Ik mag het hopen.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:43 schreef tliciouz het volgende:
Wow.lijkt me een beest dat is weggelopen uit een terrarium, die dingen lopen hopelijk niet in de natuur rond.
Nee toch? Die zijn er heel anders uit, en hebben niet van die rare ''kaken'' ?quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vogelspinnenquote:Op woensdag 27 april 2011 22:45 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Nee toch? Die zijn er heel anders uit, en hebben niet van die rare ''kaken'' ?
Misschien kan je het aan een spindoctor vragenquote:Op woensdag 27 april 2011 22:44 schreef Biogarde het volgende:
WTF is dat?![]()
Nederlandse/Europese spinnen met haar?
Zou kunnen maar niet zo groot..? En die rare stekels achterop?quote:
Of aan Dokter Bernhard.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Misschien kan je het aan een spindoctor vragen
Wikiquote:Op woensdag 27 april 2011 22:46 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Daar heb je toch ook duizenden verschillende soorten in?
quote:De naam tarantula's wordt wel gebruikt voor de familie Theraphosidae. Deze naam werd oorspronkelijk gegeven aan de wolfspin Lycosa tarantula, maar wordt tot op de dag van vandaag (onterecht) gebruikt voor allerlei soorten die groot en harig zijn, ongeacht de groep van spinnen waartoe ze behoren.
Op de foto lijkt hij een soort nagels te hebben.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:48 schreef Poeke het volgende:
De kaken waren glad zwart naar binnen in een punt lopend.
Wtf.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:49 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Op de foto lijkt hij een soort nagels te hebben.
Zoals hier:
[ afbeelding ]
Heeft die van jou dat ook? zo ja, vogelspin
Goed punt, kan alsnog...quote:Op woensdag 27 april 2011 22:50 schreef Dagonet het volgende:
Waarom ben je er met de ambulance niet gewoon zes keer overheen gereden?
quote:Op woensdag 27 april 2011 22:50 schreef Dagonet het volgende:
quote:
quote:
Je weet wel van die mooie nep rieten loungemeubelen voor in de tuin, daar zat ie onder. Misschien meegekomen uit China of zo?quote:Op woensdag 27 april 2011 22:51 schreef Greys het volgende:
Zat dit in iemands huis?
Of in een tuin ergens ofzo?
Haha.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:51 schreef Greys het volgende:
Met dank aan de close up potenfoto van Snakey ga ik straks heel mijn bed uitpluizen
Bio. Mocht je iets voelen trekken aan je onderlip, dan blijft ie hangen met zo'n nageltje.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:51 schreef Greys het volgende:
Met dank aan de close up potenfoto van Snakey ga ik straks heel mijn bed uitpluizen
Regenwoudriet. Dus die heeft onder een stoel gehangen. Misschien zit er wel een nest onderquote:Op woensdag 27 april 2011 22:52 schreef Poeke het volgende:
[..]
Je weet wel van die mooie nep rieten loungemeubelen voor in de tuin, daar zat ie onder. Misschien meegekomen uit China of zo?
Wtf... ik ben blij dat ik thuis benquote:Op woensdag 27 april 2011 22:49 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Op de foto lijkt hij een soort nagels te hebben.
Zoals hier:
[ afbeelding ]
Heeft die van jou dat ook? zo ja, vogelspin
Woops!quote:
Stop. Nu. Please!quote:Mocht je iets voelen trekken aan je onderlip, dan blijft ie hangen met zo'n nageltje.
Waar heb je anders een dierenambulance voor zou ik zeggen.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:50 schreef Dagonet het volgende:
quote:Op woensdag 27 april 2011 22:55 schreef Biogarde het volgende:
Vooral die dreigende houding rijmt niet met 'onze' spinnen. Die rennen enkel door je huis of langs je muur. Die nemen geen houding aan. Ze koppen hooguit een pantoffel of gaan de stofzuiger in.
Alle spinnen in mijn huis nemen een houding aan. Beetje lui op de bank blijven liggen als ik ze vraag of ze de boodschappen willen opruimen of de afwas willen doen.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:55 schreef Biogarde het volgende:
Vooral die dreigende houding rijmt niet met 'onze' spinnen. Die rennen enkel door je huis of langs je muur. Die nemen geen houding aan. Ze koppen hooguit een pantoffel of gaan de stofzuiger in.
quote:Op woensdag 27 april 2011 22:53 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Regenwoudriet. Dus die heeft onder een stoel gehangen. Misschien zit er wel een nest onder
Vast een idiote vraag, maar krijgt ie wel lucht in dat bakje dan?quote:Op woensdag 27 april 2011 22:46 schreef Poeke het volgende:
Dankje! Hij zit momenteel in een tupperware bakje, in een kistje in nog een kistomdat degene die er morgen mee aan de slag moet, nog banger is voor spinnen dan ik.
Spinnen ruiken heel goed dus als je hem loslaat binnen een straal van 20 kilometer is de kans groot dat hij je weer op komt zoeken.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:56 schreef Poeke het volgende:
Morgen gaat ie naar de De Oliemeulen in Tilburg, hopelijk weten ze daar meer.
Wij hadden nog het idee hem in het bos los te laten, ben blij dat we dat niet gedaan hebben.
Misschien moet je even heenrijden Greys en voor wat frisse lucht zorgen voor die arme spinquote:Op woensdag 27 april 2011 22:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Vast een idiote vraag, maar krijgt ie wel lucht in dat bakje dan?
Gaatjes in geprikt door mijn collega, ik probeerde het nog te voorkomen, maar helaas stond ze erop.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Fucking hell!!!quote:
Lijkt ie hier op?quote:Op woensdag 27 april 2011 22:56 schreef Poeke het volgende:
Morgen gaat ie naar de De Oliemeulen in Tilburg, hopelijk weten ze daar meer.
Wij hadden nog het idee hem in het bos los te laten, ben blij dat we dat niet gedaan hebben.
Wat een idiote vraag Greys, natúúrlijk krijgt dat beest geen lucht, wat denk je wel niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Neuh, ik zou er een meloen op leggen, je weet tochquote:Op woensdag 27 april 2011 22:57 schreef senesta het volgende:
[..]
Misschien moet je even heenrijden Greys en voor wat frisse lucht zorgen voor die arme spin
Ze prikt een paar gaatjes in z'n rug.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:57 schreef Greys het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 april 2011 22:58 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ze prikt een paar gaatjes in z'n rug.
quote:Op woensdag 27 april 2011 22:54 schreef tombolafan het volgende:
Deze heeft ook van die stekels:
[ afbeelding ]
http://fieggentrio.web-lo(...)/enorme-spinnen.html
What de fuck, dat is hemquote:Op woensdag 27 april 2011 22:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Lijkt ie hier op?
[ afbeelding ]
Lees dit dan maar niet:
http://dieren.blog.nl/bed(...)aarlijke-spinnenbeet
![]()
![]()
![]()
![]()
Minimini speldenprik gaatjes kan hij vast niet doorheen.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:57 schreef Poeke het volgende:
[..]
Gaatjes in geprikt door mijn collega, ik probeerde het nog te voorkomen, maar helaas stond ze erop.
Heeel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel giftigquote:
Dan zit die hoogbejaarde vrouw misschien ook nog wel ergens in het bos.quote:
goeie vraag, huuuuuuuuuuuuuuuuuquote:Op woensdag 27 april 2011 22:50 schreef Dagonet het volgende:
Ach, hamer, doei Trechterwebspin.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:59 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Heeel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel giftig
Trechterwebspin, ik hoop echt dat het hem niet is
quote:Op woensdag 27 april 2011 23:00 schreef Biogarde het volgende:
Wel cool die nagels. Klimt ie zo je bed op. Beetje chillen, muggen eten, aan je gezicht hangen en 's ochtends met zo'n nageltje aan je oorlel; joehoe!
quote:Op woensdag 27 april 2011 23:00 schreef Biogarde het volgende:
Wel cool die nagels. Klimt ie zo je bed op. Beetje chillen, muggen eten, aan je gezicht hangen en 's ochtends met zo'n nageltje aan je oorlel; joehoe!
En daarna piercet hij diezelfde oorlel nog even met zijn 'buitenproportioneel grote giftanden.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:00 schreef Biogarde het volgende:
Die gaatjes kan hij wel groter maken met zijn nagels, morgenochtend is ie verdwenen.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Minimini speldenprik gaatjes kan hij vast niet doorheen.
Denk ik.
Hoop ik.
Ohhhhhhhh god wat hoop ik dat
Anders maakt het zo'n herrie als hij over je laminaat trippelt idd.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:02 schreef Biogarde het volgende:
En mocht je last hebben van het tikken van die nagels, pak z'n pootjes dan in met een stukje verband.
Vasttapen en in de glasbak.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:02 schreef Biogarde het volgende:
En mocht je last hebben van het tikken van die nagels, pak z'n pootjes dan in met een stukje verband.
quote:Op woensdag 27 april 2011 23:00 schreef Tism het volgende:
[..]
Zou je nog een betere foto kunnen maken aub?..
quote:
Of gezellig met Ninja Turtle pleisters. Anders is het ook maar zo gewoontjes.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Anders maakt het zo'n herrie als hij over je laminaat trippelt idd.
quote:Op woensdag 27 april 2011 23:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat een kuttopic! Doet me denken aan dat filmpje van die vader die een spin probeert te vangen.
quote:
Ik vind cameltoe al engquote:
Ben bang dat Greys daarna dan nooit meer lucht gaat krijgenquote:Op woensdag 27 april 2011 22:57 schreef senesta het volgende:
[..]
Misschien moet je even heenrijden Greys en voor wat frisse lucht zorgen voor die arme spin
Kan niet want hij is op de basis en ik zo'n ruime 9 km daarvandaan (thank god)quote:Op woensdag 27 april 2011 23:00 schreef Tism het volgende:
[..]
Zou je nog een betere foto kunnen maken aub?..
Die sloop je niet met een pantoffel. En je stofzuiger loopt vast. Die opent gewoon de terugslagklep; joehoe.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:08 schreef boem-dikkie het volgende:
Deze ziet er ook schattig uit, allemaal kleurtjes en sprietjes.
[ afbeelding ]
Oh ja, nou dat zou ik ook niet durven dus. Stel je voor dat je beneden komt en die lui van de dierenambulance vertellen je dat ze hem niet meer konden vindenquote:Op woensdag 27 april 2011 23:10 schreef Greys het volgende:
Hoe hebben die mensen op de dierenambulance gewacht eigenlijk, hebben ze dat nog verteld?
Gillend op zolder?
Deze liep vrij, ik weet niet hoeveel broertjes en zusjes ie mee heeft gebracht in die tuinsetquote:Op woensdag 27 april 2011 23:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Blij dat er niet zulke units vrij in Nederland rondlopen.
Zeg, hou es opquote:Op woensdag 27 april 2011 23:11 schreef Poeke het volgende:
[..]
Deze liep vrij, ik weet niet hoeveel broertjes en zusjes ie mee heeft gebracht in die tuinset
Ik zit me hetzelfde af te vragen wat ik zou doen. Aan de ene kant wil je hem niet uit het oog verliezen en aan de andere kant wil je hem zó graag uit het oog verliezenquote:Op woensdag 27 april 2011 23:11 schreef senesta het volgende:
[..]
Oh ja, nou dat zou ik ook niet durven dus. Stel je voor dat je beneden komt en die lui van de dierenambulance vertellen je dat ze hem niet meer konden vinden
Jup, dat werk jaquote:Op woensdag 27 april 2011 23:10 schreef Blondiii het volgende:
[ afbeelding ]
Dreighouding Chaetopelma aegyptiaca waarbij de voorste poten worden opgeheven en de gifkaken worden gepresenteerd
quote:Op woensdag 27 april 2011 23:11 schreef senesta het volgende:
Oh ja, nou dat zou ik ook niet durven dus. Stel je voor dat je beneden komt en die lui van de dierenambulance vertellen je dat ze hem niet meer konden vinden
quote:Op woensdag 27 april 2011 23:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zit me hetzelfde af te vragen wat ik zou doen. Aan de ene kant wil je hem niet uit het oog verliezen en aan de andere kant wil je hem zó graag uit het oog verliezen
Ik zou de buurman roepen die hem in het oog moest houden en zelf gillend op zolder gaan zitten. Hell, ik zou gillend op de zolder van de buurman gaan zitten, voor de zekerheid.
Gratis af te halen bij TS!quote:Op woensdag 27 april 2011 23:13 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil er eentje!
Die heeft gewoon ontstoken gifkaken.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:08 schreef boem-dikkie het volgende:
Deze ziet er ook schattig uit, allemaal kleurtjes en sprietjes.
[ afbeelding ]
Mevrouw schoof hij tuinset opzij en heeft doen zat ie eronder met een hele hoop spinnerag. Ze dacht eerst dat het een plastic speeltje was en wilde hem oppakken en toen bewoog ie. Een stuckadoor die aan het werk was heeft hem gevangen in een glas en in het doosje gedaan.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:10 schreef Greys het volgende:
Hoe hebben die mensen op de dierenambulance gewacht eigenlijk, hebben ze dat nog verteld?
Gillend op zolder?
quote:Op woensdag 27 april 2011 23:16 schreef APK het volgende:
Ik zou voor de zekerheid die tuinset nú in de fik steken
Ik was eerst nog dapper, totdat ie naar voren spong, toen heeft mijn collega het verder afgehandeld.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zou dat doosje niet kunnen aanraken denk ik.
huuuuuuuuuuuuuuquote:Op woensdag 27 april 2011 23:14 schreef Poeke het volgende:
[..]
Mevrouw schoof hij tuinset opzij en heeft doen zat ie eronder met een hele hoop spinnerag. Ze dacht eerst dat het een plastic speeltje was en wilde hem oppakken en toen bewoog ie. Een stuckadoor die aan het werk was heeft hem gevangen in een glas en in het doosje gedaan.
Toen we aankwamen was het doosje nog een beetje open, brrrrr...
Zal trouwens wel code rood zijn, dus het mag niet eensquote:
Nou ja, bij een woeste hond heb je het idee dat hij nog daadwerkelijk wat werk moet verrichten voor je kapot bent. En dan komt er zo'n klein zwart beest die je met één of twee beten helemaal vertieft.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:17 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ik was eerst nog dapper, totdat ie naar voren spong, toen heeft mijn collega het verder afgehandeld.
Typisch ook wel weer, zet me voor de woeste hond, de valste kat of de kwaadste zwaan en ik ben niet bang.. maar dit geval. Ik noem het gezonde intuitie
Ik krijg haast een hartverzakking als ik het alleen al leesquote:Op woensdag 27 april 2011 23:17 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ik was eerst nog dapper, totdat ie naar voren spong, toen heeft mijn collega het verder afgehandeld.
Typisch ook wel weer, zet me voor de woeste hond, de valste kat of de kwaadste zwaan en ik ben niet bang.. maar dit geval. Ik noem het gezonde intuitie
Die dingen zijn maar een centimeter of drie of zo.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:06 schreef Biogarde het volgende:
Google eens op camel spider.
[ afbeelding ]
Pics van de desbetreffende tuinset:quote:Op woensdag 27 april 2011 23:14 schreef Poeke het volgende:
[..]
Mevrouw schoof hij tuinset opzij en heeft doen zat ie eronder met een hele hoop spinnerag. Ze dacht eerst dat het een plastic speeltje was en wilde hem oppakken en toen bewoog ie. Een stuckadoor die aan het werk was heeft hem gevangen in een glas en in het doosje gedaan.
Toen we aankwamen was het doosje nog een beetje open, brrrrr...
quote:Op woensdag 27 april 2011 23:20 schreef Greys het volgende:
Oh man, waarom klik ik dit topic niet gewoon weg
Volgens Wikipedia is de gewone (en onschuldige) huisspin ook een trechterspin?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:24 schreef GewoneMan het volgende:
vrijwel zeker trechterspin google maar eens die staan bekend om het op achterpoten staan en hun aggressie de trechterspin is ook zeer giftig.
Dit ja!quote:Op woensdag 27 april 2011 23:24 schreef tuintegel het volgende:
Als het een trechterspin is , dan hebben die mensen zo een spijt van hun tuinset! Bel je ze ook nog even of ze willen uitkijken voor babyspinnetjes ts.
Oh ik zou echt helemaal gek worden !
Nee, die heeft niet van die omhooglopende spintepels (zo heten die dingen blijkbaar) aan de achterkantquote:Op woensdag 27 april 2011 23:26 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik denk trouwens dat het een Grammostola pulchra is.
Ik ga morgen op de badslippers naar m'n werkquote:Op woensdag 27 april 2011 23:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia is de gewone (en onschuldige) huisspin ook een trechterspin?
Maar het lijkt dus om deze te gaan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Australische_tunnelspin
Zeg, ik was allang blij dat ik daar hier niet meer voor hoefde op te passen.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:56 schreef Poeke het volgende:
Morgen gaat ie naar de De Oliemeulen in Tilburg
Nee, eerst uitslag morgen, mevrouw blijft uit de buurt van de set totdat we definitief uitslag hebbenquote:Op woensdag 27 april 2011 23:33 schreef Greys het volgende:
Maar Poeke serieus, hebben ze gekeken of er ergens nog babyspinnen in al dat vele spinrag zaten?
Dat ding zal wel heel veel hebben gekostquote:Op woensdag 27 april 2011 23:34 schreef Ingetje79 het volgende:
Platbranden van de tafel vond ik geen eens een raar idee
Als je uitslag begint te krijgen dan is het misschien wel handig om een arts te raadplegen.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:34 schreef Poeke het volgende:
[..]
Nee, eerst uitslag morgen, mevrouw blijft uit de buurt van de set totdat we definitief uitslag hebben
Ik vind het dapper!quote:Op woensdag 27 april 2011 23:35 schreef Poeke het volgende:
Nou mensen, ik ga naar bed. Zodra ik iets weet dan laat ik het weten.
Trusten....mocht je echt kunnen slapenquote:Op woensdag 27 april 2011 23:35 schreef Poeke het volgende:
Nou mensen, ik ga naar bed. Zodra ik iets weet dan laat ik het weten.
Daar lijkt hij helemaal niet op.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:36 schreef delano.888 het volgende:
Vast al gemeld, maar de volgende spin (genaamd: huisspin) loopt gewoon in NL rond, daar lijkt hij erg op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die hebben die enge tanden/naalden/tepels (wtfquote:Op woensdag 27 april 2011 23:36 schreef delano.888 het volgende:
Vast al gemeld, maar de volgende spin (genaamd: huisspin) loopt gewoon in NL rond, daar lijkt hij erg op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die huisspinnen rennen snel altijd! En ze zijn altijd met minstens met zijn tweeën.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:36 schreef delano.888 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb er ooit 1 gezien in mijn huis, was een vreselijke dag, ik herinner hem me als zeker 5 cm (lichaam).quote:Op woensdag 27 april 2011 23:39 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Die huisspinnen rennen snel altijd! En ze zijn altijd met minstens met zijn tweeën.
De huisspin die je ziet is een mannetje op zoek naar een chick voor seks die zich op donkere plekken in je huis schuilhoudt.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:39 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Die huisspinnen rennen snel altijd! En ze zijn altijd met minstens met zijn tweeën.
't Is onzin dat spinnen altijd met z'n tweeen zijn, spinnen doen niet aan paarvoming. Meestal geldt gewoon dat als je er eentje ziet, er nog een flink aantal is dat je niet ziet (maar ze zien jou wel).quote:Op woensdag 27 april 2011 23:45 schreef tuintegel het volgende:
waarom zijn ze altijd met zijn 2en ? heel irritant. Dus als ik nu een spin zie , moet ik ook nog eens op zoek naar zijn wederhelft!
Dat is met de huisspin dus wel zo omdat het meestal een mannetje is die op zoek is naar een chick ...quote:Op woensdag 27 april 2011 23:48 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
't Is onzin dat spinnen altijd met z'n tweeen zijn, spinnen doen niet aan paarvoming. Meestal geldt gewoon dat als je er eentje ziet, er nog een flink aantal is dat je niet ziet (maar ze zien jou wel).
Mooie spin, blijkbaar eindelijk eentje waar mensen wel terecht bang voor zijn
quote:Als een mannetje wil paren, beweegt hij ritmisch het web van een vrouwtje met zijn poten. Hierdoor begrijpt het vrouwtje dat het geen prooidier is. In sommige gevallen zal het vrouwtje de benen nemen, anders komt het tot een paring, waarbij het mannetje sperma inbrengt met zijn pedipalpen (tastorganen die veel weg hebben van een kort paar pootjes).
Na de paring bestaan er drie mogelijke scenario's:
Het vrouwtje valt het mannetje aan (in de meeste gevallen);
Het mannetje verlaat het nest zonder te worden aangevallen (komt weinig voor);
Het vrouwtje accepteert de voortdurende aanwezigheid van het mannetje (zeer uitzonderlijk). http://nl.wikipedia.org/wiki/Grijze_huisspin
Ja dus? Hoeft toch niet te betekenen dat die chick er ook is.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:49 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat is met de huisspin dus wel zo omdat het meestal een mannetje is die op zoek is naar een chick ...
Ik moest lachenquote:
Nee, ik bedoel dan ook dat die spinnen zich meestal alleen vertonen wanneer hij op zoek is naar een chick. Wat wij dus zien is of alleen een mannetje of een mannetje die een chick heeft gevonden die ook al in je huis woont. Daardoor lijkt het alsof ze altijd met zijn tweeën zijn was mijn punt.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:50 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Ja dus? Hoeft toch niet te betekenen dat die chick er ook is.
In veel gevallen wel hoor. Wist je trouwens dat de mens gemiddeld 20 keer per jaar een spin opeet tijdens het slapen?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:50 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Ja dus? Hoeft toch niet te betekenen dat die chick er ook is.
Hier zat ik al op te wachtenquote:Op woensdag 27 april 2011 23:51 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
In veel gevallen wel hoor. Wist je trouwens dat de mens gemiddeld 20 keer per jaar een spin opeet tijdens het slapen?
Wist je dat dat een grote hoax is?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:51 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
In veel gevallen wel hoor. Wist je trouwens dat de mens gemiddeld 20 keer per jaar een spin opeet tijdens het slapen?
Alsof ik na dit topic ooit nog in mijn achtertuin durf te komen!quote:Op woensdag 27 april 2011 23:50 schreef Blue-eyes het volgende:
Zeg eens eerlijk, wie van jullie heeft zojuist onder zijn/haar tuinset gekeken
Ja, ik heb zo'n enge loungeset hè...quote:Op woensdag 27 april 2011 23:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Alsof ik na dit topic ooit nog in mijn achtertuin durf te komen!
dat ga ik zelf natuurlijk niet doen he , dat laat ik doen door iemand die ik kan missen ... de buurman!quote:Op woensdag 27 april 2011 23:50 schreef Blue-eyes het volgende:
Zeg eens eerlijk, wie van jullie heeft zojuist onder zijn/haar tuinset gekeken
Nee. Het is 13x, en het is gedurende je gehele leven.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:51 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 april 2011 23:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee. Het is 13x, en het is gedurende je gehele leven.
Dus 1x in de zoveel jaar. Dat overleef ik wel.
Dit is je vader?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:56 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik heb een keer zo'n grote huisspin in mn haar gehad ieeeeee
Dat spinnen opeten is inderdaad een hoax trouwens, en maar goed ook.
Ik ben niet bang van spinnen maar van zoéén word je inderdaad niet blij
Duuuuuuuuuuuuuuuuudequote:Op woensdag 27 april 2011 23:56 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik heb een keer zo'n grote huisspin in mn haar gehad ieeeeee
Dat spinnen opeten is inderdaad een hoax trouwens, en maar goed ook.
Ik ben niet bang van spinnen maar van zoéén word je inderdaad niet blij
Ja, toen gilde ik wel even een octaaf hoger jaquote:
Villawijk Eindhovenquote:Op woensdag 27 april 2011 23:58 schreef Lijnloos het volgende:
uhm... niet heel fijn beestje dus. Ik ben ook weer meteen genezen van de gedachte misschien wel eens vrijwillgerswerk bij de dierenambulance te doenranzige dingen... brrrr!
oh en waar heb je dit prachtexemplaar ergens opgehaald? voor het geval ik nog een reden nodig heb om te verhuizen naar ergens anders dan daar!!!
Hoe kwam die in je haar dan?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:59 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ja, toen gilde ik wel even een octaaf hoger jaspin uit mn haar gemept, vader opgehaald
die kwam aan met zo'n houding van 'och moet ik weer een spinnetje voor je weghalen' en schrok ook behoorlijk
Het was overigens mijn eerste keer, ik heb vanavond ook nog deze exemplaren morgen ophalen: Niet schrikken, ik zet hem voor de zekerheid in een spoilerquote:Op woensdag 27 april 2011 23:58 schreef Lijnloos het volgende:
uhm... niet heel fijn beestje dus. Ik ben ook weer meteen genezen van de gedachte misschien wel eens vrijwillgerswerk bij de dierenambulance te doenranzige dingen... brrrr!
oh en waar heb je dit prachtexemplaar ergens opgehaald? voor het geval ik nog een reden nodig heb om te verhuizen naar ergens anders dan daar!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
quote:Op donderdag 28 april 2011 00:04 schreef Poeke het volgende:
[..]
Het was overigens mijn eerste keer, ik heb vanavond ook nog deze exemplaren morgen ophalen: Niet schrikken, ik zet hem voor de zekerheid in een spoiler..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
[..]
Het was overigens mijn eerste keer, ik heb vanavond ook nog deze exemplaren morgen ophalen: Niet schrikken, ik zet hem voor de zekerheid in een spoilerIeeeeeeeeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ scars make us who we are ♥
[..]
Het was overigens mijn eerste keer, ik heb vanavond ook nog deze exemplaren morgen ophalen: Niet schrikken, ik zet hem voor de zekerheid in een spoilerMijn nachtrust, wat doe je!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
ja dat is hem je ziet ook die 2 punten op zijn rug die omhoog steken moet hem zijn... 1 van de als het niet de gevaarlijkste spin ter wereld is. uitkijken dus zal wel bij iemand ontsnapt zijn want die komen in nederland niet voorquote:Op woensdag 27 april 2011 23:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia is de gewone (en onschuldige) huisspin ook een trechterspin?
Maar het lijkt dus om deze te gaan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Australische_tunnelspin
quote:
quote:Op donderdag 28 april 2011 00:00 schreef Maisnon het volgende:
Misschien kun je hem meteen een spintepelpiercing geven
sorry hoor maar hij lijkt sprekend... voor zover ik weet enige spinnensoort die zo aggressief op achterpoten gaat staan en qua formaat en die punten op achterlijf klopt ook. (er zijn meerdere soorten trechter spinnen)quote:Op donderdag 28 april 2011 00:02 schreef Maisnon het volgende:
Hij lijkt niet echt exact op die tunnel / trechter spin maar jij hebt 't natuurlijk van dichtbij (te dichtbij) gezien
Ja ik vond die uit de OP een stuk zwarter en die spintepels groterquote:Op donderdag 28 april 2011 00:20 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
sorry hoor maar hij lijkt sprekend... voor zover ik weet enige spinnensoort die zo aggressief op achterpoten gaat staan en qua formaat en die punten op achterlijf klopt ook. (er zijn meerdere soorten trechter spinnen)
[ afbeelding ]
Kleur is totaal subjectief, gezien verschillende camera's, wel/geen flits, iso waarde, lichtval.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:27 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja ik vond die uit de OP een stuk zwarter en die spintepels grotermaar ik ben ook maar een leek
Nou nou nou, ik hou m'n mening voortaan wel voor me hoorquote:Op donderdag 28 april 2011 00:28 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Kleur is totaal subjectief, gezien verschillende camera's, wel/geen flits, iso waarde, lichtval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Namirea planipes en Australothele jamiesoni lijken er ook erg opquote:Op woensdag 27 april 2011 23:53 schreef Poeke het volgende:
Ben even op de latijnse naam aan het zoeken; het lijkt een mannetje te zijn:
[ afbeelding ]
Het vrouwtje heeft een dik achterlijf en deze niet. Voordeel; geen kids, nadeel; mannetjes leven langer
Ik woon er ook maar 65 km vanaf.quote:
Het web is kapot ?quote:Op donderdag 28 april 2011 07:31 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb ooit een van de meest stomme, zoniet de stomste, toerist uitgehangen, door met een stokje in een web te gaan poeren. Guess what...
Er zijn ook verschillende rassen vogelspinnen die deze agressieve houding aannemen als ze zich enigzins bedreigd voelen.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:20 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
sorry hoor maar hij lijkt sprekend... voor zover ik weet enige spinnensoort die zo aggressief op achterpoten gaat staan en qua formaat en die punten op achterlijf klopt ook. (er zijn meerdere soorten trechter spinnen)
[ afbeelding ]
En als die babyspinnetjes zijn nu op zoek naar mamaspinquote:
Je was je brood vergeten en er was nergens in de wijde omtrek een lunchtent te vinden?quote:Op donderdag 28 april 2011 07:31 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb ooit een van de meest stomme, zoniet de stomste, toerist uitgehangen, door met een stokje in een web te gaan poeren. Guess what...
Nee.quote:Op donderdag 28 april 2011 09:37 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Ken iemand dat verhaal van die toeriste die naar midden america ging en daar een spin ontmoette die vervolgens eieren legde in haar wenkbrauw. Eitjes kwam uit toen ze weer terug was en voor de spiegel stond.
Hehe...quote:Op donderdag 28 april 2011 09:32 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je was je brood vergeten en er was nergens in de wijde omtrek een lunchtent te vinden?
En nu de conclusie van het verhaal? Je bent gebeten, hebt vreselijke pijnen doorstaan en hebt het nog maar nét overleefd?quote:Op donderdag 28 april 2011 09:42 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Hehe...
Het was zo'n mooi web, echt zo' mooi trechtervormig tunneltje...![]()
![]()
Dat vroeg erom om eens nader bekeken te worden. Heel nader. En dan een beetje wiebelen aan dat web, met een stokje, dat dan weer wel, om eens te kijken of 'het' eruit wilde.
Nóg snap ik niet waar mijn hoofd zat. Combinatie van onwetendheid en complete stupiditeit. EN dan nog bang zijn voor spinnen ook. Hoe kréég ik het voor elkaar.
Ja...quote:
quote:Op woensdag 27 april 2011 23:53 schreef Poeke het volgende:
Ben even op de latijnse naam aan het zoeken; het lijkt een mannetje te zijn:
Het vrouwtje heeft een dik achterlijf en deze niet. Voordeel; geen kids, nadeel; mannetjes leven langer
Klinkt gezellig, niet?quote:Australische tunnelspin
De Australische tunnelspin (Atrax robustus), ook bekend als de Australische trechterspin, is een spinnensoort uit de familie Hexathelidae. De soort komt voor in Nieuw-Zuid-Wales.
De spin is omwille van zijn dodelijke beten en snelheid één van de gevaarlijkste, en volgens sommige kenners de gevaarlijkste spin ter wereld. Zijn lijf wordt 1 tot 12 centimeter groot. De spin leeft aan de randen van Australië (Sydney). Hij verbergt zich vaak in schoenen, al meerdere malen is deze spin voor mensen fataal geworden.
Nee nee, de clou was, dat het ook zo'n gezellig funnelweb spider / trechter spin was. En dat je daar dus beter niet mee gaat zitten kloten of gaat opporren ...quote:Op donderdag 28 april 2011 09:44 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
En nu de conclusie van het verhaal? Je bent gebeten, hebt vreselijke pijnen doorstaan en hebt het nog maar nét overleefd?
Waar bewaar je hem ondertussen ?quote:Op donderdag 28 april 2011 10:41 schreef Poeke het volgende:
Ik ga hem om half 5 zelf naar de Oliemeulen brengen, dan zullen we het wel horen
Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 28 april 2011 10:41 schreef Poeke het volgende:
Ik ga hem om half 5 zelf naar de Oliemeulen brengen, dan zullen we het wel horen
quote:Op donderdag 28 april 2011 11:28 schreef debuurvrouw het volgende:
als je schoenen al aan zijn is het oké toch hè?ik vind spinnen prima maar deze krijg je met één stamp niet eens dood als je kleiner dan maat 46 hebt
mén wat hoop ik dat deze uit een terarium komt. en ik zou juist bij code rood de tuinset opfikken. Weet je tenminste zeker dat er in een royale straal van voorheen je huis geen spinnen meer zijn.
quote:Op donderdag 28 april 2011 11:28 schreef debuurvrouw het volgende:
als je schoenen al aan zijn is het oké toch hè?ik vind spinnen prima maar deze krijg je met één stamp niet eens dood als je kleiner dan maat 46 hebt
mén wat hoop ik dat deze uit een terarium komt. en ik zou juist bij code rood de tuinset opfikken. Weet je tenminste zeker dat er in een royale straal van voorheen je huis geen spinnen meer zijn.
quote:Op donderdag 28 april 2011 10:53 schreef Brighteyes het volgende:
Duur of niet, ik zou die tuinzet echt zeker weten in de fik steken!
Of onderdompelen in chemicaliën, maar no way dat ik er ooit nog normaal op zou zitten geloof ik!
Fucking hell, ik zit hier echt met kippevel op mijn armen!![]()
![]()
Thanks voor het linkje Greys!![]()
quote:Op donderdag 28 april 2011 10:25 schreef Kittl het volgende:
Ik geloof dat ik zometeen mijn schoenen maar eens ga na kijkenHij verbergt zich vaak in schoenen, al meerdere malen is deze spin voor mensen fataal geworden.
Dat zou ik ook wel eens willen wetenquote:Op donderdag 28 april 2011 10:38 schreef Tism het volgende:
Dat de Australische tunnelwebspin hier inmiddels vrij rond loopt is een feit, ondanks dat het verboden is om deze in te voeren, maar hebben wij eigenlijk wel tegengif hier in Nederland, voor het geval dat iemand gebeten wordt, en kan dat binnen 15-20 minuten overal in het land optijd geleverd worden?..
Dan wordt er naar zijn paspoort gevraagd. En anders moet ie terug naar het land van herkomst natuurlijk. Of hij vraagt asiel aan, dat kan ookquote:Op donderdag 28 april 2011 11:42 schreef sanger het volgende:
Wat wordt er eigenlijk mee gedaan als het inderdaad een Aussie is?
Dierentuin of naar een of ander gifcentrum waarschijnlijk? Daar gaan ze hem melken en anti gifjes makenquote:Op donderdag 28 april 2011 11:42 schreef sanger het volgende:
Wat wordt er eigenlijk mee gedaan als het inderdaad een Aussie is?
Daar zit hij waarschijnlijk al.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:44 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Dan wordt er naar zijn paspoort gevraagd. En anders moet ie terug naar het land van herkomst natuurlijk. Of hij vraagt asiel aan, dat kan ook
nee hoor, ik ook wel. Maar vooral in een Tuperware bakje. Die ik ineens ook veel meer ben gaan waarderen.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:44 schreef Cat22 het volgende:
Ben ik nu de enige die hem eigenlijk wel mooi vindt?![]()
Niet op/aan/in mijn tuinset trouwens!
Hahahahahahaahahahahaha proberen mensen dit serieus te verkopen op Marktplaats?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:49 schreef RoaRRR het volgende:
Lang leve de
[ afbeelding ]
en de
[ afbeelding ]
Ben wel benieuwd naar wat het nu precies is!
Vooral als je die vlek rechtsonder op het kleedje zietquote:
Ow ja, ga hier ook nog zeggen dat het ding kan vliegen.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:02 schreef Vlindur het volgende:
Getverderre. Ik droomde laatst nog over losglibberende slangen. Denk dat ik vanavond over loslopende enge spinnen droom![]()
Ik hoop van harte dat de spin alleen is aan komen vliegen en dat ie niet zn hele familie heeft meegenomen
Ohja en ze springen he?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Ze kunnen gewoon via de stoelpoten ook omhoog hoor.
quote:Op donderdag 28 april 2011 12:03 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ow ja, ga hier ook nog zeggen dat het ding kan vliegen.
Tering, ga jij even alles letterlijk nemen!quote:Op donderdag 28 april 2011 12:17 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Met het vliegtuig (of per vrachtschip, lijkt me logischer) van waar het ook vandaan komt hierheen onder die tuinmeubelset.
quote:Op donderdag 28 april 2011 12:03 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ow ja, ga hier ook nog zeggen dat het ding kan vliegen.
Is die spin echt vermagerd, of is ie gewoon dun?quote:
Dus je zou ook nog in de problemen komen als ie was vermoord?quote:This is the only spider in Europe to be protected by the European Union Habitats Directive.
Ik denk niet dat hij terwijl hij platgestampt op de grond ligt in staat is om een belletje te plegen.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:28 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Dus je zou ook nog in de problemen komen als ie was vermoord?
De spin zelf is inderdaad wat vermagerd en zal weer wat dikker worden als ze wat water krijgt en een lekker krekeltjequote:Op donderdag 28 april 2011 13:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Is die spin echt vermagerd, of is ie gewoon dun?
Technisch gezien zou je inderdaad strafbaar zijn. Helaas is er weinig controle door de overheid. Sterker nog, in de rotterdamse havens en op andere plekken waar vrachtcontainers binnen komen, is speciaal gas aanwezig om met een slang op zo'n container te zetten. Alles wat dan aan levend spul ( spinnen, maar ook muizen, hagedisjes e.d. ) in de container zit wordt vergast en zonder pardon de container uitgeveegd.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:28 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Dus je zou ook nog in de problemen komen als ie was vermoord?
Die wil ik helemaal niet duidelijk zien, Senesta.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:39 schreef senesta het volgende:
http://www.wildsideholida(...)nnel-web-spider.html
Hier zie je ook inderdaad heel duidelijk die uitsteeksels achterop zijn lijf
't Is een meisje?quote:Op donderdag 28 april 2011 13:40 schreef Oliemeulen het volgende:
[..]
De spin zelf is inderdaad wat vermagerd en zal weer wat dikker worden als ze wat water krijgt en een lekker krekeltje
Petra.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:41 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
't Is een meisje?Geef je ze ook namen?
Als ik in de buurt ben dan ga ik zeker kijkenquote:Op donderdag 28 april 2011 13:44 schreef Mama_Mia het volgende:
Gaan we straks met zn allen onze fok-spin opzoeken?
100%.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:55 schreef picodealion het volgende:
Tof dat Sjef ook even antwoord kwam geven.
quote:Op donderdag 28 april 2011 13:46 schreef senesta het volgende:
[..]
Als ik in de buurt ben dan ga ik zeker kijkenWe hebben hier echt met zijn allen dit topic zitten volgen.
Sjef gaat het druk krijgenquote:Op donderdag 28 april 2011 14:06 schreef Greys het volgende:
Sjef krijgt vanaf vanmiddag een eigen topic, waar jullie voortaan ook terecht komen met vragen en opmerkingen over spinnen, heel diversDus niet alleen over deze bepaalde spin, maar allerhande vragen kan je stellen, fabels laten ontkrachten etc.
Keitofquote:Op donderdag 28 april 2011 14:06 schreef Greys het volgende:
Sjef krijgt vanaf vanmiddag een eigen topic, waar jullie voortaan ook terecht komen met vragen en opmerkingen over spinnen, heel diversDus niet alleen over deze bepaalde spin, maar allerhande vragen kan je stellen, fabels laten ontkrachten etc.
Wat hij zegt!quote:Op donderdag 28 april 2011 13:39 schreef boem-dikkie het volgende:
Overigens tof van Sjef dat hij zich heeft aangemeld om wat uitleg te verschaffen hier.
Zekerquote:Op donderdag 28 april 2011 13:39 schreef boem-dikkie het volgende:
Overigens tof van Sjef dat hij zich heeft aangemeld om wat uitleg te verschaffen hier.
Normaal gezien geef ik spinnen geen namen. Maar voor FOK wil ik wel een uitzondering maken.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:41 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
't Is een meisje?Geef je ze ook namen?
FOK!quote:Op donderdag 28 april 2011 14:13 schreef Oliemeulen het volgende:
[..]
Normaal gezien geef ik spinnen geen namen. Maar voor FOK wil ik wel een uitzondering maken.
iemand suggesties? ( naast Petra dan)
Weet wat je hebt gevraagd.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:13 schreef Oliemeulen het volgende:
[..]
Normaal gezien geef ik spinnen geen namen. Maar voor FOK wil ik wel een uitzondering maken.
Of anders Yvonne (das de FOK! godin)quote:
Senesta!quote:Op donderdag 28 april 2011 14:13 schreef Oliemeulen het volgende:
[..]
Danny!quote:Op donderdag 28 april 2011 14:13 schreef Oliemeulen het volgende:
[..]
Dat is geen naam voor een spin, manquote:Op donderdag 28 april 2011 14:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Of anders Yvonne (das de FOK! godin)
Even geslachtsverandering, en we're good to go.quote:
quote:
Stefan!quote:Op donderdag 28 april 2011 14:13 schreef Oliemeulen het volgende:
[..]
En anders poeke, wel zo netjes natuurlijkquote:Op donderdag 28 april 2011 14:13 schreef Oliemeulen het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 april 2011 14:18 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dat vind ik een goeie! Harig en giftig, maar net niet dodelijk..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |