SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd
De OP vind je hier
Man, refo meldt zichquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:28 schreef missyB het volgende:
[..]
oke alle gelovige maagden zich nu melden hier
graag met geslacht leeftijd en kerkgezindte
Enorm, daar zou ik echt moeite mee hebben. Agnostisch, leunend naar creationisme, okay, kan ik nog mee leven. Maar geen vrouw die vol overtuiging gelooft in den Here God. Bah.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:29 schreef Techno het volgende:
Over geloof gesproken, is dat een dealbreaker of niet?
Eens. Ik wil wat dat betreft wel graag op één lijn zitten met de ander.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:30 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Enorm, daar zou ik echt moeite mee hebben. Agnostisch, leunend naar creationisme, okay, kan ik nog mee leven. Maar geen vrouw die vol overtuiging gelooft in den Here God. Bah.
quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:30 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Enorm, daar zou ik echt moeite mee hebben. Agnostisch, leunend naar creationisme, okay, kan ik nog mee leven. Maar geen vrouw die vol overtuiging gelooft in den Here God. Bah.
kan zeker een dealbreaker zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:29 schreef Techno het volgende:
Of welk ander geloof dan ookquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:30 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan welk geloof het is, in hoeverre degene dat geloof belijdt en vooral of degene ook mijn levensbeschouwing accepteert en respecteert.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:29 schreef Techno het volgende:
ik denk niet dat zo n relatie werkt.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:32 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan welk geloof het is, in hoeverre degene dat geloof belijdt en vooral of degene ook mijn levensbeschouwing accepteert en respecteert.
even refererend aan bijv het spreken in tongen,gebedsgenezingen etcquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:34 schreef missyB het volgende:
[..]
ik denk niet dat zo n relatie werkt.
neem je bijv iemand uit een vol evangelische gemeente die zal daar enorm veel mee bezig zijn.
Actief binnen de kerk en gemeente.
Zijn of haar leven zal in teken staan van Jezus,die is nummer 1.
denk niet dat dat gaat werken met iemand die niet gelooft, die gaat toch denken ben jij wel helemaal flex bovenin?
Geloof met mate, religie maakt meer kapot dan je lief isquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:34 schreef missyB het volgende:
[..]
neem je bijv iemand uit een vol evangelische gemeente die zal daar enorm veel mee bezig zijn.
denk niet dat dat gaat werken met iemand die niet gelooft, die gaat toch denken ben jij wel helemaal flex bovenin?
quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:34 schreef missyB het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, ligt eraan in hoeverre dat geloof een rol speelt in zijn leven.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:34 schreef missyB het volgende:
[..]
eensch!quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Geloof met mate, religie maakt meer kapot dan je lief is
Spreken in tongen? Wat is dat? Ik vroeg het aan de vriend van mijn zusje die geloofd maar hij wilde het niet uitleggen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:35 schreef missyB het volgende:
[..]
even refererend aan bijv het spreken in tongen,gebedsgenezingen etc
Hier kan ik me wel in vinden ja.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:30 schreef Supersoep het volgende:
Jammer genoeg vonden mij ouders het nodig om mij gelovig op te voeden.quote:
Dat sowieso, maar dat staat verder los van geloof.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:36 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik heb er niets op tegen, zolang ze mij ook maar in m'n waarde laten.
Ben jij zó prikkelbaar? Wat ik zei klopt ook nog gewoon, dus ik wens je vast veel sterkte met al je toekomstige relaties.quote:
waarom wil hij het niet uitleggen?quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Spreken in tongen? Wat is dat? Ik vroeg het aan de vriend van mijn zusje die geloofd maar hij wilde het niet uitleggen.
Ik geloof niet in zulken dingen
OT - Google is your friend.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Spreken in tongen? Wat is dat? Ik vroeg het aan de vriend van mijn zusje die geloofd maar hij wilde het niet uitleggen.
Ik geloof niet in zulken dingen
Staat er raar, niet alleen in kerkdienst maar gebeurd dus wel vaak binnen die kerkelijke stroming.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:40 schreef missyB het volgende:
[..]
waarom wil hij het niet uitleggen?
Juist nu mooi de tijd voor.
Met pinksteren, jaren gelden werden de discipelen van Jezus vervuld met d eheilige geest,en begonnen te spreken met andere talen, zoals de Geest hun gaf uit te spreken.
dat verschijnsel doet zich dus soms voor in een kerkdienst waarin men dus gewoon begint te brabbelen even snel gezegd
Dat wist ik al.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:40 schreef missyB het volgende:
[..]
waarom wil hij het niet uitleggen?
Juist nu mooi de tijd voor.
Met pinksteren, jaren gelden werden de discipelen van Jezus vervuld met d eheilige geest,en begonnen te spreken met andere talen, zoals de Geest hun gaf uit te spreken.
dat verschijnsel doet zich dus soms voor in een kerkdienst waarin men dus gewoon begint te brabbelen even snel gezegd
Ik ben in een periode beland waarin toekomstige relaties überhaupt niet reëel lijken te zijn en het enorm frustrerend is dat ik geen seksloos contact kan leggen. Dus nee, dat is niet tof om te horen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:39 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ben jij zó prikkelbaar? Wat ik zei klopt ook nog gewoon, dus ik wens je vast veel sterkte met al je toekomstige relaties.
En met kerst is jezus geborenquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:43 schreef missyB het volgende:
Nog even wat extra info en dan hou ik weer op.
met pasen werd jezus gekruisigd en was de wederopstanding.
daarna kwam hemelvaart en ging jezus dus omhoog even snel gezegd.
daarna kwam pinksteren waarbij dus de discipelen, zeg maar d evrienden van jezus op aarde,vervuld werden met de heilige geest. het was verder hun taak het evangelie verder te verspreiden.Tongentaal was daarbij handig denk ik
ik heb er idd ook mijn visie over.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat wist ik al.![]()
Ik zou eerder denken dat zo'n iemand meerdere persoonlijkheden heeft, een psychose heeft of schizofreen is dan dat gedoe met geesten
Er is een kerk die geloofd dat je niet in god kan geloven zonder in tongen te spreken
Geen idee. Het ging vooral omdat laatste stukje omdat hij die mensen in de stad tegen kwam. Die hem dat vroegen
Inderdaad.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:45 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat schijnt nog maar de vraag te zijn.
Zekerquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:45 schreef missyB het volgende:
[..]
ik heb er idd ook mijn visie over.
maar stel je nu voor je treft partner die dus hop in sisseltong overgaat dan denk je toch ook WTF???????
idd want tijdens geboorte van jezus lagen de herders in het veld dat klopt niet met de winter waarin wij kerst vieren.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:45 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat schijnt nog maar de vraag te zijn.
Als je geloofd nietquote:
Je weet dat de katholieke kerk alle heidensfeesten heeft gekaapt en daar een christelijke variant van heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:46 schreef missyB het volgende:
[..]
idd want tijdens geboorte van jezus lagen de herders in het veld dat klopt niet met de winter waarin wij kerst vieren.
ook daar ligt men nl in de winter met de dieren in een hut of grot ofzo
Ik zou het je niet teveel aantrekken. Maar uh, wat heeft dit uberhaupt van doen met dit topic?quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:47 schreef lanterfanteraar het volgende:
Mijn vroegere vriendin neemt weer 'ns contact met me op. Die ene die zo ervaren is geworden. Nu is zij zelf 'klaar' met haar Partner en wil ze wel een nieuwe hebben. Die luchtigheid waarmee ze erover praat, 'even een nieuwe halen'. Dat wil ze 'wel eens' met mij gaan doen in de Kroeg. Ook wanneer het mevrouw uit komt. Ik krijg meteen weer een beklemmend gevoel. Ik weet niet of het jaloezie is, zoals ik eerst wel zeker had.
Dat fantaseren wat ik lig te doen, zo dat niets, is ook niets. Wat moet ik nou. Ik voel me misselijk worden als ik aan haar denk.
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:48 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik zou het je niet teveel aantrekken. Maar uh, wat heeft dit uberhaupt van doen met dit topic?
wat een boefjes toch he die katholiekenquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:48 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je weet dat de katholieke kerk alle heidensfeesten heeft gekaapt en daar een christelijke variant van heeft gemaakt.
Het is net The Borg
En sommige priesters nemen het met laat mijn kinderen tot mij komen wel erg letterlijkquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:51 schreef missyB het volgende:
[..]
wat een boefjes toch he die katholieken
Dit topic gaat over "Versieren op latere leeftijd", deel 53. En we hadden het over het gegeven of geloof al dan niet een dealbreaker was. Jouw reactie past beter in Hoe Voel Je Je Nu # 680 of zo.quote:
MIquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:53 schreef missyB het volgende:
tsja en wat er in de mondjes ging waren ook geen hosties
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |