Die schrijnende reclames op Animal Planet ook altijd. Ik vind dat een beetje raar, zo laat je de mensen die er over het algemeen al iets om geven die beelden nog eens extra zien. Je moet juist de mensen hebben die er niets mee hebben en dus ook geen Animal Planet kijken.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik klik nooit meer op dat soort filmpjes; die achtervolgen me terwijl ik probeer te slapen, nee bedanktIk kan nog steeds janken als ik aan een bepaald filmpje over de dolfijnenjacht in Japan denk.
Voorzitter, in ieder geval heel erg veel dank voor uw tijd en moeite. Ik heb het afgelopen uur met belangstelling meegelezen en mijn vragen werden al door anderen gesteld (en beantwoord).
Dank je welquote:Op woensdag 27 april 2011 21:04 schreef eight het volgende:
[..]
Hier kun je m wel openen: https://docs.google.com/viewer
gewoon de url copy/paste
Donaties zijn de brandstof voor onze organisatie. Vrijwilligers hebben we gelukkig ook en vooral in de landen waar we werken. Hokken schoonmaken, wassen, schilderen noem maar op. En via de faculteiten diergeneeskunde van Belgie en Nederland kunnen we stage plekken invullen voor laatste jaar studenten diergeneeskunde.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:04 schreef eight het volgende:
[..]
Hier kun je m wel openen: https://docs.google.com/viewer
gewoon de url copy/paste
Niet alleen als de toeristen weg zijn hoor, Griekenland is groter dan allen de toeristischequote:Op woensdag 27 april 2011 21:05 schreef Dierenhulp het volgende:
[..]
Klopt veel leed. Griekenland bijvoorbeeld. Aan het einde van het vakantieseizoen als de toeristen allen vertrokken zijn begint het afmaken van de honden en katten die je overal zag. Tijdens het jachtseizoen schiet men werkelijk op alles wat beweegt. De klineik op het eiland Lesbos die wij al jaren ondersteunen wordt dan overspoeld met aangeschoten dieren. Zelfs de diverse vogelsoorten zijn niet veilig. En die feiten blijven vaak onderbelicht. Maar tellen wel degelijk mee. Spanje de windhond die als hij geen geld meer wint voor zijn eigenaar opgahenagen of verbrand wordt. Stierenvechten, fokken, slachten kortem legio voorbeelden helaas.
Fokken met de juiste pretentie prima. Toevallig ontvingen we gisteren de regels van de Hondenbescherming (waaraan we ook meegewerkt hebben) met betrekking tot fokken en adoptie.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:09 schreef Harajuku. het volgende:
Nog even iets anders meneer Dierenhulp,
Wat vindt u van het fok-beleid in Nederland? Ik persoonlijk ben nogal tegen pretnestjes, maar veel echte fokkers fokken om het uiterlijk alleen, met gezondheidsproblemen en doorgefokte rassen als gevolg.
Ik heb niet het idee dat dit veel aandacht krijgt, en ik denk dan ook dat dit nog jaren door zal gaan tot we straks met alleen maar doorgefokte rassen zitten met alle gevolgen van dien. Doen jullie hier iets mee?
Zijn die regels die u ontving voor een ieder in te zien?quote:Op woensdag 27 april 2011 21:11 schreef Dierenhulp het volgende:
[..]
Fokken met de juiste pretentie prima. [b]Toevallig ontvingen we gisteren de regels van de Hondenbescherming (waaraan we ook meegewerkt hebben) met betrekking tot fokken en adoptie[/b].
Broodfok dient aan banden gelegd te worden en als dat moet met een fikse boete, dan dient dat maar zo te zijn. Immers een jonge rashond die je na 8 maanden af dient te laten spuiten vanwege alle complicaties lijkt me nergens gewenst.
Ik ben het daar zo mee eens.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Datzelfde vind ik eigenlijk gelden voor de Bio-industrie en Kosjer slachten.
Ineens is er grote ophef over dat Kosjer slachten terwijl er naar schatting slechts een
paar honderd joden in ons land zijn die alleen ritueel geslacht vlees eten.
Maar de meeste mensen in Nederland eten wel gewoon vlees uit de Bio-industrie.
Sorry maar ik vind dat toch wel een beeeeeetje hypocriet![]()
ik zou dan liever zien dat alle aandacht gaat naar het afschaffen van de Bio-industrie.
quote:Op woensdag 27 april 2011 21:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ben het daar zo mee eens.
Het gaat om 2500 dieren die jaarlijks koosjer geslacht worden, door 1 slager die daar speciaal voor opgeleid is. Dat is toch maar een fractie van al die dieren die in de bio industrie door de molen gaan?
Bovendien gaan die paar mensen die echt alleen koosjer vlees eten hun vlees dan gewoon over de grens halen, als de bio industrie aangepakt zou worden moesten mensen wel gewoon beter vlees gaan eten.
Ik durf ook zomaar te gokken dat koosjere slachtdieren niet volgepompt worden met antibiotica en zooi, ik zou persoonlijk liever koosjer vlees eten dan bio industrievlees...
Maar het is niet broodfok, het zijn de fokkers van perzen, mopshonden, golden retrievers en noem maar op. Honden met stambomen waarbij voor veel mensen voornamelijk het uiterlijk interessant is lijkt wel. De platte neuzen van de perzen en mopshonden die ademhalingsproblemen veroorzaken. Die honden met al die nekrollen die daar door schuren wonden krijgen.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:11 schreef Dierenhulp het volgende:
[..]
Fokken met de juiste pretentie prima. Toevallig ontvingen we gisteren de regels van de Hondenbescherming (waaraan we ook meegewerkt hebben) met betrekking tot fokken en adoptie.
Broodfok dient aan banden gelegd te worden en als dat moet met een fikse boete, dan dient dat maar zo te zijn. Immers een jonge rashond die je na 8 maanden af dient te laten spuiten vanwege alle complicaties lijkt me nergens gewenst.
Zoals gezegd met de juiste intentie is het geen probleem. Echter als mode grill Dalmatiers omdat Disney een film heeft. Paris Hilton met haar hondje dat plotselingen iedereen als mode accesoire moet hebben. Sorry daar moet echt een halp op komen. Maar zoalng fokkers en derden via tal van websites en grof geld aan kunnen verdienen en de overheid er niets tegen doet gaat het door. Helaas.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:15 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar het is niet broodfok, het zijn de fokkers van perzen, mopshonden, golden retrievers en noem maar op. Honden met stambomen waarbij voor veel mensen voornamelijk het uiterlijk interessant is lijkt wel. De platte neuzen van de perzen en mopshonden die ademhalingsproblemen veroorzaken. Die honden met al die nekrollen die daar door schuren wonden krijgen.
Die zijn allemaal aangesloten bij een rasvereniging en het is allemaal prima en geaccepteerd.
Dat is dan zaak voor de Hondenbescherming ook vooral, lijkt me.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:15 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar het is niet broodfok, het zijn de fokkers van perzen, mopshonden, golden retrievers en noem maar op. Honden met stambomen waarbij voor veel mensen voornamelijk het uiterlijk interessant is lijkt wel. De platte neuzen van de perzen en mopshonden die ademhalingsproblemen veroorzaken. Die honden met al die nekrollen die daar door schuren wonden krijgen.
Die zijn allemaal aangesloten bij een rasvereniging en het is allemaal prima en geaccepteerd.
Yep, maar 't gebeurt niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is dan zaak voor de Hondenbescherming ook vooral, lijkt me.
Die zouden daar hun belangrijkste punt van moeten maken.
Dat is idd een groot probleem hier in NL, daar loopt bv de USA echt heel erg op voor.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:18 schreef Dierenhulp het volgende:
Een ander niet onbelangrijke zaak is dat in de Nederlandse wetgeving omschreven staat dat een huisdier volgens de wet dus een 'ding' is.
Dat dient als eerste aangepakt te worden. Een ding is een stofzuiger of koffiezetter en geen dier, toch?
Ja dat is iets waar je kaak echt van op tafel valt he.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:18 schreef Dierenhulp het volgende:
Een ander niet onbelangrijke zaak is dat in de Nederlandse wetgeving omschreven staat dat een huisdier volgens de wet dus een 'ding' is.
Dat dient als eerste aangepakt te worden. Een ding is een stofzuiger of koffiezetter en geen dier, toch?
Daar ben ik het echt heel enorm mee eensquote:Op woensdag 27 april 2011 21:18 schreef Dierenhulp het volgende:
Inderdaad, dat vind ik zo raarquote:Op woensdag 27 april 2011 21:18 schreef Dierenhulp het volgende:
Dat is de verantwoordelijkheid voor de Raad van Beheer, zij zijn degenen die de rasverenigingen bij honden voorzien van stambomen, zij zouden zich meer met het fokbeleid moeten bezig houden.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is dan zaak voor de Hondenbescherming ook vooral, lijkt me.
Die zouden daar hun belangrijkste punt van moeten maken.
Nou ja.. prangend.. is een groot woord maar beide vragen van mij zijn niet beantwoord.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:18 schreef Greys het volgende:
Zijn er nog prangende vragen onbeantwoord gebleven?
Sorry beste Fann.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou ja.. prangend.. is een groot woord maar beide vragen van mij zijn niet beantwoord.
mijn eerste vraag was wat de voorzitter zou kiezen als hij moest kiezen
tussen het verbieden van de Bio-industrie of het verbieden van Kosjer slachten.
mijn tweede vraag was of er een instantie of iets bestond dat zich inzet tegen
het (mis)bruiken van circusdieren.
Ik snap je welquote:Op woensdag 27 april 2011 20:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Datzelfde vind ik eigenlijk gelden voor de Bio-industrie en Kosjer slachten.
Ineens is er grote ophef over dat Kosjer slachten terwijl er naar schatting slechts een
paar honderd joden in ons land zijn die alleen ritueel geslacht vlees eten.
Maar de meeste mensen in Nederland eten wel gewoon vlees uit de Bio-industrie.
Sorry maar ik vind dat toch wel een beeeeeetje hypocriet![]()
ik zou dan liever zien dat alle aandacht gaat naar het afschaffen van de Bio-industrie.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar;)quote:Op woensdag 27 april 2011 21:26 schreef eight het volgende:
Zijn er trouwens stichtingen bekend waar u ons voor kunt waarschuwen? bijv.stichtingen die donatiegeld voor andere doeleinden gebruiken?
oke, dank u in ieder geval voor het proberen van het beantwoorden van mijn vragen!quote:Op woensdag 27 april 2011 21:23 schreef Dierenhulp het volgende:
[..]
Sorry beste Fann.
Je eerste vraag een keuze maken tussen twee slechten is moeilijk. Persoonlijk ben ik ervoor dat een dier een dierwaardig leven krijgt en ook als zodanig behandeld wordt. Dus ik kan hem enkel op persoonlijke titel beantwoorden.
Je tweede vraag ik weet niet excat of er een specifieke organisatie bestaat die zich het lot van de circusdieren aantrekt. Ik kan me echter voorstellen dat dit wel het geval is.
Ben ik helemaal voorquote:Op woensdag 27 april 2011 21:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat is iets waar je kaak echt van op tafel valt he.
Zolang een dier in de Nederlandse wet letterlijk een 'ding' is, gaan daar dus ook nooit hoge(re) straffen komen voor dierenmishandeling inderdaad.
Misschien kunnen we daar op FOK! eens een petitie over opstarten ofzo, moeten we maar eens over brainstormen.
Wie weet wil hij die vraag op de valreep nog beantwoordenquote:Op woensdag 27 april 2011 21:26 schreef eight het volgende:
Zijn er trouwens stichtingen bekend waar u ons voor kunt waarschuwen? bijv.stichtingen die donatiegeld voor andere doeleinden gebruiken?
edit: ah, te laat. Bedankt voor uw tijd!
quote:Op woensdag 27 april 2011 21:24 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik snap je welHet vervelende met dat kosjere slachten is volgens mij: het kan zo gemakkelijk anders. Waarom in vredesnaam dieren onnodig laten lijden? Om het geloof? Well excuse me; geloof wat je wilt, maar laat andere levende wezens daar lekker buiten
Zoiets dus
Maar je hebt gelijk: het ene geruisloos aannemen en het andere fel bestrijden is een béétje vreemd. Maar dat vind ik ook altijd van de discussie over het streger aanpakken van criminele allochtonen. Omdat zo'n onevenredig groot aantal van de allochtonen crimineel is. Moet je eens gaan kijken naar het aandeel jongens / mannenBijna allemaal mannen in de gevangenissen
In een kamp ermee; uiterlijk vier jaar na de geboorte!!!!einz11!!!
Dus
welke?quote:Op woensdag 27 april 2011 21:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Wie weet wil hij die vraag op de valreep nog beantwoorden
Ik sluit me hier geheel bij aan. Bedankt voor uw tijd en de goede antwoorden op onze vragenquote:Op woensdag 27 april 2011 21:26 schreef Greys het volgende:
Vind u het goed als we binnenkort per mail of telefoon weer contact met u zoeken om eens te praten over die petitie en wat we daarin voor elkaar kunnen betekenen?
Dan wil ik u hierbij namens ons allen heel hartelijk danken voor uw tijd en aandacht.
Zoals hier eerder gezegd, daar zouden andere organisaties een voorbeeld aan moeten nemen om op een manier als deze met ons in gesprek te gaan.
Ik wens u nog een heel prettige avond en nogmaals dank voor uw moeite!
Eight vroeg nog op de valreep:quote:
Zit ik hier heel gepassioneerd te typen, gaat ze lachenquote:
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:27 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb met interesse meegelezen. Bedankt voor uw tijd!
Keurmerk anbi kende ik nog niet, bedankt!quote:Op woensdag 27 april 2011 21:30 schreef Dierenhulp het volgende:
Ah organisaties die we evt kennen die niet zuiver zouden zijn.
Ze zullen bestaan, let bijvoorbeeld altijd goed op de gegegevsn van bestuur, keurmerk anbi en google eens de naam, soms komen ze terug in prigramma onderdelen als Radar etc. Kan geen goed teken zijn lijkt me.
und Tulpen uit Amsterdam ! einz11!!!quote:Op woensdag 27 april 2011 21:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zit ik hier heel gepassioneerd te typen, gaat ze lachen
Ey, bedankt! En de groeten uit Broabant!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |