoe goed hij dat al kan' Dus mijn moeder parkeert hem op de trap en Rienk klimt als een malle naar beneden :D Hij kan het echt al heel snel. En mijn moeder maar met haar handen vlak bij hem want die vond het doodeng :D

Lieve mensen, ik wens u allen een fijne bevrijdingsdag! :W
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:00:04 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_96379453
Rienk ook al snel met trappen dus :D Ruben was daar ook heel snel mee, Jochem doet alles gewoon wat langzamer en ik vind het eigenlijk wel prima :@

Hij is naar de kinderopvang vandaag en volgens papa gaf hij niet aan dat hij pijn had, behalve als hij echt iets verkeerds deed met zijn been, dus ook geen pijnstilling meer.
Nou is het hoe dan ook een bikkel, want hij heeft een vrij hoge pijngrens, maar ik zou het niet erg gevonden hebben als ie vandaag de hele dag onder de paracetamol gezeten zou hebben :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96379509
Arme Noortje, wat sneu dat ze zo slecht kan slapen. Hopelijk zit Noortje na de ingreep, net als Mette, snel lekker in haar vel en gaat het dan met slapen ook goed :*

Jeetje, arme Jochem :o! Wat schrikken Troel! Wat vindt hij zelf van het gips? Gelukkig hoeft hij het niet zo lang te dragen.

Haha Florian die net doet of hij slaapt, dat doet Niels ook wel eens <3

Peulvruchten zijn hier ook een hit. Handig als wij groenten eten die hij niet zo lekker vindt, dan doe ik er gewoon iets van peulvruchten of mais doorheen.

Vlindur, Niels had het vannacht ook koud en werd daardoor een paar keer wakker. En mijn man heeft ook het tochtluikje dichtgedaan _O- Het was ook echt koud vannacht, maf weer.

Niels zei gisteren dat hij ging poepen!
En vanmorgen zat hij in een boot: op de deksel van zijn Duplo-kist :D

Fijne dag vandaag allemaal! Gaan jullie nog naar een festival?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:02:52 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_96379556
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:01 schreef Twinkly het volgende:
Jeetje, arme Jochem :o! Wat schrikken Troel! Wat vindt hij zelf van het gips? Gelukkig hoeft hij het niet zo lang te dragen.
Toen hij het verband erom kreeg en de troep voor onder het gips had hij het de hele tijd over "uit" en hij heeft inmiddels een nieuw woord geleerd "ips" :D
Hij is er niet heel erg blij mee begreep ik, want hij wil liever gewoon vrij kunnen lopen enzo, maarja, dat zit er gewoon even niet in :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96379638
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Toen hij het verband erom kreeg en de troep voor onder het gips had hij het de hele tijd over "uit" en hij heeft inmiddels een nieuw woord geleerd "ips" :D
Hij is er niet heel erg blij mee begreep ik, want hij wil liever gewoon vrij kunnen lopen enzo, maarja, dat zit er gewoon even niet in :P
Kan hij zichzelf nog wel voortbewegen? Sneu hoor, het lijkt me echt naar voor zo'n kleintje om ineens niet meer te kunnen lopen terwijl ze dat nog niet begrijpen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:06:30 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_96379679
Hij loopt er nog niet op volgens Bert (en dat mag ook eigenlijk niet, dus dat is eigenlijk wel fijn). Maar dat zal met een dag of wat ook wel over zijn gok ik ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96379822
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:54 schreef Keshet het volgende:

*O* Wat fijn dat het goed gaat!
Hopelijk valt de operatie mee en knapt ze er van op!

Troel, ik bedoelde of hij ermee kan tijgeren/ kruipen?
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:30:23 #114
265732 Keshet
pi_96380636
Gisteren dus een rondje ziekenhuis gedaan. Emma in de ringsling mee; ze deelde kusjes uit aan iedereen die naar haar keek en daarna kwekte ze (ze kwekt écht, 't is net een eendje! :') ) hele verhalen naar alle mensen.

Ze was lekker gegroeid. Curves even onder een spoiler vanwege overkill. :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De logopediste was erg tevreden met hoe het gaat. We moeten doorgaan met wat we al doen; zoveel mogelijk verschillende smaken aanbieden, zoveel mogelijk zelf laten aangeven wat ze wel en niet wil (dus met de handjes/lepel eten van haar dienblad) en tegelijkertijd gepureerd eten met een lepeltje aanbieden.
Ik liet Emma op de grond een rijstwafeltje opeten wat ze net daarvoor op de grond gegooid had. De logopediste vroeg waarom ik dat niet afpakte. Mijn reactie was dat het me niet echt handig leek om elke keer 'nee!' te roepen als ze eten in haar mond stopte. Daar was ze het helemaal mee eens; kinderen kunnen dan echt een associatie gaan leggen tussen 'eten in mond stoppen' en 'Nee! Mag niet!'
Bij gevaarlijke/vieze dingen geldt bovenstaande natuurlijk niet. :D

De KNO-arts vond het wel verstandig om de neusamandel te gaan pellen. We konden niet meer bij de anesthesist terecht. Volgende week hebben we een combi-afspraak met de kinderarts, fysiotherapeut en de revalidatiearts, gelukkig kon de afspraak met de anesthesist aansluitend gepland worden.
De operatie is waarschijnlijk pas eind juni. Het is nogal druk met amandeltjes pellen op 't moment!
Ik heb er geen haast mee en ga niet rondbellen of 't in een ander ziekenhuis eerder kan.

We zijn van 8 uur 's ochtends tot half twee 's middags onderweg geweest en Emma is de hele tijd vrolijk en actief geweest. Zo lief. O+
pi_96380861
Echt super Keshet! Kwakende Emma O+ Wat groeit ze goed, wat fijn dat het met eten en de mondmotoriek zo goed gaat en wat heeft ze het lang volgehouden!
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 11:41:00 #116
5428 crew  miss_sly
pi_96381072
Wat een mooie curves van Emma! Wat doet ze het toch goed, keshet, heerlijk! Fijn dat het allemaal zo lekker loopt en dat het met eten ook goed gaat. Maak eens een filmpje van kwakende Emma O+
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:49:40 #117
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_96381460
Goed bezig die Emma! En eind juni neusamandelen eruit. Spannend zeg.
Ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat we al snel mogen want ze mag 6 weken niet zwemmen en dan is ze voor onze vakantie beter.

En ook in de lengte en breedte gaat ze goed.

Troel, jemig, zijn been in het gips!

Hier is onze dame gewoon echt ziek, hangerig en zo. En ze wil alleen maar op de zitzak babytv kijken.
En dank jullie wel voor de lieve berichten, ik hoop dat over twee weken alles anders is.
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 11:49:51 #118
5428 crew  miss_sly
pi_96381466
Had ik al verteld dat Senna echt brutaal was deze week :o :D

Ze was aan het klimmen op de armleuning van de bank. Als ze daarvan af valt, maakt ze best een behoorlijke klap, dus ze mag daar van mij niet op hangen/klimmen/zitten. Dus een aantal keer gewaarschuwd, er af gezet, op de grond gezet, etc. Natuurlijk maakte niets indruk, dus ik zei: Nu is het echt genoeg, ik word echt boos!
Kijkt ze me uitdagend aan en zegt: Nee, ikke boos!

:')
pi_96381492
Even een *O* voor Emma. Wat ga je goed meid!
Ook een :* voor je ouders.... :)
pi_96381963
keshet, wat gaat emma lekker *O*
:*
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:29:07 #121
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96382830
Hehe die Senna! En daar sta je dan als ouder he ;)

Emma *O* !

Thijs die zo lekker geslapen heeft in zijn nieuwe bed O+
Voor de slechtslapende kinderen en de ouders sterkte!

Troel en je kleine man, gelukkig lijkt hij er geen last van te hebben, hoe vind hij zijn gips?

Ik heb een kleine doerak... echt hoor hij zet 4 stappen en dan is het klaar althans als wij er op zitten te kijken.
Nu hadden we gisteren opa en oma op visite en waren daarmee in gesprek, Roy braaf aan het spelen met zijn auto's, komt Roy ineens de hoek om gestapt, heel relaxend op het gemak zo naar de sallontafel alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Wij zien het, oma begint goedzo te roepen, wat doet Roy, hij zakt door zijn benen en kruipt de rest van de avond :+
Maaruh telt dit dat hij echt wel heus kan lopen 8-)
pi_96383038
Senna _O-

Arme Jochem, dat is ook echt heel sneu... Arm ding..
Gelukkig passen die kleintjes zich vrij makkelijk aan aan gips ed..
pi_96383583
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:02 schreef Lijnloos het volgende:
Laura, gave foto van Thijs in zijn nieuwe grote bed... wat een frummel is het dan nog he?! Ging het goed verder vannacht/vanochtend?

Ja, het ging prima! Hij ligt er nu ook weer in. Ik ga vanavond zijn ledikant uitelkaar halen.
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 13:06:26 #124
5428 crew  miss_sly
pi_96384198
Bar, dat telt echt wel *O*
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:29:11 #125
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96385087
Ja, hoor, Bar *O* En het kan ook opeens heel vlug gaan. Een week voor Thomas alleen kon wandelen, stapte hij al los rond bij de onthaalmoeder, maar thuis? No way :D Een week later heeft hij de klik gemaakt en wandelt hij overal alleen. Vandaag ging hij al een vitesse hoger toen hij ergens naartoe aan het stappen was waarvan hij wist dat het niet mocht.

Mijn kleine renner O+
pi_96385963
Rienk heeft spruw :o :o
Hoe hij er aan komt? GEEN idee. Hij krijgt al sinds hij 4 maanden is geen borstvoeding meer maar zijn onderlip en tong zijn echt wazig wit. Heb net maar de dokter gebeld en ik word straks terug gebeld. Maar vaag he? :o

Go Emma!

En Senna! Boef! Wat een doerak is het zeg miss! :X
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:43:00 #127
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96393637
Wat naar om te lezen over alle slechte slapers hier. ;(
Becky, wat wickie zegt over de oren kanje natuurlijk uitproberen door haar bedje schuin te leggen. Als er iets van druk op haar oren is, gaat dat weg door een schuin bedje.

vwb peuterbed, wij hebben wel een peuterbedje voor Eli. Als Aviva te groot wordt voor het ledikant, krijgt zij het peuterbed van Eli, en dan kan Eli in een groot bed. Dat bedje zal superlang gebruikt kunnen worden. We gebruiken trouwens ook een grote-mensen-hoeslaken (van Cars), en dat is geen probleem rond de kleinere deken. Daarvoor hoeft dus in principe geen extra investering gedaan te worden.

trixie, wat onwijs sneu dat Stef zo'n last blijft houden van zijn billen! Kan je niet naar een dermatoloog ervoor? Dit is toch te zielig?

troel, beterschap voor jochem en succes met het gips!

vwb kniderstoelklimmen, wij hebben het tuigje van stokke overgekocht, en sindsdien klimt ze niet meer uit de stoel. Let wel: we hebben het tuigje dus nooit gebruikt. Het aanzicht van het tuigje is al voldoende, lijkt het wel :D

miss_sly, zijn de verhuisplannen van de baan? En senna :D daar wordt nog leuk, lekker bijdehandje O+

keshet, wat onwijs fijn dat emma zo goed gaat! *O* *O*

bar, wat leuk dat Roy nu ook begint te lopen! *O* Aviva heeft het nu ook echt door. Klein ding op die kleine pootjes, en stapen maar! O+
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:44:21 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_96393695
Oja, en ik weet dus niet of hij ermee kan kruipen, aangezien hij bij zijn vader is op dit moment ;)

Emma *O* Wat goed!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96394081
Arme Rienk :*

Bar wat super dat Roy de smaak van het lopen te pakken krijgt!! *O*
pi_96397295
Bar, wat goed van Roy! *O*

Rienk, arme jongen, spruw is zo naar. :{

Senna! :D

Troel, wat sneu voor Jochem, beterschap! :*

Keshet, wat fijn dat het zo goed gaat met Emma! *O*

Even heel trots hoor: Ko is net zelf 3 trappen opgelopen!
Een handje op de trapleuning en een handje in mama's hand en hop zo de trap op! O+
pi_96400825
Even snel, migraine sucks
Het gaat goed met Lars. Geen last meer. Wel vet k.t dat het toch nog zo duidelijk is, die rotallergie...
Mef, smaakt dat wel goed joh, lasagne zonder melk?

Jochem toch! Wat sneu!!! Arm ventje...maar hij laat zich niet kisten zo te lezen...goed bezig!

En wat doet Emma het goed!!!gewoon richting of zelfs in!!! Groen gedeelte!! Wow
Jammer van die neusamandel...

Ko, leuk hè! Traplopen...grote vent!
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:18:25 #132
100412 mefke79
komt goed!
pi_96401920
karin, ik pak die mixen van honig en dan zonder bechamelsaus en dan maak ik de gewone saus gewoon zonder melk. Moet zeggen dat ik dat eigenlijk al jaren doe, stamt vast nog uit mijn zunige studententijd...
pi_96402053
:o mijn dochter zei net: Mama, Tessje bedje toe! :o

Binnen 5 min lag ze.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_96404493
Woei go Tess! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn Vicky! *O*

Mijn dochter ook trouwens vandaag, die zei ook mama bed lape? En vervolgens ging ze op de grond een kussen liggen knuffelen. :+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:10:13 #135
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_96405263
Wow Vicky, wat een openbaring haha, heeft ze het licht gezien?

karin, heeft Lars ook KMA? Gaat het goed op de lasagna na? En wat voor drinken geef je hem dan?
Naast haar KNO gebied zijn Noortje haar darmen ook een drama. Ze kan niet tegen rijst, pasta, melk, uien (maar goed daar is ze nog jong voor). Ze eet heel eenzijdig, aardappelen, groente en vlees/vis/kip.

innepin, ook al zo'n lieverd die zelf wil gaan slapen.

Hier ligt madam al een tijdje in bed, slaapt heel onrustig maar is itt de afgelopen nachten nog niet wakker geworden. Ze was echt een heel zielig vandaag, koorts, hangerig. Ze heeft zelfs een uur in de bondelino geslapen, dat doet ze echt alleen als ze helemaal niet lekker is.

We gaan trouwens uitbouwen (voor 1 juli moet de uitbouw af zijn, slik) dus we zullen Noortje af en toe moeten uitbesteden. Kozijnen en deurposten schilderen is niet heel handig met een dreumes in huis.
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:15:03 #136
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96405593
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:10 schreef becky27 het volgende:
We gaan trouwens uitbouwen (voor 1 juli moet de uitbouw af zijn, slik) dus we zullen Noortje af en toe moeten uitbesteden. Kozijnen en deurposten schilderen is niet heel handig met een dreumes in huis.
Vervelend hé? Hier kijk ik echt uit naar eind volgende week dat P. zijn masterproef (voor eerste zittijd toch...) zal indienen.
We hebben overmorgen opendeurdag en ik zit met een hoop deadlines en P. is druk bezig met zijn masterproef waardoor we Thomas op onze vrije dag naar de onthaalmoeder hebben gebracht. Zo ambetant, maar anderzijds denk ik dan: als we niet genoeg aandacht kunnen besteden aan hem, is het voor hem ook niet leuk. En bij de onthaalmoeder kan hij spelen met de andere kindjes.

Maar man, wat kijk ik uit naar ons gewone leventje :Y
pi_96405597
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:18 schreef mefke79 het volgende:
karin, ik pak die mixen van honig en dan zonder bechamelsaus en dan maak ik de gewone saus gewoon zonder melk. Moet zeggen dat ik dat eigenlijk al jaren doe, stamt vast nog uit mijn zunige studententijd...
Wat grappig, dat doe ik ook altijd bij die lasagne saus. Smaakt prima Karin :Y

Oh wat schrikken joh Troel, ik lees het nu pas. Arme Jochem

Huh das vaag Vlindur, dat verwacht je echt niet meer op deze leeftijd! Hopelijk is hij er gauw vanaf. Doet hem dat ook pijn? (ben totaal niet bekend met spruw)

Hier net de kleine man moe maar voldaan in bed gelegd na een druk dagje bevrijdingsfestival hier in de stad. Hij vond het allemaal weer best en heeft zich vermaakt met kijken naar Mark Rutte die door de stad liep met security,heel veel verschillende podia's met muziek,spelen op een kleedje en sjansen met onbekenden.
Hier met zn papa tussen de metalheads
*knip*

Hebben jullie het leuk gehad Twinkly? Jammer dat we elkaar niet gezien hebben, heb niet gesmst omdat ik in de drukte ws toch de telefoon niet kon horen.

[ Bericht 13% gewijzigd door DustinHenderson op 06-05-2011 08:01:43 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:25:32 #138
95408 Incantrix
pi_96406309
Oh, Poppejans, je Wolfje O+ O+

Vlindur, spruw? WTF? :o Succes ermee joh, wat naar!

Bar! *O*

Keshet ook *O* Wat een geweldige curves, wow! :o

Leonieke, dat klinkt best zwaar.. Maar soms even een keertje extra wegbrengen moet best kunnen toch? Duurt deze periode nog lang zo?

Troel, wat een arm ding! Nouja, het is dus wel weer goed voor zijn woordenschat? ;) Ik hoop dat hij er snel aan went, meestal gaat dat wel hard bij die kleintjes. Het is wel een bikkeltje dus? Knapperd :)

Miss :o Daar zou ik ook even mijn mond vol tanden van hebben zeg.. Als je het zo schrijft moet ik er wel om gniffelen, maar ik kan me voorstellen dat je op het moment zelf not amused bent, zeg maar.

Ko, wat knap zeg! Stef probeert dat nu ook Oeke, maar 3 trappen, wow! :o _O_ Echt superstoer!

Davinia, ik heb eigenlijk nooit meer bedacht dat we er misschien nog eens mee terug zouden kunnen naar de HA, ofzo :@ We hebben het toen een keer laten zien, maar toen was het net weer weg aan het trekken en toen vond hij het wel meevallen. Goeie van je, ik ga vandeweek gewoon eens een afspraak maken!

Ennuhm, op verzoek: foto's van het gekapte kind :)
3!
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:37:10 #139
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96407137
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:25 schreef Incantrix het volgende:
Leonieke, dat klinkt best zwaar.. Maar soms even een keertje extra wegbrengen moet best kunnen toch? Duurt deze periode nog lang zo?
Als P. in eerste zit slaagt (resultaten weet hij pas in juli) is deze sh*t voorbij *O* En aangezien hij geen examens meer heeft, zou dit betekenen dat het ten laatste op 16 mei achter de rug is :) (hij hoopt eind volgende week in te dienen, deadline is maandag en 8 dagen). Stel dat hij begin juli hoort dat hij er niet door is, heeft hij nog tot 25 juli de tijd om alles recht te zetten.

En als zijn masterproef ingediend is, gaan we zien of we ergens een weekendje kunnen naartoe gaan met het verlengd weekend van 2 juni :) Eens weg, met z'n drietjes. We hebben er namelijk echt wel nood aan.

En wat mijn heel korte deadlines betreft? Die zijn na zaterdag voorbij *O* Volgende week kijk ik wel eens wat de volgende deadlines zijn :D

Ik zou trouwens persoonlijk voor de net-uit-bed-snit gaan ;) Maar wat ziet hij er zo schattig uit :Y
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:42:27 #140
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96407494
Afgelopen nacht is Thomas ongeveer 1,5 uur lang ongeveer iedere 10 minuten wakker geweest. Telkens als ik dan naar hem toe ging werd hij meteen rustig, dekentje eroverheen, weer naar mijn eigen bed toe en als ik dan goed en wel lag begon hij weer te miemelen en te pruttelen. Op een gegeven moment wist ik echt even niet meer wat ik er nou mee aan moest. Toen heb ik hem even uit bed gepakt en geknuffeld, en daarna was het goed 8)7 Maarja, toen was het wel al kwart over 2, en dan ga ik liggen denken: als ik nu slaap dan heb ik nog 4,5 uur slaap.... niet bevorderlijk zeg ik je!

Vanavond was het weer een heftig drama met het avondeten. Van zijn bordje heeft hij niks gegeten, uiteindelijk wel zijn toetje. Het blijft lastig.
Ik zal maar een flesje melk geven zo, anders kan ik me niet voorstellen dat hij het zonder honger tot de ochtend gaat trekken.
pi_96408328
Awh die Thomas, wilde gewoon een dikke knuffel O+ Lastig als je niet weet wat er nou aan de hand is he! Hopelijk gaat het vannacht beter :*

Wolfje! O+ Wat goed dat hij er zo van genoten heeft en zo rustig bleef! Vonden jullie de muziek niet te hard? Ik baalde echt dat we voor Niels geen gehoorbeschermers hadden.
Wij zijn maar 2 uur geweest. Alhoewel Niels wel steeds ging dansen op mijn rug als hij de muziek mooi vond. was hij zo onder de indruk van alles dat hij heel moe werd en schrok van harde geluiden. We zijn op de terugweg langs Rapalje gelopen, maar zijn toch maar naar huis gegaan zodat Niels kon slapen. Maar thuis lukte dat niet, hij was helemaal (blij) hyper. Hij heeft nog wel genoten van de vliegtuigen en helicopters die over onze tuin vlogen voor het defilé.
Ik wilde jou ook nog bellen om te vragen waar jullie waren, maar Niels werd zo snel moe dat dat er niet meer van kwam. We moeten maar gewoon een keer een speelafspraak plannen!

helemaal onder de indruk

druifjes eten en telkens ontsnappen om aan wielen te voelen en mensen te verleiden met zijn ondeugende lachjes (hij rent echt heel ver van ons weg :o!)
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:54:42 #142
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96408426
Vervelend, zeg, Ca.ra, zo'n nacht. Ik weet niet wat er aan de hand is met de Thomas'sen, maar hier gaat het alleszins ook niet zo denderend. Eens hij slaapt, slaapt hij door, maar wat een strijd. Deze week is hij er dinsdagavond in geslaagd om pas om 22.15u in slaap te vallen (hij zat al sinds 20u in zijn ogen te wrijven). Het zag er vandaag ook weer zo uit, maar hij heeft het vandaag na een uur strijden opgegeven daar is hij weer -O- .
Geen idee aan wat het zou kunnen liggen :N

argh @ fokwet }:| Ik had beter mijn mond gehouden :X
pi_96409182
Och die Thomas, had hij een beetje mama-honger? Daar kom je dan altijd pas achter als je alles al hebt geprobeerd. ;(
Hopelijk gaat het vannacht beter.

Wat een leuke bevrijdingsfestivalfoto's Poppejans en Twinks. Wij zijn niet geweest, het was hier oa op de dam, maar dat vond ik te druk en inderdaad te hard. Ik ben ook best voorzichtig met Ko zijn oren, Twinks, dus ik snap je terughoudendheid.

Stef wat zit je haar goed! ^O^ Vooral de uit bed look, vind ik erg lief.

Woepla Tess, wat goed van jou! Gewoon zelf naar bed willen. O+

Karin, wat vervelend dat hij er nog steeds zo'n last van heeft. Wij maken ook altijd lasagna zonder melk, we hebben een redelijk melkvrij huishouden, en dat smaakt altijd goed hoor. :Y)

Becky en Leonieke, hopelijk zijn jullie ook snel door drukke tijden heen. Het is toch fijner als er wat rust is he? :*

Ik ben zo blij met mijn ventje, lekker kusjes geven in zijn nek en kroelen. O+
En al zijn gebabbel en geklets is heerlijk.
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:07:36 #144
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96409503
Dat is zeker, oeke :Y Ik had nooit gedacht dat ik zo zou genieten van onze wekelijkse vrije donderdag :) Het moederschap heeft me toch een beetje veranderd ;)

Bij ons is het nog geen echte kus, maar als we aan Thomas vragen of hij een zoen of een knuffel wil geven, brengt hij zijn hoofdje ofwel dichter bij ons hoofd (= zoen, meestal voorhoofd tegen voorhoofd) ofwel dichter bij onze schouder of knieën (= knuffel, afhankelijk of we hem vasthebben of niet). Ik word er helemaal week van als hij dat doet O+

En meneer zegt nog steeds geen mama of papa :{w maar wel (s)kyyyyyy (ander kindje van bij de onthaalmoeder) Je zou toch helemaal gek worden :') :D
pi_96409731
Rienk zegt 'heit' en sinds vandaag ook (Mc)Laura 'jouja'
verder de losse dingen als 'die' en 'appe' (happen)
Maar nog steeds geen 'mem' }:|

En ja.. Spruw.. Vreemd he? Hij lijkt er geen last van te hebben trouwens. Gedraagt zich niet anders en is even heppiedepeppie. Ik heb alleen wel een rauwe smaak en gevoel in mn mond :X
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:13:36 #146
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96409904
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:10 schreef Vlindur het volgende:
Rienk zegt 'heit' en sinds vandaag ook (Mc)Laura 'jouja'
verder de losse dingen als 'die' en 'appe' (happen)
Maar nog steeds geen 'mem' }:|
Happen? :o Wat betekent dat precies bij jullie?

(r)iiiii(t)aaaa zegt Thomas ook al hoor :Y (onthaalmoeder). En dan nog een paar standaardwoordjes als oei, dicht, bal, boek, poes (niet altijd zo netjes hoor!) en sinds vandaag zegt hij ook deur (again, niet zo netjes, maar wel duidelijk dat het deur is :Y ).

Ik denk trouwens niet dat je zoveel kon doen om die spruw te voorkomen, hoor, Vlindur. Probeer je er alleszins niet schuldig over te voelen :*

Ik ga nog wat verder lezen aan de masterproef van P. :W Ik lees morgen wel wat het "happen" betekent. Hier heeft het namelijk een negatieve betekenis, in de zin van "snauwen" (kortaf spreken dus :Y )
pi_96410172
Happen is eten, normale mensen zeggen ook eten hoor ;) maar ik heb het altijd over happen :')
Rienk zegt verder niks. Die begint gewoon te piepen en te zeuren en dan snap ik wel wat hij moet :D
Of hij pakt de afstandsbediening en zet de tv aan. Nou dan weet ik ook wel wat hij wil :D

En ja, ik weet wel dat ik er niks aan kan doen, maar ik vind het zo vreemd. NOOIT gehad en bij anderhalf jaar nog eens spruw krijgen. Knap niet? :X
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:26:00 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96410657
Als ik jullie zo lees is aviva echt een kletskous! :o Die zegt zelfs "zandbak" :o 8)7

Vlindur, spruw is gewoon vette pech. Niet te druk om maken. :*
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:57:11 #149
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96412685
Thomas is voor ons wel verstaanbaar maar voor buitenstaanders is het geloof ik nog gebrabbel. Poet is poes, bawww is bal, tiess is fiets. T(j)oppetje is natuurlijk poppetje en oppetjoppetjop is opperdepop. Foos zijn vogels en woesss is een hond.

Ik was laatst trots aan het vertellen over Thomas' eerste zin (buit foos ffff) en ik werd echt aangekeken alsof ik gek was. Toen dus uitgelegd dat hij bedoelde dat buiten de vogels aan het fluiten waren, waarop ik te horen kreeg: ja dat kun je er ook van maken ja... Grrr alsof ik er maar wat bij verzin!
pi_96420340
Noh, arme Rienk... Spruw kan ook 'gewoon' hoor ;) Hoeft niet van BV. Ook flessebaby's en volwassenen kunnen spruw krijgen.

Poppejans, ziet er leuk uit, lekker ventje O+ Stoere man ook trouwens :D

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:42 schreef Ca.ra het volgende:
als ik nu slaap dan heb ik nog 4,5 uur slaap.... niet bevorderlijk zeg ik je!

Rofl, zo bekend :D
Wel balen van het slechte slapen en eten... Heeft hij misschien oorpijn oid?

Haha Cara, ik vind het ook een zin hoor :D
Florian praat ook nog niet echt, wat losse woordjes wel,maar het wordt momenteel zels minder met praten ipv meer geloof ik. Zeker met iets anders bezig :) Maar hij communiceert vrij helder zonder woorden, dat dan weer wel ;)

Wel irritante neiging hier: Hij wordt al een paar weken elke dag een paar minuten eerder wakker... Nu begin het langzaam wel heel vroeg te worden. Niet fijn :X
EN dan heeft hij even gelope, broodje gehad en wat drinken en dan is hij weer helemaal moe :') Dus nu hebben we ipv een middagslaapje een middagslaapje en een heel-erg-vroeg slaapje 'smorgens die eigenlijk bij de nacht hoort..

Verder issie heellief O+ Als ik zeg:kusje? Dan doet hij AAAAAH en plaatst vrolijk zijn open kleddernatte mond over je mond heen en kijkt er zó blij bij :D Leuk, tegen Florian eggen: geef papa/opa/oma/wiedanook maar een kusje _O-
En hij is snotverkouden, maar volgens mij heeft hij er niet heel veel last van.

[ Bericht 9% gewijzigd door freecell op 06-05-2011 07:33:20 ]
  vrijdag 6 mei 2011 @ 09:04:28 #151
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96421358
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:10 schreef becky27 het volgende:
Wow Vicky, wat een openbaring haha, heeft ze het licht gezien?

karin, heeft Lars ook KMA? Gaat het goed op de lasagna na? En wat voor drinken geef je hem dan?
Naast haar KNO gebied zijn Noortje haar darmen ook een drama. Ze kan niet tegen rijst, pasta, melk, uien (maar goed daar is ze nog jong voor). Ze eet heel eenzijdig, aardappelen, groente en vlees/vis/kip.

innepin, ook al zo'n lieverd die zelf wil gaan slapen.

Hier ligt madam al een tijdje in bed, slaapt heel onrustig maar is itt de afgelopen nachten nog niet wakker geworden. Ze was echt een heel zielig vandaag, koorts, hangerig. Ze heeft zelfs een uur in de bondelino geslapen, dat doet ze echt alleen als ze helemaal niet lekker is.

Wat vervelend zeg dat ze niet tegen die dingen kan :{ heeft ze een soort prikkelbare darm ofzo?

vlindur hoe is het nu met de spruw?

Hier een semi-ziek dreumesje. Ze is koortsvrij maar heeft wel nog een flinke verstopte neus enzo. Ze zal zich wel nog steeds wat rot voelen, maar zo onderhand word ik een beetje iebel zo af en toe van de drama "zie je me wel huilen mama?!!?!" buien :') Uiteraard liefst op een moment dat je eigen hoofd al uit elkaar klapt van de hoofdpijn. Hopelijk is ze er snel helemaal bovenop, ik vind t wel weer lang genoeg geweest zo.

We gaan strakjes naar de Efteling, ik ben zo benieuwd hoe ze het vindt! *O* O+ O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 6 mei 2011 @ 09:09:45 #152
48000 Vlinder
Vlinder
pi_96421453
De Efteling zal dr vast goedoen Huup, flinke afleiding ook enzo! *O*

De wazen in zijn mondje zitten er nog steeds. Ik ga straks even de Nystatine ophalen. Ben benieuwd hoe snel het werkt..

Free, wat vervelend dat ie steeds eerder wakker wordt!

Rienk had gisteravond tot 2 keer toe zijn inboedel buiten boord gegooid en daarna huilen omdat ie zn spullen kwijt was :') Dus die sliep pas tegen 21:00 Maar vanochtend was hij pas om 8:30 wakker, dus ik vind het wel prima ook ;)
pi_96422663
Heel veel plezier Huup! *O* *O* *O* *O* Gaaaaf! Wel even laten weten hoe het was he?!

Becky, wat is er dan veel waar ze niet goed tegen kan zeg! Wat vervelend. Misschien dat ze er nog gewoon over heen groeit. En bijv. volkoren pasta's, heb je die al eens geprobeerd of maakt dat geen verschil?

Haha die Rienk! Wolf doet dat ook! Maar ook over het balkon :') :X
Beterschap wb de spruw, hopelijk is het gauw weer over.

Twinkly, het geluid was inderdaad vrij hard, vooral bij Kabaal (maar dat doet zn naam natuurlijk eer aan :P ) nu je het zegt; ik heb overal een heleboel kindjes gezien dit keer, maar niemand die gehoorbescherming droeg!
Leuke foto's van jullie O+ en volgens mij heb ik bij het concert van jullie kennis gezeten, ze speelden Efteling muziek! O+ (Fata Morgana)
pi_96424124
Fijne dag vandaag Huup! Fijn dat Amélie opgeknapt is!

Poppejans, ja, dat concert was het! Mijn vriendin speelt daarin hoorn mee. Zo jammer dat we het gemist hebben, dat is juist zo geschikt voor die kleintjes.
Ik had op het laatste moment nog op internet gekeken voor gehoorbescherming, maar dat kwam niet op tijd aan helaas.

Becky, wat rot dat Noortje overgevoelig reageert op zoveel voedingsmiddelen. Hopelijk groeit ze er snel overheen :*

Gekke Rienk, je lijkt Niels wel :P

Is het trouwens gek dat Niels nog steeds van ons wegrent als we ergens gaan zitten, ook als hij helemaal omringt is door vreemden? Hij was gisteren echt helemaal niet bang en rende zo naar andere mensen toe, hij aaide zelfs een mevrouw die in het gras lag over haar haren. Of zou hij gewoon heel veel vertrouwen in ons hebben, dat wij er wel achteraan hobbelen :')
pi_96424289
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:44 schreef Twinkly het volgende:

Is het trouwens gek dat Niels nog steeds van ons wegrent als we ergens gaan zitten, ook als hij helemaal omringt is door vreemden? Hij was gisteren echt helemaal niet bang en rende zo naar andere mensen toe, hij aaide zelfs een mevrouw die in het gras lag over haar haren. Of zou hij gewoon heel veel vertrouwen in ons hebben, dat wij er wel achteraan hobbelen :')
Dat is hier precies hetzelfde. En bovendien luistert hij ook nog voor geen meter als hij los loopt. Wolf kijkt niet eens achterom of ik er nog wel ben :') die ziet totaal nog geen gevaar en heeft geen enkele angst.
Ik denk dat dat gewoon nog de leeftijd is
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:55:34 #156
48000 Vlinder
Vlinder
pi_96424494
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:49 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dat is hier precies hetzelfde. En bovendien luistert hij ook nog voor geen meter als hij los loopt. Rienk kijkt niet eens achterom of ik er nog wel ben :') die ziet totaal nog geen gevaar en heeft geen enkele angst.
Ik denk dat dat gewoon nog de leeftijd is
:P
pi_96424841
Ik herken dat helemaaaaaaal niet. Mijn jochie doet dat helemaaaaaaaaal niet. *O*
pi_96424901
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 11:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik herken dat helemaaaaaaal niet. Mijn jochie doet dat helemaaaaaaaaal niet. *O*
_O-
Wacht maar, over een weekje rent hij :P
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:44:06 #159
95408 Incantrix
pi_96426568
Haha, die van mij rent ook niet weg, omdat ik hem dan beetpak aan zijn arm of aan zijn kraag en dan wordt hij boos en zijgt dramatisch ter aarde om zijn show op te voeren :') Gisteren in de Hema nog. Een keer of 8 :') Ohja, en toen ontsnapte hij tóch nog, rende meteen door de openstaande deuren naar buiten en toen moest ik bedenken hoe ik door de poortjes kwam met mijn armen vol spullen }:|

Maar verder is alles goed hoor :P Behalve Stef's nachtelijke gezelligheden dan, van kwart voor 3 tot half 6 :( Een vriendin van mij begon trouwen over valeriaandruppeltjes voor het slapengaan. Iemand daar wel eens van gehoord?
3!
pi_96426755
Zal ik eens wat zeggen. Sinds R zo weinig at enzo wordt hij ineens een aantal keer per nacht wakker. Maar omdat ik nou eenmaal in mijn hoofd heb dat hij zo'n goede slaper is en hij na een aai over z'n bol en een liefdeskusje van mijn kant weer gewoon verder slaapt, merk ik het nauwelijks. Vannacht heb ik eens geteld. Ik ben er vijf keer uitgeweest :o _O- .
pi_96426863
Ik heb dus ook weer een patroon te doorbreken.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:51:26 #162
95408 Incantrix
pi_96426914
Jeumig Groofs! Kun jij dan altijd meteen lekker verder slapen? Ik merk altijd dat als ík zo'n nacht heb, ik nog 2 dagen gesloopt ben, terwijl mijn lief zo makkelijk weer verderslaapt dat hij het ook nauwelijks doorheeft. Nouja, wel fijn dat jij er niet héél erg last van hebt :* Ennuhm, patroon doorbreken? Hoe? *Geïnteresseerd kijkt en notitiebloc pakt*
3!
pi_96427116
Nou ja, omdat R dus steeds wel weer gewoon gaat slapen, val ik ook meteen weer in slaap. Als ik op mijn hoede zou zijn voor of hij wel ging slapen verder, zou ik het ook moeilijker vinden.

Ik vind het zo frappant dat dus door dat beeld dat ik van R heb als slaper nu eigenlijk pas heel laat tot me doordringt dat hij zo vaak wakker wordt 's nachts. Hoe sterk de psyche ook hierin weer is, zeg maar.

Plan van aanpak: Steeds vluchtiger worden in mijn aandacht voor hem totdat ik op een gegeven moment alleen nog maar even in de deuropening zeg dat hij moet slapen ofzo. Geen idee of het werkt hoor. maar in elk geval afbouwen wat ik nu doe.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:56:56 #164
265732 Keshet
pi_96427183
Op verzoek van Miss Sly: Kwakende Emma.
't filmpje is verder totaal niet boeiend hoor. :D
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 11:58:22 #165
5428 crew  miss_sly
pi_96427276
ow en dan zit ik net op mijn werk zonder geluid, natuurlijk!
Vanavond ga ik zeker even kijken. En boeiend is het altijd, Keshet, want je meisje is op zich al boeiend O+
pi_96427353
Wat is ze heerlijk in haar hum Keshet. O+ En er zijn een paar stukjes waar ze inderdaad klinkt als Donald Duck himself. :D
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:00:14 #167
265732 Keshet
pi_96427355
Goede timing dan he. :')
En ja, natuurlijk is ze altijd boeiend. ;)

Inc, ik heb wel eens van die druppeltjes gehoord. Homeopatisch spul om rustig van te worden toch?

Oh, die trommel uit het filmpje ligt niet meer in de box. Ze klom erop en hing over de rand! Nu mag die er alleen in als 1 van ons er echt bij is. (Ook ivm met het touw wat eraan hangt.)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:36:26 #168
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96431342
Keshet, wat een lief filmpje! O+ Aviva kwaakt(e) precies hetzelfde :D
En wat is ze beweeglijk! Helemaal leuk om te zien O+
(ze gaat binnenkort heel veel lol hebben met de lichtschakelaars :o )
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:44:24 #169
252405 oeke
Moeke
pi_96431713
Oh Huup, leuk de Efteling! Hopelijk hebben jullie een fijne dag. In elk geval mooi weer. 8-)

Twinks, Ko rent ook altijd weg. En dan bij andere kleedjes proberen eten te bietsen. :Y)
Totaal onbevreesd en overtuigd dat we toch wel in zijn buurt zullen blijven.

Haha Groof, dat kan echt ingebakken zitten, zo'n idee. Maar goed hij valt lekker meteen weer in slaap na een aai en een zoen, dat is al heel goed toch? ;)

Keshet, het lukt nu niet om Emma's filmpje te bekijken, doe ik later. :)

Alhoewel wij nog aan het wennen zijn aan de kresj, doet Ko dat in elk geval niet meer.
Ik kon zonder drama weg vanochtend en bij het ophalen verdween hij steeds om nog even op de trampoline, in de zandbak, op een fiets te springen of achter een kat aan te rennen of met water en zand te spelen.
Pas na 20 minuten wilde hij wel mee naar huis. :D O+
Fijn!
pi_96433896
Lars rent ook altijd weg hoor, of hoort het soms bij jommetjes?
Die boeit het echt niet waar ik uithang...

Goed van ko, wat fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft op de kresj!

Becky, Lars heeft inderdaad KMA.
Hij kan inmiddels wel tegen dingen waar iets melk inzit (koekjes ed)
Maar niet tegen pure melk.
En er zijn een heleboel dingen die hij niet wil, omdat hij er in het verleden niet tegen kon....dan heb ik het over groentes ed.
Balen, dat Noortje ook tegen zoveel dingen niet kan zeg.... maakt het niet echt makkelijker allemaal he.

Huup, veel plezier in de Efteling!
Wat gaaf om daar heen te gaan! Tis jammer dat het zo'n takke-end weg is!
Het lijkt me ook zo leuk voor Meike.

Takkembah, het is heel goed gegaan met verhuizen!
De kinderen waren al die klustijd bij opa en oma, we zagen ze wel iedere dag gelukkig.
De dag van de verhuizing hebben we ze na het eten meegenomen, waar ze nog een poosje als razende roelanden hebben rondgesjeest, toen lekker gaan slapen. (alleen Lars had even moeite met slapen, maar gelukkig daarna niet meer)
Lars heeft nu wel een beetje last van verlatingsangst. Gister gingen we nog wat dingetjes kopen, en gingen de kinderen even naar opa en oma, nou dat was dik verdriet toen we weggingen....
Van de week ook al, toen ik even wegging (toen bleef hij wel bij mijn vriend) ook al zo verdrietig....niks leuk
pi_96444028
Ach gossie,die lars.... nu maar lekker (ver)wennen in het nieuwe huis. En kwakende Emma,lief!,M zat helemaal verbaasd te kijken waar dat geluid vandaan kwam,het was net of ze het begreep.
Gisteren wezen kijken bij vier dagen oude poesjes,ze vond ze geweldig (heb een poesje moeten redden van de verwurging,dreumesje knijpen lekker door!) We hebben er eentje uitgezocht,mijn moederdagkado,nu nog een aantal weken wachten.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:29:34 #172
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96445823
hoi hoi :)

Huup; lekker een dagje naar de Efteling!!! ben heeeel benieuwd hoe het was? Je hebt er in elk geval heerlijk weer bij gehad...
Hoop alleen dat het niet Te druk was? (ivm meivakantie?)

aah sneu voor Lars dat ie een beetje bang is dat jullie weer weggaan karin.. gelukkig is het klussen voorbij en kunnen jullie lekker weer van mekaar genieten in jullie nieuwe huis!

wauuwwww Emma, knapperd!!! mooi filmpje Keshet!

Jeempie Groofs 5x keer van8 joh? das best vaak! :) dus jij slaapt zelf ook zo weer door begrijp ik hieruit?

en pff nu mijn dreumesje in bad doen, en dan lekker relaxen...
hele gezellig minimeet gehad net nog; zie fototopic... :D
pi_96446579
Ja, dat is al heel goed oeke. maar nog beter zou het zijn als hij gewoon weer doorslaapt :7 . Dat geeft hem veel meer rust, daar ben ik van overtuigd. Dit is puur een gewoonte.
pi_96447277
kwaakkaak O+
Wat een ontzettend schattig meiske is het ook O+
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 20:29:07 #175
5428 crew  miss_sly
pi_96449044
Emma O+ Wat is ze toch leuk, Keshet O+ En dat kwaken, en dat heen en weer gewandel in de box, ze heeft niet echt zitvlees he? :D

Huup, was het leuk in de Efteling? Het weer was geweldig, ik hoop dat jullie een fijne, niet te drukke dag hebben gehad!

oeke, ik zag Ko in het fototopic :o Wat een mooie, grote knul O+ fijn dat hij het zo leuk vindt op de kresj!

Lars moet nog weer wennen dat jullie er wel weer telkens zijn, Karin. Het is ook nogal wat voor die kleine mensjes. fijn dat het slapen goed ging meteen!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:29:15 #176
252405 oeke
Moeke
pi_96449052
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, dat is al heel goed oeke. maar nog beter zou het zijn als hij gewoon weer doorslaapt :7 . Dat geeft hem veel meer rust, daar ben ik van overtuigd. Dit is puur een gewoonte.
Haha, natuurlijk! Ik maakte een grapje over je beeld van R. als makkelijke slaper, het klopt nog steeds best een beetje. Hij is alleen ook een makkelijke ontwaker geworden. ;)

Ach Lars, dat snap ik best hoor. Weer even wennen aan de nieuwe situatie, maar nu is het af en kunnen jullie er lekker van genieten. :*
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 20:36:43 #177
5428 crew  miss_sly
pi_96449452
Senna kwam vandaag thuis met een gehavende lip: tand door haar lip op het kdv. De leidsters konden alleen niet vertellen hoe het zo was gekomen: ze hadden haar niet horen huilen de hele dag en ook ineens dat lipje gezien :o
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:46:20 #178
190853 RockabeIIa
pi_96450032
Ai, dat gebeurt hier ook met regelmaat, sly! Bikkels zijn het, de onzen ;)

Vannacht werd ik wakker want Flip lag te huilen. Ik tilde hem uit bed richting mijn slaapkamer en zag dat hij nog sliep. Oogjes nog dicht reikte hij opeens in het luchtledige en zei zacht "mijn, mijn, mijn..."
Droomde dus kennelijk over dat iemand iets van hem afpakte want dan roept ie dat continu :D
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 20:48:05 #179
5428 crew  miss_sly
pi_96450148
Ja, echt bikkels he :D en toch kan ze ook ongelofelijk miepen om niets :')

Dromen begint op deze leeftijd zo'n beetje, toch? Heb tenminste bij Senna ook wel eens wat gehoord (half) in slaap. Schattig he :D
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:55:29 #180
190853 RockabeIIa
pi_96450574
Ze zijn nog zo klein maar kunnen al zoveel! Minimannetjes & minivrouwtjes O+
En ik heb een minihorkje... :')
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 21:16:33 #181
5428 crew  miss_sly
pi_96451812
Horken dat mag nog, toch? En dat alles van 'mij' is, is heel herkenbaar :D
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:19:41 #182
190853 RockabeIIa
pi_96452035
Ja hoor en met 4 jaar wordt het vanzelf de junior versie van hork ;)
pi_96452991
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:19 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja hoor en met 4 jaar wordt het vanzelf de junior versie van hork ;)
hoi, u vroeg naar mij? O-)

Mijn muppet vind het trouwens leuk om in mijn buik te knijpen of bijten. En dan hard lachen als ik auw roep :'( en nog harder gaan lachen als ik in haar buik bijt of knijp :'(
pi_96453877
Gek he, Miss, dat ze dat dan gemist hebben, blijkbaar heeft het op Senna dan ook weinig indruk gemaakt....en je brutaaltje :D O+

BJ, ik zal zo eens kijken naar het bewijsmateriaal van je minimeet, ben benieuwd!

Miss, ik denk niet dat lars moet wennen dat wij er weer constant zijn op zich, maar meer dat hij nu dus bang is dat ik hem weer achter laat. Gelukkig duurt het verdriet niet lang.
Maar wel vervelend...
Verder gaat het heel goed met hem hoor, hij is supervrolijk en blij, probeert vanalles na te zeggen...vooral in de auto heeft hij grote verhalen, ziet natuurlijk vanalles, auto's, tractors, vrachtauto's....allemaal geweldig O+
Morgen komt hier de bestrating erin, kan hij eindelijk rondracen op zijn tractor die ik tegenkwam bij de bouwmarkt tijdens het klussen....
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:08:40 #185
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96454870
Free, dat lijkt me wel een lastige, steeds vroeger wakker worden. Vooral als hij dan eigenlijk nog moe is en ik neem aan dat je zelf ook niet echt uitgeslapen bent dan... Maarja, wat doe je ertegen he. Je kunt ze niet dwingen om te slapen.
Zou het helpen om hem gewoon een flesje melk te geven in bed? Dat hij wakker wordt van de honger?

Huupske, hopelijk zijn jullie moe maar voldaan veilig teruggekeerd van de Efteling. Foto's in het desbetreffende topic?

Kwakende Emma O+ Ik zal het filmpje morgen aan Thomas laten zien, kijken wat hij er van vindt :)

Ik heb een filmpje van Thomas die 'opperdepop' probeert te zeggen, morgen even uploaden (dat moet boven omdat mijn netbookje dat niet aan kan, en ik ben te lui om nog naar boven te lopen).

Groof, grappig hoe je perceptie beïnvloed wordt door je overtuigingen he. Ik herken het trouwens wel, Thomas is de afgelopen week ook minstens 1x per nacht wakker voor een knuffel. Het duurde alleen soms even voordat ik het doorhad...

Oeke, wat heerlijk dat Ko zich zo thuisvoelt op de kresj. Ik zal de foto's snel eens gaan opzoeken dadelijk.

Even kijken, wat was er verder nog. Oh ja, bikkels en horken! Nou die van mij is eerder een piepkonijntje hoor.
En Karin in het nieuwe huis. Fijn dat jullie in ieder geval de eerste nacht goed hebben geslapen. Dat jullie je maar snel helemaal thuis mogen voelen!

Hebben jullie nog tips voor leuke auto's voor Thomas? Ik merk dat hij er steeds meer mee bezig is, maar we hebben maar een paar autos in huis, en in de grote is hij niet echt meer geïnteresseerd. Laatst was hij aan het rijden met de pietepeuterige auto'tjes van de kogelbaan, dat vond ik wel sneu.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:44:52 #186
190853 RockabeIIa
pi_96456818
Piepkonijntje :D O+
Misschien is dat Bob de Bouwerspul iets? Hier spelen ze er beiden mee. Blijft dus na 2-3 jaar ook nog interessant spul.
Of van die tractors die kunnen rijden met een oldmcdonaldhadafarmHIAAAAHIAAAAAAAHOOOOOOO muziekje en op de laadbak staan beestjes die geluidjes maken. Echt prachtig, zoveel plastic...
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:51:19 #187
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96457137
Bob de bouwer klinkt leuk Rocka, ik ga eens googelen!

Aan de andere kant, Thomas is wel gek op alles wat geluid maakt, dus een hiahiaho-auto zou vast ook wel in de smaak vallen. Maatjes, het is niet alsof hij niet al honderd andere herriespeeltjes heeft. En ik heb een officieel speelgoed inkoop verbod gekregen van mijn man :')
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:10:06 #188
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96458036
gewoon little people autootjes anders Cara?
Wat Rocka zegt, waar je ook poppekes op kwijt kan en met een liedje dr in enzo. Die bus is hier een hit.

We zijn terug van de Efteling hoor :D
Het was superleuk O+ ze was eigenlijk al niet meer zonder slag of stoot mee te krijgen bij de eerste paddenstoel :') maar zodra dan het volgende in zicht was, was het weer goed. Uiteindelijk is ze in de boba bij papa op de rug het sprookjesbos mee door gegaan.
Ze keek met open mond ademloos haar oogjes uit in de Droomvlucht en Carnaval Festival moest per se nog een keer, ze vond het prachtig :D
We hadden eigenlijk ook nog in de kookpotjes gewild en naar de speeltuin en met de bootjes en het treintje en laafland enz maar daar was niet eens meer tijd voor. Mn vader neemt ons in de zomer nog een keer mee O+ dus dan gaan we ook in de fietskarretjes, ben benieuwd hoe ze dat vindt. <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96465413
klinkt als een heerlijk middagje Efteling Huup! :Y

Ik geloof dat we Tess d'r bedje moeten gaan ombouwen... Mevrouw dook vanmorgen zo over de zijkant heen. Het vervelende is alleen dat we dan de commode en het bed ook om moeten zetten maar de muur achter de commode is nu nog wat beschadigd en ik ben bang dat Tess gaat pulken.

Huup, hebben jullie nog steeds een kussen onder het bedje liggen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_96465427
Hmmmm Vicky, dat is vaak wel een aanwijzing inderdaad...

EN grom. 6:00 vanmorgen, daarna bij ons in bed gekloot tot 6:45 }:| (haren trekken, neus trekken, ogen duwen)
pi_96465931
Klinkt als een geslaagde dag Huup! Ik kan me voorstellen dat Amelie onder de indruk was! O+

Oei Vicks, dat is niet fijn! :D

P. vond het onzin dat ik een raam wilde verduisteren ipv de gordijnen die teveel licht doorlaten.
Heb ik er gister maar eens handdoeken voor gehangen als proef.
Ko heeft tot 8.45 geslapen! :o
Nogal een verschil met 7.00.
Dus zo maar even zonwerende stof halen op de markt!

Nog precies een maand en dan wordt Ko 2 jaar! :o
Niet te geloven!
  zaterdag 7 mei 2011 @ 09:26:44 #192
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96466008
Zo oeke, dat scheelt inderdaad nogal wat :o!!!

Vicky :o dan maar de zijkant eraf ja.

huup, klinkt als een gezellig dagje Efteling
Alexa en Seth zijn lief
pi_96470314
Dat klinkt als een zeer geslaagd dagje uit in de Efteling. Leuk hoor!

En Ko die in het donker lekker uitslaapt :D Heerlijk!

Hier was het vanochtend 09u30 :D Waarom? Ik weet wel dat zijn humeur er niet beter op was en toen ik hem uit bed pakte zat alles onder de poep. En gisteren middag ook al. Ik was me een ongeluk zo hihi. Nu ligt hij weer op bed. Heeft geen koorts. Misschien van de BMR prik afgelopen maandag :?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:03:04 #194
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96471751
De BMR is een gemene hoor Ymme. Tis tot nu toe de enige prik geweest waar Thomas ook echt ziek van is geworden.

Oeke, wat een verschil! Nou, dat is wel een nieuw gordijntje waard zou ik zeggen. Heerlijk, uitslapen!

Huup, de efteling klinkt heerlijk! Wij zijn van plan met Thomas eerst nog eens de lokale parkjes af te gaan (sprookjesbos in Valkenburg, toverland, dat soort dingen) omdat dat ook al indrukwekkend genoeg is voor Thomas. En na de efetling valt alles zo tegen ;) (en ik vind het duuuuur)

Ik heb zojuist de plank voor Thomas' raam op maat gemaakt en er een airco-vormig gat in gezaagd. Thomas lag net op bed, maar het was toch al wel behoorlijk warm boven. Dus heb ik het geheel geïnstalleerd terwijl meneer lag te slapen: rolgordijn van de muur af, raam open, plank erin, aico aankoppelen, aanzetten en weer naar beneden. En hij merkt er niks van, raar kind.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:26:15 #195
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96472344
Tess ook uit het bed aan het klimmen ;) ombouwse Vicky ;)

Kobus heb je zo lekker geslapen :)
Huup met de girls naar de efteling O+ fijn dat het geslaagd was!
Bmr prikken is idd een vervelende Roy werd daar ook als enige prik ziek van. Dat hij er snel maar geen last meer van heeft.

Roy krijgt het lopen steeds meer door, en zo ook gisteren het eerste ongelukje ermee, hij wilde van de eettafel naar de sallontafel, dat ging supergoed tot het laatste stuk, hij liet zich toen voorover vallen precies met zijn neus tegen de tafel.
een bloedneus en een blauwe plek op zijn lip. Maar hij is er niet van terug geschrokken hij stapte daarna vrolijk verder in de ronde O+
pi_96484955
nou, het bed is "omgebouwd" hoor en mevrouw vindt het interesant... Vanmorgen: mama isse mij goote bed!! Niette speen, niette sjaapzak in goote bed!
Speen moest uiteindelijk wel in bed maar slaapzak niet. Geprobeerd zonder slaapzak maar no way dat madam ging slapen. Na ruim een uur en MET slaapzak sliep ze eindelijk.

Vanavond wilde ze weer niet slapen en het heeft wederom ruim een uur geduurd, maar mevrouw tukt!

Tess in d'r "goote bed"

Het bed moet alleen nog van plek wisselen met de commode maar de muur achter de commode heeft nu nog wat plekjes die wegmoeten voordat het bed er kan.. pulkgevaar zeg maar.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vicky op 07-05-2011 21:46:04 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96485149
Hoi allemaal!!

Weer even een berichtje van mij! Ik lees af en toe nog wel mee en lees van allerlei leuke dingen over jullie dreumesjes die allemaal al zo groot worden! Wat vliegt de tijd! Ook zie ik weer steeds meer zwangeren van het clubje van toen voor de tweede ronde,. leuk hoor! Ik volg jullie allemaal in Z&G!! :)

Hier gaat verder alles goed! Isa heeft op dit moment de waterpokken, maar het gaat alweer de goede kant op! Verder kletst ze ons de oren van het hoofd, praat vanalles na en speelt het liefste buiten!

Ik lees gewoon lekker mee verder! :)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:37:12 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_96485811
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96486067
Och Troel, dat pootje! Maar hij kijkt er wel stoer bij!
Hoe gaat het met Jochem? Redt hij zich er een beetje mee?
pi_96487286
NieuweUser, wat leuk om weer eens een berichtje van je te lezen. Fijn dat het zo goed gaat met je muppie!

Troel, Jochem met z'n gips ;( Maar, jeetje wat is het een kerel geworden sinds ik hem voor het laats gezien heb!
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:29:48 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_96487707
Redden, nee niet echt. Ook nu hij in bed ligt is het elk uur wel een flinke huil als hij zich beweegt (en ondanks de pijnstilling lijkt het hem toch heel veel pijn te doen).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96487846
Och wat sneu zeg! Wanneer gaan ze er weer naar kijken?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:36:06 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_96487953
Donderdag gaat het gips eraf en worden er nieuwe foto's gemaakt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 mei 2011 @ 23:06:14 #204
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96489152
Oh Troel :* erop voor hem! Tis toch niet niks bij die kleintjes!

Vicky, geweldig om te lezen hoe een stukje bed meteen een 'attitude' kan geven bij Tess. Geweldige foto!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_96497026
Het was een KUTnacht!!
Minstens 6x eruit en 2uur naast dr gezeten. We hadden allebei de neiging de zijkant er weer in terugte zetten.
*doorzetmodus aan ze*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 8 mei 2011 @ 09:43:40 #206
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96497744
Troel, wat sneu voor Jochem, zeker dat hij er nog pijn aan lijkt te hebben. Hoe is de nacht gegaan?

Vicks, ;( maar inderdaad, doorzetten, want anders komt het er nooit van toch? Hopenlijk gaat het snel beter.

Hier alles prima! Daan gaat super alleen wordt hij wel erg ondeugend en zelf stout, al lijkt hij wel soms echt te luisteren, dus hopelijk zet die trend zich door. Gisteren had hij wel flink zijn tanden door zijn bovenlip gevallen en was het helemaal dik. Gelukkig zie je er vandaag amper meer wat van.

Vandaag komen de oma's langs, manlief is jarig en het is moederdag natuurlijk, dus alles in 1.

Morgen lekker een midweekje naar Center Parcs, het weer ziet er nog redelijk uit en kijk er echt naar uit. Daan lekker struinen in het bos, spelen in het zwembad en de speeltuin.
pi_96498539
Een fijne moederdag voor iedereen hier!
Ik ben vanochtend al flink verwend met een dikke kus van Mart en een lekker geurtje!
Wat een genieten!
pi_96498552
Ah bah Vicky, hopelijk is ze snel gewend aan het 'nieuwe bed' en slaapt ze snel weer goed.

Och Jochem toch. Je beentje in het gips. Even doorzetten en dan kan het gips er snel weer vanaf en kun je weer lekker rond rennen!

Happy veel plezier vandaag en natuurlijk morgen op vakantie! :)
pi_96498589
Haai!

Ik kom even ongelezen binnenwalsen. We zijn net terug van een superdepupervakantie in Oostenrijk. Lente is best ziek geweest en heeft denk ik de afgelopen week vaker gehuild dan in d'r hele korte leventje tot nu toe bij elkaar (werkelijk alles was huilen), maar al met al was het toch hartstikke gezellig.

Ik begin nu alleen toch wat zorgelijker te worden over die bloedrode kwijlvlekken die ik regelmatig in d'r bedje vind. Ik dacht eerst dat het kon komen door doorkomende tandjes, maar dat is nu niet het geval. Het lijkt wel vaker voor te komen als ze erg verkouden is. Herkent iemand dit?

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 08-05-2011 14:09:01 ]
pi_96498946
Wb Ssserpente, ik herken die enorme bloedkwijlvlek niet, maar wat ziet dat er heftig uit. Ik zou toch even bellen met de dokter, gewoon even vragen. Zeker als het vaker voor komt.

Ik heb een hoop gemist, dus stap hier maar weer in. Ik las wel dat Tess nu zonder zijkant slaapt, maar dat ging dus nog niet zo denderend... Hopelijk elke nacht een beetje beter. Ging het slapen voor de rest wel de beterende kant op?

Wij hebben Mette weer opgehaald. Ze was sinds woensdagavond bij mij ouders te logeren. We hebben haar best gemist, maar zij ons niet echt :') het is veelste leuk bij opa en oma.
We hebben heel hard geklust en haar nieuwe kamer is zo goed als af, vanavond mag ze er al gelijk slapen, ben benieuwd hoe ze er op reageert. (haar kennende waarschijnlijk niet)
pi_96499256
Het ziet er op de foto heftiger uit dan in werkelijkheid hoor, Wicky. Ik heb het idee dat het voornamelijk veel kwijl met een beetje bloed is (zoals het onder de douche ook lijkt alsof je veel heftiger bloedt). Ik snap alleen niet waar het vandaan komt. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het zo regelmatig van doorkomende tanden of kiezen is.

Dat was een lange logeerpartij, Wick. Fijn dat het goed is gegaan. En dat ze jullie niet gemist heeft. :P ;)
pi_96499399
Jeetje Vicky, hopelijk gaat het vandaag en vannacht al een stuk beter met slapen in een groot bed. Had ze ook last van de warmte?

Ssserpente wat heerlijk dat jullie op vakantie geweest zijn en wat sneu dat Lente zo ziek en zielig was. Ik herken die bloedkwijlvlekken wel van toen Niels vorige week zo verkouden was, toen had hij dat iedere ochtend. Maar die vlekken waren niet zo groot.

Och arme Jochem ;( Wat zielig dat hij zoveel pijn heeft dat hij onrustig slaapt.
Maar wat is hij groooooooot! ZOMG! Hij lijkt echt een stuk ouder dan Niels!

Wickie, wat fijn dat Mette vandaag weer thuis komt! Wat zullen jullie haar gemist hebben!
Ik heb de vorderingen in haar kamertje gezien op Facebook, wat gaan jullie hard!!! ^O^

Niels had gisteravond veel last van de warmte en vannacht had hij het koud. Lastig weer. Ik heb het idee dat hij ook onrustiger slaapt en slecht in slaap valt wanneer hij blote armpjes heeft, maar een pyjamajasje was echt veel te warm gisteravond.
Sinds 5 mei is hij volgens mij ineens over op 1 slaapje per dag, hij heeft alleen wel enorme blauwe wallen nu. Maar verder heb ik niet het idee dat hij er veel last van heeft, hij is niet huilerig ofzo.
pi_96499862
pfff, mag ik ff spuien hier?

Mijn schoonmoeder past om de week op maandag op Thomas. Normaal gaat het echt supergoed. Ik heb er ook echt een goed gevoel bij (normaal dan...)
Ze vroeg elke keer als we 'gewoon' bij hun op bezoek waren, of thomas iets mocht hebben (fruit, soepstengel etc). Ik vond dat ze dat onderhand wel zelf mocht beslissen en heb tegen haar gezegd dat ze het niet constant aan mij hoeft te vragen, maar op eigen inzicht mag geven.

Nou, daar heb ik nu mooi spijt van }:|

Afgelopen maandag heeft ze hem toch een partij zitten volstoppen. Elke keer als hij naar het keukenkastje loopt krijgt hij iets. Het toppunt was wel toen ik net uit mijn werk bij hun was, en zij zijn avondeten aan het opwarmen was. Het ging meneer niet snel genoeg, dus hij ging mopperen. wat doet zij?? Geeft ze hem voor de ene minuut dat het opwarmen nog duurde een soepstengel :o . Ik zag het niet gebeuren, anders had ik er wat van gezegd. Gevolg: meneer maakt een drama van het eten, wil geen hap proberen wil alleen maar soepstengels eten... Ik ben dan makkelijk, ik laat hem dan brullen, hij eet zijn eten maar of niks... Nou die blik die ik van haar kreeg... Alsof ze de kinderbescherming ging bellen. Wat een kut-gevoel... Hij wilde dus niet meer eten, wilde ook niet bij mij, alleen bij haar (uiteraard, daar krijgt hij alleen lekkere dingen).
[zucht]

Ik denk dat ik het toch maar ga bespreken, want ik zit er na een hele week duidelijk nog mee :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Aoraki op 08-05-2011 12:04:47 ]
pi_96499971
Aoraki, ik kan me je frustratie heel goed voorstellen. Ik zou echt heel geïrriteerd raken :o Het lijkt me logisch dat hij de lekkere dingetjes boven avondeten verkiest. Wat jammer dat je dat uit moet leggen aan je schoonmoeder -O- Hoe denkt je man erover? Misschien kan hij het woord voeren omdat het zijn moeder is?
pi_96500106
Ja, hij denkt hetzelfde als ik, maar als Thomas bij zijn ouders jengelt/brult word IK erop aangekeken, omdat IK de moeder ben. Maar IK ga hem er zeker op afsturen, ik ben slecht met confrontaties enzo

Naja, ik moet maar gewoon eens wat tegengas leren geven... goede levensles enzo...
(ik snap het alleen niet, een goed weldenkend mens bedenkt toch zoiets niet om hem net voor het eten iets lekkers te geven??)
pi_96500176
Serpente, heerlijk zo'n vakantie! Wel jammer dat Lente nu net ziek was! Ik herken de vlekken niet, maar ik zou er ook eens over bellen voor de zekerheid!

Aoraki, wat vervelend dat het zo gaat met je schoonmoeder, lastig ook! Ik zou het ook lastig vinden om bespreekbaar te maken!
pi_96500228
Twink, ik denk ook dat die vlekken door de verkoudheid komen. Vind het alleen raar dat ze overdag geen bloed bij dr snot heeft zitten.

Lastig kleden he, met dit weer? Lente in een hele dunne zomerslaapzak met een romper met korte of lange mouwen. Er ligt ook een dekentje los in d'r bedje, voor het geval ze het koud krijgt.

Aoraki, ik geef Lente tijdens het wachten op d'r eten ook wel eens iets onschuldigs en niet-vullends als een halve soepstengel om 'r rustig te houden. Maar da's enkel omdat ik weet dat ze er geen hap minder door zal eten. Ze vindt d'r avondeten sowieso lekkerder dan een soepstengel.

Ik vind confrontaties aangaan ook lastig, zou het lekker aan je man overlaten. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 08-05-2011 12:20:58 ]
pi_96500267
Ssserpente, klinkt als een lekkere vakantie. Jammer dat Lente zo ziekjes was. Die vlekken heb ik alleen gehad toen hij kiesjes kreeg, en dan was het ook niet in zulke hoeveelheden, meer een paar ronde vlekjes. Maar wat je zegt: het lijkt al vrij snel vrij veel. Misschien toch even naar laten kijken.

mmm, ik beschouw jou wel als een weldenkend mens, Ssserpente... ;) (misschien reageer ik weer te heftig...)
pi_96500590
Haha, zal ik dat maar als compliment opvatten? :D

Als je er zelf minder een punt van maakt, is het ook makkelijker om het er met je schoonmoeder over te hebben. Ipv er een heel beladen gesprek van te maken, zeg je het dan gewoon even tussen neus en lippen door zodra jullie daar weer gaan eten. Iets in de trant van: "Geef 'm nu maar geen soepstengel hoor, laat 'm maar even wachten, anders wordt het net zon drama als vorige keer."

Maar da's vanaf hier makkelijk praten, dat weet ik ook wel. :*

We hebben ook echt een heerlijke vakantie gehad. We zijn op sprookjesachtige alpenweidjes geweest met bergwatervalletjes en kraakheldere riviertjes met forellen. Lente heeft gelukkig prima geslapen de hele week, maar was overdag echt niet te genieten. Men, wat heeft dat kind veel gehuild. Werkelijk alles was huilen. Als ze iets wilde, wees ze ernaar, riep: "Die!" en begon te bleren. Eten was huilen, zelf lopen was huilen, noem maar op.

Gek genoeg heeft ze zich in de auto op de heen- en terugreis zo goed gehouden! We reden er twaalf uur over en zijn tussendoor maar een keer of vier gestopt. Ze heeft denk ik alles bij elkaar een uurtje gemiept, maar heeft zich verder erg kranig gehouden in d'r autostoel. O+
pi_96500885
Das wel lekker, dat ze tenminste in de auto stil was. Ik word er altijd heel nerveus van als er in de auto gehuild wordt.

Ik wilde er ook geen beladen gesprek van maken, maar als ik het een keer zie, dan ga ik er wat van zeggen. Dat lijkt me idd het beste. (de reden dat hij niet at lag ook niet alleen maar aan die soepstengel. Hij had die dag naast wat hij normaal eet ook nog 2 bananen en een plak ontbijtkoek en ik weet niet hoeveel soepstengels op... Toen ik zei dat ik dat wel veel vond zij zei: jamaar hij at alles gewoon op, hoor maar dus niet zijn avondeten....)
  zondag 8 mei 2011 @ 13:03:56 #221
95408 Incantrix
pi_96502054
Pfff, mag ik even onbijgelezen en ongegeneerd alleen over Stef van me afschrijven? Goddamn, ik ben echt zeven doden gestorven vanochtend. Lief zou met Stef naar zijn ouders op bezoek gaan en ik had een vrijgezellenfeestje, dus hij was bezig Stef's tas in te pakken en wilde graag vlot weg.. Was ondertussen ook nog aan het ontbijten, liep even weg om nog iets te pakken en ik was nog bij Stef. Wat ik alleen niet wist is dat lief een mok koffie neer had gezet. Dus jullie voelen 'm al aankomen.. :'( Ik was in de keuken, zag Stef graaien en was net 4 stappen te ver weg om er nog op tijd bij te zijn :'( :'( Metéén onder de lauwe douche genomen, een half uur dik, het arme kind was helemaal aan het klappertanden en had blauwe knietjes van de kou, maar gelukkig is het -waarschijnlijk dankzij het goede koelen- wel gebleven bij eerstegraads brandwonden. Op zijn borst en onder zijn oksel zitten totaal 3 plekken waarvan de huid heeft losgelaten, op zijn kin, kaak, schouder en borst zitten rode plekken. Morgen moeten we terug naar het ziekenhuis om te laten kijken of er toch nog blaren zijn ontstaan (het kán zijn dat tweedegraads brandwonden zich pas later openbaren), maar op het eerste gezicht ziet het ernaar uit dat het netjes zal genezen en dat hij er geen littekens aan over zal houden.

Tot morgen moeten we hem het maximum aan paracetamol geven en morgen in het ziekenhuis krijgen we nadere instructies. Toen hij daar pijnstilling kreeg (paracetamol en ik geloof diclofenac) was duidelijk te merken dat het hem goed deed, vanaf dat moment was hij lekker aan het spelen en op het moment is hij gevloerd en ligt op bed. En wij zijn dus ook redelijk gevloerd nu, schuldgevoel troef en enorm bezorgd om ons kleine allesje. Snotverdikkeme, hoe vaak het ook overal al gezegd wordt, ik ga het nog een keer zeggen: PAS OP MET HETE DRANKEN EN KINDEREN! Echt, ik was er altijd zo bang voor dat ik bijna geen thee meer drink in zijn bijzijn en altijd de waterkoker leeggooi meteen na gebruik, en dan nóg gebeurt het récht onder je ogen. Ik ga morgen ook gelijk gewone setjes ondergoed kopen, het viel me vanochtend ZO tegen dat we zijn kleding niet gemakkelijk uit konden trekken meteen nadat het gebeurd was, rompers hebben voor mij even helemaal afgedaan.

[/dagboek]
3!
  zondag 8 mei 2011 @ 13:12:32 #222
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96502314
oooo Trix wat vreselijk!!!! :* ik kan me voorstellen dat je je doodgeschrokken bent; en ook dat je je schuldig voelt...
Ik ben daar ook zo ontzettend bang voor!!!
ik hoop van harte dat het met Stef goed gaat de komende dagen.. en hij er geen schade aan overhoudt..

arme trix en arm mannetje.. :*

en Ssserpente; ik heb laatst bij Evie ook zo;n vlek in bed gehad; was met het doorkomen van een kiesje... Komt misschien ook doordat Evie duimt en daardoor de boel gaat bloeden (als er een kies op springen staat) en dan dus idd veeeeel kwijl met bloed...
pi_96502412
:* inca

het klinkt alsof met goed handelen de schade beperkt is. ik kan me voorstellen dat je je doodgeschrokken bent!
pi_96502767
Oh Trix wat enorm schrikken zeg!! En wat zielig voor Stef zeg! Hopelijk valt het mee en heeft hij er geen blijvende plekken van!! :*
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2011 @ 13:27:01 #225
43556 miss_dynastie
pi_96502814
Trix wat een schrik :'(
Gelukkig hebben jullie gelijk goed gekoeld, da's zo belangrijk... sterkte :*
  zondag 8 mei 2011 @ 13:34:09 #226
95408 Incantrix
pi_96503096
Thnx allemaal :'( :* Een heel deel van de rode plekken zijn inderdaad nog weggetrokken door het koelen. In het ziekenhuis waren ze allemaal blij met hoe we gehandeld hadden, maar toch voel ik me er klote over. Eigenlijk wilde ik hem eerst zijn kleren uitdoen en dán mee naar de douche sleuren, maar hij had een romper aan dus ik heb het amper geprobeerd. Daardoor heeft hij zéker een halve minuut lang in zijn gloeiende kleding gezeten en dat voelt zó rot.. Maar we zijn toch ook blij, het had zóveel slechter kunnen zijn. Eerst werd er gezegd dat er beoordeeld moest worden of hij naar het brandwondencentrum moest of niet, daar zijn we erg van geschrokken. Gelukkig viel het mee, maar je moet er toch niet aan denken?
3!
  zondag 8 mei 2011 @ 13:57:56 #227
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96503918
Trix, zoals gezegd, wat een schrik. Kan me je gevoel goed voorstellen. :*

Ssserpente, zou het misschien kunnen dat Lente in haar slaap op haar lip of tong bijt oid? Dat dat wat bloed geeft?
  zondag 8 mei 2011 @ 14:02:50 #228
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96504071
mijn dreumesje is ziek... en ik moet zo werken. Geen leuke moederdag zo. Evie heeft al 2 keer overgegeven... heeft ze nog nooit eerder gedaan. Verder weinig eetlust natuurlijk.
Staat ook een kiesje op doorkomen.
arm meisje..
  zondag 8 mei 2011 @ 14:25:09 #229
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_96504808
Incantrix wat een ochtendje hebben jullie achter de rug. Ik hoop dat het zo blijft en niet erger word en nu maar even lekker bijkomen en knuffelen met jullie allesje...
pi_96505846
He bah Incantrix...wat zit een ongeluk dan toch in een klein hoekje he...
Goed om te beseffen dat je dus op zo'n moment WEL handelt!
Arm kereltje, hoe is het nu met hem?

Vicks, wat K...van je nacht met Tess! Dat is niet de bedoeling...het leek zo goed...ik hoop dat even doorpakken helpt!
  zondag 8 mei 2011 @ 15:14:47 #231
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_96506091
Och incantrix, wat zul je zijn geschrokken zeg! Phoe, heftig. En wat heb je goed gehandeld, heb je de romper opengeknipt uiteindelijk? Hopelijk gaat het helemaal goed komen met Stef! :*

Evie ook al ziekig, sneu he. Ik vind tanden doorkomen echt zo naar.

En dan die arme Lente, zo ziek op vakantie. Ik moet eerlijk zeggen dat me dat best wel vermoeiend lijkt als je de hele dag een huilend kindje om je heen hebt. Ze kunnen er zelf niets aan doen.

Noortje is ook ziek geweest en ook heel zielig, en dan de hele dag 'klagen' oh ik kan daar af en toe gewoon een beetje sjacho van worden. Erg he.
  zondag 8 mei 2011 @ 15:15:41 #232
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_96506121
Jeetje Incantrix, wat een schrik!
Voel je absoluut niet schuldig dat je de kleding niet meteen verwijderde, het advies is in principe dat je de kleding niet uit doet. Een uitzondering hierop is de luier, omdat deze zich volzuigt met de hete vloeistof en daardoor lang blijft branden.
Fijn dat alles lijkt mee te vallen. :*
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_96506135
Nou dat Becky, ik vind het ook knap Ssserpente, want constant een huilend en dreinend kind om je heen,....poeh daar ben ik heel snel flauw van!
Fijn dat jullie het toch gezellig hebben weten te houden!
Vreemd ja, die vlekken in het lakentje, kun je in haar mondje kijken of er daar wat loos is?
  zondag 8 mei 2011 @ 16:50:28 #234
100412 mefke79
komt goed!
pi_96508538
Trix, dat is kut en schrikken! Maar wat GWS zegt, je mag juist de kleren niet uit doen, alleen de luier.Dus voel je daar absoluut niet schuldig over. En ik weet, helaas uit ervaring, dat het koelen via de kleding eigenlijk heel fijn voelt, want het is en de koeling van het water en de koeling van iets nat direct op de plek. Dat ie flink opknapt van de pcm is een goed teken he! Echt diepe brandwonden voel je niet, dus het is eigenlijk maar goed dat ie pijn heeft.

Ssserpente, het enige dat ik kan bedenken is inderdaad kiesjes/tanden die dit veroorzaken of bloedneuzen. En het kan natuurlijk best dat die alleen 's nachts voorkomen, bijvoorbeeld omdat ze hardnekkig door haar neus probeert te ademen, maar dat niet lukt door een verstopte neus. Wel jammer dat ze ziekjes was op vakantie.

Ons manneke heeft vrijdag de show gestolen op de bruiloft van mijn zusje. Hij was ook echt te schattig met overhemd enzo. Omdat we verder geen oppas hadden is hij bij mijn schoonmoeder gebleven en dat vind ik eigenlijk maar niets. Ze krijgt dan, op eigen verzoek, een handleiding van anderhalf A4 en krijgt het nog voor elkaar om dingen niet te doen. Zo merkte ze terloops op dat het niet gelukt was de puf te geven. Terwijl ze dus zelf rookt en Driekus zijn puf in haar huis heel hard nodig heeft. En ze laat em op de galerij spelen terwijl haar huis naast de -open- brandtrap zit.

Aoraki, ik kan je frustratie mbt tot eten echt heel goed voorstellen, ik zou er ook absoluut niet blij mee zijn. Gelukkig past mijn schoonmoeder niet structureel op, ik zou daar echt niet tegen kunnen.
pi_96513735
Oh Inca, wat een schrik zeg!! Jeetje, ik heb er kippevel van!! Dikke kus voor jullie allebei!

Tess is vanmiddag zonder problemen gaan slapen vanmiddag en heeft bijna 2 uur geslapen!!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96515005
Och Inca, dat is schrikken zeg!
Wat supergoed gehandeld heb je!
  zondag 8 mei 2011 @ 19:42:15 #237
95408 Incantrix
pi_96515038
Thnx allemaal, jullie zijn heel erg lief O+ :* Ik wist niet van het advies de kleding niet uit te doen, ik dacht juist aan die laagjes kleding waarin gloeiend hete koffie gezogen zat, die aan zijn huid bleef plakken tot we bij de douche waren. We hebben hem een tijdje gekoeld met kleding aan, daarna hebben we alles uitgetrokken zodat we beter konden zien waar er gekoeld moest worden.

En werkelijk, ik heb zó vaak gedacht dat dit Stef altijd bespaard zou blijven omdat ik altijd érg alert ben op de combi van hete thee/koffie en kinderen.. :') Nouja, het gaat goed met Stef, vanmiddag en vanavond was niet echt aan hem te merken dat er vanmorgen zoiets heftigs aan de hand was, hij wilde in de zandbak, stuitert het huis door, loopt te rennen en te springen. Zelfs toen de PCM uitgewerkt moest zijn was hij gewoon nog helemaal gezellig, volgens mij is het best een bikkeltje.. Of misschien werkt diclofenac langer door als PCM, dat weet ik dan weer niet. Nouja, morgen horen we wel verder. Ik ga zo nog even een lijstje met vragen voor het ziekenhuis maken, wil niets vergeten.
3!
pi_96516506
Inca, wat heftig. Maar jullie hebben super gehandeld. Ik had het erover met mn mans, mijn broer heeft toen hijzo jong was een pot thee over zich heen gekregen. Op de klassieke manier, tafelkleed trekken. Iedereen zat erbij, soms voorkom je het gewoon niet. Hij had derde graads verbrandingen,nog steeds een litteken bij zijn oksel.
Hopen dat de brandwonden bij Stef meevallen.
een kus voor jullie heftige dag.
pi_96516863
Incantrix wat heftig! Maar goed dat jullie zo snel gehandeld hebben en dat het mede door het goede koelen allemaal mee lijkt te vallen, maar wat zullen jullie geschrokken zijn zeg :*. Hopelijk heeft Stef er niet al teveel last van en geneest het mooi!
Fake it till you make it...
pi_96517303
Trix, wat een schrik. Je hebt super goed gehandeld, echt waar! Wat moet het erg zijn als je het ziet aankomen maar er net niet op tijd bij kan zijn. Heel veel sterkte. En wat is je mannetje stoer.

Ik heb op een infoavond van de brandwondenstichting ook gehoord dat je het beste de luier uit kan doen, maarja, als je dat snel wilt doen, zit die stomme romper wel mooi in de weg. Voordat je bij de romper bent moet ook nog de broek uit en als je pech hebt ook nog schoenen. Ik word er naar van als ik er aan denk.

Mef, wat leuk dat driekus het zo goed heeft gedaan! Wat gek dat je schoonmoeder geen puf kon geven. Als ze zo onzeker is om op te passen, kan ze dan niet een keertje proefdraaien met jullie erbij maar zonder dat je ingrijpt? Niet om haar te controleren, maar meer dat ze zich zekerder voelt. (maarja, wie ben ik om advies te geven over schoonmoeders ;))
pi_96519417
Oh Incantrix wat moeten jullie enorm zijn geschrokken! :o Je arme jongetje :'(
Wat goed dat jullie meteen zijn gaan handelen met het koelen. Voel jezelf nou echt niet schuldig dat je heel even hebt staan twijfelen wat eerst te doen, dat is echt menselijk.
Gelukkig dat hij er zelf nog best vrolijk onder lijkt, hopelijk slaapt hij ook goed vannacht.
Dikke kus voor de schrik :*
pi_96519520
*O* vanavond zonder problemen gaan slapen *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 8 mei 2011 @ 20:52:27 #243
100412 mefke79
komt goed!
pi_96519536
Aoraki, geloof me, ik heb de moed opgegeven mbt deze schoonmoeder. Ze is overdreven voorzichtig op momenten dat ik denk waarom? ( oe kijk uit hij valt...op hoogpolig wit tapijt) en ziet geen gevaar bij situaties waarvan ik denk oei (de open brandtrap, laten rennen op een galerij terwijl het jochie geen balkons/galerijs gewend is). En ze kan wel puffen, maar ja 'hij protesteerde'. Ja, hij is 1,5 tuurlijk protesteert ie. Dat kan je toch wel aan?!
Morgen lekker alles in de was, alles stinkt naar de rook....
  zondag 8 mei 2011 @ 20:53:04 #244
100412 mefke79
komt goed!
pi_96519579
Vicky, yes!!!
  zondag 8 mei 2011 @ 21:03:47 #245
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96520404
Inca :* dat moet ff schrikken zijn geweest.... Alexa heeft een keer lauwe koffie half over haar heen gehad zo. En wij zijn sindsdien hier ook erg happig op hete dranken, maar soms ook niet als ik eerlijk ben :@. Een gewaarschuwd mens telt voor twee let er nu extra extra op...

Vicky, hoppa!!! Eens kijken hoe de nacht gaat!

Mef, heerlijk dat het vrijdag zo leuk was. Op je schoonmoeder na dan... Sjonges... Wat kunnen mensen toch raar doen :?
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 8 mei 2011 @ 21:08:31 #246
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96520698
Inca :* wat een schrik moet dat geweest zijn. Maar fijn dat jullie toch bevestiging hebben gekregen dat jullie goed gehandeld hebben.
Ik ben hier ook altijd aan het stressen als er iets van warme drank gedronken wordt. Nu kan Thomas sowieso niet aan onze keukentafel (hoogte van een aanrecht) en in zijn Ikea-stoel komt hij ook te ver van de tafel, maar als we ergens zijn, dan ben ik echt een panikeur, merk ik. Zit ik constant van andere mensen hun tassen achteruit te schuiven, hun borden te verplaatsen, ... (enkel als ze Thomas op de schoot hebben, natuurlijk ;) ). Waarom kan niet iedereen zoals ik water of frisdrank drinken bij hun stuk taart? ;)
pi_96520832
dat doe ik ook hoor Leonieke.
Als er visite komt verzoek ik ze altijd hun drinken zoveel mogelijk op de hoge computerkast te zetten en als zij het niet doen, doe ik het zelf :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96521656
Ow, Trix, wat moeten jullie geschrokken zijn, zeg. Ik kan alleen maar herhalen wat al is gezegd. Je hebt prima gehandeld, echt! En hoe voorzichtig je ook bent, je kunt nooit alles voorkomen. Dat heeft niets met schuld te maken, maar alles met domme pech. Ik hoop dat Stef zo tierig blijft als ie vanmiddag was! :*

Grappig om te lezen dat jullie ook visite krijgen die hun hete dranken gedachteloos op tafel zet. Mensen (zonder kinderen) hebben het vaak echt niet door. De vriend van m'n moeder zet, ook na honderd keer vragen, nog steeds z'n kokend hete thee op tafel. Ik neem het 'm niet kwalijk, want voordat Lente er was zaten zulke dingen ook niet in mijn systeem, maar het is wel erg vermoeiend om er de hele tijd op te moeten letten en vrij genant om het keer op keer te moeten vragen.Maar dat laatste komt vooral omdat het nogal een formele man is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 08-05-2011 21:41:37 ]
  Moderator zondag 8 mei 2011 @ 21:28:20 #249
5428 crew  miss_sly
pi_96522135
trix, wat een narigheid. Wat zullen jullie geschrokken zijn en je rot voelen, ook al is dat onnodig. Wat fijn dat jullie goed handelden. Ik hoop dat Stef er geen littekens aan overhoudt en er niet al te veel last van zal krijgen :*

En een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik had deze week namelijk een soortgelijk ongelukje, alleen ik stond er wel dichtbij en kon het kopje een tik geven waardoor het de andere kant op viel. Senna kon namelijk ook nooit bij de tafel of de placemet op de tafel....dus wel!

Ssserpente, fijn dat je er weer bent en dat de vakantie goed was, ondanks dat Lente zich niet fijn voelde. Vermoeiend he, zo'n zielig en huilend meisje. Is ze nu helemaal opgeknapt?
  zondag 8 mei 2011 @ 21:29:00 #250
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96522188
Ah, dan ben ik de enige niet :D
Ik zie het andere mensen namelijk veel minder doen.

En idd, ik kan het hen niet kwalijk nemen, want ik lette er vroeger veel minder op. Alhoewel, om eerlijk te zijn, neem ik eigenlijk nooit andere kinderen op mijn schoot als ik aan het eten/drinken ben.
  zondag 8 mei 2011 @ 21:49:50 #251
100412 mefke79
komt goed!
pi_96523757
pfff, ik heb echt respect voor mensen die avond in, avond uit een dreumes hebben die niet wil slapen. Die van mij heeft net een half uur tegen me liggen kletsen. En stiekem was het nog best gezellig, maar ja, hij moest natuurlijk wel slapen. Hij ligt nu weer in het eigen bed, met een fles yoghurt en paracetamol (tandjespijn..).
  zondag 8 mei 2011 @ 21:49:58 #252
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96523765
Oei Trix, ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Gelukkig is het (relatief) goed afgelopen.

Schoonmoederperikelen, breek me de bek niet open! Nouja, zo erg is die van mij niet. Maar soms *mompelt iets met bloed en nagels enzo*

Eindelijk tijd gehad om mijn filmpje te uploaden: Thomas zegt opperdepop! (sort of...)
  zondag 8 mei 2011 @ 21:55:06 #253
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96524111
Weet je waar ik het moeilijk mee heb? Als ik zeg dat hij niets meer krijgt, dat ze dan toch nog vlug een pakje koeken openen en hem een koek geven. "Zie je wel dat hij nog honger heeft!" Nee, echt niet, da's goesting. Als ik elke keer dat ik goesting heb in eten mijn lichaam volprop, word ik een ton. Thomas zou gewoon blijven eten tegenwoordig. Behalve dan natuurlijk dat hij 's avonds maar 100cc melk meer drinkt :{w
pi_96524112
Miss, ik merk ook dat ik er op moet letten dat Lente groeit. :') Ik denk nog steeds wel eens dat ik iets op tafel buiten haar handbereik zet terwijl ze al lang en breed bij kan.

Ze hoest en snottert nog wel flink, maar is een stuk vrolijker dan op vakantie gelukkig. Het lijkt haar ook echt goed te doen dat ze weer in d'r eigen omgeving is. O+ Toch vraag ik me af of ze echt last had van de vreemde omgeving, want ze sliep daar prima.

We moesten ook de hele dag zorgen dat ze d'r schoenen niet in het vizier kreeg, want zodra ze ze zag moesten ze aan. En zonder hulp van ons uiteraard. En natuurlijk lukte dat niet (All Stars) dus was het binnen twee seconde brullen. Ook tijdens korte autoritjes stond ze er zodra we stil stonden op om even achter het stuur te mogen. Ze vindt auto's helemaal de bom, dus ze mag wel eens in een stilstaande auto 'rijden'. Dan draaien we het sleuteltje half om zodat alle knopjes het doen (starten kan alleen als je de koppeling in trapt) en mag ze d'r gang gaan. Dan moet de gordel om, het raampje open en dicht, moet er gezwaaid en 'dag dag' gezegd worden en 'rijdt' ze weg met de radio keihard aan, de ruitenwisser, noem maar op. :D

Maar goed, na elk kort autoritje was het dus drama zodra we stil stonden, want dan wilde ze rijden.

Gelukkig is ze nu weer een stuk relaxter.
pi_96524176
Wat is goesting, Leo?
  zondag 8 mei 2011 @ 21:56:37 #256
61183 leonieke
Dan toch?
  zondag 8 mei 2011 @ 21:58:30 #257
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96524361
Of zo: "ik heb hem fruitpap gemaakt, hoor. Hij is nog te klein om stukjes fruit te eten."

Hmz, hij eet toch echt al een paar maand stukjes banaan, appel, mango, kiwi, druiven, aardbeien, meloen, ... :Y (trots als ik ben, heb ik dat namelijk al een paar keer verteld ;) )
En dan geef ik hem een stuk druif en valt hun mond open dat hij al zo een druif kan eten :') _O-
pi_96524592
Geeft niks, Leo, ik was gewoon nieuwsgierig.

Geven jullie de druiven heel? Ik ben zo bang dat ze dan bij Lente in haar keel schieten.
pi_96524854
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:01 schreef Ssserpente het volgende:

Geven jullie de druiven heel? Ik ben zo bang dat ze dan bij Lente in haar keel schieten.
meestal geef ik ze in 2-en gesneden, amar soms ook heel en dat gaat goed.

O+ net mij mijn stoertje gekeken en ze ligt nog keurig netjes in d'r bed O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96524884
Wat fijn, Vick!
  zondag 8 mei 2011 @ 22:06:23 #261
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96524907
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:01 schreef Ssserpente het volgende:

Nee, in stukjes (maar dus niet geplet).
Gisteren zat hij bij opa op de schoot en beet ik telkens een stuk van een druif om hem dat dan te geven (er zaten ook pitten in, dus die pitten at ik zelf op). Een hele druif zou ik hem ook niet durven geven. Ik heb me namelijk onlangs ook nog verslikt in een druif :')

Wat goed Vicky. Hopelijk hebben jullie een rustige nacht :)

Ik vrees hier trouwens het ergste.

Thomas' dag vandaag:
7.30u: wakker en spelen (mama sliep uit ;) )
9.45u: in bed
13.15u: Thomas wakker gemaakt
15.20u: in bed
18u: Thomas wakker gemaakt
20.25u: in bed

Ofwel had hij veel schade in te halen ofwel zien we hem morgen veel te vroeg terug :D
  zondag 8 mei 2011 @ 22:07:47 #262
100412 mefke79
komt goed!
pi_96524999
druif gaat hier meestal in zijn geheel, maar dan bijt ie em vanuit z'n handje zelf doormidden. Appels gaan ook niet meer altijd in stukjes, hij jat ze zelf van de schaal en begint te kluiven.
Het lijkt erop dat wij hier eindelijk ondertanden er bij krijgen. Hij heeft al maaaaanden twee ondertanden, nu is het 2 en een beetje en volgens mij komt er nog eentje aan.
pi_96525080
Appels werden hier ook gejat maar elke keer een hapje uit een appel vond ik vervelend worden, dus appels liggen in de fruitschaal buiten reikwijdte.
Meestal schil ik ze en snijdt ze in partjes. Tess is gek op appels en aardbeien
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 8 mei 2011 @ 22:09:40 #264
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96525121
Aardbeien is hier nog niet helemaal zijn ding.

Banaan is zijn favoriet. Hij zou de hele dag door bananen eten, denk ik :@ (maar hij krijgt er dus maar 1 per dag en zelfs dat vind ik eigenlijk al niet zo super)
  zondag 8 mei 2011 @ 22:11:11 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_96525238
manaan (banaan), aadbei, duif...het maakt niet veel uit, hij lust het allemaal. En dat appels jatten is iets van de laatste dagen, dus ik ga ze ook maar buiten bereik leggen. Van de andere kant kan ik er niet mee zitten dat ie fruit eet zolang ie zijn gewone eten ook goed blijft doen. En dat doet ie.
pi_96525257
bananen zijn hier uit.
Als ik een bak aardbeien neer zet en ik draai me om dan zijn ze op :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96525299
Lente eet nauwelijks fruit. Ik bied het twee keer per dag aan, maar het boeit 'r weinig. Vaak neemt ze een hapje en weigert het vervolgens pertinent. Ze houdt meer van hartig dan van zoet; zelfs de aardbeien van vanmiddag wilde ze niet. Een banaantje gaat er wel in trouwens, maar da's geen volwaardig fruit.

Ik ga maar proberen om weer aan tafel fruit te eten, mss helpt dat.
pi_96525370
Je brengt me op een idee, Vick! Ik ga eens proberen of het werkt om een bakje fruit nonchalant neer te zetten.
pi_96525427
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:12 schreef Ssserpente het volgende:
Je brengt me op een idee, Vick! Ik ga eens proberen of het werkt om een bakje fruit nonchalant neer te zetten.
of er een spelletje van maken.. elke keer als zij een stukje fruit wil pakken zeg je: niet pikken hoor, dat is van mij. Werkt hier als een tierelier :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 8 mei 2011 @ 22:14:33 #270
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96525500
Thomas eet rond 16u meestal 2 stukken fruit :Y Maar dan zit hij effectief in zijn eetstoel en krijgt hij het in een schaaltje aangeboden. Zo, tijdens het spelen ofzo, heeft hij nog nooit iets gegeten (dus ook geen koek of wat dan ook).
Tot nu toe is het eigenlijk zo de gewoonte dat hij altijd aan tafel zit om te eten (en zelf zit ik dan een potje yoghurt te eten in de zetel terwijl hij voor mij speelt :') )
pi_96525544
Haha, ook een goeie! Ik vrees alleen wel dat ze dan d'r hele mond volpropt om het er vervolgens als een laadklep weer uit te kiepen. Daar heeft ze sowieso een handje van, vooral met mandarijnen.
pi_96525574
Tess zit hier eigenlijk alleen met avondeten in d e kinderstoel. Boterham 's ochtends en 's middags eet ze op een klein stoeltje aan de kleine tafel. Fruit krijgt ze in een bakje aan de kleine tafel :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96525603
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:15 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, ook een goeie! Ik vrees alleen wel dat ze dan d'r hele mond volpropt om het er vervolgens als een laadklep weer uit te kiepen. Daar heeft ze sowieso een handje van, vooral met mandarijnen.
beginnen met een paar stukjes zodat ze de kans niet krijgt haar mond vol te proppen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96525663
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:14 schreef leonieke het volgende:
Thomas eet rond 16u meestal 2 stukken fruit :Y Maar dan zit hij effectief in zijn eetstoel en krijgt hij het in een schaaltje aangeboden. Zo, tijdens het spelen ofzo, heeft hij nog nooit iets gegeten (dus ook geen koek of wat dan ook).
Tot nu toe is het eigenlijk zo de gewoonte dat hij altijd aan tafel zit om te eten (en zelf zit ik dan een potje yoghurt te eten in de zetel terwijl hij voor mij speelt :') )
Ontbijt, lunch en avondeten doen we hier altijd aan tafel, maar het fruitmoment aan tafel is er eigenlijk een beetje bij ingeschoten. Komt geloof ik omdat ik op een gegeven moment het idee had dat ik de hele dag met het kind aan tafel zat.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:17:02 #275
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96525672
Oh, maar dat zou bij mij onder dezelfde noemer vallen, Vicky (niet dat Thomas al een klein stoeltje ofzo heeft). Ik bedoel eerder dat Thomas niet eet terwijl hij rondloopt ofzo.
pi_96525697
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:16 schreef Vicky het volgende:

[..]

beginnen met een paar stukjes zodat ze de kans niet krijgt haar mond vol te proppen?
De pest is dat ze het gewoon niet doorslikt. :')
pi_96525718
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:17 schreef leonieke het volgende:
Oh, maar dat zou bij mij onder dezelfde noemer vallen, Vicky (niet dat Thomas al een klein stoeltje ofzo heeft). Ik bedoel eerder dat Thomas niet eet terwijl hij rondloopt ofzo.
Ah oke.. dat doet Tess wel :D Die eet meestal beter als ze loopt dan als ze zit _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96525733
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:17 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

De pest is dat ze het gewoon niet doorslikt. :')
hmm tja uhh lastig dan.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 8 mei 2011 @ 22:18:10 #279
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96525746
Jemig Incantrix, wat een schrik :'(
Gelukkig valt het nog mee maar ik kan me goed voorstellen dat dit er flink inhakt bij je. Een ongeluk zit in een klein hoekje helaas, sommige dingen kunnen gewoon niet voorkomen worden, hoe goed je je best ook doet. Dont be too hard on yourself :*

Toby heeft van de week ook een flinke smak gemaakt. Ik stond te douchen (net als altijd met de badkamerdeur wijd open) en de jongens waren in onze slaapkamer aan het spelen.. Net op het moment dat ik mijn hoofd vol shampoo heb hoor ik een harde boem!! gevolgd door gebrul uit onze slaapkamer komen. Bleken de jongens van ons bed te zijn gevallen tijdens het stoeien. Huhhh, Toby kan toch helemaal niet op ons bed klimmen?? Wel dus als grote broer hem er op hijst }:|
Nou ja, gelukkig niks aan de hand verder, ik heb er alleen weer flink wat grijze haren bij :')

Ssserpente, weet je zeker dat het kwijl is en geen snotterige bloedneus?
  zondag 8 mei 2011 @ 22:18:41 #280
100412 mefke79
komt goed!
pi_96525798
Driekus lijkt op mij: liever zuur dan zoet en lever koud dan warm. Van de week heeft ie zo ook nog rauwe champignons staan eten, courgette die nog niet gekookt was en je maakt em helemaal blij met mango/sinaasappelsap uit de blender. Of gewone yoghurt zonder iets er bij. Zodra je het zoet gaat maken, haakt ie af.
Hij jatte vanochtend letterlijk de kaas van mijn brood. Hup broodje open, kaas eraf, broodje weer dicht.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:19:30 #281
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96525851
Ik moet bekennen dat we eigenlijk de gewoontes overnemen van bij de onthaalmoeder. Zo gaat het daar ook en gaat het vlot.
Maar ik ben me er wel van bewust dat de kans bestaat dat het niet lang meer duurt voor hij al spelend zit te eten :)

Ik vind het gewoon fijn dat hij zijn vast stramien heeft. Al kan hij nu niet meer in zijn stoel zitten zonder dat hij iets te eten krijgt. Da's ook iets :D
  zondag 8 mei 2011 @ 22:19:31 #282
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96525853
Driekus _O-
pi_96525901
God, Kers, wat een ellende. Ik zie je al druipend met shampoo in je oog de slaapkamer in rennen.

Snot kan idd ook. Ik vind het dan alleen gek dat ze overdag nooit bloed in d'r snot heeft zitten.
Het wordt steeds smakelijker. :Y)
pi_96525926
hoeveel kiezen/tanden moet ze nog?
Tess heeft ook wel eens wat roder kwijl in d'r bed liggen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 8 mei 2011 @ 22:21:25 #285
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96525965
Schitterende actie van Driekus :D

Zoet is ook minder aan Thomas besteed. Bij de onthaalmoeder neemt hij af en toe de boterham van de meisjes af. Maar die eten enkel boterhammen met confituur. En hij lijkt het maar niet te onthouden :+ Wel schitterend om de teleurstelling op zijn gezicht te zien _O-
pi_96526059
Geen idee. Ze bijt m'n fikken eraf zodra ik probeer te kijken. Ze heeft nu al d'r tanden, inclusief hoektanden geloof ik, en daarachter nog vier kiezen. Maar bloed daarvan lijkt mij ook het meest voor de hand liggend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 08-05-2011 22:32:43 ]
pi_96526128
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:22 schreef Ssserpente het volgende:
Geen idee. Ze bijt m'n fikken eraf zodra ik probeer te kijken. Ze heeft nu al d'r tanden, inclusief hoektanden geloof ik, en daarachter nog vier kiezen. Maar bloed daarvan lijkt mij ook het meest voor de hand liggen.
tess moet nog 4 kiezen en dat zijn volgens mij de venijnigste. Ze klaagt ook steeds over auw mond auw mond. En at fikken afbijten ken ik maar al te goed }:|
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 8 mei 2011 @ 22:25:30 #288
190853 RockabeIIa
pi_96526232
Ik heb ook wel eens zulke lakentjes hier, Ssserpente. En volgens mij komt het ook van de tandjes.

Flip is naast een bijter ook een zandhapper. Ik was gisteren met ze naar het strand in Zandvoort en net als zijn broer wist hij van gekkigheid niet wat ie met zulke bergen zand aan moest dus hij nam maar een hele grote hap :D
(en vervolgens kwam zijn lunch en ontbijt eruit :P )
  zondag 8 mei 2011 @ 22:28:39 #289
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96526463
Dat schuurt natuurlijk wel lekker, Rocka ;)

Hoe gaan jullie trouwens om met planten en aarde? Thomas heeft er nu niets beters op gevonden om de aarde uit de bloempotten op te eten :') En elke keer als hij eventjes alleen is, zit hij aan die bloempotten (ik ga eventjes naar toilet en hoppa, Thomas zit met aarde in zijn mond, even naar de wasmachine: yummie, aarde :o ).
Zal wel een faaaasseee zijn zeker? ;)
  zondag 8 mei 2011 @ 22:42:28 #290
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96527410
Leonieke kun je er geen doorzichtige magnetronfolie over spannen tot de lol er vanaf is en hij er niet meer naar omkijkt? Zo hebben we het bij onze katten eens gedaan :D

En Incantrix wat een schrik :o Ik zat hier gewoon achter mijn scherm mee te huiveren... Hopelijk valt het morgen mee en blijft het bij 1e graads zodat hij er geen littekens aan over houdt :*
  zondag 8 mei 2011 @ 22:43:36 #291
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96527484
Zand? Aarde??
Rare voorkeuren hebben die jochies van jullie!

Gewoon consequent blijven corrigeren Leonieke. En alternatieven bieden. Bah, aarde is vies, dat is niet om te eten. Hier heb je een willekeurig eetbaar ding, dat is wel lekker. Blijven benadrukken dat aarde vies is en bah. Is het natuurlijk ook, en zo heb je meer kans dat hetgeen er in de potten zit ook blijft groeien. En dat Thomas niet ziek wordt van al die ranzigheid.
Worden trouwens flink ranzige poepluiers als hij aarde gegeten heeft, of niet?
  zondag 8 mei 2011 @ 22:46:35 #292
190853 RockabeIIa
pi_96527692
Kersjes, ik denk niet dat de mijne nog eens een poginkje waagt ;)
pi_96535009
ssserpente, je inbox is vol :P
  maandag 9 mei 2011 @ 09:11:18 #294
48000 Vlinder
Vlinder
pi_96535825
Goeiemorgen. Rienk heeft gister bij zn pake en beppe geen seconde stil gezeten (leuk joh een grote boerderij met een nog grotere tuin zonder hek of afzetting en wel een drukke weg en een mega sloot :{ ) Dus J en ik zijn de hele middag bezig geweest met Rienk vangen.
Een tuigje leek me ineens niet meer zo'n gek idee. Kind aan het spit met 20 meter touw en het zal hem nog te weinig zijn :X

Maar hij heeft een prachtmiddag gehad en wij hebben aan onze conditie gewerkt :+

Dikke knuffel voor Incantrix :*
pi_96536140
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:20 schreef Ssserpente het volgende:
God, Kers, wat een ellende. Ik zie je al druipend met shampoo in je oog de slaapkamer in rennen.

Snot kan idd ook. Ik vind het dan alleen gek dat ze overdag nooit bloed in d'r snot heeft zitten.
Het wordt steeds smakelijker. :Y)
is het geen hooikoorts? ik heb zelf bij een hooikoortsaanval waar ik niks aan doe heel snel bloedinkjes in mijn neus, combineer dat met een loopneus en je krijgt ook zo'n effect. ik zou het gewoon ff overleggen met de huisarts. daar is die voor ;)
  maandag 9 mei 2011 @ 10:24:03 #296
100412 mefke79
komt goed!
pi_96537460
Morge!
Mijn dreumes heeft na de fles met yoghurt en pcm prima geslapen en stond vanochtend zingend op om half zeven. Snap er de ballen van, maar goed. Mijn man had em op het kdv afgezet en daar is ie meteen met zijn vriendinnetje gaan dansen, dus dat komt vast goed vandaag.
pi_96538460
Ik geloof niet dat het hooikoorts is, Simmu. Daar zie ik namelijk verder geen symptomen van. En ik vind het niet zorgelijk genoeg om er speciaal voor naar de dokter te gaan. Als ik er weer eens ben, zal ik het eens vragen. :)

Vlindur, wij hebben nog een tuigje liggen waar we niets mee doen. Na overleg met Nils wil ik 'm wel opsturen? Hij is niet roze deze keer. :P

Mef, wat goed! :z En wat schattig dat ie met zn vriendinnetje is gaan dansen. O+

Ik heb zo moeten lachen om Lente. Ze zegt de laatste tijd tegen alles 'Dag dag!'. Tegen het schaap dat ze in de kast verstopt, tegen een tekening op het magneetbord die ze uitwist. En gisteren ook tegen Nils die z'n boxershort aantrok. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 09-05-2011 11:06:07 ]
  maandag 9 mei 2011 @ 11:12:00 #298
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  maandag 9 mei 2011 @ 11:14:42 #299
48000 Vlinder
Vlinder
pi_96538880
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:59 schreef Ssserpente het volgende:

Vlindur, wij hebben nog een tuigje liggen waar we niets mee doen. Na overleg met Nils wil ik 'm wel opsturen? Hij is niet roze deze keer. :P
_O- _O-

Superlief van je! Maar nee bedankt. Het is een nadeel dat Rienk al zo hard gaat voor zn leeftijd. Want luisteren zit nog niet in zn systeem ;)
We letten heel goed op hem en mocht ie in de sloot kukelen dat zijn J of ik binnen grijpbereik en schone kleren heb ik altijd wel bij. En ik weet zeker dat meneer het tuigje niet gaat waarderen :N
Hij heeft altijd een hekel gehad aan de box, dus ik heb een vermoeden hoe het zal gaan als hij vast zit met dat tuigje :')

En de weg is gelukkig aan de andere kant van het huis, daar komt hij helemaal niet.
Mijn ouders hebben ook een groot stuk met water, maar mijn vader gaat hekjes plaatsten *O*

J en al zijn broers en zus zijn zonder omheining opgegroeid. Een levensgevaarlijk idee vind ik. Maar met hun is er gelukkig nooit wat gebeurd. Alleen 1 broer is de sloot in gevallen omdat hij te ver het water in keek. Maar toen was hij al ouder en kon hij al zwemmen.
  maandag 9 mei 2011 @ 11:32:10 #300
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96539448
Stiemie, is het eten 's avonds nog zo'n drama? Of eet ze gewoon niet?
Want als ze 2x2 boterhammen eet en wat fruit overdag (en ze is gezellig 's avonds) dan zou ik het gewoon laten voor wat het was...
Harry krijgt 's morgens pap, 's middags een boterham (die hij niet of nauwelijks eet) en 's avonds warm (wat hij redelijk eet). Als we geluk hebben, eet hij nog een paar hapjes fruit (lees: hij knaagt wat aan een appel of mandarijn) en verder niks.

Ik maak van zijn boterham (en warme maaltijd) stukjes die ik op een bord leg. Daar mag hij zelf wat van kiezen. Ik maak er geen drama van als hij bijv alleen het vlees opeet en de rest laat liggen. Ik beloon hem door te zeggen dat ik het fijn vind dat hij netjes eet of dat ik het gezellig vind of ik zeg iets van 'lekker hè', als hij het niet op de grond gooit. Hij mag het op tafel terug leggen of op zijn bord of aan mij geven. De ene dag eet hij heel veel, de andere dag bijna niks.
Maar in elk geval blijft het gezellig aan tafel nu...
  maandag 9 mei 2011 @ 11:37:11 #301
48000 Vlinder
Vlinder
pi_96539591
Rienk krijgt 's ochtends een dikke papfles die helemaal leeg gaat
smiddags brood, waar hij amper van eet
tussendoor fruit
avond groot potje en een toetje wat ook helemaal op gaat.

Brood is alleen nog steeds drama :X
Maar ik push nergens. Wil hij niet dan wil hij niet. Prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')