abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:32:25 #1
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96163031
onderstaand artikel geeft mooi aan hoe slecht de pvda is voor de democratie en hoezeer ze stemmen krijgen van moslims, als die hun gang mogen gaan en geen strobreed in de weg worden gelegd als het gaat om abjecte godsdienstkronkels. zum kotsen en landverraad optima forma.

'PvdA had moslims moeten spreken over slacht'
Uitgegeven: 29 april 2011 21:46
Laatst gewijzigd: 29 april 2011 21:46

HOOFDDORP - De PvdA in de Tweede Kamer had moslims moeten raadplegen voordat zij zich uitsprak voor een verbod op onverdoofd ritueel slachten. Dat is niet gebeurd. Dit terwijl moslims een belangrijk onderdeel van de achterban van de partij zijn.

© ANPDat zei Yassin Elforkani, jongerenimam en woordvoerder over dit onderwerp van meerdere moslimorganisaties, vrijdagavond.

Hij deed zijn uitspraken tijdens een debat over het dreigende verbod op onverdoofd ritueel slachten, in moskee Ar-Rahman in Hoofddorp. Daar waren zo'n 150 moslims op afgekomen.

''De grootste verrassing is dat de PvdA, die wij allemaal hoog hebben zitten, daarachter staat'', aldus Elforkani. ''Het kan niet zo zijn dat de PvdA, die meestal stemmen krijgt van moslims en andere minderheden, zo'n wetsvoorstel steunt zonder de achterban te raadplegen.''

De jongerenimam zei dat een verbod op onverdoofd ritueel slachten voor moslims ''een groot probleem'' is. Volgens hem is de politiek met het onderwerp omgegaan ''alsof men boodschappen aan het doen is, alsof het helemaal niet belangrijk is''.

Noord-Holland

Ook Gohdar Massom, PvdA-Statenlid in Noord-Holland, leverde kritiek op zijn Tweede Kamerfractie. ''Ik heb alle begrip voor uw teleurstelling'', sprak hij de zaal toe.

''U heeft de PvdA altijd geholpen. Maar u bent niet de enige die zich overvallen voelt. Ook binnen de PvdA voelt men zich overvallen.''

''Ik ben tegen het voorstel'', zei Massom verder. ''Ik vind vrijheid van religie heel belangrijk.'' Hij riep de Tweede Kamerfractie op om zich er sterk voor te maken een stemming over het onderwerp nog twee jaar uit te stellen.

Teleurstelling

PvdA-Tweede Kamerlid Tjeerd van Dekken zou aanvankelijk ook naar het debat komen, maar zag daar uiteindelijk toch vanaf. Dit leidde tot teleurstelling bij veel van de aanwezigen.

Zo ook bij Tom Horn, fractievoorzitter van de PvdA in Haarlemmermeer. ''Het is spijtig dat de landelijke politiek, en mijn partij in het bijzonder, niet aanwezig is.''

Meerderheid

In de Tweede Kamer ontstond onlangs een meerderheid die af wil van de uitzondering in de wet waardoor joodse en islamitische slachters dieren zonder verdoving ritueel mogen slachten.

Ook de PvdA steunt een voorstel hierover van de Partij voor de Dieren. Dit heeft de fractie de nodige kritiek opgeleverd. Eerder uitte de PvdA in Amsterdam bijvoorbeeld al haar ongenoegen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:37:49 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96163281
Het lijkt mij dat je als belangenorganisatie boos mag zijn op de politieke partij die het steunt. Daar is niks ondemocratisch aan, toch?

Dat de PvdA een partij is die bijzonder veel steun krijgt van niet-westerse allochtonen lijkt mij beyond the point.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:47:39 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96163754
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:37 schreef SpecialK het volgende:
Het lijkt mij dat je als belangenorganisatie boos mag zijn op de politieke partij die het steunt. Daar is niks ondemocratisch aan, toch?

Dat de PvdA een partij is die bijzonder veel steun krijgt van niet-westerse allochtonen lijkt mij beyond the point.
vind je dat? het is wederom een belangrijke duiding dat de pvda de oorzaak is van het islamprobleem in onze nederlandse samenleving en blijkbaar religieuze stemmensteun belangrijker vindt dan een oude godsdienstige onzinregel waar dieren onnodig lijden. beetje inteelt-achterlijk. nietwaar?
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:53:34 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96164051
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vind je dat? het is wederom een belangrijke duiding dat de pvda de oorzaak is van het islamprobleem in onze nederlandse samenleving
Muah. Historisch gezien was het een samenspel van het CDA, de VVD waardoor er in de jaren 70 gigantische hoeveelheden "goedkope gastarbeiders" uit Marokko hiernaartoe zijn gesleept. Het CDA en de PvdA kwamen een tijd later met de generaal pardons aanzetten waardoor deze mensen hier konden blijven. Mooi 1-2-tje dus.

Problemen met allochtonen in de grote steden zijn te wijten aan enkele grote cultuurverschillen betreffende het opvoeden van je kinderen (in marokko worden kinderen op straat gegooit en door de buurt opgevoed, maar in dit land voeden mensen elkaars kinderen niet op). Onhandige mismatch.

quote:
en blijkbaar religieuze stemmensteun belangrijker vindt dan een oude godsdienstige onzinregel waar dieren onnodig lijden. beetje inteelt-achterlijk. nietwaar?
Vooralsnog zijn het de moslimgemeenschappen die nu brullen. En enkele PvdA partijleden die daar in mee gaan.

Laat de PvdA er zelf nog eventjes op reageren voordat je ze bessingen in de schoenen gaat duwen die ze nog niet hebben genomen :)
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:57:36 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96164230
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Muah. Historisch gezien was het een samenspel van het CDA, de VVD waardoor er in de jaren 70 gigantische hoeveelheden "goedkope gastarbeiders" uit Marokko hiernaartoe zijn gesleept. Het CDA en de PvdA kwamen een tijd later met de generaal pardons aanzetten waardoor deze mensen hier konden blijven. Mooi 1-2-tje dus.

Problemen met allochtonen in de grote steden zijn te wijten aan enkele grote cultuurverschillen betreffende het opvoeden van je kinderen (in marokko worden kinderen op straat gegooit en door de buurt opgevoed, maar in dit land voeden mensen elkaars kinderen niet op). Onhandige mismatch.

[..]

Vooralsnog zijn het de moslimgemeenschappen die nu brullen. En enkele PvdA partijleden die daar in mee gaan.

Laat de PvdA er zelf nog eventjes op reageren voordat je ze bessingen in de schoenen gaat duwen die ze nog niet hebben genomen :)
hou toch op met je domme gelul over de 'gastarbeiders' die zogenaamd mochten blijven en zich mochten herenigen, zonder enige noodzaak. dat was toch echt pvda met den uyl die ons land kapot heeft gemaakt.

dat weet jij ook wel, maar het bekt zo leuk als je het andere partijen dan de pvda (en later ook groenlinks) in de schoen schuift.
.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 30-04-2011 09:53:22 ]
pi_96164407
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hou toch op met je domme gelul over de 'gastarbeiders' die zogenaamd mochten blijven en zich mochten herenigen, zonder enige noodzaak. dat was toch echt pvda met den uyl die ons land kapot heeft gemaakt.

dat weet jij ook wel, maar het bekt zo leuk als je het andere partijen dan de pvda (en later ook groenlinks) in de schoen schuift.

stom liegebeest.
Oke. Way to go :')
Heb jij wat opgekropte woede in je?

Overigens wordt in 80 % van de gevallen al verdoofd geslacht door de moslims. Voor de Joden wordt het pas een echt probleem.
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:02:03 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96164414
oh ja. ik citeer ze nooit (zie post history) of zelden, maar dit is wel ok en spijker-kop :

Rituele slachtgate maakt PvdA kapot
Typisch gevalletje van 'te uitgesproken mening inzake allochtonen gedoetjes waar de partij zich eigenlijk beter op de vlakte kan houden' bij de PvdA (hoofdstuk 3 paragraaf 7 uit het campagne handboek 1970-2010). Sinds de sociaaldemocraatjes heel brutaal hun achterban aan het kietelen zijn door zich TEGEN het ritueel slachten van dieren uit te spreken vallen de troetelallochtonen die eerder onder het motto 'boeiuh wat jij vindt, wij hebben een quotum' de partij binnengerommeld zijn bij bosjes. En om verschillende redenen! Zo was daar het Limburgse PvdA-Statenlid Selçuk Öztürk (kent veel Turkse kiezers) die dreigde blanco te stemmen bij de verkiezingen voor de Eerste Kamer wegens het lammetjes standpunt. Halal moet nou eenmaal kunnen in Nederland, vindt Öztürk. Nu de Amsterdamse PvdA afdeling ook hevig begint te morren om de uiterst pijnlijke maatregel komt daar plotseling nog een dreigstatenlid om de hoek kijken: Naïma Ajouaa. Naïma is juist voor een verbod op de rituele slacht, en als de PvdA nog langer doorgaat met draaien stemt mevrouw wel op de PVV bij de verkiezingen voor de Eerste Kamer, zo vernemen wij uit zeer betrouwbare bron. Oorlog! Ja, dreigen is duidelijk het nieuwe polderen daar bij de ploeg van Job. Nog even en Rutte had zich dat pijnlijke onderonsje met "De Zeeuw" kunnen besparen, want het kabinet haalt met al die ziedende PvdA-gekkies toch wel een meerderheid in de Senaat. He Naïma Ajouaa: u ben erger als een Duitser

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 30-04-2011 09:55:00 ]
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:02:57 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96164455
Goh, zoalshetis. Ik ga mij toch afvragen of je m'n reactie wel gelezen/begrepen hebt. Ik geef CDA/VVD/PvdA de schuld van de huidige situatie. Ze hebben er allemaal een potje van gemaakt. Respectievelijk vanuitmotieven van het grote geld of misplaatst cultuur-relativisme.

Als ik lieg moet je maar met wat feiten komen waaruit blijkt dat ik niet gelijk heb. Zoals ik het beschreef is het echt gegaan. Zoek maar op.
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:03:19 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96164472
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:01 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Oke. Way to go :')
Heb jij wat opgekropte woede in je?

Overigens wordt in 80 % van de gevallen al verdoofd geslacht door de moslims. Voor de Joden wordt het pas een echt probleem.
lol. het gaat mij om de dieren en niet om de religies.

verder mag je lekker je vooringenomenheid over joden vs moslims voor je houden.
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:05:04 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96164535
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:02 schreef SpecialK het volgende:
Goh, zoalshetis. Ik ga mij toch afvragen of je m'n reactie wel gelezen/begrepen hebt. Ik geef CDA/VVD/PvdA de schuld van de huidige situatie. Ze hebben er allemaal een potje van gemaakt. Respectievelijk vanuitmotieven van het grote geld of misplaatst cultuur-relativisme.

Als ik lieg moet je maar met wat feiten komen waaruit blijkt dat ik niet gelijk heb. Zoals ik het beschreef is het echt gegaan. Zoek maar op.
dan ken je de geschiedenis slecht. maar doe je net of onze huidige ellende iets anders zou zijn dan de fout van de linkse pvda, gl en nog wat linkse knakkers.
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:06:50 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96164584
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan ken je de geschiedenis slecht. maar doe je net of onze huidige ellende iets anders zou zijn dan de fout van de linkse pvda, gl en nog wat linkse knakkers.
Kom maar eens met wat tegenargumenten. In de vorm van feiten graag.
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:10:36 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96164708
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Kom maar eens met wat tegenargumenten. In de vorm van feiten graag.
lol. welke feiten.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 30-04-2011 09:56:05 ]
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:13:12 #13
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_96164800
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:32 schreef zoalshetis het volgende:
onderstaand artikel geeft mooi aan hoe slecht de pvda is voor de democratie en hoezeer ze stemmen krijgen van moslims, als die hun gang mogen gaan en geen strobreed in de weg worden gelegd als het gaat om abjecte godsdienstkronkels. zum kotsen en landverraad optima forma.
Lijkt me een nogal logische reactie van de achterban, maar hoe haal jij uit dit artikel dat men 'geen strobreed' in de weg gelegd wordt, terwijl de pvda hier juist wordt verweten zonder ruggespraak stelling tegen (dit gedeelte van) de achterban te hebben genomen?
pi_96164810
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol. het gaat mij om de dieren en niet om de religies.

verder mag je lekker je vooringenomenheid over joden vs moslims voor je houden.
Vooringenomenheid? Nee hoor. Ik heb helemaal niets tegen Joden of Moslims of Hindu's of wie dan ook.
Leef en laat leven denk ik maar zo. Maar het weergeeft wel dat dit voorstel voor het merendeel van de moslims (en dus PVDA stemmers?) Weinig moet uitmaken.

Voor de Joden wel. Dat was ook de reden waarom de PVV toch begon te 'twijfelen'
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:17:23 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96164939
=

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 30-04-2011 09:58:39 (probeer het nu gewoon met tegenargumenten) ]
  zaterdag 30 april 2011 @ 00:18:02 #16
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_96164962
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 30-04-2011 09:59:38 (uitlokken tot) ]
pi_96166923
Ikke echt niet snap!
De PvdA in Amsterdam is tegen onverdoofd slachten, als ik het goed begrepen heb.

Is de PvdA als verkapte Partij van de Allochtonen/Arabieren nou slecht omdat zij niet naar de bezwaren van moslims (die voor ritueel slachten zijn) tegen haar standpunt heeft geluisterd? Terwijl de joden hetzelfde standpunt als de moslims aanhouden? En terwijl de PvdA al juist slecht was omdat zij wèl naar de moslims luisterde?

Overigens geloof ik op grond van wat ik weet niet in de voordelen van verdoofd slachten tegenover gewoon snel de hals afsnijden, mits beide zorgvuldig uitgevoerd worden.
En anderzijds volg ik ook wel het argument, dat vrijheid van religie geen vrijbrief is voor het mishandelen van kinderen (Baäl), vrouwen of dieren.
Samengevat vind ik de onderliggende discussie een beetje lood om oud ijzer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_96167942
De redenering van de verbolgen moslim-achterban van de PvdA is de wereld op z'n kop. De PvdA is een sociaal-democratische politieke partij in Nederland. Veelal weten moslims hun belangen goed/voldoende behartigd door de PvdA, onder meer omdat de PvdA opkomt voor zwakkeren in de samenleving.

Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat moslims met hun eigen agenda de PvdA gaan kapen of hun standpunten als zaligmakend erdoor drukken. Het is niet zo dat de PvdA per definitie zijn oren moet laten hangen naar wat moslims (of welk ander deel van de achterban dan ook) vinden.

Wie zich niet in PvdA-standpunten kan vinden, moet uit die partij stappen en zelf een partij oprichten. Figuren als die Gohdar Massom zie ik het liefst dan ook onmiddellijk verdwijnen bij de PvdA. Ik weet wel dat de aanwezigheid van dit soort stromingen binnen de PvdA voor mij juist reden is om NIET op die partij te stemmen.
pi_96168399
=

[ Bericht 52% gewijzigd door paddy op 30-04-2011 10:01:59 (ga er even op dezelfde wijze op in :{) ]
pi_96169516
en morgen weer lekker allemaal een Big mac bij Mac Donalds halen !

http://www.ciwf.nl/
pi_96169580
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en morgen weer lekker allemaal een Big mac bij Mac Donalds halen !

http://www.ciwf.nl/
Zit er kippenvlees in een Big Mac?
pi_96169609
Enig mogelijke reactie: :').
pi_96169681
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:15 schreef Pallas-Athene het volgende:

[..]

Zit er kippenvlees in een Big Mac?
neh... misschien een stukkie kistkalf :9 ook lekker...

hier zit vast wel kippenvlees in

maar dan wel van dit soort...

beide kuikens zijn zes weken oud, links een gewone kip, rechts een
vleeskuiken.

stelletje hypocrieten :')
pi_96169727
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

vleeskuiken.

Ik eet helemaal geen kip.
pi_96169879
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

vleeskuiken.

Waarom hebben de mensen die deze foto maakten niet gewoon hetzelfde ras genomen? Ga eens naar een willekeurige boerderij en daar zie je ook verschillen in grote en dikte net als verschillende rassen.

Wanneer ze zo hun punt willen maken gaat me dat alleen maar storen.

Of weten die mensen die dit naar voren brengen het verschil in rassen niet?

Ik onderschat trouwens niet het dierenleed, maar dit voorbeeld is gewoon geen voorbeeld
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')