Voor niet-soft-drinks moet je volgens mij betalen. En volgens mij serveren ze alleen om etenstijd (behalve met drinken, dan serveren ze volgens mij in ieder geval eens).quote:Op zondag 24 april 2011 19:38 schreef HanSchwulo het volgende:
Vraagje: hoe zit het tegenwoordig met eten en drinken bij KLM op Europese vluchten? Nog steeds broodje en twee rondjes bier?
Ligt eraan hoe lang de vlucht is. Op vluchten van korten dan 2 uur krijg je een hele kleine snack en wat te drinken. Meer dan twee uur dan krijg je een sandwich en wat te drinken naar keuze en daarna nog een keer een koekje en koffie.quote:Op zondag 24 april 2011 19:38 schreef HanSchwulo het volgende:
Vraagje: hoe zit het tegenwoordig met eten en drinken bij KLM op Europese vluchten? Nog steeds broodje en twee rondjes bier?
Ja. Maar bij sommige goedkopere tickets kan je ook nog steeds wijzigen en annuleren, maar dan kost dat wat geld per wijziging (maar vaak is de ticketprijs + wijzigingskosten nog minder dan een full fare). Een full-fare economy ticket is trouwens soms net wat duurder dan de goedkoopste business fare, kijk daar dus ook even naar.quote:Op maandag 25 april 2011 10:56 schreef EddyAlbena het volgende:
Full fare tickets zijn toch tickets met flexibiliteit op het gebied van annuleren, wijzigen, refunds etc?
Ligt aan de maatschappij. Bij SAS is het als ik het goed herinner y, s, en b.quote:Op maandag 25 april 2011 11:20 schreef EddyAlbena het volgende:
Ah ok. En Y-class is altijd full fare?
Wat bedoel je met de gangbare term?quote:Op maandag 25 april 2011 18:59 schreef Fogel het volgende:
Y is dan ook de gangbare term voor economy tickets, ongeacht de prijsklasse, en C voor business.
Op de boarding card staat inderdaad meestal M of C, maar in de booking engines die ik gebruik kan ik alleen kiezen uit Y en C, en pas na het selecteren van een vlucht krijg ik pas te zien uit welke fare bucket het komt.quote:Op maandag 25 april 2011 21:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat bedoel je met de gangbare term?
Volgens mij is dat namelijk M voor economy and C voor business (omdat M cabin en C cabin)
Welke booking engines gebruik je?quote:Op maandag 25 april 2011 21:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Op de boarding card staat inderdaad meestal M of C, maar in de booking engines die ik gebruik kan ik alleen kiezen uit Y en C, en pas na het selecteren van een vlucht krijg ik pas te zien uit welke fare bucket het komt.
Die van Via Travel en Hogg Robinson Group.quote:Op maandag 25 april 2011 21:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Welke booking engines gebruik je?
Bij KLM hoef je (nog) niet te betalen voor alcoholische dranken, behoudens, dat je ze kunt bestellen, voor korte vluchten vanaf Brussel, Keulen, Dusseldorf, Hamburg, dat soort bestemmingen krijg je een koekje en water of jus d'orange in een 100 ml voorverpakt bekertje, iets anders is niet voorhanden.quote:Op zondag 24 april 2011 20:08 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Voor niet-soft-drinks moet je volgens mij betalen. En volgens mij serveren ze alleen om etenstijd (behalve met drinken, dan serveren ze volgens mij in ieder geval eens).
quote:A Germanwings passenger could not find any size restrictions for the printed boarding pass in the terms and conditions of the web check-in service. So he printed it on a giant poster and brought it to the airport.
Natuurlijk krijg je een visum. Op een consulaat wordt echt niet om een retour ticket gevraagd. En mochten ze er bij de check-in of bij aankomst naar vragen, gewoon zeggen dat je met de bus naar Phnom Penh het land weer zal verlaten. Altijd zorgen dat je een antwoord klaar hebt, waar of niet waar.quote:Op maandag 9 mei 2011 00:18 schreef balosa het volgende:
de reden is dat ze nog niet precies weet wanneer ze terugkomt, het verblijf zal wel langer als 3 maanden zijn, geven ze trouwens wel een visum af als je nog geen retourdatum hebt?
1. Het is mijn vrouw i.p.v. me vrouwquote:Op donderdag 12 mei 2011 01:05 schreef balosa het volgende:
inmiddels heb een vliegticket gekocht bij Lufthansa voor me vrouw met 2 kinderen, die staan in het paspoort bijgeschreven zodat ik maar 1 visum aan hoef te vragen in plaats van 3, vanaf juni 2012 moeten de kinderen een eigen paspoort hebben heb ik te horen gekregen op het gemeentehuis maar tegen die tijd is ze al terug
als vertrekdatum heb ik 27 aug en retour datum 27 dec, dus precies 4 maanden, ze krijgt een visum van 3 maanden en die moet dan in Vietnam met 1 maand verlengd gaan worden als ze daar dan is, zo past de hele puzzel in elkaar als het goed is, ikzelf ga half december ook daarnaar toe om ze dan op te halen
iedereen bedankt voor het meedenken
1. nee het is MIJN vrouw niet de jouwequote:Op donderdag 12 mei 2011 09:36 schreef JoeSpeedboot het volgende:
[..]
1. Het is mijn vrouw i.p.v. me vrouw
2. Zij het jouw wettige kinderen? Dan zou ik ze ook in jouw paspoort bijschrijven. Kan nooit kwaad. Stel dat je als stel op vakantie gaat en er gebeurt iets met je ega, kan jij de kinderen niet mee naar huis nemen.
3. weet je zeker dat het visa in het land zelf een maand verlengt kan worden? In sommige landen kan dat, in andere landen niet. Ligt ook aan de nationaliteit soms. Ik weet niet welke nationaliteiten het om gaat?
Vraag ook even na of het visum per kalender maand gaat of per 30 dagen. In het tweede geval is 1 maand verlengen niet voldoende. Voorts wens ik jou en je familie een goede reis !quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:54 schreef balosa het volgende:
3. In Vietnam is dat wel mogelijk heb ik van diverse kennissen vernomen, maar bij het aanvragen van het visum zal ik er nog eens naar informeren
Gaat om afmeting toch tegenwoordig? Goeie vraag, ik moet over een maand ook met Easyjet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:44 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vlieg morgen naar Londen met Easyjet.
Nu zie ik dat ik 1 stuk handbagage mag meenemen in het vliegtuig, maar er staat niet bij hoe zwaar die mag zijn.
hebben jullie enig idee?
de afmetingen weet ik wel, en mijn handbagage is iets kleiner, maar goed die kan je natuurlijk volproppenquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Gaat om afmeting toch tegenwoordig? Goeie vraag, ik moet over een maand ook met Easyjet.
Volgens mij zeggen ze zelf dat ze geen limiet hebben, zolang je het redelijk houdt. In hun ogen is redelijk volgens mij 15 kilo, wat voldoende is. Als je meer dan 15 kilo binnen die afmetingen krijgt, ben je waarschijnlijk iets aan het smokkelen...quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:48 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
de afmetingen weet ik wel, en mijn handbagage is iets kleiner, maar goed die kan je natuurlijk volproppen
Hij is nu 6 kilo, dan stop ik me laarzen er nog bijquote:Op donderdag 12 mei 2011 19:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen ze zelf dat ze geen limiet hebben, zolang je het redelijk houdt. In hun ogen is redelijk volgens mij 15 kilo, wat voldoende is. Als je meer dan 15 kilo binnen die afmetingen krijgt, ben je waarschijnlijk iets aan het smokkelen...
Easyjet weegt niet, volgens mij is hun motto áls je het kan optillen mag het mee'. Maar binnen de maximale afmetingen moet je denk ik je best doen wil je het boven de 12 kilo krijgen, of je moet dumbells meenemen ofzo...quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:44 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vlieg morgen naar Londen met Easyjet.
Nu zie ik dat ik 1 stuk handbagage mag meenemen in het vliegtuig, maar er staat niet bij hoe zwaar die mag zijn.
hebben jullie enig idee?
Je krijgt de Customs Declaration; een blauw/wit formulier waar je je adres, paspoortnummer etc. op invult en ook je verblijfsadres. En ook wat vragen o.a. over hoeveel geld/cadeaus je meeneemt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:08 schreef TN-FR het volgende:
Ik vlieg in de zomer naar de VS en ik heb nu al een ESTA aangevraagd, alleen hoorde ik dat ik in het vliegtuig ook een formulier moet invullen. Hoe heet dat formulier en wat voor gegevens moet ik van te voren noteren zodat ik dat formulier kan invullen?
nee, de I94 is nu vervangen door de electronische ESTA aanvraag. In het vliegtuig krijg je echter nog steeds een custums formulier uitgereikt. Zie plaatje hier vlak boven :-)quote:
Is misschien wel vervangen, maar toch moest ik de vorige twee keer dat ik naar de VS vloog ook nog steeds de i94 invullen, zelfs al had ik ook een ESTA.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 07:51 schreef Essebes het volgende:
[..]
nee, de I94 is nu vervangen door de electronische ESTA aanvraag. In het vliegtuig krijg je echter nog steeds een custums formulier uitgereikt. Zie plaatje hier vlak boven :-)
dat kan inderdaad , het schijnt te liggen aan je aanvliegairport.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 08:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is misschien wel vervangen, maar toch moest ik de vorige twee keer dat ik naar de VS vloog ook nog steeds de i94 invullen, zelfs al had ik ook een ESTA.
Oke thanks! Dan zorg ik dus dat ik het adres van mijn verblijf in mijn telefoon noteer.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:15 schreef Felixa het volgende:
[..]
Je krijgt de Customs Declaration; een blauw/wit formulier waar je je adres, paspoortnummer etc. op invult en ook je verblijfsadres. En ook wat vragen o.a. over hoeveel geld/cadeaus je meeneemt.
Edit: deze is het:
[ afbeelding ]
Nou nou, niet zo overdrijven.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:11 schreef Drive-r het volgende:
Godvergeven airlines en airports gooien nu alweer alles dicht omdat er wat as in de lucht hangt. Tering, alweer 2 vluchten gecancelled deze morgen, daar wordt je ellendig van...
Voor zover ik weet is SouthWest de enige waarbij het gratis is, bij alle anderen moet je betalen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:11 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zijn er in de VS voor binnenlandse vluchten ook maatschappijen bij wie je moet bijbetalen voor check in bagage?
Of doen alleen de low cost carriers dat en kun je bij United, Delta, American en Continental (to name a few!) gewoon je tas inchecken zonder extra kosten?
JetBlue heeft ook nog een 'first bag free'quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:48 schreef Royyy het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is SouthWest de enige waarbij het gratis is, bij alle anderen moet je betalen.
Sorry, ik irriteer me gewoon dood aan de bijna complete willekeur waarmee vliegveld dicht gegooid worden. In Schotland vlieg sommige airlines wel en andere weer niet. Niemand heeft iets van het as gemerkt, maar vandaag wordt Noord-Duitsland ook maar even dicht gegooid. Ellende.quote:
Je bent niet de enige die zich ergert/verbaast over de schijnbare willekeur. Probleem is nu dat er meerdere partijen zijn die kunnen beslissen wel of niet vliegen. Ten eerste de vliegmaatschappij, als deze het niet veilig vindt, dan vliegen ze niet, maar in sommige delen van Europa ook de "overheden". In Duitsland wordt het van bovenaf opgelegd, dus ook al wil een vliegmaatschappij vliegen, dan mag het niet en in de UK moet je eerst toestemming krijgen voordat je mag vliegen (het wordt dus niet verboden, maar je moet wel een verdomd goed plan hebben).quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sorry, ik irriteer me gewoon dood aan de bijna complete willekeur waarmee vliegveld dicht gegooid worden. In Schotland vlieg sommige airlines wel en andere weer niet. Niemand heeft iets van het as gemerkt, maar vandaag wordt Noord-Duitsland ook maar even dicht gegooid. Ellende.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:48 schreef Royyy het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is SouthWest de enige waarbij het gratis is, bij alle anderen moet je betalen.
Tnx! SouthWest vliegt zowaar ook nog de route die ik zoek.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:01 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
JetBlue heeft ook nog een 'first bag free'
Ik heb gemaild met Malaysia en ze wisten me te vertellen dat er bij groepsreizen niet online ingecheckt kan worden, dus helaas. Nu een andere vraag: het is de eerste keer dat ik in een 747 kom te zitten, heeft iemand tips waar je vooral wel of niet moet komen te zitten?quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:21 schreef Migg het volgende:
Heeft iemand ervaring met online inchecken bij Malaysia Airlines? Als ik bij m'n reisorganisatie vraag of dit kan zegt men van niet. Via internet vind ik echter diverse mogelijkheden om dit online te kunnen doen.
Seatguru heeft het antwoord: http://www.seatguru.com/a(...)s_Boeing_747-400.phpquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:48 schreef Migg het volgende:
[..]
Ik heb gemaild met Malaysia en ze wisten me te vertellen dat er bij groepsreizen niet online ingecheckt kan worden, dus helaas. Nu een andere vraag: het is de eerste keer dat ik in een 747 kom te zitten, heeft iemand tips waar je vooral wel of niet moet komen te zitten?
Dank je voor de tip. Dat zal inderdaad lastig worden, dan maar gokken op een half leeg vliegtuig..quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Seatguru heeft het antwoord: http://www.seatguru.com/a(...)s_Boeing_747-400.php
Maar als je toch niet zelf in kan checken kan je er niet op rekenen dat je een "betere" stoel te pakken krijgt.
dat wist ik niet. Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:48 schreef Migg het volgende:
[..]
Ik heb gemaild met Malaysia en ze wisten me te vertellen dat er bij groepsreizen niet online ingecheckt kan worden, dus helaas. Nu een andere vraag: het is de eerste keer dat ik in een 747 kom te zitten, heeft iemand tips waar je vooral wel of niet moet komen te zitten?
Ah, tof! En seat assignment is niet zo'n probleem. Reis toch alleen en het is een vlucht van een uurtje ofzo.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:25 schreef EddyAlbena het volgende:
Zowel SouthWest als JetBlue doen over baggage niet zo moeilijk. Heb genoeg mensen met 2 stusk aan boord zien komen.
Let wel: SouthWest heeft geen seat assignment he, je wordt in clusters opgedeeld en in die volgorde mag je de kist in (vond het zelf wel prima geregeld, maar geeft toch voorkeur aan seat assignment).
Daar zou ik even over bellen met Ryanair. Weet niet wat je vader heeft, maar ik kan me voorstellen dat hij ook wat meer ruimte voor zijn been nodig heeft en priority boarding is ook vast wel handig in zo'n geval.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:51 schreef Silenus het volgende:
Weet er iemand of je bij Ryanair krukken mee mag nemen als handbagage? Ga volgende week met m'n ouders even op pad en m'n pa heeft z'n poot in het gips/verband.
Als het goed is mag dat, maar kan je pa wel de trap op en af? En als meer dan het onderbeen in het gips zit, moeten er meerdere stoelen gekocht worden. (check de ryanair faq)quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:51 schreef Silenus het volgende:
Weet er iemand of je bij Ryanair krukken mee mag nemen als handbagage? Ga volgende week met m'n ouders even op pad en m'n pa heeft z'n poot in het gips/verband.
Mwah krap... het is wel te doen, zelfs zonder speciale fast track kaartjes, wel is e.e.a. afhankelijk of je vlucht optijd aankomt en of dit gelijk is met andere vluchten, want ik heb meerdere malen het geluk gehad dat wij net voor andere vluchten aankwamen zodat de rij bij de douane minimaal was, 4 maal heb ik in 30 minuten (zelfde terminal) een succesvolle transit kunnen maken, 1 maal in 50 minuten omdat de personen voor mij van dusdanige afkomst waren dat ze per stuk lang deden over de immigratie.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Je moet je koffers inderdaad ophalen en weer inchecken. Dat moet in Amerika.
Je moet op JFK ook door de douane. Geef bij het cabinepersoneel aan dat je moet overstappen, zij kunnen je dan een voucher geven voor de fast track bij de douane. Dat scheelt je wat tijd. 1 uur en 40 min. is behoorlijk krap, hoop dat je t gaat redden.
Ik heb mijn tickets bij dezelfde maatschappij geboekt dus dat is wel een geluk dan dus als je je connectie niet haalt je het vliegticket kosteloos kan omvormen naar een volgende vlucht?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mwah krap... het is wel te doen, zelfs zonder speciale fast track kaartjes, wel is e.e.a. afhankelijk of je vlucht optijd aankomt en of dit gelijk is met andere vluchten, want ik heb meerdere malen het geluk gehad dat wij net voor andere vluchten aankwamen zodat de rij bij de douane minimaal was, 4 maal heb ik in 30 minuten (zelfde terminal) een succesvolle transit kunnen maken, 1 maal in 50 minuten omdat de personen voor mij van dusdanige afkomst waren dat ze per stuk lang deden over de immigratie.
Ik hoop trouwens wel dat je tickets bij 1 maatschappij geboekt zijn of de tickets in 1 keer zodat je een back-up hebt mocht je de connectie niet halen, als je zelf e.e.a. geboekt heb je verder geen poot om op te staan.
Inderdaad, als je het ticket als doorgaand ticket koopt bij 1 maarschappij, is het altijd de verantwoording van de maatschappij zelf.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:09 schreef Newjersey_nl het volgende:
[..]
Ik heb mijn tickets bij dezelfde maatschappij geboekt dus dat is wel een geluk dan dus als je je connectie niet haalt je het vliegticket kosteloos kan omvormen naar een volgende vlucht?
Ik had de vorige keer een heel vliegtuig met mensen van zo'n afkomst voor me Domme pech waarschijnlijk, maar wel balen als je een overstap hebt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mwah krap... het is wel te doen, zelfs zonder speciale fast track kaartjes, wel is e.e.a. afhankelijk of je vlucht optijd aankomt en of dit gelijk is met andere vluchten, want ik heb meerdere malen het geluk gehad dat wij net voor andere vluchten aankwamen zodat de rij bij de douane minimaal was, 4 maal heb ik in 30 minuten (zelfde terminal) een succesvolle transit kunnen maken, 1 maal in 50 minuten omdat de personen voor mij van dusdanige afkomst waren dat ze per stuk lang deden over de immigratie.
Ik hoop trouwens wel dat je tickets bij 1 maatschappij geboekt zijn of de tickets in 1 keer zodat je een back-up hebt mocht je de connectie niet halen, als je zelf e.e.a. geboekt heb je verder geen poot om op te staan.
Als je vanaf Amsterdam vliegt met bagage in de ochtend, dus tussen 06:00 en 08:00 uur of in de vroege avond, vanaf 17:00 - 19:00 uur dan kan je beter 1,5 uur van tevoren aanwezig zijn, opzich zal het inchecken nog wel gaan, hoewel het ook daar druk kan zijn, maar bij de beveiligingscheck is het rond deze tijden uitermate druk, het loopt opzich allemaal wel door, maar de rij is meestal vrij lang en 20-25 minuten wachten moet je op de superdrukke momenten wel incalculeren. Het is echter niet te zeggen op welk tijdstip het echt druk is, dat verschilt met de dag.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:41 schreef mschol het volgende:
vraagje: ik zit te twijfelen over een vliegreisje naar frankrijk (parijs, CDG) met KLM vanuit schiphol
maar ik vraag mij 2 dingen af:
1) wat is gemiddeld genomen de inchecktijd op zo'n vlucht? (op de site van KLM staat namelijk alleen dat dit verschilt per bestemming en dat het van 15 minuten tot 1,5 uur van te voren uiterlijk kan)
2) als je bagage meenement, ben je dan ook echt "uren" kwijt voor het wachten op je bagage of gaat dit b.v. binnen een half uur na aankomst..?
Is het wel "open gips" of hoe ze dat ook noemen? Bij de meeste maatschappijen mag je niet vliegen als het gips strak om je lichaam zit, omdat je lichaam kan opzwellen op grote hoogte.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:10 schreef Silenus het volgende:
Thanks! Zal wel goedkomen dan, alleen z'n onderbeen zit idd in het gips. Hij kan ook een beetje lopen, maar heeft nog wel echt die krukken nodig.
ik wil uiteindelijk naar disney, maar als ik voor inchecken e.d. 1,5 uur moet uittrekken is de trein een relaxtere manier van reizen...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je vanaf Amsterdam vliegt met bagage in de ochtend, dus tussen 06:00 en 08:00 uur of in de vroege avond, vanaf 17:00 - 19:00 uur dan kan je beter 1,5 uur van tevoren aanwezig zijn, opzich zal het inchecken nog wel gaan, hoewel het ook daar druk kan zijn, maar bij de beveiligingscheck is het rond deze tijden uitermate druk, het loopt opzich allemaal wel door, maar de rij is meestal vrij lang en 20-25 minuten wachten moet je op de superdrukke momenten wel incalculeren. Het is echter niet te zeggen op welk tijdstip het echt druk is, dat verschilt met de dag.
Bagage op Amsterdam kan relatief snel zijn, afhankelijk van het tijdstip van de dag, maar ga toch wel uit van een minuut of 30 na het uitstappen uit het vliegtuig.
Als Parijs je eindbestemming is, bedenk dat de trein naar het centrum ook nog zo'n 13 euro kost voor een enkele reis, en je daar ook nog eens 1 uur mee kwijt bent. Tel dat op met de wachttijd voor bagage en inchecktijd en dan is er eigenlijk geen reden om met het vliegtuig naar Parijs te gaan als je ook met de NS trein kan, die doet er 3,5 uur over. Waarschijnlijk is de NS nog goedkoper ook.
Al moet ik dat natuurlijk helemaal niet zeggen, vliegen is veel leuker, maar voor bestemmingen zoals Parijs, Brussel, Dusseldorf, Frankfurt als eindbestemming zou ik niet overwegen om met het vliegtuig te gaan, de trein is dan een stuk relaxter.
SPOILER: treinretourtjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: vliegticketOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet door de immigration heen en daarna door de douane met je koffers, maar let daarna even goed op: terminal 2 en terminal 3 van JFK zitten aan elkaar vast met een loopgang ("walkway"). Probeer die te vinden ipv terminal 3 uit te lopen. Anders moet je in Terminal 2 weer naar binnen, samen met alle passagiers die vanaf NYC vertrekken en die dus allemaal weer gekontroleerd moeten worden op wapens/vloeistoffen/etc.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:30 schreef Newjersey_nl het volgende:
ik vlieg binnenkort van Brussel naar JFK om daar vervolgens over te stappen naar San Francisco. Nu heb ik een overstaptijd van 1 uur en en 40 minuten. Is dit voldoende? Ik kom op JFK aan op terminal 3 en moet naar terminal2
De tourist kan wel anticiperen dan ?quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:21 schreef Drive-r het volgende:
Begrijp ik, ik reis vrij veel en heb er dus vorige keer ook dagen lang mee te maken gehad. Het probleem is dat die willekeur het voor de zakenreiziger onmogelijk maakt normaal te anticiperen.
Er is een forum voor Planes, Trains & Automobiles , maar die gaat alleen over de laatste.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:57 schreef Masanga het volgende:
Ik weet niet of het hier de goede plaats is, maar:
Dat wel ja.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Maar als het rendabel is om voor andere maatschappijen wel een gate te bouwen dan zou het kunnen. Is de rest van Schiphol al wel groot/breed genoeg (taxi en startbanen)?
De toerist heeft weinig te anticiperen. Die wil van A naar B en als dat niet kan, is het klote en weer doorgaan. Ik vlieg in een week van A, naar B, vervolgens C, D en E. Maar dat kan ook prima in een andere volgorde, als dat door problemen beter uit komt, etc. Met BC tickets ben je toch flexibel, etc. Daar was de comment voor bedoeld...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 04:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De tourist kan wel anticiperen dan ?
Als toerist is het natuurlijk wel een stuk vervelender. Maar ja bij onduidelijkheid is nooit iemand gebaat, al helemaal niet als ze lukraak luchthavens dichtgooien.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
De toerist heeft weinig te anticiperen. Die wil van A naar B en als dat niet kan, is het klote en weer doorgaan. Ik vlieg in een week van A, naar B, vervolgens C, D en E. Maar dat kan ook prima in een andere volgorde, als dat door problemen beter uit komt, etc. Met BC tickets ben je toch flexibel, etc. Daar was de comment voor bedoeld...
Gelukkig hebben ze wel geleerd van vorig jaar. Ik was afgelopen woensdag in Duitsland, en ondanks de sluiting van het luchtruim verder geen vertraging gehad omdat het vliegverbod precies inging nadat ik was aangekomen en 30 minuten voordat ik terug zou vliegen weer opgeheven werd. Het vliegtuig was verder nergens heen gegaan en kon prima optijd mee.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:30 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Als toerist is het natuurlijk wel een stuk vervelender. Maar ja bij onduidelijkheid is nooit iemand gebaat, al helemaal niet als ze lukraak luchthavens dichtgooien.
De toerist ook .quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:26 schreef Drive-r het volgende:
Natuurlijk, als toerist is het veel vervelender. Maar er is dan weinig aan te doen. Mij kan een hoop ellende bespaart worden door goeie info...
Ah, die had ik over het hoofd gezien, bedankt!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |