abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96214093
Ik heb een Jood gesproken en hij zei dat de eerste pesterijen tegen Joden in Duitaland het ritueel slachtverbod was. En dit ligt heel gevoelig in zijn familie (vooral ouders) die die periode hebben meegemaakt.

En hij wil geen parallel schetsen met genocide maar hij ziet wel degelijk een parallel ziet. Omdat veel mensen onder of bovenhuids puur tegen ritueel slachten zijn vanwege een hekel aan moslims.

Heeft hij gelijk in.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zondag 1 mei 2011 @ 17:56:53 #52
181126 MouzurX
Misschien?
pi_96214518
Ja en de PVV is net de NSDAP omdat ze een dierenpolitie willen en de NSDAP was ook aardig voor dieren.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 1 mei 2011 @ 17:57:56 #53
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_96214554
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:13 schreef bijdehand het volgende:
Bron dat de halaldieren wel buiten mochten grazen en alles? Want dan zouden er ergens enorme weilanden moeten zijn voor alleen halal/kosher-dieren. Als dat gegarandeerd 100% scharrelvlees is van blije dieren dan stap ik over naar kosher, maar ik denk dat je het hebt verzonnen... ;(
Beter lezen. Ik zeg niet dat halal synoniem is aan scharrelvlees. Ik zeg dat ik de voorkeur heb aan halal vlees van dieren die plezier gehad hebben in het leven, dan verdoofd geslacht vlees afkomstig van dieren die het slecht hebben gehad.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 1 mei 2011 @ 17:58:52 #54
24533 ACT-F
pi_96214581
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:33 schreef bijdehand het volgende:
Dus voor héél de Turkse bevolking is er genoeg vlees door die herders? Dat kan ik echt niet geloven hoor. Die eten echt wel vlees van schapen en ander vee dat niet heeft kunnen scharrelen.
Het is geen geloofskwestie, maar een kwestie van waarnemen. Ga naar dat land en zie het met eigen ogen.
pi_96214738
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:09 schreef niels0 het volgende:
Ik zou het fantastisch vinden wanneer alle religie uit de politiek word verdreven
Omdat?
  zondag 1 mei 2011 @ 18:05:55 #56
181126 MouzurX
Misschien?
pi_96214784
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat?
Ik dan elke zondag van de maand naar de supermarkt kan.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_96214869
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat?
Gelovigen een monopolie op de waarheid menen te hebben en die dan ook nog aan anderen opdringen. Je krijgt er ook oorlog van, kijk maar 'ns rond in de wereld.
pi_96214986
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:56 schreef MouzurX het volgende:
Ja en de PVV is net de NSDAP omdat ze een dierenpolitie willen en de NSDAP was ook aardig voor dieren.
Dat zeg ik juist uitdrukkelijk niet. Het gaaf niet om de PVV , het gaat om de sfeer in de samenleving. Vandaag is het de PVV morgen is het iemand anders.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zondag 1 mei 2011 @ 18:15:16 #59
24533 ACT-F
pi_96215046
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:09 schreef niels0 het volgende:
Gelovigen een monopolie op de waarheid menen te hebben en die dan ook nog aan anderen opdringen. Je krijgt er ook oorlog van, kijk maar 'ns rond in de wereld.
Je kunt ergens in geloven zonder een religie te belijden. Krijg je ook oorlogen van ;)
pi_96217819
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je kunt ergens in geloven zonder een religie te belijden. Krijg je ook oorlogen van ;)
Spuit 11 :{w
  zondag 1 mei 2011 @ 20:08:28 #61
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_96218915
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het is geen geloofskwestie, maar een kwestie van waarnemen. Ga naar dat land en zie het met eigen ogen.
Dan moeten er dus honderdenmiljoenen schapen rondlopen om aan de vraag te voldoen :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_96219272
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan moeten er dus honderdenmiljoenen schapen rondlopen om aan de vraag te voldoen :')
http://www.wakkerdier.nl/docs/resulaten_weilandenonderzoek.pdf

69% van de weilanden staat leeg :')

De beestjes zitten in kratten, of in legbatterijen, hebben jullie dit niet gelezen
ofzo 8)7

'PvdA had moslims moeten spreken over slacht'

stelletje hypocrieten hier, bang dat jullie stukkie vlees duurder wordt????

Resultaten:
69% van de weilanden bleek leeg te staan. In 14% stonden koeien, in 7%
schapen en in 9% van de weilanden stonden paarden. 1% was gevuld met
andere dieren, meestal hobbygeiten, 2 keer kippen en geen enkele keer
varkens, eenden, kalkoenen, konijnen of andere veelgehouden
landbouwdieren.
  zondag 1 mei 2011 @ 20:25:58 #63
24533 ACT-F
pi_96219769
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:08 schreef bijdehand het volgende:
Als er 100 miljoen schapen zouden rondlopen hou je nog zeeën van ruimte over. Niet elk land is van het postzegelformaat als Nederland :')

Face it, we zijn in Nederland doorgedraafd met de efficiëntie op landbouwgebied. Een boerderij heeft hier aan de binnenzijde meer weg van een fabriek. Het wordt niet voor niets bio-industrie genoemd. Ondertussen zitten we te miemelen over de laatste seconden van het leven van het dier, maar zien we de rest van het leven finale over het hoofd. Iets met 'bijzaken' en 'hoofdzaken' |:(
pi_96220810
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als er 100 miljoen schapen zouden rondlopen hou je nog zeeën van ruimte over. Niet elk land is van het postzegelformaat als Nederland :')

Face it, we zijn in Nederland doorgedraafd met de efficiëntie op landbouwgebied. Een boerderij heeft hier aan de binnenzijde meer weg van een fabriek. Het wordt niet voor niets bio-industrie genoemd. Ondertussen zitten we te miemelen over de laatste seconden van het leven van het dier, maar zien we de rest van het leven finale over het hoofd. Iets met 'bijzaken' en 'hoofdzaken' |:(
precies !

Waar zijn de koetjes, kalfjes, kippetjes en varkentjes dan?

Ow... wacht... hier zitten ze, dat is goedkoper namelijk !
En nee hoor het is heel humaan want we slachten ze pas als ze verdoofd zijn. :Y

pi_96220818
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Hear, hear. Je hoort niemand over de snavels van tienduizenden vleeskuikens die als een potlood worden weggeslepen of over kuikens die niet meer op hun poten kunnen staan omdat ze zo vetgemest worden. Stel je voor dat een kilo kip niet meer voor 5 euro in de supermarkt te halen is... nee, dan liever een handjevol mensen pesten onder het mom van 'we doen het voor de dieren!'.

:')
pi_96221014
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hear, hear. Je hoort niemand over de snavels van tienduizenden vleeskuikens die als een potlood worden weggeslepen of over kuikens die niet meer op hun poten kunnen staan omdat ze zo vetgemest worden. Stel je voor dat een kilo kip niet meer voor 5 euro in de supermarkt te halen is... nee, dan liever een handjevol mensen pesten onder het mom van 'we doen het voor de dieren!'.

Alsof je eraan dood zou gaan als je niet iedere dag vlees zou eten :')
Weet je waar je heel lelijk aan dood kan gaan ?

Aan vlees eten uit de Bio-industrie :Y
  zondag 1 mei 2011 @ 23:21:23 #68
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_96229165
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]
Weet je waar je heel lelijk aan dood kan gaan ?

Aan vlees eten uit de Bio-industrie :Y
Vertel.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_96229248
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:38 schreef paddy het volgende:

[..]

Waarom hebben de mensen die deze foto maakten niet gewoon hetzelfde ras genomen? Ga eens naar een willekeurige boerderij en daar zie je ook verschillen in grote en dikte net als verschillende rassen.

Wanneer ze zo hun punt willen maken gaat me dat alleen maar storen.

Of weten die mensen die dit naar voren brengen het verschil in rassen niet?

Ik onderschat trouwens niet het dierenleed, maar dit voorbeeld is gewoon geen voorbeeld
Je hebt wel een punt, maar dat is nou juist het punt. Een normale kip kŕn niet in zes weken zo groot worden als dat beest op de rechter foto. Die plofkippen zijn er speciaal op gefokt om zoveel mogelijk door te eten en zo hard mogelijk te groeien. En die moet je na een week of zes slachten, want als ze ouder worden, zakken ze door de poten en gaan ze dood van hun eigen overgewicht. De mensen van de Keuringsdienst voor Waarde hebben het eens geprobeerd, maar konden alleen maar concluderen, dat plofkippen niet voor niks die bijnaam hebben.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_96230056
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:45 schreef De_Nuance het volgende:
Ik heb een Jood gesproken en hij zei dat de eerste pesterijen tegen Joden in Duitaland het ritueel slachtverbod was. En dit ligt heel gevoelig in zijn familie (vooral ouders) die die periode hebben meegemaakt.

En hij wil geen parallel schetsen met genocide maar hij ziet wel degelijk een parallel ziet. Omdat veel mensen onder of bovenhuids puur tegen ritueel slachten zijn vanwege een hekel aan moslims.

Heeft hij gelijk in.
Wat een grappige post! Vooral vanwege mijn eigen reacties tijdens het lezen!

Het is lastig uit te leggen en ook wel erg buiten de orde. Maar mijn respect voor je joodse kennis. Echt diep respect!
Hij maakt zich los van zijn persoonlijk gevoel, maakt een bredere analyse en concludeert dat moslims hier en nu in hetzelfde schuitje zitten (lijken te zitten) als joden daar en toen. Of eigenlijk dat niet: hij concludeert dat de houding van mensen tegenover moslims hier en nu vergelijkbaar is met de houding tegenover joden daar en toen.

En als ik afga op mijn eigen reacties, heeft hij gelijk! Tik, tik, tik, tik, tik. Alsof er diverse dingen tegelijk op hun plaats vallen.
Dat hij over zijn eigen schaduw heenspringt, en kennelijk succesvol: _O_ _O_
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 1 mei 2011 @ 23:56:16 #71
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_96231032
Als je de vergelijking gaat maken van joden toen en moslims nu dan zit er een goed draadje los bij je. Jammer.
pi_96231490
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De bioindustrie is idd. dieronterend.
Maar dat neemt niet weg dat als je door verdoving het ritueel slachten voor een dier minder stressvol kan laten zijn dat je dat dan ook niet moet nalaten, ondanks religieuze kleingevoeligheden.
pi_96231624
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

http://www.wakkerdier.nl/docs/resulaten_weilandenonderzoek.pdf

69% van de weilanden staat leeg :')

De beestjes zitten in kratten, of in legbatterijen, hebben jullie dit niet gelezen
ofzo 8)7

'PvdA had moslims moeten spreken over slacht'

stelletje hypocrieten hier, bang dat jullie stukkie vlees duurder wordt????

Resultaten:
69% van de weilanden bleek leeg te staan. In 14% stonden koeien, in 7%
schapen en in 9% van de weilanden stonden paarden. 1% was gevuld met
andere dieren, meestal hobbygeiten, 2 keer kippen en geen enkele keer
varkens, eenden, kalkoenen, konijnen of andere veelgehouden
landbouwdieren.

Grappig onderzoekje hoor. Ze hebben echt hun best gedaan om er iets moois van te maken.

Maar van veehouderij, met name grondgebonden veehouderij, snappen ze niet zo veel.

Dit is, in alle opzichten, een onderzoek naar de perceptie van de grondgebonden veehouderij door de langskomende burger/consument.

Laten we ons even beperken tot de runderen (koeien): in 14 % van de weilanden stonden koeien, in 70 % stond niks. 5 lege weilanden op 1 weiland vol koeien.
Laten we even aannemen dat die lege weilanden allemaal voor de koeien zijn, dan zijn er 5 keer zoveel lege weilanden als volle. Er zijn er dus 5 keer meer weilanden voor koeien dan je op het eerste gezicht zou zeggen: 1 vol plus 5 lege.
Vind ik niet zo vreemd.
Koeien staan een half jaar op stal, omdat het ofwel te koud is voor hen om buiten te zijn ofwel te koud of te donker voor het gras om te groeien. Dus voor elk weiland vol koeien, heb je ook een weiland nodig om te maaien voor de winter.
Kijk dan even naar je eigen gazon. Stel dat je dat niet maait om het kort te houden, maar om het gras te oogsten. Dan moet je het dus na een maaibeurt voldoende tijd geven om weer groot te groeien.
Ik vind 1 weiland met koeien met 5 aangroeiende weilanden (waarvan 1 ongetwijfeld zojuist gemaaid) nog niet zo slecht. Of wel eigenlijk wel: dat wijst op veel kunstmest en (geďmporteerd) krachtvoer.

Wat ik trouwens niet zag: waarnemingen aan de hoeveelheid maďsvelden. Worden ook aan runderen gevoerd.

Maar nu gaan we misschien wel erg buiten de orde.
pi_96232544
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 00:05 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

De bioindustrie is idd. dieronterend.
Maar dat neemt niet weg dat als je door verdoving het ritueel slachten voor een dier minder stressvol kan laten zijn dat je dat dan ook niet moet nalaten, ondanks religieuze kleingevoeligheden.
Zo mensonterend, dat je als beest bijna blij zou moeten zijn dat je uit je lijden verlost wordt.

Maar dat is niet zo, dat verdoving het slachten minder spannend maakt.
In de gangbare manier van slachten worden dieren in grote hoeveelheden bij een slachterij aangevoerd, na een reis in een vrachtwagen, waar ze in het midden van de nacht ingejaagd zijn. (Ik beperk me even tot Nederland, dieren die naar Italië vervoerd worden, worden misschien niet zo ruw wakker gemaakt. ;) ) Bij de slachterij worden ze de wagen uitgejaagd en tijdelijk gehuisvest/opgeslagen in hokken. Daar wordt geprobeerd om de spanning te verminderen en, het moet gezegd worden, daar wordt onderzoek naar gedaan. Gewoon, omdat vlees van rustige dieren beter te pruimen is voor de consument.
Als de dieren aan de beurt zijn, worden ze een voor een voorgeleid. Ik weet even niet hoe de verdoving van varkens tegenwoodig gebeurt, maar runderen worden een voor een in een hokje opgesloten. Dan schiet iemand hen een ijzeren pin in het voorhoofd, die meteen weer teruggetrokken wordt in het pistool. De zijkant van het hokje gaat open en het rund valt om. Er wordt een haak door een van de achterpoten geslagen en het rund wordt aan die achterpoot opgetakeld en afgevoerd. Een man snijdt dan met een scherp mes een halsslagader open, waardoor het bloed uit de wonde op de vloer gutst. Het rund leeft nog. Dat moet ook, want de hartslag is nodig om alle bloed uit het lichaam te pompen.
Het bloed wordt uiteraard opgevangen onder de vloer en verder gebruikt om er nuttige dingen mee te doen. Het leeggebloede karkas gaat de slachtlijn in.

Vraag is, wie nou eigenlijk het beest doodmaakt. Dat wordt zorgvuldig in het midden gelaten.
De schutter verdooft het dier. De snijder doet het dier geen pijn.
Hypocrisie ten top, als je het mij vraagt. Maar goed: we moeten eten. En daarvoor moeten wezens sterven.

Halal (en misschien ook kosjer) slachten probeert hetzelfde te bereiken: minimaliseren van het schuldgevoel van de mens en het lijden van het dier.

De echte minimalisering is natuurlijk vegetariër worden!
pi_96232815
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Eindelijk ! _O_

Ik dacht verdorie dat IK gek was :') maar er zijn er gelukkig meer die het inzien.
Raar, ik benoem het toch wel echt duidelijk en al veel eerder
quote:
Je kan wel leuk verdoofd gaan slachten terwijl de beesten een hel hebben gehad toen ze leefden, maar dan gaat mij een goed leven voor de tijd van slacht toch wel voor. Ik zou het nog mooier vinden wanneer ze en verdoofd geslacht worden, en een goed leven gehad zouden hebben. Dus de basis van het halal slachten moet zijn dat een dier het goed heeft gehad tijdens leven, en niet mag merken dat het geslacht gaat worden (al kan ik mij niet voorstellen dat een dier dit gevaar instinctief niet merkt) Het zou het in ieder geval niet moeten voelen
Het ou dus nog beter zijn wanneer EN het beest het goed heeft gehad...EN de manier van halalslachten...EN verdoving. Waarom niet allebei?

Ik vraag mij alleen wel af of het wel zo gaat wanneer ik bijvoorbeeld enorm veel halal frikandellen zie liggen voor weinig geld. Dus of die beesten wel idd een goed leven hebben gehad voor de tijd. Bij een gewone slagerij wil ik dat nog wel aannemen, maar bij die dozen halalfrikandellen ga ik mij dat wel afvragen.

Maar wanneer je dan echt zo tegen dierenleed zou zijn, zou je dat EN...EN voorstel toch moeten aanspreken. De opdracht van hoe halal te slachten sta ik dus wel achter,zolang een dier het maar goed heeft gehad tijdens het leven, het zou alleen fijn zijn dat tijdens het echte slachten het dier ook nog eens verdoofd zou kunnen worden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')