abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96358332
ahw Stiemie beterschap voor je kleine mup :* ik heb even geen flauw idee hoe dat zit met een paracetamolspiegel.

Ca.ra wij nemen niet zoveel mee, een boekje om te lezen soms. Zo'n tekenbordje wil ik nog halen voor onderweg in de auto maar verder speelt ze overal mee behalve met wat wij meeslepen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96358339
laura, selene slaapt nog steeds in een slaapzakje hoor :)

en mette mooie stats!
beterschap esmee :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_96358436
Ik las over kleine bijdehandjes. Miss, je bent ook een moppie ;-)

Vlindur, dat met die luier zou mij ook kunnen overkomen. Gewoon een beetje verstrooid. De gevolgen zijn sneu, maar je bent nu eenmaal geen heilige.

De driftbuien van isabeau lijken iets minder te worden. één van de twee hoektanden is inmiddels door.

Vanmiddag was ze heel gezellig toen ik haar ophaalde van het kinderdagverblijf. Ze deed me weer versteld staan met haar teksten. "papa is werken" "kakkase (eendjes :') ) sjemme inne water!"

De leidster vertelde dat ze meer dieren kent dan haar groepsgenootjes van drie en soms zelfs vier jaar. Sorry dat ik.dat hier kom melden, maar ik ben zo trots!

Grappig; als ze iets doet wat ze zelf nogal stoer vindt zegt ze: "wauw!"

/opschepmodus
pi_96359131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:23 schreef Ca.ra het volgende:
Ik had het al in het speelgoedtopic gevraagd, maar voor de zekerheid hier ook nog een keer: wat nemen jullie zoal mee aan vermaak voor je kindjes als je (langer) van huis weg bent? Ik heb geen zin om een halve inventaris mee te slepen, maar wat een paar dingetjes om te spelen zijn natuurlijk wel handig.
Ik heb nu balonnen, bellenblaas, een klein magisch tekenbordje en meestal stop ik de stapelbekertjes in de tas, die zijn ook redelijk multifunctioneel. Potloodjes moeten er inderdaad nog bij. Maar verder weet ik t eigenlijk niet zo.
edit: ik schreef een lang verhaal over ballonnen maar die staan er al bij :')
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_96359181
Hier nog geen geklim in de kinderstoel (Ikea). Wel zijn de riempjes fascinerend en ze krijgt ze bijna zelf dicht :D Hannah heeft sowieso een obsessie voor riempjes/gespjes. De buggy, kinderstoel, autostoel en onze broekriemen zijn helemaal de bom.

Milka82, wat leuk dat je hier meeleest. We hebben hier veel dreumesjes van februari dus het is goed te vergelijken.

Ca.ra, ik wil graag hetzelfde weten mbt speelgoed om mee te nemen. Ik neem naast de dingen die al genoemd zijn ook een opblaasbare strandbal mee en boekjes. Nijntje boekjes en Dora boekjes zijn favoriet. Vanaf morgen hebben ze een hoop Dora spul bij de trekpleister en ik denk dat ik een badlaken ga halen voor op vakantie.

Davinia, heerlijk dat je dametje lekker rondstapt. Succes met de tandjesellende ;(.

Wickie, Mette is echt een muisje hihi O+ Misschien dat ze nog niet zo veel woorden uitspreekt, maar als ze echt zoveel op Hannah lijkt als ik denk, dan weet ze PRECIES duidelijk te maken wat ze wel en niet wil :Y

Laura, stoere jongen met z'n grote bed O+

Stiemie, beterschap :* Hoe gaat het doorgaans met het eten bij Esmee?

Becky, jakkes wat eng :o En wat goed dat je het herkende. Ik zou me ook helemaal lam schrikken geloof ik. Troost je meisje (en je vent) maar lekker :*
Goed dat ze wel gelijk hebben doorgepakt bij de arts. Het is even heftig, maar als ik lees hoe het met Mette is gegaan na de buisjes (en wie nog meer ook? Sorry, ik=zeef) dan heeft Noortje er veel profijt van en is ze strakjes gewoon een gezonde blije dreumes.

Wij zijn vandaag met z'n 2tjes naar de Ikea geweest om spulletjes te kopen voor de nieuwe kamer van Hannah. Ze verhuist naar de noordkant waar het koeler is in de zomer en het is een grotere kamer. Ze heeft straks een grotemeidenkamer nodig natuurlijk. Ik moet nog even nadenken over een peuterbedje of een ledikant waar ik de zijkant af kan halen, maar ik neig naar het tweede omdat ze voorlopig nog haar 'gevangenisje' nodig heeft.
Ze heeft de hele Ikea lopend gedaan :D Overal oeh's en ah's gehoord van mensen die voorbij liepen en op het laatste stuk kwam een meisje van een jaar of 3 die met haar hand in hand ging lopen O+ Je kon me echt opvegen, zo schattig :@

Verder hebben we helaas wel een paar prutnachten achter de rug. Gisteren zelfs om 2.00 uur beneden even met haar tv gekeken met een boterham want het kind had honger :?
Maar ja, vandaag kon ik 1 tand en een kies zien die op doorbreken staan, dus dat zou wel eens een hoop kunnen verklaren.
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:42:01 #56
100412 mefke79
komt goed!
pi_96359248
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:06 schreef miss_sly het volgende:
In de Ikea stoel kun je heel prima staan, zoals ik mijn neefjes al een aantal keer heb zien doen!
Ja, je kan er wel in staan, in het zitgedeelte, maar dan moet je je eerst helemaal omhoog trekken zonder steun voor de voetjes. En dat lukt em niet. Hij probeert het wel eens, maar makt dan zoveel geluid dat ik em meteen door heb.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96360512
Oh Laura wat is het bed tof! O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_96361202
Wat een blij snoetje McLaura, ik hoop dattie er lekker in slaapt.

Vlindur, dat is ook een vreemde gewaarwording, dat iemand jou kind kent en dat jezelf zoiets hebt van: "en wie is u?" :?
Ik had dat laatst toen Meike tegen me zei: mama, daar zie ik Mike!....bleek de broer te zijn van een klagenootje waar ze uit spelen was geweest....dat vond ik ook zo'n raar iets, dat zij iemand kent die ik niet ken :D

Octo, lekker genoten dus. Mooi is dat he, en wat mogen die dreumesjes graag zelf rondwandelen... Lars ook hoor, vanmorgen weer in de dierentuin geweest, Meike had de buggy ingepikt, en Lars mooi sjouwen....alleen jammer dat hij altijd een andere kant op wil als wij haha

Esmee ziek....ik geef altijd na 6 uur weer een pcm. Vanaf 10 kilo mag dat 240 gram zijn. Sterkte met je kleine mup...

Becky, ai....dat kan ik me voorstellen dat je het helemaal niks vindt.
Maar het moet he....
Laat het dan ook maar snel zover zijn he, nu hik je er ook alleen maar tegen aan.

En klein speelgoed, dat magisch tekenbordje is wel een goeie hoor! Dat vinden ze volgens mij allemaal mooi.
Met ballonnen wel uitkijken he, althans, de niet opgeblazen versie. Als ze die doorslikken is het heel gevaarlijk. Schijnt heel lastig te zijn om er weer uit te krijgen aldus verpleegkundige van EHBOcursus.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:18:05 #59
100412 mefke79
komt goed!
pi_96361284
zo echt bijgelezen:

Becky, wat rot van de buisjes. Maar inderdaad, R van Groofsken was ook onherkenbaar er na, dus ik hoop dat dat bij jullie ook zo is.

Laura, gaaf bed!

Wij hebben zo'n ledikant waar de zijkant uit kan, maar die laat ik mooi nog even zitten. Hij vindt het wel best zo en voor ons is het lekker rustig.

Stiemie, ik zou gewoon even de HAP bellen voor overleg. Dus niet voor een consult maar gewoon even vragen hoe of wat. Hier doen ze dat gewoon en dat werkt perfect.

Sorbo, ik blijf dat zo gaaf vinden dat Isabeau zo goed praat. Papa werken begint er hier nu ook in te komen. Net als Opa bellen en koenijn eten of koenijn buiten (en nee, wij hebben geen zwartwitte nijnen en ze zijn ook niet groot).

We zijn ons trouwens even rot geschrokken net. Driekus zat op de commode en mijn man had de slaapzak, ik zat op een stoel, een meter of 2 verderop. Ik zeg dus met mijn domme hoofd: Kom maar, dan doet mama je slaapzak aan. Mijn man keek naar mij en ik zag achter hem Driekus naar voren leunen en bijna van de commode vallen. Dus ik gil, mijn man draait om en grijpt em. Ik barst in huilen uit, Driekus wordt op de grond gezet met een trillende lip en vlucht daarna in mijn armen...pfff...weer drie grijze haren. Ongelofelijke domme actie van me...maar goed.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 21:20:17 #60
5428 crew  miss_sly
pi_96361445
Sorbootje :*
Wat heerlijk je kleine kletstante. We moeten echt onze dametjes nog eens bij elkaar zetten!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_96362462
Ko klimt heel netjes zelf op zijn Stokke.
Staan is wel voorgekomen, maar hij heeft een heel goed evenwichtsgevoel, tot nu toe is er niks gebeurd. Ik hoop niet dat ik het nu oproep trouwens. :D

Ca.ra, wat een goed idee! Ik neem bijna nooit iets mee. En als ik wat meeneem zijn het meestal stapelbekers, daar kun je altijd wel iets leuks mee doen.
Ik ga die ballonnentip onthouden. :Y

Och Becky, dat is wel even schrikken, maar ik hoop dat Noortje hetzelfde zal gebeuren als de andere kindjes hier en er snel profijt van zal hebben. :*

MacLaura, mooi bed hoor! Thijs vond het echt heel leuk, zo te zien. Fijn!

Beterschap voor Esmee! :*

Senna en Isabeau, onze echte kletstantes. O+
Leuk om te horen, al die gesprekjes van jullie meisjes.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_96362887
Nog even over het nieuwe bed en Thijs :

Ik heb het gewone ritueel gevolgd qua op bed brengen : tandenpoetsen, slaapzak aan, muziekje aan, 'dagdag, lekker slapen' en we hebben hem niet meer gehoord. Zonet even wezen kijken...

Project groot bed is tot nu toe erg geslaagd!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_96363099
Ach, kijk hem nou liggen. Klein prulleke. O+
pi_96363108
Oh wat ligt hij daar heerlijk lau!
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 21:48:27 #65
5428 crew  miss_sly
pi_96363178
Wat lief O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_96363197
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:47 schreef Sorbootje het volgende:
Oh wat ligt hij daar heerlijk lau!
Ja he <3

Ik had de tip gekregen er zo normaal mogelijk over te doen, en het werkt. Mijn grote kleine knulletje <3
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_96363616
Wow,al een dreumes in een groot bed! Mooi dekbed ook,echt jongens.
Ik probeer M zolang mogelijk in een ledikantje te houden ( mijn beejbie...),heb ik met de oudste ook gedaan,die was geloof ik 2,5 toen ze over ging.

Beide dames hebben hier weer een ab kuur te pakken,M haar derde in korte tijd,volgende keer moeten we naar de kno arts. Oudste is bovendien astmatisch,grote kans dat M dat ook is.
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:57:01 #68
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96363709
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:40 schreef octopussy het volgende:

Stiemie, beterschap :* Hoe gaat het doorgaans met het eten bij Esmee?
Nog steeds vreselijk :X Ze eet niks of hooguit 2 happen. Eigenlijk eet ze 's morgens 2 boterhammen en 's middags 2 boterhammen en nog wat fruit en dat is het. 's Avonds is ze een soort tafelversiering ;(

Oh en kinderstoel klimmen kennen we hier ook helaas. Dan hoor je ineens "mama!" Dan draai je je om en staat ze ineens bovenop de eettafel :X :o

Thijs wat goed zeg! En wat een leuk bedje O+
pi_96364859
Oh god, dat klinkt herkenbaar Stiemie. :X
Vanavond nog, andijviestamppot met worst. Een mini-hapje ging naar binnen maar kwam a la minute weer naar buiten. Zonder uberhaupt te kauwen. }:|
En zo gaat het eigenlijk elke avond. Meneer eet overdag heel goed maar de avondmaaltijden zijn prut. En het erge is dat je zelf al bijna tijdens het verzinnen/koken al vergeet rekening met hem te houden, omdat het toch zinloos is een leuk bordje voor hem te maken.
Ik doe het wel hoor, elke avond een gezellig bordje, maar hij eet er maar zelden van. ;(

Zo'n peuterbed, hoe lang blijven ze daar eigenlijk in? Oftewel hoe lang heb je er plezier van?
pi_96365073
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:14 schreef oeke het volgende:

Zo'n peuterbed, hoe lang blijven ze daar eigenlijk in? Oftewel hoe lang heb je er plezier van?
Thijs heeft een echt bed ;)
Het is een gewone 1 persoons, en ik heb er poten (en een ladder) bij om er over een paar jaar een halfhoogslaper van te maken.
Ik wil geen peuterbed, vind het een beetje onzinnig. Peuterbed is 1m60 x 70 en dit is 200 x 90.
pi_96365488
Hier ook geen peuterbedje. Lars ligt nog in het ledikantje, en meike ligt vanaf dat ze bijna 3 was in haar grote bed.
Geen peuterbedje gekocht omdat je dan 2 keer een uitgave hebt.
Want bij mij ben je err dan niet alleen met een bed, er moet ook een bijpassende kast bij...
En dan heb ik het nog niet gehad over matras en beddegoed....
Dus wij hebben destijds een 1persoons gekocht en die in het begin kort opgemaakt. Zelfde effect.
Maar ik vind peuterbedjes er altijd wel heel schattig uitzien...
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:24:30 #72
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_96365538
Oeke, B ging met 2 naar een groot bed want hij kon zelf uit het ledikant klimmen. L snapt er allemaal nog niet zo veel van en staat er altijd als hangjeugd overheen te hangen (maar die is ook nog geen 2). Ik ben al wel aan het kijken naar een bed voor hem, en als ik iets geschikts zie koop ik het al wel vast.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_96365594
Hangjeugd...dweil me op
pi_96365763
We hebben hier zo weinig plek, vandaar.
Ko heeft geen eigen kamertje ofzo, we leven allemaal in 1 ruimte.
En een peuterbed neemt net wat minder ruimte in. Stel dat ze daar tot hun 5de in kunnen, dan hebben we wat meer tijd om na te denken over een ander huis.
Want we wonen hier zo graag. O+
En goedkoop. :P

Haha Rocka, je hangjeugd! :D
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:30:42 #75
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96365901
Oeke, ik ben eigenlijk stiekem best wel een klein beetje benieuwd naar jullie huis (oke, woonruimte) maar dat is mega offtopic he. En ook wel onbeschoft om zomaar te vragen ;)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')