vind je dat? het is wederom een belangrijke duiding dat de pvda de oorzaak is van het islamprobleem in onze nederlandse samenleving en blijkbaar religieuze stemmensteun belangrijker vindt dan een oude godsdienstige onzinregel waar dieren onnodig lijden. beetje inteelt-achterlijk. nietwaar?quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:37 schreef SpecialK het volgende:
Het lijkt mij dat je als belangenorganisatie boos mag zijn op de politieke partij die het steunt. Daar is niks ondemocratisch aan, toch?
Dat de PvdA een partij is die bijzonder veel steun krijgt van niet-westerse allochtonen lijkt mij beyond the point.
Muah. Historisch gezien was het een samenspel van het CDA, de VVD waardoor er in de jaren 70 gigantische hoeveelheden "goedkope gastarbeiders" uit Marokko hiernaartoe zijn gesleept. Het CDA en de PvdA kwamen een tijd later met de generaal pardons aanzetten waardoor deze mensen hier konden blijven. Mooi 1-2-tje dus.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vind je dat? het is wederom een belangrijke duiding dat de pvda de oorzaak is van het islamprobleem in onze nederlandse samenleving
Vooralsnog zijn het de moslimgemeenschappen die nu brullen. En enkele PvdA partijleden die daar in mee gaan.quote:en blijkbaar religieuze stemmensteun belangrijker vindt dan een oude godsdienstige onzinregel waar dieren onnodig lijden. beetje inteelt-achterlijk. nietwaar?
hou toch op met je domme gelul over de 'gastarbeiders' die zogenaamd mochten blijven en zich mochten herenigen, zonder enige noodzaak. dat was toch echt pvda met den uyl die ons land kapot heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Muah. Historisch gezien was het een samenspel van het CDA, de VVD waardoor er in de jaren 70 gigantische hoeveelheden "goedkope gastarbeiders" uit Marokko hiernaartoe zijn gesleept. Het CDA en de PvdA kwamen een tijd later met de generaal pardons aanzetten waardoor deze mensen hier konden blijven. Mooi 1-2-tje dus.
Problemen met allochtonen in de grote steden zijn te wijten aan enkele grote cultuurverschillen betreffende het opvoeden van je kinderen (in marokko worden kinderen op straat gegooit en door de buurt opgevoed, maar in dit land voeden mensen elkaars kinderen niet op). Onhandige mismatch.
[..]
Vooralsnog zijn het de moslimgemeenschappen die nu brullen. En enkele PvdA partijleden die daar in mee gaan.
Laat de PvdA er zelf nog eventjes op reageren voordat je ze bessingen in de schoenen gaat duwen die ze nog niet hebben genomen
Oke. Way to goquote:Op vrijdag 29 april 2011 23:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hou toch op met je domme gelul over de 'gastarbeiders' die zogenaamd mochten blijven en zich mochten herenigen, zonder enige noodzaak. dat was toch echt pvda met den uyl die ons land kapot heeft gemaakt.
dat weet jij ook wel, maar het bekt zo leuk als je het andere partijen dan de pvda (en later ook groenlinks) in de schoen schuift.
stom liegebeest.
lol. het gaat mij om de dieren en niet om de religies.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:01 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Oke. Way to go
Heb jij wat opgekropte woede in je?
Overigens wordt in 80 % van de gevallen al verdoofd geslacht door de moslims. Voor de Joden wordt het pas een echt probleem.
dan ken je de geschiedenis slecht. maar doe je net of onze huidige ellende iets anders zou zijn dan de fout van de linkse pvda, gl en nog wat linkse knakkers.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:02 schreef SpecialK het volgende:
Goh, zoalshetis. Ik ga mij toch afvragen of je m'n reactie wel gelezen/begrepen hebt. Ik geef CDA/VVD/PvdA de schuld van de huidige situatie. Ze hebben er allemaal een potje van gemaakt. Respectievelijk vanuitmotieven van het grote geld of misplaatst cultuur-relativisme.
Als ik lieg moet je maar met wat feiten komen waaruit blijkt dat ik niet gelijk heb. Zoals ik het beschreef is het echt gegaan. Zoek maar op.
Kom maar eens met wat tegenargumenten. In de vorm van feiten graag.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan ken je de geschiedenis slecht. maar doe je net of onze huidige ellende iets anders zou zijn dan de fout van de linkse pvda, gl en nog wat linkse knakkers.
lol. welke feiten.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kom maar eens met wat tegenargumenten. In de vorm van feiten graag.
Lijkt me een nogal logische reactie van de achterban, maar hoe haal jij uit dit artikel dat men 'geen strobreed' in de weg gelegd wordt, terwijl de pvda hier juist wordt verweten zonder ruggespraak stelling tegen (dit gedeelte van) de achterban te hebben genomen?quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:32 schreef zoalshetis het volgende:
onderstaand artikel geeft mooi aan hoe slecht de pvda is voor de democratie en hoezeer ze stemmen krijgen van moslims, als die hun gang mogen gaan en geen strobreed in de weg worden gelegd als het gaat om abjecte godsdienstkronkels. zum kotsen en landverraad optima forma.
Vooringenomenheid? Nee hoor. Ik heb helemaal niets tegen Joden of Moslims of Hindu's of wie dan ook.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. het gaat mij om de dieren en niet om de religies.
verder mag je lekker je vooringenomenheid over joden vs moslims voor je houden.
Zit er kippenvlees in een Big Mac?quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en morgen weer lekker allemaal een Big mac bij Mac Donalds halen !
http://www.ciwf.nl/
neh... misschien een stukkie kistkalfquote:Op zaterdag 30 april 2011 10:15 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Zit er kippenvlees in een Big Mac?
Ik eet helemaal geen kip.quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
neh... misschien een stukkie kistkalfook lekker...
hier zit vast wel kippenvlees in
[ afbeelding ]
maar dan wel van dit soort...
[ afbeelding ]
beide kuikens zijn zes weken oud, links een gewone kip, rechts een
vleeskuiken.
stelletje hypocrieten
Waarom hebben de mensen die deze foto maakten niet gewoon hetzelfde ras genomen? Ga eens naar een willekeurige boerderij en daar zie je ook verschillen in grote en dikte net als verschillende rassen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
neh... misschien een stukkie kistkalfook lekker...
hier zit vast wel kippenvlees in
[ afbeelding ]
maar dan wel van dit soort...
[ afbeelding ]
beide kuikens zijn zes weken oud, links een gewone kip, rechts een
vleeskuiken.
stelletje hypocrieten
Het punt is dat er ineens zo een grote ophef is over dat Kosjer slachten terwijl er naarquote:Op zaterdag 30 april 2011 10:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Waarom hebben de mensen die deze foto maakten niet gewoon hetzelfde ras genomen? Ga eens naar een willekeurige boerderij en daar zie je ook verschillen in grote en dikte net als verschillende rassen.
Wanneer ze zo hun punt willen maken gaat me dat alleen maar storen.
Of weten die mensen die dit naar voren brengen het verschil in rassen niet?
Ik onderschat trouwens niet het dierenleed, maar dit voorbeeld is gewoon geen voorbeeld
Alleen maar een boel geblaat, maar geen feiten.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan ken je de geschiedenis slecht. maar doe je net of onze huidige ellende iets anders zou zijn dan de fout van de linkse pvda, gl en nog wat linkse knakkers.
Denk je dat er zoveel verschil in groeisnelheid kan zitten binnen 1 ras?quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Waarom hebben de mensen die deze foto maakten niet gewoon hetzelfde ras genomen? Ga eens naar een willekeurige boerderij en daar zie je ook verschillen in grote en dikte net als verschillende rassen.
quote:Wanneer ze zo hun punt willen maken gaat me dat alleen maar storen.
Ik onderschat trouwens niet het dierenleed, maar dit voorbeeld is gewoon geen voorbeeld
quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:35 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Denk je dat er zoveel verschil in groeisnelheid kan zitten binnen 1 ras?
dat grote kuiken is zover door gefokt dat een deel van de kuikens de slacht niet haalt omdat ze letterlijk dood groeien in een groeiproces wat niet bepaald pijnloos kan zijn
en om dan problemen te hebben met onverdoofd slachten waarbij het hoogstens een paar seconden duurt voordat het beest zijn bewustzijn heeft verloren
[..]
Kijk, iemand die de essentie begrijpt. Of beter gezegd, de non-discussie over verdoofd en onverdoofd slachten. Niemand die zich druk maakt over de stress gedurende het leven van een dier, maar wel miezemuizen over de laatste seconden. Doe mij maar liever halal vlees van een dier dat plezier heeft gehad in het leven dan stressvlees dat verdoofd is geslacht.quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:35 schreef Mr.44 het volgende:
Denk je dat er zoveel verschil in groeisnelheid kan zitten binnen 1 ras?
dat grote kuiken is zover door gefokt dat een deel van de kuikens de slacht niet haalt omdat ze letterlijk dood groeien in een groeiproces wat niet bepaald pijnloos kan zijn
en om dan problemen te hebben met onverdoofd slachten waarbij het hoogstens een paar seconden duurt voordat het beest zijn bewustzijn heeft verloren
quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hou toch op met je domme gelul over de 'gastarbeiders' die zogenaamd mochten blijven en zich mochten herenigen, zonder enige noodzaak. dat was toch echt pvda met den uyl die ons land kapot heeft gemaakt.
dat weet jij ook wel, maar het bekt zo leuk als je het andere partijen dan de pvda (en later ook groenlinks) in de schoen schuift.
stom liegebeest.
Het moet niet veel gekker worden: iemand geeft een feitelijk correcte weergave van de geschiedenis en wordt vervolgens door jou naar de slachtbank geleid, omdat je kennelijk de werkelijkheid niet aankunt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:57 schreef zoalshetis het volgende:
Eindelijk !quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk, iemand die de essentie begrijpt. Of beter gezegd, de non-discussie over verdoofd en onverdoofd slachten. Niemand die zich druk maakt over de stress gedurende het leven van een dier, maar wel miezemuizen over de laatste seconden. Doe mij maar liever halal vlees van een dier dat plezier heeft gehad in het leven dan stressvlees dat verdoofd is geslacht.
quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Bron dat de halaldieren wel buiten mochten grazen en alles? Want dan zouden er ergens enorme weilanden moeten zijn voor alleen halal/kosher-dieren. Als dat gegarandeerd 100% scharrelvlees is van blije dieren dan stap ik over naar kosher, maar ik denk dat je het hebt verzonnen...quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk, iemand die de essentie begrijpt. Of beter gezegd, de non-discussie over verdoofd en onverdoofd slachten. Niemand die zich druk maakt over de stress gedurende het leven van een dier, maar wel miezemuizen over de laatste seconden. Doe mij maar liever halal vlees van een dier dat plezier heeft gehad in het leven dan stressvlees dat verdoofd is geslacht.
het is sowieso godsdienstige onzin. alleen de slachtmethode geldt qua islamitische godsdienstwaanzinnigheid. OUWE POEP, BEDACHT DOOR UNTERMENSCHEN DIE IN DE WOESTIJN LEEFDEN. belachelijk dus, maar blijkbaar krabbelt de pvda weer terug, want ze gaan stemmen missen. wat voor partij ben je dan?quote:Op zondag 1 mei 2011 14:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bron dat de halaldieren wel buiten mochten grazen en alles? Want dan zouden er ergens enorme weilanden moeten zijn voor alleen halal/kosher-dieren. Als dat gegarandeerd 100% scharrelvlees is van blije dieren dan stap ik over naar kosher, maar ik denk dat je het hebt verzonnen...
In de fractie van de PVV is onrust ontstaan over het voorstel van de PvdD om het onverdoofd slachten van dieren te verbieden. Het feit dat vooral de Joodse gemeenschap de dupe van het voorstel zal worden, lijkt een wig te drijven tussen de dierenvrienden enerzijds en de ‘vrienden van Israël’ anderzijds.quote:
Het is inderdaad zo dat koeien en schapen niet mishandeld mogen worden volgens de islam. Ga eens naar Turkije. Koeien en schapen worden door een coban (herder) naar een wijland gebracht waar ze vrij kunnen grazen. Daarna worden ze terug naar hun boeren gebracht. De herder krijgt er een kleine vergoeding voor. Het beest MOET gedood worden middels het doorsnijden van de keel zodat het beest zo snel mogelijk dood gaat door zo min mogelijk te leiden. Waarom denk je dat leeuwen altijd de keel grijpen? Dat is de meest eenvoudige manier om het beest te doden. Doordat de halsslag ader doorgesneden wordt verliest het beest enorm veel bloed. Het beest verliest snel het bewustzijn doordat de hersenen geen bloed meer krijgen.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bron dat de halaldieren wel buiten mochten grazen en alles? Want dan zouden er ergens enorme weilanden moeten zijn voor alleen halal/kosher-dieren. Als dat gegarandeerd 100% scharrelvlees is van blije dieren dan stap ik over naar kosher, maar ik denk dat je het hebt verzonnen...
Dus voor héél de Turkse bevolking is er genoeg vlees door die herders? Dat kan ik echt niet geloven hoor. Die eten echt wel vlees van schapen en ander vee dat niet heeft kunnen scharrelen.quote:Op zondag 1 mei 2011 16:18 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo dat koeien en schapen niet mishandeld mogen worden volgens de islam. Ga eens naar Turkije. Koeien en schapen worden door een coban (herder) naar een wijland gebracht waar ze vrij kunnen grazen. Daarna worden ze terug naar hun boeren gebracht. De herder krijgt er een kleine vergoeding voor. Het beest MOET gedood worden middels het doorsnijden van de keel zodat het beest zo snel mogelijk dood gaat door zo min mogelijk te leiden. Waarom denk je dat leeuwen altijd de keel grijpen? Dat is de meest eenvoudige manier om het beest te doden. Doordat de halsslag ader doorgesneden wordt verliest het beest enorm veel bloed. Het beest verliest snel het bewustzijn doordat de hersenen geen bloed meer krijgen.
Er staat nergens dat de pvda terug krabbeltquote:Op zondag 1 mei 2011 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is sowieso godsdienstige onzin. alleen de slachtmethode geldt qua islamitische godsdienstwaanzinnigheid. OUWE POEP, BEDACHT DOOR UNTERMENSCHEN DIE IN DE WOESTIJN LEEFDEN. belachelijk dus, maar blijkbaar krabbelt de pvda weer terug, want ze gaan stemmen missen. wat voor partij ben je dan?
Het zijn enkel orthodoxe Joden die hier last van zullen hebbenquote:Op zondag 1 mei 2011 17:09 schreef niels0 het volgende:
Ik vind het welzijn van dieren veel belangrijker dan dat mensen volgens hun religie kunnen leven. Wanneer men een hoefddoekjesverbod erdoorheen kan krijgen moet een verbod om onverdoofd slachten niet zo'n probleem zijn lijkt me. Of toch wel? Omdat hiermee ook joden de 'dupe' worden?
Ik zou het fantastisch vinden wanneer alle religie uit de politiek word verdreven maar het zal wel een utopie blijven.
Ik ben er erg blij mee. Bij-effect van joodse partijen zoals de PVV een hak zetten is mooi meegenomenquote:Op zondag 1 mei 2011 17:40 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Laten we wel wezen, voor de dierenpartij is dit een geweldig resultaat. Ze hebben nu iets bereikt door slim mee te varen op de pro-'integratie' golf van het huidige kabinet en met een partij als de PVV die continu loopt te beledigen dan is dat voorstel van de dierenpartij toch helemaal zo gek nog niet?
Beter lezen. Ik zeg niet dat halal synoniem is aan scharrelvlees. Ik zeg dat ik de voorkeur heb aan halal vlees van dieren die plezier gehad hebben in het leven, dan verdoofd geslacht vlees afkomstig van dieren die het slecht hebben gehad.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:13 schreef bijdehand het volgende:
Het is geen geloofskwestie, maar een kwestie van waarnemen. Ga naar dat land en zie het met eigen ogen.quote:Op zondag 1 mei 2011 16:33 schreef bijdehand het volgende:
Dus voor héél de Turkse bevolking is er genoeg vlees door die herders? Dat kan ik echt niet geloven hoor. Die eten echt wel vlees van schapen en ander vee dat niet heeft kunnen scharrelen.
Omdat?quote:Op zondag 1 mei 2011 17:09 schreef niels0 het volgende:
Ik zou het fantastisch vinden wanneer alle religie uit de politiek word verdreven
Ik dan elke zondag van de maand naar de supermarkt kan.quote:
Gelovigen een monopolie op de waarheid menen te hebben en die dan ook nog aan anderen opdringen. Je krijgt er ook oorlog van, kijk maar 'ns rond in de wereld.quote:
Dat zeg ik juist uitdrukkelijk niet. Het gaaf niet om de PVV , het gaat om de sfeer in de samenleving. Vandaag is het de PVV morgen is het iemand anders.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:56 schreef MouzurX het volgende:
Ja en de PVV is net de NSDAP omdat ze een dierenpolitie willen en de NSDAP was ook aardig voor dieren.
Je kunt ergens in geloven zonder een religie te belijden. Krijg je ook oorlogen vanquote:Op zondag 1 mei 2011 18:09 schreef niels0 het volgende:
Gelovigen een monopolie op de waarheid menen te hebben en die dan ook nog aan anderen opdringen. Je krijgt er ook oorlog van, kijk maar 'ns rond in de wereld.
Spuit 11quote:Op zondag 1 mei 2011 18:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je kunt ergens in geloven zonder een religie te belijden. Krijg je ook oorlogen van
Dan moeten er dus honderdenmiljoenen schapen rondlopen om aan de vraag te voldoenquote:Op zondag 1 mei 2011 17:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is geen geloofskwestie, maar een kwestie van waarnemen. Ga naar dat land en zie het met eigen ogen.
http://www.wakkerdier.nl/docs/resulaten_weilandenonderzoek.pdfquote:Op zondag 1 mei 2011 20:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan moeten er dus honderdenmiljoenen schapen rondlopen om aan de vraag te voldoen
Als er 100 miljoen schapen zouden rondlopen hou je nog zeeën van ruimte over. Niet elk land is van het postzegelformaat als Nederlandquote:Op zondag 1 mei 2011 20:08 schreef bijdehand het volgende:
Dan moeten er dus honderdenmiljoenen schapen rondlopen om aan de vraag te voldoen
precies !quote:Op zondag 1 mei 2011 20:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als er 100 miljoen schapen zouden rondlopen hou je nog zeeën van ruimte over. Niet elk land is van het postzegelformaat als Nederland![]()
Face it, we zijn in Nederland doorgedraafd met de efficiëntie op landbouwgebied. Een boerderij heeft hier aan de binnenzijde meer weg van een fabriek. Het wordt niet voor niets bio-industrie genoemd. Ondertussen zitten we te miemelen over de laatste seconden van het leven van het dier, maar zien we de rest van het leven finale over het hoofd. Iets met 'bijzaken' en 'hoofdzaken'
Hear, hear. Je hoort niemand over de snavels van tienduizenden vleeskuikens die als een potlood worden weggeslepen of over kuikens die niet meer op hun poten kunnen staan omdat ze zo vetgemest worden. Stel je voor dat een kilo kip niet meer voor 5 euro in de supermarkt te halen is... nee, dan liever een handjevol mensen pesten onder het mom van 'we doen het voor de dieren!'.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als er 100 miljoen schapen zouden rondlopen hou je nog zeeën van ruimte over. Niet elk land is van het postzegelformaat als Nederland![]()
Face it, we zijn in Nederland doorgedraafd met de efficiëntie op landbouwgebied. Een boerderij heeft hier aan de binnenzijde meer weg van een fabriek. Het wordt niet voor niets bio-industrie genoemd. Ondertussen zitten we te miemelen over de laatste seconden van het leven van het dier, maar zien we de rest van het leven finale over het hoofd. Iets met 'bijzaken' en 'hoofdzaken'
Alsof je eraan dood zou gaan als je niet iedere dag vlees zou etenquote:Op zondag 1 mei 2011 20:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hear, hear. Je hoort niemand over de snavels van tienduizenden vleeskuikens die als een potlood worden weggeslepen of over kuikens die niet meer op hun poten kunnen staan omdat ze zo vetgemest worden. Stel je voor dat een kilo kip niet meer voor 5 euro in de supermarkt te halen is... nee, dan liever een handjevol mensen pesten onder het mom van 'we doen het voor de dieren!'.
Vertel.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Weet je waar je heel lelijk aan dood kan gaan ?
Aan vlees eten uit de Bio-industrie
Je hebt wel een punt, maar dat is nou juist het punt. Een normale kip kàn niet in zes weken zo groot worden als dat beest op de rechter foto. Die plofkippen zijn er speciaal op gefokt om zoveel mogelijk door te eten en zo hard mogelijk te groeien. En die moet je na een week of zes slachten, want als ze ouder worden, zakken ze door de poten en gaan ze dood van hun eigen overgewicht. De mensen van de Keuringsdienst voor Waarde hebben het eens geprobeerd, maar konden alleen maar concluderen, dat plofkippen niet voor niks die bijnaam hebben.quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat een grappige post! Vooral vanwege mijn eigen reacties tijdens het lezen!quote:Op zondag 1 mei 2011 17:45 schreef De_Nuance het volgende:
Ik heb een Jood gesproken en hij zei dat de eerste pesterijen tegen Joden in Duitaland het ritueel slachtverbod was. En dit ligt heel gevoelig in zijn familie (vooral ouders) die die periode hebben meegemaakt.
En hij wil geen parallel schetsen met genocide maar hij ziet wel degelijk een parallel ziet. Omdat veel mensen onder of bovenhuids puur tegen ritueel slachten zijn vanwege een hekel aan moslims.
Heeft hij gelijk in.
De bioindustrie is idd. dieronterend.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hear, hear. Je hoort niemand over de snavels van tienduizenden vleeskuikens die als een potlood worden weggeslepen of over kuikens die niet meer op hun poten kunnen staan omdat ze zo vetgemest worden. Stel je voor dat een kilo kip niet meer voor 5 euro in de supermarkt te halen is... nee, dan liever een handjevol mensen pesten onder het mom van 'we doen het voor de dieren!'.
Grappig onderzoekje hoor. Ze hebben echt hun best gedaan om er iets moois van te maken.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
http://www.wakkerdier.nl/docs/resulaten_weilandenonderzoek.pdf
69% van de weilanden staat leeg![]()
De beestjes zitten in kratten, of in legbatterijen, hebben jullie dit niet gelezen
ofzo![]()
'PvdA had moslims moeten spreken over slacht'
stelletje hypocrieten hier, bang dat jullie stukkie vlees duurder wordt????
Resultaten:
69% van de weilanden bleek leeg te staan. In 14% stonden koeien, in 7%
schapen en in 9% van de weilanden stonden paarden. 1% was gevuld met
andere dieren, meestal hobbygeiten, 2 keer kippen en geen enkele keer
varkens, eenden, kalkoenen, konijnen of andere veelgehouden
landbouwdieren.
Zo mensonterend, dat je als beest bijna blij zou moeten zijn dat je uit je lijden verlost wordt.quote:Op maandag 2 mei 2011 00:05 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De bioindustrie is idd. dieronterend.
Maar dat neemt niet weg dat als je door verdoving het ritueel slachten voor een dier minder stressvol kan laten zijn dat je dat dan ook niet moet nalaten, ondanks religieuze kleingevoeligheden.
Raar, ik benoem het toch wel echt duidelijk en al veel eerderquote:Op zaterdag 30 april 2011 20:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Eindelijk !![]()
Ik dacht verdorie dat IK gek wasmaar er zijn er gelukkig meer die het inzien.
Het ou dus nog beter zijn wanneer EN het beest het goed heeft gehad...EN de manier van halalslachten...EN verdoving. Waarom niet allebei?quote:Je kan wel leuk verdoofd gaan slachten terwijl de beesten een hel hebben gehad toen ze leefden, maar dan gaat mij een goed leven voor de tijd van slacht toch wel voor. Ik zou het nog mooier vinden wanneer ze en verdoofd geslacht worden, en een goed leven gehad zouden hebben. Dus de basis van het halal slachten moet zijn dat een dier het goed heeft gehad tijdens leven, en niet mag merken dat het geslacht gaat worden (al kan ik mij niet voorstellen dat een dier dit gevaar instinctief niet merkt) Het zou het in ieder geval niet moeten voelen
Het is een jood van toen die die vergelijking maakt.quote:Op zondag 1 mei 2011 23:56 schreef bijdehand het volgende:
Als je de vergelijking gaat maken van joden toen en moslims nu dan zit er een goed draadje los bij je. Jammer.
Waar het mij om ging is dat je gewoon niet kan vergelijken. Als je het wilt vergelijken, moet je het vergelijken met een zelfde ras van een zes weken oude kip die vrij is, en die naast elkaar zetten. Niet een krielkip van zes weken naast een gewone kip (weet zo dat ras niet). Die vergelijking is net zo vreemd als dat je een 6 weken oude pup van een wolfshond naast een pup van 6 weken oud van een Maltezer zet.quote:Op zondag 1 mei 2011 23:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt, maar dat is nou juist het punt. Een normale kip kàn niet in zes weken zo groot worden als dat beest op de rechter foto. Die plofkippen zijn er speciaal op gefokt om zoveel mogelijk door te eten en zo hard mogelijk te groeien. En die moet je na een week of zes slachten, want als ze ouder worden, zakken ze door de poten en gaan ze dood van hun eigen overgewicht. De mensen van de Keuringsdienst voor Waarde hebben het eens geprobeerd, maar konden alleen maar concluderen, dat plofkippen niet voor niks die bijnaam hebben.
Dat werkt niet echt. Een plofkip is echt helemaal ontworpen op snel groeien.quote:Op maandag 2 mei 2011 00:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Waar het mij om ging is dat je gewoon niet kan vergelijken. Als je het wilt vergelijken, moet je het vergelijken met een zelfde ras van een zes weken oude kip die vrij is, en die naast elkaar zetten. Niet een krielkip van zes weken naast een gewone kip (weet zo dat ras niet). Die vergelijking is net zo vreemd als dat je een 6 weken oude pup van een wolfshond naast een pup van 6 weken oud van een Maltezer zet.
Dan ziet zelfs een ondervoede wolfshond er nog dik uit in vergelijking met de pup van een Maltezer. Ga dan je punt duidelijker in kaart brengen door mijn eerdere voorbeeld.
Dan zou de wet aangepast moeten worden zodat dieren niet onnodig hoeven te lijden tijdens leven en vervoer en vlak voor de slacht. Ik vind de basisprincipe van halal slachten dus niet slecht (het dier moet het goed hebben tijdens leven en moet zo min mogelijk merken dat het geslacht gaat worden). Ik zou alleen het verdoven van het dier nog als extra toevoeging willen zien.quote:Op maandag 2 mei 2011 01:01 schreef SpecialK het volgende:
Mensen dienen zich gewoon aan de wet te houden. Ongeacht hun religieuze overtuiging en hoe belangrijk zij hun eigen rituelen achten.
Ik snap persoonlijk eigenlijk niet wat hier nog meer over te roepen en te tieren valt om eerlijk te zijn.
Ik wil helemaal niet specifiek moslims of joden iets afnemen om ze "lekker te grazen te nemen". En ik verwacht dat het meerendeel van Nederland er net zo over denkt.
Waarom?quote:Op maandag 2 mei 2011 01:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Dan zou de wet aangepast moeten worden zodat dieren niet onnodig hoeven te lijden tijdens leven en vervoer en vlak voor de slacht. Ik vind de basisprincipe van halal slachten dus niet slecht (het dier moet het goed hebben tijdens leven en moet zo min mogelijk merken dat het geslacht gaat worden). Ik zou alleen het verdoven van het dier nog als extra toevoeging willen zien.
Dat leg ik toch meerdere keren uit hoor. Door het leed tot een minimum te beperkenquote:
Maar de vraag is nou juist, of verdoven (dat wil zeggen een pen in de kop schieten bij runderen, vervolgens aan een achterpoot ophangen en dan laten verbloeden) het leed minder maakt dan een goede haal met een scherp mes dwars door de keel.quote:Op maandag 2 mei 2011 01:20 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat leg ik toch meerdere keren uit hoor. Door het leed tot een minimum te beperken
Dus nu voor jou
Waarom niet?
En omdat halal slachten bedoeld is om het lijden van het dier te minimaliseren, zal zich dat vanzelf daarnaar richten. Kosher wordt een ander verhaal.quote:Op maandag 2 mei 2011 01:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar de vraag is nou juist, of verdoven (dat wil zeggen een pen in de kop schieten bij runderen, vervolgens aan een achterpoot ophangen en dan laten verbloeden) het leed minder maakt dan een goede haal met een scherp mes dwars door de keel.
Als ik er nu over nadenk: het zou wel een goed idee zijn om een goed onderzoek te bedenken en op te zetten naar de beleving van dieren die gedood worden.
En pas na dat onderzoek zouden we moeten beslissen.
Dat dus.quote:Op maandag 2 mei 2011 01:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar de vraag is nou juist, of verdoven (dat wil zeggen een pen in de kop schieten bij runderen, vervolgens aan een achterpoot ophangen en dan laten verbloeden) het leed minder maakt dan een goede haal met een scherp mes dwars door de keel.
Er wordt vanuit gegaan dat een pin door het brein in de meeste gevallen voor instant uitschakeling van de pijncentra zorgt. Bijwerking is wel een hoop spastisch spierengestuip wat er uit ziet alsof het beestje aan het lijden is.quote:Op maandag 2 mei 2011 01:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En omdat halal slachten bedoeld is om het lijden van het dier te minimaliseren, zal zich dat vanzelf daarnaar richten. Kosher wordt een ander verhaal.
Dikgedrukte dus volledig mee eens. Voor de rest ben ik dus wel voor het idee achter het halalslachten....dat een dier het goed moet hebben gehad.quote:Op maandag 2 mei 2011 01:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er wordt vanuit gegaan dat een pin door het brein in de meeste gevallen voor instant uitschakeling van de pijncentra zorgt. Bijwerking is wel een hoop spastisch spierengestuip wat er uit ziet alsof het beestje aan het lijden is.
Of dat echt zo is kan niemand weten denk ik.
Een keel doorsnijden is wat dat betreft zeker weten een manier om zo'n dier lang van het ritueel mee te laten genieten. Zo'n kop heeft nog zeker weten een minuutje (of zelfs 2 als het even tegen zit) bewustzijn.
Persoonlijk zie ik meer in echte verdoving. Daarvan weet je tenminste zeker dat het een relaxed einde is.
Beide vetten van mij.quote:Op maandag 2 mei 2011 01:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er wordt vanuit gegaan dat een pin door het brein in de meeste gevallen voor instant uitschakeling van de pijncentra zorgt. Bijwerking is wel een hoop spastisch spierengestuip wat er uit ziet alsof het beestje aan het lijden is.
Een keel doorsnijden is wat dat betreft zeker weten een manier om zo'n dier lang van het ritueel mee te laten genieten. Zo'n kop heeft nog zeker weten een minuutje (of zelfs 2 als het even tegen zit) bewustzijn.
Persoonlijk zie ik meer in echte verdoving. Daarvan weet je tenminste zeker dat het een relaxed einde is.
Vet van mij.quote:Op maandag 2 mei 2011 01:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 mei 2011 01:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Beide vetten van mij.
1) Of dat echt zo is kan niemand weten.
2) dat is zeker weten
Dat je bedoeling oprecht is, geloof ik meteen.
Maar dat je weten zeker is, daar geloof ik niks van.
Bronnen? Cijfers? Bewijzen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Decapitationquote:Decapitation is quickly fatal to humans and most animals as brain death occurs within minutes without circulating oxygenated blood. However, some animals (such as cockroaches) can survive decapitation, and die not because of it, but because of starvation.[3]
En is bewusteloosheid geen verdoving?quote:Op maandag 2 mei 2011 01:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Decapitation
Hoe scherper het mes hoe langer je blijft leven. Botter mes/bijl = meer schade = bewusteloosheid
Ja maar bewusteloosheid is geen zekere factor met onthoofding.quote:
quote:
Mja, dat botte mes zou dus ook niet zo welkom zijn begrijp ik.quote:Een dier moet je eerst vóór de slachting water geven. Het mes moet scherp zijn. Met een bot mes dat onnodig leed veroorzaakt, kan je een dier niet hallal slachten. Het mes moet niet zichtbaar zijn en als er meerdere dieren worden geslacht moeten dieren niet getuigen van elkaars dood zijn. Tenslotte moet de slachting snel gebeuren.
Grappige opmerking: ik dacht juist hetzelfde.quote:Op maandag 2 mei 2011 02:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja maar bewusteloosheid is geen zekere factor met onthoofding.
Met verdoving wel.
Welgerichte pin door je brein. Niemand weet het want dat soort experimenten oefenen wij niet met elkaar uit.
De Bio-industrie veel erger en zelfs misdadiger dan dat onverdoofd slachten.quote:Op maandag 2 mei 2011 00:41 schreef paddy het volgende:
[..]
Raar, ik benoem het toch wel echt duidelijk en al veel eerder
[..]
Het ou dus nog beter zijn wanneer EN het beest het goed heeft gehad...EN de manier van halalslachten...EN verdoving. Waarom niet allebei?
Ik vraag mij alleen wel af of het wel zo gaat wanneer ik bijvoorbeeld enorm veel halal frikandellen zie liggen voor weinig geld. Dus of die beesten wel idd een goed leven hebben gehad voor de tijd. Bij een gewone slagerij wil ik dat nog wel aannemen, maar bij die dozen halalfrikandellen ga ik mij dat wel afvragen.
Maar wanneer je dan echt zo tegen dierenleed zou zijn, zou je dat EN...EN voorstel toch moeten aanspreken. De opdracht van hoe halal te slachten sta ik dus wel achter,zolang een dier het maar goed heeft gehad tijdens het leven, het zou alleen fijn zijn dat tijdens het echte slachten het dier ook nog eens verdoofd zou kunnen worden.
Maar is dat een filmpje over halal slachten?quote:Op maandag 2 mei 2011 03:21 schreef gamezz het volgende:
http://www.dailymotion.co(...)ng-van-diere_animals
Let op: Niet kijken indien je niet goed tegen schokkende beelden kunt.
In dit filmpje wordt een halal-slachting getoond. Ziet er niet erg diervriendelijk uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |