abonnement Unibet Coolblue
pi_95859800
Deel 18 alweer, heb zelf de laatste post in deeltje 17 gemaakt, vond het wel zo beleefd om dan ook maar een nieuw topic te openen :)

(vanaf hier een schaamteloze copy van deel 17)

Nee niet over Super Grover, maar over het vliegtuig als vervoermiddel :)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_95927283
Vraagje: hoe zit het tegenwoordig met eten en drinken bij KLM op Europese vluchten? Nog steeds broodje en twee rondjes bier?
pi_95928161
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:38 schreef HanSchwulo het volgende:
Vraagje: hoe zit het tegenwoordig met eten en drinken bij KLM op Europese vluchten? Nog steeds broodje en twee rondjes bier?
Voor niet-soft-drinks moet je volgens mij betalen. En volgens mij serveren ze alleen om etenstijd (behalve met drinken, dan serveren ze volgens mij in ieder geval eens).
pi_95928721
Is er een manier om ticketnummers van oude vluchten terug te vinden (i.v.m. frequent flyer-programma)? Heb alleen nog maar reserverings-/bevestigingsnummers liggen...
  Moderator zondag 24 april 2011 @ 20:54:19 #5
45833 crew  Fogel
pi_95929711
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:38 schreef HanSchwulo het volgende:
Vraagje: hoe zit het tegenwoordig met eten en drinken bij KLM op Europese vluchten? Nog steeds broodje en twee rondjes bier?
Ligt eraan hoe lang de vlucht is. Op vluchten van korten dan 2 uur krijg je een hele kleine snack en wat te drinken. Meer dan twee uur dan krijg je een sandwich en wat te drinken naar keuze en daarna nog een keer een koekje en koffie.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_95948271
Full fare tickets zijn toch tickets met flexibiliteit op het gebied van annuleren, wijzigen, refunds etc?
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 10:59:57 #7
45833 crew  Fogel
pi_95948344
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:56 schreef EddyAlbena het volgende:
Full fare tickets zijn toch tickets met flexibiliteit op het gebied van annuleren, wijzigen, refunds etc?
Ja. Maar bij sommige goedkopere tickets kan je ook nog steeds wijzigen en annuleren, maar dan kost dat wat geld per wijziging (maar vaak is de ticketprijs + wijzigingskosten nog minder dan een full fare). Een full-fare economy ticket is trouwens soms net wat duurder dan de goedkoopste business fare, kijk daar dus ook even naar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_95948885
Ah ok. En Y-class is altijd full fare?
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 11:26:12 #9
45833 crew  Fogel
pi_95949062
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:20 schreef EddyAlbena het volgende:
Ah ok. En Y-class is altijd full fare?
Ligt aan de maatschappij. Bij SAS is het als ik het goed herinner y, s, en b.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_95954215
Ok thx.

Wiki geeft het volgende:

Economy class codes
Full fare: Y, S, B, T
Standard fare: M, H
Special or discount fares: G, K, L, N, O, Q, R, S, T, U, V, W, X

Hoewel ik in principe altijd de laagste geprijsde tickets heb, zie ik zo globaal echter alleen maar Y tickets.
Doet er verder ook niet toe, het is mij wel duidelijk zo.
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 18:59:57 #11
45833 crew  Fogel
pi_95962984
Y is dan ook de gangbare term voor economy tickets, ongeacht de prijsklasse, en C voor business.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_95971562
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2011 18:59 schreef Fogel het volgende:
Y is dan ook de gangbare term voor economy tickets, ongeacht de prijsklasse, en C voor business.
Wat bedoel je met de gangbare term?
Volgens mij is dat namelijk M voor economy and C voor business (omdat M cabin en C cabin)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 21:53:30 #13
45833 crew  Fogel
pi_95971799
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat bedoel je met de gangbare term?
Volgens mij is dat namelijk M voor economy and C voor business (omdat M cabin en C cabin)
Op de boarding card staat inderdaad meestal M of C, maar in de booking engines die ik gebruik kan ik alleen kiezen uit Y en C, en pas na het selecteren van een vlucht krijg ik pas te zien uit welke fare bucket het komt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_95971960
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

Op de boarding card staat inderdaad meestal M of C, maar in de booking engines die ik gebruik kan ik alleen kiezen uit Y en C, en pas na het selecteren van een vlucht krijg ik pas te zien uit welke fare bucket het komt.
Welke booking engines gebruik je?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 22:03:59 #15
45833 crew  Fogel
pi_95972450
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Welke booking engines gebruik je?
Die van Via Travel en Hogg Robinson Group.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:37:32 #16
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_96008109
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 20:08 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Voor niet-soft-drinks moet je volgens mij betalen. En volgens mij serveren ze alleen om etenstijd (behalve met drinken, dan serveren ze volgens mij in ieder geval eens).
Bij KLM hoef je (nog) niet te betalen voor alcoholische dranken, behoudens, dat je ze kunt bestellen, voor korte vluchten vanaf Brussel, Keulen, Dusseldorf, Hamburg, dat soort bestemmingen krijg je een koekje en water of jus d'orange in een 100 ml voorverpakt bekertje, iets anders is niet voorhanden.
Nu hoef ik opzich voor zo'n korte vlucht niets, een dergelijke vlucht is voor mij een feeder vlucht zodat ik 250-350 euro minder betaalde dan de directe vlucht vanaf Amsterdam, als je full fare hebt betaald als Europe Select passagier geeft dat toch wel een beetje te denken van het karig aanbod.
Lufthansa is in dat opzicht stukken beter!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_96349374
Zit er ook een limiet aan de grootte van je boarding-pass? Nee hoor :D

quote:
A Germanwings passenger could not find any size restrictions for the printed boarding pass in the terms and conditions of the web check-in service. So he printed it on a giant poster and brought it to the airport.

http://www.airliners.net/(...)n/read.main/5133883/
pi_96531979
even een vraagje over vliegtickets, me vrouw wil naar Vietnam dit jaar, kan ik nu de heenreis boeken bij luchtvaartmaatschappij 1 en de terugreis via luchtvaartmaatschappij 2 of zitten daar nadelen aan?

de reden is dat ze nog niet precies weet wanneer ze terugkomt, het verblijf zal wel langer als 3 maanden zijn, geven ze trouwens wel een visum af als je nog geen retourdatum hebt?
  maandag 9 mei 2011 @ 00:56:59 #19
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_96533103
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 00:18 schreef balosa het volgende:

de reden is dat ze nog niet precies weet wanneer ze terugkomt, het verblijf zal wel langer als 3 maanden zijn, geven ze trouwens wel een visum af als je nog geen retourdatum hebt?
Natuurlijk krijg je een visum. Op een consulaat wordt echt niet om een retour ticket gevraagd. En mochten ze er bij de check-in of bij aankomst naar vragen, gewoon zeggen dat je met de bus naar Phnom Penh het land weer zal verlaten. Altijd zorgen dat je een antwoord klaar hebt, waar of niet waar.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_96583365
Lekker handig advies, wat als ze de beste jongen om een reserveringsbewijsje op papier gaan vragen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_96583618
Ja lekker handig, standaard visum schijnt maximaal 3 maanden geldig te zijn, dus de situatie is niet zo eenvoudig als het lijkt!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_96583642
Altijd liegen is sowieso het domste advies. Zodra je dan een leugentje verraad, kan je het verder vergeten. Je antwoord moet gewoon de waarheid zijn, simpel zat.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96603927
Neem aan dat buzz met waar/niet waar niet zozeer liegen bedoeld, maar dat je aantoont dat je opties hebt bekeken.

En over het visum: ik heb nog niet meegemaakt dat ze voor die aanvraag een retourticket wilden zien.
pi_96608942
De vraagsteller geeft aan dat er uberhaupt nog geen vertrekdatum is, alleen een aankomstdatum. In mijn herinnering is mij op elke visumaanvraag (consulaat dan wel on-arrival) gevraagd wanneer ik het betreffende land weer ga verlaten. Dit kan je mi beter niet leeglaten.

Vervolgens krijg je wel altijd een visum met een bepaalde standaardduur. Je bent niet in overtreding als je langer blijft dan je opgegeven vertrekdatum, zolang het visum nog geldig is. Je kunt dus op het consulaat de vertrekdatum van je voorlopige plan opgeven (of het uit je duim zuigen, maar dat is ook mijn stijl niet) zonder er meteen aan vast te zitten.

Op de visumaanvraag van China las ik dat werd aanbevolen om een kopie van het ticket bij te sluiten. Ik heb dat toen niet gedaan, omdat ik geen ticket wil kopen als het visum nog niet zeker is. Dit bleek achteraf geen probleem, maar ik weet niet of Vietnam er om vraagt en hier wellicht strenger mee omgaat.

Tot zover de aanvraag vooraf op het consulaat. In het land van bestemming landen zonder een retourticket zou ik zelf nooit doen. Er is mij een aantal malen gevraagd naar de geprinte itinerary van de terugreis. Als je die niet kunt tonen, heb je op z'n minst stress, vertraging en mogelijk een 'fee'.
pi_96609211
Dat klinkt allemaal logisch, maar vervolgens een busreis verzinnen is niet handig. Als de dame in kwestie vervolgens even vergeten is hoe ze die bus moet boeken ofzo, valt ze door de mand en zodra je eenmaal liegt, houdt het process direct op. Je kunt beter het verhaal uitleggen en melden met welke vlucht je 'van plan bent' te vertrekken. Verder is het handig duidelijk te maken dat je ook daadwerkelijk een ticket kunt kopen, dus dat je een credit card of genoeg cash hebt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:03:49 #26
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_96613373
Het boeken bij maatschappij 1 voor de heenreis en maatschappij 2 voor de terugreis zal normaliter niet goedkoper zijn.
Tickets met een langere geldigheidsdatum van 3 maanden zijn wel duurder, maar daartegenover staat ook dat de voorwaarden soepeler zijn waardoor er mogelijkheid tot wijzigen bestaat.

Mocht je toch bij maatschappij 1 alleen de heenreis willen boeken en nog niet de terugreis, dan is het niet geheel onverstandig alvast via een van de budgetairliners ter plekke, bijvoorbeeld Air Asia of Tiger Airways een vlucht te boeken buiten Vietnam.
Op die manier heb je in ieder geval een vliegticket waardoor je aannemelijk kan maken dat je binnen de geldigheid van het visa vertrekt, want dit is iets waar maatschappijen met een enkele reis ticket of een lang retourticket tijden de check in wel op controleren of je wel aan de inreisvoorwaarden voldoet, anders kan de instap geweigerd worden of kan je ter plekke een duur ticket kopen voor de terugvlucht welke wel aan de visumvoorwaarden voldoet.

Een vliegticket vanaf een luchthaven in Vietnam naar Bangkok, Kuala Lumpur, Singapore of wherever voldoet echter ook, je kan immers aantonen dat je het land verlaat. Je hoeft die vlucht opzich niet te maken en kan ook prima over land naar andere bestemmingen. En voor de kosten hoef je het niet te laten, zo duur kost een ticket met de budgetairliners ook niet.
De ervaring leert dat er wel degelijk door de luchtvaartmaatschappijen bij vertrek vanuit Europa wordt gecontroleerd, om de simpele reden dat als je geweigerd wordt je op kosten van die luchtvaartmaatschappij weer terug moet worden vervoerd, en daarnaast zal de maatschappij hiervoor over het algemeen een boete krijgen. Bij binnenkomst in een Aziatisch land is mij overigens nog nimmer een bewijs van retourvlucht gevraagd, maar wellicht spreken de vele stempels in mijn paspoort voor zich dat ik nooit ergens lang blijf.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_96682231
inmiddels heb een vliegticket gekocht bij Lufthansa voor me vrouw met 2 kinderen, die staan in het paspoort bijgeschreven zodat ik maar 1 visum aan hoef te vragen in plaats van 3, vanaf juni 2012 moeten de kinderen een eigen paspoort hebben heb ik te horen gekregen op het gemeentehuis maar tegen die tijd is ze al terug

als vertrekdatum heb ik 27 aug en retour datum 27 dec, dus precies 4 maanden, ze krijgt een visum van 3 maanden en die moet dan in Vietnam met 1 maand verlengd gaan worden als ze daar dan is, zo past de hele puzzel in elkaar als het goed is, ikzelf ga half december ook daarnaar toe om ze dan op te halen

iedereen bedankt voor het meedenken
pi_96686134
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 01:05 schreef balosa het volgende:
inmiddels heb een vliegticket gekocht bij Lufthansa voor me vrouw met 2 kinderen, die staan in het paspoort bijgeschreven zodat ik maar 1 visum aan hoef te vragen in plaats van 3, vanaf juni 2012 moeten de kinderen een eigen paspoort hebben heb ik te horen gekregen op het gemeentehuis maar tegen die tijd is ze al terug

als vertrekdatum heb ik 27 aug en retour datum 27 dec, dus precies 4 maanden, ze krijgt een visum van 3 maanden en die moet dan in Vietnam met 1 maand verlengd gaan worden als ze daar dan is, zo past de hele puzzel in elkaar als het goed is, ikzelf ga half december ook daarnaar toe om ze dan op te halen

iedereen bedankt voor het meedenken
1. Het is mijn vrouw i.p.v. me vrouw

2. Zij het jouw wettige kinderen? Dan zou ik ze ook in jouw paspoort bijschrijven. Kan nooit kwaad. Stel dat je als stel op vakantie gaat en er gebeurt iets met je ega, kan jij de kinderen niet mee naar huis nemen.

3. weet je zeker dat het visa in het land zelf een maand verlengt kan worden? In sommige landen kan dat, in andere landen niet. Ligt ook aan de nationaliteit soms. Ik weet niet welke nationaliteiten het om gaat?
pi_96688927
Wie weet of er een rechtstreekse vlucht vanaf Klagenfurt (oostenrijk) naar alicante gaat? Of van Venetie naar Alicante waar kideren van 15 alleen mogen reizen zonder overstappen
Bedankt!
Ik Ben Stoer!
pi_96693677
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:36 schreef JoeSpeedboot het volgende:

[..]

1. Het is mijn vrouw i.p.v. me vrouw

2. Zij het jouw wettige kinderen? Dan zou ik ze ook in jouw paspoort bijschrijven. Kan nooit kwaad. Stel dat je als stel op vakantie gaat en er gebeurt iets met je ega, kan jij de kinderen niet mee naar huis nemen.

3. weet je zeker dat het visa in het land zelf een maand verlengt kan worden? In sommige landen kan dat, in andere landen niet. Ligt ook aan de nationaliteit soms. Ik weet niet welke nationaliteiten het om gaat?
1. nee het is MIJN vrouw niet de jouwe :)

2. ja het zijn mijn wettige kinderen, mijn vrouw gaat er 27 aug mee weg, ik ga zelf 17 dec naar hun toe en dan komen we samen 27 dec weer terug, maar bijschrijven op mijn paspoort is wel een goed idee

3. In Vietnam is dat wel mogelijk heb ik van diverse kennissen vernomen, maar bij het aanvragen van het visum zal ik er nog eens naar informeren
pi_96695211
quote:
12s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:54 schreef balosa het volgende:
3. In Vietnam is dat wel mogelijk heb ik van diverse kennissen vernomen, maar bij het aanvragen van het visum zal ik er nog eens naar informeren
Vraag ook even na of het visum per kalender maand gaat of per 30 dagen. In het tweede geval is 1 maand verlengen niet voldoende. Voorts wens ik jou en je familie een goede reis !
pi_96703435
Ik vlieg morgen naar Londen met Easyjet.
Nu zie ik dat ik 1 stuk handbagage mag meenemen in het vliegtuig, maar er staat niet bij hoe zwaar die mag zijn.

hebben jullie enig idee?
pi_96703535
quote:
17s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:44 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vlieg morgen naar Londen met Easyjet.
Nu zie ik dat ik 1 stuk handbagage mag meenemen in het vliegtuig, maar er staat niet bij hoe zwaar die mag zijn.

hebben jullie enig idee?
Gaat om afmeting toch tegenwoordig? Goeie vraag, ik moet over een maand ook met Easyjet.
pi_96703623
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Gaat om afmeting toch tegenwoordig? Goeie vraag, ik moet over een maand ook met Easyjet.
de afmetingen weet ik wel, en mijn handbagage is iets kleiner, maar goed die kan je natuurlijk volproppen 8-)
pi_96709057
quote:
17s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:48 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

de afmetingen weet ik wel, en mijn handbagage is iets kleiner, maar goed die kan je natuurlijk volproppen 8-)
Volgens mij zeggen ze zelf dat ze geen limiet hebben, zolang je het redelijk houdt. In hun ogen is redelijk volgens mij 15 kilo, wat voldoende is. Als je meer dan 15 kilo binnen die afmetingen krijgt, ben je waarschijnlijk iets aan het smokkelen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96732223
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Volgens mij zeggen ze zelf dat ze geen limiet hebben, zolang je het redelijk houdt. In hun ogen is redelijk volgens mij 15 kilo, wat voldoende is. Als je meer dan 15 kilo binnen die afmetingen krijgt, ben je waarschijnlijk iets aan het smokkelen...
Hij is nu 6 kilo, dan stop ik me laarzen er nog bij ;)
pi_96741880
quote:
17s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:44 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vlieg morgen naar Londen met Easyjet.
Nu zie ik dat ik 1 stuk handbagage mag meenemen in het vliegtuig, maar er staat niet bij hoe zwaar die mag zijn.

hebben jullie enig idee?
Easyjet weegt niet, volgens mij is hun motto áls je het kan optillen mag het mee'. Maar binnen de maximale afmetingen moet je denk ik je best doen wil je het boven de 12 kilo krijgen, of je moet dumbells meenemen ofzo...
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_97085721
Even een kleine, domme vraag: laatst verscheen er hier een topic waarin een website stond met allerlei last minute promoties. Alleen heb ik nu geen flauw idee welke site het was. Ik denk dat de topic nog geen 2,5 maanden oud is.
Iemand een idee? Ik dacht dat het er wat rood/wit achtig uitzag :@
pi_97093254
Ik vlieg in de zomer naar de VS en ik heb nu al een ESTA aangevraagd, alleen hoorde ik dat ik in het vliegtuig ook een formulier moet invullen. Hoe heet dat formulier en wat voor gegevens moet ik van te voren noteren zodat ik dat formulier kan invullen?
  Moderator vrijdag 20 mei 2011 @ 21:10:02 #40
45833 crew  Fogel
pi_97093361
i94 heet dat ding.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 20 mei 2011 @ 21:14:39 #41
45833 crew  Fogel
pi_97093653
Ik vlieg in juli met een KLM 747 combi en daar wil ik een economy comfort stoel reserveren. Maar de site geeft steeds een error. Is dat normaal? Is de eerste keer dat ik een comfortstoel wil en kan kiezen.
Kan trouwens ook geen andere stoelen reserveren, kreeg steeds de melding dat de gekozen stoel niet meer beschikbaar is, zelfs al staat deze als beschikbaar aangegeven.

Misschien binnenkort de KLM maar eens bellen...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97093675
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 21:08 schreef TN-FR het volgende:
Ik vlieg in de zomer naar de VS en ik heb nu al een ESTA aangevraagd, alleen hoorde ik dat ik in het vliegtuig ook een formulier moet invullen. Hoe heet dat formulier en wat voor gegevens moet ik van te voren noteren zodat ik dat formulier kan invullen?
Je krijgt de Customs Declaration; een blauw/wit formulier waar je je adres, paspoortnummer etc. op invult en ook je verblijfsadres. En ook wat vragen o.a. over hoeveel geld/cadeaus je meeneemt.

Edit: deze is het:

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_97108997
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 21:10 schreef Fogel het volgende:
i94 heet dat ding.
nee, de I94 is nu vervangen door de electronische ESTA aanvraag. In het vliegtuig krijg je echter nog steeds een custums formulier uitgereikt. Zie plaatje hier vlak boven :-)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 08:57:01 #44
45833 crew  Fogel
pi_97109355
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 07:51 schreef Essebes het volgende:

[..]

nee, de I94 is nu vervangen door de electronische ESTA aanvraag. In het vliegtuig krijg je echter nog steeds een custums formulier uitgereikt. Zie plaatje hier vlak boven :-)
Is misschien wel vervangen, maar toch moest ik de vorige twee keer dat ik naar de VS vloog ook nog steeds de i94 invullen, zelfs al had ik ook een ESTA.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97109697
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 08:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

Is misschien wel vervangen, maar toch moest ik de vorige twee keer dat ik naar de VS vloog ook nog steeds de i94 invullen, zelfs al had ik ook een ESTA.
dat kan inderdaad :D , het schijnt te liggen aan je aanvliegairport.
Wij vlogen in december meerdere keren op New York Newark en wij krgen alleen het Custums formuliertje.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:41:19 #46
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_97130261
Ik ga over 2 weken terug naar Amerika.
Ik vlieg met UA en mijn vraag was of het nou 1 stuks bagage 23kg is en als er dan een tweede koffer bijkomt die 2 bij elkaar 23kg moeten zijn. Of elke koffer 23kg?

thnx
pi_97133184
Het gewicht is altijd per koffer.

Bevestiging United specifiek: http://www.unitedairlines(...)e/other_checked.html
pi_97135049
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 21:15 schreef Felixa het volgende:

[..]

Je krijgt de Customs Declaration; een blauw/wit formulier waar je je adres, paspoortnummer etc. op invult en ook je verblijfsadres. En ook wat vragen o.a. over hoeveel geld/cadeaus je meeneemt.

Edit: deze is het:

[ afbeelding ]
Oke thanks! Dan zorg ik dus dat ik het adres van mijn verblijf in mijn telefoon noteer.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:06:21 #49
300082 roos85
JUICHEN!
pi_97220354
Binnenkort ga ik vliegen en neem alleen handbagage mee.
Nu heb ik laatst zonnebrand gekocht, het flesje heeft een inhoud van 150ml, officieel teveel.
Kijken ze nog zo nauw? of zijn ze soepeler geworden?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_97220616
Nee, zo nauw kijken ze en die ben je dus kwijt als je hem in de handbagage mee neemt. Natuurlijk is er altijd de kans dat ze het missen, maar die is niet erg groot en ze zullen geen oogje dicht knijpen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97282465
Heeft iemand ervaring met online inchecken bij Malaysia Airlines? Als ik bij m'n reisorganisatie vraag of dit kan zegt men van niet. Via internet vind ik echter diverse mogelijkheden om dit online te kunnen doen.
pi_97282943
misschien willen ze centraal inchecken zodat iedereen zoveel mogelijk bij elkaar zit.

Online inchecken bij Malaysian kan namelijk gewoon.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97283081
Dan toch maar gewoon proberen als ik de e-tickets enz. in huis heb, reisgenoten zie ik op de plek van bestemming wel.
pi_97283390
Godvergeven airlines en airports gooien nu alweer alles dicht omdat er wat as in de lucht hangt. Tering, alweer 2 vluchten gecancelled deze morgen, daar wordt je ellendig van...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97283397
Zijn er in de VS voor binnenlandse vluchten ook maatschappijen bij wie je moet bijbetalen voor check in bagage?
Of doen alleen de low cost carriers dat en kun je bij United, Delta, American en Continental (to name a few!) gewoon je tas inchecken zonder extra kosten?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_97283992
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:11 schreef Drive-r het volgende:
Godvergeven airlines en airports gooien nu alweer alles dicht omdat er wat as in de lucht hangt. Tering, alweer 2 vluchten gecancelled deze morgen, daar wordt je ellendig van...
Nou nou, niet zo overdrijven.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97284197
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:11 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zijn er in de VS voor binnenlandse vluchten ook maatschappijen bij wie je moet bijbetalen voor check in bagage?
Of doen alleen de low cost carriers dat en kun je bij United, Delta, American en Continental (to name a few!) gewoon je tas inchecken zonder extra kosten?
Voor zover ik weet is SouthWest de enige waarbij het gratis is, bij alle anderen moet je betalen.
pi_97284496
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:48 schreef Royyy het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is SouthWest de enige waarbij het gratis is, bij alle anderen moet je betalen.
JetBlue heeft ook nog een 'first bag free' :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_97284693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nou nou, niet zo overdrijven.
Sorry, ik irriteer me gewoon dood aan de bijna complete willekeur waarmee vliegveld dicht gegooid worden. In Schotland vlieg sommige airlines wel en andere weer niet. Niemand heeft iets van het as gemerkt, maar vandaag wordt Noord-Duitsland ook maar even dicht gegooid. Ellende.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97284944
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Sorry, ik irriteer me gewoon dood aan de bijna complete willekeur waarmee vliegveld dicht gegooid worden. In Schotland vlieg sommige airlines wel en andere weer niet. Niemand heeft iets van het as gemerkt, maar vandaag wordt Noord-Duitsland ook maar even dicht gegooid. Ellende.
Je bent niet de enige die zich ergert/verbaast over de schijnbare willekeur. Probleem is nu dat er meerdere partijen zijn die kunnen beslissen wel of niet vliegen. Ten eerste de vliegmaatschappij, als deze het niet veilig vindt, dan vliegen ze niet, maar in sommige delen van Europa ook de "overheden". In Duitsland wordt het van bovenaf opgelegd, dus ook al wil een vliegmaatschappij vliegen, dan mag het niet en in de UK moet je eerst toestemming krijgen voordat je mag vliegen (het wordt dus niet verboden, maar je moet wel een verdomd goed plan hebben).

Dat leidt tot onduidelijkheden...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_97285050
Begrijp ik, ik reis vrij veel en heb er dus vorige keer ook dagen lang mee te maken gehad. Het probleem is dat die willekeur het voor de zakenreiziger onmogelijk maakt normaal te anticiperen. Met een groot aantal vluchten door Europa deze week, zou ik op zich er omheen kunnen plannen, maar niet als ik geen idee heb wat willekeurige partijen gaan doen. Irritant en onnodig. Lekker naar Sixt voor een BMW, dan rijden we zelf wel... ^O^
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97285212
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:48 schreef Royyy het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is SouthWest de enige waarbij het gratis is, bij alle anderen moet je betalen.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:01 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

JetBlue heeft ook nog een 'first bag free' :)
Tnx! SouthWest vliegt zowaar ook nog de route die ik zoek. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_97291314
Zowel SouthWest als JetBlue doen over baggage niet zo moeilijk. Heb genoeg mensen met 2 stusk aan boord zien komen.
Let wel: SouthWest heeft geen seat assignment he, je wordt in clusters opgedeeld en in die volgorde mag je de kist in (vond het zelf wel prima geregeld, maar geeft toch voorkeur aan seat assignment).
pi_97292175
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 08:21 schreef Migg het volgende:
Heeft iemand ervaring met online inchecken bij Malaysia Airlines? Als ik bij m'n reisorganisatie vraag of dit kan zegt men van niet. Via internet vind ik echter diverse mogelijkheden om dit online te kunnen doen.
Ik heb gemaild met Malaysia en ze wisten me te vertellen dat er bij groepsreizen niet online ingecheckt kan worden, dus helaas. Nu een andere vraag: het is de eerste keer dat ik in een 747 kom te zitten, heeft iemand tips waar je vooral wel of niet moet komen te zitten?
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 13:51:11 #65
45833 crew  Fogel
pi_97292257
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:48 schreef Migg het volgende:

[..]

Ik heb gemaild met Malaysia en ze wisten me te vertellen dat er bij groepsreizen niet online ingecheckt kan worden, dus helaas. Nu een andere vraag: het is de eerste keer dat ik in een 747 kom te zitten, heeft iemand tips waar je vooral wel of niet moet komen te zitten?
Seatguru heeft het antwoord: http://www.seatguru.com/a(...)s_Boeing_747-400.php

Maar als je toch niet zelf in kan checken kan je er niet op rekenen dat je een "betere" stoel te pakken krijgt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97292386
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:51 schreef Fogel het volgende:

[..]

Seatguru heeft het antwoord: http://www.seatguru.com/a(...)s_Boeing_747-400.php

Maar als je toch niet zelf in kan checken kan je er niet op rekenen dat je een "betere" stoel te pakken krijgt.
Dank je voor de tip. Dat zal inderdaad lastig worden, dan maar gokken op een half leeg vliegtuig..
pi_97292448
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:48 schreef Migg het volgende:

[..]

Ik heb gemaild met Malaysia en ze wisten me te vertellen dat er bij groepsreizen niet online ingecheckt kan worden, dus helaas. Nu een andere vraag: het is de eerste keer dat ik in een 747 kom te zitten, heeft iemand tips waar je vooral wel of niet moet komen te zitten?
dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:51:50 #68
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_97300015
Weet er iemand of je bij Ryanair krukken mee mag nemen als handbagage? Ga volgende week met m'n ouders even op pad en m'n pa heeft z'n poot in het gips/verband.
Gourmetten of steengrillen?
pi_97300573
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:25 schreef EddyAlbena het volgende:
Zowel SouthWest als JetBlue doen over baggage niet zo moeilijk. Heb genoeg mensen met 2 stusk aan boord zien komen.
Let wel: SouthWest heeft geen seat assignment he, je wordt in clusters opgedeeld en in die volgorde mag je de kist in (vond het zelf wel prima geregeld, maar geeft toch voorkeur aan seat assignment).
Ah, tof! En seat assignment is niet zo'n probleem. Reis toch alleen en het is een vlucht van een uurtje ofzo. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 16:51 schreef Silenus het volgende:
Weet er iemand of je bij Ryanair krukken mee mag nemen als handbagage? Ga volgende week met m'n ouders even op pad en m'n pa heeft z'n poot in het gips/verband.
Daar zou ik even over bellen met Ryanair. Weet niet wat je vader heeft, maar ik kan me voorstellen dat hij ook wat meer ruimte voor zijn been nodig heeft en priority boarding is ook vast wel handig in zo'n geval.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_97300607
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 16:51 schreef Silenus het volgende:
Weet er iemand of je bij Ryanair krukken mee mag nemen als handbagage? Ga volgende week met m'n ouders even op pad en m'n pa heeft z'n poot in het gips/verband.
Als het goed is mag dat, maar kan je pa wel de trap op en af? En als meer dan het onderbeen in het gips zit, moeten er meerdere stoelen gekocht worden. (check de ryanair faq)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 25 mei 2011 @ 17:10:32 #71
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_97300833
Thanks! Zal wel goedkomen dan, alleen z'n onderbeen zit idd in het gips. Hij kan ook een beetje lopen, maar heeft nog wel echt die krukken nodig.
Gourmetten of steengrillen?
pi_97397512
ik vlieg binnenkort van Brussel naar JFK om daar vervolgens over te stappen naar San Francisco. Nu heb ik een overstaptijd van 1 uur en en 40 minuten. Is dit voldoende? Ik kom op JFK aan op terminal 3 en moet naar terminal 2.

Moet je trouwens ook door de douane heen of hoeft dat pas op San Francisco Airport?

En hoe zit het met je koffers, moet je deze ophalen en weer opnieuw in laten checken of worden ze van het ene vliegtuig naar het andere gebracht? Ik las namelijk op een ander forum dat je ze moest ophalen en door de koffer check heenmoest om vervolgens je koffers weer in te laten checken :|
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 20:36:00 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_97397732
Je moet je koffers inderdaad ophalen en weer inchecken. Dat moet in Amerika.

Je moet op JFK ook door de douane. Geef bij het cabinepersoneel aan dat je moet overstappen, zij kunnen je dan een voucher geven voor de fast track bij de douane. Dat scheelt je wat tijd. 1 uur en 40 min. is behoorlijk krap, hoop dat je t gaat redden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:03:04 #74
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97399080
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Je moet je koffers inderdaad ophalen en weer inchecken. Dat moet in Amerika.

Je moet op JFK ook door de douane. Geef bij het cabinepersoneel aan dat je moet overstappen, zij kunnen je dan een voucher geven voor de fast track bij de douane. Dat scheelt je wat tijd. 1 uur en 40 min. is behoorlijk krap, hoop dat je t gaat redden.
Mwah krap... het is wel te doen, zelfs zonder speciale fast track kaartjes, wel is e.e.a. afhankelijk of je vlucht optijd aankomt en of dit gelijk is met andere vluchten, want ik heb meerdere malen het geluk gehad dat wij net voor andere vluchten aankwamen zodat de rij bij de douane minimaal was, 4 maal heb ik in 30 minuten (zelfde terminal) een succesvolle transit kunnen maken, 1 maal in 50 minuten omdat de personen voor mij van dusdanige afkomst waren dat ze per stuk lang deden over de immigratie.

Ik hoop trouwens wel dat je tickets bij 1 maatschappij geboekt zijn of de tickets in 1 keer zodat je een back-up hebt mocht je de connectie niet halen, als je zelf e.e.a. geboekt heb je verder geen poot om op te staan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97399383
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mwah krap... het is wel te doen, zelfs zonder speciale fast track kaartjes, wel is e.e.a. afhankelijk of je vlucht optijd aankomt en of dit gelijk is met andere vluchten, want ik heb meerdere malen het geluk gehad dat wij net voor andere vluchten aankwamen zodat de rij bij de douane minimaal was, 4 maal heb ik in 30 minuten (zelfde terminal) een succesvolle transit kunnen maken, 1 maal in 50 minuten omdat de personen voor mij van dusdanige afkomst waren dat ze per stuk lang deden over de immigratie.

Ik hoop trouwens wel dat je tickets bij 1 maatschappij geboekt zijn of de tickets in 1 keer zodat je een back-up hebt mocht je de connectie niet halen, als je zelf e.e.a. geboekt heb je verder geen poot om op te staan.
Ik heb mijn tickets bij dezelfde maatschappij geboekt dus dat is wel een geluk dan :) dus als je je connectie niet haalt je het vliegticket kosteloos kan omvormen naar een volgende vlucht?
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 21:18:35 #76
45833 crew  Fogel
pi_97399836
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:09 schreef Newjersey_nl het volgende:

[..]

Ik heb mijn tickets bij dezelfde maatschappij geboekt dus dat is wel een geluk dan :) dus als je je connectie niet haalt je het vliegticket kosteloos kan omvormen naar een volgende vlucht?
Inderdaad, als je het ticket als doorgaand ticket koopt bij 1 maarschappij, is het altijd de verantwoording van de maatschappij zelf.
Voor Schiphol is de minimale transfertijd 40 minuten bij KLM bijvoorbeeld, dus als je een ticket koopt met een transfertijd van minimaal 40 minuten, mag de KLM het uitzoeken hoe ze je op de plek van bestemming krijgen. Als je tussen Schengen en niet-Schengen reist is dat aan de krappe kant, maar het kan.
Hoeveel tijd je op JFK nodig hebt, geen idee, maar ik heb op Minneanapolis of Detroit een keer alles in ongeveer een halfuur gehaald, staat hier nog ergens een post van in een van de eerdere topics. Was de eerste keer dat ik met zo'n "golfkar" vervoerd werd, zonder die was het nooit gelukt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 21:34:59 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_97400733
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mwah krap... het is wel te doen, zelfs zonder speciale fast track kaartjes, wel is e.e.a. afhankelijk of je vlucht optijd aankomt en of dit gelijk is met andere vluchten, want ik heb meerdere malen het geluk gehad dat wij net voor andere vluchten aankwamen zodat de rij bij de douane minimaal was, 4 maal heb ik in 30 minuten (zelfde terminal) een succesvolle transit kunnen maken, 1 maal in 50 minuten omdat de personen voor mij van dusdanige afkomst waren dat ze per stuk lang deden over de immigratie.

Ik hoop trouwens wel dat je tickets bij 1 maatschappij geboekt zijn of de tickets in 1 keer zodat je een back-up hebt mocht je de connectie niet halen, als je zelf e.e.a. geboekt heb je verder geen poot om op te staan.
Ik had de vorige keer een heel vliegtuig met mensen van zo'n afkomst voor me :') Domme pech waarschijnlijk, maar wel balen als je een overstap hebt.

Toch nog wel aardige kans dat je t gaat halen dus. En goed dat je bij dezelfde maatschappij hebt geboekt ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97401021
vraagje: ik zit te twijfelen over een vliegreisje naar frankrijk (parijs, CDG) met KLM vanuit schiphol
maar ik vraag mij 2 dingen af:
1) wat is gemiddeld genomen de inchecktijd op zo'n vlucht? (op de site van KLM staat namelijk alleen dat dit verschilt per bestemming en dat het van 15 minuten tot 1,5 uur van te voren uiterlijk kan)
2) als je bagage meenement, ben je dan ook echt "uren" kwijt voor het wachten op je bagage of gaat dit b.v. binnen een half uur na aankomst..?
pi_97401288
Ligt er aan hoe druk het is. soms heb je het binnen 10 minuten soms 45.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:58:07 #80
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97401844
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:41 schreef mschol het volgende:
vraagje: ik zit te twijfelen over een vliegreisje naar frankrijk (parijs, CDG) met KLM vanuit schiphol
maar ik vraag mij 2 dingen af:
1) wat is gemiddeld genomen de inchecktijd op zo'n vlucht? (op de site van KLM staat namelijk alleen dat dit verschilt per bestemming en dat het van 15 minuten tot 1,5 uur van te voren uiterlijk kan)
2) als je bagage meenement, ben je dan ook echt "uren" kwijt voor het wachten op je bagage of gaat dit b.v. binnen een half uur na aankomst..?
Als je vanaf Amsterdam vliegt met bagage in de ochtend, dus tussen 06:00 en 08:00 uur of in de vroege avond, vanaf 17:00 - 19:00 uur dan kan je beter 1,5 uur van tevoren aanwezig zijn, opzich zal het inchecken nog wel gaan, hoewel het ook daar druk kan zijn, maar bij de beveiligingscheck is het rond deze tijden uitermate druk, het loopt opzich allemaal wel door, maar de rij is meestal vrij lang en 20-25 minuten wachten moet je op de superdrukke momenten wel incalculeren. Het is echter niet te zeggen op welk tijdstip het echt druk is, dat verschilt met de dag.
Bagage op Amsterdam kan relatief snel zijn, afhankelijk van het tijdstip van de dag, maar ga toch wel uit van een minuut of 30 na het uitstappen uit het vliegtuig.

Als Parijs je eindbestemming is, bedenk dat de trein naar het centrum ook nog zo'n 13 euro kost voor een enkele reis, en je daar ook nog eens 1 uur mee kwijt bent. Tel dat op met de wachttijd voor bagage en inchecktijd en dan is er eigenlijk geen reden om met het vliegtuig naar Parijs te gaan als je ook met de NS trein kan, die doet er 3,5 uur over. Waarschijnlijk is de NS nog goedkoper ook.

Al moet ik dat natuurlijk helemaal niet zeggen, vliegen is veel leuker, maar voor bestemmingen zoals Parijs, Brussel, Dusseldorf, Frankfurt als eindbestemming zou ik niet overwegen om met het vliegtuig te gaan, de trein is dan een stuk relaxter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97402739
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:10 schreef Silenus het volgende:
Thanks! Zal wel goedkomen dan, alleen z'n onderbeen zit idd in het gips. Hij kan ook een beetje lopen, maar heeft nog wel echt die krukken nodig.
Is het wel "open gips" of hoe ze dat ook noemen? Bij de meeste maatschappijen mag je niet vliegen als het gips strak om je lichaam zit, omdat je lichaam kan opzwellen op grote hoogte.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_97403533
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je vanaf Amsterdam vliegt met bagage in de ochtend, dus tussen 06:00 en 08:00 uur of in de vroege avond, vanaf 17:00 - 19:00 uur dan kan je beter 1,5 uur van tevoren aanwezig zijn, opzich zal het inchecken nog wel gaan, hoewel het ook daar druk kan zijn, maar bij de beveiligingscheck is het rond deze tijden uitermate druk, het loopt opzich allemaal wel door, maar de rij is meestal vrij lang en 20-25 minuten wachten moet je op de superdrukke momenten wel incalculeren. Het is echter niet te zeggen op welk tijdstip het echt druk is, dat verschilt met de dag.
Bagage op Amsterdam kan relatief snel zijn, afhankelijk van het tijdstip van de dag, maar ga toch wel uit van een minuut of 30 na het uitstappen uit het vliegtuig.

Als Parijs je eindbestemming is, bedenk dat de trein naar het centrum ook nog zo'n 13 euro kost voor een enkele reis, en je daar ook nog eens 1 uur mee kwijt bent. Tel dat op met de wachttijd voor bagage en inchecktijd en dan is er eigenlijk geen reden om met het vliegtuig naar Parijs te gaan als je ook met de NS trein kan, die doet er 3,5 uur over. Waarschijnlijk is de NS nog goedkoper ook.

Al moet ik dat natuurlijk helemaal niet zeggen, vliegen is veel leuker, maar voor bestemmingen zoals Parijs, Brussel, Dusseldorf, Frankfurt als eindbestemming zou ik niet overwegen om met het vliegtuig te gaan, de trein is dan een stuk relaxter.
ik wil uiteindelijk naar disney, maar als ik voor inchecken e.d. 1,5 uur moet uittrekken is de trein een relaxtere manier van reizen...
was dit 15 minuten of 30 minuten geweest had ik vliegen gewoon eens geprobeerd, nu dus niet..
en dit is wat ik qua prijzen/tijden had gevonden:

SPOILER: treinretourtje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: vliegticket
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97404347
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:30 schreef Newjersey_nl het volgende:
ik vlieg binnenkort van Brussel naar JFK om daar vervolgens over te stappen naar San Francisco. Nu heb ik een overstaptijd van 1 uur en en 40 minuten. Is dit voldoende? Ik kom op JFK aan op terminal 3 en moet naar terminal2
Je moet door de immigration heen en daarna door de douane met je koffers, maar let daarna even goed op: terminal 2 en terminal 3 van JFK zitten aan elkaar vast met een loopgang ("walkway"). Probeer die te vinden ipv terminal 3 uit te lopen. Anders moet je in Terminal 2 weer naar binnen, samen met alle passagiers die vanaf NYC vertrekken en die dus allemaal weer gekontroleerd moeten worden op wapens/vloeistoffen/etc.
pi_97411730
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:21 schreef Drive-r het volgende:
Begrijp ik, ik reis vrij veel en heb er dus vorige keer ook dagen lang mee te maken gehad. Het probleem is dat die willekeur het voor de zakenreiziger onmogelijk maakt normaal te anticiperen.

De tourist kan wel anticiperen dan ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 28 mei 2011 @ 09:57:04 #85
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_97413006
Ik weet niet of het hier de goede plaats is, maar:

Malaysia Airlines (MAS) expects to receive most of its Airbus A380 orders in 2012, and plans to operate the superjumbo jet to European cities.
The airline, which has six A380s on order, said it expects to take delivery of five of them in 2012. The remaining one will arrive in 2013. In 2010, MAS said that its first A380 will be delivered in April 2012.
MAS' A380s will "primarily serve the Kuala Lumpur-London and Kuala Lumpur-Amsterdam routes", said the carrier.
The airline has had the delivery of its A380s delayed several times, and has received compensation for the delays.

http://www.flightglobal.c(...)0-delivery-plan.html

When all things seem to end, the future still remains..
pi_97413553
Zijn er vanuit Schiphol al plannen bekend voor de verbouwing/bouw van gates die geschikt zijn voor de A380?

edit: het past trouwens beter in [TRV] Nieuws en aanbiedingen #6: Voor 175 euro naar de winterzon
pi_97413676
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:57 schreef Masanga het volgende:
Ik weet niet of het hier de goede plaats is, maar:
Er is een forum voor Planes, Trains & Automobiles , maar die gaat alleen over de laatste.

Het zou leuk zijn als er een A380 op Schiphol komt te vliegen, maar ik betwijfel de informatie een beetje. Malaysia Airlines heeft nu 1 dagelijkse vlucht Kuala Lumpur - Amsterdam en een codeshare met 1 dagelijkse vlucht van KLM. Voor die eigen vlucht verkopen ze op dit moment de business class seats voor dumpprijzen, wat er op wijst dat de route niet zo geweldig loopt.

Het lijkt me daarom niet logisch om een nog groter vliegtuig in te zetten. Airlines zijn altijd zeer geheimzinnig over hun toekomstplannen. Misschien dat die man van Malaysia Airlines zomaar wat zegt, om de concurrentie niet wijzer te maken.

[ Bericht 29% gewijzigd door jaco op 28-05-2011 10:51:09 (quote ingekort) ]
pi_97413725
Ik dacht dat er altijd gezegd is dat Schiphol geen gates voor de A380 zou krijgen. Er was besloten dan KLM Air France alleen vanaf Parijs ermee zou gaan vliegen. Maar als het rendabel is om voor andere maatschappijen wel een gate te bouwen dan zou het kunnen. Is de rest van Schiphol al wel groot/breed genoeg (taxi en startbanen)?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97413789
"Nederland heeft ook een gate aangepast voor de Airbus A380. Gate E24 zou volgens medewerkers van Schiphol zijn aagepast voor de superjumbo."

http://www.dutchplanespot(...)ame=DPScontent&id=50

Maar die zullen dan wel gewoon compatibel zijn, een dubbele jetway is er natuurlijk nog niet.
pi_97413824
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Maar als het rendabel is om voor andere maatschappijen wel een gate te bouwen dan zou het kunnen. Is de rest van Schiphol al wel groot/breed genoeg (taxi en startbanen)?
Dat wel ja.
pi_97413909
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 04:00 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De tourist kan wel anticiperen dan ?
De toerist heeft weinig te anticiperen. Die wil van A naar B en als dat niet kan, is het klote en weer doorgaan. Ik vlieg in een week van A, naar B, vervolgens C, D en E. Maar dat kan ook prima in een andere volgorde, als dat door problemen beter uit komt, etc. Met BC tickets ben je toch flexibel, etc. Daar was de comment voor bedoeld...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97419441
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De toerist heeft weinig te anticiperen. Die wil van A naar B en als dat niet kan, is het klote en weer doorgaan. Ik vlieg in een week van A, naar B, vervolgens C, D en E. Maar dat kan ook prima in een andere volgorde, als dat door problemen beter uit komt, etc. Met BC tickets ben je toch flexibel, etc. Daar was de comment voor bedoeld...
Als toerist is het natuurlijk wel een stuk vervelender. Maar ja bij onduidelijkheid is nooit iemand gebaat, al helemaal niet als ze lukraak luchthavens dichtgooien.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_97427018
Natuurlijk, als toerist is het veel vervelender. Maar er is dan weinig aan te doen. Mij kan een hoop ellende bespaart worden door goeie info...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 28 mei 2011 @ 18:40:30 #94
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97427491
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:30 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Als toerist is het natuurlijk wel een stuk vervelender. Maar ja bij onduidelijkheid is nooit iemand gebaat, al helemaal niet als ze lukraak luchthavens dichtgooien.
:) Gelukkig hebben ze wel geleerd van vorig jaar. Ik was afgelopen woensdag in Duitsland, en ondanks de sluiting van het luchtruim verder geen vertraging gehad omdat het vliegverbod precies inging nadat ik was aangekomen en 30 minuten voordat ik terug zou vliegen weer opgeheven werd. Het vliegtuig was verder nergens heen gegaan en kon prima optijd mee.

Wat wel vreemd is bij die sluitingen van het luchtruim, het is echt een strakblauwe hemel, geen wolkje aan de lucht. Hierdoor krijg je wel een beetje het gevoel dat de noodzaak van een sluiting van het luchtruim er niet echt is. Kijk, door de rook recht boven de vulkaan door te vliegen is geen goed plan, en ook in de directe omgeving van de vulkaan kan het voor problemen zorgen, maar zover ervandaan is de dichtheid echt stukken minder en in mijn ogen verwaarloosbaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97448153
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:26 schreef Drive-r het volgende:
Natuurlijk, als toerist is het veel vervelender. Maar er is dan weinig aan te doen. Mij kan een hoop ellende bespaart worden door goeie info...
De toerist ook :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_97455614
Eind augustus vlieg ik naar Toronto, dit is de eerste keer dat ik echt met een maatschappij een lange vlucht maak. De enige andere keer dat ik gevlogen heb was in een privevliegtuigje van een kennis, en dat was van Eindhoven, koffie drinken in Lelystad en weer terug :')

Ik ben dus niet bepaald ervaren reiziger ;) Nu heb ik al sinds februari last van mn oren; het trommelvlies is ingeklapt en in 1 oor zit er ook vocht achter. Ben al bezig met medicatie, maar dat helpt nog niet echt. De dokter zei dat het enkele maanden kon duren voordat dit over zou gaan, maar daar zit ik nu wel aan. Volgende stap was doorverwijzing naar de KNO arts. Ik weet dat de wachtlijsten daarvoor vrij lang kunnen zijn, dus begon ik me toch een beetje af te vragen hoe hels het is als je last hebt van je oren en je gaat vliegen? Heb gehoord dat dit behoorlijk vervelend kan zijn, of valt het stiekem wel mee?
  zondag 29 mei 2011 @ 14:18:32 #97
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_97455745
verkoudheid kan het al een tot onaangename reis maken, door de gecreerde drukverschillen. Heb je zelf meer last van je oren als je door een tunnel rijdt danwel naar grotere hoogte? Is telefonisch overleg met je (KNO) arts geen optie?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97455793
Nou, ik kan me voorstellen dat het voor sommigen niet zo prettig is. Helemaal als je zoals jij toch al een geschiedenis hebt, zou ik een en ander toch even bij de KNO arts navragen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_97455966
Bedankt voor de snelle reacties! Ik ben meestal heel laks met dat soort dingen, als in 'over een maandje is vroeg genoeg'. Maar hier dus maar wat meer vaart achter zetten ;)

Ik heb op zich geen last van mn oren als ik een tunnel inrijd. Het komt af en toe op als steken en daarna geen last meer van. De enige hoogte die ik op ga is een dijk, daar houd het wel mee op dus daar kan ik niets over zeggen.

quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:20 schreef sanderrr111 het volgende:
Last van de oren met vliegen?
Ah, die had ik over het hoofd gezien, bedankt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')