abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 april 2011 @ 20:21:59 #51
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96059436
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:20 schreef Stranger het volgende:

[..]

Haha sorry ik werd een beetje ongeduldig toen ik zag dat er wel ingegaan werd op stierenvechten, dierenpolitie, trends en mishandeling, maar niet op de originele reden waarom ik dacht dat de uitnodiging verstuurd werd.
Stranger stel je vraag svp even opnieuw pik ik hem zo op.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 20:22:57 #52
163650 Greys
pi_96059502
Stranger, zet je vraag nog even neer zonder quote alsjeblieft ;)
Dan kan de voorzitter hem straks makkelijk quoten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96059531
- Zijn de methodiek en 'rauwe' resultaten van het onderzoek online terug te vinden? Zo ja, is er een link naar, zo nee: hoe kan ik deze dan inzien?

- Is het toeval dat stichting Dierenhulp opereert in 5 van de landen in de top 7 van dierenleed? Kan het zijn dat de metingen 'vervuild' zijn omdat het jullie meer opvalt in landen waar jullie actief zijn.

- Hoe komt het dat tweede- en derdewereldlanden als China of sommige Afrikaanse landen als Zuid Afrika zo laag op de lijst staan?
  woensdag 27 april 2011 @ 20:23:45 #54
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_96059566
Joehoe, ik ben ook gearriveerd *O*

Ik haak hier even bij aan:

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 16:52 schreef Stranger het volgende:
- Zijn de methodiek en 'rauwe' resultaten van het onderzoek online terug te vinden? Zo ja, is er een link naar, zo nee: hoe kan ik deze dan inzien?
Ik heb sinds het lezen van het artikel enkele dagen lopen broeden op de methodologie achter het onderzoek, maar ik kan er de vinger niet op leggen. Ik hoef de complete dataset helemaal niet te zien (in tegendeel), maar ik ben wel benieuwd naar de achtergronden en het tot standkomen van het onderzoek. Zeg maar: waar is de data op gebaseerd, hoe is er gemeten, genormeerd, etc. En wat me maar blijft bezighouden: hoe is er gecorrigeerd voor (zoiets als) inwoneraantal?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 27 april 2011 @ 20:24:19 #55
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96059601
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:21 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Over de Oostvaardersplassen. :)
Is het juist niet zo dat wanneer er bijgevoerd wordt dat men over een aantal jaar alsnog dieren moet gaan afschieten omdat ze er met teveel zijn?
Dus dat de zwakkeren alsnog overleven om later alsnog gedood te worden?
Wat is dan de "winst" zeg maar?
De Oostvaardersplassen zijn een verhaal op zich. Vroeger kende Nederland ruimte en konden dieren in grote gebieden rondtrekken en voedsel verzamelen. De Oostvaardersplassen zijn een afgebakend terrein. Dus de ruimte is er beperkt. Ook het voedsel is dus beperkt en als men dan de aanwezige dieren niet steriliseert of castreert krijg je een groei van de populatie maar de groei in voedsel is er niet zo ook niet in leefruimte.

Dan heb je het probleem in kaart gebracht en heeft Staatsbosbeheer zich de woede van de dierenliefhebbers op de hals gehaald zoals bleek in tal van media.
Een kleine misrekening derhalve van de overheid.
  woensdag 27 april 2011 @ 20:27:49 #56
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96059803
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:23 schreef ElisaB het volgende:
Joehoe, ik ben ook gearriveerd *O*

Ik haak hier even bij aan:

[..]

Ik heb sinds het lezen van het artikel enkele dagen lopen broeden op de methodologie achter het onderzoek, maar ik kan er de vinger niet op leggen. Ik hoef de comnplete dataset helemaal niet te zien (in tegendeel), maar ik ben wel benieuwd naar de achtergronden en het tot standkomen van het onderzoek. Zeg maar: waar is de data op gebaseerd, hoe is er gemeten, genormeerd, etc. En wat me maar blijft bezighouden: hoe is er gecorrigeerd voor (zoiets als) inwoneraantal?
Meten is altijd moeilijk. Immers geen enkele overheid staat te popelen om inzage te geven in wat er mis zou zijn in welke tak. Daarom hebben we ook aangegeven dat de lijst zoals we die hebben samengesteld een graadmeter is. Samengesteld op basis van rapportages van dierenartsen wereldwijd, collega organisaties, toeristen die gewapend met camera beelden hebben gemaakt, media berichten.

ter vergelijk een land als Noord Korea staat niet in de lijst, terwijl wij er gevoegelijk van uit kunnen gaan dat er ook daar dierenleed bestaat en dieren gegeten worden. Maar je komt eenvoudig Noord Korea niet in.
Nemen we het land Aruba wat 32.000 inwoners teld dan hebben we daar bevestigd gekregen via de overheid dat jaarlijks minimaal 9000 dieren afgemaakt worden en soms zonder pre verdoving. De verhouding zorg dan mede voor een hogere notering.
  woensdag 27 april 2011 @ 20:28:43 #57
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_96059851
Ik zie op jullie site veel over wat jullie doen in het buitenland, maar eigenlijk zie ik niet terug hoe jullie in eigen land actief zijn.
Op de lijst staat NL zo hoog, zijn er niet genoeg zaken om hier aan te pakken ipv de focus op het buitenland te leggen ?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 27 april 2011 @ 20:30:36 #58
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96059969
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:23 schreef Stranger het volgende:

- Is het toeval dat stichting Dierenhulp opereert in 5 van de landen in de top 7 van dierenleed? Kan het zijn dat de metingen 'vervuild' zijn omdat het jullie meer opvalt in landen waar jullie actief zijn.

- Hoe komt het dat tweede- en derdewereldlanden als China of sommige Afrikaanse landen als Zuid Afrika zo laag op de lijst staan?
Het is inderdaad toeval dat landen waar wij aktief zijn hoog staan. China zoals je noemt kent veel dierenleed. Maar ten tijde van de Olympische Spelen was er veel media aandacht en werden ook deze zaken aan het licht gebracht. Nu die spelen weer voorbij zijn zakt de aandacht wat weg. Maar beren worden er nog altijd misbruikt voor hun gal en onlangs werd een vrachtwagen met honden vrijgekocht voor 15.000 dollar. Dus door betaling van geld kregen dieren vrijheid terug, maar de volgende vrachtwagen waar gaat die heen? Kortom het is altijd moeilijk een grens te trekken. Dierenleed waar ook is dierenleed.
pi_96059975
Ik heb begrepen dat er jaarlijks 12 miljoen proefdieren in Europa opgeofferd worden.
Het is dan ook goed nieuws dat vanaf 2013 geen proefdieren meer worden ingezet voor de cosmetica
Toch blijven er in de EU nog altijd miljoenen proefdieren nodig, terwijl dezelfde onderzoeken ook in Amerika en Azië plaatsvinden.
Kan daar niets tegen gedaan worden? En in hoeverre heeft u organisatie zicht op de noodzaak van dierproeven?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_96059980
Ik denk dat mijn tweede vraag gemist is, maar doen jullie ook iets voor dieren
in het circus. Zou er niet gewoon een verbod moeten komen in Nederland om
dieren in het circus te (mis) gebruiken?

edit; eigenlijk natuurlijk wereldwijd maar dat wordt een beetje moeilijk,
dus laten we zeggen ''om te beginnen met een verbod in Nederland''
  woensdag 27 april 2011 @ 20:33:09 #61
33954 ElisaB
pi_96060131
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:27 schreef Dierenhulp het volgende:
Meten is altijd moeilijk. Immers geen enkele overheid staat te popelen om inzage te geven in wat er mis zou zijn in welke tak. Daarom hebben we ook aangegeven dat de lijst zoals we die hebben samengesteld een graadmeter is. Samengesteld op basis van rapportages van dierenartsen wereldwijd, collega organisaties, toeristen die gewapend met camera beelden hebben gemaakt, media berichten.

ter vergelijk een land als Noord Korea staat niet in de lijst, terwijl wij er gevoegelijk van uit kunnen gaan dat er ook daar dierenleed bestaat en dieren gegeten worden. Maar je komt eenvoudig Noord Korea niet in.
Nemen we het land Aruba wat 32.000 inwoners teld dan hebben we daar bevestigd gekregen via de overheid dat jaarlijks minimaal 9000 dieren afgemaakt worden en soms zonder pre verdoving. De verhouding zorg dan mede voor een hogere notering.
Dus als ik heb goed begrijp zou het dus prima zo kunnen zijn dat Nederland hoog scoort omdat we hier een cultuur van relatieve openheid hebben?

Let wel: ik ben er niet op uit de boel te bagatelliseren, maar ergens is er een (klein) stemmetje in me dat de resultaten van het onderzoek in twijfel trekt. En daardoor raak ik de boodschap uit het oog. En ik heb er echt lanbg over nagedacht en ik kom er steeds weer op uit dat het ontbreken van de verantwoording over de methodologie voor mij de reden is.

Is het artikel zo wij het kennen wellicht een slap aftreksel van het volledige artikel?
  woensdag 27 april 2011 @ 20:34:08 #62
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96060198
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik zie op jullie site veel over wat jullie doen in het buitenland, maar eigenlijk zie ik niet terug hoe jullie in eigen land actief zijn.
Op de lijst staat NL zo hoog, zijn er niet genoeg zaken om hier aan te pakken ipv de focus op het buitenland te leggen ?
Wij richten ons op het buitenland maar ook het Koninkrijk nederland overzee. Dus Antillen waar de nederlandse overheid niets doet voor dieren ook de Nederlandse Dierenbescherming niet.
In eigen land kennen we zoals gezegd de Dierenbescherming die al ruim 100 jaar bestaat en in eigen land de problemen dient aan te pakken. Plus er zijn daarnaast nog tal van organisaties die ook al dan niet kleinschalig werk verrichten in eigen land. Echter dieren die ook in het Koninkrijk leven hebben m.i. ook het eerlijke recht op een dierwaardig bestaan.

Want voor ons tellen alle dieren mee.

En achter de schermen helpen we een aantal Nederlandse clubs die niet graag in het nieuws komen omdat ze bang zijn dat ze het dan nog drukken krijgen. We doelen dan op clubs die oude niet langer gewenste dieren huisvest en verzorgd. En waar dieren gewoon gedumpt worden over het hek in het donker.
  woensdag 27 april 2011 @ 20:34:14 #63
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_96060201
Hoe staan jullie tegenover de verschillende organisaties die asieldieren uit het buitenland (bijvoorbeeld Spanje en Griekenland) naar Nederland halen om hier te plaatsen? En bestaat er een samenwerking?
  woensdag 27 april 2011 @ 20:35:18 #64
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96060280
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik denk dat mijn tweede vraag gemist is, maar doen jullie ook iets voor dieren
in het circus. Zou er niet gewoon een verbod moeten komen in Nederland om
dieren in het circus te (mis) gebruiken?

edit; eigenlijk natuurlijk wereldwijd maar dat wordt een beetje moeilijk,
dus laten we zeggen ''om te beginnen met een verbod in Nederland''
Circusdieren van mij hoeft het niet. Dieren ter vermaak...... En zoals we 2 weken terug konden zien de mishandeling van een Olifant door een Roemeense verzorger van een circus in Engeland. Nee persoonlijk zeg ik dieren horen niet in welk circus ook thuis.
pi_96060367
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:35 schreef Dierenhulp het volgende:

[..]

Circusdieren van mij hoeft het niet. Dieren ter vermaak...... En zoals we 2 weken terug konden zien de mishandeling van een Olifant door een Roemeense verzorger van een circus in Engeland. Nee persoonlijk zeg ik dieren horen niet in welk circus ook thuis.
ja, daar zijn we het dus over eens, maar zijn jullie daar ook mee bezig?
Ik bedoel dus of er al aktie's bestaan om dit tegen te gaan of dat die in de planning
zitten?
pi_96060377
Ik lees even mee... ben ook erg benieuwd naar hoe het onderzoek is opgezet. Want informatie is op vele manieren te interpreteren en te gebruiken.

Tof dat u de tijd neemt live onze vragen te beantwoorden. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 27 april 2011 @ 20:39:01 #67
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96060515
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:34 schreef Snakey het volgende:
Hoe staan jullie tegenover de verschillende organisaties die asieldieren uit het buitenland (bijvoorbeeld Spanje en Griekenland) naar Nederland halen om hier te plaatsen? En bestaat er een samenwerking?
Het naar Nederland halen van dieren is geen oplossing voor het daadwerkelijke probleem dat zich in die landen bevind. Immers de wagen met 20 dieren die anders vergast zouden worden in een dodingstation komen in Nederland. Maar de volgende 20 wat gaat daarmee gebeuren?

Uiteraard verzorgen wij ook wel eens dat een dier vanuit het buitenland naar Nederland komt. Maar dan wel met alle juiste papieren, gezondheidverklaring, entingen en heel belangrijk de eigenaar van het dier die het persoonlijk meeneemt.

Maar onze aanpak is de problemen bij de bron aanpakken. Dus dierenleed voorkomen. En dat doe je enkel door te steriliseren. Immers door ter plekke in het land van herkomst te helpen voorkom je dat de populatie gaat groeien. Plus je toont op die wijze de bevolking en overheid hoe het ook kan. Op een diervriendelijke wijze.

Ja wijw erken met een aantal organisaties heel fijn en plezierig samen in eigen land en helpen elkaar waar we kunnen.
pi_96060592
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:39 schreef Dierenhulp het volgende:

[..]

Het naar Nederland halen van dieren is geen oplossing voor het daadwerkelijke probleem dat zich in die landen bevind. Immers de wagen met 20 dieren die anders vergast zouden worden in een dodingstation komen in Nederland. Maar de volgende 20 wat gaat daarmee gebeuren?

Uiteraard verzorgen wij ook wel eens dat een dier vanuit het buitenland naar Nederland komt. Maar dan wel met alle juiste papieren, gezondheidverklaring, entingen en heel belangrijk de eigenaar van het dier die het persoonlijk meeneemt.

Maar onze aanpak is de problemen bij de bron aanpakken. Dus dierenleed voorkomen. En dat doe je enkel door te steriliseren. Immers door ter plekke in het land van herkomst te helpen voorkom je dat de populatie gaat groeien. Plus je toont op die wijze de bevolking en overheid hoe het ook kan. Op een diervriendelijke wijze.

Ja wijw erken met een aantal organisaties heel fijn en plezierig samen in eigen land en helpen elkaar waar we kunnen.
Mooie insteek. ^O^ Ik ken een aantal organisaties die daar anders over denken en de oplossing vooral zien in het naar Nederland halen van (huis)dieren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 27 april 2011 @ 20:40:56 #69
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96060630
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:30 schreef eight het volgende:
Ik heb begrepen dat er jaarlijks 12 miljoen proefdieren in Europa opgeofferd worden.
Het is dan ook goed nieuws dat vanaf 2013 geen proefdieren meer worden ingezet voor de cosmetica
Toch blijven er in de EU nog altijd miljoenen proefdieren nodig, terwijl dezelfde onderzoeken ook in Amerika en Azië plaatsvinden.
Kan daar niets tegen gedaan worden? En in hoeverre heeft u organisatie zicht op de noodzaak van dierproeven?
Proefdieren dat moet gestopt worden. In 2009 werden in Nederland 500.000 afgemaakt die gefokt waren om diverse proeven op uit te oefenen, maar uiteindelijk overcompleet waren. Onder deze 500.000 dieren bevonden zich honden, katten, apen en uiteraard de muis en rat.

Triest heel erg triest
  woensdag 27 april 2011 @ 20:42:30 #70
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96060736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:28 schreef oh-oh het volgende:
In eigen land is inderdaad nog veel mis maar organisaties als de DB en Wakker Dier en Proefdier Vrij hebben gelukkig een sterke lobby rochting politiek. En juist daar moet nog heel veel veranderen als het om dieren gaat.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 20:43:44 #71
163650 Greys
pi_96060820
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:39 schreef Dierenhulp het volgende:

Loopt u daar vaak tegen een 'bemoei je met je eigen zaken' houding aan, of staat men er wel voor open?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 27 april 2011 @ 20:44:31 #72
33954 ElisaB
pi_96060870
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:35 schreef Dierenhulp het volgende:
Ja hoor, geloof het of niet, maar ik heb een poosje met een circus meegetrokken, én jaren in een dierentuin gewerkt. Verder ben ik een dierenwatje van de ergste soort, maar je hebt dierenleed en dierenleed.

Helaas heb ik de beelden gezien van de vrachtwagen met honden. En van het onverdoofd slachten. Dat staat beide (wat mij betreft) in geen verhouding tot het leed van dieren in een circus of een dierentuin. Ik zou prima zonder kunnen (geldt zowel voor het circus als voor een dierentuin).

Ik spring een beetje van de hak op de tak, maar: fois gras, bio-industrie, proefdieren met oogschaduw op, experimenten met ratten, een katje in de glasbak, onverdoofd slachten, kiloknallers... Het kan zoveel anders. En als ik dit zo zie, dan zie ik vele malen liever een leeuw in een circus of een dierentuin.
  woensdag 27 april 2011 @ 20:45:10 #73
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96060914
Een vraag ging over onze financiele huishouding. Nu heb ik een primeur voor jullie met deze link. Dit is onze nieuwste uitgave die pas dit weekend naar de donateurs gestuurd gaat worden. In de pdf kun je zien wat onze bestedingen en kosten waren over het afgelopen boekjaar.

We maken dit elk jaar keurig bekend aan de donateur.

Lees hier alles in de nieuwste versie van de Nieuwsbrief: http://www.dierenhulp.nl/img/media/SD_nieuwsbericht201104.pdf
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 20:50:38 #74
163650 Greys
pi_96061274
De voorzitter had even op een verkeerd knopje gedrukt en was ons kwijt :+
Het is weer opgelost *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 27 april 2011 @ 20:51:40 #75
33954 ElisaB
pi_96061332
En ik liet mijn telefoon uit mijn handen kletteren _O-

Sorry voorzitter :@
pi_96061340
Zijn er, behalve uiteraard donaties, nog andere manieren hoe je kunt helpen? Denk aan vrijwilligerswerk etc.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_96061349
Voordat ik dalijk een enorme discussie begin over wat ik het nut vind van proefdieren, wil ik toch graag nog even terug naar de lijst en de manier waarop deze is vastgesteld. Er werd al een goed begin gemaakt met uitleggen hoe de lijst is samengesteld maar als iemand die het vanuit een meer wetenschappelijk oogpunt bekijkt, ben ik niet helemaal tevreden met alleen een vermelding van bronnen zonder onderbouwing van (vergelijkende) cijfers of resultaten.

Is het dus mogelijk het volledige artikel of onderzoek ergens in te zien?
  woensdag 27 april 2011 @ 20:51:59 #78
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96061352
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:44 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ja hoor, geloof het of niet, maar ik heb een poosje met een circus meegetrokken, én jaren in een dierentuin gewerkt. Verder ben ik een dierenwatje van de ergste soort, maar je hebt dierenleed en dierenleed.

Helaas heb ik de beelden gezien van de vrachtwagen met honden. En van het onverdoofd slachten. Dat staat beide (wat mij betreft) in geen verhouding tot het leed van dieren in een circus of een dierentuin. Ik zou prima zonder kunnen (geldt zowel voor het circus als voor een dierentuin).

Ik spring een beetje van de hak op de tak, maar: fois gras, bio-industrie, proefdieren met oogschaduw op, experimenten met ratten, een katje in de glasbak, onverdoofd slachten, kiloknallers... Het kan zoveel anders. En als ik dit zo zie, dan zie ik vele malen liever een leeuw in een circus of een dierentuin.
Moet 't of of dan? Wat mij betreft hebben dieren niets te zoeken in een klein hokje en ze kunstjes laten doen in een circus vind ik al helemaal niets, of er ondertussen nu proefdieren verminkt worden of er iemand foie gras eet doet daar niets aan af.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 27 april 2011 @ 20:52:48 #79
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96061395
Inderdaad lopen ook wij tegen tegenwerpingen aan in het buitenland. Zoals inderdaad veel gehoord waar bemoeien jullie je mee. Echyer niets doen is geen optuie. Vooral niet als men ziet wat er soms gaande is.

Belangrijk is wel dat we het met respect doen. Immers veel problemen met dieren komen voort uit onwetendheid.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 20:52:57 #80
163650 Greys
pi_96061404
Even wachten, de voorzitter ziet even door de bomen het bos niet meer, ik ga de vragen die nog open staan één voor een voorleggen even ;)

Voorzitter, deze vraag van ElisaB staat nog open:

Dus als ik heb goed begrijp zou het dus prima zo kunnen zijn dat Nederland hoog scoort omdat we hier een cultuur van relatieve openheid hebben?

Let wel: ik ben er niet op uit de boel te bagatelliseren, maar ergens is er een (klein) stemmetje in me dat de resultaten van het onderzoek in twijfel trekt. En daardoor raak ik de boodschap uit het oog. En ik heb er echt lanbg over nagedacht en ik kom er steeds weer op uit dat het ontbreken van de verantwoording over de methodologie voor mij de reden is.

Is het artikel zo wij het kennen wellicht een slap aftreksel van het volledige artikel?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 27 april 2011 @ 20:54:20 #81
33954 ElisaB
pi_96061478
quote:
5s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:51 schreef Harajuku. het volgende:
Moet 't of of dan? Wat mij betreft hebben dieren niets te zoeken in een klein hokje en ze kunstjes laten doen in een circus vind ik al helemaal niets, of er ondertussen nu proefdieren verminkt worden of er iemand foie gras eet doet daar niets aan af.
Wat mij betreft mag het even of of. Circussen en dierentuinen zijn erg in het oog springend, maar een beetje zonde om daar je tijd en middelen op te richten. Imho that is!
  woensdag 27 april 2011 @ 20:57:12 #82
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96061652
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:51 schreef Stranger het volgende:
Voordat ik dalijk een enorme discussie begin over wat ik het nut vind van proefdieren, wil ik toch graag nog even terug naar de lijst en de manier waarop deze is vastgesteld. Er werd al een goed begin gemaakt met uitleggen hoe de lijst is samengesteld maar als iemand die het vanuit een meer wetenschappelijk oogpunt bekijkt, ben ik niet helemaal tevreden met alleen een vermelding van bronnen zonder onderbouwing van (vergelijkende) cijfers of resultaten.

Is het dus mogelijk het volledige artikel of onderzoek ergens in te zien?
Beste Stranger,
wetenschappelijk benaderen zouden ook wij dolgraag doen. Echter zoals we al aangaven en ook in het persbericht keurig hebben vermeld is de lijst een indicatie op basis van de genoemde feiten en bronnen. Veel liever hadden wij samen met jou gezien dat we via overheidswege keurig in kaart kregen wat exact gaande was.
In Nederland maakte bijvoorbeeld de vakbond van pluimvee op haar site keurig bekend waarom ze 60 miljoen haantjes door de hakselaar moesten gooien. reden was dat er per vierkante met maar een aantal x [pluimvee gehouden mocht worden. Kippen leggen eieren en zijn commerciel van belang. Haantjes niet dus dat is de reden van de moord op 60 miljoen haantjes per jaar.

China is vele malen groter dan welk land ook, zou dus een reden kunnen zijn het op 1 te zetten gevolgd door Rusland en Amerika.

Resume het is een indicatie op basis van meldingen, bronnen ter plekke, raporten die we wel in bezit krijgen. Maar we pretenderen geensins dat de lijst de enige juiste is en de leidraad vfoor de gehele wereld.

Vertrouwend je een beter inzich gegeven te hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 20:58:34 #83
163650 Greys
pi_96061717
En daarmee is meteen de vraag van ElisaB enigszins beantwoord denk ik, Elisa? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 20:59:11 #84
163650 Greys
pi_96061759
Eight vroeg:

Zijn er, behalve uiteraard donaties, nog andere manieren hoe je kunt helpen? Denk aan vrijwilligerswerk etc.

Kunt u daar iets over zeggen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96061765
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:54 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag het even of of. Circussen en dierentuinen zijn erg in het oog springend, maar een beetje zonde om daar je tijd en middelen op te richten. Imho that is!
Datzelfde vind ik eigenlijk gelden voor de Bio-industrie en Kosjer slachten.

Ineens is er grote ophef over dat Kosjer slachten terwijl er naar schatting slechts een
paar honderd joden in ons land zijn die alleen ritueel geslacht vlees eten.

Maar de meeste mensen in Nederland eten wel gewoon vlees uit de Bio-industrie.

Sorry maar ik vind dat toch wel een beeeeeetje hypocriet :@

ik zou dan liever zien dat alle aandacht gaat naar het afschaffen van de Bio-industrie.
pi_96061786
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:57 schreef Dierenhulp het volgende:

[..]

Beste Stranger,
[..]
Vertrouwend je een beter inzich gegeven te hebben.
Zeker, bedankt voor de reactie en bedankt dat je op zo'n korte termijn hier op FOK! live toelichting komt geven, zouden veel organisaties een voorbeeld aan kunnen nemen ^O^
  woensdag 27 april 2011 @ 20:59:39 #87
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96061787
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:52 schreef Greys het volgende:
Even wachten, de voorzitter ziet even door de bomen het bos niet meer, ik ga de vragen die nog open staan één voor een voorleggen even ;)

Voorzitter, deze vraag van ElisaB staat nog open:

Klopt, talloze rapporten via de PVV of PvdD of Wakker Dier, proefdier vrij etc geven inzicht in bepaalde bedrijfstakken. Die openheid is te siren omdat men zelf ook inziet waar problemen zijn. Maar dan moet men er vervolgens wel iets mee doen.

Vorig jaar werden op basis van onze lijst eveneens kamervragen gesteld aan de toenmalig minister mevr. Verburg van het CDA. Tja en die moest in een aantal gevallen het antwoord schuldig blijven. En dat is jammer. Want dieren zijn levende schepsels die gelijk mensen rechten bezitten.
pi_96061814
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:45 schreef Dierenhulp het volgende:
Een vraag ging over onze financiele huishouding. Nu heb ik een primeur voor jullie met deze link. Dit is onze nieuwste uitgave die pas dit weekend naar de donateurs gestuurd gaat worden. In de pdf kun je zien wat onze bestedingen en kosten waren over het afgelopen boekjaar.

We maken dit elk jaar keurig bekend aan de donateur.

Lees hier alles in de nieuwste versie van de Nieuwsbrief: http://www.dierenhulp.nl/img/media/SD_nieuwsbericht201104.pdf
Ik krijg de nieuwsbrief niet geopend ,ik krijg een melding dat het bestand beschadigd is.
Kan een andere fokker even kijken of het wel lukt want dan ligt het aan mij en niet aan de link.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 21:00:40 #89
163650 Greys
pi_96061846
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:00 schreef indaha het volgende:

[..]

Ik krijg de nieuwsbrief niet geopend ,ik krijg een melding dat het bestand beschadigd is.
Kan een andere fokker even kijken of het wel lukt want dan ligt het aan mij en niet aan de link.
Ik krijg hem gewoon open :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 27 april 2011 @ 21:00:45 #90
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96061850
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:59 schreef Stranger het volgende:

[..]

Zeker, bedankt voor de reactie en bedankt dat je op zo'n korte termijn hier op FOK! live toelichting komt geven, zouden veel organisaties een voorbeeld aan kunnen nemen ^O^
Heel graag gedaan, we hebben niets te verbergen en hopen enkel dat veel leed een halt wordt toegeroepen en trachten daar een steentje aan bij te dragen.
pi_96061856
quote:

[..]

Ik krijg hem wel gewoon open.
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 21:01:07 #92
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96061870
quote:

[..]

Ik heb de nieuwsbrief gezien en hij werkte keurig bij mij :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 27 april 2011 @ 21:01:43 #93
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96061902
Ja, als je animal cops wel eens hebt gekeken is het erg raar dat Amerika niet terugkomt in de top 10. In Amerika zijn er ook ontzettend veel pretnestjes, asiels zitten nog tig keer voller dan asiels in Nederland. Perfect gezonde dieren worden afgemaakt omdat er gewoon teveel huisdieren rondlopen.

België, dat is broodfokhemel. Je kan je pup gewoon online bestellen en die wordt geleverd alsof het de post betreft. Twee weken later gaat 't beest na te hebben geleden dood door ziektes.

Spanje, Griekenland e.d. hebben helemaal geen kaas gegeten van dierwelzijn. Loopt en leeft daar ook allemaal op straat en niemand die het een zier interesseert.

Ik geloof niet dat Nederland echt zo hoog staat.
  woensdag 27 april 2011 @ 21:02:25 #94
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96061943
Ter illustratie dierenleed wereldwijd.

Pas wel op de beelden zijn zeer schokkend.

Maar we moeten er onze ogen niet voor sluiten het heeft plaats en soms dichterbij dan we denken.
pi_96061986
Thanks ^O^ dan ligt het aan mijn computer, zal even iets moeten updaten denk ik
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 21:03:05 #96
163650 Greys
pi_96061987
Wilt u nog antwoord geven op de vraag van Eight? :)

Zijn vraag is:
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 27 april 2011 @ 21:03:09 #97
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96061993
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:02 schreef Dierenhulp het volgende:

Maar we moeten er onze ogen niet voor sluiten het heeft plaats en soms dichterbij dan we denken.
Ik sla even over :')
pi_96062057
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:02 schreef Dierenhulp het volgende:

Ik klik nooit meer op dat soort filmpjes; die achtervolgen me terwijl ik probeer te slapen, nee bedankt :{ Ik kan nog steeds janken als ik aan een bepaald filmpje over de dolfijnenjacht in Japan denk.

Voorzitter, in ieder geval heel erg veel dank voor uw tijd en moeite. Ik heb het afgelopen uur met belangstelling meegelezen en mijn vragen werden al door anderen gesteld (en beantwoord).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_96062096
quote:

[..]

Hier kun je m wel openen: https://docs.google.com/viewer
gewoon de url copy/paste
  woensdag 27 april 2011 @ 21:05:30 #100
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96062129
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:01 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, als je animal cops wel eens hebt gekeken is het erg raar dat Amerika niet terugkomt in de top 10. In Amerika zijn er ook ontzettend veel pretnestjes, asiels zitten nog tig keer voller dan asiels in Nederland. Perfect gezonde dieren worden afgemaakt omdat er gewoon teveel huisdieren rondlopen.

België, dat is broodfokhemel. Je kan je pup gewoon online bestellen en die wordt geleverd alsof het de post betreft. Twee weken later gaat 't beest na te hebben geleden dood door ziektes.

Spanje, Griekenland e.d. hebben helemaal geen kaas gegeten van dierwelzijn. Loopt en leeft daar ook allemaal op straat en niemand die het een zier interesseert.

Ik geloof niet dat Nederland echt zo hoog staat.
Klopt veel leed. Griekenland bijvoorbeeld. Aan het einde van het vakantieseizoen als de toeristen allen vertrokken zijn begint het afmaken van de honden en katten die je overal zag. Tijdens het jachtseizoen schiet men werkelijk op alles wat beweegt. De klineik op het eiland Lesbos die wij al jaren ondersteunen wordt dan overspoeld met aangeschoten dieren. Zelfs de diverse vogelsoorten zijn niet veilig. En die feiten blijven vaak onderbelicht. Maar tellen wel degelijk mee. Spanje de windhond die als hij geen geld meer wint voor zijn eigenaar opgahenagen of verbrand wordt. Stierenvechten, fokken, slachten kortem legio voorbeelden helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')