Bronneke telegraafquote:In alle vroegte staat Kate Middleton vandaag op. Haar laatste ochtend als ongetrouwde vrouw spendeert ze in het chique Goringhotel, samen met haar familie. Moeder Carole en broer James verlaten het hotel als eerste om tien voor half twaalf. De bruidsjonkers en -meisjes, waaronder Kates zus Pippa, vertrekken rond tien voor twaalf naar Westminster Abbey. De weg naar het altaar is van minuut tot minuut geprogrammeerd.
De meeste van de 1900 genodigden zijn dan al lang in de kerk: tussen kwart over negen en kwart voor tien worden de gewone gasten, waaronder oude schoolvrienden, ex-geliefden van het paar en collega’s van Williams werk als reddingshelikopterpiloot, in de kerk verwacht.
Vanaf tien voor elf komen ambassadeurs, ministers en andere belangrijke genodigden met bussen aan bij de abdij. Vanaf tien voor half twaalf komen leden van buitenlandse koningshuizen aan bij Westminster Abbey, waaronder Willem-Alexander en Máxima. Rond kwart voor twaalf worden prins Charles en zijn echtgenote Camilla verwacht, waarna ook koningin Elizabeth en prins Philip zullen arriveren. Het tijdschema zit strak in elkaar: om negen minuten voor twaalf zijn alle ogen opnieuw gericht op het Goringhotel, waar Kate – aan de hand van haar vader Michael – in de auto zal stappen die hen naar Buckingham Palace brengt.
Op het moment ze een paar minuten voor twaalf uur uit de auto stapt voor Westminster Abbey kunnen we haar goed geheim gehouden bruidsjurk in alle schoonheid bewonderen en is bekend wie de ontwerper is.
De dienst duurt een goed uur en is rechtstreeks op tv te volgen. Het huwelijksregister wordt echter buiten het oog van de camera’s, slechts in het bijzijn van ouders en directe familieleden, getekend.
Om kwart over een gaat het koninklijke gezelschap per koets naar Buckingham Palace. Bij mooi weer nemen prins William en prinses Catherine plaats in een open State Landau uit 1902. Wanneer regen dreigt, zitten ze hoog en droog in een glazen koets uit 1881.
Het gezelschap is om half twee terug op Buckingham Palace, waar een receptie wordt gegeven voor 600 genodigden. Willem-Alexander en Máxima worden daar rond tien over half twee verwacht. Het geduld van het publiek wordt vervolgens op de proef gesteld: pas om vijf voor half drie zal het moment plaatsvinden dat voor altijd in ieders geheugen zal staan gegrift.
Dan neemt het kersverse echtpaar plaats op het balkon voor Buckingham Palace en zal het, onder toeziend oog van de koninklijke familie, de familie Middleton en naar schatting ruim 2 miljard tv-kijkers, elkaar een eerste kus geven als man en vrouw.
Dat is zijn infantiele broertjequote:Op vrijdag 29 april 2011 07:21 schreef RichardDawkins het volgende:
Cool, het circus is weer in de stad!
De vergelijking werkt natuurlijk dubbel goed omdat die prins steeds meer op een clown zonder make-up is gaan lijken door de jaren heen.
OMDAT TROUWEN EN ROMANTISCH EN PRINCESS EN ROMANTISCH EN OPPERVLAKKIUGquote:
Dat is iets anders dan hier blij/enthousiast over worden.quote:
Veel mensen vinden zoiets romantisch. Lekker zo laten, lijkt mequote:Op vrijdag 29 april 2011 07:54 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan hier blij/enthousiast over worden.
Dat zou elk huwelijk zijn toch? je gaat toch niet ook bij onbekende niet bekende mensen het huwelijk bekijken?quote:Op vrijdag 29 april 2011 07:54 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Veel mensen vinden zoiets romantisch. Lekker zo laten, lijkt me
Dat was op een zaterdag.quote:Op vrijdag 29 april 2011 08:17 schreef Basp1 het volgende:
In engeland hebben ze hiervoor een vrije dag gekregen hadden wij dat ook toen willem en maxima trouwden, ik herrinner me het in ieder geval niet meer.
Ik moest werken iig.quote:Op vrijdag 29 april 2011 08:17 schreef Basp1 het volgende:
In engeland hebben ze hiervoor een vrije dag gekregen hadden wij dat ook toen willem en maxima trouwden, ik herrinner me het in ieder geval niet meer.
Dan zouden ze in engeland of belgie een brugdag (dus de vrije dag wel gekregen alleen op te nemen wanneer je maar wilt) gehad hebbenquote:
Jaaahaaa, want jij hebt je schaapjes op het droge... toch?quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:31 schreef SeLang het volgende:
We hebben vandaag een vrije dag
Maar ja, ik heb elke dag een vrije dag
Lees ik vanavond of morgen, als je het niet erg vindt, ik doe nl. wel wat en heb vannacht gewerkt en zit tegelijkertijd te uitzendinggemist'en.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
[Reisverslag] Maleisie +Brunei
[Reisverslag] Vietnam + Laos + Cambodja
en dergelijke
Maak even een paint.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:22 schreef SonicVolcano het volgende:
Vreselijke hoed draagt die Victoria.
Op BBC World News is het ook, heb je dat wel? Of België.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:33 schreef speknek het volgende:
Kijken jullie allemaal bbc? Dat hadden die eikels van Digitenne een maand eerder moeten introduceren..
Inderdaad, beetje respect op brengen voor dat vrijandige koningshuis. De theems op varen, dat meoten we doen!quote:Op vrijdag 29 april 2011 08:35 schreef FoXje het volgende:
Koningshuizen![]()
Nederlanders die het Britse koningshuis volgen
Echt he! Heb zelf glasvezel van KPN, maar dus ook geen BBCquote:Op vrijdag 29 april 2011 10:33 schreef speknek het volgende:
Kijken jullie allemaal bbc? Dat hadden die eikels van Digitenne een maand eerder moeten introduceren..
Pieuw, ik voelde me al dom toen ik hier net las dat het Victoria was.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:37 schreef SeLang het volgende:
Ik heb ook geen flauw idee wie al die mensen zijn. Ik kijk te weinig TV...
Een Rowan Atkinson herken je toch wel?quote:
vast wel, maar niet gezien, ik ben niet continu op de tv gefocust.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Een Rowan Atkinson herken je toch wel?
Heb nog zo iets voorbij zien komen, maar in een andere kleur.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:43 schreef Banjerkanjer het volgende:
Sommige mensen hebben wel heel letterlijk een bord voor hun kop hoofd:
[ afbeelding ]
och, die vermaken zich wel...quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:51 schreef Ajacied422 het volgende:
arme gasten. over een 1uur begint het spektakel pas
Bij dit soort gelegenheden is dat ook mijn grootste plezier: gekke hoedjes kijkenquote:Op vrijdag 29 april 2011 10:49 schreef spuitje het volgende:
[..]
Heb nog zo iets voorbij zien komen, maar in een andere kleur.
Vind het wel leuk, alle die hoeden.
Ik ben dus niet de enige met die tik. Zag er net eentje met een hoed zo groot als een wagenwielquote:Op vrijdag 29 april 2011 10:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Bij dit soort gelegenheden is dat ook mijn grootste plezier: gekke hoedjes kijken
Hoezo hoe bedoel ik dat? Elton John kwam binnen met zijn vriend/man en werden naar hun plaats gewezen.quote:
Zijn man?quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo hoe bedoel ik dat? Elton John kwam binnen met zijn vriend/man en werden naar hun plaats gewezen.
Heeft hij die breezers allemaal gehad?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |