abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:44:36 #1
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96319929
vorig deeltje: Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 140

De dreumesjes:

20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:32 schreef Vlindur het volgende:
Gets Chan wat sneu voor Timo -O- Het doet ook zo zeer als de billen helemaal open zijn :(
Heb je gevraagd of hij lang in de poep heeft gelopen?

Ik schaam me dood, maar Rienk heeft het dus ook door onze schuld :@
We waren zondag de MotoGP aan het kijken en een kwartier voor het einde zien we Rienk poepen, dus we zouden hem na afloop wel even verschonen. Maar toen het afgelopen was zijn we in de tuin bezig gegaan en Rienk heeft nooit gepiept, pas 2.5 uur later toen ik eten ging maken en hij in huis dicht bij me stond rook ik hem. Hij heeft nu op 4 plekken uitslag en was echt heel zielig. Nu inmiddels is het weer prima. Maar ik durf het nu past te vertellen :@

Verder is hij niet meer ziek. Géén idee wat er aan de hand was, maar het is nu weer over.
Hebben jullie dat ook dat jullie kinderen zovaak een dagje ziek zijn? Vorige maand had hij het ook al? :?
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:38 schreef Ticootje het volgende:
Chan, je kan naar de huisarts met zulke uitslag. Dan krijg je een beter smeersel. Zink met Miconazol zeg ik uit m'n hoofd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:43 schreef Kersjes het volgende:
Oooops Vlindur... Een heuse blunder, kan gebeuren :*
Wij kijken sinds we kinderen hebben alles standaard via de DVD-recorder. Ik zou me geen raad weten zonder de pauze-functie :N

Bar, ik heb van alles gemist natuurlijk, maar wat is er precies met Roy?

[ Bericht 10% gewijzigd door RockabeIIa op 03-05-2011 23:07:12 ]
.... met gevoel voor drama....
pi_96320035
Wij hebben UPC Royal en kunnen hem ook pauzeren, maar omdat manlief mee twitterde zou zn timeline niet meer kloppen en ach 'het zou maar een kwartiertje zijn' :') De volgende keer verschoon ik hem wel direct! Dit gebeurd me niet nog een keer :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_96321155
Naar de huisarts voor een zalfje inderdaad. We hebben hier eerst een zinkoxidesmeersel met miconazol gehad, maar dat werkte niet meer na een weekje. Toen het heel erg werd (de ha zij dat het 'nattend' was) kregen we op voorschrift van de dermatoloog een zinkoxide smeersel met zwavel. Dat droogde de plekken in en binnen 2 dagen was het meeste weg.

Helaas heeft Hannah wel heel snel luieruitslag, dus we letten er scherp op dat we zo snel mogelijk verschonen wanneer er gepoept is. Maar ja, soms mis je het gewoon even en ruik je het niet door een verkoudheid ofzo.
pi_96321310
Ach, wat zielig toch die pijnlijke billetjes. -O-
Hopelijk is het snel over. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:12:24 #5
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96321615
Toby heeft vanavond poffertjes gegeten. Gewoon van de supermarkt en dus met ei erin. Nou ligt hij al sinds half 9 te slapen en ik heb hem niet meer gehoord. Duimen jullie mee dat dat zo blijft?
.... met gevoel voor drama....
pi_96323165
Kapotte billen zijn verschrikkelijk zielig.. en zeer pijnlijk. Hoop dat het snel wegtrekt.

Ik beaam wat Octo zegt. Even de dokter bellen. Hier helpt het zalfje met de zwavelmix het beste. Want ook wij hebben een dreumes die veel en ernstig haar billen kapot heeft.

Wij gaan morgen even het CB met een bezoekje vereren voor de 1,5 jaar afspraak. Ik ben benieuwd hoeveel onze smurf weegt enzo.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:53:57 #7
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96323774
ik ben ook benieuwd Wickie! kijken of ze een beetje gelijk opgaat met mijn muppetje ;)

Ik had vandaag geen internet, dus nog ff snel spieken zo na mijn late dienst...

sterkte voor Rienk zijn billen Vlindur! en kan gebeuren toch.. je doet het niet opzettelijk immers...

oo en Timo ook luieruitslag! sterkte ermee Chan!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 4 mei 2011 @ 07:57:42 #8
100412 mefke79
komt goed!
pi_96329179
Vlindur, om je te troosten: het is ons ook wel eens gebeurd. Ons jochie heeft weinig uitslag (ja, uitslag genoeg, maar geen luieruitslag) en het kan ook zo maar voorkomen dat ie het heeft nadat ie een halve minuut een luier om heeft met poep. Net of er dan iets in de poep zit ofzo. Chan, dat zou dan bij Timo ook best kunnen. Dat het niet gaat om de tijd maar om iets wat heel erg irriteert.

Ik hou mijn hart vast voor de komende twee dagen. De hoestmedicijnen slaan goed aan (weer) dus dat komt goed. Maar ik zag veel verdachte bobbels (kiezen en tanden) in zijn mond en we kunnen nu natuurlijk geen koorts gebruiken. Dus ik ga er als een havik bovenop zitten. Na vrijdag mag ie ziek worden van mij....(o, erg he, alsof je dat aan een touwtje hebt)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:14:45 #9
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_96329349
Wij gaan ook wegen en meten vandaag. Dan een fruithapje eten bij de logopediste en daarna langs de KNO-arts om te kijken of Emma's neusamandel gepeld moet worden. Druk dagje!

Laat de groeicurves maar weer komen vandaag! *O*
A grand adventure has begun.
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:29:51 #10
100412 mefke79
komt goed!
pi_96329479
Keshet, die neusamandel vanwege de verkoudheden?
Succes vandaag, ik hoop dat alle afspraken een beetje op elkaar aansluiten en dat jullie dus zo weer buiten staan.
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:45:37 #11
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96329675
Kersjes, heft Toby nog last gekregen van de pofferttjes? Was hij allee alergisch voor ei?

Keshet, succes bij kno!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_96329846
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:14 schreef Keshet het volgende:
Wij gaan ook wegen en meten vandaag. Dan een fruithapje eten bij de logopediste en daarna langs de KNO-arts om te kijken of Emma's neusamandel gepeld moet worden. Druk dagje!

Succes! :*

Vlindur (en Chan) we hebben het hier ook wel eens gehad maar dan bij Elin, 's morgens was er nog niets aan de hand, 's middags hingen de vellen erbij in 1 zo'n spekplooi in haar lies. Dat was in de kraamweek en ik kreeg nog op mn kop van de kraam ook omdat ik het niet nodig vond om haar dagelijks te badderen, daardoor was het door mijn toedoen volgens haar. Man wat heb ik me schuldig gevoeld ;( gelukkig konden de ha en de vk me meer gerust stellen daarover.
We kregen idd miconazol-zink toestand om te smeren, en met gaasjes heel voorzichtig het nattende droog deppen.
Het kan heel snel gaan en je doet er niet zoveel tegen. Succes Chan, zo sneu voor je kleine vent :*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96329861
Keshet, veel succes vandaag!!! :*

Mefke, logisch toch dat je nu liever niet hebt dat Driekus ziek wordt. En tja jammer dat we dat niet in de hand hebben, maar als een kindje dan toch ziek wordt, dan liever onder betere omstandigheden toch?!

Och al die kapotte billetjes, wat lijkt me dat vreselijk naar om te zien. :* erop!

Kersjes, hoe is de nacht verder gegaan? Heeft ie nog last gehad of lijken de poffertjes veilig?

Ik mocht gisteravond nog even bij MInke in de mond voelen en ook een eerste puntje bij de 3e kies is door... nu nog de voortand en hoektand en dan zijn we er (volgens mij) voorlopig weer even vanaf... op zoek naar de rest van haar gebit :+
Toch verbaas ik me over hoe goed ze ermee omgaat. Tis wel een beetje Jantje lacht-Jantje huilt op het moment en als ze dan moet huilen is ze ook echt heel verdrietig en wil ze niet getroost worden, dan gaat ze heel hard huilend in een hoekje in de keuken zitten... klein sneutje. Maar evengoed kan het binnen een paar seconde over zijn en komt ze weer gezellig spelen.

Dit weekend gaat ze logeren bij opa en oma dus ben heel benieuwd hoe dat gaat.
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:02:16 #14
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96329930
Kersjes vanaf hier kun je het lezen ;)
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 99

En heeft Tobias een fijne goede nacht gehad? of helaas toch last gekregen?

Chan en vlinder dat de billen van de jongens maar snel op mogen knappen!

Minke en tandjes *O*
Hier is het ook feest om de tandjes alhoewel, slapen enzo gaat goed tot uurtje of half 4 en dan word Roy wakker :? om daarna vervolgens gewoon lekker door te slapen *;
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_96330021
Oeh, allemaal zerebabybillenverhalen. Het is echt rot hè, om mee te maken, en het ziet er ook zo vervelend uit. Ik heb wel eens zo'n soort plekje als het randje van mijn onderbroek in de verdrukking heeft gezeten, en dat voelt echt rot!

Hier komt vandaag Thijs zijn nieuwe bed. Ik twijfel nog steeds of ik hem er direct in ga laten slapen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_96330097
Spannend Laura :D

Hier is iedereen snotverkouden, maar vannacht heeft wel iedereen een keer weer goed geslapen :)

Hier ook zere billen :+ EN dus enorm veel snot en een zere keel (hoesten -> huilen) Dus meneer zit nu met een speen in te spelen :D

En hij wordt mama-plak O+ Soms heel onhandig, maar ook zo schattig dat hij eigenlijk niet wil dat ik weg ga O+
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:19:21 #17
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96330251
Spannend Laura ;)

Ik heb momenteel een muziekbeatje achter me, Roy speelt met zijn samba bal en blaast er ondertussen bij O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 09:22:03 #18
5428 crew  miss_sly
pi_96330300
Ach wat sneu al die pijnlijke en kapotte billetjes. Ik hoop dat ze er gauw minder last van hebben!

Keshet, succes vandaag!

huup, wat een stomme kraam :( alsof je dat idd op je geweten hebt en alsof je in de kraamweek al niet voldoende labiel bent om zo'n (onterecht!) schuldgevoel erbij te kunnen hebben. En beterschap voor jullie allemaal, naar hoor dat Elin ook zo ziek is :*

Laura, spannend! Wij zitten er hier ook steeds meer over te denken om over te gaan naar een ander bedje, maar het klinkt zo groot :o Ben benieuwd wat je doet en als hij er al in gaat, wat Thijs er van vindt.

Hier gaat alles prima z'n gangetje. Senna is leuk, lief, gezellig, soms heeft ze een bui en is het wat minder, maar doorgaans valt dat heel erg mee. Ze klimt tegenwoordig het grootste deel van de trappen zelf omhoog, dus dat is heel erg fijn. Ze kletst ons de oren van het hoofd, het mondje staat niet stil, maar dt is ook wel heel gezellig O+ Ow, en deze maand zijn er oudergesprekken op het kdv voor de ouders die dat willen. Ik heb ons natuurlijk opgegeven :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_96330404
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 08:14 schreef Keshet het volgende:

succes jullie! :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:53:28 #20
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96331104
Keshet, succes vandaag!

Mefke, hopelijk knapt Driekus snel op!

:* voor alle tandjesleed. Wat een bi-atch is moeder Natuur ook he, al die tandjes in die eerste twee jaar :')

Laura, ik ben ook benieuwd naar de ontwikkelingen in het nieuwe bedje!

En Senna ook lekker aan het babbelen heel de dag, wat gezellig!!

Ik ben gisteren totaal gedist door mijn dochter. Op de radiozender UPC kleuterleidjes kwam "In de maneschijn op" en ik was vrolijk aan het meezingen, waarop mijn dochter, met gebaren en al, zegt: Ssssssssst :{w
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 10:03:38 #21
5428 crew  miss_sly
pi_96331386
hahaha Alexa :D

Lekker bijdehand!

Senna was ook bijdehand deze week. WE zaten aan het ontbijt, en ik vroeg: is het lekker schatteke?
Antwoord de dame: ja moppie :D
pi_96331470
Succes vandaag Keshet en Emma!
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:09:54 #23
100412 mefke79
komt goed!
pi_96331540
Senna en Alexa, bijdehandjes! _O-

Hier gisteren ook een leuke: mijn man laat -duidelijk hoorbaar- een scheet. Waarop Driekus vanuit de kinderstoel roept: Mama, papa poepen bah!
Ik kwam echt niet meer bij, niet pedagogisch verantwoord, maar hij keek er ook nog eens heel verontwaardigd bij, zo van ' dat doe je toch niet...'

Wij hebben per ongeluk uitgevonden hoe we Driekus 's ochtends een stuk vrolijker krijgen. Ik kan em niet in de kinderstoel tillen (of nou ja, kan wel, maar liever niet) dus ik had em gisterochtend maar gewoon op zijn kleine stoel laten zitten voor het ontbijt. Wij zitten nooit aan tafel met ontbijt, aangezien dat voor ons beiden een bak (karne)melk met cornflakes oid is. Dus hij op de kleine stoel aan de salontafel, wij beiden op de bank. Is ie helemaal blij en vrolijk. Goed, geen kinderstoel meer in de ochtend, prima! Vanochtend kroop ie zelf op de bank. Dus ik vroeg of ie het gezellig vond, zo naast mij: Ja mam (hij neemt mam en pap over de laatste tijd ipv mama en papa, we zijn een beetje veel bij mijn ouders geweest en tja, die noem ik nou eenmaal pap en mam)
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:30:55 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96332197
Leuk hè die kletsende kinders O+
soms zijn ze heel bijdehand zonder dat ze het zelf doorhebben. Zo zei Eli een keer "mag ik X alsjeblieft dankjewel?"

Mef, goede oplossing om 's ochtends aan de bank te eten!

Aviva krijgt kies nummer 4 en ze loopt nu echt rond. Tot ze een misplaatst stukje stof tegen komt en omkukelt O+ maat ja, ze is er wel van onder de indruk, dus de tranen zitten hoog en ze bijt van zich af ;( :X
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_96332290
Mef, wat voor kinderstoel heeft Driekus? Rienk heeft de stokke en hij staat zo dat hij er zelf op en af klimt. En had ik al verteld dat hij zelf de trap op en af kan? Ik ben zo blij! *O*

Nu nog zelf zn billen af vegen en zelf eten en ik ben klaar :7
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:02:02 #26
100412 mefke79
komt goed!
pi_96333350
Wij hebben de ikeastoel, dus zelf erin klimmen is geen optie. Hij zat laatst weer ergens in de stokke, maar dan met de beugel en alles er nog op. Gaat ie gewoon staan en gooit zich achterover. Schrok me dood. Das dan weer een voordeel van de ikea stoel, daar kan ie niet in staan.

Enne, zelf de trap op is heeel fijn, nou nog leren om de trap af te gaan...
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 11:06:02 #27
5428 crew  miss_sly
pi_96333505
In de Ikea stoel kun je heel prima staan, zoals ik mijn neefjes al een aantal keer heb zien doen!
pi_96337932
we hebben een eetdoorbraak *O*
ravi heeft gisteren helemaal zelf zn (ongestaafmixerde) spaghetti gegeten (hij kan O+ spaghettislurpen O+ ) en eet ook zn boterhammen zonder dat selene helpt

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 04-05-2011 13:03:06 ]
pi_96337945
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:06 schreef miss_sly het volgende:
In de Ikea stoel kun je heel prima staan, zoals ik mijn neefjes al een aantal keer heb zien doen!
Oh, dat kan zeker! Thijs klimt in beide zelf trouwens, de Stokke gewoon zó, en de Ikea via iets anders.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_96338574
Even een O+ momentje.
Zojuist heerlijk met Mart gespeelt samen op de grond en nu ligt hij op bed. Hele verhalen door de babyfoon te brabbelen. O+
pi_96338583
Rienk klom bij McLaura via de stokke in de ikea stoel :') Maar Rienk gaat ook altijd in de Ikea stoel staan. Ben heel blij met die sluiting! Rienk kan trouwens ook in de stokke staan terwijl de beugels er in zaten.. Daarom hebben we nu maar de beugel er uit en er een los tuigje bij de babydump van 2.50 bij gekocht. Blijft hij niet zitten (meneer klimt graag op de tafel) dan gaat ie vast. Dikke prima! ^O^

Mijn zoon is bekend! Hij is net herkend toen we de Action uit liepen (wat hebben ze weer leuk spul! O+ ) Door een vrouw die ook een dreumes heeft en vooral actief is in het nagellak topic. Ik vond het zo leuk! :D Ben alleen dr nick weer vergeten, Milka-87 ofzo :)
pi_96338687
zodra de kinderen klimneigingen vertonen in de kinderstoel hier komt het tuigje tevoorschijn trouwens ;)
pi_96338739
Tadaaa,hier is de mevrouw van de Action dan! Ik herkende idd R. En dacht: weet je wat,ik spreek der gewoon aan! Ben idd poster bij de lakfora,maar heb een dochter van 19 februari,vandaar dat ik hier stiekum meelurk!
Vlindur,ik vond het ook heel leuk.
pi_96339211
Oh, Milka 82 :) Ik wist dat er een 8 in zat :) Ik ben wel benieuwd naar foto's en specs van je dame hoor! :Y
pi_96340582
Welnu, ik heb dus een dochter van 19 februari 2010 (en nog een ouder 'bongel' van 28 september 2002, ook een meid). Maar de jongste is dus de reden dat ik hier lurk. Specs: laatste keer cb met 14 maanden; 80 cm en 10,5 kilo. Loopt sinds een dikke maand (voor mij heel vreemd want mijn oudste liep heel laat, met 17 maanden pas) en is een dikke boef, klimt overal op en doet haar grote zus na (oa trampoline springen, maf gezicht want haar motoriek is nog helemaal niet in staat om te springen dus het zijn een soort kniebuigingen)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal proberen me hier wat vaker te melden
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:57:36 #36
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96340589
Wat een zerebilletjes allemaal :{ beterschap! Blij dat Daan dat nog nooit gehad heeft (knock on wood).

Daan kan overigens ook prima staan in de IKEA kinderstoel, dus het riempje gaat tegenwoordig dicht :Y

Na het lopen onder de knie krijgen, heeft Daan nu energie genoeg om ook een berg woordjes eigen te maken. Het gaat echt hard, elke dag komen er wel weer wat woordjes bij :o

Edit: Wat een leuke meid, milka!! Welkom hier zo postend ;)
pi_96340819
Milka, ze lijkt op je! :o :D
Wat een leukerd! :Y

Rienk heeft de grootste verhalen, maar nog niks verstaanbaars :N Maar hij liep al met 11 maanden. Gek kind O+
pi_96341040
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:03 schreef Vlindur het volgende:
Milka, ze lijkt op je! :o :D
Wat een leukerd! :Y

Rienk heeft de grootste verhalen, maar nog niks verstaanbaars :N Maar hij liep al met 11 maanden. Gek kind O+
Het schijnt idd dat ik een kloon heb gebaard, haha! Als ik mijn eigen babyfoto's bekijk zie ik dat ook wel.
M. zegt een paar dingetjes, oa 'nanne'= haar zus, mem, diese, ja, nee, papuh = pake
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:23:47 #39
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96341671
Ha, Action-gangers! Wij zijn vanochtend ook geweest. We hebben shortamas gehaald voor in de zomer, met Cars en Mickey Mouse, erg leuk. En korte dikke potloodjes á 58 cent, want rondslingerende pennen waren niet meer veilig voor Thomas. Nu kan hij lekker zijn gang gaan met zijn eigen potloodjes.
Ik bedacht me achteraf dat ik nog een setje meer mee had kunnen nemen, voor in de speelgoedtas voor onderweg. Maarja, volgende keer beter.

Ik had het al in het speelgoedtopic gevraagd, maar voor de zekerheid hier ook nog een keer: wat nemen jullie zoal mee aan vermaak voor je kindjes als je (langer) van huis weg bent? Ik heb geen zin om een halve inventaris mee te slepen, maar wat een paar dingetjes om te spelen zijn natuurlijk wel handig.
Ik heb nu balonnen, bellenblaas, een klein magisch tekenbordje en meestal stop ik de stapelbekertjes in de tas, die zijn ook redelijk multifunctioneel. Potloodjes moeten er inderdaad nog bij. Maar verder weet ik t eigenlijk niet zo.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_96342978
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:23 schreef Ca.ra het volgende:Ik had het al in het speelgoedtopic gevraagd, maar voor de zekerheid hier ook nog een keer: wat nemen jullie zoal mee aan vermaak voor je kindjes als je (langer) van huis weg bent? Ik heb geen zin om een halve inventaris mee te slepen, maar wat een paar dingetjes om te spelen zijn natuurlijk wel handig.
Ik heb nu balonnen, bellenblaas, een klein magisch tekenbordje en meestal stop ik de stapelbekertjes in de tas, die zijn ook redelijk multifunctioneel. Potloodjes moeten er inderdaad nog bij. Maar verder weet ik t eigenlijk niet zo.
Ik denk dat dat per kind en per periode verschilt. Zo was Lars een tijdje terug helemaal gek van zo'n rammelknuffelhond (geen idee hoe je dat noemt ;) ) dus die ging overal mee naar toe. Maar nu kijkt hij er niet meer naar om, maar zijn zijn stapelbekertjes helemaal favoriet. Zo'n tekenbordje is eigenlijk wel een goed idee, ook maar eens naar kijken...
Overigens hangt het er ook vanaf waar je naartoe gaat, en hoe lang je blijft. Naar vrienden met (kleine) kinderen neem ik niet veel meer mee, andermans speelgoed is toch interessanter. En als we zo lang blijven dat hij er ook een dutje gaat doen, dan gaat er ook een slaapknuffel mee.
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:24:52 #41
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96344159
Dat dat per kind verschilt snap ik, maar ik was gewoon benieuwd wat jullie zoal meenemen, of er nog leuke non-volumineuze dingen zijn waar ik niet aan gedacht heb.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_96344233
Wij hoeven eigenlijk alleen maar auto's mee te nemen. Is ie de hele dag druk mee. En vaak hebben we voor de zekerheid potloden en paar papiertjes. Of heel simpel een leeg flesje met daarin een paar rietjes. Kan ie ook lang zoet mee zijn.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_96344877
wij nemen meestal alleen selene mee als speelgoed voor ravi :P
pi_96345809
Rienk speelt met alles behalve het meegebrachte speelgoed ;) Bij mijn ouders heeft hij een blokkenkar en een stapelding en bij mn schoonouders een tracktor met beesten en een boer. En verder speelt hij met lepels en alles wat hij maar vind :Y
pi_96346619
Zo, tripje cb achter de rug. Alles gaat hardstikke goed. Dat ze nog niet praat was geen probleem, ze kan 4 woordjes. Ze ligt vooruit in haar motoriek, de checklist die bij 2 jaar stond konden we al grotendeels invullen.
Ik vind het allemaal best, wij vinden het goed gaan dus hoe wat en wanneer zien we wel.

De andere specs: met 1,5 jaar weegt ze 8,5 kilo en is ze 75,5 cm lang. Klein maar fijn. Ze was de vorige keer blijven steken qua gewicht maar ze ging nu weer gewoon verder op haar lijntje.

Net een enorme driftbui achter de rug, bleek dat ze gewoon lekker wilde gaan slapen.
pi_96357966
Bedje-spam!

Helaas wazig, maar..... 'hey, wat is dat!'

Hij is dus in zijn nieuwe bed maar wel in slaapzak op bed gegaan. Even in niet te grote stappen ;)
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 20:24:24 #47
5428 crew  miss_sly
pi_96358117
Fijn dat alles goed was bij het cb, wickie! Mette is idd klein maar fijn O+

Thijs O+ Wat een mooi groot bed! Jeetje, Lau, wat worden ze dan groot! Dag baby, hallo grote knul!
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:24:53 #48
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96358145
Even niet bijgelezen want Esmee is ziek. ;( Vanmorgen wat koortsig en hangerig, en na het eten ineens 40,0 graden koorts. Ze ligt nu met een zetpil in het campingbedje op onze kamer. Om de hoeveel tijd adviseren ze nou pcm bij hoge koorts?
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 20:26:39 #49
5428 crew  miss_sly
pi_96358268
Ach Stiemie, wat naar. Ik geef altijd max volgens de verpakking, en als ik het idee heb dat ze echt ziek is, smokkel ik daar wat vanaf. Of ik geef een waterijsje, waarmee ze en afkoelt en vocht binnenkrijgt. Beterschap :*
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:27:45 #50
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_96358329
hoi allemaal, ik ga weeeeeeer proberen aan te haken...

Ik lees verhalen over pijnlijke billies, ik kreeg als enige advies om er lekker veel sudo op te smeren. Tja, veel sudo is volgens mij ook niet helemaal de bedoeling.

hmm non.volumineuze dingen... boekjes? Noortje, maar die is wel wat jonger, kan zich een hele tijd vermaken met kiekeboeboekjes. En meestal vermaakt ze zich wel met alles uit mijn tas te halen en dan een poging te doen (1 minuut of zo) om het weer terug te stoppen.

Thijs in zijn grote bed! Wow, stoere vent hoor.

Stiemie, ik geef max 3 * 120 gram oid. Meer mag Noortje nog niet volgens verpakking en daar houd ik me maar aan.

Wij hebben wat heftige dagen achter de rug, Noortje heeft maandag een koortsstuipje gehad. Vriend was thuis en ik aan het werk, hij belde helemaal huilend op, dat ze heel erg aan het trillen was en ze blauw werd. Ik heb hier het koortsstuipentopic gelezen en herkende het meteen. Of het nou een echte koortsstuip was weten we niet zeker maar we zijn nog wel even bij de ha geweest. Verder zijn we net als Keshet vandaag bij de KNO arts geweest, die kwam heel snel ter zaken. Buisjes erin en neusamandelen eruit, 17 mei al moet ze... mijn hart breekt!
pi_96358332
ahw Stiemie beterschap voor je kleine mup :* ik heb even geen flauw idee hoe dat zit met een paracetamolspiegel.

Ca.ra wij nemen niet zoveel mee, een boekje om te lezen soms. Zo'n tekenbordje wil ik nog halen voor onderweg in de auto maar verder speelt ze overal mee behalve met wat wij meeslepen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96358339
laura, selene slaapt nog steeds in een slaapzakje hoor :)

en mette mooie stats!
beterschap esmee :*
pi_96358436
Ik las over kleine bijdehandjes. Miss, je bent ook een moppie ;-)

Vlindur, dat met die luier zou mij ook kunnen overkomen. Gewoon een beetje verstrooid. De gevolgen zijn sneu, maar je bent nu eenmaal geen heilige.

De driftbuien van isabeau lijken iets minder te worden. één van de twee hoektanden is inmiddels door.

Vanmiddag was ze heel gezellig toen ik haar ophaalde van het kinderdagverblijf. Ze deed me weer versteld staan met haar teksten. "papa is werken" "kakkase (eendjes :') ) sjemme inne water!"

De leidster vertelde dat ze meer dieren kent dan haar groepsgenootjes van drie en soms zelfs vier jaar. Sorry dat ik.dat hier kom melden, maar ik ben zo trots!

Grappig; als ze iets doet wat ze zelf nogal stoer vindt zegt ze: "wauw!"

/opschepmodus
pi_96359131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:23 schreef Ca.ra het volgende:
Ik had het al in het speelgoedtopic gevraagd, maar voor de zekerheid hier ook nog een keer: wat nemen jullie zoal mee aan vermaak voor je kindjes als je (langer) van huis weg bent? Ik heb geen zin om een halve inventaris mee te slepen, maar wat een paar dingetjes om te spelen zijn natuurlijk wel handig.
edit: ik schreef een lang verhaal over ballonnen maar die staan er al bij :')
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_96359181
Hier nog geen geklim in de kinderstoel (Ikea). Wel zijn de riempjes fascinerend en ze krijgt ze bijna zelf dicht :D Hannah heeft sowieso een obsessie voor riempjes/gespjes. De buggy, kinderstoel, autostoel en onze broekriemen zijn helemaal de bom.

Milka82, wat leuk dat je hier meeleest. We hebben hier veel dreumesjes van februari dus het is goed te vergelijken.

Ca.ra, ik wil graag hetzelfde weten mbt speelgoed om mee te nemen. Ik neem naast de dingen die al genoemd zijn ook een opblaasbare strandbal mee en boekjes. Nijntje boekjes en Dora boekjes zijn favoriet. Vanaf morgen hebben ze een hoop Dora spul bij de trekpleister en ik denk dat ik een badlaken ga halen voor op vakantie.

Davinia, heerlijk dat je dametje lekker rondstapt. Succes met de tandjesellende ;(.

Wickie, Mette is echt een muisje hihi O+ Misschien dat ze nog niet zo veel woorden uitspreekt, maar als ze echt zoveel op Hannah lijkt als ik denk, dan weet ze PRECIES duidelijk te maken wat ze wel en niet wil :Y

Laura, stoere jongen met z'n grote bed O+

Stiemie, beterschap :* Hoe gaat het doorgaans met het eten bij Esmee?

Becky, jakkes wat eng :o En wat goed dat je het herkende. Ik zou me ook helemaal lam schrikken geloof ik. Troost je meisje (en je vent) maar lekker :*
Goed dat ze wel gelijk hebben doorgepakt bij de arts. Het is even heftig, maar als ik lees hoe het met Mette is gegaan na de buisjes (en wie nog meer ook? Sorry, ik=zeef) dan heeft Noortje er veel profijt van en is ze strakjes gewoon een gezonde blije dreumes.

Wij zijn vandaag met z'n 2tjes naar de Ikea geweest om spulletjes te kopen voor de nieuwe kamer van Hannah. Ze verhuist naar de noordkant waar het koeler is in de zomer en het is een grotere kamer. Ze heeft straks een grotemeidenkamer nodig natuurlijk. Ik moet nog even nadenken over een peuterbedje of een ledikant waar ik de zijkant af kan halen, maar ik neig naar het tweede omdat ze voorlopig nog haar 'gevangenisje' nodig heeft.
Ze heeft de hele Ikea lopend gedaan :D Overal oeh's en ah's gehoord van mensen die voorbij liepen en op het laatste stuk kwam een meisje van een jaar of 3 die met haar hand in hand ging lopen O+ Je kon me echt opvegen, zo schattig :@

Verder hebben we helaas wel een paar prutnachten achter de rug. Gisteren zelfs om 2.00 uur beneden even met haar tv gekeken met een boterham want het kind had honger :?
Maar ja, vandaag kon ik 1 tand en een kies zien die op doorbreken staan, dus dat zou wel eens een hoop kunnen verklaren.
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:42:01 #56
100412 mefke79
komt goed!
pi_96359248
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:06 schreef miss_sly het volgende:
Ja, je kan er wel in staan, in het zitgedeelte, maar dan moet je je eerst helemaal omhoog trekken zonder steun voor de voetjes. En dat lukt em niet. Hij probeert het wel eens, maar makt dan zoveel geluid dat ik em meteen door heb.
pi_96360512
Oh Laura wat is het bed tof! O+
pi_96361202
Wat een blij snoetje McLaura, ik hoop dattie er lekker in slaapt.

Vlindur, dat is ook een vreemde gewaarwording, dat iemand jou kind kent en dat jezelf zoiets hebt van: "en wie is u?" :?
Ik had dat laatst toen Meike tegen me zei: mama, daar zie ik Mike!....bleek de broer te zijn van een klagenootje waar ze uit spelen was geweest....dat vond ik ook zo'n raar iets, dat zij iemand kent die ik niet ken :D

Octo, lekker genoten dus. Mooi is dat he, en wat mogen die dreumesjes graag zelf rondwandelen... Lars ook hoor, vanmorgen weer in de dierentuin geweest, Meike had de buggy ingepikt, en Lars mooi sjouwen....alleen jammer dat hij altijd een andere kant op wil als wij haha

Esmee ziek....ik geef altijd na 6 uur weer een pcm. Vanaf 10 kilo mag dat 240 gram zijn. Sterkte met je kleine mup...

Becky, ai....dat kan ik me voorstellen dat je het helemaal niks vindt.
Maar het moet he....
Laat het dan ook maar snel zover zijn he, nu hik je er ook alleen maar tegen aan.

En klein speelgoed, dat magisch tekenbordje is wel een goeie hoor! Dat vinden ze volgens mij allemaal mooi.
Met ballonnen wel uitkijken he, althans, de niet opgeblazen versie. Als ze die doorslikken is het heel gevaarlijk. Schijnt heel lastig te zijn om er weer uit te krijgen aldus verpleegkundige van EHBOcursus.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:18:05 #59
100412 mefke79
komt goed!
pi_96361284
zo echt bijgelezen:

Becky, wat rot van de buisjes. Maar inderdaad, R van Groofsken was ook onherkenbaar er na, dus ik hoop dat dat bij jullie ook zo is.

Laura, gaaf bed!

Wij hebben zo'n ledikant waar de zijkant uit kan, maar die laat ik mooi nog even zitten. Hij vindt het wel best zo en voor ons is het lekker rustig.

Stiemie, ik zou gewoon even de HAP bellen voor overleg. Dus niet voor een consult maar gewoon even vragen hoe of wat. Hier doen ze dat gewoon en dat werkt perfect.

Sorbo, ik blijf dat zo gaaf vinden dat Isabeau zo goed praat. Papa werken begint er hier nu ook in te komen. Net als Opa bellen en koenijn eten of koenijn buiten (en nee, wij hebben geen zwartwitte nijnen en ze zijn ook niet groot).

We zijn ons trouwens even rot geschrokken net. Driekus zat op de commode en mijn man had de slaapzak, ik zat op een stoel, een meter of 2 verderop. Ik zeg dus met mijn domme hoofd: Kom maar, dan doet mama je slaapzak aan. Mijn man keek naar mij en ik zag achter hem Driekus naar voren leunen en bijna van de commode vallen. Dus ik gil, mijn man draait om en grijpt em. Ik barst in huilen uit, Driekus wordt op de grond gezet met een trillende lip en vlucht daarna in mijn armen...pfff...weer drie grijze haren. Ongelofelijke domme actie van me...maar goed.
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 21:20:17 #60
5428 crew  miss_sly
pi_96361445
Sorbootje :*
Wat heerlijk je kleine kletstante. We moeten echt onze dametjes nog eens bij elkaar zetten!
pi_96362462
Ko klimt heel netjes zelf op zijn Stokke.
Staan is wel voorgekomen, maar hij heeft een heel goed evenwichtsgevoel, tot nu toe is er niks gebeurd. Ik hoop niet dat ik het nu oproep trouwens. :D

Ca.ra, wat een goed idee! Ik neem bijna nooit iets mee. En als ik wat meeneem zijn het meestal stapelbekers, daar kun je altijd wel iets leuks mee doen.
Ik ga die ballonnentip onthouden. :Y

Och Becky, dat is wel even schrikken, maar ik hoop dat Noortje hetzelfde zal gebeuren als de andere kindjes hier en er snel profijt van zal hebben. :*

MacLaura, mooi bed hoor! Thijs vond het echt heel leuk, zo te zien. Fijn!

Beterschap voor Esmee! :*

Senna en Isabeau, onze echte kletstantes. O+
Leuk om te horen, al die gesprekjes van jullie meisjes.
pi_96362887
Nog even over het nieuwe bed en Thijs :

Ik heb het gewone ritueel gevolgd qua op bed brengen : tandenpoetsen, slaapzak aan, muziekje aan, 'dagdag, lekker slapen' en we hebben hem niet meer gehoord. Zonet even wezen kijken...

Project groot bed is tot nu toe erg geslaagd!
pi_96363099
Ach, kijk hem nou liggen. Klein prulleke. O+
pi_96363108
Oh wat ligt hij daar heerlijk lau!
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 21:48:27 #65
5428 crew  miss_sly
pi_96363178
Wat lief O+
pi_96363197
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:47 schreef Sorbootje het volgende:
Oh wat ligt hij daar heerlijk lau!
Ja he <3

Ik had de tip gekregen er zo normaal mogelijk over te doen, en het werkt. Mijn grote kleine knulletje <3
pi_96363616
Wow,al een dreumes in een groot bed! Mooi dekbed ook,echt jongens.
Ik probeer M zolang mogelijk in een ledikantje te houden ( mijn beejbie...),heb ik met de oudste ook gedaan,die was geloof ik 2,5 toen ze over ging.

Beide dames hebben hier weer een ab kuur te pakken,M haar derde in korte tijd,volgende keer moeten we naar de kno arts. Oudste is bovendien astmatisch,grote kans dat M dat ook is.
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:57:01 #68
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96363709
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:40 schreef octopussy het volgende:

Stiemie, beterschap :* Hoe gaat het doorgaans met het eten bij Esmee?
Nog steeds vreselijk :X Ze eet niks of hooguit 2 happen. Eigenlijk eet ze 's morgens 2 boterhammen en 's middags 2 boterhammen en nog wat fruit en dat is het. 's Avonds is ze een soort tafelversiering ;(

Oh en kinderstoel klimmen kennen we hier ook helaas. Dan hoor je ineens "mama!" Dan draai je je om en staat ze ineens bovenop de eettafel :X :o

Thijs wat goed zeg! En wat een leuk bedje O+
pi_96364859
Oh god, dat klinkt herkenbaar Stiemie. :X
Vanavond nog, andijviestamppot met worst. Een mini-hapje ging naar binnen maar kwam a la minute weer naar buiten. Zonder uberhaupt te kauwen. }:|
En zo gaat het eigenlijk elke avond. Meneer eet overdag heel goed maar de avondmaaltijden zijn prut. En het erge is dat je zelf al bijna tijdens het verzinnen/koken al vergeet rekening met hem te houden, omdat het toch zinloos is een leuk bordje voor hem te maken.
Ik doe het wel hoor, elke avond een gezellig bordje, maar hij eet er maar zelden van. ;(

Zo'n peuterbed, hoe lang blijven ze daar eigenlijk in? Oftewel hoe lang heb je er plezier van?
pi_96365073
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:14 schreef oeke het volgende:

Zo'n peuterbed, hoe lang blijven ze daar eigenlijk in? Oftewel hoe lang heb je er plezier van?
Thijs heeft een echt bed ;)
Het is een gewone 1 persoons, en ik heb er poten (en een ladder) bij om er over een paar jaar een halfhoogslaper van te maken.
Ik wil geen peuterbed, vind het een beetje onzinnig. Peuterbed is 1m60 x 70 en dit is 200 x 90.
pi_96365488
Hier ook geen peuterbedje. Lars ligt nog in het ledikantje, en meike ligt vanaf dat ze bijna 3 was in haar grote bed.
Geen peuterbedje gekocht omdat je dan 2 keer een uitgave hebt.
Want bij mij ben je err dan niet alleen met een bed, er moet ook een bijpassende kast bij...
En dan heb ik het nog niet gehad over matras en beddegoed....
Dus wij hebben destijds een 1persoons gekocht en die in het begin kort opgemaakt. Zelfde effect.
Maar ik vind peuterbedjes er altijd wel heel schattig uitzien...
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:24:30 #72
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_96365538
Oeke, B ging met 2 naar een groot bed want hij kon zelf uit het ledikant klimmen. L snapt er allemaal nog niet zo veel van en staat er altijd als hangjeugd overheen te hangen (maar die is ook nog geen 2). Ik ben al wel aan het kijken naar een bed voor hem, en als ik iets geschikts zie koop ik het al wel vast.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_96365594
Hangjeugd...dweil me op
pi_96365763
We hebben hier zo weinig plek, vandaar.
Ko heeft geen eigen kamertje ofzo, we leven allemaal in 1 ruimte.
En een peuterbed neemt net wat minder ruimte in. Stel dat ze daar tot hun 5de in kunnen, dan hebben we wat meer tijd om na te denken over een ander huis.
Want we wonen hier zo graag. O+
En goedkoop. :P

Haha Rocka, je hangjeugd! :D
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:30:42 #75
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96365901
Oeke, ik ben eigenlijk stiekem best wel een klein beetje benieuwd naar jullie huis (oke, woonruimte) maar dat is mega offtopic he. En ook wel onbeschoft om zomaar te vragen ;)
pi_96365902
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:28 schreef oeke het volgende:

En een peuterbed neemt net wat minder ruimte in. Stel dat ze daar tot hun 5de in kunnen, dan hebben we wat meer tijd om na te denken over een ander huis.

Ook wel langer, het peuterbed is 1m60 dus tot ongeveer 1m40 kan hij er sowieso wel in. En dan ben je gemiddeld al een jaar of 8/9.
pi_96366051
Kan echt makkelijk TOT een jaar of vijf.

Ik moest of een extra ledikant kopen, of een peuterbed. Groot bed vond ik niks voor een drums van 19 mnd. En hier ligt r er straks natuurlijk ook nog een paar jaar on. Ik vind het de 100 euro meer dan waard! Oh, en. dat was VIA werkplaats, inclusief goed matras.
pi_96366092
Gaat weer lekker zo.
pi_96366354
Hahah groofs, zit je weer met je auto correctie te klooien?
Ik vond het met meike al zo groot ineens, en die was dus al bijna 3... Laat staan zo'n klein dreumesje.
En met weinig ruimte is het een handige tussenstap natuurlijk
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:39:53 #80
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96366449
Trouwens, de eetperikelen hebben we hier ook. Met dan als enige verschil dat mijn kleine meneer zo dol is op alles wat peulvrucht is dat hij er zijn principes voor opzij zet (nog wel...) dus er staan regelmatig erwtjes of witte boontjes in tomatensaus op tafel. Of ik maak een pastasalade met boontjes erdoor, chili con/sin carne, wraps met o.a. kidneybonen in de vulling, dat soort dingen. Dan vist meneer wel alleen de boontjes eruit, natuurlijk, maar dan krijgt hij in ieder geval iets van de smaak mee.
Pasta gaat soms goed en wordt soms pertinent geweigerd. 'frietjes' (= aardappelpartjes uit de oven) of aardappelwafeltjes doen het ook redelijk.

We proberen nu maar een beetje te schipperen, en het in ieder geval gezellig te houden aan tafel.
pi_96366696
Groof, via werkplaats? :P
Ik had vaag in mijn hoofd om zelf een bed voor hem te maken, halfhoog, met kastjes en laadjes voor zijn spullen eronder. O+
En dat geeft dan weer hoop, dan kan hij er inderdaad lekker lang in.
Dank u! ^O^

Ca.ra, je hebt DM, dan gaan we niet off-topic!
Goh, dat Thomas peulvruchten zo lekker vindt! Ko houdt erg van gebakken aardappels, maar ook niet altijd. :')
pi_96367022
Ik hoorde vanmiddag van mijn ouders dat het peuterbed waar ik zelf nog in heb gelegen bij hun op zolder staat! Die komt binnenkort naar ons! Kost ons alleen matras en dekenspul kosten en kan B2 mooi in Rienk's ledikant!
pi_96367292
Lars eet vet eenzijdig, hij weigert alles waar hij in het verleden niet tegen kon...
Zijn avondeten is: boontjes, bloemkool, spinazie, sla, aardappels en vlees.
Vlees is het eerste waar hij om vraagt, issie dol op!
Vanavond had hij voor het eerst meegegeten van de lasagne, niet veel gehad, maar wel iets....
Maar helaas, vanavond een paar keer huilend wakker en een poos eruit geweest...ik had het kunnen weten....er zit natuurlijk melk in lasagne....nooit meer aan gedacht.....
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:01:45 #84
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96367753
Ja maf he van die peulvruchten. Ik ben er ooit achter gekomen toen ik hem, hongerig terwijl het eten nog niet klaar was, een paar van de kapucijners had gegeven die ik voor onszelf aan het maken was. Het was meer een noodgreep, dat hij in ieder geval een minuutje stil was. Maar wat schetst mijn verbazing: ging hij mooi hier op het randje tussen keuken en speelkamer zitten, zijn bakje kapucijners leeg te peuzelen. Mais is ook een hit.
pi_96367810
Wat sneu Karin :(
Ik hoop dat de nacht verder soepel verloopt :*

Rienk is ook weer aan het spoken.. oh. Hij gaat nu huilen. Die slaapt heel slecht vannacht? Vreemd hoor
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:13:48 #86
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96368374
Ik sluit me aan bij Vlindur, qua goede wensen voor Karin en Lars dan. Qua slapen gaat het hier (afkloppen....) vanavond goed.

Mijn druif is trouwens met geen mogelijkheid onder een deken te parkeren. Afgelopen winter was dat nog geen probleem, toen lag hij nog in een warme slaapzak. Maar die kan hij sinds kort ook uitdoen, en ongeacht de temperatuur DOET hij hem tegenwoordig dus ook uit. Mja, hopelijk hebben we hem voor de komende winter zo ver dat hij wél onder een dekentje slaapt.

Ik ga hem maar weer eens toedekken en dan duik ik er zelf ook in. Truste!
pi_96368489
Ca.ra krijgt hij hem ook uit als je de rits op de rug doet?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 07:18:15 #88
5428 crew  miss_sly
pi_96375441
Wij gaan ook eerst naar een peuterbed. In verband met haar kleine kamertje willen we op den duur naar een (half)hoogslaper, maar dat duurt nog wel een paar jaar voor ze daar groot genoeg voor is, Tot die tijd in een ledikant vind ik niet echt wat ;)

Hoe is de nacht gegaan, Karin?
  donderdag 5 mei 2011 @ 07:38:45 #89
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_96375515
fijn om te lezen dat Noortje niet de enige slechte slaapster is. Ik denk dat ze afgelopen jaar een keer of zeven heeft doorgeslapen en de rest is dramatisch. Minstens een keer of vier wakker per nacht en wat er dan is? :? Geen idee, maar als ik er niet naar toe ga wordt het nog veel hysterischer huilen.
Afgelopen drie nachten is het wel heel erg, wel op tijd naar bed, en dan moet ik 'r ook nog 'helpen' in slaap te komen. Dan is het heel onrustig slapen, veel huilen. Rond een uurtje of 2 wordt ze wakker en dan krijg ik 'r bijna niet meer in slaap. Dan ligt ze even te slapen en dan is het bijvoorbeeld een keer hoesten en weer wakker en huilen. Of ze slaapt zo onrustig dat ze in haar halve slaap drie keer het bedje heen en weer tijgert.
We hebben haar nu in haar campingbedje bij ons op de kamer staan met het gevolg dat ik al drie/vier nachten nauwelijks slaap. En ze wordt nog steeds iedere ochtend om half zes wakker.
:'(
  donderdag 5 mei 2011 @ 07:43:54 #90
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96375539
Jeetje becky, ik kan me voorstellen dat je daar verdrietig van wordt. Zeker ook omdat je niet weet waarom ze steeds wakker wordt. Hopenlijk krijg je binnenkort kans goed bij te slapen!
pi_96375571
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 07:18 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan ook eerst naar een peuterbed. In verband met haar kleine kamertje willen we op den duur naar een (half)hoogslaper, maar dat duurt nog wel een paar jaar voor ze daar groot genoeg voor is, Tot die tijd in een ledikant vind ik niet echt wat ;)

Daarom heb ik een Flexa bed gekocht voor Thijs. Zodra hij groot genoeg is, gaan de lange poten eronder en is het een halfhoogslaper.
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:01:41 #92
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_96375650
En dan wil ze nu ook echt niet slapen..... pas als ze echt instort rond half twaalf terwijl ze de hele tijd in haar oogjes zit te wrijven en supersjacho is.

Zo'n hoogslaper is wel superleuk McLaura.
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:32:18 #93
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_96375897
Hallo :)

Oh, Thijs, hoe cute! O+ Wat is het dan ineens een kleine frummel, Laura! Lekker ventje zo, hij slaapt zo lief :)

Jeumig Becky, en dan dacht ik dat ík te klagen had! Pfff, eindeloos vervelend dat je niet weet hoe, wat, waarom en je meiske dus niet kunt helpen. Bij Stef merk ik tenminste altijd dat dit soort dingen ook voor hém heel vermoeiend zijn, doorslapen is voor je kleintje toch ook echt wel fijner.. Je hebt vast al héél veel geprobeerd hoor, maar het kan niet aan haar bedje liggen ofzo? Of nee, in het campingbedje heeft ze het ook he? Pff.. :* :*

Stef is gisteren naar de kapper geweest, omdat het gewoon tijd was (nouja, en aanstaande maandag is de schoolfotograaf op het KDV, dus dat was wel nog even een extra schop onder ons hol qua kapper) en nu heeft hij zo'n guitig bekkie weer O+ En nu ruik ik een poepluier, dus het is tijd om te douchen denk ik. Zijn billen liggen trouwens weer eens open ( dikke :* voor de andere kindjes met luieruitslag :'( ) dus protocol snel verschonen is weer in werking. Tot later!
3!
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:52:23 #94
100412 mefke79
komt goed!
pi_96376101
Tjee, Becky, daar zou ik ook redelijk wanhopig van worden van zulke nachten. Zou het met haar oren te maken kunnen hebben? Dat het straks ineens beter gaat? Ik hoop het voor je!

Arme Stef ook al weer zo veel luieruitslag. Bah! Succes met verschonen Trix. Enne foto van het kapsel natuurlijk!

Dat grote bed en dat kleine jochie, hoe schattig Laura. Goede nacht gehad verder?

Karin, en jullie nacht, ging die redelijk? In onze lasagne zit trouwens nooit melk, wij maken de saus aan met water en dan gewoon geen bechamelsaus erop, smaakt prima. Misschien een tip voor de volgende keer?

Rocka, hangjeugd :D Die van mij die hangt niet eens. Die slaapt op zijn buikje maar als ie wakker in zijn bed ligt te kijken, dan is dat op zijn rug. En dat lijkt ie fijn te vinden want als je dan vraagt of ie eruit wil is het antwoord meestal nee. Wordt nog wat als ie 16 is.
pi_96376135
Poeh Becky, wat zwaar zo die nachten. Ik hoop dat de buisjes enzo verlichting zullen brengen. :*

Mijn zoon eet weer als een bouwvakker. :Y) O+
pi_96376307
Becky -O-

Peulvruchten is hier ook helemaal the bomb! Grappig hè? :D

Florian slaapt momenteel ook beroerd (van 21:30 tot 1:30 wakker vannacht...) ), maar dat gaat vast weer over als zijn oren helemaal beter zijn en hij niet meer verkouden is.hoop ik.

Maar wat nou zo lollig was: om 21:30 maakte hij herrie en half huilen, dus ik ga heen, kom ik in ijn kamer, zit hij rechtop in zijn bed. Hij zietmij, laat zich vallen, rolt zich op en doet alsof hij slaapt _O-
WTF? :D Waarom deed hij dat? :D
Hij was wel blij met zijn speen overigens :D
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:12:20 #97
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96376418
Becky, is wel pittig van die nachten :*, hier hebben we ook van die periodes, meestal tandjes in combi met oorpijn.

Laura, jouw kleine grote zoon! <3 en wat een heul groot bed :o
/me*google Flexa bed*

Incantrix, :* voor Stef zijn billen, wat vervelend. Wat hier wel eens hielp, en ik weet het het klinkt idioot, is met een koude fohn de billen droogfohnen. En verder zoveel mogelijk zonder luier laten lopen, maar ik weet niet in hoeverre dat laatste nu praktisch haalbaar zou zijn.

KarKarin, wat sneu van Lars, hoelijk heeft ie een beetje door kunnen slapen. Kids nog last gehad van verhuizing, of is het allemaal meegevallen (of heb je dat al geschreven en mot ik gewoon teruglezen :P)

Rock :D

freecell, ik moest echt hardop lachen. Alexa doet dat hier 's ochtends ook altijd. Of ze ligt op haar rug, met haar handen voor haar ogen issalex nou :')
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 09:16:31 #98
5428 crew  miss_sly
pi_96376497
Becky, dat klinkt ook erg zwaar en vermoeiend. Wat vervelend is dat toch, dat slapen zo moeilijk kan zijn. Uitgerust kun je zoveel meer hebben. Ik hoop dat het snel beter wordt :*

Lau, wij willen en kunnen geen Flexabed kopen. Ten eerste kunnen we al die zooi als poten en trap nu echt nergens kwijt een paar jaar :') maar bovendien willen we als Senna aan een hoogslaper toe is, haar zelf (in het redelijke dan) laten kiezen. Er is al niet veel mogelijk met haar kamertje, dus vinden we dat ze er dan wel een stem in mag hebben hoe we eea gaan doen.
Ik denk dat wij het ijzeren spijlenbed van Ikea aanschaffen (thanks voor de tip nog Vick!) en dan een kleine kast erbij voor de kleren. Over een paar jaar mag ze dan zelf mee haar kamer restylen :)
pi_96376588
Becky, ik wil je geen valse hoop geven. Maar het slaappatroon wat je omschrijft had Mette ook. Vanaf dat ze een half jaar oud was hebben we op die manier gesukkeld met haar slapen. Op een gegeven moment zijn we maar diensten gaan draaien en sliepen we veel apart met haar zodat de ander nog wat nachtrust kon hebben.

Ik dacht dat het niet allemaal aan haar oren zou liggen en dat ze inmiddels ook wel gewend geraakt zou zijn aan bij ons slapen. Maar sinds de operatie gaat het super eigenlijk, echt bizar. Af en toe een keer een speen er in stoppen maar dat was het dan. Soms is ze wel heel erg verkouden en vergeten we te voor dat ze gaat slapen te sprayen, dan wordt ze 's nachts wel wakker, maar dus met een duidelijke reden.

Heel veel succes met de ingreep, ik hoop dat jullie er net zoveel profijt van zullen ondervinden als wij en dat Noortje zich weer lekker in haar velletje voelt zitten. Het is even doorbijten die behandeldag. Fijn dat het al zo snel kan
:* voor jullie.

Stef weer kapotte billen ;(
En foto foto foto! :Y

Thijs in zijn grote bed O+
Hier nog een tijd geen ander bed, we hebben echt een minimeisje en de zijkant van haar ledikantje kan eruit. Ik wacht totdat ze klimacties gaat vertonen en dan verbouwen we het ledikantje.

Hier gaat alles goed. Af en toe beginnen heftige driftbuien de kop op te steken. Mijn mams denkt dat ze vroeg de peuterpubertijd in zal gaan (mijn mama werkt met peuters dus heeft er wel wat kijk op). Ach we zien wel, ik vind het tot nu toe goed te handelen. De zwangerschap heeft als bijwerking bij mij dat ik veel rustiger ben dan normaal, ook laat ik het makkelijker van me af glijden. Dat is dan weer mooi meegenomen, bedankt hormonen!
Ze is nu uit logeren bij mijn ouders, we gaan haar zaterdag pas ophalen. Dat is wel even slikken voor me. Maar er moet echt geklust worden in huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')