quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:32 schreef Vlindur het volgende:
Gets Chan wat sneu voor TimoHet doet ook zo zeer als de billen helemaal open zijn
Heb je gevraagd of hij lang in de poep heeft gelopen?
Ik schaam me dood, maar Rienk heeft het dus ook door onze schuld![]()
We waren zondag de MotoGP aan het kijken en een kwartier voor het einde zien we Rienk poepen, dus we zouden hem na afloop wel even verschonen. Maar toen het afgelopen was zijn we in de tuin bezig gegaan en Rienk heeft nooit gepiept, pas 2.5 uur later toen ik eten ging maken en hij in huis dicht bij me stond rook ik hem. Hij heeft nu op 4 plekken uitslag en was echt heel zielig. Nu inmiddels is het weer prima. Maar ik durf het nu past te vertellen![]()
Verder is hij niet meer ziek. Géén idee wat er aan de hand was, maar het is nu weer over.
Hebben jullie dat ook dat jullie kinderen zovaak een dagje ziek zijn? Vorige maand had hij het ook al?
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:38 schreef Ticootje het volgende:
Chan, je kan naar de huisarts met zulke uitslag. Dan krijg je een beter smeersel. Zink met Miconazol zeg ik uit m'n hoofd.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:43 schreef Kersjes het volgende:
Oooops Vlindur... Een heuse blunder, kan gebeuren![]()
Wij kijken sinds we kinderen hebben alles standaard via de DVD-recorder. Ik zou me geen raad weten zonder de pauze-functie![]()
Bar, ik heb van alles gemist natuurlijk, maar wat is er precies met Roy?
Succes!quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:14 schreef Keshet het volgende:
Wij gaan ook wegen en meten vandaag. Dan een fruithapje eten bij de logopediste en daarna langs de KNO-arts om te kijken of Emma's neusamandel gepeld moet worden. Druk dagje!
Laat de groeicurves maar weer komen vandaag!
succes jullie!quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:14 schreef Keshet het volgende:
Wij gaan ook wegen en meten vandaag. Dan een fruithapje eten bij de logopediste en daarna langs de KNO-arts om te kijken of Emma's neusamandel gepeld moet worden. Druk dagje!
Laat de groeicurves maar weer komen vandaag!
Oh, dat kan zeker! Thijs klimt in beide zelf trouwens, de Stokke gewoon zó, en de Ikea via iets anders.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:06 schreef miss_sly het volgende:
In de Ikea stoel kun je heel prima staan, zoals ik mijn neefjes al een aantal keer heb zien doen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal proberen me hier wat vaker te melden
Het schijnt idd dat ik een kloon heb gebaard, haha! Als ik mijn eigen babyfoto's bekijk zie ik dat ook wel.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:03 schreef Vlindur het volgende:
Milka, ze lijkt op je!![]()
![]()
Wat een leukerd!![]()
Rienk heeft de grootste verhalen, maar nog niks verstaanbaarsMaar hij liep al met 11 maanden. Gek kind
Ik denk dat dat per kind en per periode verschilt. Zo was Lars een tijdje terug helemaal gek van zo'n rammelknuffelhond (geen idee hoe je dat noemtquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:23 schreef Ca.ra het volgende:Ik had het al in het speelgoedtopic gevraagd, maar voor de zekerheid hier ook nog een keer: wat nemen jullie zoal mee aan vermaak voor je kindjes als je (langer) van huis weg bent? Ik heb geen zin om een halve inventaris mee te slepen, maar wat een paar dingetjes om te spelen zijn natuurlijk wel handig.
Ik heb nu balonnen, bellenblaas, een klein magisch tekenbordje en meestal stop ik de stapelbekertjes in de tas, die zijn ook redelijk multifunctioneel. Potloodjes moeten er inderdaad nog bij. Maar verder weet ik t eigenlijk niet zo.
edit: ik schreef een lang verhaal over ballonnen maar die staan er al bijquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:23 schreef Ca.ra het volgende:
Ik had het al in het speelgoedtopic gevraagd, maar voor de zekerheid hier ook nog een keer: wat nemen jullie zoal mee aan vermaak voor je kindjes als je (langer) van huis weg bent? Ik heb geen zin om een halve inventaris mee te slepen, maar wat een paar dingetjes om te spelen zijn natuurlijk wel handig.
Ik heb nu balonnen, bellenblaas, een klein magisch tekenbordje en meestal stop ik de stapelbekertjes in de tas, die zijn ook redelijk multifunctioneel. Potloodjes moeten er inderdaad nog bij. Maar verder weet ik t eigenlijk niet zo.
Ja, je kan er wel in staan, in het zitgedeelte, maar dan moet je je eerst helemaal omhoog trekken zonder steun voor de voetjes. En dat lukt em niet. Hij probeert het wel eens, maar makt dan zoveel geluid dat ik em meteen door heb.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:06 schreef miss_sly het volgende:
In de Ikea stoel kun je heel prima staan, zoals ik mijn neefjes al een aantal keer heb zien doen!
Ja he <3quote:
Nog steeds vreselijkquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:40 schreef octopussy het volgende:
Stiemie, beterschapHoe gaat het doorgaans met het eten bij Esmee?
Thijs heeft een echt bedquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:14 schreef oeke het volgende:
Zo'n peuterbed, hoe lang blijven ze daar eigenlijk in? Oftewel hoe lang heb je er plezier van?
Ook wel langer, het peuterbed is 1m60 dus tot ongeveer 1m40 kan hij er sowieso wel in. En dan ben je gemiddeld al een jaar of 8/9.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:28 schreef oeke het volgende:
En een peuterbed neemt net wat minder ruimte in. Stel dat ze daar tot hun 5de in kunnen, dan hebben we wat meer tijd om na te denken over een ander huis.
Daarom heb ik een Flexa bed gekocht voor Thijs. Zodra hij groot genoeg is, gaan de lange poten eronder en is het een halfhoogslaper.quote:Op donderdag 5 mei 2011 07:18 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan ook eerst naar een peuterbed. In verband met haar kleine kamertje willen we op den duur naar een (half)hoogslaper, maar dat duurt nog wel een paar jaar voor ze daar groot genoeg voor is, Tot die tijd in een ledikant vind ik niet echt wat
Ik twitter niequote:Op donderdag 5 mei 2011 09:54 schreef Keshet het volgende:
Ja, over Twitter.
Ik update straks even, nu even druk. Korte versie:
Wel moet de neusamandel eruit.
Wat een lieve foto! Wat super dat het de eerste nacht al meteen goed gegaan is!quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:17 schreef McLaura het volgende:
[..]
Thijs heeft een echt bed
Het is een gewone 1 persoons, en ik heb er poten (en een ladder) bij om er over een paar jaar een halfhoogslaper van te maken.
Ik wil geen peuterbed, vind het een beetje onzinnig. Peuterbed is 1m60 x 70 en dit is 200 x 90.
Toen hij het verband erom kreeg en de troep voor onder het gips had hij het de hele tijd over "uit" en hij heeft inmiddels een nieuw woord geleerd "ips"quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:01 schreef Twinkly het volgende:
Jeetje, arme Jochem! Wat schrikken Troel! Wat vindt hij zelf van het gips? Gelukkig hoeft hij het niet zo lang te dragen.
Kan hij zichzelf nog wel voortbewegen? Sneu hoor, het lijkt me echt naar voor zo'n kleintje om ineens niet meer te kunnen lopen terwijl ze dat nog niet begrijpen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Toen hij het verband erom kreeg en de troep voor onder het gips had hij het de hele tijd over "uit" en hij heeft inmiddels een nieuw woord geleerd "ips"
Hij is er niet heel erg blij mee begreep ik, want hij wil liever gewoon vrij kunnen lopen enzo, maarja, dat zit er gewoon even niet in
quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:54 schreef Keshet het volgende:
Ja, over Twitter.
Ik update straks even, nu even druk. Korte versie:
Wel moet de neusamandel eruit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De logopediste was erg tevreden met hoe het gaat. We moeten doorgaan met wat we al doen; zoveel mogelijk verschillende smaken aanbieden, zoveel mogelijk zelf laten aangeven wat ze wel en niet wil (dus met de handjes/lepel eten van haar dienblad) en tegelijkertijd gepureerd eten met een lepeltje aanbieden.
Ik liet Emma op de grond een rijstwafeltje opeten wat ze net daarvoor op de grond gegooid had. De logopediste vroeg waarom ik dat niet afpakte. Mijn reactie was dat het me niet echt handig leek om elke keer 'nee!' te roepen als ze eten in haar mond stopte. Daar was ze het helemaal mee eens; kinderen kunnen dan echt een associatie gaan leggen tussen 'eten in mond stoppen' en 'Nee! Mag niet!'
Bij gevaarlijke/vieze dingen geldt bovenstaande natuurlijk niet.
De KNO-arts vond het wel verstandig om de neusamandel te gaan pellen. We konden niet meer bij de anesthesist terecht. Volgende week hebben we een combi-afspraak met de kinderarts, fysiotherapeut en de revalidatiearts, gelukkig kon de afspraak met de anesthesist aansluitend gepland worden.
De operatie is waarschijnlijk pas eind juni. Het is nogal druk met amandeltjes pellen op 't moment!
Ik heb er geen haast mee en ga niet rondbellen of 't in een ander ziekenhuis eerder kan.
We zijn van 8 uur 's ochtends tot half twee 's middags onderweg geweest en Emma is de hele tijd vrolijk en actief geweest. Zo lief.
A grand adventure has begun.
Ja, het ging prima! Hij ligt er nu ook weer in. Ik ga vanavond zijn ledikant uitelkaar halen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:02 schreef Lijnloos het volgende:
Laura, gave foto van Thijs in zijn nieuwe grote bed... wat een frummel is het dan nog he?! Ging het goed verder vannacht/vanochtend?
Vervelend hé? Hier kijk ik echt uit naar eind volgende week dat P. zijn masterproef (voor eerste zittijd toch...) zal indienen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:10 schreef becky27 het volgende:
We gaan trouwens uitbouwen (voor 1 juli moet de uitbouw af zijn, slik) dus we zullen Noortje af en toe moeten uitbesteden. Kozijnen en deurposten schilderen is niet heel handig met een dreumes in huis.
Wat grappig, dat doe ik ook altijd bij die lasagne saus. Smaakt prima Karinquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:18 schreef mefke79 het volgende:
karin, ik pak die mixen van honig en dan zonder bechamelsaus en dan maak ik de gewone saus gewoon zonder melk. Moet zeggen dat ik dat eigenlijk al jaren doe, stamt vast nog uit mijn zunige studententijd...
Als P. in eerste zit slaagt (resultaten weet hij pas in juli) is deze sh*t voorbijquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:25 schreef Incantrix het volgende:
Leonieke, dat klinkt best zwaar.. Maar soms even een keertje extra wegbrengen moet best kunnen toch? Duurt deze periode nog lang zo?
Happen?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:10 schreef Vlindur het volgende:
Rienk zegt 'heit' en sinds vandaag ook (Mc)Laura 'jouja'
verder de losse dingen als 'die' en 'appe' (happen)
Maar nog steeds geen 'mem'
Rofl, zo bekendquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:42 schreef Ca.ra het volgende:
als ik nu slaap dan heb ik nog 4,5 uur slaap.... niet bevorderlijk zeg ik je!
Wat vervelend zeg dat ze niet tegen die dingen kanquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:10 schreef becky27 het volgende:
Wow Vicky, wat een openbaring haha, heeft ze het licht gezien?
karin, heeft Lars ook KMA? Gaat het goed op de lasagna na? En wat voor drinken geef je hem dan?
Naast haar KNO gebied zijn Noortje haar darmen ook een drama. Ze kan niet tegen rijst, pasta, melk, uien (maar goed daar is ze nog jong voor). Ze eet heel eenzijdig, aardappelen, groente en vlees/vis/kip.
innepin, ook al zo'n lieverd die zelf wil gaan slapen.
Hier ligt madam al een tijdje in bed, slaapt heel onrustig maar is itt de afgelopen nachten nog niet wakker geworden. Ze was echt een heel zielig vandaag, koorts, hangerig. Ze heeft zelfs een uur in de bondelino geslapen, dat doet ze echt alleen als ze helemaal niet lekker is.
We gaan trouwens uitbouwen (voor 1 juli moet de uitbouw af zijn, slik) dus we zullen Noortje af en toe moeten uitbesteden. Kozijnen en deurposten schilderen is niet heel handig met een dreumes in huis.
Dat is hier precies hetzelfde. En bovendien luistert hij ook nog voor geen meter als hij los loopt. Wolf kijkt niet eens achterom of ik er nog wel benquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:44 schreef Twinkly het volgende:
Is het trouwens gek dat Niels nog steeds van ons wegrent als we ergens gaan zitten, ook als hij helemaal omringt is door vreemden? Hij was gisteren echt helemaal niet bang en rende zo naar andere mensen toe, hij aaide zelfs een mevrouw die in het gras lag over haar haren. Of zou hij gewoon heel veel vertrouwen in ons hebben, dat wij er wel achteraan hobbelen
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:49 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat is hier precies hetzelfde. En bovendien luistert hij ook nog voor geen meter als hij los loopt. Rienk kijkt niet eens achterom of ik er nog wel bendie ziet totaal nog geen gevaar en heeft geen enkele angst.
Ik denk dat dat gewoon nog de leeftijd is
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik herken dat helemaaaaaaal niet. Mijn jochie doet dat helemaaaaaaaaal niet.
Haha, natuurlijk! Ik maakte een grapje over je beeld van R. als makkelijke slaper, het klopt nog steeds best een beetje. Hij is alleen ook een makkelijke ontwaker geworden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, dat is al heel goed oeke. maar nog beter zou het zijn als hij gewoon weer doorslaapt. Dat geeft hem veel meer rust, daar ben ik van overtuigd. Dit is puur een gewoonte.
hoi, u vroeg naar mij?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:19 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja hoor en met 4 jaar wordt het vanzelf de junior versie van hork
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 08-05-2011 14:09:01 ]
meestal geef ik ze in 2-en gesneden, amar soms ook heel en dat gaat goed.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:01 schreef Ssserpente het volgende:
Geeft niks, Leo, ik was gewoon nieuwsgierig.
Geven jullie de druiven heel? Ik ben zo bang dat ze dan bij Lente in haar keel schieten.
Nee, in stukjes (maar dus niet geplet).quote:Op zondag 8 mei 2011 22:01 schreef Ssserpente het volgende:
Geeft niks, Leo, ik was gewoon nieuwsgierig.
Geven jullie de druiven heel? Ik ben zo bang dat ze dan bij Lente in haar keel schieten.
of er een spelletje van maken.. elke keer als zij een stukje fruit wil pakken zeg je: niet pikken hoor, dat is van mij. Werkt hier als een tierelierquote:Op zondag 8 mei 2011 22:12 schreef Ssserpente het volgende:
Je brengt me op een idee, Vick! Ik ga eens proberen of het werkt om een bakje fruit nonchalant neer te zetten.
beginnen met een paar stukjes zodat ze de kans niet krijgt haar mond vol te proppen?quote:Op zondag 8 mei 2011 22:15 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, ook een goeie! Ik vrees alleen wel dat ze dan d'r hele mond volpropt om het er vervolgens als een laadklep weer uit te kiepen. Daar heeft ze sowieso een handje van, vooral met mandarijnen.
Ontbijt, lunch en avondeten doen we hier altijd aan tafel, maar het fruitmoment aan tafel is er eigenlijk een beetje bij ingeschoten. Komt geloof ik omdat ik op een gegeven moment het idee had dat ik de hele dag met het kind aan tafel zat.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:14 schreef leonieke het volgende:
Thomas eet rond 16u meestal 2 stukken fruitMaar dan zit hij effectief in zijn eetstoel en krijgt hij het in een schaaltje aangeboden. Zo, tijdens het spelen ofzo, heeft hij nog nooit iets gegeten (dus ook geen koek of wat dan ook).
Tot nu toe is het eigenlijk zo de gewoonte dat hij altijd aan tafel zit om te eten (en zelf zit ik dan een potje yoghurt te eten in de zetel terwijl hij voor mij speelt)
De pest is dat ze het gewoon niet doorslikt.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
beginnen met een paar stukjes zodat ze de kans niet krijgt haar mond vol te proppen?
Ah oke.. dat doet Tess welquote:Op zondag 8 mei 2011 22:17 schreef leonieke het volgende:
Oh, maar dat zou bij mij onder dezelfde noemer vallen, Vicky (niet dat Thomas al een klein stoeltje ofzo heeft). Ik bedoel eerder dat Thomas niet eet terwijl hij rondloopt ofzo.
hmm tja uhh lastig dan.....quote:Op zondag 8 mei 2011 22:17 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
De pest is dat ze het gewoon niet doorslikt.
tess moet nog 4 kiezen en dat zijn volgens mij de venijnigste. Ze klaagt ook steeds over auw mond auw mond. En at fikken afbijten ken ik maar al te goedquote:Op zondag 8 mei 2011 22:22 schreef Ssserpente het volgende:
Geen idee. Ze bijt m'n fikken eraf zodra ik probeer te kijken. Ze heeft nu al d'r tanden, inclusief hoektanden geloof ik, en daarachter nog vier kiezen. Maar bloed daarvan lijkt mij ook het meest voor de hand liggen.
is het geen hooikoorts? ik heb zelf bij een hooikoortsaanval waar ik niks aan doe heel snel bloedinkjes in mijn neus, combineer dat met een loopneus en je krijgt ook zo'n effect. ik zou het gewoon ff overleggen met de huisarts. daar is die voorquote:Op zondag 8 mei 2011 22:20 schreef Ssserpente het volgende:
God, Kers, wat een ellende. Ik zie je al druipend met shampoo in je oog de slaapkamer in rennen.
Snot kan idd ook. Ik vind het dan alleen gek dat ze overdag nooit bloed in d'r snot heeft zitten.
Het wordt steeds smakelijker.![]()
quote:Op maandag 9 mei 2011 10:59 schreef Ssserpente het volgende:
Vlindur, wij hebben nog een tuigje liggen waar we niets mee doen. Na overleg met Nils wil ik 'm wel opsturen? Hij is niet roze deze keer.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |