Bronneke telegraafquote:In alle vroegte staat Kate Middleton vandaag op. Haar laatste ochtend als ongetrouwde vrouw spendeert ze in het chique Goringhotel, samen met haar familie. Moeder Carole en broer James verlaten het hotel als eerste om tien voor half twaalf. De bruidsjonkers en -meisjes, waaronder Kates zus Pippa, vertrekken rond tien voor twaalf naar Westminster Abbey. De weg naar het altaar is van minuut tot minuut geprogrammeerd.
De meeste van de 1900 genodigden zijn dan al lang in de kerk: tussen kwart over negen en kwart voor tien worden de gewone gasten, waaronder oude schoolvrienden, ex-geliefden van het paar en collega’s van Williams werk als reddingshelikopterpiloot, in de kerk verwacht.
Vanaf tien voor elf komen ambassadeurs, ministers en andere belangrijke genodigden met bussen aan bij de abdij. Vanaf tien voor half twaalf komen leden van buitenlandse koningshuizen aan bij Westminster Abbey, waaronder Willem-Alexander en Máxima. Rond kwart voor twaalf worden prins Charles en zijn echtgenote Camilla verwacht, waarna ook koningin Elizabeth en prins Philip zullen arriveren. Het tijdschema zit strak in elkaar: om negen minuten voor twaalf zijn alle ogen opnieuw gericht op het Goringhotel, waar Kate – aan de hand van haar vader Michael – in de auto zal stappen die hen naar Buckingham Palace brengt.
Op het moment ze een paar minuten voor twaalf uur uit de auto stapt voor Westminster Abbey kunnen we haar goed geheim gehouden bruidsjurk in alle schoonheid bewonderen en is bekend wie de ontwerper is.
De dienst duurt een goed uur en is rechtstreeks op tv te volgen. Het huwelijksregister wordt echter buiten het oog van de camera’s, slechts in het bijzijn van ouders en directe familieleden, getekend.
Om kwart over een gaat het koninklijke gezelschap per koets naar Buckingham Palace. Bij mooi weer nemen prins William en prinses Catherine plaats in een open State Landau uit 1902. Wanneer regen dreigt, zitten ze hoog en droog in een glazen koets uit 1881.
Het gezelschap is om half twee terug op Buckingham Palace, waar een receptie wordt gegeven voor 600 genodigden. Willem-Alexander en Máxima worden daar rond tien over half twee verwacht. Het geduld van het publiek wordt vervolgens op de proef gesteld: pas om vijf voor half drie zal het moment plaatsvinden dat voor altijd in ieders geheugen zal staan gegrift.
Dan neemt het kersverse echtpaar plaats op het balkon voor Buckingham Palace en zal het, onder toeziend oog van de koninklijke familie, de familie Middleton en naar schatting ruim 2 miljard tv-kijkers, elkaar een eerste kus geven als man en vrouw.
Dat is zijn infantiele broertjequote:Op vrijdag 29 april 2011 07:21 schreef RichardDawkins het volgende:
Cool, het circus is weer in de stad!
De vergelijking werkt natuurlijk dubbel goed omdat die prins steeds meer op een clown zonder make-up is gaan lijken door de jaren heen.
OMDAT TROUWEN EN ROMANTISCH EN PRINCESS EN ROMANTISCH EN OPPERVLAKKIUGquote:
Dat is iets anders dan hier blij/enthousiast over worden.quote:
Veel mensen vinden zoiets romantisch. Lekker zo laten, lijkt mequote:Op vrijdag 29 april 2011 07:54 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan hier blij/enthousiast over worden.
Dat zou elk huwelijk zijn toch? je gaat toch niet ook bij onbekende niet bekende mensen het huwelijk bekijken?quote:Op vrijdag 29 april 2011 07:54 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Veel mensen vinden zoiets romantisch. Lekker zo laten, lijkt me
Dat was op een zaterdag.quote:Op vrijdag 29 april 2011 08:17 schreef Basp1 het volgende:
In engeland hebben ze hiervoor een vrije dag gekregen hadden wij dat ook toen willem en maxima trouwden, ik herrinner me het in ieder geval niet meer.
Ik moest werken iig.quote:Op vrijdag 29 april 2011 08:17 schreef Basp1 het volgende:
In engeland hebben ze hiervoor een vrije dag gekregen hadden wij dat ook toen willem en maxima trouwden, ik herrinner me het in ieder geval niet meer.
Dan zouden ze in engeland of belgie een brugdag (dus de vrije dag wel gekregen alleen op te nemen wanneer je maar wilt) gehad hebbenquote:
Jaaahaaa, want jij hebt je schaapjes op het droge... toch?quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:31 schreef SeLang het volgende:
We hebben vandaag een vrije dag
Maar ja, ik heb elke dag een vrije dag
Lees ik vanavond of morgen, als je het niet erg vindt, ik doe nl. wel wat en heb vannacht gewerkt en zit tegelijkertijd te uitzendinggemist'en.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
[Reisverslag] Maleisie +Brunei
[Reisverslag] Vietnam + Laos + Cambodja
en dergelijke
Maak even een paint.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:22 schreef SonicVolcano het volgende:
Vreselijke hoed draagt die Victoria.
Op BBC World News is het ook, heb je dat wel? Of België.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:33 schreef speknek het volgende:
Kijken jullie allemaal bbc? Dat hadden die eikels van Digitenne een maand eerder moeten introduceren..
Inderdaad, beetje respect op brengen voor dat vrijandige koningshuis. De theems op varen, dat meoten we doen!quote:Op vrijdag 29 april 2011 08:35 schreef FoXje het volgende:
Koningshuizen![]()
Nederlanders die het Britse koningshuis volgen
Echt he! Heb zelf glasvezel van KPN, maar dus ook geen BBCquote:Op vrijdag 29 april 2011 10:33 schreef speknek het volgende:
Kijken jullie allemaal bbc? Dat hadden die eikels van Digitenne een maand eerder moeten introduceren..
Pieuw, ik voelde me al dom toen ik hier net las dat het Victoria was.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:37 schreef SeLang het volgende:
Ik heb ook geen flauw idee wie al die mensen zijn. Ik kijk te weinig TV...
Een Rowan Atkinson herken je toch wel?quote:
vast wel, maar niet gezien, ik ben niet continu op de tv gefocust.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Een Rowan Atkinson herken je toch wel?
Heb nog zo iets voorbij zien komen, maar in een andere kleur.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:43 schreef Banjerkanjer het volgende:
Sommige mensen hebben wel heel letterlijk een bord voor hun kop hoofd:
[ afbeelding ]
och, die vermaken zich wel...quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:51 schreef Ajacied422 het volgende:
arme gasten. over een 1uur begint het spektakel pas
Bij dit soort gelegenheden is dat ook mijn grootste plezier: gekke hoedjes kijkenquote:Op vrijdag 29 april 2011 10:49 schreef spuitje het volgende:
[..]
Heb nog zo iets voorbij zien komen, maar in een andere kleur.
Vind het wel leuk, alle die hoeden.
Ik ben dus niet de enige met die tik. Zag er net eentje met een hoed zo groot als een wagenwielquote:Op vrijdag 29 april 2011 10:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Bij dit soort gelegenheden is dat ook mijn grootste plezier: gekke hoedjes kijken
Hoezo hoe bedoel ik dat? Elton John kwam binnen met zijn vriend/man en werden naar hun plaats gewezen.quote:
Zijn man?quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo hoe bedoel ik dat? Elton John kwam binnen met zijn vriend/man en werden naar hun plaats gewezen.
Heeft hij die breezers allemaal gehad?quote:
Volgens de Belgische presentatoren wel jaquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Heeft hij die breezers allemaal gehad?
quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:02 schreef NDAsilenced het volgende:
stream loop volgens mij 5 minuten achter, hoor net kerklok van 11 uur 10 uur luiden.
Ik zit op me werk en kan niks kijken, mag hier helemaal niks.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:00 schreef alors het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
werkt trouwens ook hoor, zonder commentaar nog
Nog niet gezien.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zijn de Prins van Oranje en HKH Prinses Maxima al gearriveerd?
Je mag niet kijken maar je mag wel fok!en. Meestal is het andersom dat streaming via nos wel kan maar FOK!en niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:03 schreef Purky het volgende:
[..]
Ik zit op me werk en kan niks kijken, mag hier helemaal niks.
Ik doe het wel met jullie comments, hoe meer hoe beter!
Zij heeft gelukkig geen mal hoedje op maar gewoon een speld in heur haar.quote:
En een jurk die niet goed past.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:05 schreef Felixa het volgende:
[..]
Zij heeft gelukkig geen mal hoedje op maar gewoon een speld in heur haar.
Lijkt Halina Reijn wel zo.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
Afgewaaid? Tisser gebeurd?! Waar is die hoed?!![]()
[ afbeelding ]
Zal wel niet, toch?quote:
Dat is een vrouw met kort haar imho.quote:
Is dat niet K.D. Lang? Volgens mij wel:quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is een vrouw met kort haar imho..
Dat komt voor hè, vrouwen met kort haar, misschien wist je het niet..
Ene meisje? Toch?quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Is dat niet K.D. Lang? Volgens mij wel:
[ afbeelding ]
Dit is Brits hequote:Op vrijdag 29 april 2011 11:15 schreef Karina het volgende:
Dat kroontje op het dak vind ik ook nogal kitscherig.
Ik was niet eens van plan te gaan zitten kijken, maar blijf nu toch weer hangen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
1/3 van de wereld zit dit nu dus te kijken
Nee toch?quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ja, en Andre van Duin is zeker ook een homo...
Hij heeft een klein mondje in zijn nek.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Denk 't wel - als je het zo wilt noemen
Die zullen toch onderhand allang zitten?quote:
Ja preciesquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:22 schreef miss_dynastie het volgende:
De kapper moet wel even binnen rennen voor beide broertjes.....
Dan kunnen ze ook gelijk wat aan die streep doen op zijn hoofd van zijn pet...quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:22 schreef miss_dynastie het volgende:
De kapper moet wel even binnen rennen voor beide broertjes.....
Ja werd net gezegd., er wordt geblokkeerd.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:24 schreef NDAsilenced het volgende:
Zouden ze nou radio jammers daar hebben staan, om maar geen risico op een jengelend mobieltje op moment supreme te horen?
Maar dan kan er niet getwitterd worden vanuit de kerk!quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja werd net gezegd., er wordt geblokkeerd.
Ik ook, zeker omdat net die van Monaco daar liepen. En dat zijn geen buren en wij welquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:25 schreef Karina het volgende:
Ik denk toch dat WA en Maxima nog moeten komen eigenlijk.
Dat zeiden ze ook nog net inderdaad!quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:26 schreef Type-R het volgende:
[..]
Maar dan kan er niet getwitterd worden vanuit de kerk!
Ik heb BBC aanstaan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik kies toch voor het Vlaamse commentaar, veel informatiever.
Denk het ook, las net op een site dat de koninklijke gasten vanaf 11:20 binnenstromen...quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:25 schreef Karina het volgende:
Ik denk toch dat WA en Maxima nog moeten komen eigenlijk.
Ja ik ook, BBC is niet leuk en NOS ook niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik kies toch voor het Vlaamse commentaar, veel informatiever.
BRT 1.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is het commentaar op Nederland 1 nog te doen of kan ik beter BBC blijven kijken?
Merk ik ook. Verder is het Vlaams heerlijk rustgevend.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja ik ook, BBC is niet leuk en NOS ook niet.
Ja dat was bekend, i.v.m. de feestelijkheden morgen, het wordt ook een oud mensjequote:Op vrijdag 29 april 2011 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Beatrix dus niet aanwezig of was dat al bekend?
BBC world, BBC 1, BBC London en Ned1 in ieder geval wel al loopt Ned1 een paar minuten achter.quote:
Zeker. Offtopic: Zou Bea morgen haar aftreden aankondigen?quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja dat was bekend, i.v.m. de feestelijkheden morgen, het wordt ook een oud mensje
Op een feestelijke dag als koninginnedag? Denk het niet, toch?quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker. Offtopic: Zou Bea morgen haar aftreden aankondigen?
Denk het niet eigenlijk op Koninginnedag.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker. Offtopic: Zou Bea morgen haar aftreden aankondigen?
Volgens de commentator is de afwezigheid van Bea juist omdat het geen staatsaangelegenheid betreft.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja dat was bekend, i.v.m. de feestelijkheden morgen, het wordt ook een oud mensje
Ja, en dat was al maanden bekend ook. Dus dat het een oud besje is en met koninginnendag te maken heeft is gewoon niet waarquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:31 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Volgens de commentator is de afwezigheid van Bea juist omdat het geen staatsaangelegenheid betreft.
Ze is uitgenodigd, dus ze had er zonder meer bij kunnen zijn. Maar twee zulke lange dagen, inclusief reis, zal ze gewoon niet meer trekken.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:31 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Volgens de commentator is de afwezigheid van Bea juist omdat het geen staatsaangelegenheid betreft.
Ja die reis he, die duurt ook uuuuuuuuuuuuuuuuren!quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ze is uitgenodigd, dus ze had er zonder meer bij kunnen zijn. Maar twee zulke lange dagen, inclusief reis, zal ze gewoon niet meer trekken.
pics? Ik ben zojuist gescheiden van mij stream en vanaf nu moet ik alles missenquote:
Hmm zijn google foto's doen hem geen eer aanquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:34 schreef alors het volgende:
[..]
pics? Ik ben zojuist gescheiden van mij stream en vanaf nu moet ik alles missen
Ja.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:35 schreef lezzer het volgende:
Maar nog een keer, komt pa mee met Kate ofzo?
Om de bruid weg te geven misschien?quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:35 schreef lezzer het volgende:
Maar nog een keer, komt pa mee met Kate ofzo?
*emo momentje*quote:
quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou prachtig zijn als Onslow ineens tussen het publiek zit in de kerk:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Dan stop je toch gewoon een paar veren in je haarquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:33 schreef just me het volgende:
Het zal je dochter maar wezen... natuurlijk is die van mij ook een prinsesje maar hoeden staan me gewoon niet
Of Karst Tates.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Beter in mijn kontquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:37 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Dan stop je toch gewoon een paar veren in je haar
Of Lou & Andyquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
hahahquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:34 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Hmm zijn google foto's doen hem geen eer aanlive ziet ie er beter uit!
Tot 15u.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:39 schreef Karina het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk? Ik heb nog wat dingen te doen
Als iedereen een hosti moet, zijn ze wel even bezig.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:40 schreef Karina het volgende:
[..]
WAT! Jezus, wat gaan ze allemaal doen dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |