Beter lezen. Ik zeg niet dat halal synoniem is aan scharrelvlees. Ik zeg dat ik de voorkeur heb aan halal vlees van dieren die plezier gehad hebben in het leven, dan verdoofd geslacht vlees afkomstig van dieren die het slecht hebben gehad.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:13 schreef bijdehand het volgende:
Bron dat de halaldieren wel buiten mochten grazen en alles? Want dan zouden er ergens enorme weilanden moeten zijn voor alleen halal/kosher-dieren. Als dat gegarandeerd 100% scharrelvlees is van blije dieren dan stap ik over naar kosher, maar ik denk dat je het hebt verzonnen...
Het is geen geloofskwestie, maar een kwestie van waarnemen. Ga naar dat land en zie het met eigen ogen.quote:Op zondag 1 mei 2011 16:33 schreef bijdehand het volgende:
Dus voor héél de Turkse bevolking is er genoeg vlees door die herders? Dat kan ik echt niet geloven hoor. Die eten echt wel vlees van schapen en ander vee dat niet heeft kunnen scharrelen.
Omdat?quote:Op zondag 1 mei 2011 17:09 schreef niels0 het volgende:
Ik zou het fantastisch vinden wanneer alle religie uit de politiek word verdreven
Ik dan elke zondag van de maand naar de supermarkt kan.quote:
Gelovigen een monopolie op de waarheid menen te hebben en die dan ook nog aan anderen opdringen. Je krijgt er ook oorlog van, kijk maar 'ns rond in de wereld.quote:
Dat zeg ik juist uitdrukkelijk niet. Het gaaf niet om de PVV , het gaat om de sfeer in de samenleving. Vandaag is het de PVV morgen is het iemand anders.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:56 schreef MouzurX het volgende:
Ja en de PVV is net de NSDAP omdat ze een dierenpolitie willen en de NSDAP was ook aardig voor dieren.
Je kunt ergens in geloven zonder een religie te belijden. Krijg je ook oorlogen vanquote:Op zondag 1 mei 2011 18:09 schreef niels0 het volgende:
Gelovigen een monopolie op de waarheid menen te hebben en die dan ook nog aan anderen opdringen. Je krijgt er ook oorlog van, kijk maar 'ns rond in de wereld.
Spuit 11quote:Op zondag 1 mei 2011 18:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je kunt ergens in geloven zonder een religie te belijden. Krijg je ook oorlogen van
Dan moeten er dus honderdenmiljoenen schapen rondlopen om aan de vraag te voldoenquote:Op zondag 1 mei 2011 17:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is geen geloofskwestie, maar een kwestie van waarnemen. Ga naar dat land en zie het met eigen ogen.
http://www.wakkerdier.nl/docs/resulaten_weilandenonderzoek.pdfquote:Op zondag 1 mei 2011 20:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan moeten er dus honderdenmiljoenen schapen rondlopen om aan de vraag te voldoen
Als er 100 miljoen schapen zouden rondlopen hou je nog zeeën van ruimte over. Niet elk land is van het postzegelformaat als Nederlandquote:Op zondag 1 mei 2011 20:08 schreef bijdehand het volgende:
Dan moeten er dus honderdenmiljoenen schapen rondlopen om aan de vraag te voldoen
precies !quote:Op zondag 1 mei 2011 20:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als er 100 miljoen schapen zouden rondlopen hou je nog zeeën van ruimte over. Niet elk land is van het postzegelformaat als Nederland![]()
Face it, we zijn in Nederland doorgedraafd met de efficiëntie op landbouwgebied. Een boerderij heeft hier aan de binnenzijde meer weg van een fabriek. Het wordt niet voor niets bio-industrie genoemd. Ondertussen zitten we te miemelen over de laatste seconden van het leven van het dier, maar zien we de rest van het leven finale over het hoofd. Iets met 'bijzaken' en 'hoofdzaken'
Hear, hear. Je hoort niemand over de snavels van tienduizenden vleeskuikens die als een potlood worden weggeslepen of over kuikens die niet meer op hun poten kunnen staan omdat ze zo vetgemest worden. Stel je voor dat een kilo kip niet meer voor 5 euro in de supermarkt te halen is... nee, dan liever een handjevol mensen pesten onder het mom van 'we doen het voor de dieren!'.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als er 100 miljoen schapen zouden rondlopen hou je nog zeeën van ruimte over. Niet elk land is van het postzegelformaat als Nederland![]()
Face it, we zijn in Nederland doorgedraafd met de efficiëntie op landbouwgebied. Een boerderij heeft hier aan de binnenzijde meer weg van een fabriek. Het wordt niet voor niets bio-industrie genoemd. Ondertussen zitten we te miemelen over de laatste seconden van het leven van het dier, maar zien we de rest van het leven finale over het hoofd. Iets met 'bijzaken' en 'hoofdzaken'
Alsof je eraan dood zou gaan als je niet iedere dag vlees zou etenquote:Op zondag 1 mei 2011 20:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hear, hear. Je hoort niemand over de snavels van tienduizenden vleeskuikens die als een potlood worden weggeslepen of over kuikens die niet meer op hun poten kunnen staan omdat ze zo vetgemest worden. Stel je voor dat een kilo kip niet meer voor 5 euro in de supermarkt te halen is... nee, dan liever een handjevol mensen pesten onder het mom van 'we doen het voor de dieren!'.
Vertel.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Weet je waar je heel lelijk aan dood kan gaan ?
Aan vlees eten uit de Bio-industrie
Je hebt wel een punt, maar dat is nou juist het punt. Een normale kip kŕn niet in zes weken zo groot worden als dat beest op de rechter foto. Die plofkippen zijn er speciaal op gefokt om zoveel mogelijk door te eten en zo hard mogelijk te groeien. En die moet je na een week of zes slachten, want als ze ouder worden, zakken ze door de poten en gaan ze dood van hun eigen overgewicht. De mensen van de Keuringsdienst voor Waarde hebben het eens geprobeerd, maar konden alleen maar concluderen, dat plofkippen niet voor niks die bijnaam hebben.quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Waarom hebben de mensen die deze foto maakten niet gewoon hetzelfde ras genomen? Ga eens naar een willekeurige boerderij en daar zie je ook verschillen in grote en dikte net als verschillende rassen.
Wanneer ze zo hun punt willen maken gaat me dat alleen maar storen.
Of weten die mensen die dit naar voren brengen het verschil in rassen niet?
Ik onderschat trouwens niet het dierenleed, maar dit voorbeeld is gewoon geen voorbeeld
Wat een grappige post! Vooral vanwege mijn eigen reacties tijdens het lezen!quote:Op zondag 1 mei 2011 17:45 schreef De_Nuance het volgende:
Ik heb een Jood gesproken en hij zei dat de eerste pesterijen tegen Joden in Duitaland het ritueel slachtverbod was. En dit ligt heel gevoelig in zijn familie (vooral ouders) die die periode hebben meegemaakt.
En hij wil geen parallel schetsen met genocide maar hij ziet wel degelijk een parallel ziet. Omdat veel mensen onder of bovenhuids puur tegen ritueel slachten zijn vanwege een hekel aan moslims.
Heeft hij gelijk in.
De bioindustrie is idd. dieronterend.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hear, hear. Je hoort niemand over de snavels van tienduizenden vleeskuikens die als een potlood worden weggeslepen of over kuikens die niet meer op hun poten kunnen staan omdat ze zo vetgemest worden. Stel je voor dat een kilo kip niet meer voor 5 euro in de supermarkt te halen is... nee, dan liever een handjevol mensen pesten onder het mom van 'we doen het voor de dieren!'.
Grappig onderzoekje hoor. Ze hebben echt hun best gedaan om er iets moois van te maken.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
http://www.wakkerdier.nl/docs/resulaten_weilandenonderzoek.pdf
69% van de weilanden staat leeg![]()
De beestjes zitten in kratten, of in legbatterijen, hebben jullie dit niet gelezen
ofzo![]()
'PvdA had moslims moeten spreken over slacht'
stelletje hypocrieten hier, bang dat jullie stukkie vlees duurder wordt????
Resultaten:
69% van de weilanden bleek leeg te staan. In 14% stonden koeien, in 7%
schapen en in 9% van de weilanden stonden paarden. 1% was gevuld met
andere dieren, meestal hobbygeiten, 2 keer kippen en geen enkele keer
varkens, eenden, kalkoenen, konijnen of andere veelgehouden
landbouwdieren.
Zo mensonterend, dat je als beest bijna blij zou moeten zijn dat je uit je lijden verlost wordt.quote:Op maandag 2 mei 2011 00:05 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De bioindustrie is idd. dieronterend.
Maar dat neemt niet weg dat als je door verdoving het ritueel slachten voor een dier minder stressvol kan laten zijn dat je dat dan ook niet moet nalaten, ondanks religieuze kleingevoeligheden.
Raar, ik benoem het toch wel echt duidelijk en al veel eerderquote:Op zaterdag 30 april 2011 20:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Eindelijk !![]()
Ik dacht verdorie dat IK gek wasmaar er zijn er gelukkig meer die het inzien.
Het ou dus nog beter zijn wanneer EN het beest het goed heeft gehad...EN de manier van halalslachten...EN verdoving. Waarom niet allebei?quote:Je kan wel leuk verdoofd gaan slachten terwijl de beesten een hel hebben gehad toen ze leefden, maar dan gaat mij een goed leven voor de tijd van slacht toch wel voor. Ik zou het nog mooier vinden wanneer ze en verdoofd geslacht worden, en een goed leven gehad zouden hebben. Dus de basis van het halal slachten moet zijn dat een dier het goed heeft gehad tijdens leven, en niet mag merken dat het geslacht gaat worden (al kan ik mij niet voorstellen dat een dier dit gevaar instinctief niet merkt) Het zou het in ieder geval niet moeten voelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |