abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96089799
Zwangerschap en geboorte deel 766

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah (jongen)
26 mei 2011: avotar (papa)

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa) (jongen)
14 juni 2011: Danielle_
17 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81 (jongen)
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
12 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa
27 juli 2011: __Isis__

Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
05 augustus 2011: Sannne (meisje)
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
27 augustus 2011: ziggyziggyziggy
31 augustus 2011: Linda2205 (jongetje)

September:
01 september 2011: LeNeHe
06 september 2011: wickie
07 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: Kaarr (jongetje)
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa
29 september 2011: Aoraki

Oktober
03 oktober 2011: sverbem
19 oktober 2011: Kleurdoos
22 oktober 2011: Susie

November
08 november 2011: Jipster
16 november 2011: Innepin
18 november 2011: Vlindur
20 november 2011: GreatWhiteSilence
24 november 2011: Raantje
26 november 2011: bitterend
30 november 2011: Capricia

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door danic op 28-04-2011 15:14:17 ]
pi_96089814
Zit net bij te lezen dus zal maar gelijk een nieuwe openen!
Hij knalde zo voor mijn neus dicht!
pi_96089843
Oh, ik was net te laat! Dank voor het openen, ik had het eerst niet door!

Ik had vandaag gewone en chocoloadesoesjes en tommies (mini-tompouce) getrakteerd, om je vingers bij af te likken!! :9
pi_96089871
Ik had geen zin om een nieuwe te openen dus ik typte niet meer :D Flauw he!

Overigens weer even ontopic: Ik sta 22e op de lijst! Als er nou een paar bevallen, sta ik hoger :D Vind het zoooo lang duren!
pi_96089891
Perenijsjes :9~ Die liggen hier ook in de vriezer!

En Mefke die taart _O- Echt, het zou zo mijn reactie kunnen zijn. En dan daarna idd schoorvoetend moeten bellen met een sorry

MeNicole, ach arme Mikael, zomaar vergeten worden!

Capricia, goed van je dat gestopt bent met roken. Zal niet makkelijk geweest zijn _O_
Wil je in de OP met je uitgerekende datum?

Sannne: aso! :P Enneh....ik wil wel, maar volgens mij is meisje er nog niet klaar voor. Dus nog even geduld. Of er moeten voorpiepers komen haha.

Kaarr, ik heb het erbij gezet.
pi_96089987
ik sta tiende!

F_r gaat vast eerder bevallen dan ik en ik was de vorige keer 11 dagen te laat, dus l'tiekje, dannielle en cleany, jullie komen vast niet aan kop te staan. Ik zal eens even kijken hoeveel topics ik de vorige keer bovenaan stond.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96090189
Dit is voor mij het 4e topic dat ik bovenaan sta (iig start)
pi_96090283
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:44 schreef danic het volgende:
[..]
Capricia, goed van je dat gestopt bent met roken. Zal niet makkelijk geweest zijn _O_
Wil je in de OP met je uitgerekende datum?
[..]
Nou, dat stoppen met roken viel eigenlijk nog wel mee. Is meer een mentale schakelaar die je omzet. Zo van: Ik heb voor mijn 20ste toch ook nooit gerookt... *) Dus waarom heb ik nu opeens trek?

Vind het wel leuk als je me in de OP erbij zet. Dank je wel!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_96090602
quote:
Perenijsjes :9~ Die liggen hier ook in de vriezer!
Hier in de supermarkt zijn de ijsjes al een paar dagen op. :'(

quote:
Kaarr, ik heb het erbij gezet.
^O^
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_96090706
Mefke, ze zeggen toch dat eerste kindjes vaak te laat komen? Dus dan kan ik ook nog wel even blijven hangen hoor...
pi_96090754
Hebben jullie dat allemaal trouwens, voorgevoel over te vroeg of te laat?
Ik denk dat ik 8 augustus beval. Is de enige 'vrije' dag nog, de rest allemaal jarigen :D
Let maar op, ik ga goed mikken! Is dan 3 dagen te laat, dat is ook wel te doen he :D
  donderdag 28 april 2011 @ 15:13:47 #12
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96090943
Mijn kleine neefje, en de tweeling van mijn nichtje zijn morgen jarig (3 kinderen in totaal dus).. Zal mij niks verbazen als mijn lichaam dan juist zoiets heeft van: doe maar nu!! :D

Ik probeer met mijzelf af te spreken dat ik minimaal de 39 weken wil halen (1 mei), maar of dat ook gaat gebeuren? :P

Geen gerommel meer gehad sinds maandagavond trouwens, dus dat is goed (als ik de 39 weken wil halen).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_96091122
Hmm nou bij mij riep iedereen heel hard dat ze te vroeg zou komen (het kan nog, ik weet het), maar ik begin ernstig te twijfelen. Ik denk dat mijn beste vriendin gelijk gaat krijgen. Als het maar is voordat ze op vakantie gaat, dat is 07 mei. Ik zou het toch wel leuk vinden als ze de kleine nog even kan zien voordat ze weggaan. Ze gaan maar een weekje, maar toch.
Daarbij is het de dag erna moederdag en het zou toch wel gaaf zijn om die dit jaar al mee te maken!

Over die Wieckse Rosébier. Ik ben daar zelf niet zo van, vind het net cassis. Maar mijn zusje vindt het erg lekker en omdat mijn plan was om met Pasen die kant op te rijden dacht ik: weet je wat, ik neem zo'n doosje van 6 flesjes voor haar mee. Is tenminste origineel en ws weet ze nog niet dat dat er is.
Kom ik bij de AH: geen 0% Wieckse.
Ach er tegenover zit een gall en gall, dan daar maar naar toe: 'nee mevrouw, dat is er nog niet, we zitten erop te wachten. Maar die reclames komen altijd eerder dan dat wij het in de winkel hebben'.

Tja, als ik dan hoor dat jullie het wel hebben, ligt dat dus meer aan de gall en gall, dan aan een verkeerde timing van de reclame. pfffff. Achteraf ben ik niet eens meer naar zeeland gereden, maar vond het toch wel jammer dat ik het dus nergens kon krijgen.
pi_96091239
Maar AH en Gall en Gall zijn met elkaar verbonden, misschien dan een andere supermarkt? Maarja da's nu niet meer nodig ;)
pi_96091438
oke, ik heb het even nagekeken....Danic, als je me wilt inhalen moet je nog even je best doen.
Ik heb bij Driekus bovenaan gestaan van halverwege deel 557 tot en met deel 568 (van 6-9 tot en met 28-9). Gelukkig stonden we een tijdlang met z'n drietjes, maar Linda en Stiemie bevielen eerder (20-9 en 17-9). En de lijst onder me werd ook korter omdat ook die maar bevielen...
pi_96091497
Danic, tis regiogebonden vrees ik. Bij mijn ouders (noordoostnoordbrabant) was het niet te krijgen, ook niet bij de slijter 'ze zaten er op te wachten', terwijl het hier (zuidoostnoordbrabant) wel gewoon bij de AH te krijgen is.
pi_96091857
Nou van mij mag je dat record houden hoor Mefke, ik hoef echt geen 11 topics bovenaan te staan hoor.
pi_96091928
Danic, wat mij betreft houd ik dat stomme record en ik was ook niet van plan te evenaren deze keer...
pi_96091957
o trouwens, vergeten te melden: Tienus heeft een heel schattig wipneusje zagen we op de echo vanochtend.
pi_96092336
zo verloskundige bezoek ook weer gehad, alles was goed. Bloeddruk was mooi 120/80.
kijken of we 4 mei nog een bezoek aan de verloskundige halen.

Hier dacht iedereen ook dat het te vroeg zou komen, mede ook door de bloeddruk, maar omdat deze nu normaal is, is het gewoon de bedoeling thuis te bevallen.
Schoonzusje is 1 mei jarig, dan mag het nog wel blijven zitten, zou het niet zo leuk vinden als het dan geboren zou worden. Of het moet gewoon NU komen, dat mag ook :-)
  donderdag 28 april 2011 @ 15:51:50 #21
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96092371
Cute! Een wipneusje ;)

Hier ook van de ijsjes, normaal eet ik zelden ijs, ook nooit als toetje ofzo, hou dr gewoon niet zo van, dat koude.
Nu geregeld eentje, een magnum, raket, perenijsje, bounty!, en vorige week een keer zo'n klein bakje B&J, heerlijk en ik heb het ook zo op.
pi_96092478
Wat lief Mefke :D

Mijn meisje had met de 20 weken echo echt haar vader's neus. Ook gek, ik heb best een bolle ronde neus(gaten) en zij had ovalen neusgaten haha. Dat ik zoiets kan maken :D
pi_96093136
11 dagen valt nog mee toch mefke :+

ik stond zelfs 2 jaar bovenaan ! :+

28-12-2008 - 03-01-2009

en ik was 10 dagen overtijd trouwens :+
pi_96094222
KD _O-

ik heb ineens geboortekaartjesstress. Handig joh, met bijna 35 weken...ik hoor morgen of de ontwerpster van ons andere kaartje iets voor ons kan maken en anders...ga ik op zoek naar iets nieuws of ga ik bij de drukker navragen of ik het ook als gewoon (=niet gecertificeerd) bestand mag aanleveren. Zo ja, dan doe ik het zelf, denk ik....
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 16:37:19 #25
236264 crew  capricia
pi_96094299
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je de uitslag van een NT-meting krijgt? De nekplooimeting is waarschijnlijk meteen duidelijk, maar geen idee hoelang het wachten op de uitslag van het bloedonderzoek is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_96094369
Volgens mij een week..
pi_96094407
hier ook weer een check gehad. Alles prima en collega schat t jungske op dit moment op 3600gr, ik ben benieuwd. In mn hoofd was t de afgelopen maanden al helemaal een lief klein maatje 50 kindje geworden na de eerdere toch wat kleine metingen, maar mn buik groeit echt flink sinds ik met verlof ben. Verder is dus ook hier alles gewoon nog rustig... Ik zal me beter melden als er wél actie in ff leeu is ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_96094480
Als het goed is heb je bloed laten prikken een week voor de nekplooimeting.
Dan krijg je de uitslag tegelijk met de uitslag van de nekplooimeting.
pi_96094503
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:28 schreef mefke79 het volgende:
oke, ik heb het even nagekeken....Danic, als je me wilt inhalen moet je nog even je best doen.
Ik heb bij Driekus bovenaan gestaan van halverwege deel 557 tot en met deel 568 (van 6-9 tot en met 28-9). Gelukkig stonden we een tijdlang met z'n drietjes, maar Linda en Stiemie bevielen eerder (20-9 en 17-9). En de lijst onder me werd ook korter omdat ook die maar bevielen...
Ik van 523 t/m 538, ik win :7
(van 14 juli t/m 8 augustus B-) )
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_96094510
Poppedein, die laatste zin :?
pi_96094598
hmm hahaha sorry, via foon. Ik bedoelde te zeggen dat ik geloof ik niet zo goed ben in op tijd melden dat er niets aan de hand is, maar dat ik beloof het te melden als er juist wel iets aan de hand is hiero ;)
pi_96094619
tja, ik vermoedde al zoiets, maar ik kon er echt niets van maken haha
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 16:50:58 #33
236264 crew  capricia
pi_96094872
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:41 schreef danic het volgende:
Als het goed is heb je bloed laten prikken een week voor de nekplooimeting.
Dan krijg je de uitslag tegelijk met de uitslag van de nekplooimeting.
Hier 1 datum voor 1 afsrpaak. Moet precies tussen 2 korte data liggen (5 dagen speling). Het bloed zal dan wel afgenomen worden en uitslag bloedonderzoek dus 1 week later. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_96095098
bloedprikken voor de NT meting ging hier tegelijk met de meting zelf, ligt er dus maar net aan wat de afspraak is. Ik kreeg het te horen bij de volgende vk afspraak, dat was wel iets langer dan een week.
pi_96095112
Mefke, volgens mij hoeft het bestand niet perse gecertificeerd te zijn hoor.
Als alles maar op hoge resolutie is gemaakt en als er maar afloop omheen zit.
Ik kon ook even niet certificeren toen met mn trouwkaart geloof ik.
Certificeren is eigenlijk ook gewoon maar een controle om te kijken of al je beelden in je bestand wel goed zijn etc.
Mocht je t perse gecertificeerd willen hebben, dan kan ik evt wel helpen, ik werk op een studio waar ik kan certificeren ;)

Zo, hoe vaak kun je het woord certificeren wel niet in een verhaaltje typen?!
Tralalalaaa
pi_96095117
O en Innepin, ik gun je van harte het record! Enne, ik doe niet mee met een nieuwe recordpoging, goed? En jij ook niet!
pi_96095163
Ja dat kan ook, maar mij werd uitgelegd dat juist de uitslag van het bloedonderzoek in combinatie met de nekplooimeting de uiteindelijke uitslag geeft. Dus dan krijg je bij de echo niet gelijk de uitslag lijkt me.
Ik had ook maar 1 afspraak staan: die voor de echo. Ik moest zelf een week ervoor op de poli langs om bloed te laten prikken.
pi_96095194
@TAP heeeeeel vaak ;)
pi_96095332
De voorkant van mn geboortekaartje is al klaar, heb 2 versies nu. Als t goed is weet ik na maandag welke ik ga gebruiken en gaan we de invulling zo langzamerhand bepalen.
Het uiteindelijke open bestand lever ik aan mn collega, die zal dan de laatste dingen (gewicht, dag en tijd van geboorte) invullen, certified Oef maken en naar de drukker sturen.
Ik zie mezelf dat niet echt doen nadat ik er net een kind uit heb geperst :')
Tralalalaaa
pi_96095419
Certified Oef moet uiteraard certified pdf zijn, maar dat snapt mn foon niet, haha :p
Tralalalaaa
pi_96095478
Vandaag in het ziekenhuis een hele lieve verloskundige gehad, jammer dat je niet mag kiezen...heb even gevraagd, van de 10 die er werken heb ik er nu 3 gezien en het is wel de bedoeling dat een verloskundige je tijdens de geboorte begeleid en niet te veel onnodig personeelswissel is...
Bloeddruk was ietsje lager als laatste keer, maar de kans is groot dat ik de 41 weken niet ga halen, zei ze. Er werd nog niet over inleiden gepraat en als het aan mij ligt hoeft het ook (nog) niet. Heeft iemand hier ervaring mee, je leest soms dat er vrouwen zijn die er heel heftig reageren...
Verder moet ik sowieso na de bevalling
1-2 nachten in het ziekenhuis blijven in verband met de bloeddruk. Nu ja, nu ik dat allemaal weet kan ik mij erop instellen...

Trouwens hoe zit dat eigenlijk met de vlokkentest, nekplooimeting en
vruchtwaterpunctie... als ze daar iets vaststellen zien ze daar later ook nog iets bij de 20 weken echo van terug of zijn het onafhankelijke onderzoeken?? Het klinkt misschien raar, maar ik had door omstandigheden niet de keuze om voor deze extra testen te gaan, omdat ik gewoon heel laat achter kwam dat ik zwanger was, en bij de 20 weken echo zeiden ze alleen dat de nekplooi in het geval dat die te dik is geweest dan nog rimpelig of zo uit zou moeten zien, maar dat was gelukkig toen niet zo.
pi_96097865
met een nekplooimeting bepaal je het risico op syndroom van down (en tegenwoordig ook edwards en patau) trisomie 21, 13 en 18, grote chromosoomafwijkingen

met een vlokkentest kun je chromosoom afwijkingen testen.

met een vruchtwaterpunctie kun je behalve chromosoomafwijkingen ook nog het AFP bepalen wat een maat is voor een open ruggetje of andere neuraalbuisdefecten (open schedel etc).

Met een 20 weken echo zie alleen anatomische afwijkingen, chromosomen kun je dan niet zien. Wel is het zo dat sommige chromosoomafwijkingen ook anatomische afwijkingen kunnen geven. Zo heeft bij het syndroom van down 50% een hartafwijking, Syndroom van down kun je niet zien op de 20 weken echo, de hartafwijking wel. Een open ruggetje/schedel kun je meestal wel zien bij een 20 weken echo hier wordt ook specifiek naar gekeken.
pi_96100125
[Egopost] Het was zo mooi om even naar ons ventje te kunnen kijken O+ Precies de neus van zijn vader en mijn kin O+ Ik kan niet wachten tot hij geboren wordt! [/egopost]
pi_96101154
ik ben ingeleid de vorige keer, wel pas nadat ik 5cm ontsluiting had, maar ik ben er zo eentje die er een heftige reactie op kreeg: het infuus is een heeeeel klein beetje opengezet en daarna heeel snel weer dicht. Toch kreeg ik een weeënstorm. Het voordeel: van breken vliezen naar jochie in mijn armen in krap vier uur...

Kijk maar eens in de bevallingstopics, er staan heel wat verhalen van vrouwen die zijn ingeleid.
pi_96101178
cyntiaa O+
pi_96102982
Bedankt p_iglet voor de uitleg, ik had mij niet meer zo bezig gehouden met deze testen, omdat ik toch al te laat ervoor was, maar het is toch wel spannend of het kind ook gezond is, soms ben ik er helemaal niet mee bezig en andere keren juist wel.100% zekerheid heb je toch nooit en er kan zoveel nog misgaan ook tijdens de geboorte of later en deze onzekerheid kan ik soms maar moeilijk accepteren, maar
daarmee moet ik gewoon leren leven als toekomstige moeder. Laatst schreef hier iemand in deze samenhang zo ongeveer "maar een hondje is toch ook leuk", ik weet niet meer wie het was en in eerste instantie vond ik deze uitspraak heel erg ongepast, maar misschien kun je pas
begrijpen, dat je ook van een onvolkomen kind kunt houden, wanneer je al moeder bent.

Mefke, ik ga eens in de bevallingstopics spieken, hoe dichter bij het komt hoe reëler het ook wordt...
  donderdag 28 april 2011 @ 19:59:42 #47
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96103253
/klaag- en egopost
Bahhhhh, was blij dat ik eindelijk mijn bestelling van H&M binnen kreeg.... passen die stomme broeken niet. Heb er zo de pest in! Ik pas al helemaal niets meer, maar kan ook nergens wat vinden. Nu net op Wehkamp wat gevonden (eindelijk), heb ik betaald met I-deal, datum aangeven wanneer bezorgen, error, terug naar begin van het winkelmandje en niet verder kunnen bestellen!
Grrrrrrrr.... Niet mijn dag vandaag!
/einde klaag- en egopost
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_96103363
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:59 schreef Susie het volgende:
/klaag- en egopost
Bahhhhh, was blij dat ik eindelijk mijn bestelling van H&M binnen kreeg.... passen die stomme broeken niet. Heb er zo de pest in! Ik pas al helemaal niets meer, maar kan ook nergens wat vinden. Nu net op Wehkamp wat gevonden (eindelijk), heb ik betaald met I-deal, datum aangeven wanneer bezorgen, error, terug naar begin van het winkelmandje en niet verder kunnen bestellen!
Grrrrrrrr.... Niet mijn dag vandaag!
/einde klaag- en egopost
Welke maat heb je nodig? :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 28 april 2011 @ 20:04:13 #49
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96103577
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Welke maat heb je nodig? :*
Ik had bij H&M mt 46 besteld :@
Had nu bij Wehkamp (C&A heb ik namelijk 1 broek van mt 44 en die zit (nu) goed) 3 broeken mt 46 gekocht, want er zal nog wel wat kilo's bij komen ben ik bang... :*
Vriendin had heel lief kleding meegenomen vorige week: "joh, pas je makkelijk,ik was 25 kilo aangekomen" nou niet dus... alleen 1 rokje, de rest pas ik echt niet! :@
  donderdag 28 april 2011 @ 20:11:42 #50
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96104070
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:57 schreef mefke79 het volgende:
O en Innepin, ik gun je van harte het record! Enne, ik doe niet mee met een nieuwe recordpoging, goed? En jij ook niet!
pfff ik ook niet ;)

en Poppedein; zet hem op!!!! mooi groot jongske ga je krijgen!

en ik ga zo ook een magnum verorberen.. heeeeerlijk!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_96104170
BJ }:|
Nou wil ik ook een magnum }:|
En de supermarkt is net een kwartier dicht en ik ben alleen en kindloos thuis, wat doe je me aan }:|
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_96104240
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:25 schreef mefke79 het volgende:
cyntiaa O+
Het was zo mooi om het in 3D te zien O+
  donderdag 28 april 2011 @ 20:14:41 #53
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_96104257
ferrari_rood is weer in het ziekenhuis opgenomen, wegens te hoge bloeddruk dit keer, ze smste me net -O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_96104406
-O- FR, kan het haar nou niet gewoon een keertje meezitten ;(
Heel veel sterkte :*
pi_96104445
Potjedorie, het zit ferrari_rood ook niet mee! Hopelijk valt het allemaal mee en is ze snel weer thuis!

Magnum... Sensations allebei de smaken EN Gold in de vriezer... KEN NIE KIEZE :+ !
  donderdag 28 april 2011 @ 20:18:50 #56
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96104501
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:14 schreef oh-oh het volgende:
ferrari_rood is weer in het ziekenhuis opgenomen, wegens te hoge bloeddruk dit keer, ze smste me net -O-
Het zit haar ook niet mee zeg, bah vervelend :{
pi_96104557
Bah, het zit F_R ook niet mee hé... -O-
  donderdag 28 april 2011 @ 20:19:56 #58
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96104589
sjezus, f_r, sterkte :*
Bedankt voor het doorgeven oh-oh
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 28 april 2011 @ 20:20:04 #59
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96104598
he bah FR; wat naaaaaar... wat een nare zwangerschap zo.... ik hoop zo dat de bevalling en alles erna dan wel mee mag vallen...
heel veel sterkte en beterschap FR! ik denk aan je en duim dat je snel weer naar huis mag...
  donderdag 28 april 2011 @ 20:21:46 #60
176471 oh-oh
pi_96104704
Ze zou me op de hoogte houden, vorige keren was ze ineens zomaar weg en dat vond ik zo naar. Dus ik hou jullie hier ook op de hoogte ;)
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_96104773
Boh, f_r dat schiet ook niet op zo. Sterkte maar weer. Richt je op het punt dat het over maximaal 7 weken over is. Bij mij was het toen de weeën eenmaal begonnen over die stomme misselijkheid.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_96104838
GGB }:| }:| }:|
  donderdag 28 april 2011 @ 20:30:52 #63
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_96105255
Jee FR wat een narigheid toch, heel veel sterkte en beterschap! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 28 april 2011 @ 20:30:58 #64
176471 oh-oh
pi_96105260
Ze hoeft volgens mij sowieso nog maar max. 5 weken.
Ze heeft geen zwangerschapsvergiftiging, maar ze zijn er wel bang voor smst ze net, dus ze wordt goed in de gaten gehouden.
( Groucho Marx )
  donderdag 28 april 2011 @ 20:34:08 #65
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96105467
Holy crap F_R. Jeetje, kan er nog wel bij. :*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_96105550
Ow...arme Ferrari...het valt niet mee!! ik hoop dat ze snel weer naar huis mag :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 28 april 2011 @ 20:35:54 #67
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96105589
Och jee, F_R, wat een gedoe toch weer! :* Sterkte meis!
pi_96105607
Och FR :{ Hopelijk is er geen zwangerschapsvergifitiging oid. Misschien is het ook wel goed als ze nu eens serieus ingrijpen, want dat gekwakkel is ook niets.

Lieve meiden, dank je voor het vragen naar mijn gesteldheid O+ ik kan overdag wel af en toe meelezen op mijn telefoon maar het reageren is wat lastig. De situatie is nog niet veranderd. Bloed nog steeds, heb nog steeds een positieve test.
Misschien ga ik morgen maar eens met een vk bellen. Ik ben pas 4,5 week ver dus een echo lijkt me nog te vroeg. Wellicht kunnen ze mijn HCG meten over de loop van een paar dagen. Poppedein, weet jij het 'protocol' in dit soort situaties?

Ik heb net trouwens mijn pinpasje laten deblokkeren en een pincode aangevraagd. De meneer bij de bank vroeg me al waarom ik ineens mijn pincode niet meer wist. Hij begreep mijn uitleg wel. En dan beweren ze nog dat zwangerschapsdementie niet bestaat :')
“I shall call him Squishy and he shall be mine and he shall be my Squishy. Come on, Squishy Come on, little Squishy”
pi_96106141
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:36 schreef d0ry het volgende:
Wellicht kunnen ze mijn HCG meten over de loop van een paar dagen. Poppedein, weet jij het 'protocol' in dit soort situaties?
Officieel mag een verloskundige dit niet aanvragen, dit gebeurt dan meestal via de gyn of HA en eigenlijk vooral op de indicatie als er een verdenking EUG is (bijvoorbeeld als er echoscopisch alleen een zws.ring gezien wordt wanneer verwacht wordt dat iemand al verder zwanger is, dan wordt op 2 verschillende momenten het HCG gemeten, die eerste aanvraag doen wij dan wel vaak zelf) Je zou evt dus je HA kunnen vragen of hij 2x een HCG meting wil doen, maar ik vrees dat hij/zij je "gewoon" af zal laten wachten hoe het verder verloopt. Niet geschoten is echter altijd mis. Een dikke :* voor jou..dit is gewoon echt even een rottermijn waarbij je heel weinig kan. Ik hoop dat de komende 2 weken heel snel voorbij vliegen voor je en je kunt bellen voor evt een vroege echo!

F_R...t is toch ook niet te geloven...Fijn in ieder geval dat ze je goed in de gaten houden en hopelijk is het snel met of zonder medicijnen onder controle zodat je nog even goed door kan broeden!

BJ, dank! :* en die kraamvisite...zekerssssss! O+
  donderdag 28 april 2011 @ 20:45:12 #70
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96106201
je had ook meerdere testen gedaan dOry? worden de streepjes donkerder?
kan me voorstellen dat het wel eve spannend is zo... verlies je nog steeds bloed?
*zit in de duimmodus*
  donderdag 28 april 2011 @ 20:47:09 #71
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96106299
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:44 schreef Poppedein het volgende:

[..]

BJ, dank! :* en die kraamvisite...zekerssssss! O+
oeeeee leuk!!! jongensbeebje knuffelen O+ O+ O+

en poeeeehh moet je eens naar buiten kijken... rare lucht; tis grijs en geel tegelijk... :+
pi_96106345
Oh ja! mooi zeg!

d0ry...ik heb het gemist denk ik maar heb je al een vk/ha gebeld over het bloedverlies eigenlijk?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_96106653
d0ry, wat je zelf evt nog zou kunnen doen is een digitest met zws.duur indicator doen met een week tussen de 2 testen... Dan zou je ook van 2-3 naar 3+ moeten schieten bij stijging van het HCG. Daar zit echter natuurlijk ook een volle week tussen, en vervolgens heb je al bijna de mogelijkheid voor een vroege echo...
pi_96107074
voor f_r: :* ik hoop dat je snel weer thuis bent!

voor dOry: :* wat rot zo en wat rot ook dat je nog zo weinig kan...pff. Ik duim voor je!

Susie! Wanhoop niet! Het ligt niet aan jou, het ligt aan de h&m, echt. Ik heb nog NOOIT een zwangerschapsbroek van de Hennes gepast, ook niet in de allergrootste maat. En dat lag niet aan mijn figuur, want ik kan prima broeken van andere merken aan.
Kijk eens bij Miss Etam, bij Esprit online, bij Noppies (allen te vinden via het positieklerentopic) en ga anders gewoon op marktplaats kijken.
Wat is je lengte en wat is je normale maat?
pi_96107438
F_R; wat ontzettend naar voor je dat dit er ook nog bijkomt. Heel veel sterkte en beterschap :*
Ik hoop dat je straks dubbel en dwars kan gaan genieten van je ukje.

D0ry; wat moet het ontzettend spannend voor je zijn. Hier draaien de duimen ook voor je.

Vandaag op m'n werk; collega 1 was super gestresst en toen liep haar computer vast. Zij helemaal in paniek, zegt collega 2 iets op een beetje botte toon, kregen ze ruzie. Komt vervolgens de collega 2 bij mij over collega 1 praten en vanavond belt 1 over collega 2 (snapt u het nog?).
*Zucht* ik hou daar helemaal niet van, ik wil het allemaal niet weten! :X Hou me er buiten.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_96107985
Jeetje F_R wat ontzettend naar!!! Echt balen dat je zwangerschap zoveel nare dingen met zich meebrengt :*

D0ry, ook ik blijf duimen voor je!!
Tralalalaaa
  donderdag 28 april 2011 @ 21:22:40 #77
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96108657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:59 schreef mefke79 het volgende:
voor f_r: :* ik hoop dat je snel weer thuis bent!

voor dOry: :* wat rot zo en wat rot ook dat je nog zo weinig kan...pff. Ik duim voor je!

Susie! Wanhoop niet! Het ligt niet aan jou, het ligt aan de h&m, echt. Ik heb nog NOOIT een zwangerschapsbroek van de Hennes gepast, ook niet in de allergrootste maat. En dat lag niet aan mijn figuur, want ik kan prima broeken van andere merken aan.
Kijk eens bij Miss Etam, bij Esprit online, bij Noppies (allen te vinden via het positieklerentopic) en ga anders gewoon op marktplaats kijken.
Wat is je lengte en wat is je normale maat?
valt de H&M klein joh!!! ??
daar ben ik blij mee... want ik was al ernstig gefrustreerd toen deze week de maat 40 wel wat strak zat.. en ik wilde 42 niet passen...
erg eigenlijk..
(waren ook zwangerschapsbroeken)...
pi_96108972
H&M broeken zijn gemeen. Daar voel ik me altijd dik in. 46 pas ik niet bij H&M, bij elke andere winkel wel! Eikels ;)
Topjes van H&M vind ik trouwens superfijn nu, die vallen allemaal langer dus ideaal voor zwangere buiken.

F_R wat een pech heb je toch meis.. Ik heb het zo met je te doen! Hou je taai!!!
pi_96109248
zie je Susie, ligt niet aan jou!
pi_96109448
Ik heb een paar dagen niet meegelezen, gebeuren er nare dingen hier :(. d0ry, ik duim voor je!
f_r, ook voor jou! Veel beterschap, pff!

Hier merk ik dat de hormonen aan het landen zijn: kon ik normaal al snel janken, nu is het écht heel erg :o. Nou ja, ook wel leuk om het eerste te merken aan mijn lijf, verder nog steeds niks!
pi_96109478
Ohjee, ik heb vandaag 2 broeken besteld bij H&M. Bij de Miss Etam was maat 44 prima en zelfs een beetje wijd, maar nu ben ik bang dat die van de H&M te strak gaan zitten... nouja, ik wacht wel af tot mn pakketje er is, wie weet valt t wel mee.
Tralalalaaa
pi_96109550
zwangerschapsbroeken zijn ook hier een ramp. Ik heb één spijkerbroek van Mamalicious. Een andere broek van dat merk in dezelfde maat pas ik niet :? ... echt maf! Ik heb laatst bij Prenatal zo'n lekkere zachte zwarte joggingbroek gekocht en bij de H&M een legging en een grijze 3 kwart broek, ook van dat jogging spul en bij de Miss Etam een zwarte 3 kwart broek (ook een soort joggingspul) waar ik nog heel veel in kan groeien. ^O^

Spijkerbroeken zijn echt helemaal niks voor mij (behalve die ene dan)! Het gaat mis bij de overgang van de spijkerbroek naar het buikbandgedeelte. Dat zit gewoon te nauw en drukt precies onder in mijn buik... echt een rot gevoel. :{w

Dus voor meiden die dat ook hebben: toch naar de H&M/Miss Etam/Prenatal! :Y
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_96109881
Jose, ik kon niet tegen de broeken van H&M, die vond ik niet prettig bij de overgang idd. Die van de Miss Etam vond ik heerlijk zitten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 april 2011 @ 21:51:22 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_96110883
Ik val alleen af dus nog niks positie voor mij :)
Hier herhaling van bij Arwen en hou niks binnen..
Emesafene gekregen nu 1.5 week maar te weinig effect helaas.
Moet morgen afspraak maken met gyn. Huisarts maakt zich zorgen omdat de laatste Paarl dagen veel gal spugen ;( en mijn keel ligt open..
Ik ben best bang voor opname weer, dat gaat gewoon niet met Arwen :n
Hoop morgen weer een goede dag te hebben. Gelukkig weet Ik dat het een prachtig eindresultaat zal geven. Maakt het acceptabel O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_96112989
Evenstar, ik hoop dat ze je in 'ons' ziekenhuis goed kunnen helpen. Zet em op!

Broeken van H&M en van Miss Etam, ik kan er niets mee. Ze zijn te klein en te kort (of ik ben te lang, kan ook). Ik merk wel dat ik deze keer veel minder shirtjes etc heb gekocht/aangedaan. Ik heb veel van mijn eigen spullen gewoon nog aan. En joggingbroek achtige dingen kon ik niet aan naar mijn werk, dus die heb ik ook niet. Leggings heb ik normaal al een hekel aan, de drie die ik nu heb doe ik weinig aan omdat een rokje me niet strak genoeg om mijn bekken zit. En pff, wat zal ik blij zijn als ik de hele boel op marktplaats kan gooien.
  donderdag 28 april 2011 @ 22:24:02 #86
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96113571
het ligt ook gewoon aan H&M. Normaal bij 42 pas ik maat 42 al niet, dus waarom nu wel? Moet ook niet zo dom zijn! Hahaha!

Slaap lekker allen!
pi_96116104
Poppedein, dank voor je antwoord. Ik ga morgen wel even met mijn huisarts overleggen. Heb nu ook een graadje verhoging trouwens, dat heb ik echt heeeeel zelden. Geen idee of dat iets betekent.
Ik doe nu elke dag even een test, en de streep blijft al 3 dagen net zo donker :X

H&M positiebroeken zijn echt totaal uit verhouding met wat de maat aangeeft inderdaad. Je mag vooral geen heupen hebben. Ik heb ook een broek van mama-licious en die zit heerlijk. De vorige zwangerschap heb ik veel jurkjes met zwangerschapsleggings gedragen. Voor basic hemdjes en dergelijke kon ik bij de Prenatal altijd wel slagen. Ik heb best veel positiekleding en ben nu weer in dezelfde seizoenen zwanger :P

_Evenstar_ -O- Wat een ellende zeg :*
“I shall call him Squishy and he shall be mine and he shall be my Squishy. Come on, Squishy Come on, little Squishy”
pi_96116738
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:33 schreef tweeoogje het volgende:
Ik heb een paar dagen niet meegelezen, gebeuren er nare dingen hier :(. d0ry, ik duim voor je!
f_r, ook voor jou! Veel beterschap, pff!

Hier merk ik dat de hormonen aan het landen zijn: kon ik normaal al snel janken, nu is het écht heel erg :o. Nou ja, ook wel leuk om het eerste te merken aan mijn lijf, verder nog steeds niks!
Herkenbaar. :D Vanmorgen een beetje stom nieuws en ik heb aan een stuk door gehuild. :X :? Ging echt nergens over.

Morgen m'n eerste rijles, dus hoop dat ik dan niet zo'n emo ben.

Verder was het gesprek met de huisarts vandaag heel leuk. Stelde inderdaad niks voor, maar ze vertelde ook dat ze het juist leuk vond als ze tussendoor zo'n gesprek heeft. Heb een informatieboekje gekregen en dat was het dan. Vervolgens de prenatal geplunderd en op internet een mommy measure besteld.

@ d0ry, wat moeilijk dat je nu geen duidelijkheid krijgt... -O-

Morgen de rest van de posts lezen. Dit topic gaat hard zeg.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_96124261
Toen ik mijn huisartsenpraktijk belde met de vraag of ik een afspraak moest maken bij de huisarts of direct bij de verloskundige omdat ik een positive test had vertelden ze mij dat ik wat informatiemateriaal mocht ophalen wat ze aan elke zwangere gaven...kom ik later in de praktijk kreeg ik een babytijdschrift en folders over anticonceptie na de zwangerschap... Goed bedoeld, maar het voelde toch knap lullig...
pi_96124421
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:11 schreef Soempie het volgende:

[..]

Herkenbaar. :D Vanmorgen een beetje stom nieuws en ik heb aan een stuk door gehuild. :X :? Ging echt nergens over.

Morgen m'n eerste rijles, dus hoop dat ik dan niet zo'n emo ben.

Verder was het gesprek met de huisarts vandaag heel leuk. Stelde inderdaad niks voor, maar ze vertelde ook dat ze het juist leuk vond als ze tussendoor zo'n gesprek heeft. Heb een informatieboekje gekregen en dat was het dan. Vervolgens de prenatal geplunderd en op internet een mommy measure besteld.

@ d0ry, wat moeilijk dat je nu geen duidelijkheid krijgt... -O-

Morgen de rest van de posts lezen. Dit topic gaat hard zeg.
Allereerst, succes met je eerste rijles vandaag!
Dit topic gaat inderdaad een stuk sneller dan WOHTS en AZW/BNZMG!

Ik durf eerlijk gezegd nog niks te kopen nu ik weet dat ik zwanger ben. Op een of andere manier ben ik toch bang dat het de Goden verzoeken is als ik me nu laat gaan. Stond gisteren met een zwangerschapsboek in m'n handen, maar heb het weer gauw teruggelegd.

Iemand hier overigens nog tips voor obstipatie? Roosvicee Laxo ga ik zometeen al halen, maar wat kan ik nog meer doen?
  vrijdag 29 april 2011 @ 08:09:52 #91
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_96124835
Vezelrijke producten eten? Volkoren brood enzo.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_96124915
Zo, nu maar even officieel onder mijn eigen naam hier melden. Gisteren (poging tot) termijnbepaling gehad maar Frummel was nog net geen 2 cm (slechts 1,9 cm) en dan mogen ze volgens mijn VK nog geen officiële termijn bepalen.

Maar ja, ik ben nu dus officieel zwanger. Gisteren wel het hartje zien kloppen en drie mooie foto'tjes mee naar huis gekregen. De echoscopiste schat de termijn nu op 8+5, maar op 13 mei weten we pas echt de termijn.

Eergisteren ook maar tegen mijn werkgever verteld ivm aanstaande contractverlenging (van tijdelijk naar vast) en daar bij behorende wijzigende taken en zoals al eerder werd verteld hier: dat is best moeilijk. Maar ik kreeg een "gefeliciteerd" en een "wil je dat het nog even tussen ons blijft?" dus dat ging eigenlijk best aardig.
  vrijdag 29 april 2011 @ 08:49:16 #93
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96125322
Summerbreeze: nogmaals gefeliciteerd (weet niet wat je kloonnaam was?)!
Ik heb weinig te melden, helaas en gelukkig. Ik hoop dat mijn kleine meid en mijn lichaam nu in ieder geval tot 1 mei kunnen wachten (dan heb ik mijn grens van 39 weken gehaald :) )
pi_96125647
Ohja, misschien wel handig inderdaad Tankgirl. Mijn kloonnaam was Lentekriebel (niet zo actief, maar toch)
pi_96125668
zo en weer een goedemorgen.
Weer goed geslapen. Was al wel vroeg wakker, maar gaan we nu maar boodschappen doen,
en straks voor de tv zitten kijken naar HET huwelijk....
pi_96125714
GGB een gele kiwi met schil wil ook heel goed helpen.
Ontbijtkoek of op de nuchtere maag een appel. De kiwi kun je het beste ook op de nuchtere maag eten. KLink echt heel goor, maar als je, je verstand op nul zet....
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:15:45 #97
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96125833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 08:16 schreef SummerBreeze het volgende:
Zo, nu maar even officieel onder mijn eigen naam hier melden.
gefeliciteerd met je zwangerschap! en wat een bijzondere naam heb je! (je hebt 't wel heel vroeg aan je baas verteld zeg. :o maar fijn dat de reactie positief was.)
in de haak.
pi_96125864
Kiwi met schil? Bah!

Een glas lauw water op mijn nuchtere maag of een kopje koffie werkt bij mij het best. Al heb ik de kiwi met schil nooit geprobeerd :D

SummerBreeze fijn dat je onder je eigen naam bent nu! En fijn dat de echo goed was, een hele opluchting he?

Ik ga snel boodschapjes doen want ik wil heel oubollig Kate en William kijken :D
Fijne dag!
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:21:23 #99
12913 GreatWhiteSilence
pi_96125980
SummerBreeze: gefeliciteerd! Wel raar dat de termijn opnieuw bepaald moet worden, daar had ik bij Annicka geen last van en die termijn is ook met 8+nogwat bepaald.

Ik ga ook kijken naar het huwelijk, als ik de tv kan veroveren. :P Ik ben benieuwd naar de jurk en dergelijke.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_96125999
O nog effies een vraagje; Hebben jullie een bola?

Ik zie soms zoveel zwangeren met bola en voel me dan een slechte moeder :D
Ik hou niet van zo'n ding en volgens mij is het een irritant geluid de hele tijd voor de kleine.. Ik zou er iig niet blij van worden..
pi_96126037
Laat ik nou echt WALGEN van kiwi's! Met of zonder schil, geel of groen, maakt niet uit! Zometeen maar even wat ontbijtkoek en water naar binnen werken!
Ik lees ook op Obstipatie.nl dat probiotica producten ook goed zijn, dan ga ik die ook maar ff halen.
pi_96126193
Goeiemorgen!

Sannne, wat is een bola? :@ Ik heb er vast geen een dus.

Ferrari_rood, sterkte, en wat balen dat jij zo'n rampzwangerschap hebt. Gelukkig is het einde in zicht voor je.. :*
Evenstar, jij ook al zoveel overgeven, sterkte..

d0ry, vervelend dat het zo door blijft rommelen..

Zo, vannacht bijna het klokje rond geslapen, nu eens kijken of ik de dag een beetje goed door kan komen zonder halverwege doodmoe in te storten.. :)
pi_96126211
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:47 schreef mefke79 het volgende:
ik sta tiende!

F_r gaat vast eerder bevallen dan ik en ik was de vorige keer 11 dagen te laat, dus l'tiekje, dannielle en cleany, jullie komen vast niet aan kop te staan. Ik zal eens even kijken hoeveel topics ik de vorige keer bovenaan stond.
het is dan ook op z'n hoogst gedeelde eerste plaats, gelijk met laiveneertiekje. 1,2,4 en 5 juni zijn drukke dagen :P
pi_96126246
Ik fiets zo even naar mijn VK om een zwangerschapsverklaring te halen :) En dan nestel ik me op de bank met thee en koekjes : The Royal Wedding *; lekker zoetsappig!

Ik heb een bola maar draag hem niet meer, vergeet hem steeds om te doen... :')
pi_96126250
Een Bola is een lange ketting met een bel erin. Leuk voor de baby ;)
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:35:57 #106
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96126302
Zo'n bola heb ik ook ergens liggen, maar ik vond het maar een vervelend ding. Elke keer als ik bukte dan slingerde dat ding tegen mijn hoofd aan. Volgens mij maakt het ook zo weinig geluid dat de baby het niet eens kan horen.

SummerBreeze gefeliciteerd!

Evenstar ook al zo aan het spugen, vervelend hoor. ;(

Ik ben al vanaf half 4 wakker, grrrr!! }:|
pi_96126691
morgend allemaal

summerbreeze proficiat

f-r wat rot meid

heb bij Jade Bola gedragen, maar zij was een héél moeilijk kind en slaper tot bijna 15maand... en heb dat altijd verweten naar die Bola... :) zal wel niet zo zijn... maar toch doe je dat LOL

Hier stampt ons kleintje heerlijk op mijn blaas ;)

Ben aan het aftellen... nog 11 daagjes en dan mogen we eindelijk weer gaan babyloeren... en hopelijk ook één tussen de beentjes piepen :)
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
  vrijdag 29 april 2011 @ 10:06:40 #108
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96127296
mornings ;) nog een update van FR?

Tips voor obstipatie: ik gebruik dagelijks yakult, drink lauwe thee, beide op de nuchtere maag...
en soms helpt een bakje brinta ook prima.

en een Bola heb ik wel ergens van de 1e zwangerschap; maar draag ik eigenlijk nooit Sanne..

Lentekriebel/ Summerbreeze; gefeliciteerd; echt zwanger!!! goed hoor.

dOry; hoe is het daar vandaag??

Zijn de LLM's al gesignaleerd?

Waar en hoe laat komt dat Royal Wedding? misschien kijk ik ook nog stiekem een stukje ;)

ik heb van8 eindelijk iets beter geslapen, maar 2 keer eruit geweest.. en iets langer achter mekaar echt geslapen.. :)
  vrijdag 29 april 2011 @ 10:09:53 #109
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96127401
Guuuuutmeuning!

d0ry, hopelijk alles goed daar?

F_R even een digitaal :*, ik duim dat je je goed voelt...

Obstipatie? Hier helpt op de nuchtere maag een glas lauw water het beste (doet ons pa ook :Y) )

*O* voor de nieuwe zwangeren!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_96129343
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:15 schreef trui het volgende:

[..]

gefeliciteerd met je zwangerschap! en wat een bijzondere naam heb je! (je hebt 't wel heel vroeg aan je baas verteld zeg. :o maar fijn dat de reactie positief was.)
Het was ook eigenlijk nog niet de bedoeling om het te vertellen, maar ik versprak me een beetje. Hij zei dat aan de kant van het bedrijf de situatie niet veranderd was en ik dus verlenging zou krijgen. Toen floepte er bij mij uit dat de situatie aan mijn kant wel iets veranderd was. Tsja, dan moet je wel het verhaal afmaken zeg maar.
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:13:17 #111
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96129785
Jeetje F_R weer in het ziekenhuis, ik hoop dat je weer snel thuis zal zijn en dat het allemaal zal meevallen met de hoge bloeddruk...

Over verstopping...
Ik eet zo'n beetje mijn hele zwangerschap minstens 5 dagen per week een bakje Brinta 's ochtends, daar ben ik met 10 weken zwangerschap mee begonnen en sindsdien geen last meer gehad van verstopping of iets dergelijks.
Jus d'orange helpt ook goed, kiwi s' ochtends ook en lauw water hoor ik ook vaak.
Ow en muesli door de yoghurt bijv, veel verse groente eten, (beide vezelrijk...)
En opletten met bananen, witte rijst en wit brood, dat zijn echt dingen waar je enorm van verstopt raakt.

:o Ik heb volgens mij gisteravond voor het eerst oefenweeen of iets dergelijks gehad, een kramp in mijn complete buik, samentrekking van de baarmoeder en een gevoel alsof ik enorme darmkramp had over mijn hele buik. Ik ben na 10 minuten op de bank zitten maar gaan douchen en daarmee zakte het weer af, zoals het hoort. Gelukkig.

Wellicht iets teveel gedaan, had wel een drukke dag, vandaag maar wat rustiger aan doen.
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:24:31 #112
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_96130244
Gat F_R, ik zou de tijd graag een paar weken voor je vooruit zetten zodat hopelijk eindelijk kan gaan genieten, het is je zo gegund :*

En ook sterkte voor de andere ziek, zwak en misselijken en d0ry :*

Bah, het lijkt er op dat ik nu ook emotioneel last begin te krijgen van de hormonen :') Gister op mijn werk compleet ingestort! Nu had ik daar op zich wel een goede reden voor, maar ik kon gewoon niet meer stoppen met huilen :o Gisteravond zat ik in de auto ook in tranen toen ik er aan dacht dat ik een ZOON ga krijgen :') En nu zit ik met een brok in mijn keel naar de koninklijke bruiloft te kijken en het is nog niet eens begonnen :D
Oude (on)bekende.
pi_96130305
Ferrari, wat ontzettend naar ;( het zit je allemaal niet mee.. Sterkte en we denken aan je! :*
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:32:54 #114
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96130690
Bedenk me net net dat baby sowieso vandaag en morgen nog moet blijven zitten, vandaag is schoonmoeder jarig en morgen is koninginnedag. Laten we overmorgen dan ook maar niet doen, want dan zit straks iedereen brak op de verjaardag van mijn kind, kunnen we ook niet hebben natuurlijk :P

Juud79, wel op je beurt wachten he! }:| ;)
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:37:24 #115
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96130891
Hm.. ja maar nu kan iedereen wel in 1x langskomen op zondag, ben je er ook weer vanaf :P
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:43:40 #116
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96131167
Jee FR, wat een ellende. Ik hoop dat alles goed gaat.
Hier de derde slechte nacht op een tij. Vlak na drie uur wakker worden en dan urenlang wakkerliggen. Vreselijk, ik voel me echt een soort van high nu en heb dikke donkere wallen.
Gelukkig werk ik niet op vrijdag. Moest er wel vroeg uit voor de internist, maar ik kreeg wel goed nieuws van hem: bloed- en urineuitslagen waren goed, eiwituitscheiding niet meer geworden maar minder. Bloeddruk 125/88 wat voor mij best prima is. *O*
Over 6 weken terugkomen.

Een bola lijkt me helemaal niks, volgens mij stoort je kind zich eraan.
pi_96132269
tja klinkt echt goor (kiwi met schil), en dat is het ook als je het een paar keer hebt gegeten.
Maar als je er eenmaal door heen bent, werkt het uitstekend. Maar dat is voor iedereen natuurlijk verschillend. En als je al een dag of 4, 5 niet naar de WC bent geweest, dan doe je echt alles....
pi_96132493
ferrari_rood sterkte!
gefeliciteerd summerbreeze!
pi_96132595
:W ende Meld enzo..

Mènnnn, ik ben ineens zó emotioneel vandaag, niet normaal meer! Als dat een voorteken is, dan ben ik voor vanavond nog bevallen volgens mij..

- Antonie Kamerling met Hero op de radio nadat ik net vanochtend een uitgebreid interview met Isa Hoes gelezen had >> :'(
- De top zoveel van de jaren '90 op de radio en ineens t liedje voorbij horen komen waarop mijn lief me eindelijk zoende en ik gek werd van de vlinders....wie had toen kunnen bedenken dat we nu ons 2e kindje samen zouden krijgen >> :'(
- Mijn kleine meisje wordt zo groot ( :'( ), ze ging vandaag officieel over naar de volgende groep ( :'( ) afscheid van haar lieve juffies die zooo fijn voor haar gezorgd hebben vanaf dat ze nog maar een heel klein baby'tje was ( :'( ) ...en bij t ophalen een pakket vol werkjes en een kadootje mee ( :'( ) met daarop allemaal foto's van haar babyperiode op de creche ( :'( )
- en toen kreeg ik door de wissel van de 1 naar de andere groep ook nog eens 2 (!!) moederdagkado-hoo-hoo-tjes ( :'( ) mee naar huis :'( :'( :'(

Ik ben zoooooooooooooooo gelu-hu-hukkig :'(

Mèn...tis geen goeie dag voor the royal wedding!
;)
pi_96132623
*meldt*

Hier heerlijk geslapen, was er pas om 09.30 uit :@ Ben blij dat de slechte nachten worden afgewisseld door goede nachten, want anders zou je me kunnen opvegen.

F-R allereerst voor jou een hele dikke :* Ik vind het zo erg voor je. Dit kon er ook nog wel bij. Fijn dat je ons een beetje op de hoogte kan houden over hoe het met je gaat, maar neem allereerst de tijd voor jezelf hè meis!

D0ry, ook voor jou duim ik nog steeds dat alles gewoon goed is. Balen dat je nu nog niet zoveel kan om extra zekerheid te krijgen.

Evenstar ook al zo misselijk. Sterkte meid, ik hoop dat het gauw beter wordt. Heb je het de vorige keer bij Arwen lang gehad?

Die obstipatie is echt verschrikkelijk, ik weet er alles van. Die kiwi mag je ook zonder schil eten hoor, als je het maar op je nuchtere maag doet. Het gaat er idd om dat je veel vezelrijk eten tot je neemt en veel drinkt! Druiven zijn ook goed, banaan absoluut niet. De rest is al zo'n beetje genoemd vrees ik.

Die bola, ik wist ook niet wat het was totdat ik net de beschrijving las. Ik heb er ooit jaaaaren geleden 1 gekregen (vraag me niet waarom, ik was 23 en had nog geen kinderwens voor dat moment), maar heb hem nu niet meer. Ik zou hem ook niet dragen.
Ik heb er teveel negatieve dingen over gehoord. Dat je kindje went aan het geluid en dan de eerste periode na de bevalling moeite heeft met slapen e.d. omdat hij/zij het bekende tinkelgeluidje mist. Daarbij schijnt het ook te kunnen dat als je de ketting te kort draagt, dus met de bel vrij hoog, je kindje met zijn/haar hoofdje bij het belletje blijft omdat het een bekend geluid is. Dan zou je dus meer kans hebben op een stuitligging.
Ik weet niet of dit onderzoekstechnisch bewezen is, maar voor mij reden genoeg om het niet te doen (buiten het feit dat ik me net een koe voel met zo'n bel om mijn nek, maar dat is persoonlijk ;) )
pi_96132664
En een hele dikke :* voor de nieuwe zwangeren, de hoogzwangeren, de tussenin zwangeren en iedereen die er even 1 kan gebruiken! Met een dubbele voor F_R, ik hoop dat ze goed en fijn voor je zorgen daar!
pi_96132684
Ooooooh Poppedein O+ :*
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:19:30 #123
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96133053
oooooohh Poppedein wat leuk dat ze de werkjes enzo van je kindje bewaren op het KDV! ik kan er nu al naar uitkijken, en zelfs foto's joh??? wauw!!!
Kan me voorstellen dat je ff moest slikken, er zitten echt een paar heel betrokken juffies op de wijsneusjes en denk dat ik het ook nog wel ff lastig krijg als Evie overgaat...
Vind het al zo leuk dat S weer terug is na dr zwangerschapsverlof...

en van jouw ubergelukkig post krijg ik bijna zelfs een emo-bui... O+ ;(
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:26:49 #124
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96133400
Ooh poppedein, hou op! Ik zat vanmorgen te janken omdat ik mij realiseerde dat we heel binnenkort eindelijk ons meisje kunnen zien/vasthouden en opvreten O+

En dan ga je nog zo'n mooie post schrijven ook, daar ga ik weer :'(
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:29:38 #125
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96133559
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:32 schreef krijtlijk het volgende:
Bedenk me net net dat baby sowieso vandaag en morgen nog moet blijven zitten, vandaag is schoonmoeder jarig en morgen is koninginnedag. Laten we overmorgen dan ook maar niet doen, want dan zit straks iedereen brak op de verjaardag van mijn kind, kunnen we ook niet hebben natuurlijk :P

Juud79, wel op je beurt wachten he! }:| ;)
Ja joh, ik wil nog helemaal niet, hoe zeer ik er ook naar uitkijk....
Ons meisje moet echt nog minstens 2/3 weken blijven zitten.
Vanaf week 38 mag ze wat mij betreft tevoorschijn komen. :)
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:43:25 #126
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96140422
Geboortekaartjesstress!!! :X Krijg net te horen dat ze niet leverbaar zijn, en nu moeten we wat anders verzinnen. -O-
En dit kaartje was eigenlijk al 2e keus. Oh ik baal hier zo van!
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:44:59 #127
100412 mefke79
komt goed!
pi_96140496
krijtlijk, dat krijg je ook lekker op tijd te horen...
Ik krijg vandaag te horen of alles gaat lukken, maar zo niet, dan is dat gewoon mijn eigen stomme schuld en gaan we dus op zoek naar een alternatief.
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:58:01 #128
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96141063
jeetje ik ben weer erg vroeg denk ik; maar ik ben al flink bezig met ontwerpen en ga denk ik de proefdrukjes komende week laten komen om een beslissing te nemen...
vorige keer ook via poobies gedaan en ga ik nu weer doen.
Alleen verstuurden zij toen de kaartjes, en geloof niet dat ze dat nog steeds doen, dus dat wordt dan ouderwets enveloppen schrijven denk ik...
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:59:17 #129
100412 mefke79
komt goed!
pi_96141116
BJ, vorige keer was ik met 13 weken zo'n beetje klaar met het kaartje...niet helemaal gelukt deze keer.
O enne, ik heb gewoon adresstickers geplakt en dat ga ik nu ook weer doen.
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:11:10 #130
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96141608
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:59 schreef mefke79 het volgende:
BJ, vorige keer was ik met 13 weken zo'n beetje klaar met het kaartje...niet helemaal gelukt deze keer.
O enne, ik heb gewoon adresstickers geplakt en dat ga ik nu ook weer doen.
hoe print je die enzo? of schrijf je die stickers? ik zoek ook nog een makkelijke oplossing namelijk..
wil de enveloppen vast klaar hebben liggen. En na de geboorte alleen nog lengte en gewicht invoeren en dan zo de kaartjes bestellen, in de enveloppen en op de post doen..
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:15:52 #131
100412 mefke79
komt goed!
pi_96141806
Ik heb een wordbestandje met daarin stickervellen en daar staan alle adressen in. Eigenlijk wil ik het nog allemaal in een excelbestand zetten om te koppelen, maar dat komt er ook maar niet van.
pi_96142690
Erg eigenlijk he!! De dingen waar ik bij de eerste 2 zo vroeg mee bezig was en geregeld had (kraamzorg, geboortekaartjes, kamertje, kleertjes en ga zo maar door) denk ik nu helemaal niet aan. Ik heb tijd zat denk ik steeds. Of ik vergeet helemaal dat dat soort dingen ook nog moeten. Deze zwangerschap gaat eigenlijk ook gewoon maar er even bij zeg maar.
Ga nu meteen even geboortekaartjes kijken O+
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:39:11 #133
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_96142720
F_r sterkte.... Heb niet helemaal bijgelezen, maar jipster, ik was dat met de knapperbolletjes. Smaken goed hè :p
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_96143041
MeNicole2 ik heb dat ook wel een beetje, anders maar toch herkenbaar.
Voor ons is het het eerste kindje en eigenlijk wil ik voor de geboorte nog wat dingetjes gedaan hebben (iets afgeven op mijn werk, kast en commode iets anders inrichten, bestellingen van sieraden/zeepkettingen klaar hebben), maar iedere keer denk ik: 'ach, het kan morgen ook'.
Terwijl ik toch echt maandag ben uitgerekend. Dus ze kan zich ieder moment aandienen.
Alleen heb ik steeds het gevoel dat dat niet gaat gebeuren en (zoals ik al eerder zei) ik het idee heb dat ik de rest van mijn leven zwanger ben.
Klinkt stom, maar ik vind die bevalling zo iets onwerkelijks dat ik me niet kan voorstellen dat het ieder moment kan gebeuren. En dus blijf ik maar uitstellen.....
pi_96146022
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:46 schreef danic het volgende:
Voor ons is het het eerste kindje en eigenlijk wil ik voor de geboorte nog wat dingetjes gedaan hebben (iets afgeven op mijn werk, kast en commode iets anders inrichten, bestellingen van sieraden/zeepkettingen klaar hebben), maar iedere keer denk ik: 'ach, het kan morgen ook'.
Terwijl ik toch echt maandag ben uitgerekend. Dus ze kan zich ieder moment aandienen.
Alleen heb ik steeds het gevoel dat dat niet gaat gebeuren en (zoals ik al eerder zei) ik het idee heb dat ik de rest van mijn leven zwanger ben.
Klinkt stom, maar ik vind die bevalling zo iets onwerkelijks dat ik me niet kan voorstellen dat het ieder moment kan gebeuren. En dus blijf ik maar uitstellen.....
Jou meisje wacht gewoon tot jij keuzes maakt (te vroeg, te laat of op tijd). Alle opties zijn al vergeven, dus zij heeft de keus. En als ze net zo moeilijk beslissingen maakt als haar mama, dan komt ze zeker niet te vroeg.
Dus gewoon een datum prikken, beginnen met persen en puffen (weeen of niet), en ooit komt ze dan.
En dat onwerkelijke, dat gaat echt over. Ik vond het tijdens de bevalling nog onwerkelijk dat wij straks papa en mama zouden zijn, maar zodra ze op je buik ligt is het goed. En nu, nu zou ik niet anders willen en weten.

:* voor jou, en je weet me te vinden als er iets is he!
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 17:12:02 #136
5428 crew  miss_sly
pi_96146183
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:46 schreef danic het volgende:
De bevalling vond ik ook heel onwerkelijk en ook dat we dan een kindje zouden hebben. Tot op het laatst was ik ervan overtuigd dat ik alleen maar van vruchtwater zou bevallen en ze me zouden zeggen: Sorry mevrouw, maar er zat echt geen baby'tje in :')

En ineens is de bevalling er, en dat kun je. En dan is dat mini-mensje er, en dan is hij/zij van jou en dat is goed O+

Komt goed, alle dingen die je zegt nog te willen doen, kunnen ook prima na de bevalling!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_96146247
pfff krijtlijk wat klote... Kun je ze niet ergens anders bestellen....
(zal wel niet anders had je het wel gedaan...)
pi_96146501
Nou haha, eigenlijk vind ik vooral de bevalling heel onwerkelijk. Ik zie mezelf gewoon niet die pijn hebben en puffen en steunen en een kind er uit 'poepen'. Dat doen ze toch alleen op televisie :+ Maar dat er een kindje in zit is wel weer heel werkelijk en dat ik mama wordt ook. Dat voelt nu al zo, kun je nagaan hoe het straks is.

As, ik heb een beslissing gemaakt hoor: 01 mei. Het mag morgenavond beginnen en dan op 01 mei eindigen. Uiterlijk 2 mei. Eens kijken of ze zich er aan houdt haha.

En die dingen doen? Tja, ik had het nog niet getypt en ik was er mee begonnen, dus heb nu de helft al klaar van wat ik nog wilde doen. Niets zo veranderlijk als een mens toch?
pi_96146695
Ben benieuwd of ze zich er aan houdt Danic, ik hoop het voor je. Kan ik nog een weel lang op kraambezoek komen!
pi_96146751
Ja psies, dat is ook de reden haha.
maareh.... je bent sowieso welkom hoor komende week. Kunnen we nog even lekker kletsen en dan kan ik gelijk heel praktisch nog wat aan je meegeven voor I. van de badminton. En mocht ze zich er aan houden dan kan ik het meegeven als je als kraamvisite komt hihi.
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:34:26 #141
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96146993
Oh krijtlijk, das behoorlijke stress..... Kun je niet ergens anders zelf een kaartje samenstelling wat erop lijkt? Behoorlijk klote...... :*

Danic, herkenbaar hoor. Had ik bij Alexa, en nu weer. Ik zei gisteren nog tegen Manlief: het is een bizarre periode, wij doen wel net alsof we nog 2/3/4/ weken hebben, maar voor hetzelfde geldt hebben we morgen een verse beeb :o...

Enne, weet iemand of je nog indalingsweeen kunt hebben als de beeb al ingedaald is? Henk ligt al twee weken ingedaald maar heb sinds vanmiddag aardig wat krampen daaaaar beneden. Misschien voorwerk? Misschien indalingsweeen? Wie zal het zeggen *dum, dum, dum*
Alexa en Seth zijn lief
pi_96147129
Misschien voorpiepen *dum, dum, dum* :P
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:45:43 #143
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96147360
nooooo, we gaan voor een datum zesling op 1 mei heb ik zojuist besloten :P
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:46:35 #144
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96147385
Doe dit weekend dan maar dames, ik heb het rustig, dan heb ik wat te lezen... :P
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:53:22 #145
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96147628
Ikzelf heb het gevoel dat Henk nog wel blijft zitten.

Mijn zus heeft twee weken voorwerk gehad. Maar nogmaals... ik werd de vorige keer ingeleid en de eerste weeen moesten ze mij aanwijzen op het CTG. En dan door de bergen op het CTG redeneerde ik weer terug wat een wee was....

We shall see, my laptop is always open :Y)

Ben ook benieuwd hoe het met F_R staat....
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:53:37 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96147640
Leuk leuk leuk, allemaal beebs in aantocht!! Word ik helemaal blij van!

En hoezo is the wedding kijken oubollig? Ik baal ervan dat ik nie heb kunnen kijken!

Knapperbollen.... Heb ik nu dus trek in he? Lekker zijn die dingen, kan je zo wegvreten!

Nog geen update hier van F-R? Vind het zo naar voor d'r.
pi_96149142
Ik ga pas volgende maand (juni) beginnen met de kaartjes. Dan ben ik 30 weken. Is dat te laat?
Mijn broer ontwerpt ze, hij is tevens fotograaf. Maar ik heb er geen haast mee, mag van mij ook 2 weken na de bevalling.. Alleen ik vind het zo moeilijk...............

Kamer heb ik ook niet af, en die ga ik ook niet maken. 4 maanden na de bevalling verhuizen we en dan krijgt ze een prachtig kamertje, vind het zonde om dat voor 4 maanden nog te doen terwijl ze toch bij mij slaapt..

Ik ben ook wat te laks met die dingen, heb alles in huis en dat vind ik goed genoeg :D
  vrijdag 29 april 2011 @ 18:54:59 #148
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96149773
zooo geinspireerd door Mef heb ik 2 proefdrukjes besteld... ben benieuwd!! heb weer zelf het ontwerp gemaakt. Mooi vrolijk, een echt meidenkaartje en echt zomers..

en pfffff mijn buik groeit!
en nog een keer pffffffff; want heb toch een mt 42 broek gekocht bij de H&M..
en idd pfffffff want ik heb normaal 38/40....

en heeft iemand hier nog belang bij positiekleding waar mijn derriere :+ niet meer inpast? zgan? ik heb nog 2 H&M shorts; mt m geloof ik;
en 2 H&M 3/4 broeken, mt 38 denk ik...
en o ja vast nog wel meer, bij belangstelling zal ik foto's maken in V&A zetten...

en doe maar LLM's 1 mei; leuk!!!! mijn Zus is 7 jaar geleden ook bevallen van dr 1ste kindje op 1 mei..
en ik had voorspeld dat het met koninginnedag geboren zou worden..
O+
pi_96151659
Hier nog langgg niet bezig met kaartjes en kamertjes, want pas 12,5 week.. maar lijkt me wel leuk! Ik ben er vast ook zo een die vet op tijd alles klaar heeft O-)

Vandaag weer naar de dietist geweest en 200 gram minder dan de vorige keer, 8 weken geleden.
Dat is netjes, want dan heeft het overgeven en ziekzijn me niet teveel gekost!

Iemand nog wilde plannen met Koninginnedag? Volgend jaar met kindje! O+
pi_96151790
Oh, nu lees ik dat jij het was Jeetjejom! Bedankt he ;) haha, ik heb gister nog een half zakje op!
En ik lees dat Susie ze ook lekker vindt *)
  vrijdag 29 april 2011 @ 20:16:49 #151
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96153362
Heerlijk die dingen! hahaha!

Ik ben mij alleen nog maar een beetje aan het orienteren en dan iedere keer "hapsnap" zeg maar...dus dan weer naar kaartjes, dan weer naar kamertjes, maar eigenlijk nog niet eens heel veel mee bezig eigenlijk.... Maar ik heb ook nog even, morgen 15 weken.
pi_96153705
zooo, ik kom ook weer eens binnenvallen.

FR, ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat, houd vol!

Hier ook eerste trimester veel verstopping gehad. Wat bij mij de boel op gang bracht is een halve liter koude karnemelk op de nuchtere maag, gevolgd door een kop koffie.

En ik moest helaas ook al direct op mijn werk vertellen dat ik zwanger was. Woensdagavond getest, donderochten verteld :') Ik werk met radioactiviteit, dus er moesten wat voorzorgsmaatregelen genomen worden. Ik vind het niet leuk om het al zo vroeg te moeten vertellen, maar het is niet anders. Dus ook maar de ouders meteen ingelicht, ik vind het ook zo wat als je collega's het weten, maar je ouders niet
pi_96154136
Is er nog nieuws van Ferrari?

Knapperbolletjes is zo van gister.. As we speak liggen er aardappelkroketjes in de oven
om mijn avondlijke-vreetkick hopelijk te stillen... :Y) :Y)

Aoraki, dat is wel een situatie ja, werken met radioactitiviteit. Werk je dan als je zwanger bent op een andere afdeling ofzo?
pi_96154948
nee, ik heb zelf aangegeven dat ik de eerste 12 weken liever niet in dat lab werkte (vanwege de aanleg van de organen etc, is dat de meest kritieke periode), dat is gerespecteerd, Ik vind het nu geen probleem meer. Ik werk maar met een hele lage dosis, alles is goed afgeschermd, dus ik maak me geen zorgen. Alles ligt ver beneden de norm voor zwangeren. Laat ik het zo zeggen: met een transatlantische vlucht sta je aan meer straling bloot dan ik in een heel jaar.
pi_96155355
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 18:36 schreef Sannne het volgende:
Ik ga pas volgende maand (juni) beginnen met de kaartjes. Dan ben ik 30 weken. Is dat te laat?
Mijn broer ontwerpt ze, hij is tevens fotograaf. Maar ik heb er geen haast mee, mag van mij ook 2 weken na de bevalling.. Alleen ik vind het zo moeilijk...............

Kamer heb ik ook niet af, en die ga ik ook niet maken. 4 maanden na de bevalling verhuizen we en dan krijgt ze een prachtig kamertje, vind het zonde om dat voor 4 maanden nog te doen terwijl ze toch bij mij slaapt..

Ik ben ook wat te laks met die dingen, heb alles in huis en dat vind ik goed genoeg :D
Te laat? Ik denk het niet. Wij waren ook vrij laat met alles en het is ook allemaal in orde gekomen :Y Een baby heeft dat prachtige kamertje niet nodig en het kaartje kan best wat later verstuurd worden en zo zijn er nog veel zaken die er niet noodzakelijkerwijs direct moeten zijn.
  vrijdag 29 april 2011 @ 20:52:53 #156
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96155376
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 20:22 schreef Aoraki het volgende:

En ik moest helaas ook al direct op mijn werk vertellen dat ik zwanger was. Woensdagavond getest, donderochten verteld :') Ik werk met radioactiviteit, dus er moesten wat voorzorgsmaatregelen genomen worden. Ik vind het niet leuk om het al zo vroeg te moeten vertellen, maar het is niet anders. Dus ook maar de ouders meteen ingelicht, ik vind het ook zo wat als je collega's het weten, maar je ouders niet
haha nou hier hebben alle collega's het altijd door als er weer eens iemand zwanger is, reden; wanneer er thoraxfoto's worden gemaakt op de afdeling, waarbij dus de nodige straling vrijkomt, staan de mensen die zwanger zijn altijd direct op meters afstand ;)
dus er wordt al snel gespeculeerd....
en ook als je ineens thee ipv koffie drinkt heb je snel een verdenking ;)
  vrijdag 29 april 2011 @ 20:58:20 #157
176471 oh-oh
pi_96155639
Ik heb geen nieuws van ferrari_rood helaas -O-
Wel nog een smsje gestuurd vanmiddag...
( Groucho Marx )
  vrijdag 29 april 2011 @ 20:59:04 #158
238474 Jeetjejom
pi_96155672
Ben blij dat ik jullie goede snaaitips heb kunnen geven :D
Jouw warmte is genoeg
pi_96155711
tsja, ik kreeg ook van iemand te horen dat ie het maar stom vond als mensen het zo vroeg vertelde. Ja hallo!! Veiligheid boven alles. Ik doe dat ook niet voor m'n plezier... :(. Ook niet iedereen wist het, maar het viel wel op, andere kleur handschoenen (dikkere dan de normale) etc. Dus de oplettende collega had het kunnen weten. Dan weten ze het maar hoor, ik ga geen onnodig risico lopen.
pi_96157090
Even van mijn blauwe wolk af haha.
Hij is geboren binnen 8 minuten na opening van mijn buik was hij er in 23 minuten was alles gepiept.
Hij is op 28 april geboren om 13:53;54 en weegt 3197 gram en is lang en slank.
Totaal geen dikke suikerbaby maar een lief klein mannetje.

Alles gaat goed, de suiker is voorbij en de vergiftiging ook. Morgen mogen we al naar huis en dat is heerlijk na 14 dagen ziekenhuis en 2 dagen na de keizersnede.
het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt en krijgt zijn deel!!
pi_96157305
Wauwwwwwwwwwwwwwwwwww!!! :D Gefeliciteerd en wat een kleintje!! Heerlijk!! Geniet maar lekker!

Ah gosh ik kan niet meer wachtennnn :D
pi_96157603
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 20:52 schreef leonieke het volgende:

[..]

Te laat? Ik denk het niet. Wij waren ook vrij laat met alles en het is ook allemaal in orde gekomen :Y Een baby heeft dat prachtige kamertje niet nodig en het kaartje kan best wat later verstuurd worden en zo zijn er nog veel zaken die er niet noodzakelijkerwijs direct moeten zijn.
Tnx meis! Voel me al wat minder ontaard :D
Ik heb wel alle kamermeubeltjes en maak een hoekje op mijn slaapkamer, die is groot zat. En een kaartje kan in een dag klaar zijn :D

Ze zal niks tekort komen :D
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:37:42 #163
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96157629
Gefeliciteerd!! Fijn dat alles goed is gegaan! *O*
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:39:23 #164
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96157709
Awwww Swampie proficiat!!!!!
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:41:01 #165
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96157791
Ohhhhhh, Swampie, wat een lekker ventje! Van harte gefeliciteerd!
je wilt de naam niet verklappen hier?? nieuwsgierig als ik ben....
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:42:07 #166
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96157833
ik ook! ben heel benieuwd naar de naam...
wat een mooi mannetje! gefeliciteerd Swampie!
pi_96157856
Oooh Swampie wat een dotje is je mannetje O+ Ik ben stiekem ook wel nieuwsgierig naar de naam als je die zou willen delen

Gefeliciteerd meid en fijn dat jullie zo snel erna naar huis mogen. Geniet ervan!
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:43:22 #168
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96157888
HA! Ben gelukkig niet de enige nieuwsgierige! hahaha!
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:48:09 #169
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_96158145
Oooooh, Swampie!! Wat fijn dat jullie kleine mannetje nu geboren is!! En wat fijn dat jij ook gelijk weer zo goed op bent geknapt! Heel veel geluk samen...!! Geniet ervan! O+

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met F_R is... wat een vreselijke weg moet het zijn om zo zwanger te zijn... -O- Heel veel sterkte F_R!! :* :* :*

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:39 schreef Vicky het volgende:
Jose, ik kon niet tegen de broeken van H&M, die vond ik niet prettig bij de overgang idd. Die van de Miss Etam vond ik heerlijk zitten.
grappig toch, dat dat zo verschilt per persoon. Ik kan dus weinig met spijkerbroeken en met Mamalicious. Ik moet gewoon mee-rek-spul hebben, zoals leggingstof. Ik draag normaal ook geen leggings, maar nu dus wel vanwege het rekspul. En dus van dag joggingspul.. zit heerlijk! En gelukkig hoef ik geen rekening te houden met mijn werk... ;)

Een Bola... ik wist ook niet dat zo'n ketting zo heet! Ik heb er wel een, maar heb 'm bijna nooit om. En ik vind dat je 'm maar weinig hoort. Als ik loop en dat ding wiebelt van de ene naar de andere kant, hoor je ècht geen belletje! En het nut ervan? Ach, ik vond het wel grappig om hem af en toe om te doen, gewoon omdat het een leuk dingetje is... ;)
**Life is e@sier with your eyes closed**
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:49:28 #170
100412 mefke79
komt goed!
pi_96158210
Swampie, gefeliciteerd! Mooi manneke!

Kan iemand Tienus vertellen dat het niet handig is om je kont tegen het borstbeen van je moeder te plakken? Ik weet echt niet meer hoe ik eens zal zitten om een beetje comfortabel te zijn.
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:50:56 #171
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96158271
* Susie tikt Tienus op zijn hoofdje, laat je moeder eens lekker zitten jong!
pi_96158288
oh Swampie wat heerlijk voor je dat het erop zit, en wat een menneke O+ gefeliciteerd!! *O*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:58:42 #173
100412 mefke79
komt goed!
pi_96158697
susie thans!
pi_96158762
Ik wil de naam wel delen:

Kaya

En dank je wel allemaal voor jullie lieve berichten.
het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt en krijgt zijn deel!!
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:02:55 #175
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96158903
Die past helemaal Swampie! O+
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:03:04 #176
238474 Jeetjejom
pi_96158909
Swampie, gefeliciteerd en wat een mooie naam (mijn exvriend heeft toevallig zijn zoontje ook zo genoemd, nog nooit gehoord en nu al voor de 2e x)

Geniet lekker, want je hebt het nu echt verdiend. En een ks is niet nix he, vergeet dat niet!

Which reminds me, ik moet ook nog altijd mijn bevallingsverhaal schrijven, maar weet niet of ik het al wil/er aan toe ben
Jouw warmte is genoeg
pi_96159122
Wauw, mooie naam Swampie. Ik had em nog nooit gehoord, maar vind em O+
pi_96160658
Swampie, van harte gefeliciteerd met je zoon O+ Mooi jongetje met een mooie naam.

Ik had de vorige keer het kaartje wel al even af, alleen moest ik nog wat adressen verzamelen. Echt zo'n uitstelklusje. Gelukkig heb ik ze nu allemaal opgeslagen.
Verder vond ik het zelf een fijn idee om al zo veel mogelijk klaar te hebben want ik wilde na de geboorte 100% van mijn tijd aan de kleine besteden.

Even jompelen voor mezelf. Ik heb vandaag niet gebloed *O* Nog even een paar dagen testjes doen en ik geloof het wel. Dan ga ik volgende week wel even een afspraak maken met de vlos.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96160704
Wat fijn een bloedloze dag!! Ik duim voor je!

En een drielig, wowwww wat moeten die mensen geschrokken zijn haha!
pi_96160759
Super D0ry, dat ziet er veelbelovend uit!

En een 3-ling wauw! Dat zal even schrikken zijn geweest. En plannen, want dan moeten er ineens 3 bedjes in een kamer, pfffff.
pi_96162576
Swampie van harte gefeliciteerd!! *O* *O*
En wat een mooie naam ook
pi_96165372
swampie van harte *G* mooi mannetje!

ow fr toch voor jou nog een dikke knuffel :*
pi_96168429
Swampie, van harte!
En wat een mooi mannetje *smelt*...

D0ry, fijn dat het bloeden nu gestopt is!

En even nog een dikke knuffel voor ferrari_rood, hopelijk gaat het wat beter met haar!
  zaterdag 30 april 2011 @ 08:08:29 #184
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96168485
Gefeliciteerd Swampie O+
F_R, hoop dat het goed met je gaat :*
Gisteren heeeeeeel veeeeeeel harde buiken gehad, en benauwd. Echt super vervelend was dat.Verder weinig te melden ;)
pi_96168491
Swampie van harte gefeliciteerd! Wat een schatje! O+
Geniet van en met elkaar!
pi_96168650
Swampie, wat een dotje zeg! Gefeliciteerd!!!

d0ry, dan ben je in shock, een drieling zonder hulpmiddelen! Een collega vertelde het laatst ook eens, maar die drieling is inmiddels al een jaar of 6 geloof ik..

Wij hebben wel een kaartje uitgezocht, maar de bestelling nog niet definitief gemaakt, adressen moeten we ook nog gaan zoeken, en ik heb nog steeds het idee dat er nog mensen niet op de lijst staan die er wel horen.. :@

We wilden eigenlijk vandaag even langs de drukkerij,maar ik vermoed dat die dicht is met koninginnedag...
pi_96168740
Oh d0ry, wat fijn dat het bloeden is gestopt. Ik hoop dat je er nu iets meer gerust op bent.
En Swampie, van harte met je kereltje *O*

En F_R, ik hoop dat het nu weer wat beter met je gaat.
  zaterdag 30 april 2011 @ 09:11:45 #188
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96168796
Swampie, van harte gefeliciteerd mat je zoontje Kaya! *O*
pi_96168800
Swampie, van harte met je mooie zoontje! Prachtige naam! *O* Geniet er van! *;
pi_96168838
Dat is inderdaad vervelend Tankgirl.
Nou hier de nacht ook weer doorstaan, dus Koninginnedag wordt het niet. Ik ga er gewoon niet van uit dat er bij overdag iets begint haha. Dat wordt 's avonds of 's nachts (raar wijf).
Verder ook niets te melden hier, vroeg me af of er al nieuws was over f-r?
  zaterdag 30 april 2011 @ 09:22:01 #191
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96168896
mornings ;)
Danic gaat voor een meikindje ;) das ook wel een erg mooie maand over het algemeen!

dOry; geen bloed meer.... super!!! ik hoop zo dat je kleintje daarbinnen lekker vastgekit zit ;)

en ik heb redelijk geslapen, maar 1 keer eruit geweest en niet noemenswaardig lang onnodig wakker gelegen.
Straks op verjaardag bij neefje...
  zaterdag 30 april 2011 @ 09:27:13 #192
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96168959
Goedemorgen!

Nog geen nieuws van F_R?

d0ry *O* !!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_96169032
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 09:22 schreef Beessie-Jen het volgende:
Danic gaat voor een meikindje ;) das ook wel een erg mooie maand over het algemeen!
Yep :Y
En dat wordt nog vrij lastig plannen, want 5, 10, 11 en 12 mei zijn al vergeven. Dus het wordt sowieso nog een verjaardag extra in deze voor ons toch al drukke verjaardagmaand haha.
Ach voor 08 mei zou leuk zijn, heb ik gelijk mijn eerste moederdag te pakken ;)
  zaterdag 30 april 2011 @ 10:11:19 #194
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96169522
nou dan zal ik zeggen, doe je best, 1, 2, 3 en 4 mei staan nog open.. :+
pi_96169574
Ja, één van die dagen ga ik ook voor hoor. Hoop alleen niet 4 mei! God, je zal liggen te puffen en dan om 20.00 2 minuten je mond moeten houden :+ Lijkt me zwaar :P
  zaterdag 30 april 2011 @ 10:17:27 #196
100412 mefke79
komt goed!
pi_96169603
Ook goedemorgen. Hier ook prima geslapen, wel deels zonder dekbed want ik had het me toch warm ondanks de onweersbuien van gisteravond. Wel goed last van mijn rug, das balen. Vandaag maar weer lekker rustig aan doen.

dOry, fijn!

Geen nieuws van f_r dus..ik hoop dat het goed gaat daar...
  zaterdag 30 april 2011 @ 10:26:53 #197
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96169724
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:14 schreef danic het volgende:
Ja, één van die dagen ga ik ook voor hoor. Hoop alleen niet 4 mei! God, je zal liggen te puffen en dan om 20.00 2 minuten je mond moeten houden :+ Lijkt me zwaar :P
Zat mij precies hetzelfde te bedenken gisteren :P
maar nog een nachtje voor mij/ons en dan zitten we op de 39 weken :)

Net steunkousen en buikband omgedaan, ik wil een paar uurtjes de stad in met mn moeder :)
  zaterdag 30 april 2011 @ 10:30:59 #198
100412 mefke79
komt goed!
pi_96169763
ik heb zo'n buikband van Anita geleend van een vriendinnetje, maar of dat ding is bagger of hij is te klein. En het levert nog weer een laagje extra op (onderbroek, buikband, band die aan m'n broek zit, hemdje, shirt en daaroverheen nog de bekkenband). Dus ik draag em eigenlijk niet.
pi_96169988
Swampie, van harte gefeliciteerd met je prachtige zoon! Ik wens dat t nu echt genieten gaat worden voor je! D0ry, wat fijn dat t rustiger wordt *O* En dus alles bij de andere LLM's ook nog steeds rustig? tankgirl flink aan de harde buiken? Ik ben heel benieuwd! Ik ben vandaag 39 wkn maar hier wordt t ook geen koninginnedag kindje hoor, ik beval pas op de verjaardag van onze a.s koningin 17 mei denk ik :+ (sorry, de enters lukken ff niet op mn foon)
pi_96170134
Ik bedacht me trouwens gisteravond ineens dat ik t ook heel bijzonder zou vinden om de 13e te bevallen... Zowel mijn vader als mijn beide broertjes zijn allemaal op vrijdag de 13e geboren. Ik realiseerde me ineens dat 13 mei dit jaar ook op vrijdag valt. Dat zou wel t voortzetten van een bijzondere traditie zijn natuurlijk, 3 generaties mannen geboren op vrijdag de 13e O+ de geluksdag in onze familie ;) Maar goed, 1 mei vind ik ook goed hoor, beginnen we gewoon een nieuwe traditie ;)
pi_96170187
Dat is ook wel een hele leuke/mooie datum dan inderdaad Poppedein.
Tja, en die harde buiken vind ik altijd zo lekker vaag. 2 weken geleden had ik een dag lang 1 lange harde buik met af en toe eens een minuutje niet. Toen ik dat achteraf tegen mijn beste vriendin zei, zei ze: dat had ik ook en de volgende dag was ik mama.
Tja......hier was het dus loos alarm. Ik weet niet zo goed wat ik van die dingen moet denken, rare harde buiken :P
  zaterdag 30 april 2011 @ 10:56:49 #202
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96170212
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:30 schreef mefke79 het volgende:
ik heb zo'n buikband van Anita geleend van een vriendinnetje, maar of dat ding is bagger of hij is te klein. En het levert nog weer een laagje extra op (onderbroek, buikband, band die aan m'n broek zit, hemdje, shirt en daaroverheen nog de bekkenband). Dus ik draag em eigenlijk niet.
Ik heb 2 buikbanden van Medela, en eentje van Carriwell. De ene keer kan ik een buikband wel verdragen, de andere keer niet. Wat ik wel merk is dat ik geen buikband om moet doen als ik van plan ben lang te gaan zitten. Kind wordt dan super druk (hetzelfde doet ze als ik mijn gordel aan doe in de auto).
  zaterdag 30 april 2011 @ 11:02:35 #203
100412 mefke79
komt goed!
pi_96170320
Tienus reageert ook op de bekkenband ja. Op de buikband niet echt. Maar ik ben er denk ik al achter waarom dat ding niet zit, hij is gewoon te klein. Het is een m en ik zou een l of xl nodig hebben. Raar dat het een m is want diegene van wie ik em heb heeft toch echt mijn bouw. Te klein gekocht dus.

Ik heb van de week eens zitten teruglezen, de laatste weken van de vorige zwangerschap lag ik bijna elke avond in bad om mijn harde buik soepel te krijgen.
  zaterdag 30 april 2011 @ 11:05:39 #204
176471 oh-oh
pi_96170372
Sms van f_r, ze voelt zich goed maar haar bloeddruk is nog steeds hoog en ze denkt voorlopig nog niet naar huis te mogen -O-
( Groucho Marx )
pi_96170481
pffff dat schiet ook niet op zeg! Wel heel fijn dat ze zich goed voelt, dat mag ook wel eens een keertje.
Maar zo had ze vast Koninginnedag niet in gedachten. Dikke :* voor d'r!
  zaterdag 30 april 2011 @ 11:13:40 #206
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96170525
;( F_R :*
  zaterdag 30 april 2011 @ 11:17:53 #207
100412 mefke79
komt goed!
pi_96170621
he shit, f_r. En ze is natuurlijk pas 33 weken, dus bevallen is ook nog geen echte optie. Maar, ik vermoed dat ze wel in het zkh ligt waar ze die kindjes prima kunnen opvangen. En tja, haar lichaam levert al 33 weken een topprestatie, kan me zo voorstellen dat het een keertje op is. Sterkte!
  zaterdag 30 april 2011 @ 11:33:10 #208
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96170996
Dat zou wel speciaal zijn Poppedein! O+

Oh Danic, dat zou wat zijn idd, zo op 4 mei! Ik zie het helemaal voor me! _O-

d0ry wat fijn zeg! En nu blijven plakken die frummel! :*

Nog niets gehoord van F-R dus... begin me wel wat zorgen te maken eigenlijk. Edit; tijdens typen bericht dus. Wat naar zeg! Wat zit het haar niet mee deze zwangerschap!

Kan je vocht vast houden in 1 enkel? Mijn linkerenkel is nogal dik namelijk (dikker als de ander, die is ook wel ietsjes dikker), waar is mijn bot gebleven?? :? Geen pijn gelukkig, maar wel raar gezicht.
  zaterdag 30 april 2011 @ 11:39:04 #209
100412 mefke79
komt goed!
pi_96171147
eh Susie, het mag wel een beetje verschillen, maar niet te veel geloof ik, kan volgens mij wijzen op trombose. Wickie weet er meer van, denk ik. Vraag het haar eens.
  zaterdag 30 april 2011 @ 11:45:50 #210
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96171325
Ik google ook wel alvast even. Wanneer ik het nou aan het einde van de dag heb, maar heb heerlijk geslapen vannacht, pootjes omhoog, dus vind het nogal apart zeg maar.
  zaterdag 30 april 2011 @ 12:11:43 #211
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96171988
Als ik de klachten lees, lijkt het me niet eigenlijk. Maar ik ga het wel even in de gaten houden natuurlijk. Dit is het verschil nu en normaal gesproken zie je dus gewoon mijn enkels duidelijk aan beiden kanten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96173068
dOry wat een slopende tijd voor je zeg

Voor de rest niet bijgelezen sorry

Vriend heeft een internet gekocht voor mij. Wat zijn die kregen duur
Dus ik kom mij even melden vanuit het z-huis
bloeddruk daalt ietsje maar nog niet genoeg
Wel eitwitten in de urine maar nog niet hoog genoeg voor zwangerschapsvergiftiging

Ze gaan er nu vanuit dat ik hier ongeveer een week lig als mijn bd mee blijft helpen

Wonder boven wonden ben ik door die bd pillen niet meer misselijk *O*
Ik heb voor het eerst mijn eten binnen gehouden *O*
  zaterdag 30 april 2011 @ 12:57:33 #213
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96173106
F-R wat fijn om wat te lezen van je! En wat heerlijk dat je niet meer misselijk bent!! *O*
pi_96173108
Ooh f-r, ondanks alle tegenslagen dus gelukkig ook nog positief nieuws! Wat fijn zeg dat die pillen helpen. Kun je die niet blijven slikken tot het einde? Dan kan je lichaam ook nog een beetje aansterken.
  zaterdag 30 april 2011 @ 13:05:58 #215
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96173291
gedeeltelijke jeeej voor f_r, toch een meevallertje !! *O*
pi_96173398
We hadden eerst do dus de liggings echo
Ons kindje is klein en weegt 1400 gram. Maar omdat alles wel in verhouding is vonden ze het niet ernstig.
pi_96173417
f_r *O* wat fijn zeg! Hopelijk mag je over een week weer naar huis en blijf je je goed voelen!
  zaterdag 30 april 2011 @ 13:17:00 #218
100412 mefke79
komt goed!
pi_96173499
he he, F_R dat zijn nog eens fijne bijwerkingen! Rust maar lekker uit daar in het ziekenhuis, hopelijk mag je zo weer naar huis. Sterkte!

Ik heb de buikband aan de kant gegooid en probeer het vandaag eens met de hema zwangerschapsboxer over mijn onderbroek heen. (nee, dat hoort niet zo, maar dat ding zit anders voor geen meter, geen idee hoe ik daar de vorige keer maanden in gelopen heb) De pijn in mijn rug is minder dankzij de douche, dus dat is alvast een pluspunt.
pi_96173597
Hopelijk helpt het mefke
  zaterdag 30 april 2011 @ 13:34:41 #220
12913 GreatWhiteSilence
pi_96173967
f_r wat fijn dat je die bijwerking hebt. Heerlijk. :)

Hier heb ik daarnet het hartje gehoord. Ik heb mijn angelsoud eens afgestoft, en na even zoeken (ik zat in de eerste instantie te laag) kon ik het hartje luid en duidelijk horen. Okay, ik had hem zo hard mogelijk gezet vanwege mijn slechte oren, maar het ging als een treintje. :D
pi_96174111
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 13:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
f_r wat fijn dat je die bijwerking hebt. Heerlijk. :)

Hier heb ik daarnet het hartje gehoord. Ik heb mijn angelsoud eens afgestoft, en na even zoeken (ik zat in de eerste instantie te laag) kon ik het hartje luid en duidelijk horen. Okay, ik had hem zo hard mogelijk gezet vanwege mijn slechte oren, maar het ging als een treintje. :D
^O^

Wij hebben juist zo'n eigenwijs kind tijdens de CTG ook telkens hartslag niet te vinden en schoppen/slaan naar de ctg (ik denk slaan want het ligt in een stuit) en als de ctg dan eindelijk is aangesloten te gaan slapen zodat ik er extra lang aan moet liggen
pi_96174925
toch een fijn gevoel dat je in het ziekenhuis ligt ferrarirood, niet dat het leuk is... maar je weet waar je het voor doet.

Hier een erg slechte nacht gehad. Kreeg rond 12 uur vanacht een soort van menstratieachtige kramp die bleef tot een uur of 4. Van 4 tot 6 werd het kleintje wakker en begon keihard te trappen..maar nog geen baby :-(
  zaterdag 30 april 2011 @ 14:24:05 #223
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96174992
f_r fijn dat je nu niet misselijk bent, ik hoop dat je snel weer naar huis mag.

Heb vanochtend op de vrijmarkt een babyhangmatje en een vestje gekocht van een leraar van mijn middelbare school. Hij had een paar maanden geleden een drieling gekregen, volgens mij was hij nog steeds in shock :D

Mijn vriend zwangert trouwens heel erg met me mee, ik poets het huis en hij doet een middagdutje :')
pi_96175060
swampie gefeliciteerd en geniet ervan....
pi_96176689
Hallooo, ben nieuw hier maar dit topic ga ik zeker volgen.
Ben zelf 10 weken zwanger nu :D
pi_96177330
gefeliciteerd miss jones.
En hoe voel je je??
pi_96177580
Dankjewel :D Ja niet echt veel klachten, alleen last van mn borsten, en moe, maar misselijkheid heb ik bijna niet gehad.
En is mn eerste zwangerschap *O*
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:24:51 #228
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96178635
gefeliciteerd en welkom miss-jones!
Ben zelf net terug van de vrijmarkt. Heel leuk, maar van anoniem snuffelen was geen sprake helaas! "Krijg je een meisje?" "Ja? ik heb hier hele leuke kleertjes!"
volgende kraam: "Ik heb nog een hele hoop babyspulletjes te koop!"
en zo ging dat de hele tijd door :P

Denk ik eindelijk rustig te kunnen snuffelen tussen wat kleertjes en spulletjes.. staat mijn nicht achter die stand :') Die is vorig jaar bevallen van een meisje :P
pi_96179411
Veel gekocht TT?
Welkom miss jones
En swampie is bevallen???
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:13:48 #230
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96179919
Van harte Miss-Jones!
pi_96180264
Zo, half bijgelezen (alleen deze pagina) meld ik me ook weer eens;

Miss-Jones; gefeliciteerd!

F_R: wat ontzettend fijn dat je door die pillen niet meer misselijk bent zeg! Hopelijk mag je snel naar huis en blijf je je goed voelen. :*

Gister had ik lekker een dagje vrij, heb schoongemaakt en boodschappen gedaan. En daarna lekker een uurtje geslapen :Z Had ik echt even nodig.

Vandaag uitgeslapen en even een oranje tompouche bij mijn ouders wezen eten en heel snel over de vrijmarkt. Was me veels te druk dus daarna weer snel naar huis en met een boekje op het balkon gelegen.
Heb lekker lui eten besteld en morgen komt manlief als het goed is weer thuis! *O*
I found myself alone,
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:09:00 #232
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96181139
Gefeliciteerd Missjones!

Hier niks gedaan, vriendlief ging wel de stad in, maar ik kon het niet opbrengen.
Was gisteren al met vriendinnen iets gaan eten, dus genoeg lol gehad al.

Straks snackbarfood want echt echt geen zin om te koken.

Buik is trouwens erg hard steeds, het voelt echt vervelend aan. Echt zodanig dat ik niet goed weet welke houding prettig is.

Oja FR, sterkte en gelukkig kun je nu iets binnenhouden. Geluk bij een ongeluk, zullen we maar zeggen
pi_96181195
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:09 schreef Aventura het volgende:
Gefeliciteerd Missjones!

Hier niks gedaan, vriendlief ging wel de stad in, maar ik kon het niet opbrengen.
Was gisteren al met vriendinnen iets gaan eten, dus genoeg lol gehad al.

Straks snackbarfood want echt echt geen zin om te koken.

Buik is trouwens erg hard steeds, het voelt echt vervelend aan. Echt zodanig dat ik niet goed weet welke houding prettig is.

Oja FR, sterkte en gelukkig kun je nu iets binnenhouden. Geluk bij een ongeluk, zullen we maar zeggen
Hier ook af en toe een harde buik, probeer dan lekker te gaan liggen of even een warme douche te nemen :)
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:17:33 #234
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96181354
@Swampie, gefeliciteerd met het mooie manneke, prachtige naam!
@F_R, wat fijn om te lezen dat je even niet misselijk bent en wat hebt kunnen eten.
Mocht het zo blijven met die medicijnen, dan kan je wellicht nog wat bijkomen de komende weken. Ik hoop voor je dat de boel zich stabiliseert en dat je snel weer naar huis mag.

@Aventura, pijnlijke buiken zijn hier ook aan de orde van de dag, vooral bovenin bij mijn maagstreek en aan de zelfde kant mijn ribben aan de achterkant.
Ik douche bijna standaard s' avonds tegenwoordig, of gewoon twee keer. Goed warm en dan olie van Weleda erop. Daarna lekker hangen in bed of op de bank. Dan gaat het vaak wel weer.
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:30:14 #235
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96181698
Welke van Weleda gebruik je Juud?
pi_96182461
Helemaal over het nieuws van Swampie heen gelezen! Gefeliciteerd met je mooi ventje!
I found myself alone,
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:57:36 #237
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96182571
Goed idee, ik ga zo weer even douchen! Mss is lekker met olie masseren ook een idee, heb van buuf een flesje buikolie gekregen maar ik heb er nog niks mee gedaan.

Het klinkt wel gek voor deze termijn, bijna 30 weken, maar ik heb het idee dat de baby al aan het indalen is. Of misschien nog niet indalen, maar hij zit wel ergens bij mijn schaambot en liezen in de buurt!
pi_96182950
FR, goed om wat van je te horen! Fijn dat je niet meer zo misselijk bent, hopelijk blijft dat zo.

Swampie, gefeliciteerd met je mannetje!!
pi_96183236
swampie gefeliciteerd met jullie zoon
aventura indalen zou kunnen maar is idd nog wel vroeg
pi_96183389
Ik gebruik ook elke avond en elke ochtend olie (van Kruidvat, beautyolie, ruikt heel lekker en is niet te vet). Net een uurtje geslapen en toen ik wakker werd had ik een hele harde bol in mijn buik, maar anders dan bij de normale harde buiken voelde ik er niks van. Heel gek, misschien lag zij helemaal tegen de buikwand aan ofzo.

F_R wat heerlijk dat je even niet misselijk bent! Een geluk bij een ongeluk! Hoop dat het allemaal meevalt in het zkh!

Hier Q day aan me voorbij laten gaan. Lekker in bad gehangen en tv gekeken en gelezen. Heerlijk!

Fijne dag nog allemaal!
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:35:26 #241
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96183699
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:30 schreef Susie het volgende:
Welke van Weleda gebruik je Juud?
Eerder Arnica massage olie, nu hebben we Calendula massage olie.
Ik vind de Arnica persoonlijk het lekkerste, dus die koop ik weer als dit flesje op is.

@Aventura, in dalen is idd vroeg, mijn ukje was deze week ingedaald.
Maar, ze lag wel al heel lang met haar hoofd beneden en ook veel op dezelfde plek en vrij laag, dat herken ik wel.
Nu dat ze echt ging indalen moest ik ineens veel vaker plassen op een dag en sinds een dag of drie ook twee keer per nacht. }:|
Plus steekjes bij mij schaambot en in mijn liezen, een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en mijn buik zakte echt een flink eind.

Die klachten zijn nu weer weg, nu voel ik vooral bij het starten met lopen en opstaan mijn bekken en haar hoofd... :)
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:37:45 #242
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96183764
helluw ;)

FR; ik ben heeeeel blij dat je bloeddruk wat beter is, en jeempie voor het eerst in je zwangerschap NIET misselijk??? ik hoop dat dit misschien een keerpunt voor je zal zijn... :* Sterkte de komende dagen in het ziekenhuis..

pffff geen beebs op koninginnedag dus... kom maar mei-beebs!!

wij hebben vandaag een drukke dag gehad, verjaardag met veeeeeel kids ;) Evie vond het fantastisch, maar is nu helemaal kapot, en is na wat mopperen gaan slapen, en ik moet eerlijk bekennen dat ik ook weer eens te weinig rust heb gehad vandaag...
wel mogelijkheden tot slapen, 2 keer gaan liggen, maar beide keren niet kunnen slapen, terwijl ik dood en doodmoe ben/ was...
pi_96183832
danic hoe is het met de harde buiken? nog steeds veel of is het helemaal over?
BJ te moe om te slapen?

Ik ben inmiddels wel weer een beetje misselijk het was ook te mooi om waar te zijn. Maar het is hier ook erg warm.
pi_96183868
Dankjullie wel allemaal *)
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:46:15 #245
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96184049
ahh FR; ik hoop zoooo dat je misselijkheid niet weer terugkomt ;)

en ja ik denk idd dat ik TE moe ben.... al dagen last van.. middagdutje lukt niet, en ben wel zoooo moe...

en o ja, MissJones welkom!!!! en gefeliciteerd!
pi_96184258
Juud en Aventura: ik begreep van mijn verloskundige altijd dat harde buiken niet erg zijn, zolang ze geen zeer doen. Aangezien jullie allebei aangeven dat het pijnlijk is, is het misschien een idee om het even aan te kaarten?
Aventura: dat indalen kan best hoor. Ook mijn meisje begon daar met 30 weken mee. Ze heeft er alleen wel 6 weken over gedaan om helemaal vast te komen liggen }:| Dus geen snelle muppet hier.

f-r: de harde buiken komen en gaan een beetje. 2 weken geleden was het echt erg, maar nu niet meer zo. Ik heb het vooral 's nachts en 's ochtends, maar volgens mij komt dat door de grote inspanning die ik moet leveren om mezelf om te draaien in bed of eruit te stappen.
Dat doet nog steeds heel veel pijn aan mijn bekken en gaat gepaard met een hoop gekraak van mijn botten en gezucht, gepuf en gekreun van mijn kant. Dat is het enige dat ik straks níét ga missen.

Mijn doel is in ieder geval gehaald, ik ben niet op Koninginnedag bevallen en het wordt een mei-kindje (oh, dat zijn dus 2 doelen: goed bezug! :P )
pi_96184436
*O* bd 120/80 *O*
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:03:12 #248
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96184621
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:58 schreef ferrari_rood het volgende:
*O* bd 120/80 *O*
Netjes! Betekent dat dat je naar huis toe mag?
pi_96184678
Was het maar waar maar 1x een goede bd betekent helaas nog niet dat ik naar huis mag.
ik hoop zo dat het blijft
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:05:53 #250
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96184727
Ik hoop het ook!!
pi_96184782
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:53 schreef danic het volgende:
Juud en Aventura: ik begreep van mijn verloskundige altijd dat harde buiken niet erg zijn, zolang ze geen zeer doen. Aangezien jullie allebei aangeven dat het pijnlijk is, is het misschien een idee om het even aan te kaarten?
Aventura: dat indalen kan best hoor. Ook mijn meisje begon daar met 30 weken mee. Ze heeft er alleen wel 6 weken over gedaan om helemaal vast te komen liggen }:| Dus geen snelle muppet hier.

f-r: de harde buiken komen en gaan een beetje. 2 weken geleden was het echt erg, maar nu niet meer zo. Ik heb het vooral 's nachts en 's ochtends, maar volgens mij komt dat door de grote inspanning die ik moet leveren om mezelf om te draaien in bed of eruit te stappen.
Dat doet nog steeds heel veel pijn aan mijn bekken en gaat gepaard met een hoop gekraak van mijn botten en gezucht, gepuf en gekreun van mijn kant. Dat is het enige dat ik straks níét ga missen.

Mijn doel is in ieder geval gehaald, ik ben niet op Koninginnedag bevallen en het wordt een mei-kindje (oh, dat zijn dus 2 doelen: goed bezug! :P )
Dat draaien is idd een crime. En ik snap goed dat je dat absoluut niet gaat missen
Ga je voor het 1e mei kindje?
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:08:43 #252
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96184825
FR; moooooie bloeddruk; welke medicijnen heb je eigenlijk gekregen??

Mijn meisje is aan het draaien, ipv schoppen...
pi_96184853
melathodyne??? oid
Ik kijk om 22:00 weer even.
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:15:02 #254
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96185054
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Veel gekocht TT?
Welkom miss jones
En swampie is bevallen???
uiteindelijk heb ik niks qua babyspullen gekocht :')
Wel aardbeienplantjes en een fruitschaal :P
f_r laten we hopen dat je snel weer naar huis mag, en niet meer misselijk gaat worden :*
pi_96185080
f-r, wat een mooie bloeddruk joh! Ik duim voor je dat het zo blijft!
En idd het eerste mei kindje, dát is een goed doel!

Dat medicijn, klinkt heel erg alsof je het over melathonine hebt, maar dat is niet voor je bloeddruk :?
pi_96185117
melatonine is het absoluut niet
het is iets thodyne dacht ik. Ik vergeet het gewoon steeds om 22:00 krijg ik weer dan hou ik de strip en typ ik het morgen
pi_96185160
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:15 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

uiteindelijk heb ik niks qua babyspullen gekocht :')
Wel aardbeienplantjes en een fruitschaal :P
f_r laten we hopen dat je snel weer naar huis mag, en niet meer misselijk gaat worden :*
Misselijk ben ik inmiddels wel. Bloeddruk daalt en ik word misselijk. Echt heel duidelijk hoor dat mislukte lichaam van mij.
Maar dan nog hoop ik gauw naar huis te mogen.
Hopelijk krijg je lekker aardbeien aan je plantjes
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:26:03 #258
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96185423
@Danic, het is niet zo dat mijn hele buik pijn doet, maar doordat ie zo hard en gespannen is voel ik het bovenin bij mijn maag en aan de achterkant, bovenin is van het gewicht dat aan die spieren hangt en omdat ze tegen mijn maag aan zit, de achterkant is van haar voeten tegen mijn ribben.

Van de week had ik echt pijn s' avonds over mijn gehele buik, kramp en echt auwa. Toen was ik meteen alert, maar zakte het weer af na een poosje douchen en relaxen. Ook niet meer gehad tot nu toe.
pi_96185628
hm, een vraag aan de ervaren moeders .... wanneer weet je zeker dat je lijf er klaar voor is en dat er iets gaat gebeuren...
ik voel mij vandaag gewoon anders, geen pijn, geen slijmprop en geen vruchtwater, maar gewoon onrustig, ik weet niet of het komt omdat ik gewoon zenuwachtig ben wat er gaat gebeuren of zo langzaam toch eerste signalen ... theoretisch heb ik nog 14 dagen ...lijkt mij niet leuk als ik die hele tijd zo loop te stressen en mij druk maak om niets.., had je een voorgevoel of kwam de geboorte verrassend op gang...
pi_96185646
Oh oké beetje verkeerd begrepen dus. Deze pijn komt echt door haar. Ik dacht dat het hebben van de harde buik pijn deed bij je. Maar dan was het ook geen harde buik, zij zet hem dan op spanning door lekker met d'r rug tegen je buikwand aan te gaan liggen. Dat ken ik en is idd niet erg comfortabel.
Een harde buik is de samentrekking van je baarmoeder en als dát zeer doet is het niet goed volgens de verloskundige.
Volgens mij doelde ze er op dat dan wel eens meer dan een harde buik zou kunnen zijn en dat ik het daarom zou moeten aangeven.
pi_96185714
Hahaha Zana (sorry ik lach je niet uit, begrijp me niet verkeerd), maar het is heel herkenbaar. Ik heb dat ook een 1 of 2 keer gehad, maar ze zit er nog steeds.
Het is heel rot, want je kunt er niets mee. Bij mij deed het niets, maar misschien dat het bij jou wel een voorbode is. Ieder mens en ieder lichaam is anders.
lekker antwoord weer waar je niets aan hebt
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:34:07 #262
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96185766
uhhh ervaren moeder; maar wat is ervaren... denk dat je dan meerdere bevallingen moet hebben gehad.. en achteraf misschien wel een lichaam wat het heeft aangegeven, maar op dat moment heb ik het niet gemerkt hoor. ;)

@FR; hmm komt me niet bekend voor? was het niet amlodipine?
pi_96185853
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:26 schreef Juud79 het volgende:
@Danic, het is niet zo dat mijn hele buik pijn doet, maar doordat ie zo hard en gespannen is voel ik het bovenin bij mijn maag en aan de achterkant, bovenin is van het gewicht dat aan die spieren hangt en omdat ze tegen mijn maag aan zit, de achterkant is van haar voeten tegen mijn ribben.
dat jij zo precies kunt beschrijven waar wat zit, ik voel soms ook "uitstekende babyonderdelen", maar zou echt niet kunnen zeggen wat het nu precies is, terwijl die nu wel goed is ingedaald, maar het voelt niet altijd hetzelfde, voetjes, handjes, kontje...ik zou het niet weten
pi_96185876
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
uhhh ervaren moeder; maar wat is ervaren... denk dat je dan meerdere bevallingen moet hebben gehad.. en achteraf misschien wel een lichaam wat het heeft aangegeven, maar op dat moment heb ik het niet gemerkt hoor. ;)

@FR; hmm komt me niet bekend voor? was het niet amlodipine?
Die is het niet.
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:44:35 #265
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96186221
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:36 schreef Zana het volgende:

[..]

dat jij zo precies kunt beschrijven waar wat zit, ik voel soms ook "uitstekende babyonderdelen", maar zou echt niet kunnen zeggen wat het nu precies is, terwijl die nu wel goed is ingedaald, maar het voelt niet altijd hetzelfde, voetjes, handjes, kontje...ik zou het niet weten
Mijn meisje ligt zoals op onderstaande afbeelding, veelal met haar rug exact in het midden en soms aan de rechterkant. Voetjes zitten dan tegen mijn rug en ribben aan en soms voel ik bovenin mijn buik een voetje schuiven, dan zitten haar voetjes even bij haar billen. Knietjes voel ik soms aan de zijkant van mijn buik schuiven...
Handen voel ik soms nog onderin, maar vaker haar schouders. Ik kan dat sinds een week of 5 allemaal goed onderscheiden, maar wie zegt me dat ik het altijd juist heb. ;)
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:23:12 #266
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_96187705
F_R balen dat je nu toch weer misselijk wordt... het zit ook echt niet mee hè?
Lees ik nu ook nog dat je kleine in een stuit ligt? Je bent bijna 34 weken toch? Is een draaipoging al besproken?

Mijn meisje ligt in een half onvolkomen stuit, maar ben nu ruim 27 weken, dus grote kans dat ze nog draait. Anders bij 34/35 weken een afspraak in het ZH voor een draaipoging.

Sterkte iig de komende dagen!!! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:58:51 #267
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96189628
Die arnica van Weleda is echt fijn ja, heerlijke geur!

Morgen een beeb van Danic?? :)
  zaterdag 30 april 2011 @ 23:08:55 #268
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96190143
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:23 schreef __Isis__ het volgende:
F_R balen dat je nu toch weer misselijk wordt... het zit ook echt niet mee hè?
Lees ik nu ook nog dat je kleine in een stuit ligt? Je bent bijna 34 weken toch? Is een draaipoging al besproken?

Mijn meisje ligt in een half onvolkomen stuit, maar ben nu ruim 27 weken, dus grote kans dat ze nog draait. Anders bij 34/35 weken een afspraak in het ZH voor een draaipoging.

Sterkte iig de komende dagen!!! :*
Evie lag bij 35 weken ook nog in stuit, en 2 dagen voor de liggingsecho had ik een buikverbouwing, en bij 35 weken en 4 dagen lag ze ineens goed...(verder bij alle controles in stuit gelegen).
Hier is nooit over de draaipoging of iets dergelijks gesproken... gewoon afgewacht.
En tot die tijd (week of 35) schijnt dat het kindje nog alle kans heeft om te draaien.
pi_96197891
pff, hier de meest brakke nacht ever gehad. Bah wat voel ik me kl*te op het moment.
Ben om half 12 ongeveer gaan slapen en ben om kwart voor 3 weer wakker geworden. Daarna heb ik gewoon niet meer kunnen slapen. Heb van alles geprobeerd, nog even op internet gezeten, een spelletje gedaan op m'n foon, tv gekeken, gewoon proberen te slapen in alle verschillende houdingen, ik ben om half 5 ofzo zelfs naar beneden verhuisd om te kijken of m'n luie stoel wel lekker genoeg lag om te slapen. Lekker liggen deed ik daar wel maar slapen ho maar.
Ondertussen heb ik de moet maar op gegeven aangezien ik dadelijk moet gaan werken, heeft dus ook geen nut meer om te proberen (en had anders ook niet het gevoel dat slapen op korte termijn wel zou gaan lukken).

Dit zal een zwaar dagje worden op het werk denk ik zo. Ik ben blij dat ik maar tot 2 uur hoef want tot 4 uur zou ik zeker niet trekken ben ik bang. En dan gaat het ook nog eens erg druk worden vandaag waarschijnlijk.

ach ja niets aan te doen dus bij deze einde klaagmodus..

F_R wat fijn dat het weer wat beter gaat met je bloeddruk, hoop dat dat zo blijft!! Wel weer balen dat je toch weer een beetje misselijk aan het worden bent :{
  zondag 1 mei 2011 @ 07:05:58 #270
30252 Soempie
Procreating
pi_96197954
Swampie1, gefeliciteerd! O+ Hoe is het om weer thuis te zijn?

D0ry, wat fijn dat de bloedingen gestopt zijn. Hoe gaat het nu met jou? Wanneer heb je de -eerste?- afspraak bij de vk?

En ook met F_R gaat het beter lees ik. Gelukkig. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:53 schreef danic het volgende:

:D ^O^ Spannende dagen!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 1 mei 2011 @ 07:36:17 #271
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96197999
Ik meld mij weer: 39 weken gehaald *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:30 schreef Zana het volgende:
hm, een vraag aan de ervaren moeders .... wanneer weet je zeker dat je lijf er klaar voor is en dat er iets gaat gebeuren...
ik voel mij vandaag gewoon anders, geen pijn, geen slijmprop en geen vruchtwater, maar gewoon onrustig, ik weet niet of het komt omdat ik gewoon zenuwachtig ben wat er gaat gebeuren of zo langzaam toch eerste signalen ... theoretisch heb ik nog 14 dagen ...lijkt mij niet leuk als ik die hele tijd zo loop te stressen en mij druk maak om niets.., had je een voorgevoel of kwam de geboorte verrassend op gang...
Ik heb dat toevallig ook al een paar keer gehad, maar ze zit er nog steeds :P

Ik dacht gisteren: is ze misschien van plan om gewoon voor altijd daar te blijven zitten? :')

blegh HillieBillie; das echt balen. Ik heb ook wel eens een paar nachten achter elkaar gehad, echt klote.
Succes vandaag :*
  zondag 1 mei 2011 @ 07:47:07 #272
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96198011
Oh ja meiden, vandaag is de dag... we gaan voor de datum zesling :P
  zondag 1 mei 2011 @ 08:01:27 #273
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96198042
Mhuuahaha ben volop bezig ;)

Neuj, Henk blijft nog wel zitten.

hilliebillie, wat vervelend zeg, die brakke nachten. Misschien helpt meditatie 's nachts een beetje? Ikzelf val er niet door in slaap, maar blijf wel 'in ruste'... (Misschien ben je er ook wel helemaal niet van hoor :P)...

F_R :* voor jou. Wat ben je toch een taai ding!
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 1 mei 2011 @ 08:23:36 #274
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96198105
Zijn er ook dames die de naam van hun kleintje niet bekend gaan maken? Dus zeg maar een nickname gaan verzinnen voor hun kindje als ze gaan posten?

Vertellen jullie dan bijvoorbeeld de echte naam wel per PM of doen jullie dat ook niet?

Ik wil de naam van mijn meisje namelijk niet zo openbaar maken, maar misschien wel per PM..

Mef, jij gebruikt geen echte naam voor je kinderen in een topic he? hoe heb jij dat gedaan bij de geboorte? Helemaal geen echte naam neergezet of wel aan een paar mensen per PM?
  zondag 1 mei 2011 @ 08:35:27 #275
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96198159
Ik ga niet haar echte naam gebruiken, hij komt maar weinig voor en is dus heel makkelijk te googlen. Ik denk erover om een nickname te gebruiken of alleen de eerste letter. Wel maak ik hem bekend via PM en/ of onder een spoiler.
pi_96198421
HB succes op je werk wat een vermoeiende nacht was dat
Isis ik ben 33wk dus nog alle kans dat het zelf gaat draaien
BJ ik krijg methyldopa

Vanmorgen was mijn bd 130/90
Tijdens de ctg zelfs een keer 125/78
Een spoortje eiwit in de urine maar ze gaan het nu niet op kweek zetten omdat het geen + is.
Morgen weer bloedprikken en urinekweek.
pi_96198542
*meldt*
f-r: je bloeddruk gaat goed meid, fijn dat ze ondertussen wel gewoon houden zodat je onder controle blijft en misschien toch ook meer uitrust dan dat je thuis zou doen? Tuurlijk ben je het allerliefst thuis, maar ik krijg wel het idee dat je daar redelijk opknapt!

Susie, geen verse beeb van mijn kant hoor vandaag, sorry.

Tankgirl: ik denk dat we even een nieuwe datum moeten afspreken voor die datumzesling, want Takkembah werkt ook niet echt mee hihi. Ik ga de naam hier wel gewoon bekend maken. Ik ben er trots op en hij is niet zeer exclusief, maar klopt gewoon zeg maar. Maar ik ben altijd nieuwsgierig naar de namen van de kindjes van de mensen die hem wel willen PM-en, maar niet openbaar willen gooien, dus ik hou me aanbevolen. Wat ga je zelf doen?

Grappig dat jij vorige week nog zei dat je je zo herkende ik wat ik post, want dat is andersom ook zo. Ik heb ook al een paar keer geroepen dat ik gewoon de rest van mijn leven zwanger blijf hihi.
pi_96198568
Opknappen in een z-huis?
Ik slaap hier zo slecht he mijn kamergenote snurkt en het is te licht enz enz wat een zeur ben ik he

Maar ik heb bedrust en de andere keren moest ik juist mijn bed uit. Dus dat geeft wel wat rust want ik mag toch niks.

Ik mis mijn katten wel heel erg en ben bang hoe het huis eruit ziet als ik weer thuis kom vriend is niet zo'n goede huisman
pi_96198630
Oh, hè, dat gaat dus toch niet zo lekker. Sorry, het klonk allemaal redelijk positief: je lagere bloeddruk, het minder misselijk zijn......Maar ja met een snurkende kamergenoot kom je idd niet echt aan je rust toe.
Dat missen van je katten kan ik me zó goed voorstellen!
En dat huishouden? Ik zou 1x een subtiel balletje opgooien bij em, en verder het laten voor wat is het hoor, het heeft geen zin om je daar druk over te maken. :*
pi_96198692
Ik heb het er wel met hem overgehad. Maar hij doet het wel maar net niet helemaal.
Ziet niet alles en wil natuurlijk ook vaak hier zijn. Hij is heel erg geschrokken en was ook erg bang voor zwangerschapsvergiftiging nu is dat waarschijnlijk voorlopig van de baan maar de angst blijft wel.
En de kans is aanwezig dat ik straks zonder baby in mijn buik thuis kom en ik wil mij niet hoeven te schamen voor de kraamhulp ed. Eigenlijk van de zotte dat ik mij daar druk om maak.

Ik ben ook wel positief hoor veel meer dan mij er bij neerleggen kan ik niet. Ben al blij dat ik nu de laptop heb en zo nog wat dingen kan doen. Ik hou heel erg van lezen maar niet 16uur per dag
pi_96198730
Nee, ik vind lezen ook leuk, maar geen 16 uur pfffff dansende lettertjes enzo.
Ik kan me dat wel voorstellen over het huishouden. Is er niet iemand die je even een keertje wilt helpen? Je (schoon)moeder ofzo? Gewoon een dagje even de grote dingen doen als stofzuigen, keuken aan kant, de wasmachine een slinger geven, noem maar op en dat je vriend dan haar even helpt door op te ruimen?
Dan is dat voor hem ook een mindere zorg en houdt hij meer tijd voor jou over.
pi_96198849
haai! Hier ook geen onderdeel van de datumzesling helaas... Ik word zo even lekker uitgelaten in de dierentuin ;)
pi_96198857
Fijn hè, die uitlaatservice. Ik mag vandaag naar de kinderboerderij! :D
  zondag 1 mei 2011 @ 10:04:00 #284
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96198863
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 09:50 schreef danic het volgende:
Nee, ik vind lezen ook leuk, maar geen 16 uur pfffff dansende lettertjes enzo.
Ik kan me dat wel voorstellen over het huishouden. Is er niet iemand die je even een keertje wilt helpen? Je (schoon)moeder ofzo? Gewoon een dagje even de grote dingen doen als stofzuigen, keuken aan kant, de wasmachine een slinger geven, noem maar op en dat je vriend dan haar even helpt door op te ruimen?
Dan is dat voor hem ook een mindere zorg en houdt hij meer tijd voor jou over.
Ja, misschien is dat een idee? Kan hij gelijk zijn ei een beetje kwijt :)
pi_96198864
hahaha Danic... Heerlijk inderdaad! Jij ook veel plezier dan ;)
  zondag 1 mei 2011 @ 10:06:25 #286
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96198900
Niet te ver weggaan he :P
Ik bedoel... je weet maar nooit... :P
Veel plezier vandaag meiden :)
pi_96199124
F_r wat fijn dat t weer wat beter met je gaat!

Swampie gefeliciteerd met je zoon!

Hier een mijlpaal: 20 weken! *O*
Wat gaat de tijd toch hard! Morgenavond de SEO.
Ben wel een beetje nerveus, ik duim maar dat alles goed is.
Tralalalaaa
  zondag 1 mei 2011 @ 10:25:36 #288
30252 Soempie
Procreating
pi_96199161
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:23 schreef Take_A_Picture het volgende:

Hier een mijlpaal: 20 weken! *O*
Wat gaat de tijd toch hard! Morgenavond de SEO.
Ben wel een beetje nerveus, ik duim maar dat alles goed is.
Mooi op de helft! *O* Wat is een SEO? :?
pi_96199190
SEO staat voor structureel echoscopisch onderzoek (de 20-weken echo dus)

Enneh... TAP, ik ga voor je duimen hoor meid, maar ik ga er vanuit dat het écht goed is!
  zondag 1 mei 2011 @ 10:36:52 #290
100412 mefke79
komt goed!
pi_96199366
Danic, ik heb nog vrij weinig harde buiken, maar ik herken je verhaal wel ja. Normaal gebruik je je buikspieren en bekkenbodem/banden bij omdraaien, maar ja, daar heb je nu weinig aan. Dus dan gebruik je stiekum je baarmoeder (dat is ook een spier) en die wordt daar hard van ja. Vervelend, maar logisch.

Mijn experiment met de zwangerschapsboxer van de Hema is goed uitgepakt, veel minder last van mijn buik. Juh! En vandaag niet al te best geslapen, maar ja, daar doe je weinig meer aan.

Ik word ook uitgelaten, zoals het er nu naar uitziet naar het tuincentrum.
pi_96199476
Zo had ik het nog niet gezien Mef, maar eigenlijk wel logisch. Goed om te weten.
Toch wel bijzonder dat die extra boxer van de hema het zo goed doet voor je. Fijn! En een makkelijke oplossing denk ik.
Leuk, tuincentrum. Is altijd slecht voor mijn portemonnee, ik wordt altijd zo hebberig van al die bloemetjes en spullen voor in huis.
  zondag 1 mei 2011 @ 10:48:53 #292
100412 mefke79
komt goed!
pi_96199621
ik word ook heel hebberig van een tuincentrum...maar we gaan voor rupsenverdelgingsspul. Mijn appelboom wordt opgegeten. En ik mag natuurlijk nog een cadeautje voor moederdag uitkiezen.

Zo fijn dat ik minder last heb van mijn rug vandaag...toch handig met een drukke dreumes.
  zondag 1 mei 2011 @ 10:52:37 #293
30252 Soempie
Procreating
pi_96199710
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:27 schreef danic het volgende:
SEO staat voor structureel echoscopisch onderzoek (de 20-weken echo dus)

Dat dacht ik eigenlijk al. Wel logisch met 20 weken, maar door de toevoeging: 'ik duim maar dat alles goed is' ging ik toch twijfelen. TAP, vertrouw op je eigen lichaam en geniet er van, 't is vast allemaal helemaal goed! ^O^
pi_96200185
FR, wat goed van je bloeddruk. Ik had aan het einde van mijn vorige zwangerschap (vanaf 35 weken) ook methyldopa. Ik had niet echt het idee dat het hielp, hij bleef rond de 130/95. Ze hebben mij toen net niet opgenomen gehad. Ik hoop voor je dat je snel naar huis mag en dat je misselijkheid enigzins onder controle blijft (zeggen ze daar niks van in het ziekenhuis??)

TAP, succes morgen. Spannend hoor. Wij moeten nog anderhalve week wachten... Wil je weten wat het wordt?

Mef, fijn dat iets simpels als een boxer verlichting kan brengen.

Draaipogingen doen ze pas vanaf week 36, anders kan hij weer terugdraaien. Hier hebben we toen besloten om niet te gaan draaien. Ik had (te) weinig vruchtwater en mijn baarmoeder voelde veel te strak aan. Dus uiteindelijk een keizersnede. Ook geen ramp hoor. Achteraf gezien dus blij dat het niet geprobeerd is met die gekke baarmoeder van mij, was toch niet gelukt.
  zondag 1 mei 2011 @ 11:20:58 #295
12913 GreatWhiteSilence
pi_96200361
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:30 schreef Zana het volgende:
Ik wist het niet tot een uurtje of vier voordat ze geboren werd (snelle bevalling). Totaal geen signalen gehad verder.
  zondag 1 mei 2011 @ 11:23:34 #296
100412 mefke79
komt goed!
pi_96200423
ik heb ook geen signalen gehad Zana.

en, heel persoonlijk: ik denk dat het verstandig is daar ook niet naar te zoeken. Stress heeft geen zin en dat kind komt toch pas als ie er zin in heeft. Stel je gaat overtijd, dan kun je je nog heeeeel lang druk maken en geloof me, dan gaan de dagen pas echt kruipen.
pi_96200501
Fijn Mef, lekker vooruitzicht }:|
pi_96200561
Ik kwam verwachtingsvol op fok! om te kijken wie de eerste van de datumzesling was, maar nee hoor.. -O-
Jullie maken het wel spannend!

F_R fijn dat het lichamelijk beter gaat met je!
En maak je ajb niet druk om de kraamzorg, ik als kraamverzorgende heb huizen gezien, echt ik kan er een boek over schrijven. De nasi van 3 weken terug tegen de keukenkastjes geplakt, bruine plakkaten op de badkamertegels, schimmel everywhere.. Dus maak je niet druk om wat rommel en stof! Da's zo weg!

Door jullie ben ik trouwens ook ineens veel bezig met de bevalling, er wordt zoveel over bevallen gepraat hier (duh.. :p) maar het komt best wel dichtbij! Spannenddddd :D

Komop meiden, :% :% :%
Ik ga lekker op de zondagse soep bij oma. Fijne dag allemaal!
  zondag 1 mei 2011 @ 11:37:15 #299
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96200755
Sanne geniet lekker van je soepie bij oma ;) gezellig!! is dat een familietraditie?

Geeeeen beebs op 1 mei te verwachten dus???

Poppedein, veel plezier in de dierentuin vandaag!! doe je de geitjes even de groetjes van Evie? ;)

Mef; fijn dat je wat minder last van je rug hebt... :* maaruh niet gaan forceren nu en Driekus teveel tillen he?? *)

Hillibillie, wat naar dat je zo'n slechte nacht hebt gehad.... :* ga je vanmiddag nog lekker liggen als je vrij bent??

FR; :* rust krijg je in een ziekenhuis inderdaad amper, heel herkenbaar..

ik heb ook zooooooo slecht geslapen.. rare dromen enzo.. :{ ga vanmiddag tegelijk met mijn dreumes nog maar eens even een dutje inplannen ;)
pi_96201203
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 11:14 schreef Aoraki het volgende:

TAP, succes morgen. Spannend hoor. Wij moeten nog anderhalve week wachten... Wil je weten wat het wordt?
Jazeker, ben heel erg nieuwsgierig. We willen t tegen niemand vertellen, maar ik wil t eigenlijk wel hier kwijt. Gewoon, om t toch kwijt te zijn, haha!
Maar volgens mij ben ik hier op zich wel redelijk anoniem.
Heb wel al bedacht dat als iemand t vraagt die weet dat wij t willen weten, dat ik dan zeg dat ze t niet konden zien ofzo.
Tralalalaaa
pi_96201857
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 11:55 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Jazeker, ben heel erg nieuwsgierig. We willen t tegen niemand vertellen, maar ik wil t eigenlijk wel hier kwijt. Gewoon, om t toch kwijt te zijn, haha!
Maar volgens mij ben ik hier op zich wel redelijk anoniem.
Heb wel al bedacht dat als iemand t vraagt die weet dat wij t willen weten, dat ik dan zeg dat ze t niet konden zien ofzo.
bij ons wouden het de aanstaande opa's weten en de oma's niet, maar in beide gevallen hebben ze zich verpraat _O- nu ja, maakt ook niet uit....zo 100 % zeker ben ik zelfs nog niet, terwijl ze het goed konden zien bij de 20 weken echo....ik ben nog steeds bang dat ik de foute kleur heb gekocht...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')