Er zijn ook verschillende rassen vogelspinnen die deze agressieve houding aannemen als ze zich enigzins bedreigd voelen.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:20 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
sorry hoor maar hij lijkt sprekend... voor zover ik weet enige spinnensoort die zo aggressief op achterpoten gaat staan en qua formaat en die punten op achterlijf klopt ook. (er zijn meerdere soorten trechter spinnen)
[ afbeelding ]
En als die babyspinnetjes zijn nu op zoek naar mamaspinquote:
Je was je brood vergeten en er was nergens in de wijde omtrek een lunchtent te vinden?quote:Op donderdag 28 april 2011 07:31 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb ooit een van de meest stomme, zoniet de stomste, toerist uitgehangen, door met een stokje in een web te gaan poeren. Guess what...
Nee.quote:Op donderdag 28 april 2011 09:37 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Ken iemand dat verhaal van die toeriste die naar midden america ging en daar een spin ontmoette die vervolgens eieren legde in haar wenkbrauw. Eitjes kwam uit toen ze weer terug was en voor de spiegel stond.
Hehe...quote:Op donderdag 28 april 2011 09:32 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je was je brood vergeten en er was nergens in de wijde omtrek een lunchtent te vinden?
En nu de conclusie van het verhaal? Je bent gebeten, hebt vreselijke pijnen doorstaan en hebt het nog maar nét overleefd?quote:Op donderdag 28 april 2011 09:42 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Hehe...
Het was zo'n mooi web, echt zo' mooi trechtervormig tunneltje...![]()
![]()
Dat vroeg erom om eens nader bekeken te worden. Heel nader. En dan een beetje wiebelen aan dat web, met een stokje, dat dan weer wel, om eens te kijken of 'het' eruit wilde.
Nóg snap ik niet waar mijn hoofd zat. Combinatie van onwetendheid en complete stupiditeit. EN dan nog bang zijn voor spinnen ook. Hoe kréég ik het voor elkaar.
Ja...quote:
quote:Op woensdag 27 april 2011 23:53 schreef Poeke het volgende:
Ben even op de latijnse naam aan het zoeken; het lijkt een mannetje te zijn:
Het vrouwtje heeft een dik achterlijf en deze niet. Voordeel; geen kids, nadeel; mannetjes leven langer
Klinkt gezellig, niet?quote:Australische tunnelspin
De Australische tunnelspin (Atrax robustus), ook bekend als de Australische trechterspin, is een spinnensoort uit de familie Hexathelidae. De soort komt voor in Nieuw-Zuid-Wales.
De spin is omwille van zijn dodelijke beten en snelheid één van de gevaarlijkste, en volgens sommige kenners de gevaarlijkste spin ter wereld. Zijn lijf wordt 1 tot 12 centimeter groot. De spin leeft aan de randen van Australië (Sydney). Hij verbergt zich vaak in schoenen, al meerdere malen is deze spin voor mensen fataal geworden.
Nee nee, de clou was, dat het ook zo'n gezellig funnelweb spider / trechter spin was. En dat je daar dus beter niet mee gaat zitten kloten of gaat opporren ...quote:Op donderdag 28 april 2011 09:44 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
En nu de conclusie van het verhaal? Je bent gebeten, hebt vreselijke pijnen doorstaan en hebt het nog maar nét overleefd?
Waar bewaar je hem ondertussen ?quote:Op donderdag 28 april 2011 10:41 schreef Poeke het volgende:
Ik ga hem om half 5 zelf naar de Oliemeulen brengen, dan zullen we het wel horen
Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 28 april 2011 10:41 schreef Poeke het volgende:
Ik ga hem om half 5 zelf naar de Oliemeulen brengen, dan zullen we het wel horen
quote:Op donderdag 28 april 2011 11:28 schreef debuurvrouw het volgende:
als je schoenen al aan zijn is het oké toch hè?ik vind spinnen prima maar deze krijg je met één stamp niet eens dood als je kleiner dan maat 46 hebt
mén wat hoop ik dat deze uit een terarium komt. en ik zou juist bij code rood de tuinset opfikken. Weet je tenminste zeker dat er in een royale straal van voorheen je huis geen spinnen meer zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |