abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:32:25 #1
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96163031
onderstaand artikel geeft mooi aan hoe slecht de pvda is voor de democratie en hoezeer ze stemmen krijgen van moslims, als die hun gang mogen gaan en geen strobreed in de weg worden gelegd als het gaat om abjecte godsdienstkronkels. zum kotsen en landverraad optima forma.

'PvdA had moslims moeten spreken over slacht'
Uitgegeven: 29 april 2011 21:46
Laatst gewijzigd: 29 april 2011 21:46

HOOFDDORP - De PvdA in de Tweede Kamer had moslims moeten raadplegen voordat zij zich uitsprak voor een verbod op onverdoofd ritueel slachten. Dat is niet gebeurd. Dit terwijl moslims een belangrijk onderdeel van de achterban van de partij zijn.

© ANPDat zei Yassin Elforkani, jongerenimam en woordvoerder over dit onderwerp van meerdere moslimorganisaties, vrijdagavond.

Hij deed zijn uitspraken tijdens een debat over het dreigende verbod op onverdoofd ritueel slachten, in moskee Ar-Rahman in Hoofddorp. Daar waren zo'n 150 moslims op afgekomen.

''De grootste verrassing is dat de PvdA, die wij allemaal hoog hebben zitten, daarachter staat'', aldus Elforkani. ''Het kan niet zo zijn dat de PvdA, die meestal stemmen krijgt van moslims en andere minderheden, zo'n wetsvoorstel steunt zonder de achterban te raadplegen.''

De jongerenimam zei dat een verbod op onverdoofd ritueel slachten voor moslims ''een groot probleem'' is. Volgens hem is de politiek met het onderwerp omgegaan ''alsof men boodschappen aan het doen is, alsof het helemaal niet belangrijk is''.

Noord-Holland

Ook Gohdar Massom, PvdA-Statenlid in Noord-Holland, leverde kritiek op zijn Tweede Kamerfractie. ''Ik heb alle begrip voor uw teleurstelling'', sprak hij de zaal toe.

''U heeft de PvdA altijd geholpen. Maar u bent niet de enige die zich overvallen voelt. Ook binnen de PvdA voelt men zich overvallen.''

''Ik ben tegen het voorstel'', zei Massom verder. ''Ik vind vrijheid van religie heel belangrijk.'' Hij riep de Tweede Kamerfractie op om zich er sterk voor te maken een stemming over het onderwerp nog twee jaar uit te stellen.

Teleurstelling

PvdA-Tweede Kamerlid Tjeerd van Dekken zou aanvankelijk ook naar het debat komen, maar zag daar uiteindelijk toch vanaf. Dit leidde tot teleurstelling bij veel van de aanwezigen.

Zo ook bij Tom Horn, fractievoorzitter van de PvdA in Haarlemmermeer. ''Het is spijtig dat de landelijke politiek, en mijn partij in het bijzonder, niet aanwezig is.''

Meerderheid

In de Tweede Kamer ontstond onlangs een meerderheid die af wil van de uitzondering in de wet waardoor joodse en islamitische slachters dieren zonder verdoving ritueel mogen slachten.

Ook de PvdA steunt een voorstel hierover van de Partij voor de Dieren. Dit heeft de fractie de nodige kritiek opgeleverd. Eerder uitte de PvdA in Amsterdam bijvoorbeeld al haar ongenoegen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:37:49 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96163281
Het lijkt mij dat je als belangenorganisatie boos mag zijn op de politieke partij die het steunt. Daar is niks ondemocratisch aan, toch?

Dat de PvdA een partij is die bijzonder veel steun krijgt van niet-westerse allochtonen lijkt mij beyond the point.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:47:39 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96163754
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:37 schreef SpecialK het volgende:
Het lijkt mij dat je als belangenorganisatie boos mag zijn op de politieke partij die het steunt. Daar is niks ondemocratisch aan, toch?

Dat de PvdA een partij is die bijzonder veel steun krijgt van niet-westerse allochtonen lijkt mij beyond the point.
vind je dat? het is wederom een belangrijke duiding dat de pvda de oorzaak is van het islamprobleem in onze nederlandse samenleving en blijkbaar religieuze stemmensteun belangrijker vindt dan een oude godsdienstige onzinregel waar dieren onnodig lijden. beetje inteelt-achterlijk. nietwaar?
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:53:34 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96164051
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vind je dat? het is wederom een belangrijke duiding dat de pvda de oorzaak is van het islamprobleem in onze nederlandse samenleving
Muah. Historisch gezien was het een samenspel van het CDA, de VVD waardoor er in de jaren 70 gigantische hoeveelheden "goedkope gastarbeiders" uit Marokko hiernaartoe zijn gesleept. Het CDA en de PvdA kwamen een tijd later met de generaal pardons aanzetten waardoor deze mensen hier konden blijven. Mooi 1-2-tje dus.

Problemen met allochtonen in de grote steden zijn te wijten aan enkele grote cultuurverschillen betreffende het opvoeden van je kinderen (in marokko worden kinderen op straat gegooit en door de buurt opgevoed, maar in dit land voeden mensen elkaars kinderen niet op). Onhandige mismatch.

quote:
en blijkbaar religieuze stemmensteun belangrijker vindt dan een oude godsdienstige onzinregel waar dieren onnodig lijden. beetje inteelt-achterlijk. nietwaar?
Vooralsnog zijn het de moslimgemeenschappen die nu brullen. En enkele PvdA partijleden die daar in mee gaan.

Laat de PvdA er zelf nog eventjes op reageren voordat je ze bessingen in de schoenen gaat duwen die ze nog niet hebben genomen :)
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:57:36 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96164230
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Muah. Historisch gezien was het een samenspel van het CDA, de VVD waardoor er in de jaren 70 gigantische hoeveelheden "goedkope gastarbeiders" uit Marokko hiernaartoe zijn gesleept. Het CDA en de PvdA kwamen een tijd later met de generaal pardons aanzetten waardoor deze mensen hier konden blijven. Mooi 1-2-tje dus.

Problemen met allochtonen in de grote steden zijn te wijten aan enkele grote cultuurverschillen betreffende het opvoeden van je kinderen (in marokko worden kinderen op straat gegooit en door de buurt opgevoed, maar in dit land voeden mensen elkaars kinderen niet op). Onhandige mismatch.

[..]

Vooralsnog zijn het de moslimgemeenschappen die nu brullen. En enkele PvdA partijleden die daar in mee gaan.

Laat de PvdA er zelf nog eventjes op reageren voordat je ze bessingen in de schoenen gaat duwen die ze nog niet hebben genomen :)
hou toch op met je domme gelul over de 'gastarbeiders' die zogenaamd mochten blijven en zich mochten herenigen, zonder enige noodzaak. dat was toch echt pvda met den uyl die ons land kapot heeft gemaakt.

dat weet jij ook wel, maar het bekt zo leuk als je het andere partijen dan de pvda (en later ook groenlinks) in de schoen schuift.
.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 30-04-2011 09:53:22 ]
pi_96164407
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hou toch op met je domme gelul over de 'gastarbeiders' die zogenaamd mochten blijven en zich mochten herenigen, zonder enige noodzaak. dat was toch echt pvda met den uyl die ons land kapot heeft gemaakt.

dat weet jij ook wel, maar het bekt zo leuk als je het andere partijen dan de pvda (en later ook groenlinks) in de schoen schuift.

stom liegebeest.
Oke. Way to go :')
Heb jij wat opgekropte woede in je?

Overigens wordt in 80 % van de gevallen al verdoofd geslacht door de moslims. Voor de Joden wordt het pas een echt probleem.
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:02:03 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96164414
oh ja. ik citeer ze nooit (zie post history) of zelden, maar dit is wel ok en spijker-kop :

Rituele slachtgate maakt PvdA kapot
Typisch gevalletje van 'te uitgesproken mening inzake allochtonen gedoetjes waar de partij zich eigenlijk beter op de vlakte kan houden' bij de PvdA (hoofdstuk 3 paragraaf 7 uit het campagne handboek 1970-2010). Sinds de sociaaldemocraatjes heel brutaal hun achterban aan het kietelen zijn door zich TEGEN het ritueel slachten van dieren uit te spreken vallen de troetelallochtonen die eerder onder het motto 'boeiuh wat jij vindt, wij hebben een quotum' de partij binnengerommeld zijn bij bosjes. En om verschillende redenen! Zo was daar het Limburgse PvdA-Statenlid Selçuk Öztürk (kent veel Turkse kiezers) die dreigde blanco te stemmen bij de verkiezingen voor de Eerste Kamer wegens het lammetjes standpunt. Halal moet nou eenmaal kunnen in Nederland, vindt Öztürk. Nu de Amsterdamse PvdA afdeling ook hevig begint te morren om de uiterst pijnlijke maatregel komt daar plotseling nog een dreigstatenlid om de hoek kijken: Naïma Ajouaa. Naïma is juist voor een verbod op de rituele slacht, en als de PvdA nog langer doorgaat met draaien stemt mevrouw wel op de PVV bij de verkiezingen voor de Eerste Kamer, zo vernemen wij uit zeer betrouwbare bron. Oorlog! Ja, dreigen is duidelijk het nieuwe polderen daar bij de ploeg van Job. Nog even en Rutte had zich dat pijnlijke onderonsje met "De Zeeuw" kunnen besparen, want het kabinet haalt met al die ziedende PvdA-gekkies toch wel een meerderheid in de Senaat. He Naïma Ajouaa: u ben erger als een Duitser

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 30-04-2011 09:55:00 ]
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:02:57 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96164455
Goh, zoalshetis. Ik ga mij toch afvragen of je m'n reactie wel gelezen/begrepen hebt. Ik geef CDA/VVD/PvdA de schuld van de huidige situatie. Ze hebben er allemaal een potje van gemaakt. Respectievelijk vanuitmotieven van het grote geld of misplaatst cultuur-relativisme.

Als ik lieg moet je maar met wat feiten komen waaruit blijkt dat ik niet gelijk heb. Zoals ik het beschreef is het echt gegaan. Zoek maar op.
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:03:19 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96164472
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:01 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Oke. Way to go :')
Heb jij wat opgekropte woede in je?

Overigens wordt in 80 % van de gevallen al verdoofd geslacht door de moslims. Voor de Joden wordt het pas een echt probleem.
lol. het gaat mij om de dieren en niet om de religies.

verder mag je lekker je vooringenomenheid over joden vs moslims voor je houden.
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:05:04 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96164535
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:02 schreef SpecialK het volgende:
Goh, zoalshetis. Ik ga mij toch afvragen of je m'n reactie wel gelezen/begrepen hebt. Ik geef CDA/VVD/PvdA de schuld van de huidige situatie. Ze hebben er allemaal een potje van gemaakt. Respectievelijk vanuitmotieven van het grote geld of misplaatst cultuur-relativisme.

Als ik lieg moet je maar met wat feiten komen waaruit blijkt dat ik niet gelijk heb. Zoals ik het beschreef is het echt gegaan. Zoek maar op.
dan ken je de geschiedenis slecht. maar doe je net of onze huidige ellende iets anders zou zijn dan de fout van de linkse pvda, gl en nog wat linkse knakkers.
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:06:50 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96164584
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan ken je de geschiedenis slecht. maar doe je net of onze huidige ellende iets anders zou zijn dan de fout van de linkse pvda, gl en nog wat linkse knakkers.
Kom maar eens met wat tegenargumenten. In de vorm van feiten graag.
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:10:36 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96164708
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Kom maar eens met wat tegenargumenten. In de vorm van feiten graag.
lol. welke feiten.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 30-04-2011 09:56:05 ]
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:13:12 #13
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_96164800
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:32 schreef zoalshetis het volgende:
onderstaand artikel geeft mooi aan hoe slecht de pvda is voor de democratie en hoezeer ze stemmen krijgen van moslims, als die hun gang mogen gaan en geen strobreed in de weg worden gelegd als het gaat om abjecte godsdienstkronkels. zum kotsen en landverraad optima forma.
Lijkt me een nogal logische reactie van de achterban, maar hoe haal jij uit dit artikel dat men 'geen strobreed' in de weg gelegd wordt, terwijl de pvda hier juist wordt verweten zonder ruggespraak stelling tegen (dit gedeelte van) de achterban te hebben genomen?
pi_96164810
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol. het gaat mij om de dieren en niet om de religies.

verder mag je lekker je vooringenomenheid over joden vs moslims voor je houden.
Vooringenomenheid? Nee hoor. Ik heb helemaal niets tegen Joden of Moslims of Hindu's of wie dan ook.
Leef en laat leven denk ik maar zo. Maar het weergeeft wel dat dit voorstel voor het merendeel van de moslims (en dus PVDA stemmers?) Weinig moet uitmaken.

Voor de Joden wel. Dat was ook de reden waarom de PVV toch begon te 'twijfelen'
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:17:23 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96164939
=

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 30-04-2011 09:58:39 (probeer het nu gewoon met tegenargumenten) ]
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:18:02 #16
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_96164962
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 30-04-2011 09:59:38 (uitlokken tot) ]
pi_96166923
Ikke echt niet snap!
De PvdA in Amsterdam is tegen onverdoofd slachten, als ik het goed begrepen heb.

Is de PvdA als verkapte Partij van de Allochtonen/Arabieren nou slecht omdat zij niet naar de bezwaren van moslims (die voor ritueel slachten zijn) tegen haar standpunt heeft geluisterd? Terwijl de joden hetzelfde standpunt als de moslims aanhouden? En terwijl de PvdA al juist slecht was omdat zij wèl naar de moslims luisterde?

Overigens geloof ik op grond van wat ik weet niet in de voordelen van verdoofd slachten tegenover gewoon snel de hals afsnijden, mits beide zorgvuldig uitgevoerd worden.
En anderzijds volg ik ook wel het argument, dat vrijheid van religie geen vrijbrief is voor het mishandelen van kinderen (Baäl), vrouwen of dieren.
Samengevat vind ik de onderliggende discussie een beetje lood om oud ijzer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_96167942
De redenering van de verbolgen moslim-achterban van de PvdA is de wereld op z'n kop. De PvdA is een sociaal-democratische politieke partij in Nederland. Veelal weten moslims hun belangen goed/voldoende behartigd door de PvdA, onder meer omdat de PvdA opkomt voor zwakkeren in de samenleving.

Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat moslims met hun eigen agenda de PvdA gaan kapen of hun standpunten als zaligmakend erdoor drukken. Het is niet zo dat de PvdA per definitie zijn oren moet laten hangen naar wat moslims (of welk ander deel van de achterban dan ook) vinden.

Wie zich niet in PvdA-standpunten kan vinden, moet uit die partij stappen en zelf een partij oprichten. Figuren als die Gohdar Massom zie ik het liefst dan ook onmiddellijk verdwijnen bij de PvdA. Ik weet wel dat de aanwezigheid van dit soort stromingen binnen de PvdA voor mij juist reden is om NIET op die partij te stemmen.
pi_96168399
=

[ Bericht 52% gewijzigd door paddy op 30-04-2011 10:01:59 (ga er even op dezelfde wijze op in :{) ]
pi_96169516
en morgen weer lekker allemaal een Big mac bij Mac Donalds halen !

http://www.ciwf.nl/
pi_96169580
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en morgen weer lekker allemaal een Big mac bij Mac Donalds halen !

http://www.ciwf.nl/
Zit er kippenvlees in een Big Mac?
pi_96169609
Enig mogelijke reactie: :').
pi_96169681
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:15 schreef Pallas-Athene het volgende:

[..]

Zit er kippenvlees in een Big Mac?
neh... misschien een stukkie kistkalf :9 ook lekker...

hier zit vast wel kippenvlees in

maar dan wel van dit soort...

beide kuikens zijn zes weken oud, links een gewone kip, rechts een
vleeskuiken.

stelletje hypocrieten :')
pi_96169727
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

vleeskuiken.

Ik eet helemaal geen kip.
pi_96169879
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

vleeskuiken.

Waarom hebben de mensen die deze foto maakten niet gewoon hetzelfde ras genomen? Ga eens naar een willekeurige boerderij en daar zie je ook verschillen in grote en dikte net als verschillende rassen.

Wanneer ze zo hun punt willen maken gaat me dat alleen maar storen.

Of weten die mensen die dit naar voren brengen het verschil in rassen niet?

Ik onderschat trouwens niet het dierenleed, maar dit voorbeeld is gewoon geen voorbeeld
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_96170044
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:38 schreef paddy het volgende:

[..]

Waarom hebben de mensen die deze foto maakten niet gewoon hetzelfde ras genomen? Ga eens naar een willekeurige boerderij en daar zie je ook verschillen in grote en dikte net als verschillende rassen.

Ik onderschat trouwens niet het dierenleed, maar dit voorbeeld is gewoon geen voorbeeld
Het punt is dat er ineens zo een grote ophef is over dat Kosjer slachten terwijl er naar
schatting slechts een paar honderd joden in ons land zijn die alleen ritueel geslacht
vlees eten.

Maar de meeste mensen in Nederland eten wel gewoon vlees uit de Bio-industrie.

Dat is het punt, als je vanwege het verschrikkelijke dierenleed Kosjes slachten
wil afschaffen (wat trouwens lulkoek is want als het vakkundig gebeurd is het een
kwestie van seconden) dan zou je dus ook de Bio-industrie moeten afschaffen.

Aangezien het TS niet ging om religie maar om dierenleed, toch????

edit:

ik ga koninginnendag vieren :W
pi_96170140
En qua slachten? Ik weet niet wat beter is. Ik zou liever het dierenleed bij bepaalde dieren aangepakt zien worden. Zoals ik tot nu toe het meest bij kippen en varkens heb gezien.

Ik geloof al niet eens meer in bio vlees. Laat staan het halal slachten. Zouden de beesten een enorm goed leven moeten hebben gehad. Wanneer ik de schappen zo enorm vol met halalvlees zie liggen (en enorm goedkoop) Kan ik mij niet voorstellen dat deze dieren alle vrijheden van de wereld hebben gekend, en een goed leven hebben gehad. En dat hoort ook bij het halal slachten.

Je kan wel leuk verdoofd gaan slachten terwijl de beesten een hel hebben gehad toen ze leefden, maar dan gaat mij een goed leven voor de tijd van slacht toch wel voor. Ik zou het nog mooier vinden wanneer ze en verdoofd geslacht worden, en een goed leven gehad zouden hebben. Dus de basis van het halal slachten moet zijn dat een dier het goed heeft gehad tijdens leven, en niet mag merken dat het geslacht gaat worden (al kan ik mij niet voorstellen dat een dier dit gevaar instinctief niet merkt) Het zou het in ieder geval niet moeten voelen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_96172257
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Alleen maar een boel geblaat, maar geen feiten.
Je hebt gewoon een heleboel kreten uit je hoofd geleerd.
Reageer nou eens op een fatsoenlijke manier, probeer het tenminste.
pi_96172586
quote:

[..]

Denk je dat er zoveel verschil in groeisnelheid kan zitten binnen 1 ras?
dat grote kuiken is zover door gefokt dat een deel van de kuikens de slacht niet haalt omdat ze letterlijk dood groeien in een groeiproces wat niet bepaald pijnloos kan zijn

en om dan problemen te hebben met onverdoofd slachten waarbij het hoogstens een paar seconden duurt voordat het beest zijn bewustzijn heeft verloren
quote:

pi_96174828
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:35 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

dat grote kuiken is zover door gefokt dat een deel van de kuikens de slacht niet haalt omdat ze letterlijk dood groeien in een groeiproces wat niet bepaald pijnloos kan zijn

en om dan problemen te hebben met onverdoofd slachten waarbij het hoogstens een paar seconden duurt voordat het beest zijn bewustzijn heeft verloren

[..]

^O^

Precies, het gaat (als we het over kippen hebben) alleen al om zo'n 6 miljard vleeskippen
in Europa.

Van alle dieren in de bio-industrie komen de vleeskippen het meest voor.

Vleeskippen oftewel vleeskuikens leven slechts kort en worden al snel geslacht.
In Europa leven en sterven jaarlijks zo'n 6 miljard vleeskippen in een schandalige sector:
De bio-industrie.

Het leven van deze zeer zielige vleeskippen in de bio-industrie is afschuwelijk.
De arme dieren zitten dicht op elkaar, meestal met zijn vijfen in een draadkooi, in overvolle
stallen en veel dieren groeien zo snel dat hun pootjes hun gewicht niet meer kunnen dragen
en ze letterlijk door hun poten zakken.

Dit zijn er zestien miljoen per jaar.

Daglicht krijgen ze niet te zien.
Elke kip heeft circa een velletje A4 aan ruimte ter beschikking.

Vetmesten en doodgroeien
Hoe gaat het in zijn werk: Eieren worden machinaal uitgebroed.
Een kuikentje zal zijn moeder dus nooit zien.

Na het uitbroeden worden de donzige kuikentjes in kratten vervoerd naar een mesterij.
Daar zit het hulpeloze diertje met nog twintig soortgenoten op een vierkante meter in een
donkere schuur.

Normaal kippengedrag is ondenkbaar.
Na zes weken is het pluizige kuikentje vetgemest en veranderd in een homp vlees van ruim
twee kilo, zoals een kleuter in een volwassen lichaam.

Dit is dus zeker twee keer zo zwaar als normaal.
Deze onnatuurlijke groei levert veel problemen op, zoals erg pijnlijke gewrichtsontstekingen
en borstblaren.

Miljoenen kuikens sterven nog voordat ze de slachtleeftijd hebben gehaald:
Ze groeien letterlijk dood.

Barbaarse toestanden
De vangst is ruw en voor de dieren een verschrikking.
Circa een op de vijf kippen breekt of kneust haar vleugels of poten.
Eenmaal in de slachterij wordt het dier met een elektrische schok van slechts 100 Volt
verdoofd om bloeduitstortingen (lelijke plekjes in het vlees) te voorkomen.

Kent u ze, deze soms typische plekjes in uw kipfilet?
Denkt u er nog maar eens over na.
Onderzoek wijst echter uit dat minimaal 150 Volt nodig is voor een goede verdoving.
De meeste kippen zijn nog bij bewustzijn op het moment dat hun nek machinaal wordt doorgesneden.

Misstanden die hun weerga niet kennen.

Vleeskippen vindt je in kip, kipfilet, drumsticks, kiprollade, kipvleugeltjes, kipkarbonade,
kipsate, kiploempia, viandellen, gerookte kip, kippenpoot, kippensoep, kipbouillon,
kipnuggets, kipragout, cordon bleu, kipschnitzel, kippenlever, kipgehakt....

Lust je nog kip?

lees dan hier maar verder http://dier-en-natuur.inf(...)rie-onze-kippen.html

En dan nu met zijn alle janken om het kosjer slachten :')

Niet dat ik dat nu zo toejuich maar als je dat tegen de Bio-industrie afweegt dan
weet ik wel wat zwaarder weegt...

Verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik zeggen in dit geval. ;)
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:58:36 #31
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_96179540
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:35 schreef Mr.44 het volgende:

Kijk, iemand die de essentie begrijpt. Of beter gezegd, de non-discussie over verdoofd en onverdoofd slachten. Niemand die zich druk maakt over de stress gedurende het leven van een dier, maar wel miezemuizen over de laatste seconden. Doe mij maar liever halal vlees van een dier dat plezier heeft gehad in het leven dan stressvlees dat verdoofd is geslacht.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_96180043
Nederland heeft nog nooit een volledig linkse regering gehad. Er was altijd een coalitie met rechtse partijen. Rechtse partijen zijn vaker aan de macht geweest dan linkse partijen.

quote:

[..]

stom liegebeest.
pi_96180561
quote:

Het moet niet veel gekker worden: iemand geeft een feitelijk correcte weergave van de geschiedenis en wordt vervolgens door jou naar de slachtbank geleid, omdat je kennelijk de werkelijkheid niet aankunt.

Nog een keer voor jou: het waren rechtse partijen die graag gastarbeiders wilden halen, zonder daar eisen aan te stellen. Het zijn ook rechtse partijen die de afgelopen 40-50 jaar het langst hebben geregeerd in dit land.

En dit zijn geen verzinsels, maar keiharde feiten. Hoe hard je ook andere dingen gaat schreeuwen, hoe veel je ook scheldt, dat zijn en blijven gewoon de feiten.
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 18:57:40 #34
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_96180882
Jongens, verwar deze arme rechtse niet zo met de feiten. Als er in een artikel de woorden "PvdA" en "moslims" voorkomen borrelt er een blinde haat op die alle logica opzij zet. Dat is cultuur, daar moet je begrip voor hebben.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_96184314
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Kijk, iemand die de essentie begrijpt. Of beter gezegd, de non-discussie over verdoofd en onverdoofd slachten. Niemand die zich druk maakt over de stress gedurende het leven van een dier, maar wel miezemuizen over de laatste seconden. Doe mij maar liever halal vlees van een dier dat plezier heeft gehad in het leven dan stressvlees dat verdoofd is geslacht.
Eindelijk ! _O_

Ik dacht verdorie dat IK gek was :') maar er zijn er gelukkig meer die het inzien.
pi_96184708
quote:

[..]

_O- :') 8)7 :W
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:25:40 #37
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_96187841
zoalshetis :')
AFC AJAX
  zondag 1 mei 2011 @ 13:55:49 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96204838
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:25 schreef msnk het volgende:
:D _O_
  zondag 1 mei 2011 @ 14:13:33 #39
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_96205484
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Bron dat de halaldieren wel buiten mochten grazen en alles? Want dan zouden er ergens enorme weilanden moeten zijn voor alleen halal/kosher-dieren. Als dat gegarandeerd 100% scharrelvlees is van blije dieren dan stap ik over naar kosher, maar ik denk dat je het hebt verzonnen... ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 1 mei 2011 @ 14:57:32 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96207070
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bron dat de halaldieren wel buiten mochten grazen en alles? Want dan zouden er ergens enorme weilanden moeten zijn voor alleen halal/kosher-dieren. Als dat gegarandeerd 100% scharrelvlees is van blije dieren dan stap ik over naar kosher, maar ik denk dat je het hebt verzonnen... ;(
het is sowieso godsdienstige onzin. alleen de slachtmethode geldt qua islamitische godsdienstwaanzinnigheid. OUWE POEP, BEDACHT DOOR UNTERMENSCHEN DIE IN DE WOESTIJN LEEFDEN. belachelijk dus, maar blijkbaar krabbelt de pvda weer terug, want ze gaan stemmen missen. wat voor partij ben je dan? :r
pi_96209604
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:25 schreef msnk het volgende:
pi_96209953
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
wat voor partij ben je dan? :r
In de fractie van de PVV is onrust ontstaan over het voorstel van de PvdD om het onverdoofd slachten van dieren te verbieden. Het feit dat vooral de Joodse gemeenschap de dupe van het voorstel zal worden, lijkt een wig te drijven tussen de dierenvrienden enerzijds en de ‘vrienden van Israël’ anderzijds.

Voor moslims heeft de wet minder impact, in de meeste islamitische abattoirs worden dieren al van te voren verdoofd, alvorens ze geslacht worden.
Onrust in PVV over onverdoofd slachten

pi_96210808
quote:

[..]

Het is inderdaad zo dat koeien en schapen niet mishandeld mogen worden volgens de islam. Ga eens naar Turkije. Koeien en schapen worden door een coban (herder) naar een wijland gebracht waar ze vrij kunnen grazen. Daarna worden ze terug naar hun boeren gebracht. De herder krijgt er een kleine vergoeding voor. Het beest MOET gedood worden middels het doorsnijden van de keel zodat het beest zo snel mogelijk dood gaat door zo min mogelijk te leiden. Waarom denk je dat leeuwen altijd de keel grijpen? Dat is de meest eenvoudige manier om het beest te doden. Doordat de halsslag ader doorgesneden wordt verliest het beest enorm veel bloed. Het beest verliest snel het bewustzijn doordat de hersenen geen bloed meer krijgen.
pi_96211053
Moslims eten inderdaad ook vlees van dieren die voor de slacht verdooft waren.
  zondag 1 mei 2011 @ 16:33:57 #45
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_96211480
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:18 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat koeien en schapen niet mishandeld mogen worden volgens de islam. Ga eens naar Turkije. Koeien en schapen worden door een coban (herder) naar een wijland gebracht waar ze vrij kunnen grazen. Daarna worden ze terug naar hun boeren gebracht. De herder krijgt er een kleine vergoeding voor. Het beest MOET gedood worden middels het doorsnijden van de keel zodat het beest zo snel mogelijk dood gaat door zo min mogelijk te leiden. Waarom denk je dat leeuwen altijd de keel grijpen? Dat is de meest eenvoudige manier om het beest te doden. Doordat de halsslag ader doorgesneden wordt verliest het beest enorm veel bloed. Het beest verliest snel het bewustzijn doordat de hersenen geen bloed meer krijgen.
Dus voor héél de Turkse bevolking is er genoeg vlees door die herders? Dat kan ik echt niet geloven hoor. Die eten echt wel vlees van schapen en ander vee dat niet heeft kunnen scharrelen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_96212419
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is sowieso godsdienstige onzin. alleen de slachtmethode geldt qua islamitische godsdienstwaanzinnigheid. OUWE POEP, BEDACHT DOOR UNTERMENSCHEN DIE IN DE WOESTIJN LEEFDEN. belachelijk dus, maar blijkbaar krabbelt de pvda weer terug, want ze gaan stemmen missen. wat voor partij ben je dan? :r

Er staat nergens dat de pvda terug krabbelt
en de moslim uit de op lijkt te vergeten dat verdoofd halal slachten mogelijk is en toegepast wordt in Nederland
pi_96212762
Ik vind het welzijn van dieren veel belangrijker dan dat mensen volgens hun religie kunnen leven. Wanneer men een hoefddoekjesverbod erdoorheen kan krijgen moet een verbod om onverdoofd slachten niet zo'n probleem zijn lijkt me. Of toch wel? Omdat hiermee ook joden de 'dupe' worden?

Ik zou het fantastisch vinden wanneer alle religie uit de politiek word verdreven maar het zal wel een utopie blijven.
pi_96213213
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:09 schreef niels0 het volgende:
Ik vind het welzijn van dieren veel belangrijker dan dat mensen volgens hun religie kunnen leven. Wanneer men een hoefddoekjesverbod erdoorheen kan krijgen moet een verbod om onverdoofd slachten niet zo'n probleem zijn lijkt me. Of toch wel? Omdat hiermee ook joden de 'dupe' worden?

Ik zou het fantastisch vinden wanneer alle religie uit de politiek word verdreven maar het zal wel een utopie blijven.
Het zijn enkel orthodoxe Joden die hier last van zullen hebben
De halal regels zijn flexibel genoeg om hiermee om te kunnen gaan :')
pi_96213914
Laten we wel wezen, voor de dierenpartij is dit een geweldig resultaat. Ze hebben nu iets bereikt door slim mee te varen op de pro-'integratie' golf van het huidige kabinet en met een partij als de PVV die continu loopt te beledigen dan is dat voorstel van de dierenpartij toch helemaal zo gek nog niet?
pi_96214042
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:40 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Laten we wel wezen, voor de dierenpartij is dit een geweldig resultaat. Ze hebben nu iets bereikt door slim mee te varen op de pro-'integratie' golf van het huidige kabinet en met een partij als de PVV die continu loopt te beledigen dan is dat voorstel van de dierenpartij toch helemaal zo gek nog niet?
Ik ben er erg blij mee. Bij-effect van joodse partijen zoals de PVV een hak zetten is mooi meegenomen :s)
pi_96214093
Ik heb een Jood gesproken en hij zei dat de eerste pesterijen tegen Joden in Duitaland het ritueel slachtverbod was. En dit ligt heel gevoelig in zijn familie (vooral ouders) die die periode hebben meegemaakt.

En hij wil geen parallel schetsen met genocide maar hij ziet wel degelijk een parallel ziet. Omdat veel mensen onder of bovenhuids puur tegen ritueel slachten zijn vanwege een hekel aan moslims.

Heeft hij gelijk in.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zondag 1 mei 2011 @ 17:56:53 #52
181126 MouzurX
Misschien?
pi_96214518
Ja en de PVV is net de NSDAP omdat ze een dierenpolitie willen en de NSDAP was ook aardig voor dieren.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 1 mei 2011 @ 17:57:56 #53
24533 ACT-F
pi_96214554
quote:
Beter lezen. Ik zeg niet dat halal synoniem is aan scharrelvlees. Ik zeg dat ik de voorkeur heb aan halal vlees van dieren die plezier gehad hebben in het leven, dan verdoofd geslacht vlees afkomstig van dieren die het slecht hebben gehad.
  zondag 1 mei 2011 @ 17:58:52 #54
24533 ACT-F
pi_96214581
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:33 schreef bijdehand het volgende:
Dus voor héél de Turkse bevolking is er genoeg vlees door die herders? Dat kan ik echt niet geloven hoor. Die eten echt wel vlees van schapen en ander vee dat niet heeft kunnen scharrelen.
Het is geen geloofskwestie, maar een kwestie van waarnemen. Ga naar dat land en zie het met eigen ogen.
pi_96214738
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:09 schreef niels0 het volgende:
Ik zou het fantastisch vinden wanneer alle religie uit de politiek word verdreven
Omdat?
  zondag 1 mei 2011 @ 18:05:55 #56
181126 MouzurX
Misschien?
pi_96214784
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat?
Ik dan elke zondag van de maand naar de supermarkt kan.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_96214869
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat?
Gelovigen een monopolie op de waarheid menen te hebben en die dan ook nog aan anderen opdringen. Je krijgt er ook oorlog van, kijk maar 'ns rond in de wereld.
pi_96214986
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:56 schreef MouzurX het volgende:
Ja en de PVV is net de NSDAP omdat ze een dierenpolitie willen en de NSDAP was ook aardig voor dieren.
Dat zeg ik juist uitdrukkelijk niet. Het gaaf niet om de PVV , het gaat om de sfeer in de samenleving. Vandaag is het de PVV morgen is het iemand anders.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zondag 1 mei 2011 @ 18:15:16 #59
24533 ACT-F
pi_96215046
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:09 schreef niels0 het volgende:
Gelovigen een monopolie op de waarheid menen te hebben en die dan ook nog aan anderen opdringen. Je krijgt er ook oorlog van, kijk maar 'ns rond in de wereld.
Je kunt ergens in geloven zonder een religie te belijden. Krijg je ook oorlogen van ;)
pi_96217819
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je kunt ergens in geloven zonder een religie te belijden. Krijg je ook oorlogen van ;)
Spuit 11 :{w
  zondag 1 mei 2011 @ 20:08:28 #61
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_96218915
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het is geen geloofskwestie, maar een kwestie van waarnemen. Ga naar dat land en zie het met eigen ogen.
Dan moeten er dus honderdenmiljoenen schapen rondlopen om aan de vraag te voldoen :')
pi_96219272
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan moeten er dus honderdenmiljoenen schapen rondlopen om aan de vraag te voldoen :')
http://www.wakkerdier.nl/docs/resulaten_weilandenonderzoek.pdf

69% van de weilanden staat leeg :')

De beestjes zitten in kratten, of in legbatterijen, hebben jullie dit niet gelezen
ofzo 8)7

stelletje hypocrieten hier, bang dat jullie stukkie vlees duurder wordt????

Resultaten:
69% van de weilanden bleek leeg te staan. In 14% stonden koeien, in 7%
schapen en in 9% van de weilanden stonden paarden. 1% was gevuld met
andere dieren, meestal hobbygeiten, 2 keer kippen en geen enkele keer
varkens, eenden, kalkoenen, konijnen of andere veelgehouden
landbouwdieren.
  zondag 1 mei 2011 @ 20:25:58 #63
24533 ACT-F
pi_96219769
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:08 schreef bijdehand het volgende:
Als er 100 miljoen schapen zouden rondlopen hou je nog zeeën van ruimte over. Niet elk land is van het postzegelformaat als Nederland :')

Face it, we zijn in Nederland doorgedraafd met de efficiëntie op landbouwgebied. Een boerderij heeft hier aan de binnenzijde meer weg van een fabriek. Het wordt niet voor niets bio-industrie genoemd. Ondertussen zitten we te miemelen over de laatste seconden van het leven van het dier, maar zien we de rest van het leven finale over het hoofd. Iets met 'bijzaken' en 'hoofdzaken' |:(
pi_96220810
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als er 100 miljoen schapen zouden rondlopen hou je nog zeeën van ruimte over. Niet elk land is van het postzegelformaat als Nederland :')

Face it, we zijn in Nederland doorgedraafd met de efficiëntie op landbouwgebied. Een boerderij heeft hier aan de binnenzijde meer weg van een fabriek. Het wordt niet voor niets bio-industrie genoemd. Ondertussen zitten we te miemelen over de laatste seconden van het leven van het dier, maar zien we de rest van het leven finale over het hoofd. Iets met 'bijzaken' en 'hoofdzaken' |:(
precies !

Waar zijn de koetjes, kalfjes, kippetjes en varkentjes dan?

Ow... wacht... hier zitten ze, dat is goedkoper namelijk !
En nee hoor het is heel humaan want we slachten ze pas als ze verdoofd zijn. :Y

pi_96220818
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Hear, hear. Je hoort niemand over de snavels van tienduizenden vleeskuikens die als een potlood worden weggeslepen of over kuikens die niet meer op hun poten kunnen staan omdat ze zo vetgemest worden. Stel je voor dat een kilo kip niet meer voor 5 euro in de supermarkt te halen is... nee, dan liever een handjevol mensen pesten onder het mom van 'we doen het voor de dieren!'.

:')
pi_96221014
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hear, hear. Je hoort niemand over de snavels van tienduizenden vleeskuikens die als een potlood worden weggeslepen of over kuikens die niet meer op hun poten kunnen staan omdat ze zo vetgemest worden. Stel je voor dat een kilo kip niet meer voor 5 euro in de supermarkt te halen is... nee, dan liever een handjevol mensen pesten onder het mom van 'we doen het voor de dieren!'.

Alsof je eraan dood zou gaan als je niet iedere dag vlees zou eten :')
Weet je waar je heel lelijk aan dood kan gaan ?

Aan vlees eten uit de Bio-industrie :Y
  zondag 1 mei 2011 @ 23:21:23 #68
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_96229165
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]
Weet je waar je heel lelijk aan dood kan gaan ?

Aan vlees eten uit de Bio-industrie :Y
Vertel.
pi_96229248
quote:

[..]

Je hebt wel een punt, maar dat is nou juist het punt. Een normale kip kàn niet in zes weken zo groot worden als dat beest op de rechter foto. Die plofkippen zijn er speciaal op gefokt om zoveel mogelijk door te eten en zo hard mogelijk te groeien. En die moet je na een week of zes slachten, want als ze ouder worden, zakken ze door de poten en gaan ze dood van hun eigen overgewicht. De mensen van de Keuringsdienst voor Waarde hebben het eens geprobeerd, maar konden alleen maar concluderen, dat plofkippen niet voor niks die bijnaam hebben.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_96230056
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:45 schreef De_Nuance het volgende:
Ik heb een Jood gesproken en hij zei dat de eerste pesterijen tegen Joden in Duitaland het ritueel slachtverbod was. En dit ligt heel gevoelig in zijn familie (vooral ouders) die die periode hebben meegemaakt.

En hij wil geen parallel schetsen met genocide maar hij ziet wel degelijk een parallel ziet. Omdat veel mensen onder of bovenhuids puur tegen ritueel slachten zijn vanwege een hekel aan moslims.

Heeft hij gelijk in.
Wat een grappige post! Vooral vanwege mijn eigen reacties tijdens het lezen!

Het is lastig uit te leggen en ook wel erg buiten de orde. Maar mijn respect voor je joodse kennis. Echt diep respect!
Hij maakt zich los van zijn persoonlijk gevoel, maakt een bredere analyse en concludeert dat moslims hier en nu in hetzelfde schuitje zitten (lijken te zitten) als joden daar en toen. Of eigenlijk dat niet: hij concludeert dat de houding van mensen tegenover moslims hier en nu vergelijkbaar is met de houding tegenover joden daar en toen.

En als ik afga op mijn eigen reacties, heeft hij gelijk! Tik, tik, tik, tik, tik. Alsof er diverse dingen tegelijk op hun plaats vallen.
Dat hij over zijn eigen schaduw heenspringt, en kennelijk succesvol: _O_ _O_
  zondag 1 mei 2011 @ 23:56:16 #71
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_96231032
Als je de vergelijking gaat maken van joden toen en moslims nu dan zit er een goed draadje los bij je. Jammer.
pi_96231490
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De bioindustrie is idd. dieronterend.
Maar dat neemt niet weg dat als je door verdoving het ritueel slachten voor een dier minder stressvol kan laten zijn dat je dat dan ook niet moet nalaten, ondanks religieuze kleingevoeligheden.
pi_96231624
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

http://www.wakkerdier.nl/docs/resulaten_weilandenonderzoek.pdf

69% van de weilanden staat leeg :')

De beestjes zitten in kratten, of in legbatterijen, hebben jullie dit niet gelezen
ofzo 8)7

stelletje hypocrieten hier, bang dat jullie stukkie vlees duurder wordt????

Resultaten:
69% van de weilanden bleek leeg te staan. In 14% stonden koeien, in 7%
schapen en in 9% van de weilanden stonden paarden. 1% was gevuld met
andere dieren, meestal hobbygeiten, 2 keer kippen en geen enkele keer
varkens, eenden, kalkoenen, konijnen of andere veelgehouden
landbouwdieren.

Grappig onderzoekje hoor. Ze hebben echt hun best gedaan om er iets moois van te maken.

Maar van veehouderij, met name grondgebonden veehouderij, snappen ze niet zo veel.

Dit is, in alle opzichten, een onderzoek naar de perceptie van de grondgebonden veehouderij door de langskomende burger/consument.

Laten we ons even beperken tot de runderen (koeien): in 14 % van de weilanden stonden koeien, in 70 % stond niks. 5 lege weilanden op 1 weiland vol koeien.
Laten we even aannemen dat die lege weilanden allemaal voor de koeien zijn, dan zijn er 5 keer zoveel lege weilanden als volle. Er zijn er dus 5 keer meer weilanden voor koeien dan je op het eerste gezicht zou zeggen: 1 vol plus 5 lege.
Vind ik niet zo vreemd.
Koeien staan een half jaar op stal, omdat het ofwel te koud is voor hen om buiten te zijn ofwel te koud of te donker voor het gras om te groeien. Dus voor elk weiland vol koeien, heb je ook een weiland nodig om te maaien voor de winter.
Kijk dan even naar je eigen gazon. Stel dat je dat niet maait om het kort te houden, maar om het gras te oogsten. Dan moet je het dus na een maaibeurt voldoende tijd geven om weer groot te groeien.
Ik vind 1 weiland met koeien met 5 aangroeiende weilanden (waarvan 1 ongetwijfeld zojuist gemaaid) nog niet zo slecht. Of wel eigenlijk wel: dat wijst op veel kunstmest en (geïmporteerd) krachtvoer.

Wat ik trouwens niet zag: waarnemingen aan de hoeveelheid maïsvelden. Worden ook aan runderen gevoerd.

Maar nu gaan we misschien wel erg buiten de orde.
pi_96232544
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 00:05 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

De bioindustrie is idd. dieronterend.
Maar dat neemt niet weg dat als je door verdoving het ritueel slachten voor een dier minder stressvol kan laten zijn dat je dat dan ook niet moet nalaten, ondanks religieuze kleingevoeligheden.
Zo mensonterend, dat je als beest bijna blij zou moeten zijn dat je uit je lijden verlost wordt.

Maar dat is niet zo, dat verdoving het slachten minder spannend maakt.
In de gangbare manier van slachten worden dieren in grote hoeveelheden bij een slachterij aangevoerd, na een reis in een vrachtwagen, waar ze in het midden van de nacht ingejaagd zijn. (Ik beperk me even tot Nederland, dieren die naar Italië vervoerd worden, worden misschien niet zo ruw wakker gemaakt. ;) ) Bij de slachterij worden ze de wagen uitgejaagd en tijdelijk gehuisvest/opgeslagen in hokken. Daar wordt geprobeerd om de spanning te verminderen en, het moet gezegd worden, daar wordt onderzoek naar gedaan. Gewoon, omdat vlees van rustige dieren beter te pruimen is voor de consument.
Als de dieren aan de beurt zijn, worden ze een voor een voorgeleid. Ik weet even niet hoe de verdoving van varkens tegenwoodig gebeurt, maar runderen worden een voor een in een hokje opgesloten. Dan schiet iemand hen een ijzeren pin in het voorhoofd, die meteen weer teruggetrokken wordt in het pistool. De zijkant van het hokje gaat open en het rund valt om. Er wordt een haak door een van de achterpoten geslagen en het rund wordt aan die achterpoot opgetakeld en afgevoerd. Een man snijdt dan met een scherp mes een halsslagader open, waardoor het bloed uit de wonde op de vloer gutst. Het rund leeft nog. Dat moet ook, want de hartslag is nodig om alle bloed uit het lichaam te pompen.
Het bloed wordt uiteraard opgevangen onder de vloer en verder gebruikt om er nuttige dingen mee te doen. Het leeggebloede karkas gaat de slachtlijn in.

Vraag is, wie nou eigenlijk het beest doodmaakt. Dat wordt zorgvuldig in het midden gelaten.
De schutter verdooft het dier. De snijder doet het dier geen pijn.
Hypocrisie ten top, als je het mij vraagt. Maar goed: we moeten eten. En daarvoor moeten wezens sterven.

Halal (en misschien ook kosjer) slachten probeert hetzelfde te bereiken: minimaliseren van het schuldgevoel van de mens en het lijden van het dier.

De echte minimalisering is natuurlijk vegetariër worden!
pi_96232815
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Eindelijk ! _O_

Ik dacht verdorie dat IK gek was :') maar er zijn er gelukkig meer die het inzien.
Raar, ik benoem het toch wel echt duidelijk en al veel eerder
quote:
Je kan wel leuk verdoofd gaan slachten terwijl de beesten een hel hebben gehad toen ze leefden, maar dan gaat mij een goed leven voor de tijd van slacht toch wel voor. Ik zou het nog mooier vinden wanneer ze en verdoofd geslacht worden, en een goed leven gehad zouden hebben. Dus de basis van het halal slachten moet zijn dat een dier het goed heeft gehad tijdens leven, en niet mag merken dat het geslacht gaat worden (al kan ik mij niet voorstellen dat een dier dit gevaar instinctief niet merkt) Het zou het in ieder geval niet moeten voelen
Het ou dus nog beter zijn wanneer EN het beest het goed heeft gehad...EN de manier van halalslachten...EN verdoving. Waarom niet allebei?

Ik vraag mij alleen wel af of het wel zo gaat wanneer ik bijvoorbeeld enorm veel halal frikandellen zie liggen voor weinig geld. Dus of die beesten wel idd een goed leven hebben gehad voor de tijd. Bij een gewone slagerij wil ik dat nog wel aannemen, maar bij die dozen halalfrikandellen ga ik mij dat wel afvragen.

Maar wanneer je dan echt zo tegen dierenleed zou zijn, zou je dat EN...EN voorstel toch moeten aanspreken. De opdracht van hoe halal te slachten sta ik dus wel achter,zolang een dier het maar goed heeft gehad tijdens het leven, het zou alleen fijn zijn dat tijdens het echte slachten het dier ook nog eens verdoofd zou kunnen worden.
pi_96233118
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 23:56 schreef bijdehand het volgende:
Als je de vergelijking gaat maken van joden toen en moslims nu dan zit er een goed draadje los bij je. Jammer.
Het is een jood van toen die die vergelijking maakt.
En jij schrijft hem af als jammer?
Wie ben jij eigenlijk om dat te zeggen?
pi_96233205
Hou eens op om er een joden/moslim bash topic van te maken :{

We hebben het toch over slachten? En dat die gebruiken anders zijn dan die van atheïsten/christenen wil nog niet zeggen dat we er vanalles bij moeten gaan halen.
pi_96233393
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 23:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt, maar dat is nou juist het punt. Een normale kip kàn niet in zes weken zo groot worden als dat beest op de rechter foto. Die plofkippen zijn er speciaal op gefokt om zoveel mogelijk door te eten en zo hard mogelijk te groeien. En die moet je na een week of zes slachten, want als ze ouder worden, zakken ze door de poten en gaan ze dood van hun eigen overgewicht. De mensen van de Keuringsdienst voor Waarde hebben het eens geprobeerd, maar konden alleen maar concluderen, dat plofkippen niet voor niks die bijnaam hebben.
Waar het mij om ging is dat je gewoon niet kan vergelijken. Als je het wilt vergelijken, moet je het vergelijken met een zelfde ras van een zes weken oude kip die vrij is, en die naast elkaar zetten. Niet een krielkip van zes weken naast een gewone kip (weet zo dat ras niet). Die vergelijking is net zo vreemd als dat je een 6 weken oude pup van een wolfshond naast een pup van 6 weken oud van een Maltezer zet.

Dan ziet zelfs een ondervoede wolfshond er nog dik uit in vergelijking met de pup van een Maltezer. Ga dan je punt duidelijker in kaart brengen door mijn eerdere voorbeeld.
  maandag 2 mei 2011 @ 01:01:14 #79
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96233437
Mensen dienen zich gewoon aan de wet te houden. Ongeacht hun religieuze overtuiging en hoe belangrijk zij hun eigen rituelen achten.

Ik snap persoonlijk eigenlijk niet wat hier nog meer over te roepen en te tieren valt om eerlijk te zijn.

Ik wil helemaal niet specifiek moslims of joden iets afnemen om ze "lekker te grazen te nemen". En ik verwacht dat het meerendeel van Nederland er net zo over denkt.
pi_96233697
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 00:59 schreef paddy het volgende:

[..]

Waar het mij om ging is dat je gewoon niet kan vergelijken. Als je het wilt vergelijken, moet je het vergelijken met een zelfde ras van een zes weken oude kip die vrij is, en die naast elkaar zetten. Niet een krielkip van zes weken naast een gewone kip (weet zo dat ras niet). Die vergelijking is net zo vreemd als dat je een 6 weken oude pup van een wolfshond naast een pup van 6 weken oud van een Maltezer zet.

Dan ziet zelfs een ondervoede wolfshond er nog dik uit in vergelijking met de pup van een Maltezer. Ga dan je punt duidelijker in kaart brengen door mijn eerdere voorbeeld.
Dat werkt niet echt. Een plofkip is echt helemaal ontworpen op snel groeien.
De vergelijking is niet helemaal eerlijk, dat ben ik wel met je eens. Maar er zijn te veel variabelen.
pi_96233708
quote:
15s.gif Op maandag 2 mei 2011 01:01 schreef SpecialK het volgende:
Mensen dienen zich gewoon aan de wet te houden. Ongeacht hun religieuze overtuiging en hoe belangrijk zij hun eigen rituelen achten.

Ik snap persoonlijk eigenlijk niet wat hier nog meer over te roepen en te tieren valt om eerlijk te zijn.

Ik wil helemaal niet specifiek moslims of joden iets afnemen om ze "lekker te grazen te nemen". En ik verwacht dat het meerendeel van Nederland er net zo over denkt.
Dan zou de wet aangepast moeten worden zodat dieren niet onnodig hoeven te lijden tijdens leven en vervoer en vlak voor de slacht. Ik vind de basisprincipe van halal slachten dus niet slecht (het dier moet het goed hebben tijdens leven en moet zo min mogelijk merken dat het geslacht gaat worden). Ik zou alleen het verdoven van het dier nog als extra toevoeging willen zien.
pi_96233735
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 01:12 schreef paddy het volgende:

[..]

Dan zou de wet aangepast moeten worden zodat dieren niet onnodig hoeven te lijden tijdens leven en vervoer en vlak voor de slacht. Ik vind de basisprincipe van halal slachten dus niet slecht (het dier moet het goed hebben tijdens leven en moet zo min mogelijk merken dat het geslacht gaat worden). Ik zou alleen het verdoven van het dier nog als extra toevoeging willen zien.
Waarom?
pi_96233906
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 01:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom?
Dat leg ik toch meerdere keren uit hoor. Door het leed tot een minimum te beperken :)
Dus nu voor jou
Waarom niet?
pi_96234039
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 01:20 schreef paddy het volgende:

[..]

Dat leg ik toch meerdere keren uit hoor. Door het leed tot een minimum te beperken :)
Dus nu voor jou
Waarom niet?
Maar de vraag is nou juist, of verdoven (dat wil zeggen een pen in de kop schieten bij runderen, vervolgens aan een achterpoot ophangen en dan laten verbloeden) het leed minder maakt dan een goede haal met een scherp mes dwars door de keel.

Als ik er nu over nadenk: het zou wel een goed idee zijn om een goed onderzoek te bedenken en op te zetten naar de beleving van dieren die gedood worden.
En pas na dat onderzoek zouden we moeten beslissen.
pi_96234088
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 01:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar de vraag is nou juist, of verdoven (dat wil zeggen een pen in de kop schieten bij runderen, vervolgens aan een achterpoot ophangen en dan laten verbloeden) het leed minder maakt dan een goede haal met een scherp mes dwars door de keel.

Als ik er nu over nadenk: het zou wel een goed idee zijn om een goed onderzoek te bedenken en op te zetten naar de beleving van dieren die gedood worden.
En pas na dat onderzoek zouden we moeten beslissen.
En omdat halal slachten bedoeld is om het lijden van het dier te minimaliseren, zal zich dat vanzelf daarnaar richten. Kosher wordt een ander verhaal.
pi_96234147
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 01:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat dus.
  maandag 2 mei 2011 @ 01:39:22 #87
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96234305
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 01:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En omdat halal slachten bedoeld is om het lijden van het dier te minimaliseren, zal zich dat vanzelf daarnaar richten. Kosher wordt een ander verhaal.
Er wordt vanuit gegaan dat een pin door het brein in de meeste gevallen voor instant uitschakeling van de pijncentra zorgt. Bijwerking is wel een hoop spastisch spierengestuip wat er uit ziet alsof het beestje aan het lijden is.

Of dat echt zo is kan niemand weten denk ik.

Een keel doorsnijden is wat dat betreft zeker weten een manier om zo'n dier lang van het ritueel mee te laten genieten. Zo'n kop heeft nog zeker weten een minuutje (of zelfs 2 als het even tegen zit) bewustzijn.

Persoonlijk zie ik meer in echte verdoving. Daarvan weet je tenminste zeker dat het een relaxed einde is.
pi_96234381
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 01:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er wordt vanuit gegaan dat een pin door het brein in de meeste gevallen voor instant uitschakeling van de pijncentra zorgt. Bijwerking is wel een hoop spastisch spierengestuip wat er uit ziet alsof het beestje aan het lijden is.

Een keel doorsnijden is wat dat betreft zeker weten een manier om zo'n dier lang van het ritueel mee te laten genieten. Zo'n kop heeft nog zeker weten een minuutje (of zelfs 2 als het even tegen zit) bewustzijn.

Persoonlijk zie ik meer in echte verdoving. Daarvan weet je tenminste zeker dat het een relaxed einde is.
Dikgedrukte dus volledig mee eens. Voor de rest ben ik dus wel voor het idee achter het halalslachten....dat een dier het goed moet hebben gehad.
pi_96234557
quote:

[..]

Beide vetten van mij.
1) Of dat echt zo is kan niemand weten.
2) dat is zeker weten

Dat je bedoeling oprecht is, geloof ik meteen.
Maar dat je weten zeker is, daar geloof ik niks van.
Bronnen? Cijfers? Bewijzen?
pi_96234636
quote:

[..]

Vet van mij.
Dat kan niemand weten.
Daarvan weet je tenminste zeker...

Een van beide: je weet het of je weet het niet.
  maandag 2 mei 2011 @ 01:57:09 #91
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96234637
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 01:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Beide vetten van mij.
1) Of dat echt zo is kan niemand weten.
2) dat is zeker weten

Dat je bedoeling oprecht is, geloof ik meteen.
Maar dat je weten zeker is, daar geloof ik niks van.
Bronnen? Cijfers? Bewijzen?
quote:
Decapitation is quickly fatal to humans and most animals as brain death occurs within minutes without circulating oxygenated blood. However, some animals (such as cockroaches) can survive decapitation, and die not because of it, but because of starvation.[3]
http://en.wikipedia.org/wiki/Decapitation

Hoe scherper het mes hoe langer je blijft leven. Botter mes/bijl = meer schade = bewusteloosheid
pi_96234678
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 01:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Decapitation

Hoe scherper het mes hoe langer je blijft leven. Botter mes/bijl = meer schade = bewusteloosheid
En is bewusteloosheid geen verdoving?
  maandag 2 mei 2011 @ 02:01:11 #93
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96234714
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 01:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja maar bewusteloosheid is geen zekere factor met onthoofding.

Met verdoving wel.

Welgerichte pin door je brein. Niemand weet het want dat soort experimenten oefenen wij niet op elkaar uit. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 02-05-2011 02:06:53 ]
pi_96234743
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 01:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

quote:
Een dier moet je eerst vóór de slachting water geven. Het mes moet scherp zijn. Met een bot mes dat onnodig leed veroorzaakt, kan je een dier niet hallal slachten. Het mes moet niet zichtbaar zijn en als er meerdere dieren worden geslacht moeten dieren niet getuigen van elkaars dood zijn. Tenslotte moet de slachting snel gebeuren.
Mja, dat botte mes zou dus ook niet zo welkom zijn begrijp ik.
pi_96234828
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 02:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja maar bewusteloosheid is geen zekere factor met onthoofding.

Met verdoving wel.

Welgerichte pin door je brein. Niemand weet het want dat soort experimenten oefenen wij niet met elkaar uit. ;)
Grappige opmerking: ik dacht juist hetzelfde.
Om het zeker te weten zouden we het zelf moeten proberen.
Maar navertellen wordt dan een probleem.
pi_96235436
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 00:41 schreef paddy het volgende:

[..]

Raar, ik benoem het toch wel echt duidelijk en al veel eerder

[..]

Het ou dus nog beter zijn wanneer EN het beest het goed heeft gehad...EN de manier van halalslachten...EN verdoving. Waarom niet allebei?

Ik vraag mij alleen wel af of het wel zo gaat wanneer ik bijvoorbeeld enorm veel halal frikandellen zie liggen voor weinig geld. Dus of die beesten wel idd een goed leven hebben gehad voor de tijd. Bij een gewone slagerij wil ik dat nog wel aannemen, maar bij die dozen halalfrikandellen ga ik mij dat wel afvragen.

Maar wanneer je dan echt zo tegen dierenleed zou zijn, zou je dat EN...EN voorstel toch moeten aanspreken. De opdracht van hoe halal te slachten sta ik dus wel achter,zolang een dier het maar goed heeft gehad tijdens het leven, het zou alleen fijn zijn dat tijdens het echte slachten het dier ook nog eens verdoofd zou kunnen worden.
De Bio-industrie veel erger en zelfs misdadiger dan dat onverdoofd slachten.

En waarom de halalfrikandellen zo goedkoop zijn?

Halal is een goedkope manier van slachten.
Halal vlees wil niet zeggen dat het vlees NIET uit de Bio-industrie komt !!!
Zo haal je twee dingen doorelkaar.

Mijn punt was dat ik wilde aantonen dat al dat gehuil over onverdoofd slachten
sterk overdreven is als je het afweegt tegen de Bio-industie die wel gewoon wordt
getolereerd.

bovendien is de Bio-industrie niet alleen dier-onvriendelijk maar ook nog eens
mens-onvriendelijk aangezien er ongelovelijk veel troep inzit. ow. ja, en milieu
onvriendelijk is het ook nog eens, bekijk het filmpje maar eens over de Kilo knallers

http://kassa.vara.nl/tv/a(...)verantwoord/speel/1/

Elke week doen supermarkten vlees in de aanbieding.
De gewone kiloprijs is al erg laag, maar kiloknallers spannen de kroon.
Zelfs kattenvoer is met een gemiddelde prijs van ¤ 4,12 per kilo vaak nog duurder dan de aanbiedingen.

Vlees is de afgelopen 10 jaar alleen maar goedkoper geworden.
Betalen we nog wel een eerlijke prijs voor ons vlees in de supermarkt?

Wakker Dier voert actie tegen kiloknallers
Sinds 2010 voert Wakker Dier actie tegen kiloknallers in de supermarkt,
omdat er bij een winkelprijs van vlees van ¤ 3,- tot ¤ 4,- per kilo, geen cent is geinvesteerd
in dierenwelzijn.

Een kilo vlees is een kilo dier en geen stuntartikel.

In de Nederlandse vee-industrie worden elke dag meer dan 1 miljoen dieren geslacht.
95% van de dieren komt nooit buiten, het afknippen van lichaamsdelen is heel gewoon en
de meeste dieren staan in hun eigen uitwerpselen.

''knipje'' je kan het hele artikel lezen als je de link aanklikt

Naast dierenwelzijn zijn er nog meer redenen om te stoppen met kiloknallers.
Bijvoorbeeld vanwege de schade aan het milieu (volgens de Verenigde Naties is de
wereldwijde veeteelt verantwoordelijk voor 18% van de uitstoot van CO2).

Om onze veestapel te voeren met soja uit andere delen van de wereld, wordt het oerwoud
vernield en ontstaan er daar voedseltekorten omdat er te weinig landbouwgrond beschikbaar
is voor andere gewassen.

Om lekker goedkoop en ziektevrij te produceren, worden de dieren volgespoten met antibiotica.

De beesten staan namelijk in krappe schuren waar ze met te veel dieren te weinig ruimte
moeten delen om zo snel mogelijk slachtrijp te worden.

Toch breken er geregeld zeer ernstige ziekten uit zoals varkenspest en vogelgriep.
De boeren produceren net onder of tegen de kostprijs en kunnen hun hoofd eigenlijk niet
boven water houden.

En tot slot wordt er zo veel te veel vlees geproduceerd en geconsumeerd.

de rest kan je lezen als je de link aanklikt...

en/en ben ik helemaal voor !

Dus:
Als het onverdoofd slachten wordt verboden, verbied dan ook meteen de Bio-industrie.

dan pas heb je en/en...

[ Bericht 0% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 02-05-2011 03:00:56 ]
pi_96235578
http://www.volkskrant.nl/(...)met-halalvlees.dhtml

Hoe zit het ook al weer met halalvlees?

Scherp mes
'Slachten moet in Nederland sinds 1992 altijd met verdoving zodat de dieren geen pijn lijden',
zegt een woordvoerder van het Voedingscentrum. 'Voor rituele slachters wordt een uitzondering gemaakt.
Zij mogen dieren slachten met een scherp mes, zonder verdoving.'

Maar het meeste halalvlees heeft niets met rituele slachtingen te maken. Slachten zonder verdoving gebeurt in de praktijk slechts in een klein deel van de gevallen, zegt directeur Abdulfatteh B. Al-Salah van stichting Halal Correct Certificering. 'Tachtig procent van de halalslachtingen gebeurt met verdoofde dieren, soms alleen iets minder verdoofd dan bij reguliere slachtingen.'

Niet bijna dood
Sommige moslims willen alleen vlees van ritueel geslachte dieren, voor andere moslims
is dat minder belangrijk: als het vlees maar halal is. Maar iedere moslim vindt dat de dieren
niet al bijna dood mogen zijn als ze geslacht worden. 'Het gaat erom dat ze nog terug kunnen
keren naar het leven als de slacht niet door gaat', zegt B. Al-Salah. 'Daar letten wij op.'

Bij het kleine percentage rituele slachtingen worden twee slagaders, de slokdarm en de luchtpijp, tegelijkertijd doorgesneden. 'In geval van overmacht kunnen dat er drie van de vier zijn.
De vierde wordt dan meteen daarna doorgesneden.'

Paar tellen
Toenmalig PvdA-kamerlid Harm Evert Waalkens betoogde in 2007 in een opiniestuk in
Trouw al dat slachten zonder verdoving niet pijnlijker hoeft te zijn voor dieren. 'Als namelijk
de twee halsaders tegelijkertijd doorsneden worden, het zogenaamd dubbel aansnijden,
gaat het verbloeden vele malen sneller. De bloeddruk valt vrijwel meteen weg en het dier
is binnen een paar tellen buiten bewustzijn.'

Ironisch genoeg kan verdoven juist pijnlijk zijn, schrijft hij.
Zo worden kippen vaak verdoofd door ze 'hangend aan een lopende band, door een waterbad
te halen waar stroom op staat.

Koeien krijgen een masker op, waarna een pin tussen de ogen geschoten wordt.'

'En ook volgens de religieuze regels mogen de dieren niet lijden', voegt het Voedingscentrum daaraan toe.
'En het is belangrijk niet alleen te kijken naar hoe dieren dood gaan, maar ook
naar de omstandigheden waarin de dieren leven.

Die zijn niet altijd even goed.'
pi_96235612
Nog 1 voorbeeld en dan ga ik pitten...

http://www.wakkerdier.nl/persbericht/448/AH_trekt_claim_'diervriendelijk_halal'_in/

AH trekt claim 'diervriendelijk halal' in

(10 december 2008)
Albert Heijn heeft de claim op haar website dat haar halalvlees ‘diervriendelijk’ is,
ingetrokken. Het intrekken van de claim volgt twee dagen nadat Wakker Dier een
klachtenprocedure startte bij de Reclame Code Commissie tegen de misleidende
bewering.

De dieren worden weliswaar onder (reversibele) verdoving geslacht, maar het vlees komt rechtstreeks uit de dieronvriendelijke bio-industrie. Dit bleek uit navraag bij de leveranciers.

De ‘halal kip’ van Albert Heijn is een plofkip die in een oven meer ruimte krijgt dan ze in haar
leven heeft gehad. Wakker Dier staakt de klachtenprocedure bij de Reclame Code Commissie,
nu Albert Heijn de misleidende bewering heeft ingetrokken.

AH verdoofd halal … uit de bio-industrie

de rest van het artikel kan je hier lezen

http://www.wakkerdier.nl/persbericht/448/AH_trekt_claim_'diervriendelijk_halal'_in/

edit; de link werkt niet zo dus maar even plakken en knippen, dan kom je er ook wel.

maar je kan het op meer website's vinden

http://www.maghreb.nl/200(...)riendelijk-halal-in/

http://www.distrifood.nl/(...)kt-halalclaim-in.htm
pi_96235625
http://www.dailymotion.co(...)ng-van-diere_animals
Let op: Niet kijken indien je niet goed tegen schokkende beelden kunt.

In dit filmpje (2e fragment) wordt een halal-slachting getoond (na eerst een niet-halal slachting). Ziet er niet erg diervriendelijk uit.

[ Bericht 6% gewijzigd door gamezz op 02-05-2011 03:30:57 ]
pi_96235646
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 03:21 schreef gamezz het volgende:
http://www.dailymotion.co(...)ng-van-diere_animals
Let op: Niet kijken indien je niet goed tegen schokkende beelden kunt.

In dit filmpje wordt een halal-slachting getoond. Ziet er niet erg diervriendelijk uit.
Maar is dat een filmpje over halal slachten?
Want ik zag dat er een pin tussen de ogen van de koe wordt geschoten dat gebeurd
dus ook in de Bio-industrie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')