abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 20:56:24 #76
163650 Greys
pi_95732829
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:40 schreef Messina het volgende:

[..]

Le-zen. Niet alle branden komen alleen voor in megastallen.
Dus?
Ik snap echt niet wat je nou bedoelt :D

Als je wilt weten of branden die per ongeluk bij een goedbedoelende boer in zijn varkensstalletje ontstaan ook meegeteld worden in het onderzoek; nee dat denk ik niet. Da's toch geen opzettelijk dierenleed? Maar dat kan je zelf vragen binnenkort.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95736640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Dus?
Ik snap echt niet wat je nou bedoelt :D

Als je wilt weten of branden die per ongeluk bij een goedbedoelende boer in zijn varkensstalletje ontstaan ook meegeteld worden in het onderzoek; nee dat denk ik niet. Da's toch geen opzettelijk dierenleed? Maar dat kan je zelf vragen binnenkort.
Dat is dus mijn hele punt :P Wat wordt verstaan onder dierenleed? Jij maakt er "opzettelijk" van, maar dat zie ik op hun site nergens staan.

Maar we wachten af! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:42:05 #78
104871 remlof
Europees federalist
pi_95743656
Triest. Dit land gaat snel bergafwaarts, in alle opzichten.
  woensdag 20 april 2011 @ 08:31:08 #79
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95749424
Als ik een zelf gefokt scharrelkipje de kop afhak voor de pot, is dat dan dierenleed?
Siesta & Fiesta!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 april 2011 @ 08:42:03 #80
163650 Greys
pi_95749594
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 08:31 schreef Bramito het volgende:
Als ik een zelf gefokt scharrelkipje de kop afhak voor de pot, is dat dan dierenleed?
Er zijn gewoon topics in F&F van mensen die hun eigen groenten verbouwen en dieren houden die later voor consumptie worden geslacht, maar die niet de jaren dat ze leven verkrampt in een rek leven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 20 april 2011 @ 08:44:36 #81
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95749643
Is dat een nee?
Siesta & Fiesta!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 april 2011 @ 10:59:35 #82
163650 Greys
pi_95753488
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 08:44 schreef Bramito het volgende:
Is dat een nee?
Dat kan je er wel uit halen toch, uit mijn antwoord? ;)

Jouw hypothetische (?) scharrelkippie was vast liever blijven leven, maar dieren slachten voor consumptie is al zo oud als de mensheid.
En iets zegt me dat je dat ook best weet en ik vraag me oprecht af waar je naar toe wilt. Het verschil tussen leed en mishandeling wellicht? :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Greys op 20-04-2011 11:04:40 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 20 april 2011 @ 12:20:45 #83
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_95756239
1. Hypothetisch nada....

2. Ik wil nergens heen. Ik ga geen conclusies trekken uit vage antwoorden, ik ben geen politicus. Ik heb graag duidelijkheid. Ik vroeg niet voor niks om een definitie.

Ik wacht maar tot de Stichting Dierenhulp meer duidelijkheid geeft.
Siesta & Fiesta!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 april 2011 @ 13:35:46 #84
163650 Greys
pi_95758955
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:20 schreef Bramito het volgende:
1. Hypothetisch nada....

2. Ik wil nergens heen. Ik ga geen conclusies trekken uit vage antwoorden, ik ben geen politicus. Ik heb graag duidelijkheid. Ik vroeg niet voor niks om een definitie.
Die definitie kan niemand je geven, wij weten net zoveel als jij.
Het was me alleen niet helemaal duidelijk of je vraag over je scharrelkip aan 'ons' users was, in het algemeen, of aan de stichting. :)

quote:
Ik wacht maar tot de Stichting Dierenhulp meer duidelijkheid geeft.
^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95759874
En hoe denkt men het op te lossen zonder megastallen hier in Nederland? Er is gewoon te weinig oppervlakte om allemaal die diertjes rond te laten scharrelen en dan ook nog verwachten dat elk gezin lekker elke avond zijn biefstukje kan eten. Dat er hier en daar wat scharrelbeestjes rondlopen is prima maar daar voed je geen heel land mee, jammer genoeg.

Iedereen die hier zo hard loopt te blaten dat het allemaal zielig is en dat 'we ons als Nederlanders moeten schamen' mogen maar beter vegetarisch zijn (alhoewel biologisch vlees natuurlijk geen oplossing is) .
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_95760445
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:59 schreef HostiMeister het volgende:
En hoe denkt men het op te lossen zonder megastallen hier in Nederland? Er is gewoon te weinig oppervlakte om allemaal die diertjes rond te laten scharrelen en dan ook nog verwachten dat elk gezin lekker elke avond zijn biefstukje kan eten. Dat er hier en daar wat scharrelbeestjes rondlopen is prima maar daar voed je geen heel land mee, jammer genoeg.

Iedereen die hier zo hard loopt te blaten dat het allemaal zielig is en dat 'we ons als Nederlanders moeten schamen' mogen maar beter vegetarisch zijn (alhoewel biologisch vlees natuurlijk geen oplossing is) .
Eens en oneens.

Ik herhaal: 45% van het vlees afkomstig van dieren uit megastallen zijn voor de export. Als we daar grotendeels mee zouden stoppen, zou dat al een boel schelen. Het meeste vlees gaat naar Duitsland. Daar hebben ze toch echt wat meer ruimte dan wij hier hebben.
De keerzijde daarvan is economisch. Ik heb me niet in die zijde verdiept, maar kan me voorstellen dat het economisch enorm negatieve kanten heeft.

Wij Nederlanders zijn dol op ons stukkie vlees, en moeten er toch niet aan denken dat we niet elke avond een homp vlees op ons bord hebben. Wij (mijn gezin) eten 4 dagen p/w vlees, en biologisch. De andere drie dagen eten we (bijvoorbeeld) een patatje met een kaassouffle, een lekkere salade, etc. Als de gemiddelde Nederlander ook eens een dag (of twee) vlees overslaat, wordt het probleem mogelijk ook minder. Maar als je zoiets voorlegt aan mensen kijken ze je vaak aan of de wereld vergaat. "M'n vlees, wat doe je!".

Maar ook ik wil meer duidelijkheid van Dierenhulp. De definitie dierenleed is te breed. In mijn ogen is een vis in een kom ook dierenleed, maar ik betwijfel of dit meegerekend is. Wat wel, wat niet? Dat wil ik wel 's weten.
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 20 april 2011 @ 14:18:59 #87
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_95760608
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:35 schreef Stranger het volgende:

[..]

Tenerife (Spanje toch?)
Zeker!
pi_95778999
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:12 schreef Messina het volgende:

[..]

13e plek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie is het meest dier vriendelijk ?
pi_95784219
Die hele klote bio-industrie moeten ze gewoon afschaffen.

Puur misdadig gewoon, tja dan wordt het vlees duurder so what?
Je hoeft echt niet iedere dag vlees te eten.

Bovendien het is nog harstikke slecht en smerig ook.
Vlees van de bio-industrie zit vol rotzooi.

Zie hier beide kuikens zijn zes weken oud, links een gewone kip, rechts een
vleeskuiken

Hoeveel troep denk je dat er in zo'n ''vleeskuiken'' zit ?

Smakelijk eten... :r

http://www.gezond24.nl/vi(...)-ongezond-vlees1.htm

Zieke dieren... ongezond vlees?
In de studio is o.a. te gast Professor dr. Frans van Knapen, Hoogleraar Levensmiddelenhygiëne
en Veterinaire Gezondheid. Hij vertelt of het nog wel veilig is om vlees te eten.

Helder - Zieke dieren... Ongezond vlees?

Nederlanders zijn dol op vlees. We eten het graag en we eten het veel.
En dan nog het liefst zo goedkoop mogelijk.

De klant is koning dus vlees wordt op zo'n goedkoop mogelijke manier geproduceerd.
De bio-industrie levert vlees voor de prijs die de consument bereid is te betalen.

Al die dieren op een klein oppervlakte is een voedingsbodem voor tal van ziektes.
De dieren besmetten elkaar razendsnel met hele grote gevolgen.

Varkenspest, mond & klauwzeer, vogelgriep BSE en de meest actuele ziekte bij geiten en schapen Q-koorts.
pi_95797230
Eigenlijks moet er gewoon ziekte uit breken uit onze bio vlees dat wij Nederlanders massaal ernstig ziek zijn voordat wij we snappen dat we niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rij kunnen zitten
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 april 2011 @ 10:30:07 #91
163650 Greys
pi_95947743
Ergens deze week (precieze dag en tijd zal nog bekend gemaakt worden) komt de voorzitter van de Stichting Dierenhulp hierover met ons praten en kunnen jullie vragen stellen.

We hadden dit eigenlijk voor vanavond ingepland, maar door het mooie weer en Pasen verschuiven we dit naar een nog nader te bepalen avond deze week. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95947782
quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2011 10:30 schreef Greys het volgende:
Ergens deze week (precieze dag en tijd zal nog bekend gemaakt worden) komt de voorzitter van de Stichting Dierenhulp hierover met ons praten en kunnen jullie vragen stellen.

We hadden dit eigenlijk voor vanavond ingepland, maar door het mooie weer en Pasen verschuiven we dit naar een nog nader te bepalen avond deze week. :)
Ben benieuwd, ik vind het maar een vaag verhaal nu :P
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 april 2011 @ 16:40:02 #93
163650 Greys
pi_95999488
Woe. vanaf 20.00u live je vragen stellen aan St. Dierenhulp

Zijn jullie er morgenavond om je vragen die in dit topic al verschenen daar te stellen? :)
Zo niet, dan mag je ook vast je vraag daar plaatsen, dan zullen wij proberen deze te laten beantwoorden!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 14:36:04 #94
163650 Greys
pi_96044106
Gaan er nog een aantal mensen aanwezig zijn vanavond bij dat vraaggesprek? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96044829
quote:
5s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:36 schreef Greys het volgende:
Gaan er nog een aantal mensen aanwezig zijn vanavond bij dat vraaggesprek? :)
ik ga het proberen maar ik weet niet zeker of het gaat lukken.
  woensdag 27 april 2011 @ 19:35:33 #96
309112 Nieuwe_user
Tja je moet toch wat
pi_96056726
als ik de topic starter lees dan vraag ik me af waarom ik soms reclame zie van die zielige paarden in India die zoveel hulp nodig hebben terwijl India nog niet eens in de top 10 staat.
wat moet je als je het paswoord van je oude account kwijt bent geraakt en je jezelf ooit hebt geregistreerd met opgave van het e-mailadres van een werkgever waar je niet meer werkt. Dan wordt je een nieuwe user!!!!!
  woensdag 27 april 2011 @ 21:43:00 #97
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_96064609
Overigens staat Nederland zo hoog omdat er in de landen in het oostblok en b.v. Afrika en zelfs Spanje amper regulatie is en veel minder op gelet en gemeld wordt. Dan krijg je inderdaad dat landen waar wel alles gemeld word hoger op de lijst staan.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:35 schreef Nieuwe_user het volgende:
als ik de topic starter lees dan vraag ik me af waarom ik soms reclame zie van die zielige paarden in India die zoveel hulp nodig hebben terwijl India nog niet eens in de top 10 staat.
En in India en dergelijke zijn er ook veel minder regels voor en minder controle/meldpunten/wat dan ook. Het is wel weer hele selectieve berichtgeving.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 22:04:40 #98
163650 Greys
pi_96066091
In de hierboven genoemde link van het vraaggesprek kunnen jullie het gesprek teruglezen :)

Een van de conclusies die wel even belangrijk is:

quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:49 schreef Greys het volgende:
Ik had de voorzitter net nog even aan de telefoon, hij vond dat het erg prettig ging!

Wat hij nogmaals wil benadrukken, even over de basis van dit vraaggesprek (De lijst!), is dat in hun persbericht keurig vermeld stond dat de lijst een indicatie is op basis van bekende/genoemde feiten en meldingen, bronnen ter plekke, raporten die ze wel in bezit krijgen. Maar ze pretenderen geenszins dat de lijst de enige juiste is en de leidraad voor de gehele wereld.
Echter, dit gedeelte wordt dan door bijvoorbeeld de Telegraaf weggelaten in hun berichtgeving, waardoor wij het dan weer quoten op FOK! in een versie zonder die vermeldingen er bij.

Leek me toch goed dat nogmaals te melden, aangezien dit de aanleiding was voor dit gesprek :)
Dit heeft hij ook zelf al in dat topic gezet, maar het leek me goed dat nog even te herhalen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96073444
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:04 schreef Greys het volgende:
In de hierboven genoemde link van het vraaggesprek kunnen jullie het gesprek teruglezen :)

Een van de conclusies die wel even belangrijk is:

[..]

Dit heeft hij ook zelf al in dat topic gezet, maar het leek me goed dat nog even te herhalen.
Sensatiezucht dus?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 23:59:33 #100
163650 Greys
pi_96073519
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:57 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Sensatiezucht dus?
Van de Telegraaf dan wellicht, zij hadden het er gewoon netjes bij staan in het persbericht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')