SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd
De OP vind je hier
Man, refo meldt zichquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:28 schreef missyB het volgende:
[..]
oke alle gelovige maagden zich nu melden hier
graag met geslacht leeftijd en kerkgezindte
Enorm, daar zou ik echt moeite mee hebben. Agnostisch, leunend naar creationisme, okay, kan ik nog mee leven. Maar geen vrouw die vol overtuiging gelooft in den Here God. Bah.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:29 schreef Techno het volgende:
Over geloof gesproken, is dat een dealbreaker of niet?
Eens. Ik wil wat dat betreft wel graag op één lijn zitten met de ander.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:30 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Enorm, daar zou ik echt moeite mee hebben. Agnostisch, leunend naar creationisme, okay, kan ik nog mee leven. Maar geen vrouw die vol overtuiging gelooft in den Here God. Bah.
quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:30 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Enorm, daar zou ik echt moeite mee hebben. Agnostisch, leunend naar creationisme, okay, kan ik nog mee leven. Maar geen vrouw die vol overtuiging gelooft in den Here God. Bah.
kan zeker een dealbreaker zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:29 schreef Techno het volgende:
Of welk ander geloof dan ookquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:30 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan welk geloof het is, in hoeverre degene dat geloof belijdt en vooral of degene ook mijn levensbeschouwing accepteert en respecteert.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:29 schreef Techno het volgende:
ik denk niet dat zo n relatie werkt.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:32 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan welk geloof het is, in hoeverre degene dat geloof belijdt en vooral of degene ook mijn levensbeschouwing accepteert en respecteert.
even refererend aan bijv het spreken in tongen,gebedsgenezingen etcquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:34 schreef missyB het volgende:
[..]
ik denk niet dat zo n relatie werkt.
neem je bijv iemand uit een vol evangelische gemeente die zal daar enorm veel mee bezig zijn.
Actief binnen de kerk en gemeente.
Zijn of haar leven zal in teken staan van Jezus,die is nummer 1.
denk niet dat dat gaat werken met iemand die niet gelooft, die gaat toch denken ben jij wel helemaal flex bovenin?
Geloof met mate, religie maakt meer kapot dan je lief isquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:34 schreef missyB het volgende:
[..]
neem je bijv iemand uit een vol evangelische gemeente die zal daar enorm veel mee bezig zijn.
denk niet dat dat gaat werken met iemand die niet gelooft, die gaat toch denken ben jij wel helemaal flex bovenin?
quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:34 schreef missyB het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, ligt eraan in hoeverre dat geloof een rol speelt in zijn leven.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:34 schreef missyB het volgende:
[..]
eensch!quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Geloof met mate, religie maakt meer kapot dan je lief is
Spreken in tongen? Wat is dat? Ik vroeg het aan de vriend van mijn zusje die geloofd maar hij wilde het niet uitleggen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:35 schreef missyB het volgende:
[..]
even refererend aan bijv het spreken in tongen,gebedsgenezingen etc
Hier kan ik me wel in vinden ja.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:30 schreef Supersoep het volgende:
Jammer genoeg vonden mij ouders het nodig om mij gelovig op te voeden.quote:
Dat sowieso, maar dat staat verder los van geloof.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:36 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik heb er niets op tegen, zolang ze mij ook maar in m'n waarde laten.
Ben jij zó prikkelbaar? Wat ik zei klopt ook nog gewoon, dus ik wens je vast veel sterkte met al je toekomstige relaties.quote:
waarom wil hij het niet uitleggen?quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Spreken in tongen? Wat is dat? Ik vroeg het aan de vriend van mijn zusje die geloofd maar hij wilde het niet uitleggen.
Ik geloof niet in zulken dingen
OT - Google is your friend.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Spreken in tongen? Wat is dat? Ik vroeg het aan de vriend van mijn zusje die geloofd maar hij wilde het niet uitleggen.
Ik geloof niet in zulken dingen
Staat er raar, niet alleen in kerkdienst maar gebeurd dus wel vaak binnen die kerkelijke stroming.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:40 schreef missyB het volgende:
[..]
waarom wil hij het niet uitleggen?
Juist nu mooi de tijd voor.
Met pinksteren, jaren gelden werden de discipelen van Jezus vervuld met d eheilige geest,en begonnen te spreken met andere talen, zoals de Geest hun gaf uit te spreken.
dat verschijnsel doet zich dus soms voor in een kerkdienst waarin men dus gewoon begint te brabbelen even snel gezegd
Dat wist ik al.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:40 schreef missyB het volgende:
[..]
waarom wil hij het niet uitleggen?
Juist nu mooi de tijd voor.
Met pinksteren, jaren gelden werden de discipelen van Jezus vervuld met d eheilige geest,en begonnen te spreken met andere talen, zoals de Geest hun gaf uit te spreken.
dat verschijnsel doet zich dus soms voor in een kerkdienst waarin men dus gewoon begint te brabbelen even snel gezegd
Ik ben in een periode beland waarin toekomstige relaties überhaupt niet reëel lijken te zijn en het enorm frustrerend is dat ik geen seksloos contact kan leggen. Dus nee, dat is niet tof om te horen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:39 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ben jij zó prikkelbaar? Wat ik zei klopt ook nog gewoon, dus ik wens je vast veel sterkte met al je toekomstige relaties.
En met kerst is jezus geborenquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:43 schreef missyB het volgende:
Nog even wat extra info en dan hou ik weer op.
met pasen werd jezus gekruisigd en was de wederopstanding.
daarna kwam hemelvaart en ging jezus dus omhoog even snel gezegd.
daarna kwam pinksteren waarbij dus de discipelen, zeg maar d evrienden van jezus op aarde,vervuld werden met de heilige geest. het was verder hun taak het evangelie verder te verspreiden.Tongentaal was daarbij handig denk ik
ik heb er idd ook mijn visie over.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat wist ik al.![]()
Ik zou eerder denken dat zo'n iemand meerdere persoonlijkheden heeft, een psychose heeft of schizofreen is dan dat gedoe met geesten
Er is een kerk die geloofd dat je niet in god kan geloven zonder in tongen te spreken
Geen idee. Het ging vooral omdat laatste stukje omdat hij die mensen in de stad tegen kwam. Die hem dat vroegen
Inderdaad.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:45 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat schijnt nog maar de vraag te zijn.
Zekerquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:45 schreef missyB het volgende:
[..]
ik heb er idd ook mijn visie over.
maar stel je nu voor je treft partner die dus hop in sisseltong overgaat dan denk je toch ook WTF???????
idd want tijdens geboorte van jezus lagen de herders in het veld dat klopt niet met de winter waarin wij kerst vieren.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:45 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat schijnt nog maar de vraag te zijn.
Als je geloofd nietquote:
Je weet dat de katholieke kerk alle heidensfeesten heeft gekaapt en daar een christelijke variant van heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:46 schreef missyB het volgende:
[..]
idd want tijdens geboorte van jezus lagen de herders in het veld dat klopt niet met de winter waarin wij kerst vieren.
ook daar ligt men nl in de winter met de dieren in een hut of grot ofzo
Ik zou het je niet teveel aantrekken. Maar uh, wat heeft dit uberhaupt van doen met dit topic?quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:47 schreef lanterfanteraar het volgende:
Mijn vroegere vriendin neemt weer 'ns contact met me op. Die ene die zo ervaren is geworden. Nu is zij zelf 'klaar' met haar Partner en wil ze wel een nieuwe hebben. Die luchtigheid waarmee ze erover praat, 'even een nieuwe halen'. Dat wil ze 'wel eens' met mij gaan doen in de Kroeg. Ook wanneer het mevrouw uit komt. Ik krijg meteen weer een beklemmend gevoel. Ik weet niet of het jaloezie is, zoals ik eerst wel zeker had.
Dat fantaseren wat ik lig te doen, zo dat niets, is ook niets. Wat moet ik nou. Ik voel me misselijk worden als ik aan haar denk.
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:48 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik zou het je niet teveel aantrekken. Maar uh, wat heeft dit uberhaupt van doen met dit topic?
wat een boefjes toch he die katholiekenquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:48 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je weet dat de katholieke kerk alle heidensfeesten heeft gekaapt en daar een christelijke variant van heeft gemaakt.
Het is net The Borg
En sommige priesters nemen het met laat mijn kinderen tot mij komen wel erg letterlijkquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:51 schreef missyB het volgende:
[..]
wat een boefjes toch he die katholieken
Dit topic gaat over "Versieren op latere leeftijd", deel 53. En we hadden het over het gegeven of geloof al dan niet een dealbreaker was. Jouw reactie past beter in Hoe Voel Je Je Nu # 680 of zo.quote:
MIquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:53 schreef missyB het volgende:
tsja en wat er in de mondjes ging waren ook geen hosties
Katholieken zijn kannibalen, ze eten immers zijn vlees en drinken zijn bloed.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:55 schreef missyB het volgende:
en dan gewoon zeggen het lichaam van christus, tuuuuuuurlijk
Ik vond het al zo raarquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:55 schreef missyB het volgende:
en dan gewoon zeggen het lichaam van christus, tuuuuuuurlijk
Ik zou er eventueel wel voor open staan mits ze wat ouder zouden zijn en ze niet verwacht dat ik de nieuwe vader wordtquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:55 schreef missyB het volgende:
[..]
de mijne niet, die van mn evt partner als ik single zou zijn wel
En ze aanbidden een zombiequote:Op zaterdag 23 april 2011 22:57 schreef Techno het volgende:
[..]
Katholieken zijn kannibalen, ze eten immers zijn vlees en drinken zijn bloed.
Jaquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:59 schreef Techno het volgende:
[..]
Zou Resident Evil daarom zo populair zijn?
Voor mannen is dat anders dan voor vrouwen volgens mij.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:59 schreef missyB het volgende:
ooit een keer liefmoeder geweest van zo n 3 jarig etterbakkie, echt tis niet mijn hobby:andermans kinderen.
ik vind die van mezelf gewoon het leukst, heb ze zelf gebaard en die band is zooooo anders.
denk wel dat je erin kan groeien maar zeker als je zelf nog geen kinderen hebt zou ik niet 1 2 3 gaan voor een partner die al wel kinderen heeft.
Alleen dat soort dingen kom je pas nadat je eventueel iemand versierd hebt. Bv als je samen wakker wordt van een jakend kind nadat je samen de nacht hebt doorgebrachtquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:01 schreef missyB het volgende:
zijn kinderen een dealbreaker?
is geloof een dealbreaker? wat is daar nu niet on topic aan?
Zijn toch best cruciale dingen als je aan het versieren slaat enzo toch?
terwijl een singleman met 3 kinderen gewoon een weduwnaar kan zijnquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Voor mannen is dat anders dan voor vrouwen volgens mij.Een single man met kinderen daar klopt iets niet. Maar een single vrouw met kinderen is wel geaccepteerd
Wat is nog meer een dealbreker?quote:
The horror!quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:02 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Alleen dat soort dingen kom je pas nadat je eventueel iemand versierd hebt. Bv als je samen wakker wordt van een jakend kind nadat je samen de nacht hebt doorgebracht
dat klopt maar als je het hier zo gaat beredeneren kan het hele topic wel als off topic betiteld wordenquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:02 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Alleen dat soort dingen kom je pas nadat je eventueel iemand versierd hebt. Bv als je samen wakker wordt van een jakend kind nadat je samen de nacht hebt doorgebracht
tuurlijkquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:03 schreef missyB het volgende:
[..]
terwijl een singleman met 3 kinderen gewoon een weduwnaar kan zijn
Het is maar een mening, die van mij. En ik heb serieus een hekel aan kinderen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:03 schreef Techno het volgende:
[..]
Je bent zo stellig dat je vast kunt motiveren waarom?
Nee.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat is nog meer een dealbreker?
Maagd zijn?
o stik het ging over SC sorry, maak mij er erg schuldig aanquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:04 schreef missyB het volgende:
[..]
dat klopt maar als je het hier zo gaat beredeneren kan het hele topic wel als off topic betiteld worden
en het dus strikt genomen alleen over versieren mag hebben en niet over de evt relaties die daaruit kunnen volgen en het hunkeren daarnaar etc etc
Ja, uiteraard. Dat snap ik. Maar wat als die kinderen al op een leeftijd zijn dat je er geen 'last' meer van hebt?quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:04 schreef MeraViglioSa het volgende:
Het is maar een mening, die van mij. En ik heb serieus een hekel aan kinderen.
Of dat de ouders roepen voor het ontbijtquote:
Sommige van ons(waar onder ik) hebben moeite met gespreken voeren en dit is toch een gesprek voeren dus wel ontopicquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:04 schreef missyB het volgende:
[..]
dat klopt maar als je het hier zo gaat beredeneren kan het hele topic wel als off topic betiteld worden
en het dus strikt genomen alleen over versieren mag hebben en niet over de evt relaties die daaruit kunnen volgen en het hunkeren daarnaar etc etc
Quote jij altijd jezelf?quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:04 schreef missyB het volgende:
[..]
o stik het ging over SC sorry, maak mij er erg schuldig aan
Ik vind dat je het best goed doet. Zeker vergeleken met een jaar of 2 geleden.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:06 schreef tijnbrein het volgende:
Sommige van ons(waar onder ik) hebben moeite met gespreken voeren en dit is toch een gesprek voeren dus wel ontopicook al gaat het over het weer ofzo
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:07 schreef MeraViglioSa het volgende:
Stank, vind ik ook een dealbreaker.
Hoewel een teerluchtje van zwarte hardwerkende handen ook weer niet storend is, als het maar tijdelijk is dan.Maar een penetrante zweetlucht bijvoorbeeld, dat vind ik wel een dealbreker.
Opdringerigheid, ook een dealbreaker. Iemand die maar niet kan stoppen met herhalen wat 'ie van je vindt of wil.
yep definitive NO NO die zweetlucht, jughquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:07 schreef MeraViglioSa het volgende:
Stank, vind ik ook een dealbreaker.
Hoewel een teerluchtje van zwarte hardwerkende handen ook weer niet storend is, als het maar tijdelijk is dan.Maar een penetrante zweetlucht bijvoorbeeld, dat vind ik wel een dealbreker.
Opdringerigheid, ook een dealbreaker. Iemand die maar niet kan stoppen met herhalen wat 'ie van je vindt of wil.
Als ze het huis al uit zijn vind ik het op zich geen probleem, alleen is het dan weer heel erg awkward als je erachter komt dat je niet zoveel scheelt met zijn zoon/dochter.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:06 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Dat snap ik. Maar wat als die kinderen al op een leeftijd zijn dat je er geen 'last' meer van hebt?
Dat klopt zekerquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:08 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik vind dat je het best goed doet. Zeker vergeleken met een jaar of 2 geleden.
Dat mag idd gezegd worden.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:08 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik vind dat je het best goed doet. Zeker vergeleken met een jaar of 2 geleden.
heeej die wilde ik net vragen!quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:11 schreef tijnbrein het volgende:
Is een handicap/ziekte/beperking een dealbreker?
Gewetensvraag! En een beetje vaag, natuurlijk. Kan héél erg afhangen wat het is.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:11 schreef tijnbrein het volgende:
Is een handicap/ziekte/beperking een dealbreker?
Inderdaad.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:12 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Gewetensvraag! En een beetje vaag, natuurlijk. Kan héél erg afhangen wat het is.
Klinkt wel als een goede mogelijkheid om samen met iemand op stap te gaan. Wel vind ik het naar dat ze je eerst zomaar liet vallen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:47 schreef lanterfanteraar het volgende:
Mijn vroegere vriendin neemt weer 'ns contact met me op. Die ene die zo ervaren is geworden. Nu is zij zelf 'klaar' met haar Partner en wil ze wel een nieuwe hebben. Die luchtigheid waarmee ze erover praat, 'even een nieuwe halen'. Dat wil ze 'wel eens' met mij gaan doen in de Kroeg. Ook wanneer het mevrouw uit komt. Ik krijg meteen weer een beklemmend gevoel. Ik weet niet of het jaloezie is, zoals ik eerst wel zeker had.
Dat fantaseren wat ik lig te doen, zo dat niets, is ook niets. Wat moet ik nou. Ik voel me misselijk worden als ik aan haar denk.
Yup, dat dus.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:12 schreef MeraViglioSa het volgende:
Gewetensvraag! En een beetje vaag, natuurlijk. Kan héél erg afhangen wat het is.
quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:15 schreef missyB het volgende:
[..]
Zegt nu dan maar niets meer, ik walm mvs omver zo
Ook bij niet versierende toestanden is een knoflooklucht als je die zelf niet gegeten hebt zeeeeeeeer onaangenaamquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:16 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]Maar ik probeer je dan ook niet te versieren
Dat weet ik, bijdehandquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:16 schreef Techno het volgende:
[..]
Knoflook is gezond en lekker. En als je het beide gegeten hebt merk je er weinig van.
Indeed. Moet je in Italië in de zomer eens in een volle bus gaan staan.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:17 schreef missyB het volgende:
[..]
Ook bij niet versierende toestanden is een knoflooklucht als je die zelf niet gegeten hebt zeeeeeeeer onaangenaam
Knoflook zit in 1001+ gerechten dus dat lijkt me sterk.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:18 schreef MeraViglioSa het volgende:
Dat weet ik, bijdehand![]()
Ik lust alleen geen knoflook dus dat gaat niet gebeuren.
En we hebben het over versiersituaties hè, dan weet je dus als het goed is niet wat de ander gegeten heeft. Laten we wel wezen, het is echt een gráflucht.
Dank jequote:Op zaterdag 23 april 2011 23:11 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat mag idd gezegd worden.
Ik kan me ook herinneren van die meet dat ik je gezellig vond, Tijn.
Bij voorbaat sluit ik weinig dingen uit. Enige wat wel uitsluit is iemand die een handicap/beperking misbruikt hetzelfde geldt voor een verslaving.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:12 schreef missyB het volgende:
[..]
heeej die wilde ik net vragen!
Ligt er aan welke beperking.
iemand die spastisch is zou ik denk ik niet aantrekkelijk kunnen vinden, maar iemand met bijv een dwarsleasie en in rolstoel zit weer wel.
quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:19 schreef missyB het volgende:
In hoeverre is toekomstvisie een dealbreaker?
Stel: bij je eerste date verteld je gesprekspartner je ooit de kindertjes in afrika van bubbeltjesplastic te willen voorzien voor een jaartje of 2..
Nja maar ik lijk van haar nog wel misselijker te worden dan van de Zaterdagman. Ze kijkt en praat zo doods. Nja, dat zijn weer excuses. Ik snap niet helemaal waar mijn gevoel vandaan komt.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:13 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Klink wel als een goede mogelijkheid om samen met iemand op stap te gaan. Wel vind ik het naar dat ze je eerst zomaar liet vallen.
Oh, die vind ik geen van alle Afknappers.quote:
Als ik niet mee hoef met zoiets dan denk dat het bespreekbaar is.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:19 schreef missyB het volgende:
In hoeverre is toekomstvisie een dealbreaker?
Stel: bij je eerste date verteld je gesprekspartner je ooit de kindertjes in afrika van bubbeltjesplastic te willen voorzien voor een jaartje of 2..
Volgens mij zaten we aan dezelfde tafel. Ik weet het niet meer 100%, het was een zware avondquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dank jevolgens mij heb ik jou niet eens gesproken toen.
versieren doen de meesten toch om aan een partner te komen dus zou je dan met zo iemand nog een paar dates aangaan of eigenlijk al denken naaaa dat op en neer forenzen naar afrika en nederland word hem bij voorbaat al niet dus laat maar gaan of ga je dan juist wel door en denk je ach er kan nog zoveel veranderen?quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:21 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]Hoe verzin je het
Maar dat zou voor het versieren geen dealbreker zijn imo, wellicht wel voor de langere termijn.
Iets met slakjes en zoutquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:20 schreef Techno het volgende:
[..]
Knoflook zit in 1001+ gerechten dus dat lijkt me sterk.
Ja ja, wat dat laatste betreft heb je helemaal gelijk.
Ook escargots bevatten knoflook mits goed bereidquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:24 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Iets met slakjes en zout
Ik lust het niet als het overduidelijk aanwezig is. Alright?
Dat zou kunnen, ik weet iig nog dat ik met Engel heb gesprokenquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:22 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Volgens mij zaten we aan dezelfde tafel. Ik weet het niet meer 100%, het was een zware avond
Dat laatste denk ik eerder, ja. Sowieso heb ik persoonlijk absoluut nooit de neiging gehad om bij het versieren al in te zetten op een lange-termijn-dinges. Over dealbreker gesproken.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:23 schreef missyB het volgende:
[..]
versieren doen de meesten toch om aan een partner te komen dus zou je dan met zo iemand nog een paar dates aangaan of eigenlijk al denken naaaa dat op en neer forenzen naar afrika en nederland word hem bij voorbaat al niet dus laat maar gaan of ga je dan juist wel door en denk je ach er kan nog zoveel veranderen?
Vroeger was ze je beste vriendin toch. Is ze erg veranderd? Wat je eeerder vertelde over haar (dat ze nu haar eigen leven had en geen behoefte meer aan contact en jij dat wel begreep) vond ik een ernorme afknapper. Speelt dat je geen parten.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:21 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Nja maar ik lijk van haar nog wel misselijker te worden dan van de Zaterdagman. Ze kijkt en praat zo doods. Nja, dat zijn weer excuses. Ik snap niet helemaal waar mijn gevoel vandaan komt.
Scherpquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Eczeem en te dik mag dan weer wel?
Ja? Ik vind dat juist boeiende stof voor een eerste date.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:26 schreef tijnbrein het volgende:
Wat wel een afknapper is als je date gelijk zijn/haar levensverhaal verteld op de eerste date
wie is zaterdagmanquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:21 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Nja maar ik lijk van haar nog wel misselijker te worden dan van de Zaterdagman.
je gevoel doet vaag lijkt welquote:Ze kijkt en praat zo doods. Nja, dat zijn weer excuses. Ik snap niet helemaal waar mijn gevoel vandaan komt.
[..]
Oh, die vind ik geen van alle Afknappers.
Ik snap je wel hoor. Maar ons Mediteraanse eten een beetje dissen is not done.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:24 schreef MeraViglioSa het volgende:
Iets met slakjes en zout
Ik lust het niet als het overduidelijk aanwezig is. Alright?
* tijnbrein raapt Missy opquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:28 schreef missyB het volgende:
(pik mij eens effe op van de vloer waar ik al schuddebuikend lig)
Inclusief alle nare dingenquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:27 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ja? Ik vind dat juist boeiende stof voor een eerste date.
'Ons'?quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:28 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik snap je wel hoor. Maar ons Mediteraanse eten een beetje dissen is not done.
Dus een Wildersfangirl is not donequote:Op zaterdag 23 april 2011 23:29 schreef deelnemer het volgende:
Afknapper: Heel selectief en kritisch naar mensen kijken. Lijstjes van afknappers formuleren.
Heel scherp.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:29 schreef deelnemer het volgende:
Afknapper: Heel selectief en kritisch naar mensen kijken. Lijstjes van afknappers formuleren.
Kloptquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:30 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dus een Wildersfangirl is not done
quote:
quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
Indeed. Moet je in Italië in de zomer eens in een volle bus gaan staan.![]()
Mannen vinden dat niet zo erg lijkt me. Vrouwen misschien wel.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja, is maagd zijn voor velen op latere leeftijd eigenlijk een dealbreaker?
En dan doel ik met name op de wat meer ervaren users hier.
Ja, het was leuk vroeger. Vooral met de humor en zo. Nu draagt ze alleen nog zwarte kleding, luistert ze enkel Ruige muziek en heeft ze het Ruige leven wel een beetje ontdekt. En daar doet ze dan heel luchtig over allemaal. Die muziek en alles boeit me natuurlijk totaal niet, maar het lijkt allemaal over te slaan op haar houding. Ik weet niet of zij het juiste middel is om onder de mensen te komen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:26 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Vroeger was ze je beste vriendin toch. Is ze erg veranderd? Wat je eeerder vertelde over haar (dat ze nu haar eigen leven had en geen behoefte meer aan contact en jij dat wel begreep) vond ik een ernorme afknapper. Speelt dat je geen parten.
Ik vind van niet.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Als maagd kan je nog steeds de goeie plekjes gelijk vinden hoorquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Zeker niet met een hoofdletter.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:32 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ja, het was leuk vroeger. Vooral met de humor en zo. Nu draagt ze alleen nog zwarte kleding, luistert ze enkel Ruige muziek en heeft ze het Ruige leven wel een beetje ontdekt. En daar doet ze dan heel luchtig over allemaal. Die muziek en alles boeit me natuurlijk totaal niet, maar het lijkt allemaal over te slaan op haar houding. Ik weet niet of zij het juiste middel is om onder de mensen te komen.
Hmm, ik mag haar natuurlijk geen Middel noemen.
Nah nee, dat heeft ook zo zijn voordelen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:30 schreef -Strawberry- het volgende:
quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:26 schreef tijnbrein het volgende:
Wat wel een afknapper is als je date gelijk zijn/haar levensverhaal verteld op de eerste date
Vind het wel leuk om zo te lezen waar mensen op afknappen en wat niet, je hebt toch allemaal wel iets wat je gewoon niiks aan vind en waar dat dan vandaan komt , maakt niet uit, dat is dan gewoon voor jou niet aantrekkelijk.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:30 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Heel scherp.
Het zijn dan ook maar meningen.
Ik denk eerlijk gezegd voor vrouwen wel. Vind jij dat erg?quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar waarom ons, ben je Italiaans?quote:
Dit!quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als maagd kan je nog steeds de goeie plekjes gelijk vinden hoor![]()
Dus iemand die geen maagd meer is en er niets van bakt lijkt mij een veel grotere afknapper.
Iemand die er als zoutzak bij ligt
Op sommige verhalen zit je tijdens een date dat leuk en gezellig moet zijn gewono niet te wachtenquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]Al weet ik eigenlijk niet precies waarom.
Si si bella!quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:33 schreef MeraViglioSa het volgende:
Maar waarom ons, ben je Italiaans?
Ik geloof niet dat iemand die maagd is(in mannelijke versie) bij zijn eerste ervaring een volleerd minnaar is.quote:
Ma che bello, non ho saputo, mi spiacequote:
Mee eens.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:35 schreef missyB het volgende:
Ik geloof niet dat iemand die maagd is(in mannelijke versie) bij zijn eerste ervaring een volleerd minnaar is.
brommer moet je ook leren rijden. toch
Vrouw ook nietquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:35 schreef missyB het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand die maagd is(in mannelijke versie) bij zijn eerste ervaring een volleerd minnaar is.
Nee, maar dat is omdat ik zelf nog maagd ben. Over een aantal jaar kan die mening weer anders zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:33 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd voor vrouwen wel. Vind jij dat erg?
quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vrouw ook nietzie boven
Bovendien is seks iets wat je samen doet. Dus je zal moeten aanvoelen wat je partner lekker vind en dat kost tijd
Nee, dat geloof ik ook niet. Maar dat betekent dus dat jij als vrouw de leiding mag nemen en hem de keepjes van het vak mag leren, op de manier waarop jij het lekker vindt. Dit in tegenstelling tot een ervaren man die misschien allemaal dingen doet die jij niet fijn vindt op de manier waarop hij het gewend is, ofzo.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:35 schreef missyB het volgende:
[..]
Amore mio.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:35 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ma che bello, non ho saputo, mi spiace
Levensverhaal hoeft niet per sé negatief te zijn, maar dat is het 'm ja.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:34 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Op sommige verhalen zit je tijdens een date dat leuk en gezellig moet zijn gewono niet te wachten
Als je alles gedaan hebt behalve neuken ben nog maagd. Althans volgens de definitiequote:Op zaterdag 23 april 2011 23:36 schreef missyB het volgende:
alhoewel het er natuurlijk ook aan ligt wat je onder maagd verstaat
Neuk ze.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:38 schreef missyB het volgende:
mensen ik sluit af, moet de tent gaan ondersteunen geloof ik
Inderdaadquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Levensverhaal hoeft niet per sé negatief te zijn, maar dat is het 'm ja.
Het hoeft nog niet meteen allemaal zo diepgaand.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:37 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik ook niet. Maar dat betekent dus dat jij als vrouw de leiding mag nemen en hem de keepjes van het vak mag leren, op de manier waarop jij het lekker vindt. Dit in tegenstelling tot een ervaren man die misschien allemaal dingen doet die jij niet fijn vindt op de manier waarop hij het gewend is, ofzo.
Het komt naarmate je ouder wordt inderdaad wel steeds minder voor, dus duidelijkheid over het topic is wel een must, vind ik. Vóór je eraan begint dus.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:39 schreef iwannabehigh het volgende:
Hmm. Mij maakt het niet uit als ik een meisje krijg die maagd is. Ik vind het beter dan een uitgewoond persoon (bah). Maar dat ben ik. Tegenwoordig is haast niemand meer maagd volgens mij.
Meer dan jij denktquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:39 schreef iwannabehigh het volgende:
Hmm. Mij maakt het niet uit als ik een meisje krijg die maagd is. Ik vind het beter dan een uitgewoond persoon (bah). Maar dat ben ik. Tegenwoordig is haast niemand meer maagd volgens mij.
Je bent als vrouw een beetje dom als je denkt dat een man die nog maagd is niet meteen klaar gaat komen. Dat is volgens mij best onvermijdelijkquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:40 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Inderdaad
[..]
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.![]()
Een maagd(man) die gelijk klaarkomt zit ook geen vrouw op te wachten. Of dat er helemaal geen leven in junior zit
Haha dat is waarquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:42 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Je bent als vrouw een beetje dom als je denkt dat een man die nog maagd is niet meteen klaar gaat komen. Dat is volgens mij best onvermijdelijkEn dat is ook prima, zolang je het maar weet van tevoren.
Even wachten en nog een keer proberen, dan is het al wat minder gevoelig allemaal
Stoerdoenerij om je te imponeren. Ruig is niet zo jouw stijl, maar het zijn maar trendy spelletjes. Het is haar vorm van romantiseren. Is het mogelijk om door die facade heen te kijken, elkaar weer leuk te vinden. Je kunt zoeken naar iets dat je allebei kan waarderen. Beter is het als je alles met een knipoog kunt uitproberen? Dan moet die superieuriteit van haar eruit. Anders zou ik het niet doen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:32 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ja, het was leuk vroeger. Vooral met de humor en zo. Nu draagt ze alleen nog zwarte kleding, luistert ze enkel Ruige muziek en heeft ze het Ruige leven wel een beetje ontdekt. En daar doet ze dan heel luchtig over allemaal. Die muziek en alles boeit me natuurlijk totaal niet, maar het lijkt allemaal over te slaan op haar houding. Ik weet niet of zij het juiste middel is om onder de mensen te komen.
Hmm, ik mag haar natuurlijk geen Middel noemen.
Vinden vrouwen het erg als hun partner snel klaarkomt?quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:40 schreef tijnbrein het volgende:
Een maagd(man) die gelijk klaarkomt zit ook geen vrouw op te wachten. Of dat er helemaal geen leven in junior zit
Alsof je vriendin gaat vertellen dat ze het eigenlijk nogal sneu vindt...quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Vinden vrouwen het erg als hun partner snel klaarkomt?
Dat laatste kun je dus voorkomen door eerlijk te zijn van tevoren. Als ze dan alsnog met je naar bed wil kiest ze bewust voor het risico van deze situatie denk ik, en zou ze wel een ontzettende bitch zijn moet ze er dan alsnog een punt van maken.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Haha dat is waar![]()
Het andere is wel vervelend als hij helemaal niet stijf wordt. Vanwege de spanning. En zeker als de vrouw in kwestie daar een punt van gaat maken
Ik zou dat snelle klaarkomen vervelender vinden, eigenlijk. Dan ben je net bezig...quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:44 schreef tijnbrein het volgende:
Het andere is wel vervelend als hij helemaal niet stijf wordt. Vanwege de spanning. En zeker als de vrouw in kwestie daar een punt van gaat maken
Totaal niet. Zo lief om samen te beginnen iemands seksualiteit te ontdekken.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Dan heb je meestal nog genoeg voor een second shot.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zou dat snelle klaarkomen vervelender vinden, eigenlijk. Dan ben je net bezig...
Oh, in dat geval wel het andere ja.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:48 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Dan heb je meestal nog genoeg voor een second shot.
Sowieso klagen over dat de seks slecht is tegen andere. Doe dat met je partner en probeer het op te lossen samen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:46 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat laatste kun je dus voorkomen door eerlijk te zijn van tevoren. Als ze dan alsnog met je naar bed wil kiest ze bewust voor het risico van deze situatie denk ik, en zou ze wel een ontzettende bitch zijn moet ze er dan alsnog een punt van maken.
Gewoon zorgen dat jij eerst komtquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zou dat snelle klaarkomen vervelender vinden, eigenlijk. Dan ben je net bezig...
Mwa, als een meid op mijn leeftijd nog maagd is gaan bij mij ook de alarmbellen rinkelen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:49 schreef iwannabehigh het volgende:
Toch is het best een faal als je als manzijnde nog maagd bent (op latere leeftijd). Voor vrouwen is het toch nog anders.
Misschien nieuws voor je, maar vrouwen vinden dat penetratiegedoe ook fijn en zien dat graag langer duren dan 10 sec.quote:
Wat is je leeftijd?quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:50 schreef Catbert het volgende:
[..]
Mwa, als een meid op mijn leeftijd nog maagd is gaan bij mij ook de alarmbellen rinkelen.
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:49 schreef iwannabehigh het volgende:
Toch is het best een faal als je als manzijnde nog maagd bent (op latere leeftijd). Voor vrouwen is het toch nog anders.
Eigenlijk hoort dat andersom te zijn, omdat vrouwen over het algemeen makkelijker iemand kunnen vinden om hun maagdelijkheid verliezen dan mannen (zo wordt hier althans vaak beweerd). En gemiddeld ook 2 jaar eerder dacht ik.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:49 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik zal het onthouden voor de volgende keerquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:50 schreef Catbert het volgende:
[..]
Mwa, als een meid op mijn leeftijd nog maagd is gaan bij mij ook de alarmbellen rinkelen.
[..]
Misschien nieuws voor je, maar vrouwen vinden dat penetratiegedoe ook fijn en zien dat graag langer duren dan 10 sec.
Gewoon een paar pils er inquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:52 schreef tijnbrein het volgende:
Ik zal het onthouden voor de volgende keer
Of kerkklokjesquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:50 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dan werkt hij straks helemaal niet meerquote:
Gelukkig heeft een man nog andere manieren om dat te bewerkstelligenquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan nog mag het wel iets langer duren.![]()
Penetratie doet niet veel vrouwen klaarkomen.
Beetje jezelf erbij helpen doet wonderenquote:Op zaterdag 23 april 2011 23:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan nog mag het wel iets langer duren.![]()
Penetratie doet niet veel vrouwen klaarkomen.
Damn, eye-opener hier. Ik zat me al af te vragen waarom die vrouwen me iedere keer zo raar aankeken als ik met m'n neus aan 't porren was.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:54 schreef tijnbrein het volgende:
Gelukkig heeft een man nog andere manieren om dat te bewerkstelligenvingers en tong
quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:56 schreef Catbert het volgende:
[..]
Damn, eye-opener hier. Ik zat me al af te vragen waarom die vrouwen me iedere keer zo raar aankeken als ik met m'n neus aan 't porren was.
Ook dat vereist skills die lang niet iedere man heeft.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:54 schreef tijnbrein het volgende:
Gelukkig heeft een man nog andere manieren om dat te bewerkstelligenvingers en tong
Oh ja echt Geweldig. Wanneer het allemaal lief gebeurt, zo lief. Zo extreem lief.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:47 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Totaal niet. Zo lief om samen te beginnen iemands seksualiteit te ontdekken.
Je verwoordt het concept "helemaal schraal geneukt" erg poetisch.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:58 schreef lanterfanteraar het volgende:
Oh ja echt Geweldig. Wanneer het allemaal lief gebeurt, zo lief. Zo extreem lief.
Ik geloof dat iemand pas Ontmaagd is wanneer diegene zo frequent handelingen heeft ondergaan, dat diegene het Echt kan beseffen. Dat het Echt een aanhoudend gevoel veroorzaakt.
Heel Leuk en Zweverig en zo, maar feitelijk gezien is het zo dat het Piemeltje in het Kutje is geweest.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:58 schreef lanterfanteraar het volgende:
Ik geloof dat iemand pas Ontmaagd is wanneer diegene zo frequent handelingen heeft ondergaan, dat diegene het Echt kan beseffen. Dat het Echt een aanhoudend gevoel veroorzaakt.
Dan ik ook wel ja.quote:
Tja..quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Eigenlijk hoort dat andersom te zijn, omdat vrouwen over het algemeen makkelijker iemand kunnen vinden om hun maagdelijkheid verliezen dan mannen (zo wordt hier althans vaak beweerd). En gemiddeld ook 2 jaar eerder dacht ik.
Zou jij jezelf ook een faal vinden dan?
Oh dat is wel heel Direct. Zulke Handelingen kunnen een intens Genot veroorzaken waar ik gewoon versmelt met hem. Maar dan moet ik wel besef hebben van dit gebeuren, en als je niet zoveel Ervaring hebt dan lijkt het allemaal 1 grote waas en beleef je het niet volledig.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:59 schreef Techno het volgende:
[..]
Heel Leuk en Zweverig en zo, maar feitelijk gezien is het zo dat het Piemeltje in het Kutje is geweest.
hem??quote:Op zondag 24 april 2011 00:04 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Oh dat is wel heel Direct. Zulke Handelingen kunnen een intens Genot veroorzaken waar ik gewoon versmelt met hem. Maar dan moet ik wel besef hebben van dit gebeuren, en als je niet zoveel Ervaring hebt dan lijkt het allemaal 1 grote waas en beleef je het niet volledig.
Techno doet mij ook na. Wanneer je overal wordt nagedaan, heb je even de tijd nodig.quote:Op zondag 24 april 2011 00:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je hebt niet eens door dat hij je nadoet? Ai..
Wat draag je in bed? En is je bed gemaakt van ijzeren stangen?quote:Op zondag 24 april 2011 00:10 schreef formerjellybean het volgende:
Slapen lukt niet slaapkamer is een sauna
Ik mis de random hoofdletters in deze post. En sowieso hoofdletters in jouw voorlaatste post.quote:Op zondag 24 april 2011 00:08 schreef lanterfanteraar het volgende:
Techno doet mij ook na. Wanneer je overal wordt nagedaan, heb je even de tijd nodig.
Je bent een trendsetter, de rest een trendvolger.quote:Op zondag 24 april 2011 00:08 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Techno doet mij ook na. Wanneer je overal wordt nagedaan, heb je even de tijd nodig.
Ah. Hoe is het nu met die ene man? Al een mailtje terug? (Moet haast wel!)quote:Op zondag 24 april 2011 00:10 schreef formerjellybean het volgende:
De keerzijde van dit weer. Daarom ben ik altijd wat gematigd in m'n enthousiasme wat betreft de zomer.quote:Op zondag 24 april 2011 00:10 schreef formerjellybean het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat u niet alleen een newbie maar ook een trendvolger bent.quote:Op zondag 24 april 2011 00:11 schreef deelnemer het volgende:
Je bent een trendsetter, de rest een trendvolger.
Je houdt meer van de herfst?quote:Op zondag 24 april 2011 00:12 schreef Supersoep het volgende:
[..]
De keerzijde van dit weer. Daarom ben ik altijd wat gematigd in m'n enthousiasme wat betreft de zomer.
Gewoon lente graag. 18-19 graden, zonnig. Vind ik prima. Alles boven de 24 vind ik achterlijk warm.quote:
Ik was de eerste trendvolgerquote:Op zondag 24 april 2011 00:12 schreef Techno het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat u niet alleen een newbie maar ook een trendvolger bent.
Daar zou ik een bloedhekel aan krijgen. Chapeau dat je het volhoudt.quote:Op zondag 24 april 2011 00:14 schreef formerjellybean het volgende:
Meneer is sloom maar dit is altijd. Zul je net zien dat ik het straks druk met andere dingen bezig ben dat die reageert. Flikt die me wel vaker.
Schijnbaar moet die altijd lang nadenken over mijn berichten
Dus jij gaat niet graag op vakantie naar landen waar het echt warm is?quote:Op zondag 24 april 2011 00:13 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Gewoon lente graag. 18-19 graden, zonnig. Vind ik prima. Alles boven de 24 vind ik achterlijk warm.
Ik zou dan juist denken dat hij er geen zin in heeft. Als hij je echt zo graag wil zien, had hij al veel eerder teruggemaild met een de data wanneer hij tijd heeft enzovoort. Maar misschien ben ik wel weer eens te negatief? Heb ik wel vaker last van.quote:Op zondag 24 april 2011 00:14 schreef formerjellybean het volgende:
Meneer is sloom maar dit is altijd. Zul je net zien dat ik het straks druk met andere dingen bezig ben dat die reageert. Flikt die me wel vaker.
Daar is het klimaat toch anders. Droger, minder vochtig. Hier in de lage landen moet je gewoon niet boven een bepaalde temperatuur uitstijgen, naar mijn mening.quote:Op zondag 24 april 2011 00:15 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dus jij gaat niet graag op vakantie naar landen waar het echt warm is?Ik juist wel.
Mja, ik ben een trendsetter. Het hele concept van SlowChats heb ik min of meer bedacht met een aantal andere oudgedienden. Heck, ik had zelfs mijn eigen SC-reeks.quote:
Goed hoor. Ik haak hier alleen maar aan.quote:Op zondag 24 april 2011 00:17 schreef Techno het volgende:
[..]
Mja, ik ben een trendsetter. Het hele concept van SlowChats heb ik min of meer bedacht met een aantal andere oudgedienden. Heck, ik had zelfs mijn eigen SC-reeks.
Dat zou ik ook echt niet trekken.quote:Op zondag 24 april 2011 00:14 schreef formerjellybean het volgende:
Dat denk ik ook vaak om dan vervolgens weer heel positief verrast te worden , maar het gewoon een geval van koudwatervrees waar die niet weet hoe die moet reageren. Hij is een beetje lichtelijk neurotisch. Het is een heel apart geval . Hij is ook super verlegen . Moet wel zeggen dat dit de apartste kerel is die ik ooit ontmoet heb.quote:Op zondag 24 april 2011 00:16 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik zou dan juist denken dat hij er geen zin in heeft. Als hij je echt zo graag wil zien, had hij al veel eerder teruggemaild met een de data wanneer hij tijd heeft enzovoort. Maar misschien ben ik wel weer eens te negatief? Heb ik wel vaker last van.
Nee, zo zie ik het ook....al ben ik mss negatief net als jij. Of net zo realistisch.quote:Op zondag 24 april 2011 00:16 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik zou dan juist denken dat hij er geen zin in heeft. Als hij je echt zo graag wil zien, had hij al veel eerder teruggemaild met een de data wanneer hij tijd heeft enzovoort. Maar misschien ben ik wel weer eens te negatief? Heb ik wel vaker last van.
Na 4 jaar is hij dat nog steeds?quote:Op zondag 24 april 2011 00:20 schreef formerjellybean het volgende:
En om on topic te blijven ik viel voor hem omdat die verlegen was en nu krijg ik er een beetje een punthoofd van.
Dat snap ik. Na 4 jaar hoop je toch dat hij dan in ieder geval in jouw bijzijn niet meer verlegen is.quote:Op zondag 24 april 2011 00:20 schreef formerjellybean het volgende:
En om on topic te blijven ik viel voor hem omdat die verlegen was en nu krijg ik er een beetje een punthoofd van.
Jij kent hem, ik zou er alleen niet tegen kunnen.quote:Op zondag 24 april 2011 00:24 schreef formerjellybean het volgende:
Ja het is een heel introvert raar type wat ook nog eens een zenuwpees is. Het is ook dat die alsof doet , want dat is juist door vrienden van hem die zeiden al dat hij daar raar in is met alles. Hij heeft moeite met dingen ondernemen.
Ik ben ondertussen wel wijzer geworden dat het niet aan mij ligt maar iets bij hem is gewoon, dus misschien ben ik er ook makkelijker in dat ik het niet persoonlijk neem
Nah, nee hoor. Van dat soort suffe spelletjes zijn voor onzekere pubers. Als je iemand echt leuk vindt, en al helemaal als diegene een (soort van) relatie met je hebt, dan reageer je gewoon zo snel mogelijk.quote:Op zondag 24 april 2011 00:20 schreef -Strawberry- het volgende:
Nee, zo zie ik het ook....al ben ik mss negatief net als jij. Of net zo realistisch.
Het is na 4 jaar ook dat die naar mij veel opener is , dat is ook wel heel veel veranderd maar zodra je wilt afspreken dan krijgt die dus aanval van hoe ga ik het aanpakken en heel waarschijnlijk met zijn vrienden gaat bespreken hoe die het moet aanpakken (ja serieus zo zijn ze in zijn vriendengroep en dan moet hij moed verzamelen en dan terwijl ik het allang vergeten was (en ik gewoon afleiding en uitgaan , en leven al niet meer bij stilstond)quote:Op zondag 24 april 2011 00:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat snap ik. Na 4 jaar heb je toch dat hij dan in ieder geval in jouw bijzijn niet meer verlegen is.Maar je kan hem ook niet veranderen.
Hij kan ook niet tegen verrassingen dan?quote:Op zondag 24 april 2011 00:28 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Het is na 4 jaar ook dat die naar mij veel opener is , dat is ook wel heel veel veranderd maar zodra je wilt afspreken dan krijgt die dus aanval van hoe ga ik het aanpakken en heel waarschijnlijk met zijn vrienden gaat bespreken hoe die het moet aanpakken (ja serieus zo zijn ze in zijn vriendengroep en dan moet hij moed verzamelen en dan terwijl ik het allang vergeten was (en ik gewoon afleiding en uitgaan , en leven al niet meer bij stilstond)
Nee , dat meisje was een soort opdringerig hyvessletje die hem in de paar maanden hem ook waarschijnlijk veel te weinig zag zodat ze is overgestapt op een vriend van hem , waar ze nu nog steeds aan het kleffen is.quote:Op zondag 24 april 2011 00:30 schreef iwannabehigh het volgende:
Maar hij neukt wel met je, zo op zijn tijd. Ik vind het maar vaag, ja! Al helemaal omdat hij wel een relatie heeft gehad met een ander tijdens die 4 jaar contact van jullie. Bij haar durfde hij dus wel, zoals jij al zegt: heel apart geval
Kun je hem in een goed gesprek niet gerust stellen? Dan hoeft dat tzt niet neer zo moeizaam te verlopen.quote:Op zondag 24 april 2011 00:30 schreef formerjellybean het volgende:
Oh nee , dat helemaal niet dan slaat de paniek bij hem toe.
Eens.quote:Op zondag 24 april 2011 00:34 schreef iwannabehigh het volgende:
Je kan wel een zenuwpees zijn van nature, maar geloof mij, als je je ECHT op je gemak bij iemand voelt, elkaar door en door kent, elkaar leuk vindt enzovoort ben je het gewoon niet in bijzijn van die persoon. Daar ben ik van overtuigd.
Ik vind introvert zijn nog geen reden om langzaam te antwoorden. Dat staat compleet los van elkaar.quote:Op zondag 24 april 2011 00:37 schreef formerjellybean het volgende:
Dat is niet helemaal waar want hij is zo bij iedereen , hij schijnt zelfs ontspannener te zijn bij mij. Zijn broer word ook helemaal gek omdat hij juist zo introvert is en hem af en toe ook echt zoiets heeft van jezus doe iets.
Yup. Dat klopt als een bus.quote:Op zondag 24 april 2011 00:34 schreef iwannabehigh het volgende:
Je kan wel een zenuwpees zijn van nature, maar geloof mij, als je je ECHT op je gemak bij iemand voelt, elkaar door en door kent, elkaar leuk vindt enzovoort ben je het gewoon niet in bijzijn van die persoon. Daar ben ik van overtuigd.
Ik vraag me dan serieus af wat de oorzaak daarvan is, als hij zelfs bij zijn broer zo teruggetrokken blijft. Ik zou het niet in de hoek van introvertie zoeken, daarvoor is het wel wat extreem lijkt me. Jij weet niet of hij iets mee heeft gemaakt wat het kan verklaren?quote:Op zondag 24 april 2011 00:37 schreef formerjellybean het volgende:
Dat is niet helemaal waar want hij is zo bij iedereen , hij schijnt zelfs ontspannener te zijn bij mij. Zijn broer word ook helemaal gek omdat hij juist zo introvert is en hem af en toe ook echt zoiets heeft van jezus doe iets.
Scheiding van zijn ouders heeft er heel veel mee te maken , zijn vader zien ze niet meer, en het schijnt dat pa nogal losse handjes had naar zijn moeder.quote:Op zondag 24 april 2011 00:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vraag me dan serieus af wat de oorzaak daarvan is, als hij zelfs bij zijn broer zo teruggetrokken blijft. Ik zou het niet in de hoek van introvertie zoeken, daarvoor is het wel wat extreem lijkt me. Jij weet niet of hij iets mee heeft gemaakt wat het kan verklaren?
Als het ze persoonlijk is snap ik het hoor.Maar ik vind het heel apart.
Al heeft hij wel vrienden en jou, dus dan valt het allemaal wel mee denk ik dan.
Hmm, ik ben wel eens heel verliefd op iemand geweest dat ik ook echt die moed moest verzamelen en alle antwoorden ging afwegen voordat ik een gesprek aan zou knopen. Maar dat is dan in de prille fase, niet na 4 jaar. Mij lijkt het heel vervelend dat te blijven voelen, die onzekerheid.quote:Op zondag 24 april 2011 00:40 schreef formerjellybean het volgende:
introvert en onzeker wel . Hij is zoals ik al eerder zei eerst aan het overleggen met vrienden van hoe die het beste kan overleggen dan stelt die het uit tot die een aanval van ok nu heb ik alle moed verzameld nu antwoord ik wel .
En dit verzin ik dus niet , dat is uit ervaring.
Oke, hopelijk verwerkt hij dat nog eens...zou het contact tussen jullie al stukken makkelijker maken.quote:Op zondag 24 april 2011 00:45 schreef formerjellybean het volgende:
Dus geen gemakkelijke jeugd gehad
Dat vind ik ook voor hem, en voor mijn gevoel is het een heel sterk karakter maar het komt heel moeilijk naar buiten. Hij zei trouwens wel toen ik hem leerde kennen dat die heel moeilijk was met uiten van zichzelf en dat het daarom bij hem gauw uitging met meiden.quote:Op zondag 24 april 2011 00:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hmm, ik ben wel eens heel verliefd op iemand geweest dat ik ook echt die moed moest verzamelen en alle antwoorden ging afwegen voordat ik een gesprek aan zou knopen. Maar dat is dan in de prille fase, niet na 4 jaar. Mij lijkt het heel vervelend dat te blijven voelen, die onzekerheid.
Ja want zowel hij en zijn broer hebben behoorlijke klap overgehouden aan de scheiding, alleen hij meer omdat zijn broer in dienst zit door de week en hij gewoon gezien schijnt te hebben hoe zijn vader naar zijn moeder was.quote:Op zondag 24 april 2011 00:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oke, hopelijk verwerkt hij dat nog eens...zou het contact tussen jullie al stukken makkelijker maken.
Ikzelf heb precies zo'n situatie meegemaakt met mijn ouders (mishandeling en scheiding). Ik ken meerdere mensen die dat hebben meegemaakt en het is inderdaad echt kut op het moment zelf voor de kinderen, maar bij mij is het zo dat het slijt. Bij mijn broer en zusje ook. Toen (5/6 jaar geleden) zat ik ermee, nu niet meer. Ik kan mij ook niet voorstellen dat je daar nog mee kan zitten op latere leeftijd. Ik bedoel; je moet het toch een keer afsluiten, lijkt me. Ik vind dat geen reden om teruggetrokken en zenuwachtig enzovoort te zijn. Zet je erover heen en accepteer dat het zo is gegaan.. terugdraaien kan toch niet.quote:Op zondag 24 april 2011 00:44 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Scheiding van zijn ouders heeft er heel veel mee te maken , zijn vader zien ze niet meer, en het schijnt dat pa nogal losse handjes had naar zijn moeder.
Misschien heb jij er ook wel wat aan over gehouden maar weet je niet dat het daardoor komt. Niet iedereen kan het accepteren, helemaal onbewust laat het toch zijn littekens achter. Alles wat impact maakt op je leven laat iets achter.quote:Op zondag 24 april 2011 00:51 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ikzelf heb precies zo'n situatie meegemaakt met mijn ouders (mishandeling en scheiding). Ik ken meerdere mensen die dat hebben meegemaakt en het is inderdaad echt kut op het moment zelf voor de kinderen, maar bij mij is het zo dat het slijt. Bij mijn broer en zusje ook. Toen (5/6 jaar geleden) zat ik ermee, nu niet meer. Ik kan mij ook niet voorstellen dat je daar nog mee kan zitten op latere leeftijd. Ik bedoel; je moet het toch een keer afsluiten, lijkt me. Ik vind dat geen reden om teruggetrokken en zenuwachtig enzovoort te zijn. Zet je erover heen en accepteer dat het zo is gegaan.. terugdraaien kan toch niet.
Ik ervaar het juist anders. De relatie van je ouders is een voorbeeld? Ik was 7 jaar en ik had door dat wat er gebeurde héél erg fout was. Ik weet hoe verschrikkelijk ik het vond, hoe verdrietig ik altijd was en vooral bang. Kortom: je voelt/ziet gewoon dat het fout is, ook als kind. Ik zal dat dan ook nooit doen en zal zoiets altijd voorkomen als ik ooit een partner + kinderen krijg, puur omdat ik weet hoe het is voor kinderen. Blijven hangen in zoiets heeft geen zin. Ik vind dat echt een soort slachtofferhouding en een excuus voor je gedrag. Maar ik ben vast weer eens te hard.quote:Op zondag 24 april 2011 00:56 schreef formerjellybean het volgende:
Dat kan ik eigenlijk wel . Als je als kind met mishandeling te maken heb gehad en dat dus gezien heb kan ik me voorstellen dat het je latere relaties beinvloed, je ouders relatie is namelijk wel het basisvoorbeeld van een relatie.
En als dat heel geweldadig is kan ik me voorstellen dat dat jouw zicht op relaties veranderd. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat je heel erg twijfeld of je zelf wel een relatie kan hebben.
Hoe verklaar jij dan dat veel kinderen die vroeger zijn mishandeld later ook hun eigen kinderen mishandelen? Ik weet niet het percentage maar het komt relatief vaker voor dan bij 'normaal' opgegroeide kinderen. Of dan ipv kinderen in dit geval een toekomstige vrouw.quote:Op zondag 24 april 2011 01:04 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik ervaar het juist anders. De relatie van je ouders is een voorbeeld? Ik was 7 jaar en ik had door dat wat er gebeurde héél erg fout was. Ik weet hoe verschrikkelijk ik het vond, hoe verdrietig ik altijd was en vooral bang. Kortom: je voelt/ziet gewoon dat het fout is, ook als kind. Ik zal dat dan ook nooit doen en zal zoiets altijd voorkomen als ik ooit een partner + kinderen krijg, puur omdat ik weet hoe het is voor kinderen. Blijven hangen in zoiets heeft geen zin. Ik vind dat echt een soort slachtofferhouding en een excuus voor je gedrag. Maar ik ben vast weer eens te hard.
Ik begrijp niet waarom je zoiets je eigen kinderen aandoet terwijl je weet hoe het voelt. Ik snap dat echt niet, volgens mij ben je dan simpelweg ziek in je hoofd.quote:Op zondag 24 april 2011 01:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij dan dat veel kinderen die vroeger zijn mishandeld later ook hun eigen kinderen mishandelen? Ik weet niet het percentage maar het komt relatief vaker voor dan bij 'normaal' opgegroeide kinderen. Of dan ipv kinderen in dit geval een toekomstige vrouw.
Ik ook niet. Misschien dan toch een genetische component? Geen idee. Er zal vast een verklaring achter zitten, net als bij pesters die dus zelf vroeger gepest zijn.quote:Op zondag 24 april 2011 01:09 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je zoiets je eigen kinderen aandoet terwijl je weet hoe het voelt. Ik snap dat echt niet, volgens mij ben je dan simpelweg ziek in je hoofd.
Mensen hebben de neiging hun eigen ervaringen door te geven. Als je liefdevol bent opgevoed, bent je dat zelf ook. Als je met agressie en geweld bent opgevoed, ben je dat zelf ook. Ook al wil je dat niet.quote:Op zondag 24 april 2011 01:09 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je zoiets je eigen kinderen aandoet terwijl je weet hoe het voelt. Ik snap dat echt niet, volgens mij ben je dan simpelweg ziek in je hoofd.
Oh ik bedoelde het persoonlijk niet over haar, maar over mensen die dat hebben meegemaakt en dus later wel zo worden.quote:Op zondag 24 april 2011 01:12 schreef formerjellybean het volgende:
Ik zei niet dat ze dat deed , ik zei dat ze constant die angst had om zoals haar ouders te worden, en dat kan ik gezien haar verleden goed begrijpen en heel eerlijk gezegd vind ik soms dat jij een veelste snel en zonder verder te kijken over mensen een heel hard oordeel heb.
Ben je dan niet ontzettend apart? Ik kan mij niet voorstellen dat ik later als ik een kind heb ga denken; ik ga mijn vrouw mishandelen omdat ik dat vroeger heb gezien bij mijn ouders. Juist niet, ik weet wel beter.quote:Op zondag 24 april 2011 01:08 schreef formerjellybean het volgende:
Dat vind ik niet een slachtofferhouding. Heb het zelf ook bij een vriendin van me gezien die werd zelf als kind mishandeld en die was toen ze kind kreeg ook behoorlijk bang dat ze hetzelfde zou doen. Ze is juist daardoor in therapie gegaan. Dat is niet zwak of wat dan ook dat zijn gewoon menselijke emoties die iedereen op zijn eigen manier en eigen tempo verwerkt.
Dat denk je dan niet, dat doe je dan als soort van instinctief.quote:Op zondag 24 april 2011 01:14 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ben je dan niet ontzettend apart? Ik kan mij niet voorstellen dat ik later als ik een kind heb ga denken; ik ga mijn vrouw mishandelen omdat ik dat vroeger heb gezien bij mijn ouders. Juist niet, ik weet wel beter.
Je gaat ervan uit dat een mens samenvalt met zijn bewustzijn. Het meeste wat je doet ontstaat onbewust.quote:Op zondag 24 april 2011 01:14 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ben je dan niet ontzettend apart? Ik kan mij niet voorstellen dat ik later als ik een kind heb ga denken; ik ga mijn vrouw mishandelen omdat ik dat vroeger heb gezien bij mijn ouders. Juist niet, ik weet wel beter.
Dat is echt onzin. Ik ben echt anti agressie en geweld. Als ik bijv. mensen zie vechten tijdens uitgaan kan ik d'r simpelweg in paniek van raken terwijl ik er niks mee te maken heb (ja, echtquote:Op zondag 24 april 2011 01:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Mensen hebben de neiging hun eigen ervaringen door te geven. Als je liefdevol bent opgevoed bent je dat zelf ook. Als je met agressie en geweld bent opgevoed ben je dat zelf ook. Ook al wil je dat niet.
Dat komt dan wel door wat je hebt meegemaakt denk ik. Bij jou slaat het de andere kant op.quote:Op zondag 24 april 2011 01:17 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Ik ben echt anti agressie en geweld. Als ik bijv. mensen zie vechten tijdens uitgaan kan ik d'r simpelweg in paniek van raken terwijl ik er niks mee te maken heb (ja, echt). Zo'n hekel heb ik er dus aan.
Nog sterker. Als je als baby geen moeder had die je verzorgde, kun je later je eigen baby ook niet goed verzorgen.quote:Op zondag 24 april 2011 01:17 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Ik ben echt anti agressie en geweld. Als ik bijv. mensen zie vechten tijdens uitgaan kan ik d'r simpelweg in paniek van raken terwijl ik er niks mee te maken heb (ja, echt). Zo'n hekel heb ik er dus aan.
Dat is niet helemaal waar hoor , ik denk wel dat je bewuster bent naar je kinderen en hoe je ze wilt opvoeden, want er zijn 2 soorten de mensen die inderdaad het patroon van hun ouders volgen , maar zijn ook de andere die juist het patroon doorbreken en ondanks hun verleden hun kinderen wel liefdevol opvoeden.quote:Op zondag 24 april 2011 01:21 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nog sterker. Als je als baby geen moeder had die je verzorgde, kun je later je eigen baby ook niet goed verzorgen.
Het is niet zo dat agressie tussen je ouders noodzakelijk leidt tot hetzelfde gedrag, omdat het maar een deel van je ervaringen is. Maar als geweld je jeugd heeft gedomineerd dan zit dat in je systeem. Je kent geen ander copingsmechanisme.
Dus eigenlijk beweer je nu dat ik later mijn hypothetische vrouw ga mishandelen omdat het er bij mij dus schijnbaar héél diep van binnen toch nog inzit?quote:Op zondag 24 april 2011 01:21 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nog sterker. Als je als baby geen moeder had die je verzorgde, kun je later je eigen baby ook niet goed verzorgen.
Het is niet zo dat agressie tussen je ouders noodzakelijk leidt tot hetzelfde gedrag, omdat het maar een deel van je ervaringen is. Maar als geweld je jeugd heeft gedomineerd dan zit dat in je systeem. Je kent geen ander copingsmechanisme.
Het is geen ijzeren wet en de jeugd situaties van verschillende mensen zijn moeilijk te vergelijken. Maar dit patroon is wel statistisch significant.quote:Op zondag 24 april 2011 01:25 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar hoor , ik denk wel dat je bewuster bent naar je kinderen en hoe je ze wilt opvoeden, want er zijn 2 soorten de mensen die inderdaad het patroon van hun ouders volgen , maar zijn ook de andere die juist het patroon doorbreken en ondanks hun verleden hun kinderen wel liefdevol opvoeden.
Het zien van mishandeling is totaal iets anders dan het ondergaan ervan. Het doorgeven van ervaringen heeft betrekking op het ondergaan ervan. Dus al je zelf als kind bent mishandeld is de kans groter dat je zelf je eigen kinderen mishandeld. En ook dat is niet op individuele basis te voorspellen. Het hangt af van de ernst van het geweld, de duur, de verwerking, iemand karakter, etc. Het is alleen een statistisch significant fenomeen.quote:Op zondag 24 april 2011 01:25 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dus eigenlijk beweer je nu dat ik later mijn hypothetische vrouw ga mishandelen omdat het er bij mij dus schijnbaar héél diep van binnen toch nog inzit?
En dat is ook nog bewezen? Das echt niet waar, in mijn geval.
Statistisch significant betekent dat er ook heel veel uitzonderingen zijn. Anders was het een ijzeren wet. IJzeren wetmatigheden komen in de psychologie niet of nauwelijks voor.quote:Op zondag 24 april 2011 01:32 schreef formerjellybean het volgende:
Het betekend niet altijd dat dat als je als kind mishandeld ben het later ook bij je kinderen gaan, doen er zijn zat mensen die ondanks hun achtergrond lieve ouders worden.
En ik denk dat je eens niet zo moet richten op statistieken, want ik denk dat je veel te veel de statistieken leest dan eens naar de echte werkelijke verhalen er achter te kijken.
Ben je dan zelf mishandeld?quote:Op zondag 24 april 2011 02:08 schreef iwannabehigh het volgende:
Oké. Dan ben ik dus 1 van die uitzonderingen. En heel ''toevallig'' mijn broer en zusje ook.
Nee! Maar jij hebt je bericht gewijzigd en toen ik reageerde stond dat stukje: ''Het zien van mishandeling is totaal iets anders dan het ondergaan ervan'' er niet.quote:
Niet te hard maar wel naïef imo.quote:Op zondag 24 april 2011 01:04 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik ervaar het juist anders. De relatie van je ouders is een voorbeeld? Ik was 7 jaar en ik had door dat wat er gebeurde héél erg fout was. Ik weet hoe verschrikkelijk ik het vond, hoe verdrietig ik altijd was en vooral bang. Kortom: je voelt/ziet gewoon dat het fout is, ook als kind. Ik zal dat dan ook nooit doen en zal zoiets altijd voorkomen als ik ooit een partner + kinderen krijg, puur omdat ik weet hoe het is voor kinderen. Blijven hangen in zoiets heeft geen zin. Ik vind dat echt een soort slachtofferhouding en een excuus voor je gedrag. Maar ik ben vast weer eens te hard.
Om wat te doen?quote:
Goed zo, man. We zijn diep onder de indruk en ook trots op je. Goed gedaan.quote:
Gefrustreerd?quote:Op zondag 24 april 2011 06:11 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Goed zo, man. We zijn diep onder de indruk en ook trots op je. Goed gedaan.
Ik? Nee, hoezo?quote:
Oh nee, ik ben echt onder de indruk, ik zweer het. Serieus. Echt. No homo.quote:
Iedereen die hier regelmatig post, post zijn crap hier. Ik dus ook. Tussen alle berichten waaruit blijkt dat het weer eens niet gelukt is, is een goed bericht ook weleens welkom wat mij betreft. Heb ook al diverse adviezen gegeven. Dat mensen hier er niets mee doen is natuurlijk hun eigen keuze en niet probleem.quote:Op zondag 24 april 2011 06:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Oh nee, ik ben echt onder de indruk, ik zweer het. Serieus. Echt. No homo.
Maar ik vroeg me wel af waarom je zo stoer wil laten weten dat je regelmatig meisjes versiert? Dit is de PUA topic, het doel is om mensen advies te geven over hoe ze iemand moeten versieren en niet om duidelijk te maken dat jij een baas bent en makkelijk meisjes kan versieren. Ik bedoel, dat weten wij al want jij bent immers Halcon.
Oke.quote:Op zondag 24 april 2011 06:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iedereen die hier regelmatig post, post zijn crap hier. Ik dus ook. Tussen alle berichten waaruit blijkt dat het weer eens niet gelukt is, is een goed bericht ook weleens welkom wat mij betreft. Heb ook al diverse adviezen gegeven. Dat mensen hier er niets mee doen is natuurlijk hun eigen keuze en niet probleem.
Ik heb vanavond geen pogingen gedaan, man. Ik heb al een vriendin, snap je?quote:Op zondag 24 april 2011 06:37 schreef Halcon het volgende:
Je pogingen zijn vanavond allemaal mislukt?
Afhankelijk van wanneer dingen in de opvoeding misgaan kan het levenslang effect hebben. Kinderen met hechtingsstoornissen komen daar ook niet later overheen. M'n ex heeft op d'r 19e d'r moeder verloren, en hoewel ze verder een normale meid was, had ze daar nog steeds wel issues mee dik 10 jaar later.quote:Op zondag 24 april 2011 00:51 schreef iwannabehigh het volgende:
Ikzelf heb precies zo'n situatie meegemaakt met mijn ouders (mishandeling en scheiding). Ik ken meerdere mensen die dat hebben meegemaakt en het is inderdaad echt kut op het moment zelf voor de kinderen, maar bij mij is het zo dat het slijt. Bij mijn broer en zusje ook. Toen (5/6 jaar geleden) zat ik ermee, nu niet meer. Ik kan mij ook niet voorstellen dat je daar nog mee kan zitten op latere leeftijd. Ik bedoel; je moet het toch een keer afsluiten, lijkt me. Ik vind dat geen reden om teruggetrokken en zenuwachtig enzovoort te zijn. Zet je erover heen en accepteer dat het zo is gegaan.. terugdraaien kan toch niet.
Vraag me dan toch echt af wat dan maakt dat je zo gepikeerd reageert.quote:Op zondag 24 april 2011 06:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb vanavond geen pogingen gedaan, man. Ik heb al een vriendin, snap je?
Je hebt gelijk. Sorry. Ik schrok zelf ook een beetje.quote:Op zondag 24 april 2011 02:20 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Nee! Maar jij hebt je bericht gewijzigd en toen ik reageerde stond dat stukje: ''Het zien van mishandeling is totaal iets anders dan het ondergaan ervan'' er niet.
Geldt dit als criterium deelnemer.quote:Op zondag 24 april 2011 11:36 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Als je er met droge ogen en zonder woede helder over kunt praten, dan heb je het al verwerkt.
Je komt altijd zo patserig en opschepperig over.quote:Op zondag 24 april 2011 11:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vraag me dan toch echt af wat dan maakt dat je zo gepikeerd reageert.
Ja, dat snapte ik dus ook nooit. Ik knap eigenlijk heel snel af op vrouwen die stoer praten. Veel vrouwen denken dat alleen maar mannen stoer doen, maar eigenlijk zijn vrouwen net zo erg wat dat betreft.quote:Op zondag 24 april 2011 11:28 schreef julia22 het volgende:
Over dealbrekers nog gesproken: ik vind het echt zo'n onzin dat het 'maagd zijn' een afknapper is. Een kennisje van me heeft een keer een jongen laten zitten (die eigenlijk heel leuk was) omdat ie nog maagd was. Ik snapte er echt helemaal niks van.
Vind het juist wel lief.
Ik vind het een raar criteriumquote:Op zondag 24 april 2011 11:40 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Geldt dit als criterium deelnemer.
Ik denk het wel. Als je nog heel gevoelig bent op een thema, en je voelt stress op het moment als het ter sprake komt, dan kun je met soortgelijke situaties moeilijker omgaan als ze zich voordoen.quote:Op zondag 24 april 2011 11:40 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Geldt dit als criterium deelnemer.
Dat is niet het geval ook. Ik pats niet en ik schep niet op. Als ik op zou willen scheppen, dan zou ik wel hebben gezegd dat ik weer eens rondliep in een pub, geen moeite hoefde te doen, de chicks voor het oprapen lagen en ik er eentje een paar uur lang compleet uit elkaar heb getrokken. Dat schreef ik volgens mij niet. Vorige keer dat ik er iets over schreef heb ik alles ook netjes toegelicht, zonder op te scheppen. Heb haar ook nooit "sletje" genoemd.quote:Op zondag 24 april 2011 11:40 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je komt altijd zo patserig en opschepperig over.
Kijk, als je had gezegd "Vanavond ging ik uit en heb ik een leuke vrouw ontmoet" of tenminste op een manier die niet zo haantjesgedrag was, had ik zo niet gereageerd.
Maar je zei het echt op een manier van "Kijk mij, ik ben de baas, ik heb weer zo'n sletje gehosseld je weet toch". Stoere verhalen vertel je met je vrienden onderling na het uitgaan. Eigenlijk niet eens, want je bent rond de dertig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |