niet afgedingt?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:58 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
10 cent bij de kringloop
Hoezo Nietzsche in het Engels?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:17 schreef grooteron het volgende:
F. Nietzsche - Beyond Good and Evil
Herman Hesse - Steppenwolf
J.L. Borges - The Aleph and Other Stories
Kurt Vonnegut - Cat's Cradle
Dat hangt van de vertalingen af hoor, ik lees bijvoorbeeld Murakami in het Engels, die Nederlandse vertalingen zijn echt niksquote:Op maandag 17 oktober 2011 01:42 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Hoezo Nietzsche in het Engels?
Als ik toch een vertaling moet lezen, kies ik meestal voor een Nederlandse als die beschikbaar is.
inderdaad, ik lees natuurlijk alles in het Engels maar als ik heel af en toe een Nederlands boek lees wat uit een andere taal vertaald is, is het vaak tandenknarsend slechtquote:Op maandag 17 oktober 2011 08:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat hangt van de vertalingen af hoor, ik lees bijvoorbeeld Murakami in het Engels, die Nederlandse vertalingen zijn echt niks
Jep, ik lees Mishima ook liever in het Engels.quote:Op maandag 17 oktober 2011 08:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat hangt van de vertalingen af hoor, ik lees bijvoorbeeld Murakami in het Engels, die Nederlandse vertalingen zijn echt niks
Dit.quote:Op maandag 17 oktober 2011 08:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Die schrijver is erg hot al een tijdje geloof ik? Wat voor een soort boeken schrijft hij?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:15 schreef petertjeprik het volgende:
Tot mijn verbazing werd het volgende gisteren bij mij thuisbezorgd
[ afbeelding ]
Het embargo voor de Engelse vertaling staat op de 25e en voor de hardcover zelfs op de 30e...
AKO heeft daar schijt aan volgens mij:P
zou het niet weten Piet, maar ik zie hem idd ook vaak in de Fok! boeken top100 voorkomenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die schrijver is erg hot al een tijdje geloof ik? Wat voor een soort boeken schrijft hij?
Murakami schrijft op de rand tussen surrealisme en magisch realisme. Zijn verhalen zuigen je een wereld, die parallel loopt aan de onze. Een wereld waar niet alles klopt, waar vreemde dingen gebeuren, dingen die niet kunnen. Murakami weet een verhaal zo op te bouwen dat een volkomen onmogelijke of belachelijk situatie aannemelijk wordt, bijna voor zich spreekt. Veelvoorkomende thema´s zijn verdwenen vrouwen en katten, jazz en klassieke muziek (voordat hij professioneel schrijver werd was hij in het bezit van een jazz bar genaamd ´Peter Cat´)', eten, seksualiteit en mannen die een beetje met zichzelf in de knoop raken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die schrijver is erg hot al een tijdje geloof ik? Wat voor een soort boeken schrijft hij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |