abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 mei 2011 @ 21:49:50 #251
100412 mefke79
komt goed!
pi_96523757
pfff, ik heb echt respect voor mensen die avond in, avond uit een dreumes hebben die niet wil slapen. Die van mij heeft net een half uur tegen me liggen kletsen. En stiekem was het nog best gezellig, maar ja, hij moest natuurlijk wel slapen. Hij ligt nu weer in het eigen bed, met een fles yoghurt en paracetamol (tandjespijn..).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 8 mei 2011 @ 21:49:58 #252
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_96523765
Oei Trix, ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Gelukkig is het (relatief) goed afgelopen.

Schoonmoederperikelen, breek me de bek niet open! Nouja, zo erg is die van mij niet. Maar soms *mompelt iets met bloed en nagels enzo*

Eindelijk tijd gehad om mijn filmpje te uploaden: Thomas zegt opperdepop! (sort of...)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 8 mei 2011 @ 21:55:06 #253
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96524111
Weet je waar ik het moeilijk mee heb? Als ik zeg dat hij niets meer krijgt, dat ze dan toch nog vlug een pakje koeken openen en hem een koek geven. "Zie je wel dat hij nog honger heeft!" Nee, echt niet, da's goesting. Als ik elke keer dat ik goesting heb in eten mijn lichaam volprop, word ik een ton. Thomas zou gewoon blijven eten tegenwoordig. Behalve dan natuurlijk dat hij 's avonds maar 100cc melk meer drinkt :{w
pi_96524112
Miss, ik merk ook dat ik er op moet letten dat Lente groeit. :') Ik denk nog steeds wel eens dat ik iets op tafel buiten haar handbereik zet terwijl ze al lang en breed bij kan.

Ze hoest en snottert nog wel flink, maar is een stuk vrolijker dan op vakantie gelukkig. Het lijkt haar ook echt goed te doen dat ze weer in d'r eigen omgeving is. O+ Toch vraag ik me af of ze echt last had van de vreemde omgeving, want ze sliep daar prima.

We moesten ook de hele dag zorgen dat ze d'r schoenen niet in het vizier kreeg, want zodra ze ze zag moesten ze aan. En zonder hulp van ons uiteraard. En natuurlijk lukte dat niet (All Stars) dus was het binnen twee seconde brullen. Ook tijdens korte autoritjes stond ze er zodra we stil stonden op om even achter het stuur te mogen. Ze vindt auto's helemaal de bom, dus ze mag wel eens in een stilstaande auto 'rijden'. Dan draaien we het sleuteltje half om zodat alle knopjes het doen (starten kan alleen als je de koppeling in trapt) en mag ze d'r gang gaan. Dan moet de gordel om, het raampje open en dicht, moet er gezwaaid en 'dag dag' gezegd worden en 'rijdt' ze weg met de radio keihard aan, de ruitenwisser, noem maar op. :D

Maar goed, na elk kort autoritje was het dus drama zodra we stil stonden, want dan wilde ze rijden.

Gelukkig is ze nu weer een stuk relaxter.
pi_96524176
Wat is goesting, Leo?
  zondag 8 mei 2011 @ 21:56:37 #256
61183 leonieke
Dan toch?
  zondag 8 mei 2011 @ 21:58:30 #257
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96524361
Of zo: "ik heb hem fruitpap gemaakt, hoor. Hij is nog te klein om stukjes fruit te eten."

Hmz, hij eet toch echt al een paar maand stukjes banaan, appel, mango, kiwi, druiven, aardbeien, meloen, ... :Y (trots als ik ben, heb ik dat namelijk al een paar keer verteld ;) )
En dan geef ik hem een stuk druif en valt hun mond open dat hij al zo een druif kan eten :') _O-
pi_96524592
Geeft niks, Leo, ik was gewoon nieuwsgierig.

Geven jullie de druiven heel? Ik ben zo bang dat ze dan bij Lente in haar keel schieten.
pi_96524854
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:01 schreef Ssserpente het volgende:

Geven jullie de druiven heel? Ik ben zo bang dat ze dan bij Lente in haar keel schieten.
meestal geef ik ze in 2-en gesneden, amar soms ook heel en dat gaat goed.

O+ net mij mijn stoertje gekeken en ze ligt nog keurig netjes in d'r bed O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_96524884
Wat fijn, Vick!
  zondag 8 mei 2011 @ 22:06:23 #261
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96524907
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:01 schreef Ssserpente het volgende:

Nee, in stukjes (maar dus niet geplet).
Gisteren zat hij bij opa op de schoot en beet ik telkens een stuk van een druif om hem dat dan te geven (er zaten ook pitten in, dus die pitten at ik zelf op). Een hele druif zou ik hem ook niet durven geven. Ik heb me namelijk onlangs ook nog verslikt in een druif :')

Wat goed Vicky. Hopelijk hebben jullie een rustige nacht :)

Ik vrees hier trouwens het ergste.

Thomas' dag vandaag:
7.30u: wakker en spelen (mama sliep uit ;) )
9.45u: in bed
13.15u: Thomas wakker gemaakt
15.20u: in bed
18u: Thomas wakker gemaakt
20.25u: in bed

Ofwel had hij veel schade in te halen ofwel zien we hem morgen veel te vroeg terug :D
  zondag 8 mei 2011 @ 22:07:47 #262
100412 mefke79
komt goed!
pi_96524999
druif gaat hier meestal in zijn geheel, maar dan bijt ie em vanuit z'n handje zelf doormidden. Appels gaan ook niet meer altijd in stukjes, hij jat ze zelf van de schaal en begint te kluiven.
Het lijkt erop dat wij hier eindelijk ondertanden er bij krijgen. Hij heeft al maaaaanden twee ondertanden, nu is het 2 en een beetje en volgens mij komt er nog eentje aan.
pi_96525080
Appels werden hier ook gejat maar elke keer een hapje uit een appel vond ik vervelend worden, dus appels liggen in de fruitschaal buiten reikwijdte.
Meestal schil ik ze en snijdt ze in partjes. Tess is gek op appels en aardbeien
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:09:40 #264
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96525121
Aardbeien is hier nog niet helemaal zijn ding.

Banaan is zijn favoriet. Hij zou de hele dag door bananen eten, denk ik :@ (maar hij krijgt er dus maar 1 per dag en zelfs dat vind ik eigenlijk al niet zo super)
  zondag 8 mei 2011 @ 22:11:11 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_96525238
manaan (banaan), aadbei, duif...het maakt niet veel uit, hij lust het allemaal. En dat appels jatten is iets van de laatste dagen, dus ik ga ze ook maar buiten bereik leggen. Van de andere kant kan ik er niet mee zitten dat ie fruit eet zolang ie zijn gewone eten ook goed blijft doen. En dat doet ie.
pi_96525257
bananen zijn hier uit.
Als ik een bak aardbeien neer zet en ik draai me om dan zijn ze op :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96525299
Lente eet nauwelijks fruit. Ik bied het twee keer per dag aan, maar het boeit 'r weinig. Vaak neemt ze een hapje en weigert het vervolgens pertinent. Ze houdt meer van hartig dan van zoet; zelfs de aardbeien van vanmiddag wilde ze niet. Een banaantje gaat er wel in trouwens, maar da's geen volwaardig fruit.

Ik ga maar proberen om weer aan tafel fruit te eten, mss helpt dat.
pi_96525370
Je brengt me op een idee, Vick! Ik ga eens proberen of het werkt om een bakje fruit nonchalant neer te zetten.
pi_96525427
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:12 schreef Ssserpente het volgende:
Je brengt me op een idee, Vick! Ik ga eens proberen of het werkt om een bakje fruit nonchalant neer te zetten.
of er een spelletje van maken.. elke keer als zij een stukje fruit wil pakken zeg je: niet pikken hoor, dat is van mij. Werkt hier als een tierelier :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 8 mei 2011 @ 22:14:33 #270
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96525500
Thomas eet rond 16u meestal 2 stukken fruit :Y Maar dan zit hij effectief in zijn eetstoel en krijgt hij het in een schaaltje aangeboden. Zo, tijdens het spelen ofzo, heeft hij nog nooit iets gegeten (dus ook geen koek of wat dan ook).
Tot nu toe is het eigenlijk zo de gewoonte dat hij altijd aan tafel zit om te eten (en zelf zit ik dan een potje yoghurt te eten in de zetel terwijl hij voor mij speelt :') )
pi_96525544
Haha, ook een goeie! Ik vrees alleen wel dat ze dan d'r hele mond volpropt om het er vervolgens als een laadklep weer uit te kiepen. Daar heeft ze sowieso een handje van, vooral met mandarijnen.
pi_96525574
Tess zit hier eigenlijk alleen met avondeten in d e kinderstoel. Boterham 's ochtends en 's middags eet ze op een klein stoeltje aan de kleine tafel. Fruit krijgt ze in een bakje aan de kleine tafel :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96525603
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:15 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, ook een goeie! Ik vrees alleen wel dat ze dan d'r hele mond volpropt om het er vervolgens als een laadklep weer uit te kiepen. Daar heeft ze sowieso een handje van, vooral met mandarijnen.
beginnen met een paar stukjes zodat ze de kans niet krijgt haar mond vol te proppen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96525663
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:14 schreef leonieke het volgende:
Thomas eet rond 16u meestal 2 stukken fruit :Y Maar dan zit hij effectief in zijn eetstoel en krijgt hij het in een schaaltje aangeboden. Zo, tijdens het spelen ofzo, heeft hij nog nooit iets gegeten (dus ook geen koek of wat dan ook).
Tot nu toe is het eigenlijk zo de gewoonte dat hij altijd aan tafel zit om te eten (en zelf zit ik dan een potje yoghurt te eten in de zetel terwijl hij voor mij speelt :') )
Ontbijt, lunch en avondeten doen we hier altijd aan tafel, maar het fruitmoment aan tafel is er eigenlijk een beetje bij ingeschoten. Komt geloof ik omdat ik op een gegeven moment het idee had dat ik de hele dag met het kind aan tafel zat.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:17:02 #275
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96525672
Oh, maar dat zou bij mij onder dezelfde noemer vallen, Vicky (niet dat Thomas al een klein stoeltje ofzo heeft). Ik bedoel eerder dat Thomas niet eet terwijl hij rondloopt ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')