Dus die lijst is/wordt gemaakt door een Nederlandse stichting?quote:De lijst wordt dit jaar voor de dertiende keer gepresenteerd door Stichting Dierenhulp
Hee, verpest het nu niet.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:50 schreef davako het volgende:
Wat een kut onderzoek. Nederland staat alleen zo hoog opdat wij alles rapporteren.
Amenquote:Op dinsdag 19 april 2011 13:55 schreef ElectricEye het volgende:
Elk ontwikkeld mens kan natuurlijk prima beredeneren dat hoe armer een land is, hoe dieronvriendelijker men in principe is. Een dier is dan een bron van voedsel, een last- of werktuig of zelfs een sta in de weg.
Wij decadente Westerlingen kunnen ons, wentelend in onze rijkdom en vrije tijd, best druk maken om dieren en er zelfs een politieke non-issue partij voor oprichten.
We staan vierde in de lijst, maar staan waarschijnlijk 80ste in werkelijkheid.
http://www.dierenhulp.nl/html/nl/nieuws.php?id=1303135033quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:57 schreef Spouwerranger het volgende:
Oh.. ik zie nu pas dat de bron de Telegraaf is.
Ooooooooooh, nou dan gaan we gewoon rustig door joh.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:57 schreef Spouwerranger het volgende:
Oh.. ik zie nu pas dat de bron de Telegraaf is.
13e plek.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:07 schreef Morrisz het volgende:
Waarom staat China niet in de lijst?![]()
Dit alleen maakt het voor mij volstrekt ongeloofwaardig onderzoek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
Alsof in nederland overal melding van wordt gemaaktquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:08 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik geloof er ook niet veel van. Roemenie is sowieso een stuk erger. Alleen daar worden geen meldingen van gemaakt en niets mee gedaan door politie enz..
Deze week ook alweer een vergiftigde hond in het nieuws, een man die zijn pup met een stuk hout sloegquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:20 schreef Greys het volgende:
Zo'n slecht idee is het dus niet, die vrij grote hoeveelheid animal cops.
Kennelijk (niets nieuws uiteraard) is het keihard nodig.
Lekker voor de lol wat pijlen schieten op zwanen
Dat hoor je in China/ Roemenië/ Rusland/ Venezuela nooit op het nieuws inderdaad!quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:22 schreef Harajuku. het volgende:
Deze week ook alweer een vergiftigde hond in het nieuws, een man die zijn pup met een stuk hout sloeg
... en dus?quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:23 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat hoor je in China/ Roemenië/ Rusland/ Venezuela nooit op het nieuws inderdaad!
Klopt, maar het is hier niet zo erg met zwerfdieren bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Alsof in nederland overal melding van wordt gemaakt
Verwaarloos je dier en je krijgt een boete en na belofte van beterschap ook gewoon je dieren terug.
Nee, natuurlijk niet! En we hebben nog een lange weg te gaan. En natuurlijk moeten we er voor oppassen dat we niet nog verder afglijden. Maar ik heb zo mijn twijfels bij deze lijst. Ik zou er geen beleid op durven maken in ieder geval.quote:
Your point being?quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:23 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat hoor je in China/ Roemenië/ Rusland/ Venezuela nooit op het nieuws inderdaad!
Roemenië is een factor 6 groter dan Nederland 'en ze hebben niet de middelen en voorlichting en stichtingen zoals in Nederland.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:25 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Klopt, maar het is hier niet zo erg met zwerfdieren bijvoorbeeld.
http://www.onlinepersberi(...)n-honden-afslachten/
met dit alleen al konden ze wel een stukkie hoger staan.
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe ze dit onderzocht hebben, maar er bestaat i.i.g. genoeg dierenleed in Nederland. Daar kan je niet onderuit.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:27 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet! En we hebben nog een lange weg te gaan. En natuurlijk moeten we er voor oppassen dat we niet nog verder afglijden. Maar ik heb zo mijn twijfels bij deze lijst. Ik zou er geen beleid op durven maken in ieder geval.
Dat was ook niet mijn bedoeling!quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:28 schreef Harajuku. het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe ze dit onderzocht hebben, maar er bestaat i.i.g. genoeg dierenleed in Nederland. Daar kan je niet onderuit.
Dat ze het daar wellicht niet eens belangrijk genoeg vinden om het in de krant te zetten?quote:
Dit dus!quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:47 schreef Stranger het volgende:
Ah een 'onafhankelijk' onderzoek van een dierenwelzijnsorganisatie die opereert in Griekenland, Spanje, Nederland, de Nederlandse Antillen en Venezuela, dat moet wel betrouwbaar zijn
Zonder methodiek en resultaten geloof ik conclusies niet, zeker als ze op het eerste gezicht al zo twijfelachtig als deze zijn.
Hiermee zeg ik trouwens niet dat dierenleed in Nederland niet bestaat.
Wat een onzinquote:Op dinsdag 19 april 2011 15:18 schreef davako het volgende:
Als dit topic niet van een moderator/admin was geweest was hij al lang gesloten ivm gebrekkige bronnen. Dit is echt een onzin rapport!
Not to mention de broodfok, die viert zijn hoogtijdagen in Belgiequote:Op dinsdag 19 april 2011 14:42 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat ze het daar wellicht niet eens belangrijk genoeg vinden om het in de krant te zetten?
Vreemd dat Belgie niet ook in de top tien staat, daar worden verhoudingsgewijs zelfs meer dieren afgemaakt dan in Spanje bijvoorbeeld. Maar het is inderdaad wel een hele slechte zaak dat we stijgende zijn.
Die stichting helpt niet alleen in Nederland en zij hebben er dus m.i. niets mee te 'winnen' door Nederland hoger op de lijst te zetten. Het zal dus echt wel ergens op gebaseerd zijn en ik ben benieuwd waaropquote:Op dinsdag 19 april 2011 15:22 schreef davako het volgende:
Nou ik ben benieuwd. Ze zullen wel gewoon meer centen willen hebben en proberen op deze manier te laten blijken dat dit ook nodig is.
Zoals ik al zei, ze hebben links in de website staan naar Griekenland, Tenerife (Spanje toch?), Nederlandse Antillen, Nederland en Venezuela. 5 landen uit de top 7 dus. Dit laat imho zien dat ze hun werk niet goed doen trouwens.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Die stichting helpt niet alleen in Nederland en zij hebben er dus m.i. niets mee te 'winnen' door Nederland hoger op de lijst te zetten. Het zal dus echt wel ergens op gebaseerd zijn en ik ben benieuwd waarop
Nou nou, dat vind ik nogal een ongefundeerde aanname.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:35 schreef Stranger het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ze hebben links in de website staan naar Griekenland, Tenerife (Spanje toch?), Nederlandse Antillen, Nederland en Venezuela. 5 landen uit de top 7 dus. Dit laat imho zien dat ze hun werk niet goed doen trouwens.
Ik denk idd dat het voor wat mensen even slikken is dat we niet zo dierlievend zijn als we ons presenteren.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:56 schreef Bramito het volgende:
Het probleem is dat Nederland als beschaafd land uit het rijke westen met allerhande wetten tegen dierenleed op nummer 4 gezet wordt. Als Nederland werkelijk de 4e plek bekleed is er heel weinig mis in de wereld wat dierenleed betreft. Ik denk dat als je het zo bekijkt dat je zelf misschien ook wel tot de conclusie komt dat het niet echt geloofwaardig is.
Kom je niet tot die conclusie, dan verwijs ik je naar het advies in mijn vorige post.
Want? Bron?quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:27 schreef Bramito het volgende:
Even voor de goede orde: Nederland op plaats 4 van de hele wereld is ONZIN!
Zolang het nog steeds als 'nieuws' wordt bestempeld is het een uitzondering, ik kan me niet voorstellen dat dit in 3e wereldlanden nieuws zou zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:22 schreef yvonne het volgende:
We zijn dierenliefhebbers tot en met:
Hondje doodgetrapt in Vaals
quote:Honden van slacht gered
Een trucklading honden bestemd voor slacht en consumptie is door Chinese dierenactvisten onderschept op weg naar het slachthuis.
Omdat dit:quote:
en dit:quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:50 schreef davako het volgende:
Wat een kut onderzoek. Nederland staat alleen zo hoog opdat wij alles rapporteren.
Ga jij eens in China een hond doodtrappen, kijken hoeveel mensen het boeit.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:55 schreef ElectricEye het volgende:
Elk ontwikkeld mens kan natuurlijk prima beredeneren dat hoe armer een land is, hoe dieronvriendelijker men in principe is. Een dier is dan een bron van voedsel, een last- of werktuig of zelfs een sta in de weg.
Wij decadente Westerlingen kunnen ons, wentelend in onze rijkdom en vrije tijd, best druk maken om dieren en er zelfs een politieke non-issue partij voor oprichten.
We staan vierde in de lijst, maar staan waarschijnlijk 80ste in werkelijkheid.
quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:03 schreef yvonne het volgende:
Stichting Dierenleedhulp is uitgenodigd om een gesprek aan te gaan met de users hier.
Dat kan je ze binnenkort zelf vragenquote:Op dinsdag 19 april 2011 17:37 schreef Bramito het volgende:
Wat is eigenlijk de definitie die ze hanteren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |