abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 13:42:30 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95711416
Nederland in top 10 dierenleed

MSTERDAM - Nederland heeft de twijfelachtige eer hoog op de lijst van dierenleed te staan. Ons land staat op de vierde plaats van een lijst met landen waar dierenleed grootschalig voorkomt.

Nederland staat dit jaar op de vierde plaats van landen waar veel dierenleed voorkomt...
Foto: Stichting Dierenhulp
De lijst wordt dit jaar voor de dertiende keer gepresenteerd door Stichting Dierenhulp. Griekenland is ook dit jaar weer lijstaanvoerder, gevolgd door Spanje. Op de derde plaats staan de Nederlandse Antillen.
Vorig jaar stond Nederland op de zesde plaats. Dit jaar is ons land twee plaatsen gestegen, door onder meer het verhandelen van zieke paarden, handel in tal van levende dieren via websites en het verlenen van een jachtvergunning aan leden van het Koninklijk huis. Ook de talloze meldingen over mishandelen en verminken van eenden, ganzen, zwanen, honden en katten zorgen ervoor dat ons land nu op de vierde plek staat.
De grootste stijger is Aruba, dat maar liefst zeventien plaatsen omhoog ging en nu op een twaalfde positie staat. Opnieuw wordt genoemd het afmaken van dieren, maar liefst 8500 dieren. In gesprekken met de Arubaanse overheid werd dit aantal dieren bevestigd.
Dalers waren er gelukkig ook te melden met als grootste daler Cuba met twaalf plaatsen. De hervormingen in dit land hebben een positieve uitwerking op zowel mens als dier.
De top tien van dieronvriendelijke landen ziet er als volgt uit.

1 Griekenland
2 Spanje
3 Nederlandse Antillen
4 NEDERLAND
5 Roemenie
6 Turkije
7 Venezuela
8 Bulgarije
9 Egypte
10 Portugal

http://www.telegraaf.nl/b(...)leed__.html?p=26%2C1

En wij maar wijzen met ons vingertje..

Vorig jaar stond Nederland op de zesde plaats. Dit jaar is ons land twee plaatsen gestegen, door onder meer het verhandelen van zieke paarden, handel in tal van levende dieren via websites en het verlenen van een jachtvergunning aan leden van het Koninklijk huis. Ook de talloze meldingen over mishandelen en verminken van eenden, ganzen, zwanen, honden en katten zorgen ervoor dat ons land nu op de vierde plek staat.

:r
We moesten ons schamen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_95711586
quote:
De lijst wordt dit jaar voor de dertiende keer gepresenteerd door Stichting Dierenhulp
Dus die lijst is/wordt gemaakt door een Nederlandse stichting?

Waar is die lijst eigenlijk op gebaseerd? Het aantal meldingen per inwoner?
Who motivates the motivator?
pi_95711610
Ik zou bijna zeggen dat ik hier niet meer zou willen wonen, maar dan loop je weg voor de feiten en gaat het nog steeds zijn gang. Ik vind het echt verafschuwelijk. Ik kan er niks aan doen maar ik begin steeds een grotere hekel aan mensen te krijgen omdat ze in staat zijn om dit soort dingen te doen. Ik vind het bijna even erg als dat mensen elkaar de grond in trappen, maar dat kan nog uitgelokt zijn. Hoewel een oude oma of een homoseksueel die gewoon word verminkt of vermoord... Nee. Maar dieren... De meest onschuldige soort dat er bestaat, wat geen hond kwaad doet en wat niet in staat is om zichzelf te beschermen. Die mensen die dat doen mogen van mij jaaaarenlang in de gevangenis terecht komen om daar zich eens in te lezen in agressieregulatie en dergelijke.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:50:23 #4
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_95711708
Wat een kut onderzoek. Nederland staat alleen zo hoog opdat wij alles rapporteren.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:50:23 #5
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_95711711
EDIT: :O

[ Bericht 37% gewijzigd door Greys op 19-04-2011 14:22:22 ]
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:50:41 #6
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_95711725
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:50 schreef davako het volgende:
Wat een kut onderzoek. Nederland staat alleen zo hoog opdat wij alles rapporteren.
Hee, verpest het nu niet. :{
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:55:15 #7
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_95711898
Elk ontwikkeld mens kan natuurlijk prima beredeneren dat hoe armer een land is, hoe dieronvriendelijker men in principe is. Een dier is dan een bron van voedsel, een last- of werktuig of zelfs een sta in de weg.
Wij decadente Westerlingen kunnen ons, wentelend in onze rijkdom en vrije tijd, best druk maken om dieren en er zelfs een politieke non-issue partij voor oprichten.

We staan vierde in de lijst, maar staan waarschijnlijk 80ste in werkelijkheid.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:57:33 #8
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_95711983
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:55 schreef ElectricEye het volgende:
Elk ontwikkeld mens kan natuurlijk prima beredeneren dat hoe armer een land is, hoe dieronvriendelijker men in principe is. Een dier is dan een bron van voedsel, een last- of werktuig of zelfs een sta in de weg.
Wij decadente Westerlingen kunnen ons, wentelend in onze rijkdom en vrije tijd, best druk maken om dieren en er zelfs een politieke non-issue partij voor oprichten.

Amen
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_95712000
Oh.. ik zie nu pas dat de bron de Telegraaf is. :')
Who motivates the motivator?
pi_95712300
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:57 schreef Spouwerranger het volgende:
http://www.dierenhulp.nl/html/nl/nieuws.php?id=1303135033
Je raekt an de dinge geweun.
pi_95712392
Waarom staat China niet in de lijst? :')
Dit alleen maakt het voor mij volstrekt ongeloofwaardig onderzoek.
pi_95712439
Ik geloof er ook niet veel van. Roemenie is sowieso een stuk erger. Alleen daar worden geen meldingen van gemaakt en niets mee gedaan door politie enz..
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 14:12:04 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95712577
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:57 schreef Spouwerranger het volgende:
Ooooooooooh, nou dan gaan we gewoon rustig door joh.
Google je zelf even op dierenleed nederland? Kinderboerderijen, ieder jaar weer vogels, eenden, zwanen, noem maar op.
"oh maar daar en daar is het veel erger boehoehoe hoor"
Prachtig, ga vooral voorbij aan het feit dat we er doodgewoon niet goed opstaan qua dierenleed.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_95712597
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:07 schreef Morrisz het volgende:
Waarom staat China niet in de lijst? :')
Dit alleen maakt het voor mij volstrekt ongeloofwaardig onderzoek.
13e plek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 14:13:00 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95712613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:08 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik geloof er ook niet veel van. Roemenie is sowieso een stuk erger. Alleen daar worden geen meldingen van gemaakt en niets mee gedaan door politie enz..
Alsof in nederland overal melding van wordt gemaakt :')
Verwaarloos je dier en je krijgt een boete en na belofte van beterschap ook gewoon je dieren terug. :')

dinsdag 19 april 2011 @ 14:18:13 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95712799
Dat had ik niet verwacht, :').
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 14:20:28 #17
163650 Greys
pi_95712884
Zo'n slecht idee is het dus niet, die vrij grote hoeveelheid animal cops.
Kennelijk (niets nieuws uiteraard) is het keihard nodig.

Lekker voor de lol wat pijlen schieten op zwanen :r
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:21:56 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_95712933
Jakkes -O-
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:22:34 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95712947
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:20 schreef Greys het volgende:
Zo'n slecht idee is het dus niet, die vrij grote hoeveelheid animal cops.
Kennelijk (niets nieuws uiteraard) is het keihard nodig.

Lekker voor de lol wat pijlen schieten op zwanen :r
Deze week ook alweer een vergiftigde hond in het nieuws, een man die zijn pup met een stuk hout sloeg
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:23:54 #20
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_95713000
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:22 schreef Harajuku. het volgende:
Deze week ook alweer een vergiftigde hond in het nieuws, een man die zijn pup met een stuk hout sloeg
Dat hoor je in China/ Roemenië/ Rusland/ Venezuela nooit op het nieuws inderdaad! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 14:24:58 #21
163650 Greys
pi_95713049
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:23 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat hoor je in China/ Roemenië/ Rusland/ Venezuela nooit op het nieuws inderdaad! :D
... en dus?
Is het oké?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95713068
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

Alsof in nederland overal melding van wordt gemaakt :')
Verwaarloos je dier en je krijgt een boete en na belofte van beterschap ook gewoon je dieren terug. :')
Klopt, maar het is hier niet zo erg met zwerfdieren bijvoorbeeld.
http://www.onlinepersberi(...)n-honden-afslachten/
met dit alleen al konden ze wel een stukkie hoger staan.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:27:14 #23
116015 SicSicSics
pi_95713148
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:24 schreef Greys het volgende:
... en dus?
Is het oké?
Nee, natuurlijk niet! En we hebben nog een lange weg te gaan. En natuurlijk moeten we er voor oppassen dat we niet nog verder afglijden. Maar ik heb zo mijn twijfels bij deze lijst. Ik zou er geen beleid op durven maken in ieder geval.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:27:26 #24
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95713158
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:23 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Your point being?
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 14:28:23 #25
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95713203
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:25 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Klopt, maar het is hier niet zo erg met zwerfdieren bijvoorbeeld.
http://www.onlinepersberi(...)n-honden-afslachten/
met dit alleen al konden ze wel een stukkie hoger staan.
Roemenië is een factor 6 groter dan Nederland 'en ze hebben niet de middelen en voorlichting en stichtingen zoals in Nederland.
Dus ironisch genoeg maakt het ons een stuk slechter...

dinsdag 19 april 2011 @ 14:28:34 #26
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95713214
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:27 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet! En we hebben nog een lange weg te gaan. En natuurlijk moeten we er voor oppassen dat we niet nog verder afglijden. Maar ik heb zo mijn twijfels bij deze lijst. Ik zou er geen beleid op durven maken in ieder geval.
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe ze dit onderzocht hebben, maar er bestaat i.i.g. genoeg dierenleed in Nederland. Daar kan je niet onderuit.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:30:42 #27
116015 SicSicSics
pi_95713297
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:28 schreef Harajuku. het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe ze dit onderzocht hebben, maar er bestaat i.i.g. genoeg dierenleed in Nederland. Daar kan je niet onderuit.
Dat was ook niet mijn bedoeling! O+

Ik denk alleen dat het hier niet zo triest is als er wordt gesuggereerd. Misschien heb ik het mis en is het inderdaad erger in mijn achtertuin dan in die van de andere. Mijn perceptie zegt alleen dat ik in het buitenland meer geconfronteerd ben (misschien is dat het juist wel, is het hier verborgen?) met dierenleed dan hier in Nederland.
Fine, fuck you then!
  Moderator dinsdag 19 april 2011 @ 14:42:36 #28
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_95713812
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:27 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Your point being?
Dat ze het daar wellicht niet eens belangrijk genoeg vinden om het in de krant te zetten?

Vreemd dat Belgie niet ook in de top tien staat, daar worden verhoudingsgewijs zelfs meer dieren afgemaakt dan in Spanje bijvoorbeeld. Maar het is inderdaad wel een hele slechte zaak dat we stijgende zijn.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_95714007
Ah een 'onafhankelijk' onderzoek van een dierenwelzijnsorganisatie die opereert in Griekenland, Spanje, Nederland, de Nederlandse Antillen en Venezuela, dat moet wel betrouwbaar zijn :Y)

Zonder methodiek en resultaten geloof ik conclusies niet, zeker als ze op het eerste gezicht al zo twijfelachtig als deze zijn.

Hiermee zeg ik trouwens niet dat dierenleed in Nederland niet bestaat.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:03:15 #30
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95714623
dierenleed.nl presenteert de lijst.... waar is de bron?

Goeie lijst, want dieren lijden meer in Nederland dan in pak 'm beet China of Vietnam omdat in Nederland het koninklijk huis een jachtvergunning heeft. Ga er eens kijken op de markt ofzo...

Gelukkig krijgen we in NL animal cops! *O* :')

Vraag: Als ik een lekker kipje de kop afhak om 'm later op te eten, is dat dierenleed?
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:11:50 #31
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_95714974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:47 schreef Stranger het volgende:
Ah een 'onafhankelijk' onderzoek van een dierenwelzijnsorganisatie die opereert in Griekenland, Spanje, Nederland, de Nederlandse Antillen en Venezuela, dat moet wel betrouwbaar zijn :Y)

Zonder methodiek en resultaten geloof ik conclusies niet, zeker als ze op het eerste gezicht al zo twijfelachtig als deze zijn.

Hiermee zeg ik trouwens niet dat dierenleed in Nederland niet bestaat.
Dit dus!
The colour of her eyes were the colour of insanity
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:18:11 #32
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_95715231
Als dit topic niet van een moderator/admin was geweest was hij al lang gesloten ivm gebrekkige bronnen. Dit is echt een onzin rapport!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 15:19:51 #33
163650 Greys
pi_95715299
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:18 schreef davako het volgende:
Als dit topic niet van een moderator/admin was geweest was hij al lang gesloten ivm gebrekkige bronnen. Dit is echt een onzin rapport!
Wat een onzin :')

En FYI, we hebben Stichting Dierenhulp gevraagd om hier meer over te komen vertellen, dus voordat je alles maar klakkeloos afdoet als onzin rapport kan je ook even afwachten of ze er wellicht nog iets meer over te melden hebben :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:22:49 #34
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_95715425
Nou ik ben benieuwd. Ze zullen wel gewoon meer centen willen hebben en proberen op deze manier te laten blijken dat dit ook nodig is.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:22:51 #35
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95715427
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:42 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat ze het daar wellicht niet eens belangrijk genoeg vinden om het in de krant te zetten?

Vreemd dat Belgie niet ook in de top tien staat, daar worden verhoudingsgewijs zelfs meer dieren afgemaakt dan in Spanje bijvoorbeeld. Maar het is inderdaad wel een hele slechte zaak dat we stijgende zijn.
Not to mention de broodfok, die viert zijn hoogtijdagen in Belgie :')
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 15:30:16 #36
163650 Greys
pi_95715727
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:22 schreef davako het volgende:
Nou ik ben benieuwd. Ze zullen wel gewoon meer centen willen hebben en proberen op deze manier te laten blijken dat dit ook nodig is.
Die stichting helpt niet alleen in Nederland en zij hebben er dus m.i. niets mee te 'winnen' door Nederland hoger op de lijst te zetten. Het zal dus echt wel ergens op gebaseerd zijn en ik ben benieuwd waarop :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95715945
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Die stichting helpt niet alleen in Nederland en zij hebben er dus m.i. niets mee te 'winnen' door Nederland hoger op de lijst te zetten. Het zal dus echt wel ergens op gebaseerd zijn en ik ben benieuwd waarop :)
Zoals ik al zei, ze hebben links in de website staan naar Griekenland, Tenerife (Spanje toch?), Nederlandse Antillen, Nederland en Venezuela. 5 landen uit de top 7 dus. Dit laat imho zien dat ze hun werk niet goed doen trouwens.
pi_95716172
Ben benieuwd waar de cijfers op gebaseerd zijn. We wachten af!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 16:05:52 #39
163650 Greys
pi_95717396
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:35 schreef Stranger het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ze hebben links in de website staan naar Griekenland, Tenerife (Spanje toch?), Nederlandse Antillen, Nederland en Venezuela. 5 landen uit de top 7 dus. Dit laat imho zien dat ze hun werk niet goed doen trouwens.
Nou nou, dat vind ik nogal een ongefundeerde aanname.
Je kunt ook zeggen dat het dan wel een eerlijker lijst zal zijn dan je dacht, omdat ze anders zichzelf wel beter 'uit de verf zouden laten komen'.

En als stichting kan je ook maar zóveel doen he? Helpen waar kan, maar vaak een druppel op een gloeiende plaat. Waar je er eentje redt, worden er weer tientallen mishandeld tegelijkertijd. Dus als je daar als stichting niet/amper tegenop kunt boksen (wegens toename van mishandeling) doen ze meteen hun werk niet goed? Hebben we daar niet iets meer info voor nodig om zo'n conclusie te kunnen trekken?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 16:44:59 #40
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95719295
Wat een rare 'protesten' er is 'dus' in nederland niets aan de hand omdat Stichting Dierenhulp. het onderzoek doet en naar de kranten gestuurd heeft.
Wat een vreemde redenering.
Wat is nu het precieze probleem?
Bang dat we inderdaad zo hoog eindigen?

dinsdag 19 april 2011 @ 16:56:00 #41
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95719801
Het probleem is dat Nederland als beschaafd land uit het rijke westen met allerhande wetten tegen dierenleed op nummer 4 gezet wordt. Als Nederland werkelijk de 4e plek bekleed is er heel weinig mis in de wereld wat dierenleed betreft. Ik denk dat als je het zo bekijkt dat je zelf misschien ook wel tot de conclusie komt dat het niet echt geloofwaardig is.

Kom je niet tot die conclusie, dan verwijs ik je naar het advies in mijn vorige post.
Siesta & Fiesta!
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 17:03:37 #42
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95720164
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:56 schreef Bramito het volgende:
Het probleem is dat Nederland als beschaafd land uit het rijke westen met allerhande wetten tegen dierenleed op nummer 4 gezet wordt. Als Nederland werkelijk de 4e plek bekleed is er heel weinig mis in de wereld wat dierenleed betreft. Ik denk dat als je het zo bekijkt dat je zelf misschien ook wel tot de conclusie komt dat het niet echt geloofwaardig is.

Kom je niet tot die conclusie, dan verwijs ik je naar het advies in mijn vorige post.
Ik denk idd dat het voor wat mensen even slikken is dat we niet zo dierlievend zijn als we ons presenteren.
Stichting Dierenleed is uitgenodigd om een gesprek aan te gaan met de users hier.

Admin dinsdag 19 april 2011 @ 17:22:13 #43
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95721069
We zijn dierenliefhebbers tot en met:
Hondje doodgetrapt in Vaals

dinsdag 19 april 2011 @ 17:27:20 #44
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95721318
Even voor de goede orde: Nederland op plaats 4 van de hele wereld is ONZIN!
Siesta & Fiesta!
pi_95721386
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:27 schreef Bramito het volgende:
Even voor de goede orde: Nederland op plaats 4 van de hele wereld is ONZIN!
Want? Bron?
pi_95721451
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:22 schreef yvonne het volgende:
We zijn dierenliefhebbers tot en met:
Hondje doodgetrapt in Vaals
Zolang het nog steeds als 'nieuws' wordt bestempeld is het een uitzondering, ik kan me niet voorstellen dat dit in 3e wereldlanden nieuws zou zijn.

Alhoewel, misschien dat hier nog wat over gerept wordt in land nummer 13:
quote:
Honden van slacht gered
Een trucklading honden bestemd voor slacht en consumptie is door Chinese dierenactvisten onderschept op weg naar het slachthuis.
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:30:05 #47
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95721452
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:28 schreef Selestha het volgende:

[..]

Want? Bron?
Ga eens op reis en trek je eigen conclusies....
Siesta & Fiesta!
pi_95721492
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:28 schreef Selestha het volgende:

[..]

Want? Bron?
Omdat dit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:50 schreef davako het volgende:
en dit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:55 schreef ElectricEye het volgende:

Ga jij eens in China een hond doodtrappen, kijken hoeveel mensen het boeit.

En ik vind dierenleed echt wel iets wat aangepakt moet worden. Maar laten we niet doen alsof wij zo extreem zijn in dierenleed.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 17:33:08 #49
163650 Greys
pi_95721611
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:03 schreef yvonne het volgende:
Stichting Dierenleedhulp is uitgenodigd om een gesprek aan te gaan met de users hier.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:37:32 #50
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95721826
Wat is eigenlijk de definitie die ze hanteren?
Siesta & Fiesta!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 17:47:37 #51
163650 Greys
pi_95722271
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:37 schreef Bramito het volgende:
Wat is eigenlijk de definitie die ze hanteren?
Dat kan je ze binnenkort zelf vragen :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 17:50:58 #52
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95722432
Ik verbaas me écht over de reacties, denken we nu echt collectief dat nederland diervriendelijk is :?

pi_95722501
http://hubpages.com/hub/More-horror-in-China

Hey, maar gelukkig staat China niet in de lijst.

:')

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:50 schreef yvonne het volgende:
Ik verbaas me écht over de reacties, denken we nu echt collectief dat nederland diervriendelijk is :?
In vergelijking met andere landen? Ja best wel denk ik.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 17:53:40 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95722557
Ik mag trouwens hopen dat ze bij hun onderzoek de toestanden in onze bio-industrie hebben meegenomen.
Duizenden kippen hier in de fik, stalletje met duizenden kalveren in de fik, transportje hier, transportje daar. Er is meer dierenleed dan je denkt.
Zo'n stal met beesten is trouwens niet beveiligd.

pi_95722860
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:53 schreef yvonne het volgende:
Ik mag trouwens hopen dat ze bij hun onderzoek de toestanden in onze bio-industrie hebben meegenomen.
Duizenden kippen hier in de fik, stalletje met duizenden kalveren in de fik, transportje hier, transportje daar. Er is meer dierenleed dan je denkt.
Zo'n stal met beesten is trouwens niet beveiligd.
Natuurlijk kan het veel beter, vooral in de bio-industrie.
Maar dat neemt niet weg dat ik het onzin vind om Nederland op de 4e plek te zetten. Misschien van Europa. Dat kan nog.

Maar van de wereld, doe niet zo naief. :')
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 18:02:15 #56
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95722971
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:52 schreef Trommeldaris het volgende:
http://hubpages.com/hub/More-horror-in-China

Hey, maar gelukkig staat China niet in de lijst.

[..]

In vergelijking met andere landen? Ja best wel denk ik.
En ik denk dat het tegenvalt :)
Ik herhaal mezelf nog een keertje:
* noem ieder land op* is een factor * noem een getal* groter dan nederland. In nederland zijn we redelijk ver met clubs, verenigingen, stichtingen, partijen, om ons iig bewust te maken van de dieren om ons heen. Als dan een ieniemienielandje als Nederland dan toch nog zo hoog eindigt of sowieso op zo'n lijst voorkomt in vergelijking tot landen die nog redelijk barbaars te noemen zijn vind ik dat echt een slechte zaak.

Admin dinsdag 19 april 2011 @ 18:09:38 #57
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95723269
http://www.google.nl/sear(...)kippen+schuurbranden
'tienduizenden'
78.000
duizenden
tienduizenden
12.000
45.000
Ik vind de regelmaat waarmee dit voorkomt toch tamelijk hoog..

Ga ik het nog even niet hebben over het ruimen van dieren omdat ons landje té klein is, dieren téveel op elkaar gepropt staan.
Dat is toch echt óns werk.

Hell, en ik ben nieteens een of andere softie of activist, maar ik vertik het om hier de ogen voor te sluiten.

pi_95723300
Waarom zouden "we" ons moeten schamen?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 18:11:31 #59
163650 Greys
pi_95723339
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:10 schreef Stirneriaan het volgende:
Waarom zouden "we" ons moeten schamen?
:?

Meen je deze vraag nou echt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95723470
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:50 schreef yvonne het volgende:
Ik denk niet dat de negatievelingen hier dat denken; zij denken alleen dat dat onderzoek niet goed is uitgevoerd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 18:16:17 #61
163650 Greys
pi_95723501
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de negatievelingen hier dat denken; zij denken alleen dat dat onderzoek niet goed is uitgevoerd.
Dat, maar ook 'dat het op zich wel meevalt hier'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95723562
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:16 schreef Greys het volgende:

Dat, maar ook 'dat het op zich wel meevalt hier'.
Ik denk dat het behoorlijk tegenvalt voor een 'beschaafd land' waar gedacht wordt dat we zo goed voor dieren zijn, maar ook ik zet vraagtekens bij dat onderzoek.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 18:24:37 #63
163650 Greys
pi_95723825
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat het behoorlijk tegenvalt voor een 'beschaafd land' waar gedacht wordt dat we zo goed voor dieren zijn, maar ook ik zet vraagtekens bij dat onderzoek.
We zullen wrs morgen al aankondigen wanneer het vraaggesprek met de voorzitter van St. Dierenhulp gaat plaatsvinden :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 18:28:47 #64
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95723973
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan koppelen we het onderzoek af en richten we ons op bekende feiten en die zijn al schrikbarend genoeg.

pi_95724004
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:09 schreef yvonne het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)kippen+schuurbranden
'tienduizenden'
78.000
duizenden
tienduizenden
12.000
45.000
Ik vind de regelmaat waarmee dit voorkomt toch tamelijk hoog..

Ga ik het nog even niet hebben over het ruimen van dieren omdat ons landje té klein is, dieren téveel op elkaar gepropt staan.
Dat is toch echt óns werk.

Hell, en ik ben nieteens een of andere softie of activist, maar ik vertik het om hier de ogen voor te sluiten.
Alsof we met opzet kippenstallen in de hens aan het steken zijn met z'n allen.
Natuurlijk is het dierenleed, maar dat is een zwerfhond die wordt aangereden door een auto ook. Niet alles wordt met opzet gedaan, en DAT is de vraag: Hoeveel OPZETTELIJK dierenleed is er in Nederland?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 18:33:43 #66
163650 Greys
pi_95724177
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:29 schreef Messina het volgende:

[..]

Natuurlijk is het dierenleed, maar dat is een zwerfhond die wordt aangereden door een auto ook. Niet alles wordt met opzet gedaan, en DAT is de vraag: Hoeveel OPZETTELIJK dierenleed is er in Nederland?
Het feit op zich dat al die kippen daar hutjemutje in die stal in rekken hangen zo ongeveer, dat is al dierenleed genoeg op zich. Hoeft de stal niet eens voor in de fik te staan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 18:35:19 #67
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95724240
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:29 schreef Messina het volgende:

[..]

Tienduizenden kippen op elkaar gepropt IS opzettelijk dierenleed.

pi_95724343
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Het feit op zich dat al die kippen daar hutjemutje in die stal in rekken hangen zo ongeveer, dat is al dierenleed genoeg op zich. Hoeft de stal niet eens voor in de fik te staan.
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:35 schreef yvonne het volgende:

[..]

Tienduizenden kippen op elkaar gepropt IS opzettelijk dierenleed.
Dit is ook weer een aanname. Er zijn zat grote stallen in Nederland. Grote zalen worden ook stal genoemd.

Maar goed, van mij mogen die "megastallen" verboden worden. Maar dat wordt het toch niet, het is een export-product. Ook al zou ELKE Nederlander biologisch vlees gaan eten, zouden de stallen niet verdwijnen. En dan zijn "wij Nederlanders" de schuldige?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 18:41:26 #69
163650 Greys
pi_95724498
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:37 schreef Messina het volgende:

[..]

[..]

Dit is ook weer een aanname. Er zijn zat grote stallen in Nederland. Grote zalen worden ook stal genoemd.
Yvonne schrijft toch letterlijk 'op elkaar gepropt'?
En die mega stallen waarin dieren op elkaar gepropt zijn is dierenleed ja.
Wat is daar 'aanname' aan? Ik snap niet wat je bedoelt ben ik bang.

Er zijn ook grote scharrelzalen ja, maar daar hebben we het toch niet over? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95725038
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Yvonne schrijft toch letterlijk 'op elkaar gepropt'?
En die mega stallen waarin dieren op elkaar gepropt zijn is dierenleed ja.
Wat is daar 'aanname' aan? Ik snap niet wat je bedoelt ben ik bang.

Er zijn ook grote scharrelzalen ja, maar daar hebben we het toch niet over? :)
Daar gaat het niet over, maar daar zijn ook branden. En die komen OOK als hit op google naar voren.

Maar na even googlen een bericht van 24 januari 2011. Redelijk recent dus:

quote:
De laatste jaren zijn bij stalbranden alleen al 700.000 kippen en 14.000 varkens verbrand.
Bron, let op, aangrijpende foto.

Wat ik probeer te zeggen, of eigenlijk: Wat mijn vraag is:

Ja, er zal veel dierenleed zijn in Nederland. Naast dieren die in veel te kleine ruimtes vertoeven, halal slachten, massatransport, etc, is er ook dierenleed als: Kat wordt aangereden door auto, gans die wordt overvaren door een boot, een hond die de medicijnen van baaslief te pakken krijgt en zo komt te overlijden. Wordt dit soort dierenleed meegerekend? Met andere woorden: WAT is precies dat dierenleed?

Ik denk dat de gemiddelde nederlander gewoon goed is voor zijn/haar dieren. Ik eet mijn biologische stukje vlees (4 a 5 keer per week), koop geen bont en/of donsdekbedden, etc.

Ook wordt in de OP het afmaken van dieren genoemd. Wederom vraag ik: Wat valt daaronder? Wanneer ik met mijn doodzieke kat naar de dierenarts ga en hij moet ingeslapen worden. Valt dat eronder? Ik zou dus wat meer details willen zien van dit zogenaamde "onderzoek" voordat ik ga roepen: O-M-F-G, wat een kut-dierenhaters zijn wij Nederlanders.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 19:01:34 #71
163650 Greys
pi_95725450
Dat kan je zeer binnenkort dus allemaal zelf vragen, heel goede vraag juist om straks te stellen :)

Ik denk persoonlijk echt niet dat honden die worden ingeslapen door ziekte en/of pijn meetellen hoor, want het is eerder dierenleed om ze dan te laten leven toch? En per ongeluk een gans overvaren met je boot telt ook niet lijkt me.
Een pijl voor de lol door de nek van een zwaan schieten, een ooievaar voor de fun uit zijn nest knallen, een hond en kat van 2 hoog uit het raam smijten omdat je ruzie hebt met je partner ( :r ) en meer van dat soort opzettelijk walgelijk gedoe.
Van die kuikenfarms waar ze levend en al op de lopende band gaan en de hakselmachine in worden gepleurd, onverdoofd slachten, massastallen waar dieren in hun korte kloteleventje geen poot voor de ander kunnen zetten, idioten die meer dieren nemen dan ze kunnen verzorgen thuis, 'kunstenaars' die vinden dat je een berg hamsters in een etalage in een bal kunt laten rennen (veel langer dan toegestaan is en goed voor ze is) in de naam van de kunst, er is zoveel dat onder opzettelijk dierenleed valt. Helaas.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95725452
Ach ja.. mijn honden komen uit nummer 2 en 3. Hebben ze het hier in ieder geval iets beter _O-
pi_95725775
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:01 schreef Greys het volgende:
Dat kan je zeer binnenkort dus allemaal zelf vragen, heel goede vraag juist om straks te stellen :)

Ik denk persoonlijk echt niet dat honden die worden ingeslapen door ziekte en/of pijn meetellen hoor, want het is eerder dierenleed om ze dan te laten leven toch? En per ongeluk een gans overvaren met je boot telt ook niet lijkt me.
Een pijl voor de lol door de nek van een zwaan schieten, een ooievaar voor de fun uit zijn nest knallen, een hond en kat van 2 hoog uit het raam smijten omdat je ruzie hebt met je partner ( :r ) en meer van dat soort opzettelijk walgelijk gedoe.
Van die kuikenfarms waar ze levend en al op de lopende band gaan en de hakselmachine in worden gepleurd, onverdoofd slachten, massastallen waar dieren in hun korte kloteleventje geen poot voor de ander kunnen zetten, idioten die meer dieren nemen dan ze kunnen verzorgen thuis, 'kunstenaars' die vinden dat je een berg hamsters in een etalage in een bal kunt laten rennen (veel langer dan toegestaan is en goed voor ze is) in de naam van de kunst, er is zoveel dat onder opzettelijk dierenleed valt. Helaas.
Je laatste alinea, ik ben het geheel met je eens. Maar uiteraard heb ik weer een maar :@

Zoals ik al zei: Veel van wat in Nederland gefokt en vervoerd wordt in megastallen en naar de slachterij, is voor buitenlands gebruik. Krijgen wij dan serieus "minpunten"? Terwijl "wij Nederlanders" juist zo bezig zijn met biologische voeding, etc. In China lachen ze ons uit. En die staat op plek 13!

En hagel afschieten op een groep vogels, katten verdrinken en opzettelijk een groep meerkoeten doodrijden, dat valt gewoon niet goed te praten. Zou nooit mogen gebeuren.
Maar, wederom een maar, komt dat hier nu echt zoveel vaker voor als in $insert ander land? Of heeft het toevallig te maken met het feit dat de onderzoekers uit Nederland komen. Dat wij het hier in Nederland meer in het nieuws gooien?

Zoveel vragen... ;)
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 19:32:08 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95727181
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:37 schreef Messina het volgende:

[..]

[..]

Maar goed, van mij mogen die "megastallen" verboden worden. Maar dat wordt het toch niet, het is een export-product. Ook al zou ELKE Nederlander biologisch vlees gaan eten, zouden de stallen niet verdwijnen. En dan zijn "wij Nederlanders" de schuldige?
Ja, in ons eigen land wel ja :D

En megastallen zijn geen aanname maar een feit.

quote:
Ook al zou ELKE Nederlander biologisch vlees gaan eten, zouden de stallen niet verdwijnen.
Ja, jij ook welterusten.

pi_95727709
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:32 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, in ons eigen land wel ja :D

En megastallen zijn geen aanname maar een feit.

[..]
Le-zen. Niet alle branden komen alleen voor in megastallen.
quote:
Ja, jij ook welterusten.
Misschien moet je je eens gaan inlezen.

quote:
Nederland is een grote speler op de internationale markt voor biggen en vleesvarkens. Uit de exportgegevens blijkt dat zon 45% van de in Nederland geproduceerde dieren als big of vleesvarken de grens over gaat.
Vooral blijven roepen dat "wij Nederlanders" zo slecht zijn, ja.

Klik

Nogmaals, Ik zei: STEL DAT elke nederlander biologisch vlees gaat eten, verdwijnen de megastallen niet.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 20:56:24 #76
163650 Greys
pi_95732829
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:40 schreef Messina het volgende:

[..]

Le-zen. Niet alle branden komen alleen voor in megastallen.
Dus?
Ik snap echt niet wat je nou bedoelt :D

Als je wilt weten of branden die per ongeluk bij een goedbedoelende boer in zijn varkensstalletje ontstaan ook meegeteld worden in het onderzoek; nee dat denk ik niet. Da's toch geen opzettelijk dierenleed? Maar dat kan je zelf vragen binnenkort.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95736640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Dus?
Ik snap echt niet wat je nou bedoelt :D

Als je wilt weten of branden die per ongeluk bij een goedbedoelende boer in zijn varkensstalletje ontstaan ook meegeteld worden in het onderzoek; nee dat denk ik niet. Da's toch geen opzettelijk dierenleed? Maar dat kan je zelf vragen binnenkort.
Dat is dus mijn hele punt :P Wat wordt verstaan onder dierenleed? Jij maakt er "opzettelijk" van, maar dat zie ik op hun site nergens staan.

Maar we wachten af! *O*
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:42:05 #78
104871 remlof
Europees federalist
pi_95743656
Triest. Dit land gaat snel bergafwaarts, in alle opzichten.
  woensdag 20 april 2011 @ 08:31:08 #79
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95749424
Als ik een zelf gefokt scharrelkipje de kop afhak voor de pot, is dat dan dierenleed?
Siesta & Fiesta!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 april 2011 @ 08:42:03 #80
163650 Greys
pi_95749594
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 08:31 schreef Bramito het volgende:
Als ik een zelf gefokt scharrelkipje de kop afhak voor de pot, is dat dan dierenleed?
Er zijn gewoon topics in F&F van mensen die hun eigen groenten verbouwen en dieren houden die later voor consumptie worden geslacht, maar die niet de jaren dat ze leven verkrampt in een rek leven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 20 april 2011 @ 08:44:36 #81
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95749643
Is dat een nee?
Siesta & Fiesta!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 april 2011 @ 10:59:35 #82
163650 Greys
pi_95753488
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 08:44 schreef Bramito het volgende:
Is dat een nee?
Dat kan je er wel uit halen toch, uit mijn antwoord? ;)

Jouw hypothetische (?) scharrelkippie was vast liever blijven leven, maar dieren slachten voor consumptie is al zo oud als de mensheid.
En iets zegt me dat je dat ook best weet en ik vraag me oprecht af waar je naar toe wilt. Het verschil tussen leed en mishandeling wellicht? :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Greys op 20-04-2011 11:04:40 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 20 april 2011 @ 12:20:45 #83
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95756239
1. Hypothetisch nada....

2. Ik wil nergens heen. Ik ga geen conclusies trekken uit vage antwoorden, ik ben geen politicus. Ik heb graag duidelijkheid. Ik vroeg niet voor niks om een definitie.

Ik wacht maar tot de Stichting Dierenhulp meer duidelijkheid geeft.
Siesta & Fiesta!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 april 2011 @ 13:35:46 #84
163650 Greys
pi_95758955
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:20 schreef Bramito het volgende:
1. Hypothetisch nada....

2. Ik wil nergens heen. Ik ga geen conclusies trekken uit vage antwoorden, ik ben geen politicus. Ik heb graag duidelijkheid. Ik vroeg niet voor niks om een definitie.
Die definitie kan niemand je geven, wij weten net zoveel als jij.
Het was me alleen niet helemaal duidelijk of je vraag over je scharrelkip aan 'ons' users was, in het algemeen, of aan de stichting. :)

quote:
Ik wacht maar tot de Stichting Dierenhulp meer duidelijkheid geeft.
^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95759874
En hoe denkt men het op te lossen zonder megastallen hier in Nederland? Er is gewoon te weinig oppervlakte om allemaal die diertjes rond te laten scharrelen en dan ook nog verwachten dat elk gezin lekker elke avond zijn biefstukje kan eten. Dat er hier en daar wat scharrelbeestjes rondlopen is prima maar daar voed je geen heel land mee, jammer genoeg.

Iedereen die hier zo hard loopt te blaten dat het allemaal zielig is en dat 'we ons als Nederlanders moeten schamen' mogen maar beter vegetarisch zijn (alhoewel biologisch vlees natuurlijk geen oplossing is) .
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_95760445
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:59 schreef HostiMeister het volgende:
En hoe denkt men het op te lossen zonder megastallen hier in Nederland? Er is gewoon te weinig oppervlakte om allemaal die diertjes rond te laten scharrelen en dan ook nog verwachten dat elk gezin lekker elke avond zijn biefstukje kan eten. Dat er hier en daar wat scharrelbeestjes rondlopen is prima maar daar voed je geen heel land mee, jammer genoeg.

Iedereen die hier zo hard loopt te blaten dat het allemaal zielig is en dat 'we ons als Nederlanders moeten schamen' mogen maar beter vegetarisch zijn (alhoewel biologisch vlees natuurlijk geen oplossing is) .
Eens en oneens.

Ik herhaal: 45% van het vlees afkomstig van dieren uit megastallen zijn voor de export. Als we daar grotendeels mee zouden stoppen, zou dat al een boel schelen. Het meeste vlees gaat naar Duitsland. Daar hebben ze toch echt wat meer ruimte dan wij hier hebben.
De keerzijde daarvan is economisch. Ik heb me niet in die zijde verdiept, maar kan me voorstellen dat het economisch enorm negatieve kanten heeft.

Wij Nederlanders zijn dol op ons stukkie vlees, en moeten er toch niet aan denken dat we niet elke avond een homp vlees op ons bord hebben. Wij (mijn gezin) eten 4 dagen p/w vlees, en biologisch. De andere drie dagen eten we (bijvoorbeeld) een patatje met een kaassouffle, een lekkere salade, etc. Als de gemiddelde Nederlander ook eens een dag (of twee) vlees overslaat, wordt het probleem mogelijk ook minder. Maar als je zoiets voorlegt aan mensen kijken ze je vaak aan of de wereld vergaat. "M'n vlees, wat doe je!".

Maar ook ik wil meer duidelijkheid van Dierenhulp. De definitie dierenleed is te breed. In mijn ogen is een vis in een kom ook dierenleed, maar ik betwijfel of dit meegerekend is. Wat wel, wat niet? Dat wil ik wel 's weten.
  woensdag 20 april 2011 @ 14:18:59 #87
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_95760608
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:35 schreef Stranger het volgende:

[..]

Tenerife (Spanje toch?)
Zeker!
pi_95778999
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:12 schreef Messina het volgende:

[..]

13e plek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie is het meest dier vriendelijk ?
pi_95784219
Die hele klote bio-industrie moeten ze gewoon afschaffen.

Puur misdadig gewoon, tja dan wordt het vlees duurder so what?
Je hoeft echt niet iedere dag vlees te eten.

Bovendien het is nog harstikke slecht en smerig ook.
Vlees van de bio-industrie zit vol rotzooi.

Zie hier beide kuikens zijn zes weken oud, links een gewone kip, rechts een
vleeskuiken

Hoeveel troep denk je dat er in zo'n ''vleeskuiken'' zit ?

Smakelijk eten... :r

http://www.gezond24.nl/vi(...)-ongezond-vlees1.htm

Zieke dieren... ongezond vlees?
In de studio is o.a. te gast Professor dr. Frans van Knapen, Hoogleraar Levensmiddelenhygiëne
en Veterinaire Gezondheid. Hij vertelt of het nog wel veilig is om vlees te eten.

Helder - Zieke dieren... Ongezond vlees?

Nederlanders zijn dol op vlees. We eten het graag en we eten het veel.
En dan nog het liefst zo goedkoop mogelijk.

De klant is koning dus vlees wordt op zo'n goedkoop mogelijke manier geproduceerd.
De bio-industrie levert vlees voor de prijs die de consument bereid is te betalen.

Al die dieren op een klein oppervlakte is een voedingsbodem voor tal van ziektes.
De dieren besmetten elkaar razendsnel met hele grote gevolgen.

Varkenspest, mond & klauwzeer, vogelgriep BSE en de meest actuele ziekte bij geiten en schapen Q-koorts.
pi_95797230
Eigenlijks moet er gewoon ziekte uit breken uit onze bio vlees dat wij Nederlanders massaal ernstig ziek zijn voordat wij we snappen dat we niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rij kunnen zitten
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 april 2011 @ 10:30:07 #91
163650 Greys
pi_95947743
Ergens deze week (precieze dag en tijd zal nog bekend gemaakt worden) komt de voorzitter van de Stichting Dierenhulp hierover met ons praten en kunnen jullie vragen stellen.

We hadden dit eigenlijk voor vanavond ingepland, maar door het mooie weer en Pasen verschuiven we dit naar een nog nader te bepalen avond deze week. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95947782
quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2011 10:30 schreef Greys het volgende:
Ergens deze week (precieze dag en tijd zal nog bekend gemaakt worden) komt de voorzitter van de Stichting Dierenhulp hierover met ons praten en kunnen jullie vragen stellen.

We hadden dit eigenlijk voor vanavond ingepland, maar door het mooie weer en Pasen verschuiven we dit naar een nog nader te bepalen avond deze week. :)
Ben benieuwd, ik vind het maar een vaag verhaal nu :P
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 april 2011 @ 16:40:02 #93
163650 Greys
pi_95999488
Woe. vanaf 20.00u live je vragen stellen aan St. Dierenhulp

Zijn jullie er morgenavond om je vragen die in dit topic al verschenen daar te stellen? :)
Zo niet, dan mag je ook vast je vraag daar plaatsen, dan zullen wij proberen deze te laten beantwoorden!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 14:36:04 #94
163650 Greys
pi_96044106
Gaan er nog een aantal mensen aanwezig zijn vanavond bij dat vraaggesprek? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96044829
quote:
5s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:36 schreef Greys het volgende:
Gaan er nog een aantal mensen aanwezig zijn vanavond bij dat vraaggesprek? :)
ik ga het proberen maar ik weet niet zeker of het gaat lukken.
  woensdag 27 april 2011 @ 19:35:33 #96
309112 Nieuwe_user
Tja je moet toch wat
pi_96056726
als ik de topic starter lees dan vraag ik me af waarom ik soms reclame zie van die zielige paarden in India die zoveel hulp nodig hebben terwijl India nog niet eens in de top 10 staat.
wat moet je als je het paswoord van je oude account kwijt bent geraakt en je jezelf ooit hebt geregistreerd met opgave van het e-mailadres van een werkgever waar je niet meer werkt. Dan wordt je een nieuwe user!!!!!
  woensdag 27 april 2011 @ 21:43:00 #97
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_96064609
Overigens staat Nederland zo hoog omdat er in de landen in het oostblok en b.v. Afrika en zelfs Spanje amper regulatie is en veel minder op gelet en gemeld wordt. Dan krijg je inderdaad dat landen waar wel alles gemeld word hoger op de lijst staan.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:35 schreef Nieuwe_user het volgende:
als ik de topic starter lees dan vraag ik me af waarom ik soms reclame zie van die zielige paarden in India die zoveel hulp nodig hebben terwijl India nog niet eens in de top 10 staat.
En in India en dergelijke zijn er ook veel minder regels voor en minder controle/meldpunten/wat dan ook. Het is wel weer hele selectieve berichtgeving.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 22:04:40 #98
163650 Greys
pi_96066091
In de hierboven genoemde link van het vraaggesprek kunnen jullie het gesprek teruglezen :)

Een van de conclusies die wel even belangrijk is:

quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:49 schreef Greys het volgende:
Ik had de voorzitter net nog even aan de telefoon, hij vond dat het erg prettig ging!

Wat hij nogmaals wil benadrukken, even over de basis van dit vraaggesprek (De lijst!), is dat in hun persbericht keurig vermeld stond dat de lijst een indicatie is op basis van bekende/genoemde feiten en meldingen, bronnen ter plekke, raporten die ze wel in bezit krijgen. Maar ze pretenderen geenszins dat de lijst de enige juiste is en de leidraad voor de gehele wereld.
Echter, dit gedeelte wordt dan door bijvoorbeeld de Telegraaf weggelaten in hun berichtgeving, waardoor wij het dan weer quoten op FOK! in een versie zonder die vermeldingen er bij.

Leek me toch goed dat nogmaals te melden, aangezien dit de aanleiding was voor dit gesprek :)
Dit heeft hij ook zelf al in dat topic gezet, maar het leek me goed dat nog even te herhalen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96073444
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:04 schreef Greys het volgende:
In de hierboven genoemde link van het vraaggesprek kunnen jullie het gesprek teruglezen :)

Een van de conclusies die wel even belangrijk is:

[..]

Dit heeft hij ook zelf al in dat topic gezet, maar het leek me goed dat nog even te herhalen.
Sensatiezucht dus?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 23:59:33 #100
163650 Greys
pi_96073519
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:57 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Sensatiezucht dus?
Van de Telegraaf dan wellicht, zij hadden het er gewoon netjes bij staan in het persbericht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96076990
Ik blijf het wel vreemd vinden dat bijvoorbeeld, Japan, China, Pakistan niet in dat rijtje
genoemd worden, Nederland op nummer 4, nou ik vind het bedenkelijk.

1 Griekenland
2 Spanje
3 Nederlandse Antillen
4 NEDERLAND
5 Roemenie
6 Turkije
7 Venezuela
8 Bulgarije
9 Egypte
10 Portugal

Dansende Beren, Galberen, Berenparken etc. in bijvoorbeeld japan en India.

http://dierenleed.websitemaker.nl/dierenleed/26032

Voorbeeldjes van dierenleed in China

Korea

http://dierenleedazie.skynetblogs.be/korea/

Cambodia

Josh Weinstein - Minnesota

een beetje (tele)vaag is het wel...
pi_96168537
Ik ben en blijf er van overtuigd dat dat telegraaf lijstje echt van geen
kanten klopt :N

China verdient tot zeker een plaatsje in de top 3.

http://nl.radio86.com/chi(...)elijke-berenfokkerij

Het gevecht tegen de walgelijke berenfokkerij
25.04.2011

“Het doel van de berenfokkerijen is het verkrijgen van gal van de Aziatische zwarte beer,
ook wel bekend als de Moon Bear (Maanbeer). Dit wordt gebruikt in traditionele Chinese geneeskunde,” zegt David.

“De beren leven onder erbarmelijke omstandigheden in verstikkend kleine kooien
en het gal wordt verzameld via het inbrengen van een metalen katheter in hun buik of
rechtstreeks vanuit een open wond.”

Soms kauwt de beer op zijn eigen poot, in een gevecht tegen de constante pijn.

Vandaag de dag gebeurt dit nog steeds in China en Vietnam, hoewel 20 Chinese
provincies inmiddels verklaard hebben 'beren-industrie-vrij' te zijn.”

Voor meer informatie over de AAF en de berenindustrie of voor donaties, kijk eens op www.animalsasia.org.
pi_96168541
Dierenleed :r
pi_96222004
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 april 2011 08:25 schreef Misan het volgende:
Dierenleed :r
Ik dacht heeeel even dat dit een positieve reactie was, maar na je postgeschiedenis
na te hebben gekeken zou ik zeggen

neem een Kiloknaller ^O^

http://kassa.vara.nl/tv/a(...)verantwoord/speel/1/
pi_96222987
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 08:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik ben en blijf er van overtuigd dat dat telegraaf lijstje echt van geen
kanten klopt :N

China verdient tot zeker een plaatsje in de top 3.

http://nl.radio86.com/chi(...)elijke-berenfokkerij

Het gevecht tegen de walgelijke berenfokkerij
25.04.2011

[ link | afbeelding ]

“Het doel van de berenfokkerijen is het verkrijgen van gal van de Aziatische zwarte beer,
ook wel bekend als de Moon Bear (Maanbeer). Dit wordt gebruikt in traditionele Chinese geneeskunde,” zegt David.

“De beren leven onder erbarmelijke omstandigheden in verstikkend kleine kooien
en het gal wordt verzameld via het inbrengen van een metalen katheter in hun buik of
rechtstreeks vanuit een open wond.”

Soms kauwt de beer op zijn eigen poot, in een gevecht tegen de constante pijn.

Vandaag de dag gebeurt dit nog steeds in China en Vietnam, hoewel 20 Chinese
provincies inmiddels verklaard hebben 'beren-industrie-vrij' te zijn.”

Voor meer informatie over de AAF en de berenindustrie of voor donaties, kijk eens op www.animalsasia.org.
De voorzitter heeft in het vragensteltopic uitgelegd hoe het komt dat die lijst zo vreemd lijkt.
Hier dus: Woe. vanaf 20.00u live je vragen stellen aan St. Dierenhulp
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_96223748
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:25 schreef Cat22 het volgende:

[..]

De voorzitter heeft in het vragensteltopic uitgelegd hoe het komt dat die lijst zo vreemd lijkt.
Hier dus: Woe. vanaf 20.00u live je vragen stellen aan St. Dierenhulp
hmmm ja vaag allemaal dat zo'n lijst dan gewoon de krant haalt, maar goed
nu je toch hier bent heb ik eigenlijk wel een vraagje.

Waarom wordt er in dit subforum totaal geen aandacht besteed aan de
Bio-industrie in Nederland en het feit dat er maar liefst 69 % van de weilanden
leeg staan omdat alle dieren in hokken zitten?

http://www.wakkerdier.nl/docs/resulaten_weilandenonderzoek.pdf

Gewoon een vraag hoor, ik lees hier vaak maar dat verbaasd me al heel
lang, aangezien alle dierenliefhebbers in dit subforum zitten.
pi_96224395
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik ben dan wel moderator, maar geen moderator van dit subforum dus kan niet voor mijn collega's spreken. ;)

Stel je vraag anders eens in FB. En wie weet zijn er al topics over geopend die inmiddels zijn weggezakt. Want het staat eenieder vrij om topics te openen (mits passend in de policy)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 1 mei 2011 @ 21:49:36 #108
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96224480
quote:

[..]

Het staat je helemaal vrij om er een topic over te openen hoor
pi_96224589
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:49 schreef senesta het volgende:

[..]

Het staat je helemaal vrij om er een topic over te openen hoor
Ah, dus er is nog geen topic over, ook niet eentje die is weggezakt?
Dan zal ik er eens over nadenken, als niemand anders het doet, vinden jullie
dat wel of niet een goed idee, een topic over de Bio-industrie?

is er hier behoefte aan zo'n topic of juist niet?
  Moderator zondag 1 mei 2011 @ 21:56:03 #110
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96224857
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ah, dus er is nog geen topic over, ook niet eentje die is weggezakt?
Dan zal ik er eens over nadenken, als niemand anders het doet, vinden jullie
dat wel of niet een goed idee, een topic over de Bio-industrie?

is er hier behoefte aan zo'n topic of juist niet?
Ik kan me niet zo snel één herinneren eerlijk gezegd en anders is hij vast al oud.
En ik ben erg benieuwd dus ik vind het prima idee :Y
pi_96224988
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:56 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik kan me niet zo snel één herinneren eerlijk gezegd en anders is hij vast al oud.
En ik ben erg benieuwd dus ik vind het prima idee :Y
Oke, ik ga er over nadenken hoe ik dat aan moet pakken, dit topic trok me
namelijk over de streep

'PvdA had moslims moeten spreken over slacht'

als ik zover ben dan zien jullie het topic wel verschijnen :Y
  zondag 1 mei 2011 @ 22:00:37 #112
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96225124
Onwaarschijnlijk lijstje dit.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 1 mei 2011 @ 22:04:04 #113
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96225314
Volgende week een onderzoek:

Nederland meest diervriendelijke land ter wereld

En iedereen maar juigen.

En niemand zich afvragen welke SI standaarden aan de grondslag liggen van het totaal onmeetbare concept genaamd Leed.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_96225567
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik dacht heeeel even dat dit een positieve reactie was, maar na je postgeschiedenis
na te hebben gekeken zou ik zeggen

neem een Kiloknaller ^O^

http://kassa.vara.nl/tv/a(...)verantwoord/speel/1/
Euh wat? Ik heb geen flauw idee waarover je oordeelt volgens mij :)
  maandag 2 mei 2011 @ 08:47:41 #115
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_96237429
quote:

[..]

Ik vindt jou conclusie wel erg kort door de bocht. De weilanden staan echt niet alleen leeg omdat de dieren in hokken zitten.

Veel weiland wordt gebruikt voor ruwvoerwinning voor de winter, voor winning van gras om 's avonds op de stal te voeren (ook wanneer de koeien overdag gewoon buiten lopen).

Ook kan het weiland gewoon te ver van de boerderij liggen, wat bij het aangehaalde onderzoek nogal snel kan, aangezien ze langs spoor of de snelweg geteld hebben, krijg je koeien daar maar eens wanneer je boerderij aan de andere kant van de snelweg of het spoor ligt.

Een topic over de bio-industrie in F&F lijkt mij niet echt opbouwend, aangezien je zelf al zegt dat alle dierenliefhebbers hier zitten, het zal dus niet echt een open discussie worden.
Dat zag je ook al in dit topic, waar iedereen die zei dat de cijfers over dierenleed niet konden kloppen, en dat het wel wat meeviel zowat verketterd werden.

Ik zie meer wat voor een discussie in POL.
  maandag 2 mei 2011 @ 08:50:35 #116
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96237476
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:04 schreef SpecialK het volgende:
Volgende week een onderzoek:

Nederland meest diervriendelijke land ter wereld

En iedereen maar juigen.

En niemand zich afvragen welke SI standaarden aan de grondslag liggen van het totaal onmeetbare concept genaamd Leed.
Ja hoor, jij bent de eerste die meldt dat die lijst niet klopt.
pi_96240122
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 08:47 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ik vindt jou conclusie wel erg kort door de bocht. De weilanden staan echt niet alleen leeg omdat de dieren in hokken zitten.

Veel weiland wordt gebruikt voor ruwvoerwinning voor de winter, voor winning van gras om 's avonds op de stal te voeren (ook wanneer de koeien overdag gewoon buiten lopen).

Ook kan het weiland gewoon te ver van de boerderij liggen, wat bij het aangehaalde onderzoek nogal snel kan, aangezien ze langs spoor of de snelweg geteld hebben, krijg je koeien daar maar eens wanneer je boerderij aan de andere kant van de snelweg of het spoor ligt.

Een topic over de bio-industrie in F&F lijkt mij niet echt opbouwend, aangezien je zelf al zegt dat alle dierenliefhebbers hier zitten, het zal dus niet echt een open discussie worden.
Dat zag je ook al in dit topic, waar iedereen die zei dat de cijfers over dierenleed niet konden kloppen, en dat het wel wat meeviel zowat verketterd werden.

Ik zie meer wat voor een discussie in POL.
Nou... het is niet MIJN conclusie heh...
Het is de conclusie van een onderzoek van Wakker Dier.

quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

precies !

Waar zijn de koetjes, kalfjes, kippetjes en varkentjes dan?

Ow... wacht... hier zitten ze, dat is goedkoper namelijk !
En nee hoor het is heel humaan want we slachten ze pas als ze verdoofd zijn. :Y

[img]http://www.nieuwslog.nl/wp-content/plugins/wp-o-matic/cache/53c36_20090115014432_RTEmagicC_biggen_in_transportwagen4_jpg.jpg
[/img]

En uh... de discussie is nu nog actueel in Nieuws vanwege het (willen) afschaffen
van onverdoofd slachten, die discussie is nu nog in volle gang'PvdA had moslims moeten spreken over slacht'
dus daar heb ik wel even genoeg aan, maar het staat jou natuurlijk vrij om een topic
te openen in
POL. ;)
pi_96240383
quote:

[..]

Ze zeggen in de eerste alinea "Het onderzoek is ook niet bedoeld om harde conclusies te trekken" maar even later zeggen ze doodleuk "7 Van de 10 weilanden staan leeg in Nederland". :N
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_96240866
Wat een kop in het zand topic is dit weer; Nederlanders die massaal slecht nieuws willen goedpraten door of te wijzen op slecht onderzoek, of zeggen dat andere landen ook slecht zijn :')

Los van het onderzoek of andere landen is het wel een feit dat de Nederlandse veeteelt een van de meest massale is van de wereld. Onze varkens gaan naar Spanje, onze vis gaat naar Japan en onze kip gaat naar China. Om aan al die vraag te voldoen is er gewoon veel dierenleed in Nederland. Het is goedkoper 5% van je kippen dood te laten gaan aan ziekten dan dat je zelf in je stal alle 200.000 kippen te controleren. Dat er daarvoor 10.000 kippen moeten lijden voordat ze sterven is bijzaak.

Je mag er van vinden wat je wilt van mij; ook het onderzoek zal ongetwijfeld gekleurd zijn, en in andere landen zal er ook best het één en ander mis zijn, of niet gemeld worden, maar puur omdat het in Nederland zo massaal is, gebeurt er ook veel hier. Dat kan of mag je eigenlijk niet bagataliseren; je zult het moeten accepteren.
pi_96241071
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:09 schreef zatoichi het volgende:
Wat een kop in het zand topic is dit weer; Nederlanders die massaal slecht nieuws willen goedpraten door of te wijzen op slecht onderzoek, of zeggen dat andere landen ook slecht zijn :')

Los van het onderzoek of andere landen is het wel een feit dat de Nederlandse veeteelt een van de meest massale is van de wereld. Onze varkens gaan naar Spanje, onze vis gaat naar Japan en onze kip gaat naar China. Om aan al die vraag te voldoen is er gewoon veel dierenleed in Nederland. Het is goedkoper 5% van je kippen dood te laten gaan aan ziekten dan dat je zelf in je stal alle 200.000 kippen te controleren. Dat er daarvoor 10.000 kippen moeten lijden voordat ze sterven is bijzaak.

Je mag er van vinden wat je wilt van mij; ook het onderzoek zal ongetwijfeld gekleurd zijn, en in andere landen zal er ook best het één en ander mis zijn, of niet gemeld worden, maar puur omdat het in Nederland zo massaal is, gebeurt er ook veel hier. Dat kan of mag je eigenlijk niet bagataliseren; je zult het moeten accepteren.
Ja, daarom had ik ook grote twijfel om in Flora en Fauna een topic over Bio-industrie
te openen, aangezien ik in dat topic van Nieuws nog niemand van hier ben tegengekomen.

Het lijkt wel alsof iedereen in ''denial'' is.

En in nieuws zijn er een aantal die het maar blijven goedpraten :N , erg vreemd ...
pi_96241196
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Ja, daarom had ik ook grote twijfel om in Flora en Fauna een topic over Bio-industrie
te openen, aangezien ik in dat topic van Nieuws nog niemand van hier ben tegengekomen.

Het lijkt wel alsof iedereen in ''denial'' is.

En in nieuws zijn er een aantal die het maar blijven goedpraten :N , erg vreemd ...
Een vorm van cognitieve dissonantie? Als je ook gaat zeggen dat het allemaal vreselijk is, dan rijmt je gedrag niet meer met wat je roept omdat je dan ook geen kiloknaller vlees meer moet kopen etc. Dus dat goedpraten is psychologisch prima...goed te praten ;)
pi_96241280
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een vorm van cognitieve dissonantie? Als je ook gaat zeggen dat het allemaal vreselijk is, dan rijmt je gedrag niet meer met wat je roept omdat je dan ook geen kiloknaller vlees meer moet kopen etc. Dus dat goedpraten is psychologisch prima...goed te praten ;)
eh... ik volg je niet sorry... ???

Ik heb je post 3x gelezen maar ik begrijp niet wat je wilt zeggen.
pi_96241386
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

eh... ik volg je niet sorry... ???

Ik heb je post 3x gelezen maar ik begrijp niet wat je wilt zeggen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

quote:
Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.
Mensen proberen hun gedrag in overeenstemming te laten zijn met wat ze verkondigen/denken/voelen. Als je heel hard gaat verkondigen hoe erg je de bioindustrie wel niet vindt en dat dat dierenmishandeling is, dan klopt wat je roept niet meer als je wel het goedkoopste bioindustrie vlees in de supermarkt koopt. Dus kan je kiezen: of dat vlees niet meer kopen of rationaliseren dat het allemaal niet zo heel erg is met die beestjes.
pi_96241592
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

[..]

Mensen proberen hun gedrag in overeenstemming te laten zijn met wat ze verkondigen/denken/voelen. Als je heel hard gaat verkondigen hoe erg je de bioindustrie wel niet vindt en dat dat dierenmishandeling is, dan klopt wat je roept niet meer als je wel het goedkoopste bioindustrie vlees in de supermarkt koopt. Dus kan je kiezen: of dat vlees niet meer kopen of rationaliseren dat het allemaal niet zo heel erg is met die beestjes.
Ja ik weet wel wat Cognitieve dissonantie is, maar bedoel je dat de mensen die roepen dat
het allemaal niet zo erg is dus gewoon in ''denial'' zijn?

Of bedoel je dat ik juist moet stoppen om te roepen (nou ja... roepen, ik heb gewoon een
aantal feiten opgenoemd) dat Bio-industie zo dieronvriendelijk is?
pi_96241711
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Ja ik weet wel wat Cognitieve dissonantie is, maar bedoel je dat de mensen die roepen dat
het allemaal niet zo erg is dus gewoon in ''denial'' zijn?

Of bedoel je dat ik juist moet stoppen om te roepen (nou ja... roepen, ik heb gewoon een
aantal feiten opgenoemd) dat Bio-industie zo dieronvriendelijk is?
Ik bedoel dat het begrijpelijk is dat ze het goedpraten, omdat ze anders hun goedkope vlees moeten laten staan. Dus ja, die zijn hartstikke in denial. En vooral doorgaan met roepen hoe dieronvriendelijk het is, want elk persoon die je daar uiteindelijk wel van doordringt is er weer één meer! :)
pi_96241957
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het begrijpelijk is dat ze het goedpraten, omdat ze anders hun goedkope vlees moeten laten staan. Dus ja, die zijn hartstikke in denial. En vooral doorgaan met roepen hoe dieronvriendelijk het is, want elk persoon die je daar uiteindelijk wel van doordringt is er weer één meer! :)
Ah, oke nu snap ik je wel ! :D

Want dat is dus exact wat ikzelf ook al dacht, ik hoop alleen dat ik misschien een
beetje meer bijval krijg, misschien wel van mensen hier, die misschien nog niet
op de hoogte waren van dat topic.

ik kan me bijna niet voorstellen dat je als je veel van dieren houdt nog ooit vlees
uit de Bio-industrie zou willen eten.
  maandag 2 mei 2011 @ 11:46:55 #127
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_96242264
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nou... het is niet MIJN conclusie heh...
Het is de conclusie van een onderzoek van Wakker Dier.
Die harde conclusie lees ik niet terug in het "onderzoek" van Wakker Dier, de conclusie dat 69% van de weilanden leegstaat omdat alle dieren binnen zitten trek jij.
pi_96242546
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:46 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Die harde conclusie lees ik niet terug in het "onderzoek" van Wakker Dier, de conclusie dat 69% van de weilanden leegstaat omdat alle dieren binnen zitten trek jij.
Oke, of jij bent in ''denial'' of je wilt je goedkoop stukje vlees niet opgeven.

Het is heel eenvoudig eigenlijk.
Rij je zelf wel eens langs weilanden in Nederland?
Kijk dan eens goed hoeveel dieren daar staan, moet je echt even doen :Y
heb ik namelijk ook gedaan en ik kan je vertellen er staat anderhalve koeienkop
in de wei... de rest staat binnen.

maar ondanks alle filmpjes, foto's, krantenartikelen zullen er mensen zijn die de
Bio-industrie zullen blijven goed praten of bagatelliseren.

Met welk onderzoek, filmpje, foto of artikel ik ook zal komen, er is altijd
wel iemand die ''iets'' weet te vinden om te kunnen blijven volhouden dat
het allemaal wel meevalt.

It's all in the game ... zal ik maar denken :)
pi_96242743
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ah, oke nu snap ik je wel ! :D

Want dat is dus exact wat ikzelf ook al dacht, ik hoop alleen dat ik misschien een
beetje meer bijval krijg, misschien wel van mensen hier, die misschien nog niet
op de hoogte waren van dat topic.

ik kan me bijna niet voorstellen dat je als je veel van dieren houdt nog ooit vlees
Je kan natuurlijk wel van bepaalde (huis) dieren houden, en tegelijk je oog sluiten voor de omstandigheden hoe dat kilo-knaller kipfiletje op dat mooie gele schaaltje bij de AH komt. ;) Wij kunnen ons biologische kipfilet à 4 euro/stuk permitteren, maar dat is simpelweg niet voor iedereen weggelegd. Overigens kopen wij dat vlees omdat het gewoon lekkerder smaakt dan bio-industrie vlees, de betere leefomstandigheden zijn enkel een positief side-effect.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_96242871
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:59 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk wel van bepaalde (huis) dieren houden, en tegelijk je oog sluiten voor de omstandigheden hoe dat kilo-knaller kipfiletje op dat mooie gele schaaltje bij de AH komt. ;) Wij kunnen ons biologische kipfilet à 4 euro/stuk permitteren, maar dat is simpelweg niet voor iedereen weggelegd. Overigens kopen wij dat vlees omdat het gewoon lekkerder smaakt dan bio-industrie vlees, de betere leefomstandigheden zijn enkel een positief side-effect.
Ik eet gewoon heel weinig vlees, Vegetarisch eten is ook erg lekker.

Liever 2x of 3x per week Biologisch vlees (3x per week haal ik niet eens om eerlijk te zijn)
dan 7x per week vlees uit de Bio-industrie.
pi_96243021
Ik ben trouwens ook geen millionair hoor.
Dus als de mensen dat als argument hebben, tja....

eigenlijk val ik dan alleen maar stil :')

ben off line nu... ik lees het later allemaal wel.
  maandag 2 mei 2011 @ 12:07:02 #132
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96243104
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]
Maak je borst maar nat dan, want heel veel mensen zijn zo.
pi_96243154
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik eet gewoon heel weinig vlees, Vegetarisch eten is ook erg lekker.

Liever 2x of 3x per week Biologisch vlees (3x per week haal ik niet eens om eerlijk te zijn)
dan 7x per week vlees uit de Bio-industrie.
Lekker is natuurlijk subjectief. ;) Vegetarisch eten kan mij persoonlijk niet bekoren, zelfs niet als dit door een sterrenkok gemaakt wordt.
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2011 @ 12:08:31 #134
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_96243173
dierenleed _O_
  maandag 2 mei 2011 @ 12:08:56 #135
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96243189
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:08 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Lekker is natuurlijk subjectief. ;) Vegetarisch eten kan mij persoonlijk niet bekoren, zelfs niet als dit door een sterrenkok gemaakt wordt.
Dat is toch ook wel kut, dat je je hele maaltijd smerig vindt behalve je stukje vlees.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 mei 2011 @ 12:09:59 #136
163650 Greys
pi_96243224
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
dierenleed _O_

En nu, loop je nu heel de dag te glunderen van trots dat je dit hebt gepost? _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 2 mei 2011 @ 12:10:40 #137
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96243245
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:09 schreef Greys het volgende:

[..]

En nu, loop je nu heel de dag te glunderen van trots dat je dit hebt gepost? _O-
Ik zie het voor me :')
pi_96243274
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:07 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Maak je borst maar nat dan, want heel veel mensen zijn zo.
De wereld is niet zwart/wit, en dus zullen er veel verschillende meningen zijn over dit soort onderwerpen. Na de live-ruimingen van de BSE ne MKB crises een aantal jaren geleden, walgde heel Nederland collectief, maar die walging heeft uiteindelijk niet echt voor een grotere consumptie van biologisch vlees, of vegetarische producten geleid.
  maandag 2 mei 2011 @ 12:12:16 #139
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96243310
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:11 schreef fruityloop het volgende:

[..]

De wereld is niet zwart/wit, en dus zullen er veel verschillende meningen zijn over dit soort onderwerpen. Na de live-ruimingen van de BSE ne MKB crises een aantal jaren geleden, walgde heel Nederland collectief, maar die walging heeft uiteindelijk niet echt voor een grotere consumptie van biologisch vlees, of vegetarische producten geleid.
Dat zeg ik. Er zijn zat mensen die van dieren houden maar toch elke dag hun normale stuk vlees kopen.
pi_96243363
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:08 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat is toch ook wel kut, dat je je hele maaltijd smerig vindt behalve je stukje vlees.
Neehoor, ik vond die 2 (van de 5) gerechten gewoon niet lekker. De textuur was raar en onnatuurlijk, en de smaken deden me ook niks. Mijn vriendin vondt 1 van die 2 gerechten wél lekker, dus het was echt een kwestie van persoonlijke voorkeur.
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2011 @ 12:14:56 #141
pi_96243404
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:09 schreef Greys het volgende:

[..]

ja, iedereen hier eet vlees dus iedereen is hypokriet :(
  maandag 2 mei 2011 @ 12:14:58 #142
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96243408
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:13 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Neehoor, ik vond die 2 (van de 5) gerechten gewoon niet lekker. De textuur was raar en onnatuurlijk, en de smaken deden me ook niks. Mijn vriendin vondt 1 van die 2 gerechten wél lekker, dus het was echt een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Ik heb het over je aardappels, je rijst, bloemkool en broccoli.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 mei 2011 @ 12:17:41 #143
163650 Greys
pi_96243508
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

ja, iedereen hier eet vlees dus iedereen is hypokriet :(
Verdiep je eerst even in e.e.a. voordat je zo ongefundeerd gaat lopen blaten joh, zo zet je alleen jezelf maar voor schut hoor :D

Juichen voor dierenleed :')
Aannemen dat iedereen hier vlees eet :')

En zelfs áls je vlees eet, dan kan je toch voor biologisch vlees kiezen? Dan mag je alsnog gewoon tegen dierenleed zijn hoor. Of als iemand een biefstukje eet, moet diegene het dan maar prima vinden dat er van alles wordt mishandeld?

Dat vind ik nou echt altijd zo idioot.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96243531
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:14 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik heb het over je aardappels, je rijst, bloemkool en broccoli.
Excuses, ik had het blijkbaar wat moeten nuanceren. Met "vegetarisch eten" bedoelde ik de vleesvervangers/vleesloze gerechten die ik ooit heb gegeten, niet mijn complete dagelijkse maaltijd.
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2011 @ 12:19:54 #145
pi_96243597
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Verdiep je eerst even in e.e.a. voordat je zo ongefundeerd gaat lopen blaten joh, zo zet je alleen jezelf maar voor schut hoor :D

Juichen voor dierenleed :')
Aannemen dat iedereen hier vlees eet :')

En zelfs áls je vlees eet, dan kan je toch voor biologisch vlees kiezen? Dan mag je alsnog gewoon tegen dierenleed zijn hoor. Of als iemand een biefstukje eet, moet diegene het dan maar prima vinden dat er van alles wordt mishandeld?

Dat vind ik nou echt altijd zo idioot.
Niemand durft te accepteren dat ik dierenleed goed vind omdat ik anders niet kan genieten van heerlijk vlees!=
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 mei 2011 @ 12:21:27 #146
163650 Greys
pi_96243656
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Niemand durft te accepteren dat ik dierenleed goed vind omdat ik anders niet kan genieten van heerlijk vlees!=
Want een biefstukje van een koe die wel een fijn leven heeft gehad is smerig ofzo? :')

En een zwaan voor de fun een pijl door zijn nek schieten (ook dierenleed) heeft wát precies met jouw heerlijke vlees te maken?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 12:30:25 #147
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96244003
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:11 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik zou heel graag vaker biologisch eten en ik denk wel meer. Maar het is vaak gewoon erg duur nog.
Ik denk dat er een hele omschakeling nodig is. Je hoeft bijvoorbeeld echt niet 7 dagen in de week vlees te eten wat volgens mij toch het gros van de mensen wel doet.
pi_96244533
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:30 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik zou heel graag vaker biologisch eten en ik denk wel meer. Maar het is vaak gewoon erg duur nog.
Ik denk dat er een hele omschakeling nodig is. Je hoeft bijvoorbeeld echt niet 7 dagen in de week vlees te eten wat volgens mij toch het gros van de mensen wel doet.
Valt wel mee hoor hoe duur het is; ja vlees wel, maar dat hoef je inderdaad niet elke dag te eten. Biologische groenten (mits in het seizoen) zijn vaak een stuk goedkoper juist.
pi_96246360
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:30 schreef senesta het volgende:

[..]

Heel even nog, dan ben ik weer weg, maar ik zag dat er aardig wat reacties
waren. (gelukkig maar)

Je hoeft echt niet meteen alles Biologisch te kopen, al moet ik eerlijk zeggen
dat het vaak veel lekkerder smaakt (groente en fruit) het ziet er alleen minder
mooi uit.

Laten we als voorbeeld de aubergine nemen.

Een aubergine in de supermarkt ziet er zo uit.
Die zijn gekweekt in kassen en vaak nog duur ook.

Maar eigenlijk hoort een aubergine er zo uit te zien.
Deze kan je bijvoorbeeld kopen in de ''Turkse'' winkeltjes en zijn goedkoper en lekkerder.

Maar het ging hier natuurlijk over vlees.

Ten eerste las ik iets over ''vlees vervangers'' dat bedoelde ik dus eigenlijk niet
met Vegetarisch eten. Er zijn inderdaad maar weinig ''vlees vervangende'' produkten
die echt lekker zijn, maar ze zijn er WEL. Ik heb ook een heleboel moeten proberen
om uit te vinden welke nu lekker waren en welke niet (of simpelweg die waren gewoon
niet te pruimen )

Je hebt echt honderden Vegetarische gerechten die echt gewoon heel lekker zijn
EN nog eens heel gezond.

Ik ben hier dus geen pleidooi aan het houden om Vegetarisch te worden, dat ben ik
zelf ook niet, al eet ik wel zelden vlees en dat wordt ook steeds minder.
Mijn echtgenoot daarentegen is wel geheel Vegetarisch, maar dat is geen probleem,
althans niet bij ons.

Zo af en toe wil ik gewoon vlees eten, zo simpel is dat, omdat ik het lekker vind.

En helemaal heilig ben ik ook niet.
Het zal nu zo ongeveer een jaar geleden zijn dat ik uit eten ben geweest in een
eetcafe en daar spare ribs heb gegeten, Natuurlijk weet ik ook wel dat die vast
niet gemaakt waren van Biologisch vlees, maar ik heb het wel opgegeten.

Deze winter heb ik denk ik 2x Boerenkool met worst gegeten en aangezien ik nog steeds
geen eetbare Biologische worst heb kunnen vinden heb ik Unox rookworst bij mijn Boerenkool
gegeten, jajaja ook ik zondig wel eens.

Vroeger was ik dol op Whoppers junior met kaas, zelf toen ik al walgde van de Bio Industie
maar toch at ik die af en toe, en in December van dit jaar toen we iemand uit gingen zwaaien
op Schiphol heb ik ook gezondigd en een Whopper Junior met kaas gegeten.
(ik ben nu ook wel voorgoed genezen want echt lekker daarna voelde ik me niet :') , of dat nou
psygisch was of niet, genezen van die rotzooi ben ik nu wel) Ik moet er wel bij zeggen om
mezelf een beetje te verdedigen dat ik die dingen al een paar jaar niet meer gegeten had,
al vind ik dat niet eens een goed excuus voor mezelf.

Voor de rest probeer ik mij strikt te houden aan Biologisch Vlees en ja dat is duurder
maar ik hoef echt niet iedere dag vlees.

sorry ben weer weg ...
pi_96246368
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:45 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor hoe duur het is; ja vlees wel, maar dat hoef je inderdaad niet elke dag te eten. Biologische groenten (mits in het seizoen) zijn vaak een stuk goedkoper juist.
Als je een goede winkel met biologische producten dicht in de buurt hebt wel ja, maar als je gemak wilt, en dus biologische groenten ook bij de supermarkt wilt kopen, betaal je daar soms de jackpot voor.
  maandag 2 mei 2011 @ 13:36:01 #151
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_96246485
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Oke, of jij bent in ''denial'' of je wilt je goedkoop stukje vlees niet opgeven.
Ik ben niet in "denial", ik weet wel hoe het er in de "bio-industrie" aan toe gaat. Goedkoop vlees hoef ik niet op te geven, ik heb gratis vlees, eigen slacht.

quote:
Het is heel eenvoudig eigenlijk.
Rij je zelf wel eens langs weilanden in Nederland?
Kijk dan eens goed hoeveel dieren daar staan, moet je echt even doen :Y
heb ik namelijk ook gedaan en ik kan je vertellen er staat anderhalve koeienkop
in de wei... de rest staat binnen.
Je hoeft echt niet te doen alsof ik achterlijk ben hoor, ik zeg alleen maar aan dat je geen harde conclusie's kan trekken aan zo'n "onderzoek". Van alle melkvee staat ongeveer 20% altijd op stal, de rest niet. Dat verder zo'n beetje alles binnen gehouden word, dat weet ik ook wel.

quote:
maar ondanks alle filmpjes, foto's, krantenartikelen zullen er mensen zijn die de
Bio-industrie zullen blijven goed praten of bagatelliseren.

Met welk onderzoek, filmpje, foto of artikel ik ook zal komen, er is altijd
wel iemand die ''iets'' weet te vinden om te kunnen blijven volhouden dat
het allemaal wel meevalt.

It's all in the game ... zal ik maar denken :)
En hieruit blijkt wel dat er hier dus niet te discusseren valt over het onderwerp, je zet iedereen hier al weg als zijnde iemand die het niet wil weten, of in denial is.

Dat ben ik zeker niet, ik denk alleen dat wanneer wij hier met intensieve veehouderij zouden stoppen, dat er dan netto niet meer of minder dierenleed zou zijn, goedkoop vlees zal dan wel geimporteerd worden, mensen willen toch goedkoop vlees blijven eten, hier of in de landen waar we nu naartoe importeren.
Het is daarom ook een beetje een kip-ei discussie, de leverancier en de klant moeten missschien veranderen, maar doen dat nu allebei niet.

Ik zou graag zien dat de politiek een plan maakte over waar de intensieve veehouderij over 20 of 25 jaar zou moeten staan, en niet iedere 4 jaar bij een nieuw kabinet allerlei nieuwe regels, waardoor er voor boeren ook geen langlopende planning over hun bedrijf, en de aanpassingen voor diervriendelijkheid en milieu te doen zijn.
pi_96246596
Wij hebben hier dan weer een biologische slager, eentje van "de groene weg" keten. En die hebben prima rookworsten. :9~ Sterker nog, dat zijn de enige rookworsten die ik lekker vind naast die van mijn neef. :@ (die ook slager is) Maar niet iedereen wil 3 a 4 euro betalen voor een rookworst, als je ook een voorverpakte huismerk variant hebt voor 1 euro.
pi_96247482
Wat een bullshitlijstje :D

Omdat er onderandere 'dieren via internet verhandeld worden'. Ja, en dat ze in Belgie honden in een aquarium in de etalage van de dierenwinkel zetten is uiteraard veel diervriendelijker.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 mei 2011 @ 14:35:43 #154
163650 Greys
pi_96249059
FANN, is het niet handiger om een eigen/nieuw topic te maken daarover? :)
Denk dat het hier een beetje ondersneeuwt doordat mensen de OP lezen en dan gaat het over die lijst. Zelf weten hoor, hier is ook best.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96271577
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:36 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ik ben niet in "denial", ik weet wel hoe het er in de "bio-industrie" aan toe gaat. Goedkoop vlees hoef ik niet op te geven, ik heb gratis vlees, eigen slacht.

[..]

Je hoeft echt niet te doen alsof ik achterlijk ben hoor, ik zeg alleen maar aan dat je geen harde conclusie's kan trekken aan zo'n "onderzoek". Van alle melkvee staat ongeveer 20% altijd op stal, de rest niet. Dat verder zo'n beetje alles binnen gehouden word, dat weet ik ook wel.

[..]

En hieruit blijkt wel dat er hier dus niet te discusseren valt over het onderwerp, je zet iedereen hier al weg als zijnde iemand die het niet wil weten, of in denial is.

Dat ben ik zeker niet, ik denk alleen dat wanneer wij hier met intensieve veehouderij zouden stoppen, dat er dan netto niet meer of minder dierenleed zou zijn, goedkoop vlees zal dan wel geimporteerd worden, mensen willen toch goedkoop vlees blijven eten, hier of in de landen waar we nu naartoe importeren.
Het is daarom ook een beetje een kip-ei discussie, de leverancier en de klant moeten missschien veranderen, maar doen dat nu allebei niet.

Ik zou graag zien dat de politiek een plan maakte over waar de intensieve veehouderij over 20 of 25 jaar zou moeten staan, en niet iedere 4 jaar bij een nieuw kabinet allerlei nieuwe regels, waardoor er voor boeren ook geen langlopende planning over hun bedrijf, en de aanpassingen voor diervriendelijkheid en milieu te doen zijn.
Nou ten eerste als jij gratis vlees hebt en eigen slacht dan hoop ik maar dat je
allereerst de dieren een zo een aangenaam mogelijk leven bezorgd en ten
tweede dat je als je de dieren zelf slacht of laat slachten dit vakkundig doet
of laat doen.

Ten tweede, ik heb nergens gezegd dat je ''achterlijk'' bent, want dan zou er
hier inderdaad geen discussie meer mogelijk zijn. Wel durf ik jouw bewering
in twijfel te trekken (net zoals je mijn bewering in twijfel trekt).
Volgens jou staat dus 80% van de koeien buiten in het weiland?

Wel, ten eerste zou ik dat (zonder onderzoek, bronnen of wat dan ook) niet
zeggen als ik al die lege weilanden zie.

Maar ik begrijp dat ik er niet zo makkelijk af zal komen dus zal ik toch met
bronnen moeten komen.

Hier is er alvast eentje:

http://www.animalfreedom.org/paginas/column/koeienkathedraal.html

Toename megastallen in Friesland

Nog nooit werd de melk zo duur betaald en dus willen boeren met een melkveebedrijf als
het even kan uitbreiden want er valt goed geld te verdienen. Daar is niets op tegen, maar
die uitbreiding gaat op een manier waar de burger straks nog raar van op zal kijken.

Alleen al in Friesland hebben melkveehouders momenteel uitbreidingsplannen die per bedrijf
in de miljoenen euro’s lopen. Deze langzaam maar zeker op gang komende investeringsgolf
betekent voor de burger de komst van grote aantallen megastallen op het platteland.

Volgens de laatste tellingen zijn er 40.
Dat worden er snel meer.
Het gaat hier in Friesland niet om megastallen voor varkens en kippen, al neemt de omvang
van vleeskuikenbedrijven ook gestaag toe; maar het gaat om stallen voor koeien.

Voor de koe betekent het dat ze straks het weiland alleen nog maar vanuit de stal zal zien.
Want niet elke nieuwe megastal zal een vrije~keuzestal worden zoals bij een gezamenlijk
initiatief in de gemeente Nijefurd. Koeien kunnen daar straks zelf kiezen of en wanneer zij
naar buiten willen.

In verschillende gemeenten van deze provincie zijn plannen in uitvoering of in voorbereiding
voor megastallen voor melkvee. Bij een megastal gaat het om minimaal 250 melkkoeien.

Daarbij gaat het om gebouwen van rond de 12 meter hoog (ter vergelijking:
dat is dus een flatgebouw van ongeveer 4 verdiepingen).

Deze nieuwbouw komt overigens niet in de plaats van, maar naast of bij de bestaande
ligboxstallen die gewoon in bedrijf blijven. Het zijn eigenlijk uit hun krachten gegroeide
ligboxstallen.

Moderne koeien produceren niet alleen meer melk en mest, maar ook veel warmte en zweet.
De nieuwe stallen worden zo hoog gemaakt om die warmte en het zweet makkelijker te
kunnen afvoeren.

Daarmee maken de melkveehouders nu de stap die de kippen- en varkenshouders al eerder
hebben gezet.

De toch al zeer intensieve melkveehouderij gaat op weg richting bio-industrie:
veel dieren op een relatief kleine ruimte die niet meer buiten komen.

Het voer voor deze aantallen dieren kan niet meer op eigen land worden geteeld
(te weinig land voor zoveel dieren) en moet dus worden aangevoerd.

De stront van de dieren kan niet meer op eigen land worden gestrooid (te weinig land
voor zoveel mest) en moet dus worden afgevoerd.

Wat er gebeurt met de smalle wegen en de bermen in het Friese buitengebied die totaal
niet berekend zijn op deze vervoersstromen, laat zich raden.

Dan de koeien.
Er is geen boer die 250 en meer koeien in de wei laat lopen.
Dus staan de meeste koeien van megabedrijven in Friesland straks vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week, driehonderd vijfenzestig dagen per jaar binnen.

Zo is het eerst in de pluimveehouderij gegaan met de introductie van de legbatterij en de kuikenmesterij. Niet lang daar volgden de varkenshouders. En nu zijn dus de koeien aan
de beurt om te worden opgenomen in dit treurige rijtje.

Dingen zijn het dan geworden. Machines.

''knipje'' om het niet te lang te maken
hier kan je het hele artikel lezen http://www.animalfreedom.org/paginas/column/koeienkathedraal.html

Voor het welzijn van het dier, in dit geval de koe, is niets geregeld.
Dat wordt overgelaten aan de boer.
Zo worden de pasgeboren jonge kalfjes onthoornd.
Zoals in de varkenshouderij de hoektanden en staarten van varkens en de ballen van beren
worden geamputeerd en in de pluimveehouderij de snavels van de pas geboren vleeskuikens worden gekapt en de mannelijke-eendagskuikens massaal zonder enig erbarmen in de versnipperaar verdwijnen.

De reden waarom koeien, kippen en varkens elkaar te lijf gaan is omdat ze met teveel op
een te kleine ruimte worden gezet. Dat doen zij niet zelf, maar zij betalen wel de tol.

nogmaals ''knipje'' om het niet te lang te maken
hier kan je het hele artikel lezen http://www.animalfreedom.org/paginas/column/koeienkathedraal.html

Maar het echte kind van de rekening is natuurlijk de koe, die zich geduldig als het dier van
nature is, zonder enig protest letterlijk en figuurlijk nog verder laat uitpersen dan nu al het geval is.

De investeringen in de megastallen zijn enorm, en het zijn uiteindelijk de koeien, niet de boer,
die dat moeten terug verdienen.

We noemen deze nieuwe ontwikkeling ‘vooruitgang’ en de burger denkt: ‘dat zal dan wel’.

Wie zwijgt stemt toe

Ten derde:
Vee transporten met ''goedkoop'' vlees'' kan je natuurlijk gewoon verbieden, sterker
nog: Vee transporten in (of naar) Nederland zou verboden moeten worden.
(helemaal de's Fok's ! )

Op dit moment wordt er gewoon zoveel vee geproduceerd dat het teveel is
om voor Nederland, Nederland transporteert dus ook gewoon varkentjes naar
andere landen.

En hoe?

Dus als ze dan toch die wetten eens goed gaan bekijken omdat dat onverdoofd
slachten nu toevallig ineens helemaal actueel is, laten ze dan alles een onder de
loep nemen.

Het is allemaal onnodig dierenleed.

Verdoofd slachten of onverdoofd slachten eigenlijk is het allebei een wassen neus.
In beide gevallen worden de regels in de praktijk absoluut niet nageleefd.

pi_96271669
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:35 schreef Greys het volgende:
FANN, is het niet handiger om een eigen/nieuw topic te maken daarover? :)
Denk dat het hier een beetje ondersneeuwt doordat mensen de OP lezen en dan gaat het over die lijst. Zelf weten hoor, hier is ook best.
tja... :') ik was eigenlijk nog niet zover, maar ik zit er al midden in, ik kijk het even
aan hier, als het echt storm gaat lopen, open ik wel een topic.

Oke?
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 22:28:33 #157
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96273821
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

tja... :') ik was eigenlijk nog niet zover, maar ik zit er al midden in, ik kijk het even
aan hier, als het echt storm gaat lopen, open ik wel een topic.

Oke?
Ja zeg }:| Eerst ja zeggen... :{w
pi_96279404
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:28 schreef senesta het volgende:

[..]

Ja zeg }:| Eerst ja zeggen... :{w
De Bio-industrie

oO<
pi_96925690
quote: