Mevrouw schoof hij tuinset opzij en heeft doen zat ie eronder met een hele hoop spinnerag. Ze dacht eerst dat het een plastic speeltje was en wilde hem oppakken en toen bewoog ie. Een stuckadoor die aan het werk was heeft hem gevangen in een glas en in het doosje gedaan.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:10 schreef Greys het volgende:
Hoe hebben die mensen op de dierenambulance gewacht eigenlijk, hebben ze dat nog verteld?
Gillend op zolder?
quote:Op woensdag 27 april 2011 23:16 schreef APK het volgende:
Ik zou voor de zekerheid die tuinset nú in de fik steken
Ik was eerst nog dapper, totdat ie naar voren spong, toen heeft mijn collega het verder afgehandeld.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zou dat doosje niet kunnen aanraken denk ik.
huuuuuuuuuuuuuuquote:Op woensdag 27 april 2011 23:14 schreef Poeke het volgende:
[..]
Mevrouw schoof hij tuinset opzij en heeft doen zat ie eronder met een hele hoop spinnerag. Ze dacht eerst dat het een plastic speeltje was en wilde hem oppakken en toen bewoog ie. Een stuckadoor die aan het werk was heeft hem gevangen in een glas en in het doosje gedaan.
Toen we aankwamen was het doosje nog een beetje open, brrrrr...
Zal trouwens wel code rood zijn, dus het mag niet eensquote:
Nou ja, bij een woeste hond heb je het idee dat hij nog daadwerkelijk wat werk moet verrichten voor je kapot bent. En dan komt er zo'n klein zwart beest die je met één of twee beten helemaal vertieft.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:17 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ik was eerst nog dapper, totdat ie naar voren spong, toen heeft mijn collega het verder afgehandeld.
Typisch ook wel weer, zet me voor de woeste hond, de valste kat of de kwaadste zwaan en ik ben niet bang.. maar dit geval. Ik noem het gezonde intuitie
Ik krijg haast een hartverzakking als ik het alleen al leesquote:Op woensdag 27 april 2011 23:17 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ik was eerst nog dapper, totdat ie naar voren spong, toen heeft mijn collega het verder afgehandeld.
Typisch ook wel weer, zet me voor de woeste hond, de valste kat of de kwaadste zwaan en ik ben niet bang.. maar dit geval. Ik noem het gezonde intuitie
Die dingen zijn maar een centimeter of drie of zo.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:06 schreef Biogarde het volgende:
Google eens op camel spider.
[ afbeelding ]
Pics van de desbetreffende tuinset:quote:Op woensdag 27 april 2011 23:14 schreef Poeke het volgende:
[..]
Mevrouw schoof hij tuinset opzij en heeft doen zat ie eronder met een hele hoop spinnerag. Ze dacht eerst dat het een plastic speeltje was en wilde hem oppakken en toen bewoog ie. Een stuckadoor die aan het werk was heeft hem gevangen in een glas en in het doosje gedaan.
Toen we aankwamen was het doosje nog een beetje open, brrrrr...
quote:Op woensdag 27 april 2011 23:20 schreef Greys het volgende:
Oh man, waarom klik ik dit topic niet gewoon weg
Volgens Wikipedia is de gewone (en onschuldige) huisspin ook een trechterspin?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:24 schreef GewoneMan het volgende:
vrijwel zeker trechterspin google maar eens die staan bekend om het op achterpoten staan en hun aggressie de trechterspin is ook zeer giftig.
Dit ja!quote:Op woensdag 27 april 2011 23:24 schreef tuintegel het volgende:
Als het een trechterspin is , dan hebben die mensen zo een spijt van hun tuinset! Bel je ze ook nog even of ze willen uitkijken voor babyspinnetjes ts.
Oh ik zou echt helemaal gek worden !
Nee, die heeft niet van die omhooglopende spintepels (zo heten die dingen blijkbaar) aan de achterkantquote:Op woensdag 27 april 2011 23:26 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik denk trouwens dat het een Grammostola pulchra is.
Ik ga morgen op de badslippers naar m'n werkquote:Op woensdag 27 april 2011 23:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia is de gewone (en onschuldige) huisspin ook een trechterspin?
Maar het lijkt dus om deze te gaan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Australische_tunnelspin
Zeg, ik was allang blij dat ik daar hier niet meer voor hoefde op te passen.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:56 schreef Poeke het volgende:
Morgen gaat ie naar de De Oliemeulen in Tilburg
Nee, eerst uitslag morgen, mevrouw blijft uit de buurt van de set totdat we definitief uitslag hebbenquote:Op woensdag 27 april 2011 23:33 schreef Greys het volgende:
Maar Poeke serieus, hebben ze gekeken of er ergens nog babyspinnen in al dat vele spinrag zaten?
Dat ding zal wel heel veel hebben gekostquote:Op woensdag 27 april 2011 23:34 schreef Ingetje79 het volgende:
Platbranden van de tafel vond ik geen eens een raar idee
Als je uitslag begint te krijgen dan is het misschien wel handig om een arts te raadplegen.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:34 schreef Poeke het volgende:
[..]
Nee, eerst uitslag morgen, mevrouw blijft uit de buurt van de set totdat we definitief uitslag hebben
Ik vind het dapper!quote:Op woensdag 27 april 2011 23:35 schreef Poeke het volgende:
Nou mensen, ik ga naar bed. Zodra ik iets weet dan laat ik het weten.
Trusten....mocht je echt kunnen slapenquote:Op woensdag 27 april 2011 23:35 schreef Poeke het volgende:
Nou mensen, ik ga naar bed. Zodra ik iets weet dan laat ik het weten.
Daar lijkt hij helemaal niet op.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:36 schreef delano.888 het volgende:
Vast al gemeld, maar de volgende spin (genaamd: huisspin) loopt gewoon in NL rond, daar lijkt hij erg op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die hebben die enge tanden/naalden/tepels (wtfquote:Op woensdag 27 april 2011 23:36 schreef delano.888 het volgende:
Vast al gemeld, maar de volgende spin (genaamd: huisspin) loopt gewoon in NL rond, daar lijkt hij erg op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die huisspinnen rennen snel altijd! En ze zijn altijd met minstens met zijn tweeën.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:36 schreef delano.888 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb er ooit 1 gezien in mijn huis, was een vreselijke dag, ik herinner hem me als zeker 5 cm (lichaam).quote:Op woensdag 27 april 2011 23:39 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Die huisspinnen rennen snel altijd! En ze zijn altijd met minstens met zijn tweeën.
De huisspin die je ziet is een mannetje op zoek naar een chick voor seks die zich op donkere plekken in je huis schuilhoudt.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:39 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Die huisspinnen rennen snel altijd! En ze zijn altijd met minstens met zijn tweeën.
't Is onzin dat spinnen altijd met z'n tweeen zijn, spinnen doen niet aan paarvoming. Meestal geldt gewoon dat als je er eentje ziet, er nog een flink aantal is dat je niet ziet (maar ze zien jou wel).quote:Op woensdag 27 april 2011 23:45 schreef tuintegel het volgende:
waarom zijn ze altijd met zijn 2en ? heel irritant. Dus als ik nu een spin zie , moet ik ook nog eens op zoek naar zijn wederhelft!
Dat is met de huisspin dus wel zo omdat het meestal een mannetje is die op zoek is naar een chick ...quote:Op woensdag 27 april 2011 23:48 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
't Is onzin dat spinnen altijd met z'n tweeen zijn, spinnen doen niet aan paarvoming. Meestal geldt gewoon dat als je er eentje ziet, er nog een flink aantal is dat je niet ziet (maar ze zien jou wel).
Mooie spin, blijkbaar eindelijk eentje waar mensen wel terecht bang voor zijn
quote:Als een mannetje wil paren, beweegt hij ritmisch het web van een vrouwtje met zijn poten. Hierdoor begrijpt het vrouwtje dat het geen prooidier is. In sommige gevallen zal het vrouwtje de benen nemen, anders komt het tot een paring, waarbij het mannetje sperma inbrengt met zijn pedipalpen (tastorganen die veel weg hebben van een kort paar pootjes).
Na de paring bestaan er drie mogelijke scenario's:
Het vrouwtje valt het mannetje aan (in de meeste gevallen);
Het mannetje verlaat het nest zonder te worden aangevallen (komt weinig voor);
Het vrouwtje accepteert de voortdurende aanwezigheid van het mannetje (zeer uitzonderlijk). http://nl.wikipedia.org/wiki/Grijze_huisspin
Ja dus? Hoeft toch niet te betekenen dat die chick er ook is.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:49 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat is met de huisspin dus wel zo omdat het meestal een mannetje is die op zoek is naar een chick ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |