Hmm, ik dacht eens een boek te gaan lezen van een vrouw (heb m.u.v. mijn kindertijd nog maar 1 keer wat van een vrouw gelezen volgens mij (en een schrijversduo waarvan 1 een vrouw is)). Benieuwd of ik er door kom, was wel goed ontvangen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik ben op ongeveer een derde afgehaakt wegens te saai.
Ik vond het wel fantastisch, maar kan wel begrijpen dat je het saai vindt. Dat is een beetje inherent aan de stijl van Hella S. Haasse, ze neemt de tijd om het verhaal te vertellen en heeft een nogal vormelijke (maar wat mij betreft wel heel mooie) schrijfstijl. Daar moet je misschien van houden. Vond het zelf prachtig, maar de meningen verschillen dus..quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:35 schreef No-P het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht eens een boek te gaan lezen van een vrouw (heb m.u.v. mijn kindertijd nog maar 1 keer wat van een vrouw gelezen volgens mij (en een schrijversduo waarvan 1 een vrouw is)). Benieuwd of ik er door kom, was wel goed ontvangen.
Dat ziet eruit als een 1e druk?quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:42 schreef grooteron het volgende:
[ afbeelding ]
Zal alleen nog even moeten wachten.
Daar is toch niet doorheen te komen?quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:42 schreef grooteron het volgende:
[ afbeelding ]
Succesquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:42 schreef grooteron het volgende:
[ afbeelding ]
Kafka on the shore is naar mijn mening zelfs nog beter dan Norwegian Wood.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:05 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Succes
Ik heb ongeveer een jaar over dat boek gedaan en ik snapte er geen drol van. Ik heb ergens gelezen dat er zelfs een handleiding voor dat boek bestaat
ontopic:
[ afbeelding ]
Mijn 2e Murakami, na het wonderschone Norwegian Wood te hebben gelezen.
Nu wil ik hem al helemaal gaan lezen, en snel ookquote:Op zondag 1 mei 2011 21:06 schreef Silv het volgende:
[..]
Kafka on the shore is naar mijn mening zelfs nog beter dan Norwegian Wood.
Umberto Eco.. Ik heb hem gelezen, De begraafplaats van Praag heet ie. Persoonlijk vind ik het een van zijn beste romans, maar de Nederlandse vertaling doet een hoop af aan de kwaliteit van het boek; de vertaling is echt slecht. De engelse vertaling komt in November uit, dus als je gewend bent om engelstalige boeken te lezen, raad ik je aan daar op te wachten. Eco is wel heel erudiet, dus dan is een goede vertaling wel een pre.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:51 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Iemand de nieuwe van Umberto Ecko al gelezen hier? Moeders is altijd erg te spreken over die gast.
Laatste deel vanb de Aardkinderen is ook unterweg overigens.
Geen idee!quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:29 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Wat is er zo leuk aan Murakami? Zie het vaker voorbij komen, maar op een of andere manier komt het een beetje vaag op me over als ik er iets over opzoek.
Die laatste ook gekocht (Assassin's quest dus).quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:33 schreef SicSicSics het volgende:
[ afbeelding ]
Alle drie tegelijk. 3 weken geleden begonnen en nu met de laatste bezig. Heerlijke boeken.
Hij schrijft heel mooi maar wel met een flinke scheut surrealisme hier en daar, dus dat het misschien vaag overkomt snap ik wel.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:29 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Wat is er zo leuk aan Murakami? Zie het vaker voorbij komen, maar op een of andere manier komt het een beetje vaag op me over als ik er iets over opzoek.
quote:Stoor me niet, wandelaar. Ik lig hier in m'n eentje te praktizeeren,
Hoe ik Vader, Zoon en H. Geest tot liberalismus kan bekeeren.
quote:Ik zou me hier minder vervelen,
Als 'k parlementje kon spelen.
Misschien spreekt het mannen ook meer aan dan vrouwen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:17 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb een paar Bukowski's staan en ze deden me niks, mss toch nog eens proberen.
Zou kunnen. Ik heb ze vanuit een uitverkoop die we bij Virgin hadden jaren geleden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Misschien spreekt het mannen ook meer aan dan vrouwen.
Kubrick's verfilming heb je neem ik aan gezien? In ieder geval komt deze op mijn mogelijke 'aanschaflijst' terecht.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:06 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]
besteld voor vriendinnetjes verjaardag en eindelijk ook tegelijk voor mezelf
Die kreeg ik als kind, vond het eigenlijk zwaar aangezette onzinquote:
okequote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die kreeg ik als kind, vond het eigenlijk zwaar aangezette onzin
Paniek!quote:
Tja... water en zuurstof zijn ook giftigquote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Paniek!
Gil!
Krijs!
Er zitten dingen in mijn eten met enge namen en ongefundeerde beschuldigingen over de schadelijkheid daarvan!
Tja, je moet zelf weten wat voor giftige, chemische troep in je mond stopt, maar er is wel degelijk voldoende onderzoek gedaan naar de gevolgen van bepaalde E-nummers.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Paniek!
Gil!
Krijs!
Er zitten dingen in mijn eten met enge namen en ongefundeerde beschuldigingen over de schadelijkheid daarvan!
quote:Aspartame was not approved until 1981, in dry foods. For over eight years the FDA (US Food & Drug Administration) refused to approve it because of the seizures and brain tumors this drug produced in lab animals. The FDA continued to refuse to approve it until President Reagan took office (a friend of Searle) and fired the FDA Commissioner who wouldn't approve it. Dr. Arthur Hull Hayes was appointed as commissioner. Even then there was so much opposition to approval that a Board of Inquiry was set up. The Board said: "Do not approve aspartame". Dr. Hayes OVERRULED his own Board of Inquiry.
Shortly after Commissioner Arthur Hull Hayes, Jr., approved the use of aspartame in carbonated beverages, he left for a position with G.D. Searle's Public Relations firm.
Sterven mensen als ratten aan natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:44 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Tja, je moet zelf weten wat voor giftige, chemische troep in je mond stopt, maar er is wel degelijk voldoende onderzoek gedaan naar de gevolgen van bepaalde E-nummers.
[..]
Het verklaart wel "epidemieën" als ADHD (verband tussen aspartaam (E951) en ADHD is inmiddels aangetoond). En obesitas (E621, smaakversterker die werkelijk overal in zit en ervoor zorgt dat je nog méér trek krijgt in eten met E621 erin, en dus de hele zak leeg eet. Bovendien schaadt dit additief het zenuwstelsel).quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sterven mensen als ratten aan natuurlijk.
De warenwetten zijn zo streng dat als Zout nu op de markt zou komen het verboden zou worden.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:54 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
En obesitas (E621, smaakversterker die werkelijk overal in zit en ervoor zorgt dat je nog méér trek krijgt in eten met E621 erin, en dus de hele zak leeg eet. Bovendien schaadt dit additief het zenuwstelsel).
Sorryquote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:58 schreef DaMart het volgende:
Dit topic is niet voor uitgebreide inhoudelijke discussies over de gekochte boeken. Dus die graag elders voortzetten.
Naam van de Roos vond ik persoonlijk wat sterker. Veel leesplezier iig.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:51 schreef tjoptjop het volgende:
De Slinger van Foucault en de Naam van de Roos van Umberto Eco voor een paar Euro bij de kringloop. De Slinger heb ik een tijd terug al eens gelezen van de Bieb en vond het een fantastisch boek dus wilde die wel graag hebben. En ernaast stond de Naam van de Roos, die ken ik nog niet maar liet ik niet staan voor 2 Euro
Als ie zo tof als de Slinger is ga ik veel plezier van hebben
Boekenweek is toch al geweest?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:30 schreef On het volgende:
George Orwell - 1984 (Nederlandse editie met een erg toffe cover) 2e hands
Gerard Reve - De Avonden, 2e hands
Chuck Palahnuk - Gekweld, 2e hands
Michel Houellebecq - De kaart en het gebied
Tevens het boekenweekgeschenk gekregen. (Monaldi & Sorti - Versluiering)
In Juni is het de maand van het spannende boek. Als je voor een bepaald bedrag aan (spannende) boeken koopt, krijg je er een gratis boek bij.quote:
Ik weet het niet, las er nog wel wat over in het NRC.quote:
Ik lees er meteen ook een negatieve recensie over.quote:Monaldi & Sorti - Versluiering. Het boekje wordt in de maand juni cadeau gegeven bij aanschaf van ten minste 12,50 euro aan Nederlandstalige boeken.
Toevallig ook al iets van Hafez gelezen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:36 schreef Doler12 het volgende:
Weer een grote verzameling aan boeken gekocht!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allemaal stuk voor stuk meesterwerken!![]()
Nee eigenlijk is er geen goede vertaling van Hafez. Er is een vertaling van Daniel Ladinsky, maar die heeft een beetje zijn eigen versie van gemaakt, rommel dus. Natuurlijk gaat poëzie verloren in de vertaling, maar dan heb ik liever een goede verzorgde vertaling. Ik ben wel een beetje bezig met Perzisch te leren, maar ik denk dat het nog lang gaat duren voordat ik Hafez kan lezen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:46 schreef krapula het volgende:
[..]
Toevallig ook al iets van Hafez gelezen?
dat was mijn voornaamste reden om Hafez links te laten liggen. Ik wacht wel op een goede vertaling (als die er ooit komt).quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:53 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Nee eigenlijk is er geen goede vertaling van Hafez. Er is een vertaling van Daniel Ladinsky, maar die heeft een beetje zijn eigen versie van gemaakt, rommel dus. Natuurlijk gaat poëzie verloren in de vertaling, maar dan heb ik liever een goede verzorgde vertaling. Ik ben wel een beetje bezig met Perzisch te leren, maar ik denk dat het nog lang gaat duren voordat ik Hafez kan lezen.
Nice! Die ga ik binnenkort ook aanschaffen, zijn die paperbacks in die box een beetje van goede kwaliteit en hoe groot zijn ze als ik vragen mag?quote:
De box zelf stelt niet zo heel veel voor, gewoon dik karton. De paperbacks zijn normaal paperback formaat, wel lekker dikquote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:58 schreef Onmisbaar het volgende:
[..]
Nice! Die ga ik binnenkort ook aanschaffen, zijn die paperbacks in die box een beetje van goede kwaliteit en hoe groot zijn ze als ik vragen mag?
Oke, bedankt voor het meten! Ik denk dat ik toch voor de iets grotere paperback versie gaquote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:05 schreef Karina het volgende:
[..]
De box zelf stelt niet zo heel veel voor, gewoon dik karton. De paperbacks zijn normaal paperback formaat, wel lekker dik(veel bladzijden), die bladzijden zijn een beetje dun, zoals meestal bij dit soort Engelse pockets. Maar voor die prijs (29 euro incl. verzenden bij bol) moet je ook geen hardcover kwaliteit verwachten.
Even halfbakken gemeten:
17,5x11x4
Heb em ook gekochtquote:
In gratis boeken eigenlijk altijdquote:Op zondag 12 juni 2011 11:28 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik mag het boek De Parvenu van Mark Schalekamp 'buzzen' en daarbij twee gratis e-boeken weggeven. Iemand interesse?
[ afbeelding ]
Ja doe maar! Het is wel een aardig boek, niet heel bijzonder maar het leest lekker weg.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:05 schreef Bos81 het volgende:
[..]
In gratis boeken eigenlijk altijd
Moet ik je mijn gegevens PM-en?
Thanks! Ik ben nu op pagina 40 ongeveer, en het valt me op dat hij eigenlijk direct alles opbouwt. Dus ik ben benieuwd waar de overige pagina's allemaal over zullen gaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:40 schreef Dunckie het volgende:
Oh man die van Auster is zo ontzettend gaaf! Veel plezier ermee!
Schijnt niet zo best te zijn. Ik wacht nog steeds op Mysterium en Unicum.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:25 schreef Bos81 het volgende:
Zaterdag bij de post ontvangen (cadeau van een andere fokker)
[ afbeelding ]
Ja, ach het boek is gratis, dus als het niets is kun je niet van weggegooid geld spreken.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:31 schreef No-P het volgende:
[..]
Schijnt niet zo best te zijn. Ik wacht nog steeds op Mysterium en Unicum.
edit: Mysterium wordt eind augustus verwacht.
Die heb ik ook, zat als kado bij Geheimen van Oranje - Ton Biesemaat.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:25 schreef Bos81 het volgende:
Zaterdag bij de post ontvangen (cadeau van een andere fokker)
[ afbeelding ]
Oh nou ja, ik heb hem gekocht voordat ik hem kon lezen.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoort dat niet in Wat lees je nu, deel 47 ? Dit topic gaat over wat je gekocht hebt
Wat een boel bladzijdes !quote:Op maandag 27 juni 2011 18:14 schreef di0r1 het volgende:
De vakantie komt eraan. Het duurste privé boek dat ik tot nu toe gekocht heb:
[ afbeelding ]
http://www.bol.com/nl/p/n(...)004808964/index.html
Maar wel hc hequote:Op maandag 27 juni 2011 18:14 schreef di0r1 het volgende:
[ afbeelding ]
Karl Popperquote:Op maandag 27 juni 2011 18:14 schreef di0r1 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, het is een hardcover (als je dat bedoelt).quote:Op maandag 27 juni 2011 20:07 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Maar wel hc heDit is er eentje voor in de kast.
Heb je het boek ook gelezen? Zo ja, wat vond je ervan? Ik heb net de inleiding en voorwoord gelezen; ga morgen 'echt' beginnen.quote:
De slegte?quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
even off topic...wat is een goede 2de handsboekenzaak in Amsterdam?
wil tijdens mijn vakantie wat 2de hands boeken inslaan
De eerste heb ik in het Engels, bewust gedaan; Vertaald lijkt me minder.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:59 schreef DaMart het volgende:
Na anderhalf ronddolen in de boekwinkel, kwam ik naar buiten met het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb vorig weekend de film gezien, en wil nu per se het boek ook lezenquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De eerste heb ik in het Engels, bewust gedaan; Vertaald lijkt me minder.
Prachtig boek.
Tja, voorkeur misschien? Soms is Nederlands ook wel handiger.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:11 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb vorig weekend de film gezien, en wil nu per se het boek ook lezen.
En ik lees vrijwel altijd in het Nederlands.
Mankellquote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:57 schreef Lief-visje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had nog wat boekenbonnen die ik moest inleveren
Vroeg heengaan, maar dat weet je denk ik wel.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:44 schreef fruityloop het volgende:
As zondag hebben wij weer de boekenmarkt hier in Deventer, eens kijken of daar nog wat leuks te scoren is.
Tis eigenlijk te belachelijk voor woorden. 1,3x het hele inwoner aantal van de stad, die zich over de brink en een paar straten voortschuifelt. Gelukkig kunnen wij er in 10 minuten heen lopen, dus aan het bijbehorende verkeersinfarct hoeven wij ons niet te onderwerpen. Met het Dickens festijn kunnen we tenminste nog een uurtje voor sluiting er doorheen lopen, na de meute, maar in dit geval zijn alle goede/mooie boeken al lang weg dan.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vroeg heengaan, maar dat weet je denk ik wel.
Tenzij je verschrikkelijke mensenmassas leuk vindt.
kickquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
even off topic...wat is een goede 2de handsboekenzaak in Amsterdam?
wil tijdens mijn vakantie wat 2de hands boeken inslaan
Die heb ik ook gekocht van een boekenbon die ik nog had liggen.Ik heb ook nog 1 of 2 andere ongelezen Mankells in mijn kast staan. Maar eens aan beginnen.quote:
Aliteratrie deed Willy beterquote:[b]Op woensdag 3 augustus 2011 19:58 schreef
[ [url=http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/regular/FC/9/5/1/1/1001004010181159.jpg]afbeelding ]
Tot mijn verrassing is Peter de Zwaan toch verder gegaan met de Bob Evers serie hoewel hij altijd zei, dat 50 een mooi getal was om te stoppen. Dit is deel 51Natuurlijk niet zo goed als de unieke humor van Willy van der Heide, maar zeker te pruimen voor de die-hard fans van de serie.
Ja, en alliteratie ookquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aliteratrie deed Willy beter
Wipneus en pimquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:31 schreef MaLo het volgende:
Ik heb twee vakantieboeken besteld, komen als het goed is nog voor we op vakantie gaan binnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En voor mijn dochter (en stiekem ook een beetje voor mezelf, jeugdsentiment)
[ afbeelding ]
Wist niet dat Slegte tweedehands verkocht, zal wel aan mij liggenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:42 schreef tjoptjop het volgende:
Slegte? 3 verdiepingen ofzo.
Voor de rest ook nog wel wat kleintjes maar die zijn vaak gericht op een bepaalde niche
BG is de ramjs, boven is 2e hands/studie.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:22 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Wist niet dat Slegte tweedehands verkocht, zal wel aan mij liggen
Ik beland meestal toch in de Leidsestraat of Waterstones, en die laatste heb ik altijd al duur gevonden.
Het zwartboek van het communisme heeft een erg goed deel over China trouwensquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
prima piet, alleen het weer werkte niet helemaal mee maar wel heerlijke tijd gehad met familie en vrienden.
Eigenlijk weinig spannends gedaan maar gewoon lekker genieten met een goed gesprek, lekker kaasje en een prima wijn is voor mij ook echt vakantie
En ik kon het niet laten om toch maar weer een boek over China te kopen, nog nooit zelf geweest maar het land fascineert mij enorm.
oh die staat ook op mijn wishlistquote:Op donderdag 1 september 2011 17:37 schreef On het volgende:
Jorge Luis Borges - De Aleph en andere verhalen
[ afbeelding ]
Ik heb hele hoge verwachtingen, ga er vanavond in beginnen.quote:Op donderdag 1 september 2011 21:22 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oh die staat ook op mijn wishlist
Dan weet je het wel.quote:De Aleph en andere verhalen is een bundel boordevol filosofische puzzels en bovennatuurlijke verrassingen.
De Aleph was, naar mijn mening, echt fantastisch. Heel veel leesplezier gewenst!quote:Op donderdag 1 september 2011 21:31 schreef On het volgende:
[..]
Ik heb hele hoge verwachtingen, ga er vanavond in beginnen.
[..]
Dan weet je het wel.
Die is ook gaaf ja. Komen wel mooie constateringen in voor. Ook al heeft het boek soms wel een beetje een 'ik kijk stoned naar hoe mijn hand langzaam beweegt' gehalte.quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:21 schreef Trashcanman het volgende:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd, even Millenium People van J.G. Ballard uitlezen voor ik hier aan begin
Is het ook, erg goed boekquote:Op donderdag 15 september 2011 11:36 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd, lijkt me heel interessant.
Ja, in het wat lees je nu topic.quote:Op donderdag 15 september 2011 22:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wil je laten weten hoe die is? Klinkt tof
Ik vond deze leuker dan GEB eigenlijkquote:Op zaterdag 17 september 2011 21:04 schreef Felagund het volgende:
In afwachting totdat Gödel, Escher, Bach van Hofstadter hier is, wat nog even kan duren, heb ik vanmiddag dit boek gekocht:
[ afbeelding ]
Hij lijkt me vooral wat ontspannender lezen, een boek dat je ook nog in bed voor het slapen gaan kan lezen. GEB lijkt mee een stuk inspannender/uitdagender.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik vond deze leuker dan GEB eigenlijk
Klopt, Dawkins leest over het algemeen vrij lekker weg.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij lijkt me vooral wat ontspannender lezen, een boek dat je ook nog in bed voor het slapen gaan kan lezen. GEB lijkt mee een stuk inspannender/uitdagender.
Die zijn mooi, heb ze als Audioboek, voorgelezen door Fry zelfquote:Op zondag 18 september 2011 16:05 schreef Lief-visje het volgende:
Gisteren The Fry Chronicles en The Stars' Tennis Balls van Stephen Fry gekocht
Leuk! Hij heeft wel een prettige stem vind ikquote:Op zondag 18 september 2011 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die zijn mooi, heb ze als Audioboek, voorgelezen door Fry zelf
Heb al zijn boeken als Audioboek, "lees" de meeste boeken tegenwoordig als audioboek, heerlijk in de auto.quote:Op zondag 18 september 2011 17:57 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Leuk! Hij heeft wel een prettige stem vind ik
In 2006 heb ik ook die cursus gevolgd bij de auteur, dus ik ben vooral nieuwsgierig of er herkenbare dingen in staanquote:Elke dinsdagavond, bij voorkeur een regenachtige avond, verricht Nicolien Mizee zegenrijk werk in een lokaaltje van de Volksuniversiteit in Haarlem. Twaalf volwassenen zitten zwijgend onder de tl-buizen. De eerste is een geleerde in de Middelnederlandse letterkunde, de tweede loodgieter, de derde woedend. Maar ze hebben allemaal dezelfde drijfveer: ze willen hun verhaal kwijt en Nicolien, de juf met zelf drie boeken op haar naam, moet hen daarbij helpen.In drieëndertig etappes voedt Mizee haar klasje en de lezer op aan de hand van geestige voorbeelden uit haar beroepspraktijk. Want verhalen vertellen is belangrijk, de wereld zou er veel beter uitzien als we elkaars verhalen willen lezen en beluisteren. En eigenlijk is elk verhaal goed, als het tenminste voldoet aan de Eerste Wet van Mizee: Iemand wil iets, dat gaat mis, en dan gebeurt er iets anders
Ben er sinds gisteren in bezig, is een lekker lezende thriller, doet me meer aan cryptonomicon denken dan zijn andere werk. De 3000 pagina tellende roman gaat over meer dan de uitvinding van de calculus btw...quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
Net deze besteld:
[ afbeelding ]
De reviews beloven dat Stephenson eindelijk weer eens een simpele thriller heeft geschreven, na een 3000 pagina's tellende historische trilogie over de uitvinding van Calculus, en een heel erg filosofische 'roman van ideeën' over een alternatief universum. Hoewel ik niet geloof dat Stephenson ooit echt een simpele thriller kan schrijven -en het boek nog steeds 1056 (!!) bladzijden telt- ben ik wel erg benieuwd. Hopelijk is het een beetje vergelijkbaar met Cryptonomicon.
Klopt. Kan ook niet anders uiteraard. Maar het dispuut tussen Leibniz en Newton is de reden dat de Koningin wil dat Enoch Root naar Amerika gaat om Daniel Waterhouse te halen en terug te brengen naar Engeland, wat de aanzet geeft voor de trilogie. De uitvinding van Calculus, en de geboorte van moderne wetenschap door de opkomst van de Royal Society spelen toch wel een bijzonder grote rol in de trilogie.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben er sinds gisteren in bezig, is een lekker lezende thriller, doet me meer aan cryptonomicon denken dan zijn andere werk. De 3000 pagina tellende roman gaat over meer dan de uitvinding van de calculus btw...
Ja, net als waarom geld waarde heeft, de politiek in Europa uit die tijd, de geschiedenis en ontwikkeling van GB tot een grote natie (in de tijd van het boek was de Republiek nog de grootste economische macht ter wereld, 70% van de wereldhandel in handen....)quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Klopt. Kan ook niet anders uiteraard. Maar het dispuut tussen Leibniz en Newton is de reden dat de Koningin wil dat Enoch Root naar Amerika gaat om Daniel Waterhouse te halen en terug te brengen naar Engeland, wat de aanzet geeft voor de trilogie. De uitvinding van Calculus, en de geboorte van moderne wetenschap door de opkomst van de Royal Society spelen toch wel een bijzonder grote rol in de trilogie.
Scheelt dat nou nog veel?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Net het laatste boek gekocht van Jose Saramago dat ik nog niet in mijn collectie had.
De man in duplo van Saramago. Aanrader voor iedereen die hem nog niet kent: De stad der blinden.
Voor de inkoopprijs gekocht aangezien ik in de boekenbranch werkzaam ben.
niet afgedingt?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:58 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
10 cent bij de kringloop
Hoezo Nietzsche in het Engels?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:17 schreef grooteron het volgende:
F. Nietzsche - Beyond Good and Evil
Herman Hesse - Steppenwolf
J.L. Borges - The Aleph and Other Stories
Kurt Vonnegut - Cat's Cradle
Dat hangt van de vertalingen af hoor, ik lees bijvoorbeeld Murakami in het Engels, die Nederlandse vertalingen zijn echt niksquote:Op maandag 17 oktober 2011 01:42 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Hoezo Nietzsche in het Engels?
Als ik toch een vertaling moet lezen, kies ik meestal voor een Nederlandse als die beschikbaar is.
inderdaad, ik lees natuurlijk alles in het Engels maar als ik heel af en toe een Nederlands boek lees wat uit een andere taal vertaald is, is het vaak tandenknarsend slechtquote:Op maandag 17 oktober 2011 08:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat hangt van de vertalingen af hoor, ik lees bijvoorbeeld Murakami in het Engels, die Nederlandse vertalingen zijn echt niks
Jep, ik lees Mishima ook liever in het Engels.quote:Op maandag 17 oktober 2011 08:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat hangt van de vertalingen af hoor, ik lees bijvoorbeeld Murakami in het Engels, die Nederlandse vertalingen zijn echt niks
Dit.quote:Op maandag 17 oktober 2011 08:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Die schrijver is erg hot al een tijdje geloof ik? Wat voor een soort boeken schrijft hij?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:15 schreef petertjeprik het volgende:
Tot mijn verbazing werd het volgende gisteren bij mij thuisbezorgd
[ afbeelding ]
Het embargo voor de Engelse vertaling staat op de 25e en voor de hardcover zelfs op de 30e...
AKO heeft daar schijt aan volgens mij:P
zou het niet weten Piet, maar ik zie hem idd ook vaak in de Fok! boeken top100 voorkomenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die schrijver is erg hot al een tijdje geloof ik? Wat voor een soort boeken schrijft hij?
Murakami schrijft op de rand tussen surrealisme en magisch realisme. Zijn verhalen zuigen je een wereld, die parallel loopt aan de onze. Een wereld waar niet alles klopt, waar vreemde dingen gebeuren, dingen die niet kunnen. Murakami weet een verhaal zo op te bouwen dat een volkomen onmogelijke of belachelijk situatie aannemelijk wordt, bijna voor zich spreekt. Veelvoorkomende thema´s zijn verdwenen vrouwen en katten, jazz en klassieke muziek (voordat hij professioneel schrijver werd was hij in het bezit van een jazz bar genaamd ´Peter Cat´)', eten, seksualiteit en mannen die een beetje met zichzelf in de knoop raken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die schrijver is erg hot al een tijdje geloof ik? Wat voor een soort boeken schrijft hij?
Ik kreeg m vandaag van Bol:quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:15 schreef petertjeprik het volgende:
Tot mijn verbazing werd het volgende gisteren bij mij thuisbezorgd
[ afbeelding ]
Het embargo voor de Engelse vertaling staat op de 25e en voor de hardcover zelfs op de 30e...
AKO heeft daar schijt aan volgens mij:P
Ik heb nog niks van hem gelezen, maar daar gaat nu dus verandering in komen. Ik ben benieuwdquote:
Is dat een hardcover? Zijn er twee verschillende hardcovers van hetzelfde boek ?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik kreeg m vandaag van Bol:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat ik de paperback besteld had maar dat zal nog wel langer duren denk ik?
Ik ben erg blij ieg
Yups, hardcover , ik vind hem ook heeeel mooi, maar het leest wel shit, zo een groot dik zwaar boek, in bedquote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:10 schreef petertjeprik het volgende:
[..]
Is dat een hardcover? Zijn er twee verschillende hardcovers van hetzelfde boek ?
Deze is ook wel erg mooi.
O ik ben benieuwd wat je vindt! De heilige Antonio heb ik zelf niet gelezen maar als zijn stijl je bevalt dan is De asielzoeker echt een aanrader, dat vond ik (met drie boeken gelezen) het beste van hem.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:16 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb nog niks van hem gelezen, maar daar gaat nu dus verandering in komen. Ik ben benieuwd![]()
.
Wat een gaaf, mooi boek!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Yups, hardcover , ik vind hem ook heeeel mooi, maar het leest wel shit, zo een groot dik zwaar boek, in bed
De binnenkant is ook zoooooo moooooooi![]()
[ afbeelding ]
*Jaloers :pquote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Yups, hardcover , ik vind hem ook heeeel mooi, maar het leest wel shit, zo een groot dik zwaar boek, in bed
De binnenkant is ook zoooooo moooooooi![]()
[ afbeelding ]
Wanneer komt die Vintage-editie dan? Ik heb eigenlijk alle Murakami's in Nederlandse editie, die mooie met die colourblockingkaften, maar vind het niks dat 1Q84 uit meerdere boeken bestaat en zo duur is.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:17 schreef oh-oh het volgende:
Ja hij was niet eens duur, en hijs leuk, so far, of course
En echt een prachtig mooi boek an sich, voor in de kast. Uiteindelijk zal ik hem wel weer verkopen want ik heb alle andere Murakami's in de vintage editie![]()
Ik wilde dit boek graag lezen omdat het in de Boekentop 100 staat en me benieuwd maakte. Had het al bij een paar antiquariaten gezocht, maar kon het nergens vinden! Dan dus maar een nieuw boek gekocht.quote:Oh en die Cloud Atlas heb ik ook al een jaar of zo op de nog te lezen plank staan, had ik ook voor een duppie bij de kringloop weg
En verder:quote:Op maandag 7 november 2011 21:57 schreef DeHovenier het volgende:
Kort geleden wat King boeken gehaald bij de kringloop:
- Christine
- 4 Seizoenen
- Schemerwereld
- Bezeten Stad
Allemaal Poema-pockets, paperback.
Ben al begonnen in Bezeten Stad (stomme naam overigens, Salem's Lot vind ik beter).
goed om te lezen dat er nog van die ouderwetsequote:Op woensdag 16 november 2011 17:48 schreef MaLo het volgende:
Voor dochter bij de bieb een afgeschreven exemplaar van Ronja de Roversdochter gekocht. Voor maar 50 cent
Zal wel niet, maar niet in de Selexys in Rotterdam Centrum toevallig? Ik stond achter iemand die Dirk Jan en een horrorboek kocht.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:06 schreef DeHovenier het volgende:
De nieuwste Dirkjan
En Horror 87: De beste griezelverhalen van het jaar. 2e hands. Het is een vertaling van de Amerikaanse reeks The Years Best Horror Stories. Dit boek is uit 1987
Welk horrorboek was dat?quote:Op woensdag 23 november 2011 16:30 schreef On het volgende:
[..]
Zal wel niet, maar niet in de Selexys in Rotterdam Centrum toevallig? Ik stond achter iemand die Dirk Jan en een horrorboek kocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |