Dus?quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:40 schreef Messina het volgende:
[..]
Le-zen. Niet alle branden komen alleen voor in megastallen.
Dat is dus mijn hele puntquote:Op dinsdag 19 april 2011 20:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus?
Ik snap echt niet wat je nou bedoelt
Als je wilt weten of branden die per ongeluk bij een goedbedoelende boer in zijn varkensstalletje ontstaan ook meegeteld worden in het onderzoek; nee dat denk ik niet. Da's toch geen opzettelijk dierenleed? Maar dat kan je zelf vragen binnenkort.
Er zijn gewoon topics in F&F van mensen die hun eigen groenten verbouwen en dieren houden die later voor consumptie worden geslacht, maar die niet de jaren dat ze leven verkrampt in een rek leven.quote:Op woensdag 20 april 2011 08:31 schreef Bramito het volgende:
Als ik een zelf gefokt scharrelkipje de kop afhak voor de pot, is dat dan dierenleed?
Dat kan je er wel uit halen toch, uit mijn antwoord?quote:
Die definitie kan niemand je geven, wij weten net zoveel als jij.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:20 schreef Bramito het volgende:
1. Hypothetisch nada....
2. Ik wil nergens heen. Ik ga geen conclusies trekken uit vage antwoorden, ik ben geen politicus. Ik heb graag duidelijkheid. Ik vroeg niet voor niks om een definitie.
quote:Ik wacht maar tot de Stichting Dierenhulp meer duidelijkheid geeft.
Eens en oneens.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:59 schreef HostiMeister het volgende:
En hoe denkt men het op te lossen zonder megastallen hier in Nederland? Er is gewoon te weinig oppervlakte om allemaal die diertjes rond te laten scharrelen en dan ook nog verwachten dat elk gezin lekker elke avond zijn biefstukje kan eten. Dat er hier en daar wat scharrelbeestjes rondlopen is prima maar daar voed je geen heel land mee, jammer genoeg.
Iedereen die hier zo hard loopt te blaten dat het allemaal zielig is en dat 'we ons als Nederlanders moeten schamen' mogen maar beter vegetarisch zijn (alhoewel biologisch vlees natuurlijk geen oplossing is) .
quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:12 schreef Messina het volgende:
[..]
13e plek.Wie is het meest dier vriendelijk ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd, ik vind het maar een vaag verhaal nuquote:Op maandag 25 april 2011 10:30 schreef Greys het volgende:
Ergens deze week (precieze dag en tijd zal nog bekend gemaakt worden) komt de voorzitter van de Stichting Dierenhulp hierover met ons praten en kunnen jullie vragen stellen.
We hadden dit eigenlijk voor vanavond ingepland, maar door het mooie weer en Pasen verschuiven we dit naar een nog nader te bepalen avond deze week.
ik ga het proberen maar ik weet niet zeker of het gaat lukken.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:36 schreef Greys het volgende:
Gaan er nog een aantal mensen aanwezig zijn vanavond bij dat vraaggesprek?
En in India en dergelijke zijn er ook veel minder regels voor en minder controle/meldpunten/wat dan ook. Het is wel weer hele selectieve berichtgeving.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:35 schreef Nieuwe_user het volgende:
als ik de topic starter lees dan vraag ik me af waarom ik soms reclame zie van die zielige paarden in India die zoveel hulp nodig hebben terwijl India nog niet eens in de top 10 staat.
Dit heeft hij ook zelf al in dat topic gezet, maar het leek me goed dat nog even te herhalen.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:49 schreef Greys het volgende:
Ik had de voorzitter net nog even aan de telefoon, hij vond dat het erg prettig ging!
Wat hij nogmaals wil benadrukken, even over de basis van dit vraaggesprek (De lijst!), is dat in hun persbericht keurig vermeld stond dat de lijst een indicatie is op basis van bekende/genoemde feiten en meldingen, bronnen ter plekke, raporten die ze wel in bezit krijgen. Maar ze pretenderen geenszins dat de lijst de enige juiste is en de leidraad voor de gehele wereld.
Echter, dit gedeelte wordt dan door bijvoorbeeld de Telegraaf weggelaten in hun berichtgeving, waardoor wij het dan weer quoten op FOK! in een versie zonder die vermeldingen er bij.
Leek me toch goed dat nogmaals te melden, aangezien dit de aanleiding was voor dit gesprek
Sensatiezucht dus?quote:Op woensdag 27 april 2011 22:04 schreef Greys het volgende:
In de hierboven genoemde link van het vraaggesprek kunnen jullie het gesprek teruglezen
Een van de conclusies die wel even belangrijk is:
[..]
Dit heeft hij ook zelf al in dat topic gezet, maar het leek me goed dat nog even te herhalen.
Van de Telegraaf dan wellicht, zij hadden het er gewoon netjes bij staan in het persbericht.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |