abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96089799
Zwangerschap en geboorte deel 766

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah (jongen)
26 mei 2011: avotar (papa)

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa) (jongen)
14 juni 2011: Danielle_
17 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81 (jongen)
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
12 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa
27 juli 2011: __Isis__

Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
05 augustus 2011: Sannne (meisje)
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
27 augustus 2011: ziggyziggyziggy
31 augustus 2011: Linda2205 (jongetje)

September:
01 september 2011: LeNeHe
06 september 2011: wickie
07 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: Kaarr (jongetje)
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa
29 september 2011: Aoraki

Oktober
03 oktober 2011: sverbem
19 oktober 2011: Kleurdoos
22 oktober 2011: Susie

November
08 november 2011: Jipster
16 november 2011: Innepin
18 november 2011: Vlindur
20 november 2011: GreatWhiteSilence
24 november 2011: Raantje
26 november 2011: bitterend
30 november 2011: Capricia

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door danic op 28-04-2011 15:14:17 ]
pi_96089814
Zit net bij te lezen dus zal maar gelijk een nieuwe openen!
Hij knalde zo voor mijn neus dicht!
pi_96089843
Oh, ik was net te laat! Dank voor het openen, ik had het eerst niet door!

Ik had vandaag gewone en chocoloadesoesjes en tommies (mini-tompouce) getrakteerd, om je vingers bij af te likken!! :9
pi_96089871
Ik had geen zin om een nieuwe te openen dus ik typte niet meer :D Flauw he!

Overigens weer even ontopic: Ik sta 22e op de lijst! Als er nou een paar bevallen, sta ik hoger :D Vind het zoooo lang duren!
pi_96089891
Perenijsjes :9~ Die liggen hier ook in de vriezer!

En Mefke die taart _O- Echt, het zou zo mijn reactie kunnen zijn. En dan daarna idd schoorvoetend moeten bellen met een sorry

MeNicole, ach arme Mikael, zomaar vergeten worden!

Capricia, goed van je dat gestopt bent met roken. Zal niet makkelijk geweest zijn _O_
Wil je in de OP met je uitgerekende datum?

Sannne: aso! :P Enneh....ik wil wel, maar volgens mij is meisje er nog niet klaar voor. Dus nog even geduld. Of er moeten voorpiepers komen haha.

Kaarr, ik heb het erbij gezet.
pi_96089987
ik sta tiende!

F_r gaat vast eerder bevallen dan ik en ik was de vorige keer 11 dagen te laat, dus l'tiekje, dannielle en cleany, jullie komen vast niet aan kop te staan. Ik zal eens even kijken hoeveel topics ik de vorige keer bovenaan stond.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96090189
Dit is voor mij het 4e topic dat ik bovenaan sta (iig start)
pi_96090283
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:44 schreef danic het volgende:
[..]
Capricia, goed van je dat gestopt bent met roken. Zal niet makkelijk geweest zijn _O_
Wil je in de OP met je uitgerekende datum?
[..]
Nou, dat stoppen met roken viel eigenlijk nog wel mee. Is meer een mentale schakelaar die je omzet. Zo van: Ik heb voor mijn 20ste toch ook nooit gerookt... *) Dus waarom heb ik nu opeens trek?

Vind het wel leuk als je me in de OP erbij zet. Dank je wel!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_96090602
quote:
Perenijsjes :9~ Die liggen hier ook in de vriezer!
Hier in de supermarkt zijn de ijsjes al een paar dagen op. :'(

quote:
Kaarr, ik heb het erbij gezet.
^O^
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_96090706
Mefke, ze zeggen toch dat eerste kindjes vaak te laat komen? Dus dan kan ik ook nog wel even blijven hangen hoor...
pi_96090754
Hebben jullie dat allemaal trouwens, voorgevoel over te vroeg of te laat?
Ik denk dat ik 8 augustus beval. Is de enige 'vrije' dag nog, de rest allemaal jarigen :D
Let maar op, ik ga goed mikken! Is dan 3 dagen te laat, dat is ook wel te doen he :D
  donderdag 28 april 2011 @ 15:13:47 #12
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96090943
Mijn kleine neefje, en de tweeling van mijn nichtje zijn morgen jarig (3 kinderen in totaal dus).. Zal mij niks verbazen als mijn lichaam dan juist zoiets heeft van: doe maar nu!! :D

Ik probeer met mijzelf af te spreken dat ik minimaal de 39 weken wil halen (1 mei), maar of dat ook gaat gebeuren? :P

Geen gerommel meer gehad sinds maandagavond trouwens, dus dat is goed (als ik de 39 weken wil halen).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_96091122
Hmm nou bij mij riep iedereen heel hard dat ze te vroeg zou komen (het kan nog, ik weet het), maar ik begin ernstig te twijfelen. Ik denk dat mijn beste vriendin gelijk gaat krijgen. Als het maar is voordat ze op vakantie gaat, dat is 07 mei. Ik zou het toch wel leuk vinden als ze de kleine nog even kan zien voordat ze weggaan. Ze gaan maar een weekje, maar toch.
Daarbij is het de dag erna moederdag en het zou toch wel gaaf zijn om die dit jaar al mee te maken!

Over die Wieckse Rosébier. Ik ben daar zelf niet zo van, vind het net cassis. Maar mijn zusje vindt het erg lekker en omdat mijn plan was om met Pasen die kant op te rijden dacht ik: weet je wat, ik neem zo'n doosje van 6 flesjes voor haar mee. Is tenminste origineel en ws weet ze nog niet dat dat er is.
Kom ik bij de AH: geen 0% Wieckse.
Ach er tegenover zit een gall en gall, dan daar maar naar toe: 'nee mevrouw, dat is er nog niet, we zitten erop te wachten. Maar die reclames komen altijd eerder dan dat wij het in de winkel hebben'.

Tja, als ik dan hoor dat jullie het wel hebben, ligt dat dus meer aan de gall en gall, dan aan een verkeerde timing van de reclame. pfffff. Achteraf ben ik niet eens meer naar zeeland gereden, maar vond het toch wel jammer dat ik het dus nergens kon krijgen.
pi_96091239
Maar AH en Gall en Gall zijn met elkaar verbonden, misschien dan een andere supermarkt? Maarja da's nu niet meer nodig ;)
pi_96091438
oke, ik heb het even nagekeken....Danic, als je me wilt inhalen moet je nog even je best doen.
Ik heb bij Driekus bovenaan gestaan van halverwege deel 557 tot en met deel 568 (van 6-9 tot en met 28-9). Gelukkig stonden we een tijdlang met z'n drietjes, maar Linda en Stiemie bevielen eerder (20-9 en 17-9). En de lijst onder me werd ook korter omdat ook die maar bevielen...
pi_96091497
Danic, tis regiogebonden vrees ik. Bij mijn ouders (noordoostnoordbrabant) was het niet te krijgen, ook niet bij de slijter 'ze zaten er op te wachten', terwijl het hier (zuidoostnoordbrabant) wel gewoon bij de AH te krijgen is.
pi_96091857
Nou van mij mag je dat record houden hoor Mefke, ik hoef echt geen 11 topics bovenaan te staan hoor.
pi_96091928
Danic, wat mij betreft houd ik dat stomme record en ik was ook niet van plan te evenaren deze keer...
pi_96091957
o trouwens, vergeten te melden: Tienus heeft een heel schattig wipneusje zagen we op de echo vanochtend.
pi_96092336
zo verloskundige bezoek ook weer gehad, alles was goed. Bloeddruk was mooi 120/80.
kijken of we 4 mei nog een bezoek aan de verloskundige halen.

Hier dacht iedereen ook dat het te vroeg zou komen, mede ook door de bloeddruk, maar omdat deze nu normaal is, is het gewoon de bedoeling thuis te bevallen.
Schoonzusje is 1 mei jarig, dan mag het nog wel blijven zitten, zou het niet zo leuk vinden als het dan geboren zou worden. Of het moet gewoon NU komen, dat mag ook :-)
  donderdag 28 april 2011 @ 15:51:50 #21
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96092371
Cute! Een wipneusje ;)

Hier ook van de ijsjes, normaal eet ik zelden ijs, ook nooit als toetje ofzo, hou dr gewoon niet zo van, dat koude.
Nu geregeld eentje, een magnum, raket, perenijsje, bounty!, en vorige week een keer zo'n klein bakje B&J, heerlijk en ik heb het ook zo op.
pi_96092478
Wat lief Mefke :D

Mijn meisje had met de 20 weken echo echt haar vader's neus. Ook gek, ik heb best een bolle ronde neus(gaten) en zij had ovalen neusgaten haha. Dat ik zoiets kan maken :D
pi_96093136
11 dagen valt nog mee toch mefke :+

ik stond zelfs 2 jaar bovenaan ! :+

28-12-2008 - 03-01-2009

en ik was 10 dagen overtijd trouwens :+
pi_96094222
KD _O-

ik heb ineens geboortekaartjesstress. Handig joh, met bijna 35 weken...ik hoor morgen of de ontwerpster van ons andere kaartje iets voor ons kan maken en anders...ga ik op zoek naar iets nieuws of ga ik bij de drukker navragen of ik het ook als gewoon (=niet gecertificeerd) bestand mag aanleveren. Zo ja, dan doe ik het zelf, denk ik....
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 16:37:19 #25
236264 crew  capricia
pi_96094299
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je de uitslag van een NT-meting krijgt? De nekplooimeting is waarschijnlijk meteen duidelijk, maar geen idee hoelang het wachten op de uitslag van het bloedonderzoek is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_96094369
Volgens mij een week..
pi_96094407
hier ook weer een check gehad. Alles prima en collega schat t jungske op dit moment op 3600gr, ik ben benieuwd. In mn hoofd was t de afgelopen maanden al helemaal een lief klein maatje 50 kindje geworden na de eerdere toch wat kleine metingen, maar mn buik groeit echt flink sinds ik met verlof ben. Verder is dus ook hier alles gewoon nog rustig... Ik zal me beter melden als er wél actie in ff leeu is ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_96094480
Als het goed is heb je bloed laten prikken een week voor de nekplooimeting.
Dan krijg je de uitslag tegelijk met de uitslag van de nekplooimeting.
pi_96094503
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:28 schreef mefke79 het volgende:
oke, ik heb het even nagekeken....Danic, als je me wilt inhalen moet je nog even je best doen.
Ik heb bij Driekus bovenaan gestaan van halverwege deel 557 tot en met deel 568 (van 6-9 tot en met 28-9). Gelukkig stonden we een tijdlang met z'n drietjes, maar Linda en Stiemie bevielen eerder (20-9 en 17-9). En de lijst onder me werd ook korter omdat ook die maar bevielen...
Ik van 523 t/m 538, ik win :7
(van 14 juli t/m 8 augustus B-) )
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_96094510
Poppedein, die laatste zin :?
pi_96094598
hmm hahaha sorry, via foon. Ik bedoelde te zeggen dat ik geloof ik niet zo goed ben in op tijd melden dat er niets aan de hand is, maar dat ik beloof het te melden als er juist wel iets aan de hand is hiero ;)
pi_96094619
tja, ik vermoedde al zoiets, maar ik kon er echt niets van maken haha
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 16:50:58 #33
236264 crew  capricia
pi_96094872
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:41 schreef danic het volgende:
Als het goed is heb je bloed laten prikken een week voor de nekplooimeting.
Dan krijg je de uitslag tegelijk met de uitslag van de nekplooimeting.
Hier 1 datum voor 1 afsrpaak. Moet precies tussen 2 korte data liggen (5 dagen speling). Het bloed zal dan wel afgenomen worden en uitslag bloedonderzoek dus 1 week later. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_96095098
bloedprikken voor de NT meting ging hier tegelijk met de meting zelf, ligt er dus maar net aan wat de afspraak is. Ik kreeg het te horen bij de volgende vk afspraak, dat was wel iets langer dan een week.
pi_96095112
Mefke, volgens mij hoeft het bestand niet perse gecertificeerd te zijn hoor.
Als alles maar op hoge resolutie is gemaakt en als er maar afloop omheen zit.
Ik kon ook even niet certificeren toen met mn trouwkaart geloof ik.
Certificeren is eigenlijk ook gewoon maar een controle om te kijken of al je beelden in je bestand wel goed zijn etc.
Mocht je t perse gecertificeerd willen hebben, dan kan ik evt wel helpen, ik werk op een studio waar ik kan certificeren ;)

Zo, hoe vaak kun je het woord certificeren wel niet in een verhaaltje typen?!
Tralalalaaa
pi_96095117
O en Innepin, ik gun je van harte het record! Enne, ik doe niet mee met een nieuwe recordpoging, goed? En jij ook niet!
pi_96095163
Ja dat kan ook, maar mij werd uitgelegd dat juist de uitslag van het bloedonderzoek in combinatie met de nekplooimeting de uiteindelijke uitslag geeft. Dus dan krijg je bij de echo niet gelijk de uitslag lijkt me.
Ik had ook maar 1 afspraak staan: die voor de echo. Ik moest zelf een week ervoor op de poli langs om bloed te laten prikken.
pi_96095194
@TAP heeeeeel vaak ;)
pi_96095332
De voorkant van mn geboortekaartje is al klaar, heb 2 versies nu. Als t goed is weet ik na maandag welke ik ga gebruiken en gaan we de invulling zo langzamerhand bepalen.
Het uiteindelijke open bestand lever ik aan mn collega, die zal dan de laatste dingen (gewicht, dag en tijd van geboorte) invullen, certified Oef maken en naar de drukker sturen.
Ik zie mezelf dat niet echt doen nadat ik er net een kind uit heb geperst :')
Tralalalaaa
pi_96095419
Certified Oef moet uiteraard certified pdf zijn, maar dat snapt mn foon niet, haha :p
Tralalalaaa
pi_96095478
Vandaag in het ziekenhuis een hele lieve verloskundige gehad, jammer dat je niet mag kiezen...heb even gevraagd, van de 10 die er werken heb ik er nu 3 gezien en het is wel de bedoeling dat een verloskundige je tijdens de geboorte begeleid en niet te veel onnodig personeelswissel is...
Bloeddruk was ietsje lager als laatste keer, maar de kans is groot dat ik de 41 weken niet ga halen, zei ze. Er werd nog niet over inleiden gepraat en als het aan mij ligt hoeft het ook (nog) niet. Heeft iemand hier ervaring mee, je leest soms dat er vrouwen zijn die er heel heftig reageren...
Verder moet ik sowieso na de bevalling
1-2 nachten in het ziekenhuis blijven in verband met de bloeddruk. Nu ja, nu ik dat allemaal weet kan ik mij erop instellen...

Trouwens hoe zit dat eigenlijk met de vlokkentest, nekplooimeting en
vruchtwaterpunctie... als ze daar iets vaststellen zien ze daar later ook nog iets bij de 20 weken echo van terug of zijn het onafhankelijke onderzoeken?? Het klinkt misschien raar, maar ik had door omstandigheden niet de keuze om voor deze extra testen te gaan, omdat ik gewoon heel laat achter kwam dat ik zwanger was, en bij de 20 weken echo zeiden ze alleen dat de nekplooi in het geval dat die te dik is geweest dan nog rimpelig of zo uit zou moeten zien, maar dat was gelukkig toen niet zo.
pi_96097865
met een nekplooimeting bepaal je het risico op syndroom van down (en tegenwoordig ook edwards en patau) trisomie 21, 13 en 18, grote chromosoomafwijkingen

met een vlokkentest kun je chromosoom afwijkingen testen.

met een vruchtwaterpunctie kun je behalve chromosoomafwijkingen ook nog het AFP bepalen wat een maat is voor een open ruggetje of andere neuraalbuisdefecten (open schedel etc).

Met een 20 weken echo zie alleen anatomische afwijkingen, chromosomen kun je dan niet zien. Wel is het zo dat sommige chromosoomafwijkingen ook anatomische afwijkingen kunnen geven. Zo heeft bij het syndroom van down 50% een hartafwijking, Syndroom van down kun je niet zien op de 20 weken echo, de hartafwijking wel. Een open ruggetje/schedel kun je meestal wel zien bij een 20 weken echo hier wordt ook specifiek naar gekeken.
pi_96100125
[Egopost] Het was zo mooi om even naar ons ventje te kunnen kijken O+ Precies de neus van zijn vader en mijn kin O+ Ik kan niet wachten tot hij geboren wordt! [/egopost]
pi_96101154
ik ben ingeleid de vorige keer, wel pas nadat ik 5cm ontsluiting had, maar ik ben er zo eentje die er een heftige reactie op kreeg: het infuus is een heeeeel klein beetje opengezet en daarna heeel snel weer dicht. Toch kreeg ik een weeënstorm. Het voordeel: van breken vliezen naar jochie in mijn armen in krap vier uur...

Kijk maar eens in de bevallingstopics, er staan heel wat verhalen van vrouwen die zijn ingeleid.
pi_96101178
cyntiaa O+
pi_96102982
Bedankt p_iglet voor de uitleg, ik had mij niet meer zo bezig gehouden met deze testen, omdat ik toch al te laat ervoor was, maar het is toch wel spannend of het kind ook gezond is, soms ben ik er helemaal niet mee bezig en andere keren juist wel.100% zekerheid heb je toch nooit en er kan zoveel nog misgaan ook tijdens de geboorte of later en deze onzekerheid kan ik soms maar moeilijk accepteren, maar
daarmee moet ik gewoon leren leven als toekomstige moeder. Laatst schreef hier iemand in deze samenhang zo ongeveer "maar een hondje is toch ook leuk", ik weet niet meer wie het was en in eerste instantie vond ik deze uitspraak heel erg ongepast, maar misschien kun je pas
begrijpen, dat je ook van een onvolkomen kind kunt houden, wanneer je al moeder bent.

Mefke, ik ga eens in de bevallingstopics spieken, hoe dichter bij het komt hoe reëler het ook wordt...
  donderdag 28 april 2011 @ 19:59:42 #47
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96103253
/klaag- en egopost
Bahhhhh, was blij dat ik eindelijk mijn bestelling van H&M binnen kreeg.... passen die stomme broeken niet. Heb er zo de pest in! Ik pas al helemaal niets meer, maar kan ook nergens wat vinden. Nu net op Wehkamp wat gevonden (eindelijk), heb ik betaald met I-deal, datum aangeven wanneer bezorgen, error, terug naar begin van het winkelmandje en niet verder kunnen bestellen!
Grrrrrrrr.... Niet mijn dag vandaag!
/einde klaag- en egopost
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_96103363
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:59 schreef Susie het volgende:
/klaag- en egopost
Bahhhhh, was blij dat ik eindelijk mijn bestelling van H&M binnen kreeg.... passen die stomme broeken niet. Heb er zo de pest in! Ik pas al helemaal niets meer, maar kan ook nergens wat vinden. Nu net op Wehkamp wat gevonden (eindelijk), heb ik betaald met I-deal, datum aangeven wanneer bezorgen, error, terug naar begin van het winkelmandje en niet verder kunnen bestellen!
Grrrrrrrr.... Niet mijn dag vandaag!
/einde klaag- en egopost
Welke maat heb je nodig? :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 28 april 2011 @ 20:04:13 #49
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96103577
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Welke maat heb je nodig? :*
Ik had bij H&M mt 46 besteld :@
Had nu bij Wehkamp (C&A heb ik namelijk 1 broek van mt 44 en die zit (nu) goed) 3 broeken mt 46 gekocht, want er zal nog wel wat kilo's bij komen ben ik bang... :*
Vriendin had heel lief kleding meegenomen vorige week: "joh, pas je makkelijk,ik was 25 kilo aangekomen" nou niet dus... alleen 1 rokje, de rest pas ik echt niet! :@
  donderdag 28 april 2011 @ 20:11:42 #50
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96104070
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:57 schreef mefke79 het volgende:
O en Innepin, ik gun je van harte het record! Enne, ik doe niet mee met een nieuwe recordpoging, goed? En jij ook niet!
pfff ik ook niet ;)

en Poppedein; zet hem op!!!! mooi groot jongske ga je krijgen!

en ik ga zo ook een magnum verorberen.. heeeeerlijk!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_96104170
BJ }:|
Nou wil ik ook een magnum }:|
En de supermarkt is net een kwartier dicht en ik ben alleen en kindloos thuis, wat doe je me aan }:|
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_96104240
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:25 schreef mefke79 het volgende:
cyntiaa O+
Het was zo mooi om het in 3D te zien O+
  donderdag 28 april 2011 @ 20:14:41 #53
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_96104257
ferrari_rood is weer in het ziekenhuis opgenomen, wegens te hoge bloeddruk dit keer, ze smste me net -O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_96104406
-O- FR, kan het haar nou niet gewoon een keertje meezitten ;(
Heel veel sterkte :*
pi_96104445
Potjedorie, het zit ferrari_rood ook niet mee! Hopelijk valt het allemaal mee en is ze snel weer thuis!

Magnum... Sensations allebei de smaken EN Gold in de vriezer... KEN NIE KIEZE :+ !
  donderdag 28 april 2011 @ 20:18:50 #56
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96104501
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:14 schreef oh-oh het volgende:
ferrari_rood is weer in het ziekenhuis opgenomen, wegens te hoge bloeddruk dit keer, ze smste me net -O-
Het zit haar ook niet mee zeg, bah vervelend :{
pi_96104557
Bah, het zit F_R ook niet mee hé... -O-
  donderdag 28 april 2011 @ 20:19:56 #58
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96104589
sjezus, f_r, sterkte :*
Bedankt voor het doorgeven oh-oh
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 28 april 2011 @ 20:20:04 #59
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96104598
he bah FR; wat naaaaaar... wat een nare zwangerschap zo.... ik hoop zo dat de bevalling en alles erna dan wel mee mag vallen...
heel veel sterkte en beterschap FR! ik denk aan je en duim dat je snel weer naar huis mag...
  donderdag 28 april 2011 @ 20:21:46 #60
176471 oh-oh
pi_96104704
Ze zou me op de hoogte houden, vorige keren was ze ineens zomaar weg en dat vond ik zo naar. Dus ik hou jullie hier ook op de hoogte ;)
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_96104773
Boh, f_r dat schiet ook niet op zo. Sterkte maar weer. Richt je op het punt dat het over maximaal 7 weken over is. Bij mij was het toen de weeën eenmaal begonnen over die stomme misselijkheid.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_96104838
GGB }:| }:| }:|
  donderdag 28 april 2011 @ 20:30:52 #63
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_96105255
Jee FR wat een narigheid toch, heel veel sterkte en beterschap! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 28 april 2011 @ 20:30:58 #64
176471 oh-oh
pi_96105260
Ze hoeft volgens mij sowieso nog maar max. 5 weken.
Ze heeft geen zwangerschapsvergiftiging, maar ze zijn er wel bang voor smst ze net, dus ze wordt goed in de gaten gehouden.
( Groucho Marx )
  donderdag 28 april 2011 @ 20:34:08 #65
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96105467
Holy crap F_R. Jeetje, kan er nog wel bij. :*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_96105550
Ow...arme Ferrari...het valt niet mee!! ik hoop dat ze snel weer naar huis mag :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 28 april 2011 @ 20:35:54 #67
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96105589
Och jee, F_R, wat een gedoe toch weer! :* Sterkte meis!
pi_96105607
Och FR :{ Hopelijk is er geen zwangerschapsvergifitiging oid. Misschien is het ook wel goed als ze nu eens serieus ingrijpen, want dat gekwakkel is ook niets.

Lieve meiden, dank je voor het vragen naar mijn gesteldheid O+ ik kan overdag wel af en toe meelezen op mijn telefoon maar het reageren is wat lastig. De situatie is nog niet veranderd. Bloed nog steeds, heb nog steeds een positieve test.
Misschien ga ik morgen maar eens met een vk bellen. Ik ben pas 4,5 week ver dus een echo lijkt me nog te vroeg. Wellicht kunnen ze mijn HCG meten over de loop van een paar dagen. Poppedein, weet jij het 'protocol' in dit soort situaties?

Ik heb net trouwens mijn pinpasje laten deblokkeren en een pincode aangevraagd. De meneer bij de bank vroeg me al waarom ik ineens mijn pincode niet meer wist. Hij begreep mijn uitleg wel. En dan beweren ze nog dat zwangerschapsdementie niet bestaat :')
“I shall call him Squishy and he shall be mine and he shall be my Squishy. Come on, Squishy Come on, little Squishy”
pi_96106141
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:36 schreef d0ry het volgende:
Wellicht kunnen ze mijn HCG meten over de loop van een paar dagen. Poppedein, weet jij het 'protocol' in dit soort situaties?
Officieel mag een verloskundige dit niet aanvragen, dit gebeurt dan meestal via de gyn of HA en eigenlijk vooral op de indicatie als er een verdenking EUG is (bijvoorbeeld als er echoscopisch alleen een zws.ring gezien wordt wanneer verwacht wordt dat iemand al verder zwanger is, dan wordt op 2 verschillende momenten het HCG gemeten, die eerste aanvraag doen wij dan wel vaak zelf) Je zou evt dus je HA kunnen vragen of hij 2x een HCG meting wil doen, maar ik vrees dat hij/zij je "gewoon" af zal laten wachten hoe het verder verloopt. Niet geschoten is echter altijd mis. Een dikke :* voor jou..dit is gewoon echt even een rottermijn waarbij je heel weinig kan. Ik hoop dat de komende 2 weken heel snel voorbij vliegen voor je en je kunt bellen voor evt een vroege echo!

F_R...t is toch ook niet te geloven...Fijn in ieder geval dat ze je goed in de gaten houden en hopelijk is het snel met of zonder medicijnen onder controle zodat je nog even goed door kan broeden!

BJ, dank! :* en die kraamvisite...zekerssssss! O+
  donderdag 28 april 2011 @ 20:45:12 #70
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96106201
je had ook meerdere testen gedaan dOry? worden de streepjes donkerder?
kan me voorstellen dat het wel eve spannend is zo... verlies je nog steeds bloed?
*zit in de duimmodus*
  donderdag 28 april 2011 @ 20:47:09 #71
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96106299
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:44 schreef Poppedein het volgende:

[..]

BJ, dank! :* en die kraamvisite...zekerssssss! O+
oeeeee leuk!!! jongensbeebje knuffelen O+ O+ O+

en poeeeehh moet je eens naar buiten kijken... rare lucht; tis grijs en geel tegelijk... :+
pi_96106345
Oh ja! mooi zeg!

d0ry...ik heb het gemist denk ik maar heb je al een vk/ha gebeld over het bloedverlies eigenlijk?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_96106653
d0ry, wat je zelf evt nog zou kunnen doen is een digitest met zws.duur indicator doen met een week tussen de 2 testen... Dan zou je ook van 2-3 naar 3+ moeten schieten bij stijging van het HCG. Daar zit echter natuurlijk ook een volle week tussen, en vervolgens heb je al bijna de mogelijkheid voor een vroege echo...
pi_96107074
voor f_r: :* ik hoop dat je snel weer thuis bent!

voor dOry: :* wat rot zo en wat rot ook dat je nog zo weinig kan...pff. Ik duim voor je!

Susie! Wanhoop niet! Het ligt niet aan jou, het ligt aan de h&m, echt. Ik heb nog NOOIT een zwangerschapsbroek van de Hennes gepast, ook niet in de allergrootste maat. En dat lag niet aan mijn figuur, want ik kan prima broeken van andere merken aan.
Kijk eens bij Miss Etam, bij Esprit online, bij Noppies (allen te vinden via het positieklerentopic) en ga anders gewoon op marktplaats kijken.
Wat is je lengte en wat is je normale maat?
pi_96107438
F_R; wat ontzettend naar voor je dat dit er ook nog bijkomt. Heel veel sterkte en beterschap :*
Ik hoop dat je straks dubbel en dwars kan gaan genieten van je ukje.

D0ry; wat moet het ontzettend spannend voor je zijn. Hier draaien de duimen ook voor je.

Vandaag op m'n werk; collega 1 was super gestresst en toen liep haar computer vast. Zij helemaal in paniek, zegt collega 2 iets op een beetje botte toon, kregen ze ruzie. Komt vervolgens de collega 2 bij mij over collega 1 praten en vanavond belt 1 over collega 2 (snapt u het nog?).
*Zucht* ik hou daar helemaal niet van, ik wil het allemaal niet weten! :X Hou me er buiten.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_96107985
Jeetje F_R wat ontzettend naar!!! Echt balen dat je zwangerschap zoveel nare dingen met zich meebrengt :*

D0ry, ook ik blijf duimen voor je!!
Tralalalaaa
  donderdag 28 april 2011 @ 21:22:40 #77
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96108657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:59 schreef mefke79 het volgende:
voor f_r: :* ik hoop dat je snel weer thuis bent!

voor dOry: :* wat rot zo en wat rot ook dat je nog zo weinig kan...pff. Ik duim voor je!

Susie! Wanhoop niet! Het ligt niet aan jou, het ligt aan de h&m, echt. Ik heb nog NOOIT een zwangerschapsbroek van de Hennes gepast, ook niet in de allergrootste maat. En dat lag niet aan mijn figuur, want ik kan prima broeken van andere merken aan.
Kijk eens bij Miss Etam, bij Esprit online, bij Noppies (allen te vinden via het positieklerentopic) en ga anders gewoon op marktplaats kijken.
Wat is je lengte en wat is je normale maat?
valt de H&M klein joh!!! ??
daar ben ik blij mee... want ik was al ernstig gefrustreerd toen deze week de maat 40 wel wat strak zat.. en ik wilde 42 niet passen...
erg eigenlijk..
(waren ook zwangerschapsbroeken)...
pi_96108972
H&M broeken zijn gemeen. Daar voel ik me altijd dik in. 46 pas ik niet bij H&M, bij elke andere winkel wel! Eikels ;)
Topjes van H&M vind ik trouwens superfijn nu, die vallen allemaal langer dus ideaal voor zwangere buiken.

F_R wat een pech heb je toch meis.. Ik heb het zo met je te doen! Hou je taai!!!
pi_96109248
zie je Susie, ligt niet aan jou!
pi_96109448
Ik heb een paar dagen niet meegelezen, gebeuren er nare dingen hier :(. d0ry, ik duim voor je!
f_r, ook voor jou! Veel beterschap, pff!

Hier merk ik dat de hormonen aan het landen zijn: kon ik normaal al snel janken, nu is het écht heel erg :o. Nou ja, ook wel leuk om het eerste te merken aan mijn lijf, verder nog steeds niks!
pi_96109478
Ohjee, ik heb vandaag 2 broeken besteld bij H&M. Bij de Miss Etam was maat 44 prima en zelfs een beetje wijd, maar nu ben ik bang dat die van de H&M te strak gaan zitten... nouja, ik wacht wel af tot mn pakketje er is, wie weet valt t wel mee.
Tralalalaaa
pi_96109550
zwangerschapsbroeken zijn ook hier een ramp. Ik heb één spijkerbroek van Mamalicious. Een andere broek van dat merk in dezelfde maat pas ik niet :? ... echt maf! Ik heb laatst bij Prenatal zo'n lekkere zachte zwarte joggingbroek gekocht en bij de H&M een legging en een grijze 3 kwart broek, ook van dat jogging spul en bij de Miss Etam een zwarte 3 kwart broek (ook een soort joggingspul) waar ik nog heel veel in kan groeien. ^O^

Spijkerbroeken zijn echt helemaal niks voor mij (behalve die ene dan)! Het gaat mis bij de overgang van de spijkerbroek naar het buikbandgedeelte. Dat zit gewoon te nauw en drukt precies onder in mijn buik... echt een rot gevoel. :{w

Dus voor meiden die dat ook hebben: toch naar de H&M/Miss Etam/Prenatal! :Y
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_96109881
Jose, ik kon niet tegen de broeken van H&M, die vond ik niet prettig bij de overgang idd. Die van de Miss Etam vond ik heerlijk zitten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 april 2011 @ 21:51:22 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_96110883
Ik val alleen af dus nog niks positie voor mij :)
Hier herhaling van bij Arwen en hou niks binnen..
Emesafene gekregen nu 1.5 week maar te weinig effect helaas.
Moet morgen afspraak maken met gyn. Huisarts maakt zich zorgen omdat de laatste Paarl dagen veel gal spugen ;( en mijn keel ligt open..
Ik ben best bang voor opname weer, dat gaat gewoon niet met Arwen :n
Hoop morgen weer een goede dag te hebben. Gelukkig weet Ik dat het een prachtig eindresultaat zal geven. Maakt het acceptabel O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_96112989
Evenstar, ik hoop dat ze je in 'ons' ziekenhuis goed kunnen helpen. Zet em op!

Broeken van H&M en van Miss Etam, ik kan er niets mee. Ze zijn te klein en te kort (of ik ben te lang, kan ook). Ik merk wel dat ik deze keer veel minder shirtjes etc heb gekocht/aangedaan. Ik heb veel van mijn eigen spullen gewoon nog aan. En joggingbroek achtige dingen kon ik niet aan naar mijn werk, dus die heb ik ook niet. Leggings heb ik normaal al een hekel aan, de drie die ik nu heb doe ik weinig aan omdat een rokje me niet strak genoeg om mijn bekken zit. En pff, wat zal ik blij zijn als ik de hele boel op marktplaats kan gooien.
  donderdag 28 april 2011 @ 22:24:02 #86
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_96113571
het ligt ook gewoon aan H&M. Normaal bij 42 pas ik maat 42 al niet, dus waarom nu wel? Moet ook niet zo dom zijn! Hahaha!

Slaap lekker allen!
pi_96116104
Poppedein, dank voor je antwoord. Ik ga morgen wel even met mijn huisarts overleggen. Heb nu ook een graadje verhoging trouwens, dat heb ik echt heeeeel zelden. Geen idee of dat iets betekent.
Ik doe nu elke dag even een test, en de streep blijft al 3 dagen net zo donker :X

H&M positiebroeken zijn echt totaal uit verhouding met wat de maat aangeeft inderdaad. Je mag vooral geen heupen hebben. Ik heb ook een broek van mama-licious en die zit heerlijk. De vorige zwangerschap heb ik veel jurkjes met zwangerschapsleggings gedragen. Voor basic hemdjes en dergelijke kon ik bij de Prenatal altijd wel slagen. Ik heb best veel positiekleding en ben nu weer in dezelfde seizoenen zwanger :P

_Evenstar_ -O- Wat een ellende zeg :*
“I shall call him Squishy and he shall be mine and he shall be my Squishy. Come on, Squishy Come on, little Squishy”
pi_96116738
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:33 schreef tweeoogje het volgende:
Ik heb een paar dagen niet meegelezen, gebeuren er nare dingen hier :(. d0ry, ik duim voor je!
f_r, ook voor jou! Veel beterschap, pff!

Hier merk ik dat de hormonen aan het landen zijn: kon ik normaal al snel janken, nu is het écht heel erg :o. Nou ja, ook wel leuk om het eerste te merken aan mijn lijf, verder nog steeds niks!
Herkenbaar. :D Vanmorgen een beetje stom nieuws en ik heb aan een stuk door gehuild. :X :? Ging echt nergens over.

Morgen m'n eerste rijles, dus hoop dat ik dan niet zo'n emo ben.

Verder was het gesprek met de huisarts vandaag heel leuk. Stelde inderdaad niks voor, maar ze vertelde ook dat ze het juist leuk vond als ze tussendoor zo'n gesprek heeft. Heb een informatieboekje gekregen en dat was het dan. Vervolgens de prenatal geplunderd en op internet een mommy measure besteld.

@ d0ry, wat moeilijk dat je nu geen duidelijkheid krijgt... -O-

Morgen de rest van de posts lezen. Dit topic gaat hard zeg.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_96124261
Toen ik mijn huisartsenpraktijk belde met de vraag of ik een afspraak moest maken bij de huisarts of direct bij de verloskundige omdat ik een positive test had vertelden ze mij dat ik wat informatiemateriaal mocht ophalen wat ze aan elke zwangere gaven...kom ik later in de praktijk kreeg ik een babytijdschrift en folders over anticonceptie na de zwangerschap... Goed bedoeld, maar het voelde toch knap lullig...
pi_96124421
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:11 schreef Soempie het volgende:

[..]

Herkenbaar. :D Vanmorgen een beetje stom nieuws en ik heb aan een stuk door gehuild. :X :? Ging echt nergens over.

Morgen m'n eerste rijles, dus hoop dat ik dan niet zo'n emo ben.

Verder was het gesprek met de huisarts vandaag heel leuk. Stelde inderdaad niks voor, maar ze vertelde ook dat ze het juist leuk vond als ze tussendoor zo'n gesprek heeft. Heb een informatieboekje gekregen en dat was het dan. Vervolgens de prenatal geplunderd en op internet een mommy measure besteld.

@ d0ry, wat moeilijk dat je nu geen duidelijkheid krijgt... -O-

Morgen de rest van de posts lezen. Dit topic gaat hard zeg.
Allereerst, succes met je eerste rijles vandaag!
Dit topic gaat inderdaad een stuk sneller dan WOHTS en AZW/BNZMG!

Ik durf eerlijk gezegd nog niks te kopen nu ik weet dat ik zwanger ben. Op een of andere manier ben ik toch bang dat het de Goden verzoeken is als ik me nu laat gaan. Stond gisteren met een zwangerschapsboek in m'n handen, maar heb het weer gauw teruggelegd.

Iemand hier overigens nog tips voor obstipatie? Roosvicee Laxo ga ik zometeen al halen, maar wat kan ik nog meer doen?
  vrijdag 29 april 2011 @ 08:09:52 #91
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_96124835
Vezelrijke producten eten? Volkoren brood enzo.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_96124915
Zo, nu maar even officieel onder mijn eigen naam hier melden. Gisteren (poging tot) termijnbepaling gehad maar Frummel was nog net geen 2 cm (slechts 1,9 cm) en dan mogen ze volgens mijn VK nog geen officiële termijn bepalen.

Maar ja, ik ben nu dus officieel zwanger. Gisteren wel het hartje zien kloppen en drie mooie foto'tjes mee naar huis gekregen. De echoscopiste schat de termijn nu op 8+5, maar op 13 mei weten we pas echt de termijn.

Eergisteren ook maar tegen mijn werkgever verteld ivm aanstaande contractverlenging (van tijdelijk naar vast) en daar bij behorende wijzigende taken en zoals al eerder werd verteld hier: dat is best moeilijk. Maar ik kreeg een "gefeliciteerd" en een "wil je dat het nog even tussen ons blijft?" dus dat ging eigenlijk best aardig.
  vrijdag 29 april 2011 @ 08:49:16 #93
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96125322
Summerbreeze: nogmaals gefeliciteerd (weet niet wat je kloonnaam was?)!
Ik heb weinig te melden, helaas en gelukkig. Ik hoop dat mijn kleine meid en mijn lichaam nu in ieder geval tot 1 mei kunnen wachten (dan heb ik mijn grens van 39 weken gehaald :) )
pi_96125647
Ohja, misschien wel handig inderdaad Tankgirl. Mijn kloonnaam was Lentekriebel (niet zo actief, maar toch)
pi_96125668
zo en weer een goedemorgen.
Weer goed geslapen. Was al wel vroeg wakker, maar gaan we nu maar boodschappen doen,
en straks voor de tv zitten kijken naar HET huwelijk....
pi_96125714
GGB een gele kiwi met schil wil ook heel goed helpen.
Ontbijtkoek of op de nuchtere maag een appel. De kiwi kun je het beste ook op de nuchtere maag eten. KLink echt heel goor, maar als je, je verstand op nul zet....
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:15:45 #97
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96125833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 08:16 schreef SummerBreeze het volgende:
Zo, nu maar even officieel onder mijn eigen naam hier melden.
gefeliciteerd met je zwangerschap! en wat een bijzondere naam heb je! (je hebt 't wel heel vroeg aan je baas verteld zeg. :o maar fijn dat de reactie positief was.)
in de haak.
pi_96125864
Kiwi met schil? Bah!

Een glas lauw water op mijn nuchtere maag of een kopje koffie werkt bij mij het best. Al heb ik de kiwi met schil nooit geprobeerd :D

SummerBreeze fijn dat je onder je eigen naam bent nu! En fijn dat de echo goed was, een hele opluchting he?

Ik ga snel boodschapjes doen want ik wil heel oubollig Kate en William kijken :D
Fijne dag!
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:21:23 #99
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_96125980
SummerBreeze: gefeliciteerd! Wel raar dat de termijn opnieuw bepaald moet worden, daar had ik bij Annicka geen last van en die termijn is ook met 8+nogwat bepaald.

Ik ga ook kijken naar het huwelijk, als ik de tv kan veroveren. :P Ik ben benieuwd naar de jurk en dergelijke.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_96125999
O nog effies een vraagje; Hebben jullie een bola?

Ik zie soms zoveel zwangeren met bola en voel me dan een slechte moeder :D
Ik hou niet van zo'n ding en volgens mij is het een irritant geluid de hele tijd voor de kleine.. Ik zou er iig niet blij van worden..
pi_96126037
Laat ik nou echt WALGEN van kiwi's! Met of zonder schil, geel of groen, maakt niet uit! Zometeen maar even wat ontbijtkoek en water naar binnen werken!
Ik lees ook op Obstipatie.nl dat probiotica producten ook goed zijn, dan ga ik die ook maar ff halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')