abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 13:42:30 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95711416
Nederland in top 10 dierenleed

MSTERDAM - Nederland heeft de twijfelachtige eer hoog op de lijst van dierenleed te staan. Ons land staat op de vierde plaats van een lijst met landen waar dierenleed grootschalig voorkomt.

Nederland staat dit jaar op de vierde plaats van landen waar veel dierenleed voorkomt...
Foto: Stichting Dierenhulp
De lijst wordt dit jaar voor de dertiende keer gepresenteerd door Stichting Dierenhulp. Griekenland is ook dit jaar weer lijstaanvoerder, gevolgd door Spanje. Op de derde plaats staan de Nederlandse Antillen.
Vorig jaar stond Nederland op de zesde plaats. Dit jaar is ons land twee plaatsen gestegen, door onder meer het verhandelen van zieke paarden, handel in tal van levende dieren via websites en het verlenen van een jachtvergunning aan leden van het Koninklijk huis. Ook de talloze meldingen over mishandelen en verminken van eenden, ganzen, zwanen, honden en katten zorgen ervoor dat ons land nu op de vierde plek staat.
De grootste stijger is Aruba, dat maar liefst zeventien plaatsen omhoog ging en nu op een twaalfde positie staat. Opnieuw wordt genoemd het afmaken van dieren, maar liefst 8500 dieren. In gesprekken met de Arubaanse overheid werd dit aantal dieren bevestigd.
Dalers waren er gelukkig ook te melden met als grootste daler Cuba met twaalf plaatsen. De hervormingen in dit land hebben een positieve uitwerking op zowel mens als dier.
De top tien van dieronvriendelijke landen ziet er als volgt uit.

1 Griekenland
2 Spanje
3 Nederlandse Antillen
4 NEDERLAND
5 Roemenie
6 Turkije
7 Venezuela
8 Bulgarije
9 Egypte
10 Portugal

http://www.telegraaf.nl/b(...)leed__.html?p=26%2C1

En wij maar wijzen met ons vingertje..

Vorig jaar stond Nederland op de zesde plaats. Dit jaar is ons land twee plaatsen gestegen, door onder meer het verhandelen van zieke paarden, handel in tal van levende dieren via websites en het verlenen van een jachtvergunning aan leden van het Koninklijk huis. Ook de talloze meldingen over mishandelen en verminken van eenden, ganzen, zwanen, honden en katten zorgen ervoor dat ons land nu op de vierde plek staat.

:r
We moesten ons schamen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_95711586
quote:
De lijst wordt dit jaar voor de dertiende keer gepresenteerd door Stichting Dierenhulp
Dus die lijst is/wordt gemaakt door een Nederlandse stichting?

Waar is die lijst eigenlijk op gebaseerd? Het aantal meldingen per inwoner?
Who motivates the motivator?
pi_95711610
Ik zou bijna zeggen dat ik hier niet meer zou willen wonen, maar dan loop je weg voor de feiten en gaat het nog steeds zijn gang. Ik vind het echt verafschuwelijk. Ik kan er niks aan doen maar ik begin steeds een grotere hekel aan mensen te krijgen omdat ze in staat zijn om dit soort dingen te doen. Ik vind het bijna even erg als dat mensen elkaar de grond in trappen, maar dat kan nog uitgelokt zijn. Hoewel een oude oma of een homoseksueel die gewoon word verminkt of vermoord... Nee. Maar dieren... De meest onschuldige soort dat er bestaat, wat geen hond kwaad doet en wat niet in staat is om zichzelf te beschermen. Die mensen die dat doen mogen van mij jaaaarenlang in de gevangenis terecht komen om daar zich eens in te lezen in agressieregulatie en dergelijke.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:50:23 #4
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_95711708
Wat een kut onderzoek. Nederland staat alleen zo hoog opdat wij alles rapporteren.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:50:23 #5
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_95711711
EDIT: :O

[ Bericht 37% gewijzigd door Greys op 19-04-2011 14:22:22 ]
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:50:41 #6
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_95711725
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:50 schreef davako het volgende:
Wat een kut onderzoek. Nederland staat alleen zo hoog opdat wij alles rapporteren.
Hee, verpest het nu niet. :{
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:55:15 #7
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_95711898
Elk ontwikkeld mens kan natuurlijk prima beredeneren dat hoe armer een land is, hoe dieronvriendelijker men in principe is. Een dier is dan een bron van voedsel, een last- of werktuig of zelfs een sta in de weg.
Wij decadente Westerlingen kunnen ons, wentelend in onze rijkdom en vrije tijd, best druk maken om dieren en er zelfs een politieke non-issue partij voor oprichten.

We staan vierde in de lijst, maar staan waarschijnlijk 80ste in werkelijkheid.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:57:33 #8
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_95711983
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:55 schreef ElectricEye het volgende:
Elk ontwikkeld mens kan natuurlijk prima beredeneren dat hoe armer een land is, hoe dieronvriendelijker men in principe is. Een dier is dan een bron van voedsel, een last- of werktuig of zelfs een sta in de weg.
Wij decadente Westerlingen kunnen ons, wentelend in onze rijkdom en vrije tijd, best druk maken om dieren en er zelfs een politieke non-issue partij voor oprichten.

Amen
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_95712000
Oh.. ik zie nu pas dat de bron de Telegraaf is. :')
Who motivates the motivator?
pi_95712300
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:57 schreef Spouwerranger het volgende:
http://www.dierenhulp.nl/html/nl/nieuws.php?id=1303135033
Je raekt an de dinge geweun.
pi_95712392
Waarom staat China niet in de lijst? :')
Dit alleen maakt het voor mij volstrekt ongeloofwaardig onderzoek.
pi_95712439
Ik geloof er ook niet veel van. Roemenie is sowieso een stuk erger. Alleen daar worden geen meldingen van gemaakt en niets mee gedaan door politie enz..
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 14:12:04 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95712577
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:57 schreef Spouwerranger het volgende:
Ooooooooooh, nou dan gaan we gewoon rustig door joh.
Google je zelf even op dierenleed nederland? Kinderboerderijen, ieder jaar weer vogels, eenden, zwanen, noem maar op.
"oh maar daar en daar is het veel erger boehoehoe hoor"
Prachtig, ga vooral voorbij aan het feit dat we er doodgewoon niet goed opstaan qua dierenleed.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_95712597
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:07 schreef Morrisz het volgende:
Waarom staat China niet in de lijst? :')
Dit alleen maakt het voor mij volstrekt ongeloofwaardig onderzoek.
13e plek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 14:13:00 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95712613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:08 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik geloof er ook niet veel van. Roemenie is sowieso een stuk erger. Alleen daar worden geen meldingen van gemaakt en niets mee gedaan door politie enz..
Alsof in nederland overal melding van wordt gemaakt :')
Verwaarloos je dier en je krijgt een boete en na belofte van beterschap ook gewoon je dieren terug. :')

dinsdag 19 april 2011 @ 14:18:13 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95712799
Dat had ik niet verwacht, :').
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 14:20:28 #17
163650 Greys
pi_95712884
Zo'n slecht idee is het dus niet, die vrij grote hoeveelheid animal cops.
Kennelijk (niets nieuws uiteraard) is het keihard nodig.

Lekker voor de lol wat pijlen schieten op zwanen :r
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:21:56 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_95712933
Jakkes -O-
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:22:34 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95712947
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:20 schreef Greys het volgende:
Zo'n slecht idee is het dus niet, die vrij grote hoeveelheid animal cops.
Kennelijk (niets nieuws uiteraard) is het keihard nodig.

Lekker voor de lol wat pijlen schieten op zwanen :r
Deze week ook alweer een vergiftigde hond in het nieuws, een man die zijn pup met een stuk hout sloeg
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:23:54 #20
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_95713000
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:22 schreef Harajuku. het volgende:
Deze week ook alweer een vergiftigde hond in het nieuws, een man die zijn pup met een stuk hout sloeg
Dat hoor je in China/ Roemenië/ Rusland/ Venezuela nooit op het nieuws inderdaad! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 14:24:58 #21
163650 Greys
pi_95713049
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:23 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat hoor je in China/ Roemenië/ Rusland/ Venezuela nooit op het nieuws inderdaad! :D
... en dus?
Is het oké?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95713068
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

Alsof in nederland overal melding van wordt gemaakt :')
Verwaarloos je dier en je krijgt een boete en na belofte van beterschap ook gewoon je dieren terug. :')
Klopt, maar het is hier niet zo erg met zwerfdieren bijvoorbeeld.
http://www.onlinepersberi(...)n-honden-afslachten/
met dit alleen al konden ze wel een stukkie hoger staan.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:27:14 #23
116015 SicSicSics
pi_95713148
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:24 schreef Greys het volgende:
... en dus?
Is het oké?
Nee, natuurlijk niet! En we hebben nog een lange weg te gaan. En natuurlijk moeten we er voor oppassen dat we niet nog verder afglijden. Maar ik heb zo mijn twijfels bij deze lijst. Ik zou er geen beleid op durven maken in ieder geval.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:27:26 #24
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95713158
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:23 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Your point being?
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 14:28:23 #25
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95713203
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:25 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Klopt, maar het is hier niet zo erg met zwerfdieren bijvoorbeeld.
http://www.onlinepersberi(...)n-honden-afslachten/
met dit alleen al konden ze wel een stukkie hoger staan.
Roemenië is een factor 6 groter dan Nederland 'en ze hebben niet de middelen en voorlichting en stichtingen zoals in Nederland.
Dus ironisch genoeg maakt het ons een stuk slechter...

dinsdag 19 april 2011 @ 14:28:34 #26
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95713214
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:27 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet! En we hebben nog een lange weg te gaan. En natuurlijk moeten we er voor oppassen dat we niet nog verder afglijden. Maar ik heb zo mijn twijfels bij deze lijst. Ik zou er geen beleid op durven maken in ieder geval.
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe ze dit onderzocht hebben, maar er bestaat i.i.g. genoeg dierenleed in Nederland. Daar kan je niet onderuit.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:30:42 #27
116015 SicSicSics
pi_95713297
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:28 schreef Harajuku. het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe ze dit onderzocht hebben, maar er bestaat i.i.g. genoeg dierenleed in Nederland. Daar kan je niet onderuit.
Dat was ook niet mijn bedoeling! O+

Ik denk alleen dat het hier niet zo triest is als er wordt gesuggereerd. Misschien heb ik het mis en is het inderdaad erger in mijn achtertuin dan in die van de andere. Mijn perceptie zegt alleen dat ik in het buitenland meer geconfronteerd ben (misschien is dat het juist wel, is het hier verborgen?) met dierenleed dan hier in Nederland.
Fine, fuck you then!
  Moderator dinsdag 19 april 2011 @ 14:42:36 #28
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_95713812
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:27 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Your point being?
Dat ze het daar wellicht niet eens belangrijk genoeg vinden om het in de krant te zetten?

Vreemd dat Belgie niet ook in de top tien staat, daar worden verhoudingsgewijs zelfs meer dieren afgemaakt dan in Spanje bijvoorbeeld. Maar het is inderdaad wel een hele slechte zaak dat we stijgende zijn.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_95714007
Ah een 'onafhankelijk' onderzoek van een dierenwelzijnsorganisatie die opereert in Griekenland, Spanje, Nederland, de Nederlandse Antillen en Venezuela, dat moet wel betrouwbaar zijn :Y)

Zonder methodiek en resultaten geloof ik conclusies niet, zeker als ze op het eerste gezicht al zo twijfelachtig als deze zijn.

Hiermee zeg ik trouwens niet dat dierenleed in Nederland niet bestaat.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:03:15 #30
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95714623
dierenleed.nl presenteert de lijst.... waar is de bron?

Goeie lijst, want dieren lijden meer in Nederland dan in pak 'm beet China of Vietnam omdat in Nederland het koninklijk huis een jachtvergunning heeft. Ga er eens kijken op de markt ofzo...

Gelukkig krijgen we in NL animal cops! *O* :')

Vraag: Als ik een lekker kipje de kop afhak om 'm later op te eten, is dat dierenleed?
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:11:50 #31
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_95714974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:47 schreef Stranger het volgende:
Ah een 'onafhankelijk' onderzoek van een dierenwelzijnsorganisatie die opereert in Griekenland, Spanje, Nederland, de Nederlandse Antillen en Venezuela, dat moet wel betrouwbaar zijn :Y)

Zonder methodiek en resultaten geloof ik conclusies niet, zeker als ze op het eerste gezicht al zo twijfelachtig als deze zijn.

Hiermee zeg ik trouwens niet dat dierenleed in Nederland niet bestaat.
Dit dus!
The colour of her eyes were the colour of insanity
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:18:11 #32
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_95715231
Als dit topic niet van een moderator/admin was geweest was hij al lang gesloten ivm gebrekkige bronnen. Dit is echt een onzin rapport!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 15:19:51 #33
163650 Greys
pi_95715299
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:18 schreef davako het volgende:
Als dit topic niet van een moderator/admin was geweest was hij al lang gesloten ivm gebrekkige bronnen. Dit is echt een onzin rapport!
Wat een onzin :')

En FYI, we hebben Stichting Dierenhulp gevraagd om hier meer over te komen vertellen, dus voordat je alles maar klakkeloos afdoet als onzin rapport kan je ook even afwachten of ze er wellicht nog iets meer over te melden hebben :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:22:49 #34
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_95715425
Nou ik ben benieuwd. Ze zullen wel gewoon meer centen willen hebben en proberen op deze manier te laten blijken dat dit ook nodig is.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:22:51 #35
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95715427
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:42 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat ze het daar wellicht niet eens belangrijk genoeg vinden om het in de krant te zetten?

Vreemd dat Belgie niet ook in de top tien staat, daar worden verhoudingsgewijs zelfs meer dieren afgemaakt dan in Spanje bijvoorbeeld. Maar het is inderdaad wel een hele slechte zaak dat we stijgende zijn.
Not to mention de broodfok, die viert zijn hoogtijdagen in Belgie :')
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 15:30:16 #36
163650 Greys
pi_95715727
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:22 schreef davako het volgende:
Nou ik ben benieuwd. Ze zullen wel gewoon meer centen willen hebben en proberen op deze manier te laten blijken dat dit ook nodig is.
Die stichting helpt niet alleen in Nederland en zij hebben er dus m.i. niets mee te 'winnen' door Nederland hoger op de lijst te zetten. Het zal dus echt wel ergens op gebaseerd zijn en ik ben benieuwd waarop :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95715945
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Die stichting helpt niet alleen in Nederland en zij hebben er dus m.i. niets mee te 'winnen' door Nederland hoger op de lijst te zetten. Het zal dus echt wel ergens op gebaseerd zijn en ik ben benieuwd waarop :)
Zoals ik al zei, ze hebben links in de website staan naar Griekenland, Tenerife (Spanje toch?), Nederlandse Antillen, Nederland en Venezuela. 5 landen uit de top 7 dus. Dit laat imho zien dat ze hun werk niet goed doen trouwens.
pi_95716172
Ben benieuwd waar de cijfers op gebaseerd zijn. We wachten af!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 16:05:52 #39
163650 Greys
pi_95717396
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:35 schreef Stranger het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ze hebben links in de website staan naar Griekenland, Tenerife (Spanje toch?), Nederlandse Antillen, Nederland en Venezuela. 5 landen uit de top 7 dus. Dit laat imho zien dat ze hun werk niet goed doen trouwens.
Nou nou, dat vind ik nogal een ongefundeerde aanname.
Je kunt ook zeggen dat het dan wel een eerlijker lijst zal zijn dan je dacht, omdat ze anders zichzelf wel beter 'uit de verf zouden laten komen'.

En als stichting kan je ook maar zóveel doen he? Helpen waar kan, maar vaak een druppel op een gloeiende plaat. Waar je er eentje redt, worden er weer tientallen mishandeld tegelijkertijd. Dus als je daar als stichting niet/amper tegenop kunt boksen (wegens toename van mishandeling) doen ze meteen hun werk niet goed? Hebben we daar niet iets meer info voor nodig om zo'n conclusie te kunnen trekken?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 16:44:59 #40
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95719295
Wat een rare 'protesten' er is 'dus' in nederland niets aan de hand omdat Stichting Dierenhulp. het onderzoek doet en naar de kranten gestuurd heeft.
Wat een vreemde redenering.
Wat is nu het precieze probleem?
Bang dat we inderdaad zo hoog eindigen?

dinsdag 19 april 2011 @ 16:56:00 #41
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95719801
Het probleem is dat Nederland als beschaafd land uit het rijke westen met allerhande wetten tegen dierenleed op nummer 4 gezet wordt. Als Nederland werkelijk de 4e plek bekleed is er heel weinig mis in de wereld wat dierenleed betreft. Ik denk dat als je het zo bekijkt dat je zelf misschien ook wel tot de conclusie komt dat het niet echt geloofwaardig is.

Kom je niet tot die conclusie, dan verwijs ik je naar het advies in mijn vorige post.
Siesta & Fiesta!
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 17:03:37 #42
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95720164
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:56 schreef Bramito het volgende:
Het probleem is dat Nederland als beschaafd land uit het rijke westen met allerhande wetten tegen dierenleed op nummer 4 gezet wordt. Als Nederland werkelijk de 4e plek bekleed is er heel weinig mis in de wereld wat dierenleed betreft. Ik denk dat als je het zo bekijkt dat je zelf misschien ook wel tot de conclusie komt dat het niet echt geloofwaardig is.

Kom je niet tot die conclusie, dan verwijs ik je naar het advies in mijn vorige post.
Ik denk idd dat het voor wat mensen even slikken is dat we niet zo dierlievend zijn als we ons presenteren.
Stichting Dierenleed is uitgenodigd om een gesprek aan te gaan met de users hier.

Admin dinsdag 19 april 2011 @ 17:22:13 #43
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95721069
We zijn dierenliefhebbers tot en met:
Hondje doodgetrapt in Vaals

dinsdag 19 april 2011 @ 17:27:20 #44
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95721318
Even voor de goede orde: Nederland op plaats 4 van de hele wereld is ONZIN!
Siesta & Fiesta!
pi_95721386
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:27 schreef Bramito het volgende:
Even voor de goede orde: Nederland op plaats 4 van de hele wereld is ONZIN!
Want? Bron?
pi_95721451
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:22 schreef yvonne het volgende:
We zijn dierenliefhebbers tot en met:
Hondje doodgetrapt in Vaals
Zolang het nog steeds als 'nieuws' wordt bestempeld is het een uitzondering, ik kan me niet voorstellen dat dit in 3e wereldlanden nieuws zou zijn.

Alhoewel, misschien dat hier nog wat over gerept wordt in land nummer 13:
quote:
Honden van slacht gered
Een trucklading honden bestemd voor slacht en consumptie is door Chinese dierenactvisten onderschept op weg naar het slachthuis.
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:30:05 #47
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95721452
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:28 schreef Selestha het volgende:

[..]

Want? Bron?
Ga eens op reis en trek je eigen conclusies....
Siesta & Fiesta!
pi_95721492
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:28 schreef Selestha het volgende:

[..]

Want? Bron?
Omdat dit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:50 schreef davako het volgende:
en dit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:55 schreef ElectricEye het volgende:

Ga jij eens in China een hond doodtrappen, kijken hoeveel mensen het boeit.

En ik vind dierenleed echt wel iets wat aangepakt moet worden. Maar laten we niet doen alsof wij zo extreem zijn in dierenleed.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 17:33:08 #49
163650 Greys
pi_95721611
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:03 schreef yvonne het volgende:
Stichting Dierenleedhulp is uitgenodigd om een gesprek aan te gaan met de users hier.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:37:32 #50
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95721826
Wat is eigenlijk de definitie die ze hanteren?
Siesta & Fiesta!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 17:47:37 #51
163650 Greys
pi_95722271
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:37 schreef Bramito het volgende:
Wat is eigenlijk de definitie die ze hanteren?
Dat kan je ze binnenkort zelf vragen :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 17:50:58 #52
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95722432
Ik verbaas me écht over de reacties, denken we nu echt collectief dat nederland diervriendelijk is :?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')